Goeie vraag. Maximaal. Geen idee hoe veel dat exact is bij deze microscoop.quote:
Nee.quote:
Ik heb hetzelfde! Ik zie normaliter vooral gesteente / mineralen. Waar kijk jij dan naar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig topic kijk voor mijn werk vaak door een microscoop maar naar hele andere dingen
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:15 schreef Lonaa het volgende:
Vriendlief zegt => De kop van een combinatietang/punttang.
Celletjes, voornamelijk fluorescente confocale microscopyquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:16 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde! Ik zie normaliter vooral gesteente / mineralen. Waar kijk jij dan naar?
[..]
Dat reken ik goed. Het is een waterpomptang. Isegrim's beurt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Lonaa het volgende:
Opa.Bakkebaard, mijn vriend heeft een verzoekje.![]()
Hij is erg benieuwd hoe jouw (naja, niet perse die van jou, maar wij hebben geen microscoop) sperma eruit ziet...
Ja, heb ik er net drie weten te produceren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:24 schreef Lonaa het volgende:
Danku!
Zijn avond is helemaal goed nu, kan ie er vannacht van dromen.![]()
Opa.Bakkebaard, je kan stoppen met aan je pielemuis trekken, mijn vriend is al tevreden.
Dat ziet er mooi uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Of als je het niet met een SEM doet maar aankleurt met wat fluorescente tags
[ afbeelding ]
Je hebt je wel erg uitgesloofd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Leeftijd he......quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ja, heb ik er net drie weten te produceren.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ja, heb ik er net drie weten te produceren.
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Celletjes, voornamelijk fluorescente confocale microscopy
dit soort dingen
[ afbeelding ]
Ook in 3d en ook live imaging dus in de tijderg leuk
Tof. Donkerveld dan ook zeker? Ik heb ook een fluorescentie microscoop op mijn werk. Sommige mineralen reageren daar namelijk ook op al gebruik ik het niet veel. Vooral polarisatie en tegenwoordig (micro) CT scannen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Celletjes, voornamelijk fluorescente confocale microscopy
dit soort dingen
[ afbeelding ]
Ook in 3d en ook live imaging dus in de tijderg leuk
Ook tof! Je hoeft je sample dan niet voor te bereiden? In onze SEM elektronen microscoop of microprobe moet je koolstof op de sample dampen om het geleidend te maken. Dat zuigt soms.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
dit is een voorbeeld van AFM de hoogste resolutie haalbaar (als je x-ray scattering en NMR niet meerekent, want die geven geen directe beelden)
Zeg maar een sperma cel voelen met een heel klein naaldje
[ afbeelding ]
je toetjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:30 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Alweer iets eetbaars, 80x.
je moet ze wel wat behandelen maar het kan geloof ik zelfs zonder fixeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ook tof! Je hoeft je sample dan niet voor te bereiden? In onze SEM elektronen microscoop of microprobe moet je koolstof op de sample dampen om het geleidend te maken. Dat zuigt soms.
Die zijn lief.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt nog kleiner kijken dan die bovenste met atomic force microscopie ook erg tof dan ga je als het ware met een heel klein vingertje over de materialen heen.
Hoe tof. Zo'n microscoop kost zeker meer dan 30 euro?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik zelf gemaakt, zijn bot cellen met daarin in rood groei hormoon en in groen overgeexresseerde ubc13 (een enzym ook bekend als ubiquitin conjugating enzyme of E2)
iets meerquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe tof. Zo'n microscoop kost zeker meer dan 30 euro?
ow dacht dat het iets van griesmeelpuddig ofzo was. stukje nougat? maar dat kan ook best als toetjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, het is niet geschikt als toetje.
Lijkt wel buitenaards zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik zelf gemaakt, zijn bot cellen met daarin in rood groei hormoon en in groen overgeexresseerde ubc13 (een enzym ook bekend als ubiquitin conjugating enzyme of E2)
Het is vloeibaar en in het echt rood van kleur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:37 schreef Pu22el het volgende:
[..]
ow dacht dat het iets van griesmeelpuddig ofzo was. stukje nougat? maar dat kan ook best als toetje
Ketchup?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is vloeibaar en in het echt rood van kleur.
Hij hangt heel even in het begin idd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |