Zal eerst eens kijken of mijn zwarte plaatjes iets strakker af te stellen is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zit wel wat speling in als je je pedalen niet superstrak afstelt.
Maar er zit automatisch al minder speling in dan de gele plaatjes.
Thanks! Wat was je favoriete rondje?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar van die routes gefietst in het verleden. Moet zeggen dat het allemaal heel duidelijk was!
Die oranje glazen zijn toch alleen voor als het zwaar mistig is enzo?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:39 schreef FastFox91 het volgende:
Gisteren regende het toen ik weg wilde gaan. Ik dacht, laat ik een keer oranje glazen in m'n bril doen. Na 10 min regenen werd het droog en uiteindelijk ging de zon nog een beetje schijnen. Met deze glazen leek het weer veel mooier. Beetje HDR-achtig.![]()
Dan ziet alles er super zonnig uit?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik rijd ook meestal met oranje glazen, daar wordt je helemaal blij van.
Heb ik ook. Heb zelfs in de regen in de auto een zonnebril op. Kan duiden op een verstoorde schildklierfunctie... In mijn geval iig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan ziet alles er super zonnig uit?
Die oranje glazen zijn echt niks voor mij, ik rij soms zelfs met donker weer nog met die zwarte omdat ik hele lichtgevoelige ogen heb..
Ja, er zit ook een beetje roze in wat een prettige kijk op de wereld geeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef Narcotical het volgende:
Dan ziet alles er super zonnig uit?
Die oranje glazen zijn echt niks voor mij, ik rij soms zelfs met donker weer nog met die zwarte omdat ik hele lichtgevoelige ogen heb..
Opa's en oma'squote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:45 schreef RichardHammond het volgende:
Ik was van plan om vandaag een lange rit te maken, maar in dit bagger weer heb ik er weinig zin in. Gelukkig zit ik maandag in Saint-Tropez, heerlijk fietsen in 28 graden en de voorspelling bljift goed!
Gisteren nog even de nieuwe fiets aan mijn opa en oma laten zien en mijn opa was er helemaal weg van, haha. Mijn oma mijn hele koerstrui vol gepropt met snoep, want je moet wel goed blijven eten als wielrenner.
Toch wel legale snoepjes he?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:45 schreef RichardHammond het volgende:
Ik was van plan om vandaag een lange rit te maken, maar in dit bagger weer heb ik er weinig zin in. Gelukkig zit ik maandag in Saint-Tropez, heerlijk fietsen in 28 graden en de voorspelling bljift goed!
Gisteren nog even de nieuwe fiets aan mijn opa en oma laten zien en mijn opa was er helemaal weg van, haha. Mijn oma mijn hele koerstrui vol gepropt met snoep, want je moet wel goed blijven eten als wielrenner.
Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:45 schreef RichardHammond het volgende:
Ik was van plan om vandaag een lange rit te maken, maar in dit bagger weer heb ik er weinig zin in.
Snippendaalseweg ken ik niet, maar klinkt als mij op de Holterbergquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk.
Alleen tijdens het klimmen viel mijn snelheid tot onder de 10 kmh op de snippendaalseweg.
Hebben andere renners die daar fietsen ook zo'n lage snelheid of moet ik daar meer gaan trainen.
Daar was ik al bang voor.quote:
Ook een leuke manier om niet te hoeven zeggen dat je niet harder kon dan je zoontjequote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:18 schreef dimi_stevens het volgende:
Op de holterberg ben ik ook nog maar 1 keer geweest en dat was met mijn zoontje. Hij is 8 dus dan ligt de snelheid toch niet zo hoog.
Dat had ik op de Amerongseberg-noord, maar ik had dan ook een klein hongerklopjequote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk.
Alleen tijdens het klimmen viel mijn snelheid tot onder de 10 kmh op de snippendaalseweg.
Hebben andere renners die daar fietsen ook zo'n lage snelheid of moet ik daar meer gaan trainen.
Start is voor mij op de 21e, tussen 18 en 21u. Startnummer 5993, alles is online te volgen daar.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
Succes Ivo, wanneer is ie? Dit weekend?
Fiets + Asfalt + Berijd(st)er = Win!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:15 schreef Mieks het volgende:
Beste wielrenners,
Ik wil heel graag gaan beginnen met wielrennen. Alleen, raak ik verdwaald tussen de websites, en dus weet ik niet zo goed waar ik heen kan gaan om te beginnen.
Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Woon overigens in de omgeving van Den Bosch.
Heel erg bedankt!
Kijk ook even in het "Beginnen met Wielrennen"-topic, verder ben je hier natuurlijk ook welkom met al je vragenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:15 schreef Mieks het volgende:
Beste wielrenners,
Ik wil heel graag gaan beginnen met wielrennen. Alleen, raak ik verdwaald tussen de websites, en dus weet ik niet zo goed waar ik heen kan gaan om te beginnen.
Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Woon overigens in de omgeving van Den Bosch.
Heel erg bedankt!
En met het tempo van de laatste paar topics, is dat ongeveer morgenavondquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ja we stoppen bij 109 dus als je nog wat wilt weten moet je snel zijn
Morgenvroeg?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
En met het tempo van de laatste paar topics, is dat ongeveer morgenavond
Ah een dame! Welkom, als je een foto post mag je in de OPquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:15 schreef Mieks het volgende:
Beste wielrenners,
Ik wil heel graag gaan beginnen met wielrennen. Alleen, raak ik verdwaald tussen de websites, en dus weet ik niet zo goed waar ik heen kan gaan om te beginnen.
Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Woon overigens in de omgeving van Den Bosch.
Heel erg bedankt!
Iig ruimte voor verbeteringquote:
Meneer komt terug van 4 weken in de tropen, met je billen bloot melk uit een kokosnoot, en dan meteen al wensen voor een Hollandse zomer?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:02 schreef Blik het volgende:
Zou het nog lekker weer worden om te fietsen?
Bedoel je vandaag of in het algemeen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:02 schreef Blik het volgende:
Zou het nog lekker weer worden om te fietsen?
Wat schattig. Ik heb mijn racefiets zelfs van mijn oma gekregenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:45 schreef RichardHammond het volgende:
Gisteren nog even de nieuwe fiets aan mijn opa en oma laten zien en mijn opa was er helemaal weg van, haha. Mijn oma mijn hele koerstrui vol gepropt met snoep, want je moet wel goed blijven eten als wielrenner.
Ik weet dat het misschien onwerkelijk klinkt voor een Fok!ster maar om te fietsen zal je wel je zolderkamertje moeten verlaten. Probeer de weg naar de voordeur vrij te maken en op naar de fietsenmaker.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:15 schreef Mieks het volgende:
Beste wielrenners,
Ik wil heel graag gaan beginnen met wielrennen. Alleen, raak ik verdwaald tussen de websites, en dus weet ik niet zo goed waar ik heen kan gaan om te beginnen.
Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Woon overigens in de omgeving van Den Bosch.
Heel erg bedankt!
Vandaag was het best lekker weer om te fietsen. Morgenochtend gaat ook nog wel, daarna zijn je kansen voorlopig verkeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:02 schreef Blik het volgende:
Zou het nog lekker weer worden om te fietsen?
Er staat hier echt een windkracht 100 miljoen miljard ofzo, dus...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Vandaag was het best lekker weer om te fietsen. Morgenochtend gaat ook nog wel, daarna zijn je kansen voorlopig verkeken.
Da's goeie training, word je sterk vanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Er staat hier echt een windkracht 100 miljoen miljard ofzo, dus...
wat weet je het weer subtiel te brengenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet dat het misschien onwerkelijk klinkt voor een Fok!ster maar om te fietsen zal je wel je zolderkamertje moeten verlaten. Probeer de weg naar de voordeur vrij te maken en op naar de fietsenmaker.![]()
Oja doe wel even een zonnebril op, de zon kan fel zijn voor je tere oogjes![]()
Brabanders onder elkaar zullen we maar denken. Wel leuk voor je, is er tenminste iemand die je verstaatquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:41 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ah een dame! Welkom, als je een foto post mag je in de OP
Haha het was meer grappig bedoeltquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:49 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
wat weet je het weer subtiel te brengen
Ja dat hebbie ad kust..idd wel lekker om met de wind mee af te zakken naar De Zilk, of Zandvoort door de bollenvelden en dan tegen de wind in door de duinen terug...Goeie trainingquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Er staat hier echt een windkracht 100 miljoen miljard ofzo, dus...
Je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat je je zadel niet zo ver verschuift dat de stop markeringen op de rails niet meer zichtbaar zijn, dan kan ie afbreken. En ideaal is als je (pedaal horizontaal, voet ingeklikt, ook horizontaal) een loodlijntje vanaf de voorkant van je knieschijf precies door de pedaal as kan laten vallen. Zit je achter de pedaal as, dan creëer je eigenlijk een kortere cranklengte, en kun je minder kracht overbrengen. Immers, kracht x arm = moment, en kracht x kortere arm = kleiner moment. Zit je voor de pedaalas, dan ga je misschien forceren: dit is de tijdrithouding.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Technische fietsers ik heb een vraag. Ik ben pas naar bikefitting geweest maar nu ik dat ism zadel heb vind ik dat ik te diep zit als ik in de beugels zit. Als ik met mijn handen op de shifters zit dan gaat het wel maar onder in de beugels is echt te gortig.
Ik kan mijn stuur wel een stukje kantelen maar dan zit ik net weer te ver weg van mijn stuur. Werkt het dan om ook mijn zadel een stukje naar voor te schuiven of moet ik nog aan iets anders denken?
Ik ben momenteel veel aan het lezen over fietspositie en daarbij komt wel naar voren dat geen enkel lichaam gelijk is. Die bikefitting dingen zijn leuk als uitgangspunt maar moeten daarna nog wel fijngesteld worden op gevoel.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Technische fietsers ik heb een vraag. Ik ben pas naar bikefitting geweest maar nu ik dat ism zadel heb vind ik dat ik te diep zit als ik in de beugels zit. Als ik met mijn handen op de shifters zit dan gaat het wel maar onder in de beugels is echt te gortig.
Ik kan mijn stuur wel een stukje kantelen maar dan zit ik net weer te ver weg van mijn stuur. Werkt het dan om ook mijn zadel een stukje naar voor te schuiven of moet ik nog aan iets anders denken?
Mijn zadel zit nu op het verste punt naar voren (verder kan die niet:P) en de achterste klem zit nu een halve cm voorbij de achterste stopmarkering Kan hij nu afbreken? Ik zal vanavond ff en foto posten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat je je zadel niet zo ver verschuift dat de stop markeringen op de rails niet meer zichtbaar zijn, dan kan ie afbreken. En ideaal is als je (pedaal horizontaal, voet ingeklikt, ook horizontaal) een loodlijntje vanaf de voorkant van je knieschijf precies door de pedaal as kan laten vallen. Zit je achter de pedaal as, dan creëer je eigenlijk een kortere cranklengte, en kun je minder kracht overbrengen. Immers, kracht x arm = moment, en kracht x kortere arm = kleiner moment. Zit je voor de pedaalas, dan ga je misschien forceren: dit is de tijdrithouding.
Als dit allemaal nog niet helpt: kan er nog een spacer onder je stuur, of is je stuurpen daarvoor te kort afgezaagd? Stuurvoorbouw met een steilere hellingshoek / kortere stuurvoorbouw?
Mwoah, ik heb op school goed opgelet, dus aan het Nederlands verwante talen als Brabants kan ik best volgen hoor! Fries wordt weer lastiger, ik blijf geestelijke problemen hebben om een spraakgebrek als taal te behandelen, maar dat een persoonlijk iets.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Brabanders onder elkaar zullen we maar denken. Wel leuk voor je, is er tenminste iemand die je verstaat
Fries als spraakgebrek, beetje kortzichtig he!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb op school goed opgelet, dus aan het Nederlands verwante talen als Brabants kan ik best volgen hoor! Fries wordt weer lastiger, ik blijf geestelijke problemen hebben om een spraakgebrek als taal te behandelen, maar dat een persoonlijk iets.
Gefixedquote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Fries als spraakgebrek, beetje te realitistisch kortzichtig he!![]()
Misschien, maar wij hebben gewonnen in numerieke zinquote:Het was er iig eerder dan de Nederlandse taal.
Ik snap je zin niet helemaal, maar vind je dat je te diep naar voren zit?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Technische fietsers ik heb een vraag. Ik ben pas naar bikefitting geweest maar nu ik dat ism zadel heb vind ik dat ik te diep zit als ik in de beugels zit. Als ik met mijn handen op de shifters zit dan gaat het wel maar onder in de beugels is echt te gortig.
Ik kan mijn stuur wel een stukje kantelen maar dan zit ik net weer te ver weg van mijn stuur. Werkt het dan om ook mijn zadel een stukje naar voor te schuiven of moet ik nog aan iets anders denken?
Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltjequote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Gefixed
[..]
Misschien, maar wij hebben gewonnen in numerieke zin
Je mag er best van houden, maar als niet Fries begrijp je er geen kut vanquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltje
Wat dat betreft kunnen we beter friesland verkopen aan Denemarken. Voor alle partijen het bestequote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltje
Ik heb liever dat je ons verkoopt aan vlaanderen!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:23 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen we beter friesland verkopen aan Denemarken. Voor alle partijen het beste![]()
Onder het mom van 'liever geen regering dan deze regering"?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je ons verkoopt aan vlaanderen!![]()
Houdoe!
Nee, nog een betere redenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:28 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Onder het mom van 'liever geen regering dan deze regering"?
Daar zijn nog zat regeringen over.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:28 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Onder het mom van 'liever geen regering dan deze regering"?
Wat heb jij tegen de Denen? Dat land heeft wel mooi overal tent veldjes waar je als fietser gratis je tentje op mag zetten als je door het land fietst (voorlopige vakantie idee voor volgende zomer, als die tenminste niet weer zo driedubbel kut wordt)...zie ik in Friesland nog niet gebeuren!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:23 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Wat dat betreft kunnen we beter friesland verkopen aan Denemarken. Voor alle partijen het beste![]()
niets tegen Denen, maar aangezien het Fries en het Deens familie van elkaar zijn qua taal, lijkt mij Denemarken primaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen de Denen? Dat land heeft wel mooi overal tent veldjes waar je als fietser gratis je tentje op mag zetten als je door het land fietst (voorlopige vakantie idee voor volgende zomer, als die tenminste niet weer zo driedubbel kut wordt)...zie ik in Friesland nog niet gebeuren!
Fries en Nederlands zijn aan elkaar verwant dus om nou te zeggen dat het 0,0 met elkaar te maken heeft..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltje
Veel plezierquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef Oksel het volgende:
[me=Oksel] gaat morgen 2,5 week op fietsvakantie.
[/me]
Morgen per fiets van Almelo naar Amersfoort, nachtje slapen, dan naar Ijmuiden. Boot naar New Castle, daar 2 weken rondfietsen.
Wat merk je als je zonder handen rijd? Mij lijkt het allemaal dat je een beetje teveel naar voor bent gekanteld (staat je zadel waterpas?). Zit je niet voor de trapas, in dat geval zadel wat naar achter.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog over dat diep zitten, ik merk dat als ik in de beugels zit dat ik te diep zit, ik merk een spanning in mijn bovenbenen en krachtverlies omdat ik niet fijn zit. Misschien kan een spacer helpen bij mijn stuur dan wordt ie wat hoger?
Ik moet nog even gaan meten of het kan idd met de ideale lijn met betrekking tot de as en het zadel. Ik heb nu ook een ander zadel en sinds dat zadel is dit probleem. Dat zadel heb ik overigens na de bikefitting erop gezet, dit is een testzadel.
Beste manier ook...tijd dat jeugdherbergen afgeleefde koten met ongedierte waren is gelukkig lang voorbij.quote:
Prijzen zijn er dan ook naar. Toen ik pas geleden in Maastricht een nachtje stayok slaapzaal wou boeken bleek dat duurder te zijn dan een eigen kamer in een 3 sterren hotelquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wat merk je als je zonder handen rijd? Mij lijkt het allemaal dat je een beetje teveel naar voor bent gekanteld (staat je zadel waterpas?). Zit je niet voor de trapas, in dat geval zadel wat naar achter.
En zoals ik al zei....als ge gewoon gaat zitten, wat zegt je gevoel dan van niet lekker zitten zonder ff helemaal aan wat voor meten dan ook te denken.
[..]
Beste manier ook...tijd dat jeugdherbergen afgeleefde koten met ongedierte waren is gelukkig lang voorbij.
Klinkt alsof je zadel iets omlaag zou moeten of je stuur een ietsje omhoog.. Is de hoogte van de bovenkant van het zadel nog wel gelijk als met je oude zadel?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog over dat diep zitten, ik merk dat als ik in de beugels zit dat ik te diep zit, ik merk een spanning in mijn bovenbenen en krachtverlies omdat ik niet fijn zit. Misschien kan een spacer helpen bij mijn stuur dan wordt ie wat hoger?
Ik moet nog even gaan meten of het kan idd met de ideale lijn met betrekking tot de as en het zadel. Ik heb nu ook een ander zadel en sinds dat zadel is dit probleem. Dat zadel heb ik overigens na de bikefitting erop gezet, dit is een testzadel.
Mwah, een bikefitting is eigenlijk ook niets meer dan een richtlijn. Genoeg mensen die het na de tijd nog iets bijstellen om de perfecte zit te krijgen. Uiteraard moet je niet alles gaan verdraaien, maar je mag er nog wel iets mee spelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik snap je zin niet helemaal, maar vind je dat je te diep naar voren zit?
misschien is je stuurpen wel wat te lang...
Eigenlijk wel erg dat je van een bikefitting terugkomt en je fiets niet goed staat natuurlijk.
maar met een setje imbussen kom je zelf al vrij ver.
Ik ben van mening dat het eerder gevoel balangrijker is dan exact meten.
2cm is wel veel, sprinters zitten meestal wat lager toch?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Mwah, een bikefitting is eigenlijk ook niets meer dan een richtlijn. Genoeg mensen die het na de tijd nog iets bijstellen om de perfecte zit te krijgen. Uiteraard moet je niet alles gaan verdraaien, maar je mag er nog wel iets mee spelen.
Wisten jullie trouwens al dat Tom Boonen te laag zit op zijn fiets? Tommetje zijn zadel is ooit 2 cm naar beneden geschoven en tot op de dag van vandaag laat hij al zijn fietsen afstellen met een 2 cm te laag zadel. Puur persoonlijke voorkeur en gewenning.
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehadquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk.
Alleen tijdens het klimmen viel mijn snelheid tot onder de 10 kmh op de snippendaalseweg.
Hebben andere renners die daar fietsen ook zo'n lage snelheid of moet ik daar meer gaan trainen.
Ik kan me niks herrineren, maar graag gedaanquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:36 schreef No-P het volgende:
Narcotical, (geloof ik).
Nog bedankt voor dit fantastische filmpje:
Hersteld.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:51 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik kan me niks herrineren, maar graag gedaan![]()
Is heel veel. Ik had op een gegeven moment last van een dikke/krakende achillespees, een soort beginnende ontsteking die een maand of drie aangehouden heeft en telkens erger werd na het fietsen. Dat heb ik toen opgelost door het zadel lager te zetten: 2mm.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
2cm is wel veel, sprinters zitten meestal wat lager toch?
Dat weet ik niet, maar ik vond het een frappant verhaal. Zeker omdat ze er pas later achter kwamen bij het nameten van de fiets.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
2cm is wel veel, sprinters zitten meestal wat lager toch?
Wat een beetje pielen wel niet op kan lossen!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is heel veel. Ik had op een gegeven moment last van een dikke/krakende achillespees, een soort beginnende ontsteking die een maand of drie aangehouden heeft en telkens erger werd na het fietsen. Dat heb ik toen opgelost door het zadel lager te zetten: 2mm.
Ik heb tot mijn vakantie iedere week kunnen fietsen, dus een aanname dat dat na mijn vakantie ook mogelijk zou moeten zijn lijkt plausibel. Echter is er tot nu toe weinig van terecht gekomen, één keer 45 km 3 uur na aankomst op Schiphol....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Meneer komt terug van 4 weken in de tropen, met je billen bloot melk uit een kokosnoot, en dan meteen al wensen voor een Hollandse zomer?
Misschien heb ik je postuur compleet verkeerd ingeschat tijdens de meeting, maar als jij 10 kilo afvalt blijft er weinig meer over... Vergeet niet dat er ook spierkracht voor in de plaats moet komenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:28 schreef eentwee het volgende:
Over soignee gesproken, ik heb een nieuw shirtje besteld, Nalini Guava. 70% korting bij cyclestoreDaarom heb ik er gelijk twee besteld
Hopelijk kan ik die race fit hebben met mijn postuur
Ik wil volgend fietsjaar toch wel een kilo of 10 lichter zijn eigenlijk, anders kom ik nooit fatsoenlijk een berg op.
wordt je rug niet nat met een open achterkant...?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag een regen bodywarmer gekocht van Castelli. Wat zijn die goede regenjasjes duur zeg. Allemaal rond de 100 euro. Die van Castelli was 90. Achterkant is open met gaas waardoor het niet te warm wordt en ook te gebruiken om koude wind op de borst tegen te houden als windjack
Wel weer Soigne!
Het is niet helemaal open maar zit gedeelte met gaas. Het zou kunnen, anders gebruik ik heb als windjack in de kou en haal ik nog een regenjasje. Mijn ervaring is dat je met regenjasjes ook wel nat wordt van het zweet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:05 schreef Blik het volgende:
[..]
wordt je rug niet nat met een open achterkant...?
20kmh, dan heb ik nog wat training nodig. Maar op het buitenblad dat gaat zeker niet lukken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:22 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehad. Het kan dus wel, als je er zin an hebt. Normaal rijdt ik rustiger, anders zit ik die laatste kilometers niet zo lekker...
Trainen werkt vast wel, maar je moet ook soms net je dag hebben merk ik bij mezelf.
Als je 20 kmh per uur rijd op het buitenblad; is het dan niet efficiënter om terug te schakelen naar het binnenblad?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:22 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehad. Het kan dus wel, als je er zin an hebt. Normaal rijdt ik rustiger, anders zit ik die laatste kilometers niet zo lekker...
Trainen werkt vast wel, maar je moet ook soms net je dag hebben merk ik bij mezelf.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:05 schreef Blik het volgende:
[..]
wordt je rug niet nat met een open achterkant...?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is niet helemaal open maar zit gedeelte met gaas. Het zou kunnen, anders gebruik ik heb als windjack in de kou en haal ik nog een regenjasje. Mijn ervaring is dat je met regenjasjes ook wel nat wordt van het zweet.
Wat is je cadance dan? Lijkt me funest voor ketting en knieen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:22 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehad. Het kan dus wel, als je er zin an hebt. Normaal rijdt ik rustiger, anders zit ik die laatste kilometers niet zo lekker...
Trainen werkt vast wel, maar je moet ook soms net je dag hebben merk ik bij mezelf.
Precies..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat is je cadance dan? Lijkt me funest voor ketting en knieen...
Wat bedoel je? Fietsen met een compleet dicht regenjasje is ook een hel. Je wordt nog natter van het zweet dan van de regenquote:
Ik vind het wel grappig dat je een regenjasje koopt, pas achteraf nadenkt over het gaas en dan nog maar een nieuw regenjasje gaat kopenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Fietsen met een compleet dicht regenjasje is ook een hel. Je wordt nog natter van het zweet dan van de regen. Ik fiets in de regen trouwens altijd met een opzet spatbordje dus een natte rug zal van het achterwiel wel meevallen.
Misschien is een nood jasje voor een harde bui nog wel even fijn
Haha ja dat klinkt wel mooi hequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat je een regenjasje koopt, pas achteraf nadenkt over het gaas en dan nog maar een nieuw regenjasje gaat kopen
Ik denk dat je toch vooral uit moet gaan van je gevoel en niet moet blindstaren op die algemene meetwaarden uit zo'n meting. Ik heb genoeg wedstrijd renners meegemaakt die dachten het licht te hadden gevonden met een dure meting. Ze hadden alles in 1x aangepast en een paar maanden later hadden ze overal last. Het lichaam kan niet al die aanpassingen in 1x aan. Dus stapje voor stapje kleine veranderingen doen en de tijd geven om er aan te wennen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:41 schreef CyclingGirl het volgende:
@ mrPanerai: Ik ga toch nog een keer meten mbt de trapas, misschien moet er toch een spacer tussen.
@Narcotical: ik heb rekening gehouden met het feit dat dit zadel dikker is als mijn oudere zadel en ik heb netjes gemeten. Als ik in de normale houding zit dus niet in de beugel zit ik wel comfortabel.
Bedankt, maar verkeerd ingeschatquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien heb ik je postuur compleet verkeerd ingeschat tijdens de meeting, maar als jij 10 kilo afvalt blijft er weinig meer over... Vergeet niet dat er ook spierkracht voor in de plaats moet komen
Inderdaad, buitenblad-naar-boven is echt typische wielrenstoefpraat. Hoe schuin de kettinglijn ligt en hoe laag de cadans wordt meestal onvermeld gelaten. Aangezien ik licht trap en nooit onder de 35 km/u op het buitenblad rijd, rijd ik dus eigenlijk nooit ergens buitenblad omhoog. Maar goed, ik ben dan ook bescheiden over mijn eigen prestaties en hoef me niet zo nodig te meten met anderenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Precies..
Of je moet hem achter op het allergrootste kransje leggenMaar dat telt toch niet neem ik aan, bij het opscheppen over buitenblad naar boven?
Ok, ik geloof jequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bedankt, maar verkeerd ingeschatIk weeg ongeveer 90, ben vorig jaar wat aangekomen om bekende gezondheidsredenen maar daar is niks meer van af gegaan
Ook toen ik 85 woog was er nog volop ruimte voor verbetering, 80 is zeker niet onrealistisch en dan ben ik echt nog niet dun.
Precies, hoeveel toerders kom je onderweg wel niet tegen die constant op het grote blad draaien met een cadans van 80. Afgelopen dinsdag was ik even met een groepje weg en waren er ook wat mensen mee die bij 30km/h constant op het grote blad draaien terwijl ik nog zit te pielen op mijn binnenblad en heb ik achter ook nog tandjes over. Natuurlijk is het soms wel eens goed om op de macht omhoog te gaan maar je moet dan wel het cadans redelijk houden. Een reuzenrad verzet ronddraaien met een cadans van 20 is nergens goed voor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:32 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, buitenblad-naar-boven is echt typische wielrenstoefpraat. Hoe schuin de kettinglijn ligt en hoe laag de cadans wordt meestal onvermeld gelaten. Aangezien ik licht trap en nooit onder de 35 km/u op het buitenblad rijd, rijd ik dus eigenlijk nooit ergens buitenblad omhoog. Maar goed, ik ben dan ook bescheiden over mijn eigen prestaties en hoef me niet zo nodig te meten met anderen![]()
Heb je echt 90euro voor een regenjackje betaald? Is dat er zo een zonder mouwen? Wat zou er mis zijn met zoiets? http://www.wiggle.co.uk/c(...)erproof-jacket-2011/quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:52 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag een regen bodywarmer gekocht van Castelli. Wat zijn die goede regenjasjes duur zeg. Allemaal rond de 100 euro. Die van Castelli was 90. Achterkant is open met gaas waardoor het niet te warm wordt en ook te gebruiken om koude wind op de borst tegen te houden als windjack
Nou de meeting was gratis en wel even geleden alleen heb ik nu dus een ander zadel erop, geen criteriums meer gereden alleen klassiekers waarbij ik nooit in de beugels zit, vandaar dat het mij nu op ging vallen. Bij mij is alleen maar mijn hoogte ingesteld en daar voel mij goed bij. Ik heb ook een nieuw stuur en die is iets breeder ik had een 38 en nu een 40, maar dat is niet door de meting gekomen maar gewoon omdat ik een nieuw stuur moest (andere kapot) en die niet in 38 te krijgen was.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch vooral uit moet gaan van je gevoel en niet moet blindstaren op die algemene meetwaarden uit zo'n meting. Ik heb genoeg wedstrijd renners meegemaakt die dachten het licht te hadden gevonden met een dure meting. Ze hadden alles in 1x aangepast en een paar maanden later hadden ze overal last. Het lichaam kan niet al die aanpassingen in 1x aan. Dus stapje voor stapje kleine veranderingen doen en de tijd geven om er aan te wennen.
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou de meeting was gratis en wel even geleden alleen heb ik nu dus een ander zadel erop, geen criteriums meer gereden alleen klassiekers waarbij ik nooit in de beugels zit, vandaar dat het mij nu op ging vallen. Bij mij is alleen maar mijn hoogte ingesteld en daar voel mij goed bij. Ik heb ook een nieuw stuur en die is iets breeder ik had een 38 en nu een 40, maar dat is niet door de meting gekomen maar gewoon omdat ik een nieuw stuur moest (andere kapot) en die niet in 38 te krijgen was.
wind mee?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:18 schreef sciter het volgende:
Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Je bent nog dronken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:18 schreef sciter het volgende:
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee.
Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst.
Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Je vriend woont op de Galibier?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:18 schreef sciter het volgende:
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee.
Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst.
Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Nee daar heb ik geen last van alleen dus dat ik te ver voorover zit als ik in de beugels ga en ik hou de beugels niet bij de puntjes beet maar netjes in de bocht zelf.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Dat stuur, krijg je daar geen last van? Zoals je wel weet is het stuur net zoals met schoenen, de maat moet wel goed zijn bij je schouder breedte. Als je een te breed stuur hebt kunnen je schouderbladen teveel naar binnen gaan staan.. maar goed dat zul je zelf het beste voelen.
Misschien een iets kortere stuurpen of eentje die wat verder omhoog staat? En anders misschien een spacertje onder je stuur plaatsen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee daar heb ik geen last van alleen dus dat ik te ver voorover zit als ik in de beugels ga en ik hou de beugels niet bij de puntjes beet maar netjes in de bocht zelf.
Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:18 schreef sciter het volgende:
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee.
Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst.
Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Wellicht iets met een roes en geen pijn voelen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en.
Zoekterm: Floyd Landisquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en.
Ik denk dat ik dan voor het spacertje ga, stuurnok is met het stuur nieuw en wil niet weer wisselen en het is ook gekomen sinds dat nieuwe zadel er is, ik ga vanavond iig nog even meten met de trapas of dat wel goed zit, ik heb sinds dat zadel ook weinig gereden dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die gast van ism heeft het erop gezet en ik heb eerlijk gezegd er verder niet naar gekeken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Misschien een iets kortere stuurpen of eentje die wat verder omhoog staat? En anders misschien een spacertje onder je stuur plaatsen?
Je kan het altijd even proberen om te voelen hoe dat zit, vooral dat spacertje natuurlijk. Je zegt in een vorige post dat je bij je nieuwe zadel rekening hebt gehouden met het feit dat die dikker is, dus in je zadelhoogte zou ik het in ieder geval niet gaan zoeken
Nameten lijkt me inderdaad heel verstandigquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:42 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan voor het spacertje ga, stuurnok is met het stuur nieuw en wil niet weer wisselen en het is ook gekomen sinds dat nieuwe zadel er is, ik ga vanavond iig nog even meten met de trapas of dat wel goed zit, ik heb sinds dat zadel ook weinig gereden dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die gast van ism heeft het erop gezet en ik heb eerlijk gezegd er verder niet naar gekeken.
Is het eenzelfde type stuur als de vorige?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou de meeting was gratis en wel even geleden alleen heb ik nu dus een ander zadel erop, geen criteriums meer gereden alleen klassiekers waarbij ik nooit in de beugels zit, vandaar dat het mij nu op ging vallen. Bij mij is alleen maar mijn hoogte ingesteld en daar voel mij goed bij. Ik heb ook een nieuw stuur en die is iets breeder ik had een 38 en nu een 40, maar dat is niet door de meting gekomen maar gewoon omdat ik een nieuw stuur moest (andere kapot) en die niet in 38 te krijgen was.
Wat is er aan gedaan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:02 schreef Pritt het volgende:
Hopla weer 173 euro armer na het ophalen van mijn schatje bij de FM.
Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd.quote:
Is enigzins te verantwoorden, maar ik vind het wel vrij prijzig. Daarom die ik het liever zelf, al moet je dat wel kunnen en willen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:58 schreef Pritt het volgende:
[..]
Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd.
Tsja en ik rijd Ultegra dus dan is het al snel een door grapje.
En daar hebben we triple voor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:38 schreef marcodej het volgende:
Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.
Yep, bij een nieuwe fiets wordt het dus gewoon weer een triple. Op het vlakke gooi ik er nu weer een 39-binnenblad op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:08 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
En daar hebben we triple voor.
Crankstel gereinigd? Luie flikker, dat kun je best zelfquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:58 schreef Pritt het volgende:
[..]
Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd.
Tsja en ik rijd Ultegra dus dan is het al snel een door grapje.
Bedoel daarmee dat de trappers of hoe dat ook heet uit mijn frame gedraaid zijn en gereinigd zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Crankstel gereinigd? Luie flikker, dat kun je best zelf![]()
Jij gaat niet meer vallen, indien wel, ben je een prutser:Pquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:22 schreef mrPanerai het volgende:
6 keer plat op 2 weken...'k werd het spuugzat...nu maar eens nieuwe bandjes gekocht misschien dat dat helpt; Continental GP4000 S.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:31 schreef DakDuuf het volgende:
[..]
De GP's zijn top, je rijd niet lek, en kunt misschien wel 20% snellerder door een bocht heen dan een standaard band.
nb: ik werd er in de bochten altijd!! uitgereden, gps erop, klaar
Hoe doe je dat nu zo met je racefiets in de trein? Ik zit er wel eens aan te denken om eens 100-150 km in één richting te fietsen, ja uiteraard met wind mee, en dan de trein terug te nemen. Maar ik heb geen idee hoe dat gaat met speciaal kaartje kopen en of je je wielen uit je fiets moet halen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen helaas toch niet naar Limburg trouwens. Weersvoorspelling is me te twijfelachtig. Ga daarom maar een lange toch in de buurt maken terwijl ik steeds in de buurt van de treinstations blijf. Mocht het dan toch een te natte dag worden pak ik de trein weer terug.
Denk dat ik over alle heuvelruggen van Utrecht naar Nijmegen ga fietsen en dan met de trein terug.
kaartje kopen = 6e en wagon zoeken waar je je fiets kunt plaatsen. Wielen hoef je er niet uit te halenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat nu zo met je racefiets in de trein? Ik zit er wel eens aan te denken om eens 100-150 km in één richting te fietsen, ja uiteraard met wind mee, en dan de trein terug te nemen. Maar ik heb geen idee hoe dat gaat met speciaal kaartje kopen en of je je wielen uit je fiets moet halen.
Alle info is welkom.
En in de kerstman, en de paashaas.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
![]()
Jij gelooft ook in Sinterklaas?
Die bandjes zijn puik, maar ik geloof niet dat iemand in een blinde test het verschil merkt. Tussen de oren schilt het misschien wel die 20% waar jij over praat. In de portemonnaie zelfs meer!
Inderdaad, er zit zo'n fiets icoontje boven de deur van een ingang waar fietsruimte is. Het is de plek waar meestal van die uitklapstoeltjes zitten. Tijdens de spits is 't kaartje trouwens niet geldig, de tijden staan er op. Je kan 'm bij de automaten kopen onder de optie andere kaartsoorten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
kaartje kopen = 6e en wagon zoeken waar je je fiets kunt plaatsen. Wielen hoef je er niet uit te halen
Dat vind ik nu ook van die compacts. Ik denk er sterk over om dat 34 tandwiel (SRAM Red) door een 38er te vervangen en dan achter maar een 28 ipv 25 als grootste te monteren. Dan kan ik dat binnenblad ook eens wat vaker gebruiken. Maar ik vind die SRAM cassettes ook helemaal niet ideaal. Mis gewoon een kransje 18 want het verschil tussen 19 en 17 achter is mij gewoon teveel. Dus misschien wordt het wel weer gewoon een 52x39 crankstel. Maar dat kost weer een paar knaken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:38 schreef marcodej het volgende:
En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.
Meer trainen dus.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je 20 kmh per uur rijd op het buitenblad; is het dan niet efficiënter om terug te schakelen naar het binnenblad?![]()
Ter illustratie; op de klimmetjes in de buurt probeer ik m'n snelheid boven de 25 te houden (zijn een stuk minder lastig dan de Posbank) maar dan fiets ik nog op het binnenblad. Zou zelfs nog wat zwaarder kunnen voordat ik naar het buitenblad ga. Als je dus 20 kmh op het buitenblad rijdt heb je toch een dramatische cadans?
Normaal doe ik dat ook niet hoor. Ik wilde het eens proberen. De kettting staat dan inderdaad helemaal schuin, op de 50-34 (heb een dubbel). Daarmee heb je bij 20 km/u een cadans van 80-85, bergop is dat volgens mij niet extreem laag ofzo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat is je cadance dan? Lijkt me funest voor ketting en knieen...
Jij hebt een triple neem ik aan, en bedoelt 35 op het middenblad?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:32 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bedankt, maar verkeerd ingeschatIk weeg ongeveer 90, ben vorig jaar wat aangekomen om bekende gezondheidsredenen maar daar is niks meer van af gegaan
Ook toen ik 85 woog was er nog volop ruimte voor verbetering, 80 is zeker niet onrealistisch en dan ben ik echt nog niet dun.
[..]
Inderdaad, buitenblad-naar-boven is echt typische wielrenstoefpraat. Hoe schuin de kettinglijn ligt en hoe laag de cadans wordt meestal onvermeld gelaten. Aangezien ik licht trap en nooit onder de 35 km/u op het buitenblad rijd, rijd ik dus eigenlijk nooit ergens buitenblad omhoog. Maar goed, ik ben dan ook bescheiden over mijn eigen prestaties en hoef me niet zo nodig te meten met anderen![]()
@Oksel: fijne vakantie!
34 achter is niet mogelijk volgens mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
[..]
Normaal doe ik dat ook niet hoor. Ik wilde het eens proberen. De kettting staat dan inderdaad helemaal schuin, op de 50-34 (heb een dubbel). Daarmee heb je bij 20 km/u een cadans van 80-85, bergop is dat volgens mij niet extreem laag ofzo.
Op het buitenblad vind ik het veel fijner rijden, daarmee boven een km of 24 int uur alles rijden. Als je ook binnenblad rijdt op vlakke stukken, en je versnelt iets, ben je steeds je voorblad aant schakelen.
[..]
Jij hebt een triple neem ik aan, en bedoelt 35 op het middenblad?
Want mij lijkt het dan weer niet handig om 35 op het binnenblad te gaan rijden.
no offence, dan rij je echt een mallotenverzetquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:31 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
[..]
Op het buitenblad vind ik het veel fijner rijden, daarmee boven een km of 24 int uur alles rijden. Als je ook binnenblad rijdt op vlakke stukken, en je versnelt iets, ben je steeds je voorblad aant schakelen.
Oke..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
34 achter is niet mogelijk volgens mij.
Ook is boven de 24 op het buitenblad echt onnodig. Ik rij boven de 30 nog op het binnenblad, zonder een extreem schuine ketting.
Alleen augustus? Of vanaf januari?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:11 schreef Marurk het volgende:
Zo. De kilometerstand van augustus staat bij deze op 700 km.Hoezo verslaafd.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 09:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weet iemand een site of een youtube filmpje over het afstellen van de remmen?
Desalniettemin nog steeds een erg schappelijk prijsje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:33 schreef nodisch18 het volgende:
Vandaag mijn trofee uit een tour de france spelletje binnen gekregen. Glansrijk gewonnen natuurlijk en dus een shirt naar keuze mogen uitkiezen.
Set 2 van Willems Veranda
Ziet er goed uit![]()
Verkijk je trouwens niet op die 60.- euro, er komen namelijk nog 20,- verzendkosten bij![]()
augustusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 08:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Alleen augustus? Of vanaf januari?
jammer dat je de Gulpenerberg hebt laten liggen, is namelijk een serieus bergje. er zit een klein bochtje in op het laatste, en je denkt dat die daarna afvlakt. Maar juist op dat moment komt er nog even een stuk van 18% bovenop...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:38 schreef marcodej het volgende:
Gulpenerberg gelaten voor wat hij was. Had ook nog Camerig mee kunnen pikken, maar had ik ook geen zin meer in...
Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.
Meer trainen dus.
Zit er niks in je buitenband ofzo? Steentjes oid waardoor je je binnenband steeds lek prikt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kakzooi! Alweer een band geklapt.
Vorige week lek gereden. Nieuwe band erop, ik oppompen en binnen 5x pompen klapt ie. Gelijk weer een nieuwe band er op, goed op letten deze keer dat er nergens een knikje zit oid.. Beetje lucht er in (4 bar ofzo) en hij lijkt het te houden. Toen was het helaas al te laat om te fietsen dus even zo gelaten.
Vandaag fiets helemaal netjes schoon gemaakt, ketting snort weer etc. Ik wil een fijn rondje gaan maken dus pomp de band verder op tot 8 bar en verzamel al m'n spulletjes. Als ik terug kom zie ik nog net een enorm ei, buitenband er vanaf gedrukt en op het moment dat ik het ventiel in wil drukken klapt ie. (lekkere knal trouwens)
Dus.. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik sta op het punt m'n fiets naar de fietsenmaker te brengen om een nieuwe binnenband er op te laten leggen![]()
Kan ik m'n buitenband nu nog wel gebruiken trouwens? Zag er niks bijzonders aan maar kan me niet voorstellen dat dit er goed voor is..
Ik heb m'n buitenband steeds gecontroleerd op steentjes, ook aan de binnenkant van de band.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zit er niks in je buitenband ofzo? Steentjes oid waardoor je je binnenband steeds lek prikt?
Van een steentje in je buitenband zou je binnenband niet moeten klappen. Er zou dan een gaatje moeten ontstaan in de biba en die zou dan langzaam leeg moeten lopen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zit er niks in je buitenband ofzo? Steentjes oid waardoor je je binnenband steeds lek prikt?
Een mogelijkheid, ik voelde het niet meer though.quote:
Nee, wel op een terp in Friesland maar die houd na 10 meter op met afdalen.quote:
Als dat het geval is ga ik meer drinken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wellicht iets met een roes en geen pijn voelen?. Ik ben weleens wezen spinnen, de ochtend nadat ik had doorgehaald.. Maar toen zat ik echt als een natte krant op de fiets
Hmm, ik heb er niet bijzonder op gelet, maar het is me ook niet opgevallen oid. Het is ook geen los velglint zoals ik dat van m'n vorige fietsen ken maar een soort schuimlaag die echt vast zit aan de velg. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er iets mis mee is..quote:
Ik denk dat de buitenband wel ruim is idd. Ik hoef bijvoorbeeld maar 1 bandenlichter gebruiken om de band er af te halen en het kost haast geen kracht om hem er weer terug op te leggen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
Tijdens het oppompen even goed kijken of ie er nergens uitbulkt Knut. Misschien is buitenband wat ruim?
Dat klinkt wel als vrij ruim inderdaad..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat de buitenband wel ruim is idd. Ik hoef bijvoorbeeld maar 1 bandenlichter gebruiken om de band er af te halen en het kost haast geen kracht om hem er weer terug op te leggen.
dan moet je eens wat harder gaan fietsenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:30 schreef Snaggie het volgende:
Net een rondje van 45 km gefietst. In nieuwe kledij, ging wel aardig. Heb er 1 uur en 40 minuten over gedaan en nog lang niet moe.
Of verderquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
dan moet je eens wat harder gaan fietsen
Het is de tweede keer dat ik fiets. Heb amper conditie nog!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
dan moet je eens wat harder gaan fietsen
We zitten je ook maar te geinenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:38 schreef Snaggie het volgende:
[..]
Het is de tweede keer dat ik fiets. Heb amper conditie nog!
Oksel 38 per uur. De rest zo rond de 30 schat ik zo in.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:40 schreef Snaggie het volgende:
Hoe hard fietsen jullie gemiddeld bij een rit van 100+ km?
Dat hangt er vanaf met welk doel ik die 100km rijd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:40 schreef Snaggie het volgende:
Hoe hard fietsen jullie gemiddeld bij een rit van 100+ km?
Mijn doel is altijd gemiddeld boven de 30 km/u te rijden. Meestal lukt dat net nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:40 schreef Snaggie het volgende:
Hoe hard fietsen jullie gemiddeld bij een rit van 100+ km?
Oké, maar wat is je hartslag gedurende zo'n rit?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn doel is altijd gemiddeld boven de 30 km/u te rijden. Meestal lukt dat net niet
Hoe heb je die bepaald.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:24 schreef Snaggie het volgende:
Mijn rusthartslag is 80. Is dat normaal?
Geen idee wat normaal is. Die van mij is geloof ik iets boven de 40quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:24 schreef Snaggie het volgende:
Mijn rusthartslag is 80. Is dat normaal?
Voor een sporter is die vrij hoog. Serieuze duursporters zitten meestal onder de 50. Niet sporters zitten hoger. Net als Yankee zit ik zelf net boven de 40.quote:
Heb altijd al een vrij hoge hartslag gehad, ook als ik topfit was. Vroeg me gewoon af wat jullie hadden eigenlijkquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:32 schreef No-P het volgende:
[..]
Voor een sporter is die vrij hoog. Serieuze duursporters zitten meestal onder de 50. Niet sporters zitten hoger. Net als Yankee zit ik zelf net boven de 40.
Laatste keer dat ik dat bijgehouden heb is al lang geleden maar toen was het iets van 50-55quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:33 schreef Snaggie het volgende:
[..]
Heb altijd al een vrij hoge hartslag gehad, ook als ik topfit was. Vroeg me gewoon af wat jullie hadden eigenlijk
Voor iemand die niet sport en klein van stuk is wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:24 schreef Snaggie het volgende:
Mijn rusthartslag is 80. Is dat normaal?
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oksel 38 per uur. De rest zo rond de 30 schat ik zo in.
Ik blijf ook meestal onder de 30 km/u, maar dat is meer omdat ik 20x moet stoppen om te kijken of ik wel de goede kant op gaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik onder de 30 overigens, ligt ook een beetje aan het parcours. Meestal doe ik met een dergelijk rondje ook wel de Heuvelrug aan.
Ik heb wel geconstateerd dat het wiel niet meer helemaal kaarsrecht is, hij slingert dus wel minimaal, desalniettemin zou dat toch ok moeten zijn...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:06 schreef Freddeh het volgende:
Wiel slingert dus ook niet een beetje in de achtervork t.o.v. de remblokjes?
Dat heb ik gecontroleerd, maar hij loopt op geen enkel moment tegen de rem aan...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Freddeh het volgende:
Tenzij hij toch op dat slingerpuntje aanloopt op de rem natuurlijk. Zeker als je er op rijdt staat er wat meer kracht op die wielen en zal de slinger wat extremer worden.
Ja, ik geloofde het zelf niet en heb het zelfs geprobeerd met de remmen "los" maar ook dan hoor je het...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:11 schreef Freddeh het volgende:
Maar in de achtervork hoor je hem dan toch écht aanlopen?
Ja dacht ik ook al aan, maar dat hoop ik dus niet, want dat is kut...quote:
Klinkt plausibel dat je metertje daardoor minder aangeeft dan er werkelijk in je band zit..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is het nu gelukt met m'n biba.
Als je een band zo hard oppompt dat ie klapt, denken jullie dat zich dan eerst een ei vormt? M'n fietsenmaker heeft eigenlijk de verkeerde biba's meegegeven met net te korte ventielen. M'n pomp sluit daardoor niet goed aan waardoor de barmeter het niet goed doet. Misschien heb ik daardoor gewoon veel te veel lucht erin gepompt..
Band voelt nu iig hard genoeg aan, ook bij het fietsen. Hopelijk morgen dan eindelijk een ronde maken.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik onder de 30 overigens, ligt ook een beetje aan het parcours. Meestal doe ik met een dergelijk rondje ook wel de Heuvelrug aan.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik blijf ook meestal onder de 30 km/u, maar dat is meer omdat ik 20x moet stoppen om te kijken of ik wel de goede kant op ga
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:57 schreef Remzz het volgende:
Als ik de hartslag zo rond de 145/150 houd lukt een stuk van 50/60 kilometer me meestal net rond de 30 gemiddeld.
Ben benieuwd hoeveel van dat gemiddelde overblijft als jullie een van mijn parcoursen komen fietsen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:00 schreef Freddeh het volgende:
27 per uur gemiddeld. Standaard waarde, verschilt hooguit 1 km/u...
Ook gewoon 27, ik doe het op m'n gemakkiequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ben benieuwd hoeveel van dat gemiddelde overblijft als jullie een van mijn parcoursen komen fietsen.
Ik weet niet wat je uiteindelijke doelen zijn maar om een goede wielrenner te worden heb je dan nog een lange weg te gaanquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn doel is altijd gemiddeld boven de 30 km/u te rijden. Meestal lukt dat net niet
Snelspanner te strak waardoor de lagers ingedrukt worden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:04 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmmmmmm... Ik heb een vaag probleem...
Wanneer ik mijn achterwiel ronddraai klinkt het alsof hij aanloopt. Echter bij nadere inspectie lijkt hij niet aan te lopen bij de remmen of bij de liggende achtervork. Ook als ik het wiel eruit haal en hem dan op de snelspanner ronddraai, lijkt het allemaal ok.
Iemand een idee?
Dat is wel echt hoog voor iemand met jouw conditie. Of je bent nog ongetraind wat dus betekent dat je bakken talent hebt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:12 schreef Pritt het volgende:
Ik heb trouwens ook een hartslag van 75 in rust terwijl ik met mijn conditie toch lager zou moeten zitten als je de gemiddeldes volgt. Scheelt gewoon veel van persoon tot persoon. Ik kan ook nog boven de 200 komen terwijl dat op mijn leeftijd eigenlijk niet meer zou moeten kunnen.
(Of misschien is mijn meter wel een beetje gaar aan het worden.)
Maar dat blijft lastig met onoverzichtelijke zijwegen die voorang hebben terwijl je net lekker in je ritme zit.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:
Goed bij de les blijven en defensief rijden, het blijft zo belangrijk..
Wat is er mis met chickies scoren? Zo te lezen had die goof wel wat soigneer tips kunnen gebruiken, die had jij hem toch wel even kunnen geven freddeh?!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:15 schreef Freddeh het volgende:
Zag vanochtend hier in de straat een mannetje van een jaartje of 16 ofzo. Op een ouwe afgetrapte racefiets met een achterspatbordje. Met een voetbalbroekje ofzo op z'n barrel, en dan een of ander raar shirtje er bij aan, roze fietspetje op en een zonnebrilletje. In de regen. Enige reden dat ie met die fiets was, was volgens mij dat ie een chickie wilde scoren.
Wat een sukkeltje was dat
Dit voorjaar kom ikquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ben benieuwd hoeveel van dat gemiddelde overblijft als jullie een van mijn parcoursen komen fietsen.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:15 schreef Freddeh het volgende:
Zag vanochtend hier in de straat een mannetje van een jaartje of 16 ofzo. Op een ouwe afgetrapte racefiets met een achterspatbordje. Met een voetbalbroekje ofzo op z'n barrel, en dan een of ander raar shirtje er bij aan, roze fietspetje op en een zonnebrilletje. In de regen. Enige reden dat ie met die fiets was, was volgens mij dat ie een chickie wilde scoren.
Wat een sukkeltje was dat
Ik denk niet dat hij tijd had voor soigneer tips. Hij was onderweg naar zijn chickie. En had natuurlijk geen tijd om zich om te kleden. He was shuffelingquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mis met chickies scoren? Zo te lezen had die goof wel wat soigneer tips kunnen gebruiken, die had jij hem toch wel even kunnen geven freddeh?!
Mij lukt het nooit om in D1 te blijven, ik begin altijd te jagenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:57 schreef Zwansen het volgende:
Vandaag 100km gefietst. Ben erg blij hoe het ging, bijna alles in D1 gefietst en gemiddeld 26.7 km/h. Morgen weer even een paar km's maken, ben benieuwd hoe ik morgenvroeg gerecupereerd ben.
Als hij chickies scoort door op een racefiets te zitten dan wil ik wel wat tips van hemquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mis met chickies scoren? Zo te lezen had die goof wel wat soigneer tips kunnen gebruiken, die had jij hem toch wel even kunnen geven freddeh?!
Had gekund, maar ik heb nog maar 2 weken om m'n hele hebben en houden in te pakken voor ik verhuisquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mis met chickies scoren? Zo te lezen had die goof wel wat soigneer tips kunnen gebruiken, die had jij hem toch wel even kunnen geven freddeh?!
Mijn buurmeisjes zijn zijn chickies. Wel lachen, zou hij nog niet doorhebben dat ze zo autistisch zijn als maar kan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:19 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat hij tijd had voor soigneer tips. Hij was onderweg naar zijn chickie. En had natuurlijk geen tijd om zich om te kleden. He was shuffeling
Ook autistische chickies?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als hij chickies scoort door op een racefiets te zitten dan wil ik wel wat tips van hem
Wat doet die knol van een stuurpen op een mooi rank frame? Terug naar de werkplaats en een mooie ranke klassieke stuurpen monteren. En nu we het toch over het soigné gehalte van deze fiets hebben, de trapas past er ook niet bij. Veel te lomp. Gewoon een mooie klassieker monteren. Carbon onderdelen gaan nog net bij deze kleur frame alhoewel ik de blanke aluminium 10 speed groep mooier had gevonden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.colnago.com/master/
Best mooi, al zou ik ze zelf met wit stuurlint zadel en bandjes afmonteren.
Ik heb voor iemand zo 2 weken geleden een stalen fiets met cromo vork afgemonteerd; met een blanke Athena 11 speed groep, en alleen blanke alu onderdelen en Eurus alu wielen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat doet die knol van een stuurpen op een mooi rank frame? Terug naar de werkplaats en een mooie ranke klassieke stuurpen monteren. En nu we het toch over het soigné gehalte van deze fiets hebben, de trapas past er ook niet bij. Veel te lomp. Gewoon een mooie klassieker monteren. Carbon onderdelen gaan nog net bij deze kleur frame alhoewel ik de blanke aluminium 10 speed groep mooier had gevonden.
Easton Vista SLquote:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maak er dan maar kleerhangers van
Bedankt, hier heb ik nog niet aan gedacht, ga ik zo even naar kijken (zodra ik een beetje uitgebrakt ben)... Hopelijk lost dit het euvel op, scheelt mij weer een ritje fietsenmaker...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:
Snelspanner te strak waardoor de lagers ingedrukt worden?
Leuk! Zijn daar nog foto's van (met zijn toestemming)? Dit soort retro-meets-modern projectjes zijn inderdaad erg gevoelig voor bepaalde keuzes, precies goed is bloedmooi maar iets erover en je bent een snobquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb voor iemand zo 2 weken geleden een stalen fiets met cromo vork afgemonteerd; met een blanke Athena 11 speed groep, en alleen blanke alu onderdelen en Eurus alu wielen.
Het was een beetje too much naar mijn smaak.
Ik vond 'm eigenlijk mooier als er wat meer zwart op gezeten had, de wielen bijvoorbeeld. Die zwarte campa groep van die Colnago staat ook gaaf vind ik.
Ik ben zowiezo een groot fan van de zwarte afmontage, al sinds ik wielracer ben. Maar dat is smaak en valt niet over te twisten.
Er zat ook een blanke ahead pen op trouwens. Het wordt ook lastig om een klassieke stuurnok te monteren; je hebt dan een vork nodig met schroefdraad. En dat tijdperk hebben we toch echt gehad.
Het was nog lastig alle onderdelen te vinden voor hem. De zadelpen bleek niet voorradig in de juiste diameter etc.
Mijn eerste doel was op een gezond gewicht te komen, dat is inmiddels gelukt. Volgende doel is op een wat idealer gewicht te komen, de conditie op peil houden en weer eens een fatsoenlijke berg beklimmen. Dat is voor mij "recreatief wielrennen"quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je uiteindelijke doelen zijn maar om een goede wielrenner te worden heb je dan nog een lange weg te gaanEn dan bedoel ik dus niet dat je te langzaam fietst, maar niemand die de sport een beetje serieus beoefent traint zo.
Waar woon je? Eventueel via DM? Ik woon zelf namelijk ook wel een beetje in de buurt van je fietsgebiedquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef MZN het volgende:
Ik bedacht me om bijgaande bij mijn post waarin ik mezelf voorstel ( Recreatief Wielrennen #108: Waar Soigne belangrijker is dan de snelhei ) nog even wat foto's van mijn tweewieler te plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien zeikerig van mijn kant hoor, maar dat zadeltje moet vervangen door iets met rode accenten, de stuurpen ziet er wat raar uit icm die kleuren. Ik zou een extender monteren met een setje Ritchey Classic onderdelen (stuurpen, zadelpen, misschien stuurtje ook?). Witte pedaaltjes kleuren niet bij deze fiets. Oh, en 2 verschillende bidonhouders hoort gewoon nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef MZN het volgende:
Ik bedacht me om bijgaande bij mijn post waarin ik mezelf voorstel ( Recreatief Wielrennen #108: Waar Soigne belangrijker is dan de snelhei ) nog even wat foto's van mijn tweewieler te plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er nog even naar gekeken en denk dat het geluid uit de body komt. Ik ga eens even kijken of ik die er af kan knutselen... Als ik de ketting meedraai is het geluid niet hoorbaar...quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
Of een metaal snippertje in de velg![]()
Kijk ook meteen even naar je bodylagers.
Lol, gezien de comments op de andere fietsen wist ik waar ik aan begon.... Je hebt qua esthetiek wel helemaal gelijk. Die onderdelen die een gat in je netvlies aan 't branden zijn, zijn een gevolg van wat toevallig beschikbaar was. Die pedalen, zadel en stuurpen was wat er bij de verkoper op de hoop lag. Dit was bij de prijs inbegrepen, wilde ik anders dan moest er meer geld op tafel komen. Die tweede bidonhouder heb ik thuis in de kast gevonden en gemonteerd nadat ik er achter kwam dat ik heel bang ben water te kort te komen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Misschien zeikerig van mijn kant hoor, maar dat zadeltje moet vervangen door iets met rode accenten, de stuurpen ziet er wat raar uit icm die kleuren. Ik zou een extender monteren met een setje Ritchey Classic onderdelen (stuurpen, zadelpen, misschien stuurtje ook?). Witte pedaaltjes kleuren niet bij deze fiets. Oh, en 2 verschillende bidonhouders hoort gewoon niet
Moet wel zeggen dat ik dat frame wel weer erg tof vind!
Je hebt een hartstikke mooi lugged carbon frame met klassieke geometrie. Ik vind hem echt mooi, begrijp me niet verkeerd. Alleen de details hadden beter gekund.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:15 schreef MZN het volgende:
[..]
Lol, gezien de comments op de andere fietsen wist ik waar ik aan begon.... Je hebt qua esthetiek wel helemaal gelijk. Die onderdelen die een gat in je netvlies aan 't branden zijn, zijn een gevolg van wat toevallig beschikbaar was. Die pedalen, zadel en stuurpen was wat er bij de verkoper op de hoop lag. Dit was bij de prijs inbegrepen, wilde ik anders dan moest er meer geld op tafel komen. Die tweede bidonhouder heb ik thuis in de kast gevonden en gemonteerd nadat ik er achter kwam dat ik heel bang ben water te kort te komen.
Ik denk eigenlijk dat ik eerder voor een nieuwe fiets ga sparen dan dat ik deze qua soigne richting perfectie ga customizen... Ik ben eigenlijk meer van het fietsplezier dan de looks :-)
Ik had 'm toen (ruim 10 jaar terug) ook uitgekozen omdat ie er uit sprong om precies wat jij noemt. Ik heb ook wat zitten grasduinen op internet en 't blijkt dit model de neiging had om los te laten bij die lugs en dus uit elkaar te vallen. Het feit dat ie nu nog aan één stuk is en geen tekenen van verval vertoont schijnt een signaal te zijn dat ik een goeie te pakken heb. Wat betreft stijfheid... Ik heb nog nooit op iets anders gereden eigenlijk, hoe zou ik daarachter kunnen komen? Waar let ik dan op?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:31 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je hebt een hartstikke mooi lugged carbon frame met klassieke geometrie. Ik vind hem echt mooi, begrijp me niet verkeerd. Alleen de details hadden beter gekund.
Is hij een beetje stijf, of is het een vaatdoekje? En wat voor groep zit er onder?
Ga eerst de schuur maar eens opruimenquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef MZN het volgende:
Ik bedacht me om bijgaande bij mijn post waarin ik mezelf voorstel ( Recreatief Wielrennen #108: Waar Soigne belangrijker is dan de snelhei ) nog even wat foto's van mijn tweewieler te plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan dan het wiel uitnemen en met de hand voelen aan je cassette of er speling op de body zit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:54 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb er nog even naar gekeken en denk dat het geluid uit de body komt. Ik ga eens even kijken of ik die er af kan knutselen... Als ik de ketting meedraai is het geluid niet hoorbaar...
Het is in elk geval niet de snelspanner...
Ik wilde foto's maken maar omdat de fiets niet af was; geen zadelpen heb ik dat niet gedaan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Leuk! Zijn daar nog foto's van (met zijn toestemming)? Dit soort retro-meets-modern projectjes zijn inderdaad erg gevoelig voor bepaalde keuzes, precies goed is bloedmooi maar iets erover en je bent een snobZo ben ik het met Ivo eens dat deze stuurpen uit de toon valt, die moet echt ietsje slanker zijn. Wel gewoon ahead want die ouderwetse dingen vind ik maar niks. Een modern zadel mag ook best bij een zwarte 11 speed groep. Maar dan weer geen lompe Arione bijvoorbeeld.
Zo te zien zitten in die Colnago weer mooie lage Ambrosio's opIk heb inmiddels een goedkoop adresje voor mijn lage tb14 velgen gevonden, ik twijfel alleen nog over de verdere opbouw. Record naven staan bovenaan de shortlist maar ik zou eigenlijk liever minder spaken in het voorwiel willen (28/32). Wat zou jij adviseren? En welke spaken? Bij 32/32 kan ik misschien Revolutions in het voorwiel gebruiken, dat is lichter dan 28 Competitions. Achter dan wel Comp of zelfs Comp NDS Alpine III DS.
Is dit bij alle wielen zelf te doen Kaas? En hoe zie ik of de lagers versleten zijn?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan dan het wiel uitnemen en met de hand voelen aan je cassette of er speling op de body zit.
Als je een shimano naaf hebt moet je om de body af te nemen eerst de cassette demonteren, dan de as demonteren en de kogels er uit wippen, die moet je tellen en per kant apart bewaren.
De body demonteer je met een dikke inbussleutel 8 ofzo.
In principe wel. Een Campagnolo body vervangen of een Mavic of Shimano of DT is niet zo lastig. Die zijn ook goed los verkrijgbaar. Ze hebben wel allen een eigen systeem, maar als je een beetje handig bent en goed kijkt kom je een heel eind. Goed vet in de lagers met terugmonteren, en even nakijken of je lagers nog mooi lopen; bij industrielagers steek je vinger erin en draai rond, je voelt of het nog mooi loopt. Bij losse kogellagers zoals Shimano of campa kijk je naar de kogelbanen in de lagercups en lagerconusjes of er geen putjes in zitten of roestplekjes van binnengedrongen water.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef Yankee het volgende:
Is dit bij alle wielen zelf te doen Kaas? En hoe zie ik of de lagers versleten zijn?
Ik weet het, zijn ook waardeloze ondingen. Ik heb op het punt gestaan om ze vervangen door Specialized S-works ribcage bidonhouders, maar er was er nog één van en dat is geen porum.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:56 schreef Yankee het volgende:
Zeiken omdat het kan, die bidonhouders staan niet
Altijd hetzelfde gezeik met die Easton wielen. Kapotte body's en knappende spaken. Balen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb er nog even naar gekeken en denk dat het geluid uit de body komt. Ik ga eens even kijken of ik die er af kan knutselen... Als ik de ketting meedraai is het geluid niet hoorbaar...
Het is in elk geval niet de snelspanner...
Ja die dingen zijn duur. Maar bij zo'n platte velg vallen ze zelfs een beetje uit de toon dus het moeten gewoon ronde worden. In Duitsland kosten de Comps 45cent, Revo 55 ofzo dus dat is niet doorslaggevend. Punt is, die Revolutions zijn dun en relatief slap, torderen eerder bij het aandraaien en kunnen/mogen dan ook niet met locktite worden vastgezet. Met 32 Comps in het voorwiel is dat eigenlijk overdone t.o.v. het achterwiel (onnodig stijf en zwaar, optisch minder in balans). Spaakpatroon wordt wel gewoon klassiek, overal 2x of 3x. Radiaal NDS ben ik ook niet zo'n fan van. Gelukkig heb ik nog ffquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wilde foto's maken maar omdat de fiets niet af was; geen zadelpen heb ik dat niet gedaan.
Als ik jouw was zou ik gewoon 2x 32 spaken doen, das makkelijker als je nadien nog een velg nodig hebt bij schade. Het kan natuurlijk wel 28 voor. en radiaal gespaakt voor en achter aan de niet kettingzijde. Dat is erg fraai.
Platte spaken zijn ook mooi maar erg kostbaar. Een DT revolution heb je al voor 1.- per stuk geloof ik? Ik maakte eens een wielset met Sapim CX ray (zwart en plat) maar die waren toen 2.- per stuk en alleen in zakjes van 20 verkrijgbaar. Duur grapje was dat aangezien ik er 64 nodig had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bejaat, ik heb die Taxcjes voor 5.- stukquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
Bidonhouders? Die van mij is paars en van staaldraad
Mijne is gratis.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bejaat, ik heb die Taxcjes voor 5.- stuk
Inbus 10 geloof ik.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan dan het wiel uitnemen en met de hand voelen aan je cassette of er speling op de body zit.
Als je een shimano naaf hebt moet je om de body af te nemen eerst de cassette demonteren, dan de as demonteren en de kogels er uit wippen, die moet je tellen en per kant apart bewaren.
De body demonteer je met een dikke inbussleutel 8 ofzo.
Als je je wil naar de klote wilt dan moet je gewoon je fiets even 10 minuten op een groot station in een rek kwakken en dan even op een afstandje blijven kijken..quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:55 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ben nog even a/h knutselen geweest, maar ik heb de body er nog niet afgekregen. Het verhaal met de inbussleutel had ik gevonden, maar die versie heb ik elk geval niet.
Daarna uit frustratie maar op de fiets gestapt om het wiel helemaal naar de klote te rijden, zodat ik tenminste een gegronde reden had om nieuwe te kopen...
Eenmaal thuisgekomen zat het geluid er nog in, maar het wiel was nog niet naar de klote.
Na met wat geduld zoeken denk ik dat deze body er het meest op lijkt
http://www.parktool.com/blog/repair-help/freehub-service
En dan de DT-Hugi freehub. Morgen maar weer eens even kijken of ik dat kloteding er nog af kan krijgen...
Mooie fiets, maar ben het wel met Yankee eens wat betreft die bidonhoudersquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:41 schreef RichardHammond het volgende:
Mijn Time VXRS, eindelijk de beloofde foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zadel welke perfect bij het frame past, de kleuren vertekenen echter op de foto.
[ afbeelding ]
Ja ja, de fiets van een minkukel.
In de body zitten enkelrijige groefkogellagers, die kan je er gewoon uit tikken. Dus geen geklooi met losse kogels. En voor de body heb je een 12mm inbussleutel nodig. Nog beter is torx maar ik weet daar de maat niet van. Wel een lange want je moet vanaf de andere zijde(dus niet aan de kant van de body) de bout losdraaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan dan het wiel uitnemen en met de hand voelen aan je cassette of er speling op de body zit.
Als je een shimano naaf hebt moet je om de body af te nemen eerst de cassette demonteren, dan de as demonteren en de kogels er uit wippen, die moet je tellen en per kant apart bewaren.
De body demonteer je met een dikke inbussleutel 8 ofzo.
Heb je misschien die routes op papier oid? Ik wil daar zeer binnenkort weer eens gaan fietsen namelijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:47 schreef Patroon het volgende:
Net terug van weekendje Tecklenburg. Op zaterdag heerlijk gefietst met wel hellingen van 20%, Was bijna niet te doen maar heb mijn kleine tripple blad niet gebruikt (dat never). Zaterdag hebben 80km gefietst en dat is redelijk zwaar op een terrein waar geen weg recht is.
Vandaag regende het ontzettend hard waardoor we besloten hebben om weer naar Nederland te gaan. Daar aangekomen heb ik nog 65km gefietst.
Tecklenburg is echt een aanrader om te fietsen!
Nee maar ik kan wel ff wat voor je uittekenen. Wij fietsten liever over de grotere wegen omdat die minder stijl omhoog gingen maar wel met een langere klim. De tussendoor weggetjes gingen soms echt recht omhoog in 100m en dat is minder leuk dan glooiend terrein op en neer.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb je misschien die routes op papier oid? Ik wil daar zeer binnenkort weer eens gaan fietsen namelijk
Wat is je kleinste verzet op je middenblad en hoe hard ging je op die 20% stukken?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:47 schreef Patroon het volgende:
Net terug van weekendje Tecklenburg. Op zaterdag heerlijk gefietst met wel hellingen van 20%, Was bijna niet te doen maar heb mijn kleine tripple blad niet gebruikt (dat never). Zaterdag hebben 80km gefietst en dat is redelijk zwaar op een terrein waar geen weg recht is.
Vandaag regende het ontzettend hard waardoor we besloten hebben om weer naar Nederland te gaan. Daar aangekomen heb ik nog 65km gefietst.
Tecklenburg is echt een aanrader om te fietsen!
Wat betreft routes uittekenen, graagquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee maar ik kan wel ff wat voor je uittekenen. Wij fietsten liever over de grotere wegen omdat die minder stijl omhoog gingen maar wel met een langere klim. De tussendoor weggetjes gingen soms echt recht omhoog in 100m en dat is minder leuk dan glooiend terrein op en neer.
Moet wel zeggen dat het lastig was om een goede route te vinden en we fietsten ook wel eens verkeerd. We hadden van te voren globaal op de kaart bekeken waar we langs wilden fietsen en fietsten dan van dorp naar dorp. Uiteindelijk een leuk rondje gevonden van 40km die we 2x hebben gedaan haha. Het fietsgebied qua heuvels is niet super groot, dus de oplossing van een rondje van 40km was prima. (Tecklenburg ligt op een heuvelrug, daarom heen is het overal weer even vlak).
Ik wil best mee als je gaat. Vanuit het Noorden ben je er sneller dan naar Limburg rijden.
Ik zal even mijn Polar trainingsfiles er even bij nemen. Ik moet zeggen dat afstappen even in me op kwam maar snel werd weggedrukt door woedequote:Op zondag 14 augustus 2011 22:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is je kleinste verzet op je middenblad en hoe hard ging je op die 20% stukken?
Genoeg. Bijvoorbeeld: Groningen - Peize - Donderen - Zeijen - Ubbena - Oude Molen - Annen - Zuidlaren - Midlaren - Onnen - Haren - Groningenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:06 schreef Snaggie het volgende:
Wie weet er leuke routes in Groningen en omstreken? Ik heb een auto, dus mogelijk om eerst ergens heen te rijden en dan daar te beginnen. Routes rond de 80km lijken mij mooi.
Ik ging daar 10,3 km per uur met een hartslag van 193. Mijn lichtste verzet is 39/25 (ik tel de kleine tripple niet mee omdat ik die niet heb gebruikt of ga gebruiken)quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:04 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat is je kleinste verzet op je middenblad en hoe hard ging je op die 20% stukken?
En je cadans?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ging daar 10,3 km per uur met een hartslag van 193. Mijn lichtste verzet is 39/25 (ik tel de kleine tripple niet mee omdat ik die niet heb gebruikt of ga gebruiken)
Ik heb helaas geen cadans meter maar het was stoempen. Dus boven de 50 kwam die niet uit denk ikquote:
Even snel berekent op zitvlees.nl.. Je zou dan op 51 gezeten hebben.. Beetje een harkverzet dus..quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen cadans meter maar het was stoempen. Dus boven de 50 kwam die niet uit denk ik
Klopt het was ook een harkverzet. Maar als jij die helling voor je zag was alles harken. Ik heb heel wat bergjes gehad in de alpen enzo maar zo stijl heb ik het nog nooit gezien. Het was gewoon een klinkerweg in een woonwijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:21 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Even snel berekent op zitvlees.nl.. Je zou dan op 51 gezeten hebben.. Beetje een harkverzet dus... Ik snap je oogpunt dat je dat kleinere blad niet wou gebruiken, maar (het klinkt misschien stom) misschien zou je dan wel harder omhoog gekunt hebben met een hogere cadans..?
Ik was op vakantie in Stavelot en we zijn daar gaan mtb'en, ik heb daar een paadjes gezien waar dit nog niks bij was waarschijnlijk..quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt het was ook een harkverzet. Maar als jij die helling voor je zag was alles harken. Ik heb heel wat bergjes gehad in de alpen enzo maar zo stijl heb ik het nog nooit gezien. Het was gewoon een klinkerweg in een woonwijk
Haha mooi is dat he.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik was op vakantie in Stavelot en we zijn daar gaan mtb'en, ik heb daar een paadjes gezien waar dit nog niks bij was waarschijnlijk... Leuk verhaal om te vertellen was wel dat er daar ook een paar wat oudere (40-50 schat ik) heren reden op dure racefietsen en compleet soigne natuurlijk en dat ik die (in het stadje uiteraard) op een klein klimmetje voorbij poefte op een gehuurde en afgetrapte mtb..
Prachtig is dat inderdaadquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha mooi is dat he.
Ik fietste eens op een gehuurde racefiets met gewone kortebroek en sportschoenen bij San Marino omhoog. Toen ik bij een volledig soigne Italiaan in het wiel ging zitten kon hij dat niet echt waarderen. Maar toen ik ook nog eens over ging neme was hij er HELEMAAL klaar mee. Hij nam daarna over maar deed dat in een sprint
Kun je dat uit elkaar halen iets gedetailleerder uitleggen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:03 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
In de body zitten enkelrijige groefkogellagers, die kan je er gewoon uit tikken. Dus geen geklooi met losse kogels. En voor de body heb je een 12mm inbussleutel nodig. Nog beter is torx maar ik weet daar de maat niet van. Wel een lange want je moet vanaf de andere zijde(dus niet aan de kant van de body) de bout losdraaien.
http://www.mantel-bikeparts.nl/easton-c1-v1-xc
En dat is je body.
Ik heb ook easton vista sl en heb ook de body vervangen.
Het kan wel maar dan moet je wel de hoogte weten en de tijd die je er over gedaan hebt:quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Prachtig is dat inderdaad.
Overigens ook even een inhoudelijk vraag in het algemeen: Kun je op een simpele manier berekenen/te weten komen wat voor wattage je trapt? En dan bedoel ik zonder dure fietscomputers en speciale tests ed.
Geen idee, ik was eigenlijk gewoon benieuwd wat voor wattage ik zelf trapquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef Patroon het volgende:
Maar denk je dat ik een hoog wattage heb gedraaid wanneer ik 10,4km/h rij met een 39/25?
Ik moet er trouwens nog wel even bij zeggen dat ik in de langere klimmen met een meer geleidelijke stijging veel lichter trap en zeker wel aan een cadans van 80rpm kom. Ik fiets dus liever nog te licht dan te zwaar omhoog. Het probleem is echter dat sommige mensen TE licht gaan trappen en zichzelf doldraaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Geen idee, ik was eigenlijk gewoon benieuwd wat voor wattage ik zelf trap![]()
.
Zo'n rekentooltje staat trouwens ook op zitvlees.nl volgens mij
Gesink, 104 rpmquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik moet er trouwens nog wel even bij zeggen dat ik in de langere klimmen met een meer geleidelijke stijging veel lichter trap en zeker wel aan een cadans van 80rpm kom. Ik fiets dus liever nog te licht dan te zwaar omhoog. Het probleem is echter dat sommige mensen TE licht gaan trappen en zichzelf doldraaien.
Jazeker de as kan je er met een hamer rustig uittikken, wel met beleid natuurlijk en opletten dat je de naaf niet raakt. de lagers komen met de as mee. Dus je zult de lager met de as aan beide zijde eruit moeten halen. Dus de as 1x linksom eruit tikken en 1x rechtsom.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je dat uit elkaar halen iets gedetailleerder uitleggen?
Ik kom zeg maar niet verder dan het verwijderen van de cassette. Daarna is er geen enkele bout meer om los te draaien
Edit: Bedoel je dat ik de as er met bv. een hamer gewoon moet uit slaan?
Ja ik vind dat persoonlijk echt veel te licht. Uiteraard fietst hij er hard mee maar ik betwijfel of het wel de beste manier is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |