abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100734686
Rotavirus wordt hier standaard gegeven, maar is het enige vaccin waar we zelf om moeten naar de apotheek (en dus moeten voor betalen).

Het kinderarts-schaam-verhaal is eigenlijk een beetje ingegeven door familie. We zijn de enige van de familie (langs P.'s kant) die naar Kind&Gezin gaan voor de controles en de vaccins en daar wordt soms nogal neerbuigend over gedaan. Het :@ is dus mijn standaardreactie geworden ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:24:06 #177
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100734787
RS-virus vaccinatie is in Belgie geloof ik ook standaard. Hier krijgen alleen risico-gevalletjes die vaccinatie.

Zie mijn risicogevalletje trouwens eens gaan! O+

A grand adventure has begun.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:24:27 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100734825
Hoezo neerbuigend? Kind en gezin is toch niet zo vreselijk ;)

Jahaaaa Emma O+ Echt superleuk om te zien, in het filmpjestopic staat ook een filmpje van Roy weer, en op fb.
En zo trots als een pauw dat ze dan zijn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100735087
Kind & Gezin is het Belgische CB toch? Waarom is dat een neerbuigende reactie waard? :o
of kun je in Belgie kiezen tussen kind & gezin en de kinderarts ofzo?

Achjoh, jullie Thomas doet het gewoon allemaal zoooo goed, die heeft al die toeters en bellen helemaal niet nodig, die kan het allemaal zelf :7 peper ze daar maar lekker mee in volgende keer :P

Emmaaaa!! Wat ben je toch een leuk ding <3 en wat knap joh!
:)
pi_100735096
Wat gaat ze al snel, Keshet :o Super hoor :)

Mja, hier in de familie wordt vaak als volgt geredeneerd: het is gratis, dus het zal niet zo goed zijn als dat ik per visite 35euro betaal. En aangezien wij dan blijkbaar voor "niet zo goed" kiezen, hebben we het minder goed voor met Thomas als zij met hun kinderen.

Hier in België kun je inderdaad zonder doorverwijzing naar een kinderarts gaan :Y De nichten van P. gaan dus standaard als hun kindje hoest naar de kinderarts, want het is nog een kind. Alsof een huisarts er voor huizen is ofzo... :?
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:27:49 #181
265732 Keshet
pi_100735126
Oeh, ik ga even Royfilmpjes zoeken! O+

Leonieke, wat zou de toegevoegde waarde van bezoekjes aan de kinderarts dan zijn? Niets toch?
Ik ben natuurlijk niet zo thuis in het hele Vlaamse gebeuren dus vergeef me als ik domme dingen roep he. :D
pi_100735348
Keshet: kinderarts is betalend en dus ... beter?
Ik zie er ook de meerwaarde niet van in (aangezien we naar kind&gezin (=CB) gaan), maar het is frustrerend om soms het gevoel te krijgen dat we blijkbaar niet het beste zouden voor hebben met Thomas.

Maar idd, Thomas is wel een natuurtalentje *) (grapje natuurlijk :D )
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:32:29 #183
265732 Keshet
pi_100735471
Whaha, ik moet zo lachen om alle 'wat gaat ze snel' reacties hier en elders. :D
Dit was een filmpje waarin ze voor haar doen langzaam loopt! Ik zal eens kijken of ik haar default-snelheid kan filmen een keer. :D

* Keshet gaat op zoek naar een supersonische camera :+
pi_100735626
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:32 schreef Keshet het volgende:
Whaha, ik moet zo lachen om alle 'wat gaat ze snel' reacties hier en elders. :D
Dit was een filmpje waarin ze voor haar doen langzaam loopt! Ik zal eens kijken of ik haar default-snelheid kan filmen een keer. :D

* Keshet gaat op zoek naar een supersonische camera :+
Blaaskaak ;)
Nee echt, ik vond het eigenlijk al niet meer stappen, maar lopen :Y Ze doet het echt zo super hé O+
pi_100735684
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:27 schreef leonieke het volgende:
Wat gaat ze al snel, Keshet :o Super hoor :)

Mja, hier in de familie wordt vaak als volgt geredeneerd: het is gratis, dus het zal niet zo goed zijn als dat ik per visite 35euro betaal. En aangezien wij dan blijkbaar voor "niet zo goed" kiezen, hebben we het minder goed voor met Thomas als zij met hun kinderen.

Hier in België kun je inderdaad zonder doorverwijzing naar een kinderarts gaan :Y De nichten van P. gaan dus standaard als hun kindje hoest naar de kinderarts, want het is nog een kind. Alsof een huisarts er voor huizen is ofzo... :?
:D_!
dokter, mijn hypotheek doet zo'n zeer ;( :+

Och weet je, bij de zwangerschap van oudste moesten we voor tig echo's van haar naar de gynaecoloog en uiteindelijk stuurde hij me ook weer gewoon terug naar de verloskundige. Hij zei daar zelf over dat ik in veel betere handen was bij de verloskundige, want hij zou toch alleen maar speuren naar afwijkingen en ieder klein afwijkend dingen uitvergroten en tegen het licht houden.

Ik ben er van overtuigd dat het met de kinderarts net zo is hoor, daarom stond ik er aanvankelijk ook huiverig tegenover. Het CB beschouwt je kind in beginsel als gezond en houdt de normale ontwikkeling bij. De kinderarts is er toch meer op gericht om iedere kleine afwijking door te willen zoeken tot er een verklaring voor is.

Wellicht als je zo makkelijk naar een kinderarts kunt dat het gevoelsmatig voor de arts zelf ook anders ligt maar Thomas is zeker niet slechter af bij een cb :s)
:)
pi_100736221
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D_!
dokter, mijn hypotheek doet zo'n zeer ;( :+
Die van mij doet mij alleszins regelmatig pijn, maar daar zal mijn dokter mij wel niet kunnen mee helpen :D
quote:
Och weet je, bij de zwangerschap van oudste moesten we voor tig echo's van haar naar de gynaecoloog en uiteindelijk stuurde hij me ook weer gewoon terug naar de verloskundige. Hij zei daar zelf over dat ik in veel betere handen was bij de verloskundige, want hij zou toch alleen maar speuren naar afwijkingen en ieder klein afwijkend dingen uitvergroten en tegen het licht houden.
Wel fijn dat jouw gyn daar zo eerlijk over was naar jou toe. Hij kon je nl ook bij hem laten blijven gaan en nog wat extra geld scheppen ^O^
quote:
Ik ben er van overtuigd dat het met de kinderarts net zo is hoor, daarom stond ik er aanvankelijk ook huiverig tegenover. Het CB beschouwt je kind in beginsel als gezond en houdt de normale ontwikkeling bij. De kinderarts is er toch meer op gericht om iedere kleine afwijking door te willen zoeken tot er een verklaring voor is.

Wellicht als je zo makkelijk naar een kinderarts kunt dat het gevoelsmatig voor de arts zelf ook anders ligt maar Thomas is zeker niet slechter af bij een cb :s)
Ik denk het (meestal dus :+ ) ook niet. Al zouden we natuurlijk wel naar een kinderarts gaan als daar aanleiding zou voor zijn :Y Maar voorlopig zijn er geen noemenswaardige problemen geweest, dus waarom zouden we dan de sociale zekerheid nog wat extra gaan belasten en mensen die dringend bij een kinderarts moeten zijn laten opschuiven in de agenda omdat wij willen weten hoe groot Thomas is (want echt, de nichten van P. gaan dus maandelijks op controle bij de kinderarts om hun kind te laten wegen en meten 8)7 )
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:42:22 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100736226
Dat hadden wij ook, en nu kijk ik daar ook heel anders naar, wij zijn ook erg blij met de kinderartsen, hebben er 1 hier in het ziekenhuis en 2 in belgie.

Het cb kijkt idd heel anders naar Roy en was meer gericht op zijn ontwikkeling enzo en toen die niet meer "klopte"met het "plaatje"hebben we daar regelmatig discussies overgehad.
Zelfs nadat hij in het ziekenhuis heeft gelegen, ze wisten het wel stond in het dossier maar dat waren ze voor het gemakt even vergeten erbij te pakken.

En de ka kijken heel anders, Uw zoontje loopt nog niet (was toen in mei) maar weet u in december dat was niet zomaar een griepje, dat kan er heel goed voor zorgen dat het allemaal wat langer duurd, maar u zult zien het komt wel goed.
En nu het praten ook, het cb schakelen jullie aub een logo in voor het 2de jaar want Roy zou al een aantal woorden moeten kennen.
De ka We kijken het nog wel even aan, hij maakt duidelijke verschillende klanken en dat is prima voor nu.
pi_100736647
Zo fijn dat jullie die andere visies dan hebben, Bar en je ziet maar dat de KA's het toch bij het rechte eind hadden want Roy loopt nu toch ook al? :)

Is er eigenlijk nog een bijkomende reden waarom jullie naar het cb blijven gaan? Ik kan me namelijk voorstellen dat het soms ook moeilijk moet zijn om met de tegenstrijdige adviezen om te gaan (althans, ik zou het er wel moeilijk mee hebben).
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:50:05 #189
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100736760
Nou ja opzich moeten we nu niet vaak meer, ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wanneer we weer moeten, ze zouden bellen en een brief sturen voor andere afspraak.

Ik maak me er nu niet meer druk om, we weten dat Roy in goeden handen is en dat er een heleboel in gang gezet is en dat hij onder controlle staat.

En ja Roy loopt nu sinds 2 weken en het gaat goed.
pi_100736872
Groofsken, wat is het fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100737118
Fijn om te horen :)

Ik denk dat wij nog 1 of 2 keer met Thomas op controle moeten en dat het dan overgenomen wordt door het CLB :) De volgende afspraak is alleszins als hij 2 jaar is.
pi_100750344
Hoe is het met Harry? En met Driekus?

Emma, you speedy gonzalez you!

Scholen en psz zijn weer begonnen dus Zoë en ik hebben het rijk alleen, we gaan zo blueberry muffins maken.
pi_100750475
Ik heb Driekus vandaag blij gemaakt met zijn autoromper en door zijn mooie groene schoenen aan te doen. Hij verzuchtte "mooooi mama". Hij is nu naar het kdv, ik hoop maar dat iedereen naar zijn schoenen kijkt ipv zijn pokken. Hij is er niet knapper op geworden zullen we maar zeggen.

Wij hebben ook nog wat opvanggedoe. Er zijn vier groepen op het kdv, 2 verticale en 2 horizontale. Driekus zat op de horizontale babygroep, maar moet daar nu uit. Wij willen em graag in verticale groep 1 ivm buurkindje + favo leidster. Maar daar is geen plaats tot 1 januari. Daarom zou ie nou tot 1 januari naar verticale groep 2. Dat hebben we maanden geleden al gepland, maar nu gooit Driekus zelf roet in het eten door telkens bij de peuters te gaan zitten. Hij wil eigenlijk helemaal niet weg bij de baby's en protesteert als ie naar de verticale groep moet. Maar als ze em gewoon lekker laten spelen en laten gaan op de babygroep, sjouwt ie wel zelf naar de peutergroep. Dilemma voor ons dus, want wat gaan we nou doen?! We hebben vandaag een briefje meegegeven voor de leiding, dat we graag advies hebben, want twee keer wisselen van groep lijkt me sowieso nu geen goed plan.

Groofsken, welkom terug, ik ben benieuwd naar je verhalen.
Ik ga zo eens wat filmpjes kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100750506
Keshet, wat wordt Emma ineens groot! En inderdaad, dat is gewoon lopen/rennen, niet voorzichtig schuifelen. Gaaf! En dit doet ze dus op blote voeten? Dat is wel heel fijn toch? Verwachten ze nog veel problemen met haar voetje?
pi_100750651
Mefke, ik vrees dat je me ergens bent kwijtgeraakt in je verhaal. Welke groep van de 4 is precies de peutergroep? Of is dat nog een andere groep?
Ik ben echt helemaal niet bekend met die soorten groepen :N Bij de onthaalmoeder zijn er maar een paar kindjes en spelen ze dus allemaal samen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:13:18 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100750724
Go Emma *O*

Ik vond de kinderarts maar eng. Maar goed, de kinderarts staat in mijn ogen wel in hoger aanzien dan de cb-arts. De laatste vertel ik gewoon wat ik denk en wat ik doe, de eerste nam een lumbaalpunctie bij mn 7 weken oude zoon :X
Ik heb niet altijd een even hoge achting voor het cb.
Even serieus trouwens, Nathan hoest nu een week nadat hij een paar dagen koorts heeft gehad. Moet ik de huisarts daar nog over opbellen? Het lijkt wel beter te gaan met de hoestdrank die ik voor hem heb gemaakt.

Mefke, dat is inderdaad wel even lastig. Maar als hij zelf aangeeft liever naar de horizontale groep te gaan is dat toch prima?
pi_100750795
wb kinderartsen; volgens mij hebben wij het dan nog het fijnst nu! want we hoeven niet meer op controle, maar als er iets is hoef ik enkel ff te bellen en lassen we alsnog een 'controle' in :Y ik hoef niet langs de huisarts ofzo, maar ik vermoed dat we toch wel eerst bij de huisarts staan. sterker nog; ravi is al 2 x bij de huisarts geweest: 1 x met griep en 4de dag koorts en 1 x familiebezoekje --> allemaal hooikoorts. waarom zou ik dat ventje als hij ziek is een uur in de auto stoppen als hij ook gewoon hier naar de huisarts kan?

lastig mefke. lijkt me idd een goede om bij hun te leggen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100750802
@leonieke: de peutergroep is de andere horizontale groep, dus eigenlijk het vervolg op de babygroep waar ie nu zit.

@ Pessie, geen idee of er plaats is op de peutergroep. Als dat zo is, dan zou ik ook zeggen: doen!
pi_100750860
Goed bezig Emma... Wat zijn haar haartjes lang aan het worden... krijgt ze echt een heel ander koppie door! O+

Minke deed vanochtend een Isabeau-tje in de auto. Bij aankomst op de parkeerplaats van het kdv horode ik achter me: "Thuis? Jaaaaa..... *zucht*".... :+
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:21:30 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100750934
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:16 schreef mefke79 het volgende:
@leonieke: de peutergroep is de andere horizontale groep, dus eigenlijk het vervolg op de babygroep waar ie nu zit.

@ Pessie, geen idee of er plaats is op de peutergroep. Als dat zo is, dan zou ik ook zeggen: doen!
Hm, logischerwijs zeg ik dat als hij bij e baby's is geweest dat zij ervan uit gaan dat ie ook op die opvang naar de peuters zal gaan en dat ze daar vantevoren rekening mee houden. Of ben ik nu te simpel aan het denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')