Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Amen. Ik keek vanochtend op BBC, ze zijn niet de enige. Er zijn duizenden mensen die gewoon hun eigen straten afzetten en dat dan met alle inwoners van die straat/buurt verdedigenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermenOngeacht gevolgen voor daders
Over het algemeen zul je hooligans ook niet zo snel hun eigen stad zien slopen. Die trots op hun buurt/stad lijkt me zeker wel gerechtvaardigd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.
Aan de andere kant, in geval van de voetbalhoolie's en sommige andere groeperingen zijn het puur mensen die ook uit zijn op rellen, zij het op een andere manier. Nu is hun overtuiging 'de buurt te verdedigen' terwijl het ze normaal ook puur om het potje matten gaat. Het probleem hier is dat het dan ook snel kan doorslaan naar een ernstiger overtuiging, wat mijns inziens ook weer kan leiden tot meer 'shit hitting the fan'
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:42 schreef Kingstown het volgende:
D'r fikt wat in Birmingham:
http://yfrog.com/kl91534960j
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Zoals in Manchester bedoel je?
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, die Hooligans ben ik dan weer wat minder van gecharmeerd,
Opvoeding.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Nee, maar als de insteek meer ligt op het 'rammen' dan op het 'beschermen' dan is zo'n actie m.i. nog niet ontzettend veel beter dan de actie van de daders, al vind ik dat deze zeker een flink pak slaag verdienen. Maargoed, ik moet zeggen dat het meer een onderbuikgevoel isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
http://yfrog.com/gzzb1vgjquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De firms slopen hun eigen steden en buurten niet.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hm, dat ziet er niet uit alsof de scouting pow-wowlessen aan het geven is..
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etcquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.
Ik stel de vraag waarom mensen zich aan de wet houden, en waarom ze ophouden dat te doen zodra er geen sanctie van overtreding te verwachten is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Probeer je hier nou de rellen mee goed te praten???
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, gewoon te lui, nee dan is het goed. Is Engeland geen klassenmaatschappij meer dan? Is er geen crisis door de hebzucht van een andere klasse? Is er geen werkloosheid? Kan iedereen daar zijn eigen toekomst in de hand nemen?
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom zouden die mensen eigenlijk de wet, het gezag en de regel dat je van andermans spullen afblijft respecteren? Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zou dan uit een innerlijke drijfveer moeten komen als het gezag niet werkt, maar waar zou die innerlijke drijfveer dan vandaan moeten komen?
quote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat dacht je van de simpele reden 'om verder te komen in het leven en wél een beter leven te krijgen'?
Het is overduidelijk dat dit ze niets anders oplevert dan misschien wat goederen. Hun leven gaat echt niet significant verbeteren doordat ze hele steden aan puin slaan hoor.
En ik moet zeggen dat ik absoluut van mening ben dat iedereen 'zijn eigen toekomst in de hand kan nemen'. Als je wilt is er verbetering mogelijk, en of dat nou is doordat je 80 uur in de week werkt voor 6 pond per uur, of doordat je gaat studeren, dat boeit niet. De mogelijkheid heb je, die moet je dan ook benutten.
Het binnen halen van 'kansarmen' levert ons naast misschien wat goodwill in de wereld niet zo heel veel op. Binnen halen van 'kansrijke' buitenlanders kan ons natuurlijk wel veel opleveren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Kijk naar de VS.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ZIJ hebben het beter ja. Voor ons levert het TOTAAL niets op. Het kost geld, het veroorzaakt de afbraak van sociale samenhang, daarmee gepaard gaande verloedering, opkomst religieus extremisme, clan-vorming etc
Wat is er voor ons positief aan? En nee, er is al lang berekend dat het niet helpt tegen vergrijzing en alleen maar geld kost.
Liefde voor je medemens? Kom op zeg alsjeblieft.
Yeahh rrrightquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef The_Seeker het volgende:
Als ik een van die wijken daar zou wonen zou ik me gezin wegsturen ergens in schotland en een flinke shotgun kopen. Mochten ze het wagen om me huis binnen te komen krijgen ze een persoonlijke knieschot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |