Mijn Roomba 505 doet dat slecht. Soms wel, soms niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:05 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Toffe apparaten! Zit er ook aan te denken om er een aan te schaffen, paar vragen:
Wij hebben een kleed in de woonkamer met een vrij dikke rand, ca 2 cm hoog. Kan zo'n ding het kleed op rijden?
En als het niet lukt, blijft die het dan proberen tot z'n accu leeg is of kiest die eieren voor z'n geld?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:08 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Mijn Roomba 505 doet dat slecht. Soms wel, soms niet.
Mijn roomba probeert soms op de bodemplank van de krabpaal te komen (ook 2cm). Onder een bepaalde hoek lukt het wel. Onder andere hoeken niet. En dan gaat ie een paar keer proberen, lukt het na x pogingen niet, dan gaat ie omkeren en ergens anders werken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
En als het niet lukt, blijft die het dan proberen tot z'n accu leeg is of kiest die eieren voor z'n geld?
Bij ons zijn de vrouwen misselijkmakend jaloers hoor (maar misschien hechten die wel minder waarde aan een steriel huis en zijn we sneller tevreden)quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:56 schreef Northside het volgende:
Het is wel een gespreksonderwerp zeg, als je zo'n ding hebt. Als ik met vrienden ergens zit vragen ze altijd wel een keer 'of ie het nog doet'. En als er nieuwe mensen bij zitten die vragen 'wat dan?', dan is het hek van de dam. 'Ja, Northside heeft een stofzuigerrobot!'.
Reacties zijn ook altijd hetzelfde...
Vrouwen: 'Kan ik zelf toch veel beter? '
Mannen: 'Werkt het? Echt? Handig man! '
Hij detecteert dat het fout gaat, en stoms stopt 'ie dan. Als ik thuis kom, dan brandt het obstructie-lampje. Soms werkt de roomba gewoon om het tapijt heen. En soms lukt het 'm wel, beetje onvoorspelbaar.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
En als het niet lukt, blijft die het dan proberen tot z'n accu leeg is of kiest die eieren voor z'n geld?
Het zal de roomba verder vrij weinig uitmaken denk ik, zolang er maar 22V uit komt. Desnoods soldeer ik het juiste stekkertje er zelf wel aan.quote:
Da's een fors prijsverschil. Bij 4launch komt er nog 7 euro verzendkosten bij, trouwens. En bij Stofzuigerstore staat onder Veelgestelde Vragen dat je er een laadstation bijkrijgt. Dat kan ik niet terugvinden bij 4launch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:07 schreef FJD het volgende:
Iemand die me uit kan kan leggen of er verschil zit tussen;
*knip*
Het lijkt mij niet maar vind t prijsverschil zo groot voor webshops.
Volgens mij zijn dat gewoon exact dezelfde apparaten. Overigens is onze Mo ook een samsung, werkt/zuigt echt heel goed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:32 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Da's een fors prijsverschil. Bij 4launch komt er nog 7 euro verzendkosten bij, trouwens. En bij Stofzuigerstore staat onder Veelgestelde Vragen dat je er een laadstation bijkrijgt. Dat kan ik niet terugvinden bij 4launch.
Ik heb de Roomba 563 PET, al anderhalf jaar naar volle tevredenheidquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef mol_air het volgende:
Ok thanks! Welk model heb jij ervaring mee? Is dat ook die Roomba 555?
en: ja, voor de wc, badkamer en alle hoekjes/randjes die de Robo-Miep niet kan/wil. Scheelt me simpelweg een uur in kosten per week, dus 15,- per week, wat erop neerkomt dat ik 339,- (roomba 555) / 15,- = 22,6 weken de aanschaf terugverdiend heb. Zélfs als de Robo-Miep me maar een half uur schoonmaakster scheelt, dan nog issie in een jaar terugverdiend.
Dat gaat door middel van virtuele muren, beter werk je je kabels gewoon weg of hang je ze iets hoger zodat hij er niet overheen maar tegen aan rijd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:41 schreef static het volgende:
Kun je met deze ook gedeeltes afbakenen waar dat ding niet mag komen? Bijvoorbeeld in de buurt van kabels bij de televisie enzo?
http://www.irobot.com/nl/Product.aspx?id=273
At random ja. Dus hij gaat 'per ongeluk' een deur door, en gaat in die kamer verder net zolang tot ie 'per ongeluk' er weer uitkomt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:18 schreef mol_air het volgende:
Hoe zorg je er precies voor dat die roomba naar de verschillende kamers toe gaat? Ik begreep dat 'ie eigenlijk min of meer willekeurig door de kamer rondcrosst, 'ontdekt' 'ie dan de gang en de (open) keuken wel?
Schoolvoorbeeld van het probleemoplossend vermogen van de man.quote:Op zondag 4 september 2011 23:46 schreef Scorpie het volgende:
Stofzuigen was ook altijd mijn klusje, nu is het een kwestie van touch & go
Ik heb een kat die permanent in de rui lijkt; bespaar je het geld en ga voor het basismodel. Werkt prima.quote:Op zondag 4 september 2011 23:43 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil van mijn bonus in oktober een robot aanschaffen.
Wij hebben 2 katten en een oppervlakte van 60m2 zonder deuren, dan is 564 zeker de beste keus ?
Ja ik heb er 2, en die laten ook continue overal haren achter, ik twijfel toch wel om de PET versie te nemen.quote:Op maandag 5 september 2011 14:50 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ik heb een kat die permanent in de rui lijkt; bespaar je het geld en ga voor het basismodel. Werkt prima.
Hier lopen 2 vierpotige poezen rond maar de vloer is echt zo gedaan met een stofzuiger. Het is alles waar atof opzit wat het meeste werk kost helaas.quote:Op maandag 5 september 2011 19:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja ik heb er 2, en die laten ook continue overal haren achter, ik twijfel toch wel om de PET versie te nemen.
Welke heb jij ?
Met een normale stofzuiger bedoel je ?quote:Op maandag 5 september 2011 19:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hier lopen 2 vierpotige poezen rond maar de vloer is echt zo gedaan met een stofzuiger. Het is alles waar atof opzit wat het meeste werk kost helaas.
Wat ik eigenlijk bedoel is dak bang ben dat zo'n robotding hier weinig opschiet.quote:Op maandag 5 september 2011 19:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Met een normale stofzuiger bedoel je ?
Denk wel dat het meevalt gezien de reacties, ga er iig een kopen van mijn bonus in Oktober.quote:Op maandag 5 september 2011 19:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dak bang ben dat zo'n robotding hier weinig opschiet.
quote:Op maandag 5 september 2011 19:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja ik heb er 2, en die laten ook continue overal haren achter, ik twijfel toch wel om de PET versie te nemen.
Welke heb jij ?
Ik heb een oude Roomba 505! Het is een gewone kat, geen langharige; als dat zo is, ga dan vooral af op wat Athlonkmf zegt.quote:Op maandag 5 september 2011 19:06 schreef athlonkmf het volgende:
Wij hebben ook twee katten. Langharig. De standaard 530 verslikte zich in de haren. Na een upgrade naar aerovac gaat het nu prima.
Een verbeterde stofzuigergedeelte. Stiller, meer volume, en veel veel efficienter.quote:
Hm oke, ik zie alleen geen aanbieders op E-bay?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:15 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een verbeterde stofzuigergedeelte. Stiller, meer volume, en veel veel efficienter.
Deze is standaard tegenwoordig in een paar modellen, maar oude modellen kunnen geupgrade worden.
Deze had ik gekocht via ebay.
Voor de aerovac was m'n roomba beetje half met pensioen, omdat ie elke keer verslikte aan de lange haren. Met de aerovac doet ie weer prima z'n werk zonder problemen. En vloer blijft vrij van stof en haar (behalve als die monsters weer stoeien)
Een lighthouse is juist bedoeld om de Roomba van kamer naar kamer te kunnen laten gaan: http://nlsupport.irobot.c(...)%A2-van-de-roomba%3Fquote:Op woensdag 7 september 2011 08:15 schreef mol_air het volgende:
Die lighthouses: is dat nu alleen een beam waar robo-Miep niet voorbij gaat, of kun je die ook gebruiken als "volgend punt" waar gestofzuigd moet worden? In een andere kamer dus bijvoorbeeld.
Ja, dat is bij de roomba wel beter afgehandeld. Je maakt een afspraak en ze laten ups de roomba opleveren en afhalen. Maar op accu heb je volgens mij geen garantie?quote:Op woensdag 14 september 2011 16:25 schreef Yemanja het volgende:
Na iets meer dan 5 maanden is de batterij van Samantha al overleden.
Nu moet ze opgestuurd worden naar een service centrum (aantekenen en verzendkosten voor eigen rekening natuurlijk.)
Dit valt me wel erg tegen van Samsung, had iets meer kwaliteit verwacht.
Ook valt het al tegen dat de specificaties op de website niet overeenkomen met de info op de website (zie mijn eerdere post).
Voor mij nooit meer iets van Samsung!
Hoop dat ze wel weer snel terug is, anders moet ik de oude stofzuigen van zolder gaan halen. Die kwam niet echt veel meer van zijn plaats.
Volgens mij zijn de verzendkosten NIET voor jouw rekening, tenzij ik het verkeerd leesquote:Op woensdag 14 september 2011 16:25 schreef Yemanja het volgende:
Na iets meer dan 5 maanden is de batterij van Samantha al overleden.
Nu moet ze opgestuurd worden naar een service centrum (aantekenen en verzendkosten voor eigen rekening natuurlijk.)
Dat lijkt me toch duidelijk? je kan per dag instellen en anders elke dag hetzelfde programma. Er staat helemaal nergens dat er een mogelijkheid is om bijvoorbeeld 7 verschillende timers te programmeren. Volgens mij is dit gewoon common sense, zoiets zit er niet op tenzij specifiek aangegeven hoe het werkt... Wij hebben toevallig die Samsung ook en ik vind het een ideaal apparaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:21 schreef Yemanja het volgende:
Het hier onderstaande heb ik direct van de Samsung website gecopieerd:
"De Navibot heeft verschillende standen om in schoon te maken. Het is mogelijk deze standen zo te combineren tot uw eigen programma. Zo kunt u niet alleen instellen wanneer de Navibot gaat schoonmaken, maar ook op welke manier. Dit kunt u zelfs per dag instellen, zodat u de Navibot iedere dag een andere opdracht kan geven. "
Waarschijnlijk gaat ie er gewoon om heen, de meeste robots hebben een cliff-sensor, ook om te voorkomen dat ze de trap afrijden. Het ligt aan de ruimte erom heen hoever hij erom heen kan.quote:Op zondag 18 september 2011 22:05 schreef vrouwtje het volgende:
In ons nieuwe huis is een convectorput.
Ik heb wel interesse in een roomba, maar hoe werkt hij icm zo'n convectorput?
(we hadden de put het liefst verwijderd, maar dat ging niet)
Dat is toch de enige manier, tenzij je een plint van 3 cm hoog rond je kleed wenst te leggenquote:Op dinsdag 27 september 2011 08:49 schreef Heinlein het volgende:
Ik heb weinig zin om de halve kamer "af te zetten" met zo'n virtual wall.
Kleed aan de hoekjes oprollen? Dan wordt het een stuk hoger en botst je Roomba er tegenaan om vervolgens de rest van de kamer te doen. Hoef je nog maar 2 (niet opgerolde) zijkanten af te zetten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:49 schreef Heinlein het volgende:
Ik heb een tweedehands Roomba 505. Deze blijft hangen op het Ikea-kleed dat we hebben gekocht:
[ afbeelding ]
Hij is dan vaak op de rand van het tapijt blijven hangen als ik thuis kom, en het hoek-borsteltje (rechtsonder) is ook wel eens verbogen.
Enig idee hoe ik de Roomba om het kleed kan laten gaan? Ik heb weinig zin om de halve kamer "af te zetten" met zo'n virtual wall.
Dat, mijn beste, is echt een briljant idee. Ik rol dat fucking kleed gewoon in z'n geheel op. Ja, er zit wat frustratie :-)quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kleed aan de hoekjes oprollen? Dan wordt het een stuk hoger en botst je Roomba er tegenaan om vervolgens de rest van de kamer te doen. Hoef je nog maar 2 (niet opgerolde) zijkanten af te zetten.
dan schrik je ook doodquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gister geschrokken
Zet ik de klarstein aan en rijdt hij weg om zijn werk te doen vanaf basisstation springt er opeens een muis uit aan de onderkant
Zat blijkbaar tussen de borstel te slapen aan de onderzijde
Le-zen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:04 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Dat, mijn beste, is echt een briljant idee. Ik rol dat fucking kleed gewoon in z'n geheel op. Ja, er zit wat frustratie :-)
Ik las het als cynisch commentaar. Als het idd als dankjewel was bedoeld, excuses Heinlein.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:28 schreef lezzer het volgende:
Euh cat22, niet om het een of ander, maar je idee werd een briljant idee genoemd Dus ik snap je reactie eigenlijk niet
Oprollen in z'n geheel is zelfs makkelijker denk ik, want meer schone vloer, en je hoeft het helemaal niet meer af te zetten.
Ja, was echt oprecht dankjewel. En nee, ik snap ook niet waarom ik er zelf niet op was gekomenquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik las het als cynisch commentaar. Als het idd als dankjewel was bedoeld, excuses Heinlein.
Al snap ik niet goed dat heinlein daar zelf niet op was gekomen.
Lol!quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:07 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Ja, was echt oprecht dankjewel. En nee, ik snap ook niet waarom ik er zelf niet op was gekomen
Bedankt voor het posten, ik twijfelde namelijk nog !quote:Op woensdag 28 september 2011 00:26 schreef Reeleezee het volgende:
Ik ben een beetje aan het oriënteren welke robot ik wil gaan aanschaffen. Ik twijfelde toch echt tussen de Navibot en de Roomba.
De Roomba is een domme robot als ik iedereen hier hoor, maar ik heb toch liever dat hij 4 x dezelfde plek doet. itt tot de Samsung, welke beweert dat hij overal maar 1 keer overheen gaat.
Na het zien van de filmpjes wist ik genoeg. Die Roombas zijn gewoon meesterlijk. :-D
Test Navibot:
Test iClebo : (oftewel de Philips Homerun)
Test Roomba:
En de hekkensluiter": (deze kun je beter laten liggen, net zoals hij dat ook met vuil doet)
Als je nu niet overtuigd bent, dan weet ik het ook niet meer.
En wat heb je gedaan?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:04 schreef Floriboy het volgende:
Momenteel is er een actie van Groupon met een Robo-VAC PRO voor 179¤
[ afbeelding ]
http://www.groupon.be/dea(...)CRM_1_0_0_251&a=1688
Hier heb je een prijslijst en een foto van de onderkant
http://www.tefneth-import(...)tofzuiger-onderdelen
De bin ziet er hetzelfde uit als bij een Roomba. Maar die dweilfunctie daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Iemand hier enige ervaring mee ? Kopen of doorsparen voor een Roomba ?
Is natuurlijk veel goedkoper dan een instap Roomba.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |