abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100502907
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Riann

BrandX
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_100502967
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:

[..]

We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!

Dieetiste is een goed idee!
Mooi balen van die bank -O-
Maar wel een teken dat er dus iets moet gebeuren. Ook een dietiste kan je helpen met maaltijden en tips om het vol te houden. Even nagaan bij je zorgverzekering of het vergoed is misschien iets om op te letten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef djenneke het volgende:
Mijn ticker mag er eigenlijk wel uit, want ik ben klaar :)
Ik durf niet goed om foto's te vragen, want het is echt zo persoonlijk.
Foto's van voor en na (zoals die van swets bijvoorbeeld) motiveren wel enorm.
Het is natuurlijk helemaal super dat je je doel hebt bereik. Nu is het een kwestie van bijhouden ^O^
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:09:21 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100503005
Haha! We waren tegelijk een nieuwe aan het openen, maar jij was sneller :)

Anyway:

quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:
We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!

Dieetiste is een goed idee!
Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?

En goed dat je even confronterend bezig bent, maar blijf daar niet in hangen. Vanaf nu wordt het beter en je moet ook leren van je lijf te houden O+

Over die ticker die eruit mag: Moet dat? Ik vind de succesverhalen altijd zo motiverend :D

Xx!

Edit: Er zijn ook tickers die al eeuwen op dezelfde stand staan en waarvan je de users nooit ziet... Kunnen we niet even inventariseren wie er niet meer in wilt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 09-08-2011 12:10:54 (Tickers) ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:09:43 #4
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503020
Ik ga ook maar eens een ticker aanmaken, misschien motiveert het als je dan voortgang ziet.... .Kan die dan in de OP?
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:12:20 #5
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503112
zoiets?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:12:26 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100503116
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:12 schreef NBT het volgende:
[ afbeelding ] zoiets?
Je naam staat niet in de ticker :)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_100503171
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:12 schreef NBT het volgende:
[ afbeelding ] zoiets?
Als je 76 kilo weegt dan moet jouw bank echt terug naar de fabriek
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:16:41 #8
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Haha! We waren tegelijk een nieuwe aan het openen, maar jij was sneller :)

Anyway:

[..]

Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?

En goed dat je even confronterend bezig bent, maar blijf daar niet in hangen. Vanaf nu wordt het beter en je moet ook leren van je lijf te houden O+

Over die ticker die eruit mag: Moet dat? Ik vind de succesverhalen altijd zo motiverend :D

Xx!

Edit: Er zijn ook tickers die al eeuwen op dezelfde stand staan en waarvan je de users nooit ziet... Kunnen we niet even inventariseren wie er niet meer in wilt?
Ik heb gelukkig wel garantie op de bank, dus ik ga vanavond meteen bellen! hopen dat ik niet hoef uit te leggen hoe het is gebeurt!

Maar ik hoop inderdaad nu gewoon echt alert te blijven bij wat ik eet.... ( en drink, want ik gooi net mijn laatste redbull naar binnen en het komt er voorlopig niet meer in! :{w Maargoed, waar haal ik dan mijn energie vandaan.... want ik bent best nutteloos zonder redbull, (koffie drink ik niet!)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:16:57 #9
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je naam staat niet in de ticker :)
Ohw hoe doe ik dat?
pi_100503247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Dit..

En mag jij best huilen, maar niet omdat je zo zwaar bent dat de nieuwe bank het begeeft
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:17:22 #11
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503261
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....
pi_100503301
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:17 schreef NBT het volgende:

[..]

Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....
Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoon
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:20:33 #13
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503357

Zo dan?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:21:04 #14
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100503381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoon
Crappie bank! Maar toch.... ik wil afvallen!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:40:09 #15
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100504040
beh, dan ben je echt niet te zwaar voor je bank hoor.

ik heb vandaag mijn workout wel gehad, we hadden levering in de winkel en we hebben zware dozen de trap op gesjouwd en door de winkel verspreid, en dat een paar uurtjes lang :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:06:20 #16
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100505092
Zo, ik heb meteen even een flinke wandeling gemaakt tijdens mijn lunch pauze, als ikd it nu elke dag volhoud. dan gaat het misschien ook wel wat beter, van energie krijg je energie toch?
pi_100505244
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:06 schreef NBT het volgende:
Zo, ik heb meteen even een flinke wandeling gemaakt tijdens mijn lunch pauze, als ikd it nu elke dag volhoud. dan gaat het misschien ook wel wat beter, van energie krijg je energie toch?
Van gezond eten ook :Y
En weg met die redbull... :@
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:13:42 #18
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100505360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Van gezond eten ook :Y
En weg met die redbull... :@
Zoals ik al zei, dat was mijn laatste ;) Stond nog in de koelkast, en die had ik vanmorgen stiekem nog nodig... vnavaond maar eens kijken wat ik ga eten.... vanmorgen/middag 3 boterhammen met pindakaas op.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:02:07 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100510048
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:13 schreef NBT het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat was mijn laatste ;) Stond nog in de koelkast, en die had ik vanmorgen stiekem nog nodig... vnavaond maar eens kijken wat ik ga eten.... vanmorgen/middag 3 boterhammen met pindakaas op.
Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingen :) En geen "gewone" boter, maar Dieet-boter, Becel is aan te raden...

Zorg ook dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt: een appel of een wortel ofzo. Als je elke 3 uur iets eet, blijft je stofwisseling bezig en heb je minder de neiging je bij de "grote" maaltijden vol te eten.

Succes!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:07:07 #20
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100510320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingen :) En geen "gewone" boter, maar Dieet-boter, Becel is aan te raden...

Zorg ook dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt: een appel of een wortel ofzo. Als je elke 3 uur iets eet, blijft je stofwisseling bezig en heb je minder de neiging je bij de "grote" maaltijden vol te eten.

Succes!
Ja wel wit brood, want bruin vind ik gewoon weg goor..... En ik eet inderdaad regelmatig kipfilet! Ik heb nooit boter op mijn brood. dat vind ik ook niet lekker.... ( ja ik ben een moeilijke eter) Ik heb in huis wel mandarijntjes liggen... Lijkt me ook wel te voldoen?! Hmmm om de 3 uur eten :o Jeetje... ik heb nu om 11 wat op, en mijn volgende en laatste maaltijd van vandaag is rond een uur of 6......
pi_100510943
Dat wordt wel wat...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:22:00 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100511019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat wordt wel wat...
Wat wordt wel wat? :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:45:15 #23
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_100512301
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat wordt wel wat...
Je bent er weer :D
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:03:41 #24
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100513389
BAH! Ik heb 'mijn vrolijke week' nu :( Had echt een onstilbare trek naar chocolade en fuet-worst :(
My hovercraft is full of eel.
pi_100513424
Ik heb al een week lang zin om los te gaan op alle mogelijke soorten chips, maar still going strong :7.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_100521715
Mijn ticker staat inderdaad al een tijdje stil. Maar dat is dus omdat mijn afvalplan even in de koelkast stond. Ik moet mijn knop weer vinden. Maar ik kan me zó verliezen in stress rond werk enzo, dat ik hem totaal uit het oog verlies...

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 09-08-2011 20:28:43 ]
pi_100521876
Hier staat de ticker ook een tijd stil omdat het een plateau heeft bereikt :(.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_100521963
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn ticker staat inderdaad al een tijdje stil. Maar dat is dus omdat mijn afvalplan even in de koelkast stond. Ik moet mijn knop weer vinden. Maar ik kan me zó verliezen in stress rond werd enzo, dat ik hem totaal uit het oog verlies...
Dat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_100527023
Hier gaat ie lekker naar beneden, maar ga nu ff bijlezen
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_100527407
Zo bijgelezen

NTB van dat gewicht zakt je bank echt niet door, die van mij met 123 ook niet (ooit) en das was een gammel geval maar wel goed dat je er iets aan wilt doen ! De tips hier gegeven zijn hele goede ! Neem desnoods van dat vezelbrood of iets anders volkorens wat je wel naar binnen krijgt.

m@x wat ga je goed !

Voor en na foto : zodra ik op gewicht ben, zal ik die hier plaatsen, wel ff onherkenbaar gemaakt maar dat beloof ik jullie bij deze !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:17:47 #31
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100538609
Heeft iemand ervaring met het 17 Day Diet?
Ik denk eraan om dat boek te kopen, omdat ik door het dieet/eetpatroon van de diëtiste op gewicht blijf, in plaats van afval.

Mijn BMI is volgens mij 27.1, dus ik mag nog net in dit topic. :P

Of heeft iemand andere goede aanbevelingen?

Want een gezond eetpatroon met 1,5 liter water en minstens 30 minuten beweging per dag werkt niet ... ik blijf namelijk gewoon op gewicht. -O-

Bij mij werkt de stress ook niet bepaald mee. Ik eet en leef gezond, maar van stress kan je stofwisseling trager worden. Dus dan blijf ik daardoor blijkbaar op gewicht. En die stress gaat bij mij helaas ook niet zomaar over. }:|

[ Bericht 10% gewijzigd door Madame_Paon op 10-08-2011 12:49:08 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100540668
Mogge :O

Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.

Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekocht :D De kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
pi_100540715
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:51 schreef Muks het volgende:
Zo bijgelezen

NTB van dat gewicht zakt je bank echt niet door, die van mij met 123 ook niet (ooit) en das was een gammel geval maar wel goed dat je er iets aan wilt doen ! De tips hier gegeven zijn hele goede ! Neem desnoods van dat vezelbrood of iets anders volkorens wat je wel naar binnen krijgt.

m@x wat ga je goed !

Voor en na foto : zodra ik op gewicht ben, zal ik die hier plaatsen, wel ff onherkenbaar gemaakt maar dat beloof ik jullie bij deze !
Ik ben nu al benieuwd _O_ :D
Ik ga ook zeker foto's maken, voor mezelf maar ook voor anderen. Dat lijkt me zo motiverend werken eigenlijk :@
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:

Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.

Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekocht :D De kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
You go Muks *dansje doet* Lijkt me heerlijk om kleren te shoppen zo. O+
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:54:15 #34
3142 m@x
pi_100540735
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Heeft iemand ervaring met het 17 Day Diet?
Ik denk eraan om dat boek te kopen, omdat ik door het dieet/eetpatroon van de diëtiste op gewicht blijf, in plaats van afval.

Mijn BMI is volgens 27.1, dus ik mag nog net in dit topic. :P

Of heeft iemand andere goede aanbevelingen?

Want een gezond eetpatroon met 1,5 liter water en minstens 30 minuten beweging per dag werkt niet ... ik blijf namelijk gewoon op gewicht. -O-

Bij mij werkt de stress ook niet bepaald mee. Ik eet en leef gezond, maar van stress kan je stofwisseling trager worden. Dus dan blijf ik daardoor blijkbaar op gewicht. En die stress gaat bij mij helaas ook niet zomaar over. }:|
Ik ken het dieet ook niet. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van speciale dieeten, maar voor sommige deelnemers aan dit topic werken ze prima. Ik zou zelf toch eerst naar meer bewegen gaan kijken.

Voor- en na-foto's ga ik niet doen denk ik. Sowieso heb ik volgens mij niet eens echte voor-foto's. Ik hou niet zo goed op papier dus ik ren meestal hard weg als ik een fototoestel zie aankomen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:36:19 #35
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100541449
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:

Ik geloof dat dat 40/42 is :o Wauw.. Je kunt nu in de 'gewone' winkels shoppen zonder dat je naar grotematenafdelingen moet :D

Ik heb echt wat slechte dagen gehad. Durf niet op de weegschaal :(
pi_100541825
Gisteren een dagje uit geweest met dochter, en nergens op gelet. Bij de bioscoop een overdosis suiker gehad aan snoepjes. Meer suiker en koolhydraten dan de afgelopen 2 maande sinds ik begonnen ben met low-carb dieet. Het resultaat vanochtend..... - 2 ons :? Het zal zich nog wel even verstopt hebben. Omdat ik nu niet meer in ketose ben zal ik de komende dagen wel weer honger hebben, maar het was wel even goed. Vooral omdat ik nu weer weet dat ik me weer opgeblazen voel door suikers en koolhydraten. weer gemotiveerd verder. 8 kg in 2 maanden eraf. Ik ga ook maar eens een ticker maken.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:21:25 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100542559
Hier een raar ontbijt... de knop moet even terug om, maar thesissen die voor 1 september af moeten zijn en dat soort dingen helpen absoluut niet mee :(

En Go Muks!

Xx
pi_100542699
Ohja een ticker... ga ik ook maken, maar ik begin pas echt na mijn vakantie dus dan tegen die tijd zet ik em wel neer :Y
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:29:40 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100548882
Ik blijf al een paar dagen hangen op 117,2. Net naar de markt geweest, lekker fruit gehaald en mueslibollen. Vond het best knap van mezelf.

Vanmorgen belde het bedrijf waar ik voor zou gaan werken, dat ze toch de voorkeur aan iemand anders hadden gegeven, terwijl ik min of meer al was aangenomen. Merk dat ik op zulke momenten heel veel zin krijg om de chocoladeafdeling van de AH leeg te kopen :Y
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:32:06 #40
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100553751
aaah, plateau over :D -7! -7! -7!
pi_100554602
Meh, als ik voor het chipsschap sta is het toch altijd nog wel moeilijk. Maar heb er nog geen een keer aan toegegeven, net ook niet. Ik denk dan altijd ''Heb je een uur plezier van zo'n zak chips om je daarna weer kut te voelen als je op de weegschaal gaat staan''. En dan hoef ik 't gelijk niet meer te kopen ^O^

Misschien niet helemaal de goede mentaliteit, maar 't werkt wel.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_100555454
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)

(ik kan op mijn werk niet op youtube, vandaar dit linkje)

[ Bericht 9% gewijzigd door Isabeau op 10-08-2011 16:16:57 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:13:35 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100555644
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:50 schreef Blistering het volgende:
Meh, als ik voor het chipsschap sta is het toch altijd nog wel moeilijk. Maar heb er nog geen een keer aan toegegeven, net ook niet. Ik denk dan altijd ''Heb je een uur plezier van zo'n zak chips om je daarna weer kut te voelen als je op de weegschaal gaat staan''. En dan hoef ik 't gelijk niet meer te kopen ^O^

Misschien niet helemaal de goede mentaliteit, maar 't werkt wel.
Eten van tevoren helpt ook :P. Weet niet hoe lang je geen chips hebt gegeten, maar ook die behoefte aan chips gaat wel een keer weg :). Ik eet echt bijna nooit chips, terwijl ik dat vroeger wekelijks deed. Af en toe heb ik van die perioden dat ik een paar dagen achter elkaar cola drink en ik merk dat ik meteen weer verslaafd raak als ik dat doe (één keertje in het weekend kan echter prima). Als ik vervolgens weer een dag of twee geen cola drink, is de behoefte ook weg. Ik bedenk me in zo'n geval dat het verslaafde lijf is dat suiker wil, niet ikzelf ;).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:16:22 #44
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100555769
Ik ben bijna klaar met het 3 weken vetvrij ziekenhuisdieet. Ik weet niet exact hoeveel ik woog toen ik begon, 3 dagen nadat ik begonnen was met het dieet woog ik in ieder geval 89,6. Ik laat jullie zaterdag weten hoeveel ik weeg na nog eens 3 weken en 3 weekenden.

Bij vetvrij ziekenhuisdieet volg je in de weekdagen (ma t/m vr) dus een dieet, en in het weekend mag je normaal (met mate) eten.
:-)
pi_100558768
Is het verstandig om na drie weken crashen er nog drie weken aan te plakken?
Op deze site vind ik dit:

quote:
U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.
  Boks-Chick woensdag 10 augustus 2011 @ 17:32:04 #46
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100558839
ik heb al een ruime week zware motivatieprobs }:|

Vandaag voor het eerst weer braaf geweest. Nu weer even doorzetten dus *O*

;(
lolwut
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:30:13 #47
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100560802
hup BrandX! je bent alweer op de goede weg, nu nog even doorzetten inderdaad! Weet zeker dat je het kunt :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:08:40 #48
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100562239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)

Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!
  Boks-Chick woensdag 10 augustus 2011 @ 20:39:36 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100565735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:30 schreef RandomMoron het volgende:
hup BrandX! je bent alweer op de goede weg, nu nog even doorzetten inderdaad! Weet zeker dat je het kunt :)
Thanks O+ :*
lolwut
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:42:32 #50
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100565838
Mijn afvalpoging ligt nu een beetje in water, omdat ik ziek ben.
En dan proef ik alleen mierzoet drinken en gezouten nootjes en chips ...
JEUJ.
Gelukkig heb ik ook bijna geen eetlust, dus het valt mee. O-)
pi_100565960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eten van tevoren helpt ook :P. Weet niet hoe lang je geen chips hebt gegeten, maar ook die behoefte aan chips gaat wel een keer weg :). Ik eet echt bijna nooit chips, terwijl ik dat vroeger wekelijks deed. Af en toe heb ik van die perioden dat ik een paar dagen achter elkaar cola drink en ik merk dat ik meteen weer verslaafd raak als ik dat doe (één keertje in het weekend kan echter prima). Als ik vervolgens weer een dag of twee geen cola drink, is de behoefte ook weg. Ik bedenk me in zo'n geval dat het verslaafde lijf is dat suiker wil, niet ikzelf ;).
Haha ja, dat is waar. Had in plaats van chips wel een rol Oreo's meegenomen :7, maar dat kan ik wel goed laten staan. Ach ja, af en toe gun ik mezelf een chipje of iets, vandaag dus niet. Maar je hebt verder wel gelijk inderdaad.
pi_100569084
Ik heb eigenlijk helemaal geen trek in chips meer, maar meer naar noten, dus ik ben van plan die in mijn menu op te nemen. Waar ik wel naar snak is KAAS...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:22:02 #53
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100570640
ik naar avocado's en hamburgers, terwijl ik normaal al nooit hamburgers eet :S afgelopen zondag hebben we al hamburgers gegeten, maar dan op verse ciabatta's,vegetarisch hamburgertje, sla en een beetje ketchup.. maar toch krijg ik de hele tijd zo'n trek in hamburgers.
pi_100587415
Goedemorgen !!

iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!

Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Handig dat we daar in de buurt wonen ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:32:56 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100587851
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!

iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!

Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Jeej, txs voor de peptalk! :D Ik ga nu ontbijten, anders wordt het niks... verder loop ik al de hele ochtend te snauwen tegen vriendjelief, misschien moet ik die ook nog even knuffelen :(

Xx
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:44:34 #56
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100588113
Fijn Muks, thanx!

Ontbijt begon netjes: schaaltje aardbeien, een wilde perzik, een ontbijtcracker en een beker chocolademelk light.

Nu maar hopen dat ik vandaag dat irritante snaaien achterwege kan laten. Ik heb momenteel even niks in huis meer, en dat ga ik maar weer eens zo houden.
pi_100588434
Purdey ik drink elke keer als ik snaaineiging krijg (die heb ik uitsluitend in een eetweek) een glas water, werkt hier prima. Maar idd niets in huis hier, manlief moet morgen boodschappen doen voor hem en de kids en heb gezegd dat ie maar jonge kaas mee moet nemen die vind ik toch smerig
pi_100588817
quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:08 schreef BGTes het volgende:

[..]

Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!
Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vind :')
quote:
8s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:32 schreef BrandX het volgende:
ik heb al een ruime week zware motivatieprobs }:|

Vandaag voor het eerst weer braaf geweest. Nu weer even doorzetten dus *O*

;(
Kom op BrandX je kan het *O*
quote:
Goedemorgen !!

Veel plezier in het museum _O_ hopelijk blijft het een beetje droog!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:32:45 #59
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100589460
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:56 schreef Muks het volgende:
Purdey ik drink elke keer als ik snaaineiging krijg (die heb ik uitsluitend in een eetweek) een glas water, werkt hier prima. Maar idd niets in huis hier, manlief moet morgen boodschappen doen voor hem en de kids en heb gezegd dat ie maar jonge kaas mee moet nemen die vind ik toch smerig
Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.

Ik heb ooit gelezen dat ze een proef hadden gedaan met ratten. De ene groep kreeg kleine hoeveelheden heroïne, en de andere helft kreeg veel eten. Op een gegeven moment stopten ze daarmee, en bij beide groepen ratten begon hetzelfde deel in de hersenen activiteit te vertonen op het afkicken. Simpel gezegd is het dus even moeilijk om te stoppen met eten, als te stoppen met heroïne.
  Boks-Chick donderdag 11 augustus 2011 @ 10:35:36 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100589533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

[..]

Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vind :')

[..]

Kom op BrandX je kan het *O*

[..]

Veel plezier in het museum _O_ hopelijk blijft het een beetje droog!
niet helemaal gelukt gister, maar ook niet dramatisch mislukt :') :+
lolwut
pi_100589953
quote:
Goedemorgen !!

Thanks! dit had ik ff nodig. Een slechte dag gisteren die eindigde met een hele zak japanse nootjes, die er 's nachts weer uitkwamen :r
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:03:19 #62
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100590436
Nou, gaat fijn hier.. die ziekte die ik heb is dus weer vol teruggekomen, heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn.
Maar elk nadeel heb zn voordeel; het is maagpijn, dus dat ijs in de vriezer gaat er echt niet in vandaag :)
pi_100590684
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:32 schreef Purdey het volgende:

[..]

Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.

Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.

Neem geen kauwgom

quote:
Kauwgom lijkt het ideale middel om te doen of je eet terwijl je geen caloriën binnenkrijgt, maar in werkelijkheid vergroot kauwgom het hongergevoel. Door het kauwen van kauwgom krijgt je maag het idee dat er eten onderweg is en gaat stoffen aanmaken die de spijsvertering in gang zetten. Dit veroorzaakt honger.
Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.php

Ik weet dat ik het ooit in de krant heb gelezen :).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:58:55 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100595127
Bij de studievereniging en daardoor geen lunch of een hele late lunch. Wel koffie.

Rare dag dit, het lukt gewoon niet :? alweer...

Xx
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:33:09 #65
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100596791
eennn, de weegschaal zakte weer verder naar beneden naar nog een extra halve eraf. Ik hoop stiekem dat dat blijvend is, en geen valse hoop :P
pi_100598485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef BGTes het volgende:
Nou, gaat fijn hier.. die ziekte die ik heb is dus weer vol teruggekomen, heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn.
Maar elk nadeel heb zn voordeel; het is maagpijn, dus dat ijs in de vriezer gaat er echt niet in vandaag :)
Da's mooi klote -O- wat heb je, als ik vragen mag?
Ja doei.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:57:48 #67
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100601059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Da's mooi klote -O- wat heb je, als ik vragen mag?
Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinkt :P
En dan heb je het probleem dat het pijn doet als ik eet, maar ook als ik honger heb xD

Gelukkig is het nu weer wat minder. Kan ik zo eventjes naar buiten :)
Ben net op de weegschaal gaan staan. Ondanks dat het mijn 'vrolijke' week is, is er toch 200 gram af, dus ik denk dat het meer zou zijn in een normale week :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:29:59 #68
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100602511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:10 schreef joyvke het volgende:

[..]

Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.

Neem geen kauwgom

[..]

Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.php

Ik weet dat ik het ooit in de krant heb gelezen :).
Goeie website, bedankt! Van de kauwgom wist ik niet. Heb dat ooit als tip gelezen in het boek van Sonja Bakker. Heb dat dieet eigenlijk nooit gedaan, maar vind/vond het wel een handig naslagwerk met wat je allemaal op brood kunt eten en tussendoor kunt eten :)
pi_100602751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:57 schreef BGTes het volgende:

[..]

Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinkt :P
En dan heb je het probleem dat het pijn doet als ik eet, maar ook als ik honger heb xD

Gelukkig is het nu weer wat minder. Kan ik zo eventjes naar buiten :)
Ben net op de weegschaal gaan staan. Ondanks dat het mijn 'vrolijke' week is, is er toch 200 gram af, dus ik denk dat het meer zou zijn in een normale week :)
Oei -O- 'niet fijn' is een understatement..
Probeer ondanks dat nog wel genoeg van de goede dingen te eten. Licht verteerbare zaken die wel wat goeds voor je lichaam doen :*
Ja doei.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:18:41 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100607128
Uiteindelijk toch nog goed geluncht, lekker veel radijsjes gegeten.

Nu op naar het avondeten. Vriendjelief kookt zalm met aardappelpuree en gekookte groente... ben benieuwd ;)

Xx!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:16:03 #71
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100611626
lekker Tink! ik eet ook zalm, maar dan uit de oven met kokosmelk en citroengras :P gewoon omdat het van de week ook al zo goed beviel :P

ik moet nog 2,5 kilo en dan ben ik tien kilo kwijt :D ik snap niet zo goed wat ik nu anders doe dan normaal en waarom ik nu wel afval..maar ja :) blij ben ik er wel mee
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:54:53 #72
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100625108
Volgens het voedingscentrum is mijn ideale gewicht 59 kilo. Ik word daar vrij depri van aangezien dat nog eens 6 kilo onder mijn streefgewicht zou zitten.
pi_100630951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:54 schreef RandomMoron het volgende:
Volgens het voedingscentrum is mijn ideale gewicht 59 kilo. Ik word daar vrij depri van aangezien dat nog eens 6 kilo onder mijn streefgewicht zou zitten.
Jouw ideale gewicht is dat waar jij je prettig bij voelt, niet dat gewicht waar je je depri bij voelt.

Wat is je BMI bij 65 kilo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100631206
als ik het voedingscentrum zou geloven dan zou ik volgens mij een wandelend skelet zijn : ik moet dan 63 kg wegen...nou never nooit niet. De huisarts had een andere manier om BMI te berekenen en maakte daarbij ook gebruik van leeftijd. Omdat ik bijna 40 ben, behoor ik tot een andere groep en moet mijn BMI onder de 26 zijn ipv onder de 25, Vandaar de ondergrens van 70 kg voor mij. Dus 70 is mijn doel, maar met 72 ben ik ook al zeer tevreden. Nu eerst maar eens naar de 75 Oh en vanaf BMI 27 zou de huisarts al tevreden zijn, dat is 76 kg. Maar daar ben ik zelf niet tevreden mee denk ik nu ;)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:10:07 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100631704
Jaaaaaaah! Onder de 100 :D Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p

:D

Xx
pi_100631902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaaaah! Onder de 100 :D Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p

Xx
Onder de 100 *O*
Super _O_
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:50:28 #77
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100632408
quote:

Xx
Congratz Tink!! Helemaal super ^O^

Ik was een hele ons afgevallen sinds gisteren. Opzich best netjes met wat ik heb gegeten.

Hoe zit het eigenlijk met muesli en krentenbollen? Zijn die nog best gezond, of kun je die beter laten staan?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:52:51 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100632471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Congratz Tink!! Helemaal super ^O^

Ik was een hele ons afgevallen sinds gisteren. Opzich best netjes met wat ik heb gegeten.

Hoe zit het eigenlijk met muesli en krentenbollen? Zijn die nog best gezond, of kun je die beter laten staan?
Danku :)

En volgens mijn diëtiste mogen die wel, maar zonder boter en beleg. Ze tellen dan voor 2 boterhammen. Is wel meestal witbrood, geen volkoren iig... Ik vind ze niet lekker, dus laat ze sowieso liggen :p

Xx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:55:04 #79
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100632514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Danku :)

En volgens mijn diëtiste mogen die wel, maar zonder boter en beleg. Ze tellen dan voor 2 boterhammen. Is wel meestal witbrood, geen volkoren iig... Ik vind ze niet lekker, dus laat ze sowieso liggen :p

Xx
Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggen :)
pi_100632541
quote:

Xx
*G* *G* *G* *G* *G* YEAH *G* *G* *G* *G* *G*
pi_100632573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggen :)
Ze worden gemaakt met witmeel gemengd met iets donkermeel en veel suiker..dus ik laat ze lekker links liggen straks en neem wel iets van sesambrood ;) Jammer trouwens dat ik niet in Duitsland woon, zag hier in de winkel brood gemaakt van pitjes :D Dat zag er zeer smakelijke uit en schat dat je aan een plak meer dan zat hebt als maaltijd
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:58:38 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100632577
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 09:56 schreef Muks het volgende:

[..]

*G* *G* *G* *G* *G* YEAH *G* *G* *G* *G* *G*
Dank u :D Ben zo blij dat ik door dat plateau heen ben, van 100 en een beetje... Vandaag het rijk voor me alleen. Heb gezond ontbeten en ga zo eens bedenken wat er vanavond op het menu staat. Heb mezelf overigens beloond met laarsjes die zitten als pantoffels:

http://www.schuurman-scho(...)amesboot-op-hak.html

Xx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:17:51 #83
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100636117
Gaaf! Ik mag over 12 kilo een felrode jurk van mezelf :P

Nog thnx voor de peptalk btw 59 kilo is voor mij echt niet realistisch idd, met 65 kilo zou mijn bmi onder de 25 zijn en dus prima!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:25:05 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100636315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef RandomMoron het volgende:
Gaaf! Ik mag over 12 kilo een felrode jurk van mezelf :P

Nog thnx voor de peptalk btw 59 kilo is voor mij echt niet realistisch idd, met 65 kilo zou mijn bmi onder de 25 zijn en dus prima!
Tof :D Ik heb de laatste tijd al zoveel geshopt dat dit even het laatste was :p

Xx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:35:22 #85
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100636641
Suuuuupergoed, Tink! Hoop dat ik volgende week met je in de lichter-dan-100-club mag :D

Nu even mijn zielige verhaaltje:
Man oh man.. heb de nacht niet kunnen slapen van de pijn. Ben vandaag terug naar het ziekenhuis geweest, krijg ik weer dezelfde medicijnen maar dan in een lagere dosis..Heb de neiging om zelf gewoon de dosis weer te verdubbelen want toen duurde het ook een week voordat ik weer normaal kon leven :(

Heb nu dus echt heel veel pijn. Het steekt en zeurt aan een stuk door.
Lekker zo voor mijn tentamens.

Stiekem klein voordeel: ik val er wel van af omdat ik niet echt kan eten. Ja ik weet dat dit slecht is en niet de goede manier.. Maar als ik het er af hou..
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:32:59 #86
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100638646
Laatste dag van het vetvrij ziekenhuisdieet voor mij. Vandaag het wekelijkse portie vis, 200 gram gerookte zalmfilet, hmmm wat is dat lekker na een week met bijna alleen maar toast, sinaasappel, ei, tomaat en yoghurt :P
pi_100638707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:32 schreef T.O.P het volgende:
Laatste dag van het vetvrij ziekenhuisdieet voor mij. Vandaag het wekelijkse portie vis, 200 gram gerookte zalmfilet, hmmm wat is dat lekker na een week met bijna alleen maar toast, sinaasappel, ei, tomaat en yoghurt :P
Weet je nog dat ik dit vroeg?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Is het verstandig om na drie weken crashen er nog drie weken aan te plakken?
Op deze site vind ik dit:

U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.

Wat is nu je plan?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:45:56 #88
3142 m@x
pi_100639170
quote:

Xx
*O* Gefeliciteerd *O*
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:51:04 #89
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100639352
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Weet je nog dat ik dit vroeg?

[..]

Wat is nu je plan?
Ik ben zelf natuurlijk geen diëtist, maar ik ga nu dus een stopweek houden, en aan het einde van die stopweek kijk ik of ik weer verder ga met het dieet. Het is me verder wel goed bevallen, omdat je in principe voldoende in je mond stopt om je vol te voelen, en je in de weekenden jezelf kan 'belonen' :P

Wellicht dat ik tot de eerste week van september ff niet meer ga dieeten (wel letten op wat ik in me mond stop natuurlijk), en dan met het cambridgedieet ga beginnen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:59:11 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100641938
Wat eet ik vanavond? Cannelloni? Aardappeltjes? Twisterfries? Cordon bleu? Pannekoeken? :?

Xx
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:15:15 #91
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100642601
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wat eet ik vanavond? Cannelloni? Aardappeltjes? Twisterfries? Cordon bleu? Pannekoeken? :?

Xx
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vet
pi_100643682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig
Wat moet je dan eten? Of gewoon lekker gezond niets?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:59:09 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100644320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Met de frietjes en de cordon bleu en de pannekoeken ben ik het wel eens. Ik doe geen koolhydraat-arm dieet en mag dus best gewoon aardappels of pasta eten.

Overigens heb ik dinsdag mijn eerste paardrijles... zo spannend! :D
pi_100644361
Hier laatse dag van de eetweek : pangasius op de BBQ met komkommersalade en één stokje kip :D
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:04:23 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100644541
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:00 schreef Muks het volgende:
Hier laatse dag van de eetweek : pangasius op de BBQ met komkommersalade en één stokje kip :D
BBQ? Hier regent het al de hele dag zo af en toe... en momenteel ziet het er belabberd uit :(

Xx
pi_100645001
Lang leve de grote tent hier :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:25:03 #97
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_100660759
Oke ik was even niet actief hier omdat ik heel chaotisch aan het wennen en aan het zoeken was hoe ik aan meer beweging ging doen. De afgelopen weken niets aangekomen, maar ook niet verder afgevallen. Wel de ene keer wat fitness de andere keer weer niet, dan weer zomaar 3 dagen buiten een uurtje joggen enz. Bleef gewoon doorzuipen ( wijn enz enz ). Conditie ben ik nu tevreden over en voel me niet meer zo van : ;( als ik aan sporten denk.

Sinds gisteren aan een hele strenge twee weken begonnen :) atkins dieet +
45 minuten groepsles bij de sportschool, gevolgd door 30 minuten rennen/fietsen/crosstrainer. Afsluiten met nog eens 30 minuten lichte krachttraining waarbij ik niet elke dag dezelfde groepen train. Heb nu dag 2 er op zitten en voel me kiplekker. Hiermee heb ik voor mezelf het eerste doel bereikt, niet meer tegen sporten aanhikken en zelfs zin hebben in mn training van morgen ochtend. Ik ga dit 14 dagen achter elkaar doen in combinatie met het atkins dieet ( wat voor mij perfect is want ik ben een carnivoor ) en dan kijken wat het behaalde resultaat is.

ik HOOP: 2,5 kilo per week minder. Klinkt niet zo heel extreem als ik het zo zeg en klinkt best haalbaar samen met het 2 weken lang dagelijks sporten en koolhydraten beperking. Over 12 dagen ( heb er nu dus al 2 dagen opzitten ) hoop ik serieus 5 kilo lichter te zijn. In de twee weken erna nog eens. Als ik dat flik dan ben ik in een maand 10 kilo lichter. Sorry voor mn hele verhaal hoor :p moet het even kwijt om het zo zwart op wit voor me te zien hihihih.

Verder heb ik nog wat, een aantal mensen doen hier aan miles ofzoiets. Ik heb een dvd pakket van nog zoiets, 10 minute trainer van tony horton. Je hebt dan verschillende videos van 10 minuten waarvan je flink gaat zweten na 10 minuten. Het is ook niet ingewikkeld ofzo, wel intensief maar goed vol te houden het is maar 10 minuten. Je kan dan kiezen tussen cardio workout, cardio core, yoga, abs en nog wat dingen. Er zitten zelfs voorbeeld trainschemas bij waarbij je de verschillende videos combineert en de hele mikmak, voedingsplan, dingen om je resultaten bij te houden echt een heel compleet iets. Omdat ik zelf al het 1 en ander op een andere manier doe gebruik ik deze videos ( ook sinds gisteren) nu om in de avond nog een 10 minuten workout te doen, douchen en mn bed in.

Dus smorgens sport ik uitbundig in de sportschool en in de avond nog tien minuten workout voor de tv. Misschien is het wat voor de mensen die thuis sporten of die hun miles videos met wat anders willen afwisselen ofzo ik weet t niet :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan ik die before en after fotos van mensen zien? lijkt me ook enorm motiverend!
Sorry voor de lange post en fijn weekend iedereen *O*
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:40:24 #98
262978 Moonwalk
pi_100661455
quote:

Xx
*O* *O* *O* *O* _O_ *O*
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:06:39 #99
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100670422
Zometeen ff een heerlijke omelet maken :P
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:23:34 #100
262978 Moonwalk
pi_100670535
eetsmakelijk!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:20:02 #101
262978 Moonwalk
pi_100671048
Vanaf mijn telefoon een gil vanuit mn tenen!! Ben sinds mn nieuwe training van eergisteren inmiddels weer 1.5 kilo lichter! Straks de ticker aanpassen maar nu eerst richting sportschool. Zet hem op allemaal!!:)
pi_100671222
Wat een positieve dingen lees ik hier, iedereen is echt goed bezig! Keep it up! *O*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:45:11 #103
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100671407
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:31 schreef Blistering het volgende:
Wat een positieve dingen lees ik hier, iedereen is echt goed bezig! Keep it up! *O*
Mensen die echt slecht bezig zijn laten zich doorgaans ook niet in dit topic zien :P
pi_100671577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Mensen die echt slecht bezig zijn laten zich doorgaans ook niet in dit topic zien :P
Dat is waar, alhoewel je fouten eerlijk toegeven ook een positieve stap is natuurlijk :)
pi_100671828
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:35 schreef BGTes het volgende:
Suuuuupergoed, Tink! Hoop dat ik volgende week met je in de lichter-dan-100-club mag :D

Nu even mijn zielige verhaaltje:
Man oh man.. heb de nacht niet kunnen slapen van de pijn. Ben vandaag terug naar het ziekenhuis geweest, krijg ik weer dezelfde medicijnen maar dan in een lagere dosis..Heb de neiging om zelf gewoon de dosis weer te verdubbelen want toen duurde het ook een week voordat ik weer normaal kon leven :(

Heb nu dus echt heel veel pijn. Het steekt en zeurt aan een stuk door.
Lekker zo voor mijn tentamens.

Stiekem klein voordeel: ik val er wel van af omdat ik niet echt kan eten. Ja ik weet dat dit slecht is en niet de goede manier.. Maar als ik het er af hou..
Even off-topic: welke medicijnen krijg je? Heb zelf colitis ulcerosa, benieuwd of dat qua medicatie ook een beetje op elkaar lijkt.

Ik weet niet wat je voor studie doet, maar heb je het wel doorgegeven aan je mentor/coach en/of de decaan? Heb dat 'vroeger' zelf nooit gedaan, maar nu (als docent op een hbo) merk ik dat het toch wel erg handig kan zijn om dat aan te kaarten.
pi_100671848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Even off-topic: welke medicijnen krijg je? Heb zelf colitis ulcerosa, benieuwd of dat qua medicatie ook een beetje op elkaar lijkt.

Ik weet niet wat je voor studie doet, maar heb je het wel doorgegeven aan je mentor/coach en/of de decaan? Het dat 'vroeger' zelf nooit gedaan, maar nu (als docent op een hbo) merk ik dat het toch wel erg handig kan zijn om dat aan te kaarten.
ze is er nog een van het Engels clubje O+ ;)
Ja doei.
pi_100671878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ze is er nog een van het Engels clubje O+ ;)
Ik snap 'm niet ;(
pi_100671895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet ;(
Je vroeg wat voor studie ze deed ;) :P
Ja doei.
pi_100671942
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je vroeg wat voor studie ze deed ;) :P
Ohhh... Ik dacht dat ik een woord verengelst had :P Maar vond het woord niet :')
Wat een hoop Engels studerenden zijn er toch :D

Mgoed, ik ga weer terug in lurk-stand :P
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:18:05 #110
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100673955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Ik ben de laatste 2 weken niet echt heel goed bezig, maar ook niet uitermate slecht. Ik sta ook stil qua gewicht. Onsje erbij, 2 eraf, volgende dag weer 3 erbij.. Schommelen dus. Uiteindelijk ben ik wel een kilo of 5 kwijt tot nu toe. Als ik meer discipline zou hebben had het alleen wrs het dubbele geweest..
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:26:13 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100675852
99.8... :)

Ik heb het knopje weer gevonden, heb vanmorgen de hele markt afgestruind en alleen twee doosjes aardbeien en een stukje 20+ komijnenkaas gekocht :)

Vriendjelief steunt enorm en we hebben weer wat regelmaat. Dat helpt ook een hoop.

En Purdey, misschien was het wel het dubbele geweest, maar je bent in ieder geval niet aangekomen. Dat is ook heel wat... als ik slechte dagen had, kwam ik meteen weer aan, waardoor ik dan weer twee weken bezig was om die drie dagen er weer af te lijnen.

En Moonwalk, goed bezig! Let je wel op dat je lijf wel dingen nodig heeft om te verbranden bij het sporten? Anders ga je spierweefsel afbreken. Dat is zwaarder dan vet, maar uiteindelijk wordt je stofwisseling er langzamer van...

Nu een tosti 20+ kaas, zonder ham, gemaakt door vriendjelief, jum!

Xx
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:01:52 #112
262978 Moonwalk
pi_100676937
Thnks voor de tip Tink89! Maar daarom moet ik naast groepslessen en cardio ook dagelijks 30 minuten krachttraining voor de spieren doen :)

Ben blij dat je het knopje weer hebt gevonden! Lijkt me een geweldig gevoel om door een getal heen te breken! Ik kan niet wachten tot ik 69 zie staan hhihi
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:47:54 #113
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100678354
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ohhh... Ik dacht dat ik een woord verengelst had :P Maar vond het woord niet :')
Wat een hoop Engels studerenden zijn er toch :D

Mgoed, ik ga weer terug in lurk-stand :P
Ik krijg een aantal soorten maagbeschermers, omeprazol en antibiotica . Balen dat mijn pil hierdoor niet meer goed werkt, maar hopelijk ben ik er wel snel van af zo! Wat is dat precies dan?

On a more positive note: Jaaaaaaaaaaaaa 98.8! Wat heb ik die cijfers lang niet meer gezien! Nu moet ik het er wel afhouden natuurlijk!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:05:08 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100678927
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef BGTes het volgende:

Ik krijg een aantal soorten maagbeschermers, omeprazol en antibiotica . Balen dat mijn pil hierdoor niet meer goed werkt, maar hopelijk ben ik er wel snel van af zo! Wat is dat precies dan?

Van Omeprazol werd ik zo duizelig vorig jaar dat ik geen auto meer durfde te rijden. Huisarts zei toen "Ja, uhm, daar heb ik nou nog nooit van gehoord". Alsof ik het zat te verzinnen... mjah.

Off topic: een (voor mij) fijn alternatief voor de pil is een mirenaspiraaltje, die werkt altijd, doordat medicatie niet door je maag enzo hoeft om op de goede plek uit te komen. Ik had hem al voor ik begon met medicijnen en was er toen nog extra blij mee :)

Sterkte! En goed joh, onder de 100 is zo'n fijn gevoel! :D

Xx
pi_100685877
Zo wij zijn weer thuis, heerlijke vakantie gehad en nu weer verder met Cambridge maar het eind is in zicht ! Besloten nog 3 weken (vanaf woensdag as) vol te shaken en dan verder te gaan met afbouwen, te beginnen met 3 eetweken. Ben dr een beetje klaar mee én ik vind maat 40/42 mooi bij mij passen, kijk zelf maar even naar deze foto's !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100686806
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef BGTes het volgende:

[..]

On a more positive note: Jaaaaaaaaaaaaa 98.8! Wat heb ik die cijfers lang niet meer gezien! Nu moet ik het er wel afhouden natuurlijk!
Chronische darmontsteking. Gaat prima atm, maar tijdens actieve ontstekingen kan ik ook nauwelijks eten. Dus denk wat dat betreft herkenbaar.

Gevolg is dat na een paar jaar van daardoor slecht/weinig eten mijn lijf in een soort spaarstand terecht is gekomen. Dus toen ik weer normaal kon eten kwam ik flink bij (denk dat mn lichaam zoiets had van 'snel, reserves aanleggen voordat ik weer uitgehongerd word!" :')
pi_100686838
*dubbel*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:19:36 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100687105
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:47 schreef Muks het volgende:
Zo wij zijn weer thuis, heerlijke vakantie gehad en nu weer verder met Cambridge maar het eind is in zicht ! Besloten nog 3 weken (vanaf woensdag as) vol te shaken en dan verder te gaan met afbouwen, te beginnen met 3 eetweken. Ben dr een beetje klaar mee én ik vind maat 40/42 mooi bij mij passen, kijk zelf maar even naar deze foto's !
SPOILER
*O*

Leuk, dat hartje over je hoofd :) Mijn voor en tot-nu-toe-na zal ik eens proberen online te gooien... even kijken hoe ik dat doe.

Net lekker gegeten (burrito's met kip) en nu even snel een wandelingetje maken om het reismandje van een vriendinnetje om de hoek voor de kat op te pikken. Maandag een inentingendagje bij de dierenarts en meteen maar even helemaal laten nakijken....

Xx!
pi_100687494
Muks, je ziet er goed uit ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:17:32 #120
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100689345
Zo Muks!
Hoop dat de overgang naar 'normaal' eten soepel verloopt.Succes en dit het je maar weer (of niet natuurlijk :D )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:05:34 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100693872
Woej, net bij vriendinnetje heel lang blijven plakken en geen een chocolaatje gehad van de grote doos die de hele avond voor m'n neus open stond... ik had er gewoon niet genoeg zin in :D

Weltruste lieverds!
  zondag 14 augustus 2011 @ 08:20:14 #122
262978 Moonwalk
pi_100704373
Mogguh!!

Muks wat goed !! Je ziet er super uit, bedankt voor het posten ! Tink89 super knap van je, ik ben maar gewoon thuis gebleven gisteravond uit angst dat ik als ik op een feestje ben last krijg van het " AAACHHHH oke vooruit dan alleen vandaag " - syndroom.
Ben weer wakker na een half uurtje snoozen, zometeen lekker eitjes bakken lekker douchen en op
naar de Zumba les *O* ik wens jullie allemaal een goede afval dag en een fijne zondag

quote:

Ik kijk dit inmiddels voordat ik ga sporten en merk dat het me NOG meer motiveert. ^O^ thnk you
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:35:27 #123
262978 Moonwalk
pi_100704764
Ik durf het bijna niet te zeggen maar er is weer een halve kilo af !
Hopelijk breek ik deze week door de 70 kilo grens heen !!
pi_100704919
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:47 schreef Muks het volgende:
SPOILER
*O* _O_ *O* _O_
Meer kan ik er eigenlijk niet op zeggen :o Wat een verschil en wat zie je er goed uit!!
pi_100705151
dankje LL, ik voel me ook een totaal ander mens !
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:45:43 #126
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100705533
Wat zie je er prachtig afgevallen uit Muks! Het past inderdaad goed bij je :Y
Je bent duidelijk goed afgevallen!

Net lekker ontbeten met fruit. Gisteravond de nodige alcohol naar binnen gewerkt, gelukkig nergens last van. Vandaag weer lekker rustig aan, en flink wat water drinken.

Zit er aan te denken om eens koolhydraatarm te gaan proberen ála Dr. Frank of Yvonne Lemmers. Het lijkt me alleen heel lastig om te verzinnen wat je eet, zeker als je niet thuis bent. Normaal neem je een paar boterhammen mee naar school/werk, en nu eten mensen veel een salade of een omelet. Dat is toch lastiger meenemen als je niet over een koelkast beschikt op werk/school.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:16:19 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100706049
Zucht, de weegschaal vond vanmorgen dat ik weer boven de 100 was, maar ik heb gisteren weinig, heel weinig, gedronken... dus ik hou vast gewoon vocht vast, toch?

Xx!
pi_100706118
_O_ voor Muks, wat een verschil zeg!!! Fijn he om dat zo in foto's te zien?
Had ik echt nodig voordat ik het zelf doorhad!
Wat een prestatie meid!!! *O*
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:43:52 #129
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100706539
Wahooow Muks :o Respect zeg, wat een verschil! O+

En je hebt beestjes! Wa voor? :P *aagje*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:26:19 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100707568
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:16 schreef Tink89 het volgende:
Zucht, de weegschaal vond vanmorgen dat ik weer boven de 100 was, maar ik heb gisteren weinig, heel weinig, gedronken... dus ik hou vast gewoon vocht vast, toch?

Xx!
Vervelend Tink, maar het zal inderdaad gewoon vocht zijn, zeker als je weet dat je goed hebt gegeten :)
pi_100708947
Mariaetc.... 2 hamsters, bovenste kooi woont Koe en onderste woont Joseph.

Tink idd vocht, want als je niet genoeg drinkt, gaat je lijf het vocht gebruiken ipv uitscheiden dus blijf drinken !
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:39:44 #132
3142 m@x
pi_100712482
*O* -16,4 kilo in precies 100 dagen *O* Ik ben nu echt bijna op de helft :o

Goed gedaan Muks. Je ziet het verschil echt supergoed ^O^
pi_100712621
Ik heb Dr.Frank en Sonja bakker dieet gedaan, maar tot nu toe zet het niet zoveel zoden aan de dijk. Ben nudruk bezig met het zoeken van sportieve activiteiten, maar het is moeilijk iets te vinden wat ik leuk vind en ook alleen kan doen. Dus misschien een idee voor een groepje om samen te sporten?
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:02:35 #134
262978 Moonwalk
pi_100713407
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:43 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Ik heb Dr.Frank en Sonja bakker dieet gedaan, maar tot nu toe zet het niet zoveel zoden aan de dijk. Ben nudruk bezig met het zoeken van sportieve activiteiten, maar het is moeilijk iets te vinden wat ik leuk vind en ook alleen kan doen. Dus misschien een idee voor een groepje om samen te sporten?
Hoe lang heb je het gedaan en wat is het resultaat? Weinig afgevallen (hoeveel?), zelfde gewicht, of juist aangekomen?

Zijn groepslessen bij een sportschool niets voor je? Dat kan je alleen doen maar je bent niet alleen zeg maar. De meeste mensen uit zo een groep komen regelmatig dus je leert heel makkelijk nieuwe mensen kennen en automatisch dus een "sportgroepje" aangezien je niet met de hele groep tegelijkertijd staat te kletsen voor en na de les zeg maar. Het woord sportschool klinkt vaak eng en vervelend, ik ben ook eerst sporadisch naar een groepslesje gegaan en ga nu zowat dagelijks en zit ik na de les nog een half uur te fietsen en krachttraining te doen, moet mezelf naar huis slepen inplaats van anders om en geloof me ik hield er ECHT niet van maar als je opeens kilootjes ziet verdwijnen krijg je er een nieuwe liefde voor. :)

Anders zou je een groepssport kunnen overwegen bij een vereniging oid, maar eigenlijk kan je er beter bij vertellen wat je dus niet leuk vind en wat wel!
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:03:08 #135
262978 Moonwalk
pi_100713436
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef m@x het volgende:
*O* -16,4 kilo in precies 100 dagen *O* Ik ben nu echt bijna op de helft :o

Goed gedaan Muks. Je ziet het verschil echt supergoed ^O^
16.4 kilo waaaauuuw !!! gefeliciteerd *O* *O* _O_
pi_100714100
Hoe lang heb je het gedaan en wat is het resultaat?

Ik heb een jaar lang 5 dagen per week 4 uur per dag in de sportschool gezeten, met als resultaat 30 kilo kwijt. Daarna door werk in een andere plaats daar gaan sporten maar door foutieve begeleiding mijn knie beschadigd waardoor ik toen in 1 keer moest stoppen. Maar de krachttraining was altijd wel leuk, al is dat ook de reden dat mijn knie niet zo fijn voelt

Weinig afgevallen (hoeveel?), zelfde gewicht, of juist aangekomen?
Inmiddels is er 50 kilo bijgekomen in de afgelopen 6 jaar , en ik wil er dolgraag vanaf, omdat ik het gebruikte als excuus en om mezelf te verbergen (en een burnout hielp ook niet). Ook heb ik een jaar lang meegedaan in een obesitas groep, waardoor ik de afgelopen tijd 7 kilo kwijtgeraakt ben en dat is nu gestopt en wil graag verder. Een sportschool vind ik ook niet leuk meer, en de groepssporten (korfbal en dergelijke) vallen ook vaak tegen omdat ik er moeilijk tussenkom.

De groepslessen zijn misschien wel een idee, en die heb ik ook gedaan vaak als enige man
in een groepje, maar vaak zijn er dan daarna geen gesprekken omdat de vrouwen het ook maar raar vinden als er een man meedoet (woorden van de instructeur) Nieuwe mensen leer ik altijd wel graag kennen, en het is ook fijner om dingen samen te doen.
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_100714594
*G* M@x weet je dat dat gewoon 164 gr per dag is !! Goed gedaan ! *G*
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:30:19 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100727233
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Sgt.Warlock het volgende:

De groepslessen zijn misschien wel een idee, en die heb ik ook gedaan vaak als enige man
in een groepje, maar vaak zijn er dan daarna geen gesprekken omdat de vrouwen het ook maar raar vinden als er een man meedoet (woorden van de instructeur) Nieuwe mensen leer ik altijd wel graag kennen, en het is ook fijner om dingen samen te doen.
Hier doen bij de spinninglessen wel veel mannen mee hoor, net als bij de boksen-conditietraining. Oke, bij pilates liggen er vooral afgetrainde jonge vrouwen, maar verder kan het best :D

Xx
pi_100728310
Mag ik jullie hulp vragen ?
Over 23 dagen ga ik afbouwen en ik wil na de af en opbouw max 2x per week ontbijten met een ontbijtgraan als afwisseling van brood en yoghurt met noten.
Maar nu zoek ik dus : cruesli zonder rozijnen en suiker, dat laatste vooral, de rozijnen bijvoorkeur niet. Iemand een goede tip ? Zo wie zo weet ik dat de goedkopere varianten van de ontbijtgranen beter zijn omdat er geen suiker (of stukken minder) aantoegevoegd wordt. Ik wil straks best wel suiker nemen maar als het niet hoeft, dan liever niet.
pi_100728410
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:11 schreef Muks het volgende:
Mariaetc.... 2 hamsters, bovenste kooi woont Koe en onderste woont Joseph.

Tink idd vocht, want als je niet genoeg drinkt, gaat je lijf het vocht gebruiken ipv uitscheiden dus blijf drinken !
Koe :D O+ Wat een geweldige naam voor een hamster _O- _O_

En trouwens, je bent inderdaad geweldig goed afgevallen, nice :) Staat goed :Y
pi_100728470
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hij is zwart wit... Koe was de enige naam die paste vonden wij (wij als in de kids en ik)

Dankje voor het compliment, nog 23 dagen en dan afbouw (tot eind november)
pi_100728712
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:52 schreef Muks het volgende:

[..]

Hij is zwart wit... Koe was de enige naam die paste vonden wij (wij als in de kids en ik)

Dankje voor het compliment, nog 23 dagen en dan afbouw (tot eind november)
Ah, dan past Koe er ook nog eens heel goed bij qua uiterlijk :) :D
Succes met het af- en opbouwen :)
pi_100729255
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef Muks het volgende:
Mag ik jullie hulp vragen ?
Over 23 dagen ga ik afbouwen en ik wil na de af en opbouw max 2x per week ontbijten met een ontbijtgraan als afwisseling van brood en yoghurt met noten.
Maar nu zoek ik dus : cruesli zonder rozijnen en suiker, dat laatste vooral, de rozijnen bijvoorkeur niet. Iemand een goede tip ? Zo wie zo weet ik dat de goedkopere varianten van de ontbijtgranen beter zijn omdat er geen suiker (of stukken minder) aantoegevoegd wordt. Ik wil straks best wel suiker nemen maar als het niet hoeft, dan liever niet.
Ik zou sowieso geen cruesli doen, dat is één bom suiker. In Slank hebben we laatst een soort vergelijkend muesli-onderzoek gedaan, en bij de AH heeft de muesli-4-granen relatief weinig suiker en rozijnen/fruit/zooi-toevoegingen.

Persoonlijk vind ik het lekkere muesli, wordt niet zompig en smaakt niet naar karton, zoals de meeste :P.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 21:05:52 ]
pi_100729477
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zou sowieso geen cruesli doen, dat is één bom suiker. In Slank hebben we laatst een soort vergelijkend muesli-onderzoek gedaan, en bij de AH heeft de muesli-4-granen relatief weinig suiker en rozijnen/fruit/zooi-toevoegingen.

Persoonlijk vind ik het lekkere muesli, wordt niet zompig en smaakt niet naar karton, zoals de meeste :P.
daarom mijn keuze voor cruesli maar dit lijkt mij een prima alternatief om te proberen ! Thx
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:10:01 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100729537
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat ja! :D Koe O+ Leuk, hamsters!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100729577
Ik heb hier een enorme natuurwinkelsupermarkt om de hoek zitten (Hi allemaal trouwens :W ), ik wil best een keer voor je kijken, Muks :Y
pi_100729672
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:09 schreef Muks het volgende:

[..]

daarom mijn keuze voor cruesli maar dit lijkt mij een prima alternatief om te proberen ! Thx
Daarbij, cruesli wordt toch "knapperig" doordat het aan elkaar wordt geplakt met honing/suiker/melasse/whatever-zoet? Ik vraag me af of er überhaupt cruesli zonder/met weinig suiker bestaat.
pi_100729825
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb hier een enorme natuurwinkelsupermarkt om de hoek zitten (Hi allemaal trouwens :W ), ik wil best een keer voor je kijken, Muks :Y
ja die ga ik morgen eens even af, heb er hier ook maar 1 en de AH staat nu ook op de lijst

@ratwizzle ik at het nooit omdat ze overal rozijnen in gooien en die vind ik prima met rum maar niet in mijn yoghurt
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:16:20 #149
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100729902
Even een vraag: ik wil een dieetboek bestellen op amazon.com, maar ik kan daar blijkbaar niet betalen met Paypal? Dan kan ik toch helemaal niet betalen? :?
Dat moet toch wel mogelijk zijn, met Paypal betalen? :? :? :?
pi_100731288
Op verzoek plaats ik hier ook nog mijn before and after foto. Ja, ik ben het echt allebei! (zie de moedervlekjes op mijn arm :P)

SPOILER
pi_100731717
Wow Djenneke wat een mega verschil *G* ! Je ziet er top uit meid !!
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:51:20 #152
262978 Moonwalk
pi_100732262
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Hoe lang heb je het gedaan en wat is het resultaat?

Ik heb een jaar lang 5 dagen per week 4 uur per dag in de sportschool gezeten, met als resultaat 30 kilo kwijt. Daarna door werk in een andere plaats daar gaan sporten maar door foutieve begeleiding mijn knie beschadigd waardoor ik toen in 1 keer moest stoppen. Maar de krachttraining was altijd wel leuk, al is dat ook de reden dat mijn knie niet zo fijn voelt
Oke dat is wel heel jammer en klote van je knie, maar ik herken hier en daar wat dingen. Ik vind krachttraining namelijk ook heel leuk en ik ben dan wel een vrouw. Trouwens, super goed dat je al eerder 30 kilo met sporten bent verloren!! Hou dat lekker als stok achter de deur, je weet dus dat je het sowieso kan, nu alleen nog uitvogelen op welke manier dat nu zal zijn.

quote:
Weinig afgevallen (hoeveel?), zelfde gewicht, of juist aangekomen?
Inmiddels is er 50 kilo bijgekomen in de afgelopen 6 jaar , en ik wil er dolgraag vanaf, omdat ik het gebruikte als excuus en om mezelf te verbergen (en een burnout hielp ook niet). Ook heb ik een jaar lang meegedaan in een obesitas groep, waardoor ik de afgelopen tijd 7 kilo kwijtgeraakt ben en dat is nu gestopt en wil graag verder. Een sportschool vind ik ook niet leuk meer, en de groepssporten (korfbal en dergelijke) vallen ook vaak tegen omdat ik er moeilijk tussenkom.
je bent al 7 kilo kwijt, vind ik behoorlijk wat. waarom is dat groepje gestopt? en wat houdt dat zeg maar in zo een obesitas groep?

Je geeft aan dat je krachttraining wel leuk vind maar de sportschool niet. Ik denk daaruit te begrijpen dat je cardio in de sportschool dus niets vind op dit moment. Omdat je je knie hebt beschadigd kan ik niet heel goed iets adviseren en raad ik je toch aan om voordat je iets gaat doen eerst te overleggen met je arts oid. Als ik je knie buiten beschouwing laat en puur op je "vind ik wel leuk/vind ik niet leuk" in ga. Zou ik zeggen ga toch maar WEL naar de sportschool, doe een muziekje op en ga krachttraining doen. Laat de loopband en fietsen etc maar lekker links liggen dat deed ik ook. Groepslessen kun je als vervanging voor cardio gebruiken.

quote:
Ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt als de instructeur dat zegt, maar een instructeur kan niet voor alle mensen spreken die daar staan mee te doen. Ik had vanochtend bij ZUMBA ( dus niet eens bodypump ofzo maar echt ZUMBA wat toch wel behoorlijk wat vrouwelijke heupbewegingen er in heeft zitten ) opeens twee mannen die meededen. ik vond het echt p-r-a-c-h-t-i-g dat ze vollop mee deden en niet eens met de heup bewegingen smokkelden. De ene man was met zijn vrouw mee ( how sweet *; ) en de andere omdat hij cardio niet leuk vindt.
Onze instructeur riep juist van wat leuk dat er mannen bij waren. Ik ben ook een keer naar tae-bo groepsles gegaan en daar was bijna de helft van de groep allemaal mannen. *O*

Misschien is er nu een andere instructeur bij je sportschool? en andere mensen?
Bij ons zijn er ook verschillende instructeurs voor de verschillende soorten lessen. Sporten als
basketbal, korfbal, volleybal etc etc vind ik momenteel voor mezelf ook te hoog gegrepen omdat ze wedstrijden spelen, ik nu nog te dik ben en die mensen meestal al superfit zijn. Ik zou helemaal depressed raken als ik de slechtste van de groep ben puur door gewicht oid. Ik ben wel van plan om zo een sport te doen en wedstrijden te spelen als ik helemaal het gewicht heb die ik wil.

Je kan misschien op de site van je sportschool kijken wat voor lessen er tegenwoordig zijn en dan op youtube opzoeken en een beetje rond kijken. Welke lessen deed je voorheen?
pi_100732309
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:42 schreef Muks het volgende:
Wow Djenneke wat een mega verschil *G* ! Je ziet er top uit meid !!
Jij ook Muks! Ben je ook zo trots op jezelf? Ik in ieder geval op ons allebei :P ^O^

Edit: Ik vergeet er het compliment zelf nog in te zetten. Je ziet er goed uit Muks! :P

[ Bericht 10% gewijzigd door djenneke op 14-08-2011 22:02:25 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:54:31 #154
262978 Moonwalk
pi_100732508
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:36 schreef djenneke het volgende:
Op verzoek plaats ik hier ook nog mijn before and after foto. Ja, ik ben het echt allebei! (zie de moedervlekjes op mijn arm :P)

SPOILER
waauww super ! *O* ziet er echt super goed uit gigantisch verschil !!
pi_100749129
Weet je wat zo maf is Djenneke, ik ben onwijs trots maar heb er nog zo'n moeite mee om mezelf als normaal te zien. Terwijl iedereen om mij heel laaiend enthousiast is, ik gewoon maat 40/42 aankan is mijn hoofd nog duidelijk bezig met aanpassen. Ach komt wel goed !

Nog 22 dagen tot de afbouw !
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:02:50 #156
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100750495
haha, ik heb wel een voor en na foto :P dus eerst slank en toen dik..
ik vind jullie foto's echt geweldig hoor :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:09:18 #157
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100750643
Goed bezig allemaal, Djenneke, netjes gedaan hoor! Heel knap!

Hier wil het nog niet echt..... eten is gewoon te lekker!
pi_100750892
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:45 schreef Muks het volgende:
Weet je wat zo maf is Djenneke, ik ben onwijs trots maar heb er nog zo'n moeite mee om mezelf als normaal te zien. Terwijl iedereen om mij heel laaiend enthousiast is, ik gewoon maat 40/42 aankan is mijn hoofd nog duidelijk bezig met aanpassen. Ach komt wel goed !

Nog 22 dagen tot de afbouw !
Ja, dat herken ik helemaal Muks. Ik zie/denk/voel mezelf nog best als stevig, maar als ik dan foto's zie, denk ik holy moses, ben ik dat? :D
Dat komt vanzelf goed, denk ik ook hoor! :)
pi_100750967
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:36 schreef djenneke het volgende:

SPOILER
Nog zo'n toffe motivatiefoto _O_ *O*
wat zie je er goed uit zeg!!
pi_100751998
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, dat herken ik helemaal Muks. Ik zie/denk/voel mezelf nog best als stevig, maar als ik dan foto's zie, denk ik holy moses, ben ik dat? :D
Klinkt bekend ja...elke keer denk ik : dat ben ik niet _O- maar toch wel blijkt dan :+
Mijn kids kunnen nu met hun armen om mij heen (al een tijdje hoor) en dat vinden ze zo tof
pi_100753509
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:04 schreef Muks het volgende:

[..]

Klinkt bekend ja...elke keer denk ik : dat ben ik niet _O- maar toch wel blijkt dan :+
Mijn kids kunnen nu met hun armen om mij heen (al een tijdje hoor) en dat vinden ze zo tof
Dat is wel echt heel erg tof, een mooier resultaat dan dat kan ik haast niet bedenken :)
pi_100754165
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

lol *herken* heb ik nog steeds, zal wel even duren, maar ey, beter zo dan andersom ;) Ik schrik ook nogsteeds positief van de spiegel ;)
Je ziet er prachtig uit dame!! _O_
pi_100763372
Dankje Mar Mar, ik ga ook bijna afbouwen, nog even een paar weken doorbikkelen om onder de 80 te komen en dan afbouwen, t is wel mooi geweest en ik ben tevreden.
pi_100768413
Waarschijnlijk zal je nog wel even blijven afvallen als je opbouwt, dat ging bij mij iig wel zo, duurde even voordat mijn lijf doorhad dat ik klaar was ;) Valkuil is dan wel dat je niet teveel moet gaan eten om dat weer te gaan compenseren, het blijft vanzelf hangen. Ik doe nu eigenlijk een beetje half om half (als mijn lijf niet te ziek is om normaal te eten that is ;) ) dus een paar dagen gewoon lekker doen waar ik zin in heb en dan weer een paar dagen mijn strengere eetpatroon om te balansen. Heb met mezelf afgesproken dat ik 2 kg mag schommelen, tussen de 69 en de 71 en dat gaat tot nu toe prima!
(ik kom van 116 kg)
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:21:37 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100774755
Pfft, vanmorgen bij de dierenarts geweest, ons kleinste mormeltje heeft vlooien.

Vandaag dus (letterlijk) het hele huis gepoetst. Alles aan de kant gehad, niks overgeslagen. Alles wat gewassen kan worden in de was, alle meubels gestofzuigd etc. etc. Beestjes zijn behandeld, dus ik hoop dat dit genoeg was om het probleem op te lossen.

Wel heel veel kcal's verbrand, maar tegen etenstijd waren vriendjelief en ik zo moe dat het frietjes werden. Boodschappen doen zat er echt niet meer in :(

Xx
pi_100777424
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef MarMar het volgende:
Waarschijnlijk zal je nog wel even blijven afvallen als je opbouwt, dat ging bij mij iig wel zo, duurde even voordat mijn lijf doorhad dat ik klaar was ;) Valkuil is dan wel dat je niet teveel moet gaan eten om dat weer te gaan compenseren, het blijft vanzelf hangen. Ik doe nu eigenlijk een beetje half om half (als mijn lijf niet te ziek is om normaal te eten that is ;) ) dus een paar dagen gewoon lekker doen waar ik zin in heb en dan weer een paar dagen mijn strengere eetpatroon om te balansen. Heb met mezelf afgesproken dat ik 2 kg mag schommelen, tussen de 69 en de 71 en dat gaat tot nu toe prima!
(ik kom van 116 kg)
ja dat wil ik idd ook, balansdagen en daar tussendoor gewoon af en toe ook lekker het er van nemen, daar is het leven ten slotte ook voor !
Heb wel samen met de psychologe een heel plan geschreven, dat is wel fijn
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:08:33 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100780942
Vandaar weer met een schone lei begonnen, fijn gevoel :) Niks meer in huis qua snoepen/knabbelen en dat geeft rust. Anders brand het toch alleen maar. Netjes gegeten, en gefietst, 300 kcal. Lijstje!

O: 2 nectarines, flesje water. (Weinig, maar was wat misselijk, en had last van maagzuur)
L: 3 volkorencrackers. Twee met garnalensalade, 1 met een halve plak slankie 20+ kaas. Beker chocolademelk light.
T: 2 meergranen biscuits, 2 glazen spa&fruit. Handje kroepoek, flesje water.
D: Salade van krulsla, tomaatjes en komkommer met honing mosterd dressing. Gebakken kipfilet. Toetje was halfvolle vanille yoghurt met meloen.
A: Nog een schaaltje meloenstukjes, 2 bekers thee en een flesje water.
pi_100787748
Hmmm, moet ook beginnen met afvallen, ik kan de dingen niet meer doen die ik vroeger ook deed.
Dit komt mede doordat ik een drukke baan heb op kantoor en 't vaak een snelle maaltijd is tussendoor om weer naar 't volgende te gaan.
Overigens ander acc gemaakt dan waar ik normaal mee op fok zit ivm trolls :')

Ik ben er al een aantal weekjes mee bezig, maar aangezien ik momenteel vakantie heb lukt het niet altijd even goed. Maar er is gelukkig al wat vanaf!

Ga proberen om 2x in de week te gaan fitnessen en mezelf strenger houden aan de grens van calorieen, schaam me wel een beetje om met een té dik lichaam naar de fitness te gaan. Maar ik ga 't gewoon proberen in een rustige fitness. Iemand die nog tips heeft om dit minder spannend te maken?

pi_100795181
Wat ontzettend leuk om die voor en na foto's te zien! Wees er maar trots op idd!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:45:53 #170
265768 NBT
Bigger is better.
pi_100795401
Jeeeej, in 1 week al 3 kilo kwijt! Echt raar, ik maar denken dat het niet goed ging, maar dat wandelen in mijn pauzes en het vele water heeft nu al geholpen! :o
pi_100795466
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Oke dat is wel heel jammer en klote van je knie, maar ik herken hier en daar wat dingen. Ik vind krachttraining namelijk ook heel leuk en ik ben dan wel een vrouw. Trouwens, super goed dat je al eerder 30 kilo met sporten bent verloren!! Hou dat lekker als stok achter de deur, je weet dus dat je het sowieso kan, nu alleen nog uitvogelen op welke manier dat nu zal zijn.
Dat klopt, ben alleen al een tijdje opzoek naar motivatie, en vind het moeilijk om het te gaan doen na een dag werken en een uur file.

quote:

je bent al 7 kilo kwijt, vind ik behoorlijk wat. waarom is dat groepje gestopt? en wat houdt dat zeg maar in zo een obesitas groep?
Het groepje is gestopt omdat de behandeling afgelopen is. Het is een behandeling waarbij je 1x in de 2 weken een halve dag bij een "eetkliniek" zit , met 1,5 uur sporten en 1,5 uur begeleiding
voor motivatie om het de rest van de week vol te houden. (ben om kwart voor 7 thuis, dan nog koken, eten en daarna sporten komt er niet van)

quote:
Je geeft aan dat je krachttraining wel leuk vind maar de sportschool niet. Ik denk daaruit te begrijpen dat je cardio in de sportschool dus niets vind op dit moment. Omdat je je knie hebt beschadigd kan ik niet heel goed iets adviseren en raad ik je toch aan om voordat je iets gaat doen eerst te overleggen met je arts oid. Als ik je knie buiten beschouwing laat en puur op je "vind ik wel leuk/vind ik niet leuk" in ga. Zou ik zeggen ga toch maar WEL naar de sportschool, doe een muziekje op en ga krachttraining doen. Laat de loopband en fietsen etc maar lekker links liggen dat deed ik ook. Groepslessen kun je als vervanging voor cardio gebruiken.
Dat zal ik overleggen met de sportschool.

quote:
Ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt als de instructeur dat zegt, maar een instructeur kan niet voor alle mensen spreken die daar staan mee te doen. Ik had vanochtend bij ZUMBA ( dus niet eens bodypump ofzo maar echt ZUMBA wat toch wel behoorlijk wat vrouwelijke heupbewegingen er in heeft zitten ) opeens twee mannen die meededen. ik vond het echt p-r-a-c-h-t-i-g dat ze vollop mee deden en niet eens met de heup bewegingen smokkelden. De ene man was met zijn vrouw mee ( how sweet *; ) en de andere omdat hij cardio niet leuk vindt.
Onze instructeur riep juist van wat leuk dat er mannen bij waren. Ik ben ook een keer naar tae-bo groepsles gegaan en daar was bijna de helft van de groep allemaal mannen. *O*
Heh misschien dat er sinds een paar jaar wat veranderd is. Ik deed mee aan aerobics, Thai-bo,
"power body fit" (combinatie aerobics maar dan met gewichten) en heb eigenlijk alles geprobeerd.

quote:
Misschien is er nu een andere instructeur bij je sportschool? en andere mensen?
Bij ons zijn er ook verschillende instructeurs voor de verschillende soorten lessen. Sporten als
basketbal, korfbal, volleybal etc etc vind ik momenteel voor mezelf ook te hoog gegrepen omdat ze wedstrijden spelen, ik nu nog te dik ben en die mensen meestal al superfit zijn. Ik zou helemaal depressed raken als ik de slechtste van de groep ben puur door gewicht oid. Ik ben wel van plan om zo een sport te doen en wedstrijden te spelen als ik helemaal het gewicht heb die ik wil.
Qua sporten kon ik redelijk meekomen, het houdt namelijk niet in dat je geen conditie hebt
(integendeel, want je sleept al het gewicht ook mee) en de passes (overgooien) ging ook heel
erg goed, alleen het scoren niet, want dat mandje is toch verrekte klein :P
quote:
Je kan misschien op de site van je sportschool kijken wat voor lessen er tegenwoordig zijn en dan op youtube opzoeken en een beetje rond kijken. Welke lessen deed je voorheen?
Ik zal toch op zoek moeten dan naar een andere sportschool, want bij deze is het tegenwoordig
2 euro per uur parkeren en aan de andere kant van de stad. En het is wel leuker om het met zn 2en te doen, dus als iemand uit de buurt van ALkmaar/Haarlem interesse heeft ..
ps.( en ja, ik weet dat ik excuses zoek, maar wil toch echt wat doen)
pi_100795492
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:53 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat is wel echt heel erg tof, een mooier resultaat dan dat kan ik haast niet bedenken :)
Nee zeker niet :) Dat is echt super wat voor verschil er is!!
pi_100796317
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:58 schreef Bartonios het volgende:
Hmmm, moet ook beginnen met afvallen, ik kan de dingen niet meer doen die ik vroeger ook deed.
Dit komt mede doordat ik een drukke baan heb op kantoor en 't vaak een snelle maaltijd is tussendoor om weer naar 't volgende te gaan.
Overigens ander acc gemaakt dan waar ik normaal mee op fok zit ivm trolls :')

Ik ben er al een aantal weekjes mee bezig, maar aangezien ik momenteel vakantie heb lukt het niet altijd even goed. Maar er is gelukkig al wat vanaf!

Ga proberen om 2x in de week te gaan fitnessen en mezelf strenger houden aan de grens van calorieen, schaam me wel een beetje om met een té dik lichaam naar de fitness te gaan. Maar ik ga 't gewoon proberen in een rustige fitness. Iemand die nog tips heeft om dit minder spannend te maken?

[ afbeelding ]
De sportschool hier heeft op veel tijden voornamelijk bejaarden over de vloer.IK voel me daartussen een wonder der fitheid, slankheid en souplesse. O-) Dat heeft wel geholpen me over de schaamte heen te zetten
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:31:49 #174
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100799448
en een tijdje iets anders te doen buiten de sportschool? als je hardloopt en een lichte conditie op gaat bouwen durf je misschien sneller naar de sportschool als je je fit voelt?

ik ben een weekendje weggeweest naar een festival waar al het eten lekker was en goedkoop, in Belgie..dus ook lekker wafels gegeten..
en ik ben dus geeneens veel aangekomen! ik hou ervan dat ik me nu pas realiseer dat je ook best kunt eten als je probeert af te vallen!
pi_100799512
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:45 schreef NBT het volgende:
Jeeeej, in 1 week al 3 kilo kwijt! Echt raar, ik maar denken dat het niet goed ging, maar dat wandelen in mijn pauzes en het vele water heeft nu al geholpen! :o
Wat goed *O* keep on going ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 11:33:50 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:33:32 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100801623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:31 schreef RandomMoron het volgende:
en een tijdje iets anders te doen buiten de sportschool? als je hardloopt en een lichte conditie op gaat bouwen durf je misschien sneller naar de sportschool als je je fit voelt?

ik ben een weekendje weggeweest naar een festival waar al het eten lekker was en goedkoop, in Belgie..dus ook lekker wafels gegeten..
en ik ben dus geeneens veel aangekomen! ik hou ervan dat ik me nu pas realiseer dat je ook best kunt eten als je probeert af te vallen!
Hardlopen is tricky als je echt te zwaar bent... ik mag dat niet, dan loop ik mijn enkels en heupen kapot door de "schokken".

Overigens liggen er hier ook heel veel bejaarden in het zwembad, dus dan ga ik een stuk harder en daar voel ik me vervolgens heel goed over :p

En ik realiseerde me op vakantie ook dat ik veel kan eten, mits ik maar gewoon in beweging blijf... veel lopen enzo doe je meestal toch. Goede motivatie om te blijven sporten!

Zo, druk aan de thesis bezig geweest, zo even boodschappen doen en dan vanavond paardrijden. Ben heel erg benieuwd! :D

Xx
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:49:35 #177
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100802203
bij mij werken die bejaarden demotiverend :S ze zwemmen niet, ze zwemlopen terwijl ze praten, waardoor jij je baantjes niet kan doen omdat ze overal zijn.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:51:39 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100802284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:49 schreef RandomMoron het volgende:
bij mij werken die bejaarden demotiverend :S ze zwemmen niet, ze zwemlopen terwijl ze praten, waardoor jij je baantjes niet kan doen omdat ze overal zijn.
Ons bad is te diep om te zwemlopen :) al moet het niet te druk zijn, dan word ik er ook niet meer vrolijk van...

Xx
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:55:35 #179
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100802451
ja, ik ging altijd tijdens het lunch-zwemuurtje, maar dat was echt bejaarden centraal. Misschien moet ik gewoon maar weer eens gaan...
pi_100803088
Ik zwem juist rond een uur of 11, dan zijn al die oudjes alweer aan de koffie, kan ik zo een 45 minuten doorzwemmen, heerlijk !
Morgen ga ik naar de sportschool voor info over fitness... best eng want ik denk nog steeds dat ik te dik ben om daar te verschijnen..maar de foto's zeggen mij dat het makkelijk kan ... Toch ?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:57:06 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100805026
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:12 schreef Muks het volgende:
..maar de foto's zeggen mij dat het makkelijk kan ... Toch ?
Meer dan makkelijk!

Als ik vanavond op een paard kan gaan zitten, kan jij makkelijk de sportschool in! :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:58:43 #182
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100805094
Ik durf nooit op een paard te gaan zitten, ik vind het zo zielig voor dat paard haha.

Net een nieuwe spijkerbroek gekocht, maatje 50! Jarenlang maat 54 gehad, de laatste tijd teruggezakt naar 52, maar ook dat begon steeds ruimer te zitten. Klein mijlpaaltje dus :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:16:51 #183
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100805851
yeah! T is wel mijlpaal week he?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:15:45 #184
262978 Moonwalk
pi_100808343
Hier nog een mijlpaal! Heb de -5 kilo gehaald in 6 dagen. Welliswaar met ELKE dag twee uur in de sportshool! Nu verwaht ik morgen de 70 drempel te verlaten en 69.5 op de weegschaal te zien.

Waarom willen jullie slank zijn om dan naar de sportschool te kunnen. Niks om bang te zijn het is juist super als je megazwaar bent en naar de gym gaat. Ik heb een gigantishe buik en zie mensen lopen die tien keer dikker zijn, niemand die er om maalt :) dikke mense krijgen juist vaker hulp en tips, op een aardige manier. Vandaag ben ik de bodybuilders hoek in gelopen en ben huppakee op 1 van hun machines gegaan. Ik wilde wel weer ff wat anders. Nou werd meteen geholpen en allemaal tips voor buik oefeningen en eentje ging de oefeningen voordoen en heeft ze toen allemaal met me meegedaan. Toen ik klaar was riep een andere me met de vraag of ik nog wat wilde leren. Ben gevraagd naar wat ik eet en drink, weer tipjes gekregen echt superleuk. Onthou: ik ben veel te zwaar met een dikke buik nu dus het was eht niet dat ze me zaten te versieren. DUs kommop mensen! Niet bang zijn voor de sportschool :) zet hem op!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:17:01 #185
262978 Moonwalk
pi_100808385
Ojaa en muks jij bent nu veel slanker dan ik, als ik het kan dan kan jij al helemaaaal naar de sportschool :)
pi_100810144
Thanks for the support, voel me nog steeds onzeker :D Maar net weer een broek gescoord maat 40/42 en ditmaal een trainingsbroek en t touwtje moest strak :D

Purdey wow ! Gaaf he die mijlpalen ! Nog 2 maten en je kunt weer in de gewon winkel:D Dat vond ik zo fijn !
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:25:09 #187
262978 Moonwalk
pi_100813299
Het lijkt mij ook leuk om te zwemmen maar eigenlijk durf ik dat juist niet met met mn figuur van nu in zo een badpak rondlopen :D Gek he hoe verschillend je daar in kan staan. In een joggingbroek en shirt voel ik me veel minder "bloot" en het is inde sportschool duidelijk dat ik wat aan mijn figuur kom doen want daar is de sportschool voor. In een zwembad gaan zwemmen zou ik nu echt niet durven, of naar het strand !!

edit: ben deze zomer twee keer naar het strand geweest met een slanke vriendin. beiden in een legging en een shirt zonder mouwen want anders ging ik niet :X :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:08:13 #188
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100820169
ik heb nooit moeite gehad met een badpak, zolang ik het maar niet terug hoef te zien op een foto ofzo :P
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:16 #189
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100843388
Het laatste badpak wat ik heb is een maatje 182, de grootste kinder/tienermaat van toen ik een jaar of 13 was. Mij krijg je echt niet in een badpak, met m'n hubbel bubbel benen, en m'n hubbel bubbel armen.

Ik heb zelfs nog nooit, maar dan ook nooit liggen zonnen op een strand. Niet in binnenland, maar ook niet in het buitenland :@ En als ik het zou doen, zou het met een rokje zijn tot kniehoogte en een 3/4 mouwshirtje.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:29:24 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100843930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:

Ik heb zelfs nog nooit, maar dan ook nooit liggen zonnen op een strand. Niet in binnenland, maar ook niet in het buitenland :@ En als ik het zou doen, zou het met een rokje zijn tot kniehoogte en een 3/4 mouwshirtje.
Een 3/4 mouwtje? Hoe kom jij de zomer door? Ik zou smelten geloof ik...

Bovendien is maat niet het belangrijkste, maar of het goed zit wel. Ik heb nu +- maat 46 bovenop en maat 44 onderlangs. En ja, ik loop gewoon in een bikini en badpak rond, omdat ik weiger de dingen die ik leuk vind om te doen te laten zitten, omdat er mensen zijn die wel eens zouden kunnen vinden dat dat "echt niet kan". Als ze het niet willen zien, kijken ze er maar langs. Ik kan samen met mijn zusje of vriendjelief uren in het zwembad liggen en de grootste lol hebben, juist omdat je in het water veel minder last hebt van je gewicht en omvang dan bij andere vormen van sport...Ik vind iemand met maat 38 in de minuscuulste bikini die er te krijgen is en die dan ook nog eens twee maten te klein is, veel onsmakelijker dan iemand met maat 46 in een goed zittend badpak. Dus: gewoon lekker zwemmen.

Overigens was de paardrijles gisteren best een succes te noemen en ga ik volgende week weer. Ik heb gisteren dit gegeten:

O: 3 beschuiten met aardbeien, 2 meerzaden ontbijtcrackers met 20+ kaas
T: Niks, laat ontbijt.
L: 1 tosti met alleen kaas, uit het tostiapparaat, zonder boter.
T: Niks, geen honger.
D (na paardrijden pas, erg laat): een klein bord volkorenspaghetti met rode saus en een beetje strooikaas.

Al met al een prima dag (veel gedronken ook) maar wellicht te weinig gegeten...

Strakjes weer zwemmen en goed ontbeten, ik zit weer in the ZOOOOONE :D

Xx!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:30:32 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100843973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:25 schreef Moonwalk het volgende:
het is inde sportschool duidelijk dat ik wat aan mijn figuur kom doen want daar is de sportschool voor. In een zwembad gaan zwemmen zou ik nu echt niet durven, of naar het strand !!
Tijdens de baantjes-zwem-uren is het in ons zwembad ook duidelijk dat je wat aan je figuur komt doen, want daar zijn die uren voor :)

xx
pi_100844213
Pas geleden nog gezwommen, ik vind het heerlijk. En de kinderen genieten ook zo enorm.
Mijn vriend had toen een foto gemaakt :')
Straks op vakantie trek ik ook gewoon mijn badpak aan hoor!!
Meh dan verlang ik toch echt wel weer een beetje naar een mooier en slanker lichaam. O+
Ik wil nooit op foto's en van de week mijn ouders verteld hoeveel ik woog en ze schrokken toch best wel ondanks dat ze dat niet verwacht hadden

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 10:40:34 ]
pi_100847932
LL je hoeft je niet te schamen voor Cb hoor ! Het komt helemaal goed met je! Mijn steun heb je en ik zal je ook steunen waar ik kan meid !

Vanmorgen ben ik bij de consulent geweest en na 3 weken daar weer op de weegschaal : 80.1 ! Of te wel de 79,9 is volgende week er echt en de afbouw is vastgesteld :D Mijn vetpercentage was weer 2% gezakt naar 35,9 (voor mijn leeftijd nu dus bijna goed, nog 0,9% en mijn vocht is ook prima (46%)
Geen idee hoe het met spieren zit maar van die 80 kg is 49 kg spier, geen idee of dat veel of weinig is in elk geval, het was wel toegenomen.

Oh en een belangrijke, mijn viscerale vetwaarde is gezakt naar 6

Zo jullie zijn weer bij.

Oh en ze heeft mijn BMR berekend voor na de afbouw : 1900, precies wat ik zelf ook had berekend
pi_100848251
Lief Muks dank je wel :*

Heb je nog iets met je huid gedaan om het steviger te krijgen, smeren met iets?
pi_100851293
:+ nope, alleen mijn buik is niet strak, maar ja na 2 kids hoeft dat ook niet. Misschien in de sportschool maar eens op zo'n trilapparaat. En buikspieroefeningen... die helpen vast ook _O-
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:05:29 #196
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100851383
Jeeej, sinds gisteren alweer 2 ons eraf!

Net nog maar een uur flink door gezwommen om het te vieren :D

Xx!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:26:22 #197
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100888913
goed hoor :D hier kabbelt het zachtjes naar beneden :) na een uitbundig weekend toch wat onsjes erbij, dus die doen we er rustig aan naar beneden :D

O : yoghurt met verse bramen
t : sinaasappel
l : 2 volkoren b-hammen met gekookte eitjes.
t : nog geen flauw idee
d : tomatensoep met een broodje op mijn werk :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2011 @ 12:01:46 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100890271
Zo en halloooo :W Vakanties voorbij, één week Duitsland +1,5 kilo, één week Spanje -1,5 kilo, dus ik ga weer verder waar ik gebleven was :)

Maandag pak ik Beckers Dieetoplossing weer erbij, dan is de schoolvakantie hier ook weer voorbij en kan ik een gedegen weekplanning maken. Dan beginnen trainingen ook weer en komt de regelmaat terug in mijn leven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:24:19 #199
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100891085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Sjeen het volgende:
Zo en halloooo :W Vakanties voorbij, één week Duitsland +1,5 kilo, één week Spanje -1,5 kilo, dus ik ga weer verder waar ik gebleven was :)

Maandag pak ik Beckers Dieetoplossing weer erbij, dan is de schoolvakantie hier ook weer voorbij en kan ik een gedegen weekplanning maken. Dan beginnen trainingen ook weer en komt de regelmaat terug in mijn leven.
wat is dat? Beckers is toch dat frikandellen merk? ;)
en fijn dat je eerst in de plus ging, en het er vervolgens weer hebt afge-spanjet!
pi_100891128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Sjeen het volgende:
Note to self: niet naar Duitsland op vakantie 8-)
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2011 @ 12:39:28 #201
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100891581
@RandomMoron, ik bedoelde Beck's Dieetoplossing

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Note to self: niet naar Duitsland op vakantie 8-)
Duitsland was veel witte wijn, lekker maar stevig duits eten, relatief weinig beweging. Spanje was veel tinto de verano (rode wijn met sprite), tapas, behoorlijk veel beweging in hitte.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100897923
Hier was duitsland goed voor -4,9 kg ;) Dus t kan best, maar ja ik heb dan ook maar 7 dagen 's avonds een maaltijd van 300 kcal erbij gegeten.. En veel gewandeld, door stadjes geslenterd en dat tikt ook aan heb ik gemerkt
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:53:37 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100905797
Vandaag een rare dag, met een kersenbroodje tussen de middag, een swirl als tussendoortje en nu soep met een stokbroodje... alle planning liep in de soep :(

Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Xx

ps. En het onweerde de hele weg naar huis en nu ook hier en omg dat vind ik echt verschrikkelijk!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:35:04 #204
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100910093
Lijstje van vandaag!

O: Boterham met 3/4 banaan (en 1/4 voor Karel konijn ;)), beker chocomelk light.
L: 2 volkoren puntjes met krabsalade, 2 nectarines, beker melk.
T: 2 volkorenbiscuits, 3 spekkies. Blikje Red bull light.
A: 1,5 kom bruine bonensoep, 2 droge boterhammen.

Vanavond nog even wat water drinken, dorst van de soep -O-
pi_100911838
Tink
Onweer is voor mij in bed, oordoppen in en vooral ogen stijf dicht, doodsbenauwd ben ik er voor.
En idd morgen nieuwe dag ;)

Net lijstje Purdey ! Ik maak trouwens soep met veel kruiden en minder bouillon, scheelt weer vocht vasthouden door de bakken zout die erin zitten.
Deze is een heerlijke tomatensoep, heb ik ooit eens van internet gejat.
zie spoiler ;)
SPOILER
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:49:39 #206
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100926926
ik ben op weg naar de tandarts, dus niet ontbeten. Maar ik kan van de zenuwen gewoon niets op. Ik vind de tandarts altijd zo eng :S zeg maar..klamme handen, nergens anders aan kunnen denken eng. Bah..

daarna mag ik van mezelf naar de super om een pak yoghurt en aardbeien te halen, dat heb ik dan wel verdiend :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:27:12 #207
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100928188
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:10 schreef Muks het volgende:
Tink
Onweer is voor mij in bed, oordoppen in en vooral ogen stijf dicht, doodsbenauwd ben ik er voor.
En idd morgen nieuwe dag ;)

Net lijstje Purdey ! Ik maak trouwens soep met veel kruiden en minder bouillon, scheelt weer vocht vasthouden door de bakken zout die erin zitten.
Deze is een heerlijke tomatensoep, heb ik ooit eens van internet gejat.
zie spoiler ;)
SPOILER
Bedankt Muks! Je kent het verschijnsel soep en dan volgende dag een kilo zwaarder zijn dus ;)
Ik heb me maar niet eens gewogen vanmorgen, vandaag lekker veel drinken, doorspoelen die handel. Spoiler soep ziet er trouwens goed uit! Toevallig is tomatensoep een van mijn favorieten :)
pi_100928416
Jup en wok en chinees zijn ook zout-bommen, die mijdt ik zoveel mogelijk straks. En als het dan al een keer gebeurt, dan maar goed drinken dan is het ook zo weer weg. In restaurants beste ik al jaren vlees zonder zout, nooit een probleem en soep eet ik standaart niet in een restaurant , vaak vooraf een salade, hoofdgerecht met vlees en gegrilde groenten en dan een kop thee na. Voordeel voor mij dat ik niet tegen ijs kan :D
pi_100931030
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:37 schreef Muks het volgende:
Jup en wok en chinees zijn ook zout-bommen, die mijdt ik zoveel mogelijk straks. En als het dan al een keer gebeurt, dan maar goed drinken dan is het ook zo weer weg. In restaurants beste ik al jaren vlees zonder zout, nooit een probleem en soep eet ik standaart niet in een restaurant , vaak vooraf een salade, hoofdgerecht met vlees en gegrilde groenten en dan een kop thee na. Voordeel voor mij dat ik niet tegen ijs kan :D
Ondanks dat het nog steeds wetenschappelijk niet bewezen is. Ben ik ervan overtuigd dat ik vocht vasthoudt dor alle producten waar E621 (ve-tsin) in zit. Zodra ik iets uit pakje zakje bouillonnetje heb gegeten waar dat in zit zwel ik op. krijg ik mijn ring niet van mijn vinger, en zakken onder mijn ogen. Mijn familie ziet het ook duidelijk. Ik heb het een aantal keer uitgeprobeerd door het bewust wel te eten, en het scheelt 1,5 kg de volgende ochtend.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:56:28 #210
3142 m@x
pi_100935069
Dat kan best hoor. Een vriendin van me zwelt ook altijd op als ze iets met ve-tsin erin heeft gegeten. Volgens haar is het gewoon een soort allergie.

*O* -17,5! Over de helft *O*
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:07:11 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100937721
Mooi M@x! :D

Hier gisteren ook soep op, dus vandaag veel drinken en morgen maar weer op de weegschaal...

Net een brief weggedaan naar mijn hopelijke stagebedrijf. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik reactie krijg en nog benieuwder of ze me dan willen hebben. Pfft, spannend allemaal hoor; eerste versie scriptie inleveren, stageplek zoeken, nieuwe boeken, nieuwe vakken... brrt!

Xx
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:05:41 #212
262978 Moonwalk
pi_100939656
DIKKE BAALDAG HIER :(
Ben elke dag netjes in de sportschool, maar vertrouwde de weegschaal niet. Hij versprong elke keer dat ik er op ging naar wat anders. Hij is trouwens niet elektronisch. Ben toen gaan sporten en nadat ik terug ben gekomen een nieuwe weegschaal gehaald die in de aanbieding is en wel elektronisch is.
Wilde ik sowieso al omdat dat veel beter af te lezen is. Wat blijkt ? :( die nieuwe weegschaal geeft 3.4 kilo meer aan. Tien keer op gaan staan maar neehoor echt precies 3.4 kilo meer. BAH :( :(
Ben superboos en teleurgesteld ga ook gewoon wijn drinken vandaag ben het helemaal zat. Morgen ga ik sowieso weer sporten voor de tiende dag achtereen.
pi_100939768
Je moet niet ineens wonderen verwachten. Sowieso raak je de eerste tijd vooral vocht kwijt als je al gewicht verliest, daarnaast bouw je door te sporten spieren op die ook nog eens meer wegen dan vet. Dus als je al vet kwijt raakt én spieren opbouwt, dan kun je sowieso zwaarder wegen, ookal stond je op dezelfde weegschaal.

Als jij bijvoorbeeld volgens je oude weegschaal 3kg kwijt bent geraakt, dan ben je dat ook op je nieuwe weegschaal en had je op je nieuwe weegschaal toen je begon ook die 3kg meer gewogen.
Dus hats, niet zo aanstellen en gewoon fatsoenlijk doorsporten, maar doe het niet zo krampachtig, zo komt het nu wat over namelijk. Desnoods gooi je de weegschaal het raam uit en ga je af op centimeters, wat wellicht niet eens zo'n strak plan is als je na het kopen van een nieuwe weegschaal al zo overstuur bent.
Ja doei.
pi_100942774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:56 schreef m@x het volgende:
Dat kan best hoor. Een vriendin van me zwelt ook altijd op als ze iets met ve-tsin erin heeft gegeten. Volgens haar is het gewoon een soort allergie.

*O* -17,5! Over de helft *O*
wooohooo *O* Gaat lekker hoor ^O^
pi_100942793
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet niet ineens wonderen verwachten. Sowieso raak je de eerste tijd vooral vocht kwijt als je al gewicht verliest, daarnaast bouw je door te sporten spieren op die ook nog eens meer wegen dan vet. Dus als je al vet kwijt raakt én spieren opbouwt, dan kun je sowieso zwaarder wegen, ookal stond je op dezelfde weegschaal.

Als jij bijvoorbeeld volgens je oude weegschaal 3kg kwijt bent geraakt, dan ben je dat ook op je nieuwe weegschaal en had je op je nieuwe weegschaal toen je begon ook die 3kg meer gewogen.
Dus hats, niet zo aanstellen en gewoon fatsoenlijk doorsporten, maar doe het niet zo krampachtig, zo komt het nu wat over namelijk. Desnoods gooi je de weegschaal het raam uit en ga je af op centimeters, wat wellicht niet eens zo'n strak plan is als je na het kopen van een nieuwe weegschaal al zo overstuur bent.
Wat MB zegt, je oude weegschaal was waarschijnlijk betrouwbaar onbetrouwbaar. Dus het effect is hetzelfde (-3kg), alleen je startpunt was anders.
Zie het als iets positiefs, vanaf nu kun je het goed bijhouden omdat je geen wijzertje hoeft te lezen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:04:13 #216
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100943858
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:05 schreef Moonwalk het volgende:
DIKKE BAALDAG HIER :(
Ben elke dag netjes in de sportschool, maar vertrouwde de weegschaal niet. Hij versprong elke keer dat ik er op ging naar wat anders. Hij is trouwens niet elektronisch. Ben toen gaan sporten en nadat ik terug ben gekomen een nieuwe weegschaal gehaald die in de aanbieding is en wel elektronisch is.
Wilde ik sowieso al omdat dat veel beter af te lezen is. Wat blijkt ? :( die nieuwe weegschaal geeft 3.4 kilo meer aan. Tien keer op gaan staan maar neehoor echt precies 3.4 kilo meer. BAH :( :(
Ben superboos en teleurgesteld ga ook gewoon wijn drinken vandaag ben het helemaal zat. Morgen ga ik sowieso weer sporten voor de tiende dag achtereen.
kop op! het lijkt misschien demotiverend, maar desalnietemin ben je alsnog goed bezig! sporten doe je toch ook om lekkerder in je vel te zitten uiteindelijk :D

neem het een beetje van je baaldag, een wijntje kan prima voor een keer, maar ga dan ook gewoon hierna weer goed door! Ik ben juist zo jaloers op je sport-doorzettingsvermogen :D
pi_100945861
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ondanks dat het nog steeds wetenschappelijk niet bewezen is. Ben ik ervan overtuigd dat ik vocht vasthoudt dor alle producten waar E621 (ve-tsin) in zit. Zodra ik iets uit pakje zakje bouillonnetje heb gegeten waar dat in zit zwel ik op. krijg ik mijn ring niet van mijn vinger, en zakken onder mijn ogen. Mijn familie ziet het ook duidelijk. Ik heb het een aantal keer uitgeprobeerd door het bewust wel te eten, en het scheelt 1,5 kg de volgende ochtend.
Klopt dus daarom eet ik hier al jaren geen pakjes, zakjes en zo meer :D Vers is bovendien zoveel lekkerder !

@max *G* *G* op voor de andere helft ! Goed gedaan !

Moon, nieuwe weegschalen zijn vaak niet leuk, maar een digitale is wel betrouwbaarder dan een analoge Zelfs mijn huisarts heeft nu een digitale, weeg daarop precies het zelfde als thuis
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:44:20 #218
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100949526
Ik heb het ook gehad met m'n weegschalen, ik ben inmiddels de 'trotse' eigenaar van 3 stuks ;)
Op een witte van Soehnle ben ik het lichtst. Op m'n digitale van de Action het zwaarst. Ik weeg me nu op een hele mooie zwarte glazen weegschaal.

Zit bij mij tussen de hoogste en de laagste ook 3 kilo. Wat betekent dat ik ooit ongeveer 135 kilo ben geweest, en nu 117. En geen 132 en 114.

Ik probeer zo min mogelijk uit pakjes te eten Muks, zéker de soepen van Honig. Super simpel én lekker van smaak, maar een berg zout waar je eng van wordt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:07:10 #219
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100950338
ik zou eerst op de zwaarste gaan staan, dan sippen..dan op de middelste en dan bedenken..hey! Dat gaat snel, en dan op de lichtste en een vreugdedansje doen :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:36:58 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100953766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:07 schreef RandomMoron het volgende:
ik zou eerst op de zwaarste gaan staan, dan sippen..dan op de middelste en dan bedenken..hey! Dat gaat snel, en dan op de lichtste en een vreugdedansje doen :P
Haha, dat is soms mijn tactiek na een stoute dag met Chinees ;)
'Ohhhh, kijk nou! 2 kilo afgevallen!'
pi_100965008
Purdey 3 weegschalen :D .. ik heb er maar een en weeg mij elke dag :@ en ook nog op hetzelfde tijdstip 08.00. Dat wordt straks 07.00 als de school weer begint.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:00:38 #222
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100965130
ik heb er ook maar een, een analoge.. misschien crappy, maar als ik me zou moeten focussen op onsjes zou ik echt niets meer eten ofzo

mijn kaak wil vandaag niet, mijn maag is overstuur...ik krijg mijn boterham niet tussen mijn tanden geperst..
pi_100965418
Oei Random, beterschap, zou het trouwens in het weer zitten ? heb sinds een 2 dagen 2 ontstoken gewrichten in mijn pink.. nu ben ik daar wel bekend mee, maar meestal als het weer koud en kil is. Nu was het niet echt warm maar dit klopt ook niet, nou ja de diclo maar weer uit de kast gepakt.

Hier was de weegschaal mega lief ! Nieuwe mijlpaal doorbroken : onder de 80 ! 79.8 op de schaal van Muks *G*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:48:02 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100965816
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 07:14 schreef Muks het volgende:
Purdey 3 weegschalen :D .. ik heb er maar een en weeg mij elke dag :@ en ook nog op hetzelfde tijdstip 08.00. Dat wordt straks 07.00 als de school weer begint.
Ik spreek elke keer weer met mezelf af of mezelf maximaal 2 keer per week te wegen, maar ik hou me er nooit aan :D

Vanmorgen toch een pond lichter dan gisteren. Terwijl ik niet eens geforceerd netjes heb gegeten. Soms is het weleens fijn om het los te laten, en dan toch resultaat te zien :)
pi_100967741
Maf is dat hé !
Zo heb ik nu eetweekenden als voorbereiding op het afbouwen, ook zo vreemd om ineens 2 dagen te gaan eten (diner erbij)

Ik weeg ook 's avonds hoor maar daar is werkelijk geen logica in te vinden, kan zomaar 4 kg schelen met 's ochtends
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:56:51 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100970996
Vandaag al weer zo'n rare dag... gelukkig is de vakantie bijna over :)

Anyway:

O: 4 sesam-boterhammen met mager beleg. Groot glas vruchtensap.
T: Niks, late O.
L: Een half bakje kibbeling van de markt.
T: Ananassapje op het terras.
D: Bbq met vrienden, ga me netjes gedragen :)

Xx!
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:51:41 #227
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100972312
Lijstje, ook enigzins mafjes ;)

O: Twee ontbijtcrackers met speculoos, beker chocolademelk light.
L: Glaasje fruitstukjes, 1,5 droge broodstengel, ijskoffie, flesje water. (Lunch @ Hema..)
T: Ik denk niks, vol van de Hema lunch ;)
D: Very bad, gorgonzola roomsaus pasta. (Maar ik zit in díe tijd van de maand, en dus vind ik mezelf mega superduperzielig..)

Vanmorgen lekker naar de markt geweest in het centrum van Rotterdam. Aardbeien, bramen, frambozen (Geplet bij thuiskomst alleen :')) en 12 kaki's gekocht. Voor 7,50!
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:21:43 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_100973041
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:51 schreef Purdey het volgende:

Vanmorgen lekker naar de markt geweest in het centrum van Rotterdam. Aardbeien, bramen, frambozen (Geplet bij thuiskomst alleen :')) en 12 kaki's gekocht. Voor 7,50!
Hier ook lekker naar de markt geweest, maar dan voor aardbeien, een winterwortel, paprika's, broccoli, een galia meloen, twee komkommers, sugar snaps en vast nog iets dat ik nu vergeet.

Wat zijn kaki's trouwens? :?

Xx
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:08:10 #229
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100975231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier ook lekker naar de markt geweest, maar dan voor aardbeien, een winterwortel, paprika's, broccoli, een galia meloen, twee komkommers, sugar snaps en vast nog iets dat ik nu vergeet.

Xx
Ken je sharon fruit wel? Oranje tomaatvormig stuk fruit met een bruin/groene bloem erop. Google anders even :)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:38:17 #230
262978 Moonwalk
pi_100982463
motorbloempje,lielie,randommoron, muks en purdey bedankt voor de motiverende woorden en de schoppen onder mn kont ^O^
heb gister lekker de tijd genomen om te mokken ( had toch al gesport maar ben in de avond nog wel een extra half uurtje gaan lopen ), lekker wijntjes achterover geslagen toch een onsje lichter vandaag. Weer netjes zonder kater ( door het vele water drinken denk ik ) naar de sportschool gegaan, lekker uitgeleefd.

Ben wel gesopt met dieten, dat is wat me een beetje cranky maakte en ga nu gewoon proberen gezond te eten. Ik was cold turkey gestopt met fris alcohol en koolhydraten en fanatiek sporten om dan te ontdekken dat je 3.4 kilo zwaarder bent en dus geen 75 woog maar 78.4 en nu dus helemaal geen 70 weegt maar 73.4 hihihih. Was gezien mn loyaliteit aan mn nieuwe levenswijze best wel een grote schok :') (ookal begrijp ik dat er hoe dan ook 5 kg af is :p )

Aangezien mn armen lekker strak voelen ga ik er vanuit dat er spieren bij zijn gekomen en heb ik vandaag een centimeter gekocht, toch maar naar MotorBloempje geluisterd :P
Ik maak ook om de 3 dagen ongeveer een foto, en die heb ik achter elkaar gezet. Best grappig, geen wonderen nog maar wel zichtbaar verschil. Vandaag de tiende dag gehad, nog 20 te gaan en dan post ik een foto van dag 1 en een foto van dag 30. Morgen ochtend zummmbaa *O*

MUKS je bent een ware motivatie zo goed als je gaat ik vind het geweldiggg!! gefeliciteerd met de nieuwe doorbraak !! *O*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:42:51 #231
262978 Moonwalk
pi_100982591
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Xx
Je moet met dit weertje eens zo een lekkere grote sappige watermeloen proberen, echt heeeerlijk
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:43:11 #232
262978 Moonwalk
pi_100982602
zijn hier mensen die pompoen eten?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:59:07 #233
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_100983082
ja, ik eet wel pompoen ja.niet al te vaak, maar het is gewoon heel lekker door curry of geroosterd :D
pi_100983356
Pompoensoep, heerlijk.
pi_100984902
Moonwalk: succes ;)
Wat helpt is niet ergens 'zomaar inspringen omdat het kan' en dan na een tijdje dat waar je ingesprongen bent niet vol kunnen houden. Sporten is fijn en gééft meer energie dan dat het je kost, in mijn ervaring, maar je moet het niet als een soort verplichting gaan zien.
Élke dag sporten kán, maar wissel af en het belangrijkste: doe dingen die je in elk geval leuk vindt.

Nu moet ik zeggen dat ik hardlopen ook niet altijd even briljant vind, en toch doe ik het, omdat het me wel op plekken in de buurt brengt waar ik niet zo vaak kom, lekker in de buitenlucht en een goede conditie. Spinnen doe ik wel omdat ik het geweldig vind, en binnenkort pak ik ook het zwemmen wat ik jaren gedaan heb denk ik weer op.

Qua eten: cold turkey met vanalles stoppen kán werken, maar hoeft het vaak niet te doen.
Zelf heb ik 3 weken geleden geroepen 'ik ga low carben, eens kijken wat dat me oplevert'. Niet om zoiets de rest van mijn leven vol te houden, maar wel om te zien wat voor reactie mijn lichaam heeft op (het gebrek aan) carbs, een soort experimentje. Wel heb ik zo hoog mogelijk in de Kcals en vet gezeten als binnen mijn bereik ligt, want ik háát te weinig eten en wil niet het risico lopen om 'te crashen'. Het scheelt wel dat ik een kookfanaat ben en het wel erg leuk vind om nieuwe dingen uit te proberen, dus mijn 3 weken low carb eten gaan tot nu toe prima. Vanaf morgen ga ik weer langzaam opbouwen, maar vind het zo leuk en merk dat ik veel minder trek heb, dat ik enkele avondmaaltijden nog steeds low carb houd ;) Vind het verfrissend, maar niet iets voor heel lang.

Zelf heb ik héél veel baat bij een vast patroon/menu. Afwisseling is voor mietjes, zullen we maar zeggen O-)

Ontbijt, lunch en tussendoortjes zijn vaak weken achtereen hetzelfde en wisselen soms van volgorde :+ ik vind het fijn, de ander vindt het saai. Ik kan je persoonlijk aanraden het eens te proberen.

Frisdrank: tsja, daar zou ik gewoon mee stoppen als ik jou was. Wat wij zelf in huis hebben is:

water
thee
bier
wijn
whisky

en die laatste 3 drinken we 1 a 2 keer per week, de rest dus gewoon water en thee. Thee kun je ook in allerlei varianten krijgen en is wellicht een leuke vervanger voor frisdrank? Probeer dat eens een tijdje, desnoods zonder jezelf allerlei andere voedingsrestricties op te leggen. Als ik nu een glas sinas of vruchtensap drink springen voor mijn gevoel mijn vullingen er spontaan uit van de zoetheid en kan zoiets ook alleen verdragen als ik een enorme kater heb ;)

Een paar dingen die je kunt doen als je delen van de week wilt low carben bij je avondmaaltijd:

• gebruik bloemkool als 'basis' onder gerechten als goulash en kerrie met kip
• van courgette of wortels kun je 'pasta' maken. Deze met een kaasschaaf schaven in reepjes, even met een klein beetje zout koken (moet nog wel een beetje knapperig zijn) en dan eten met een bolognese of roomsaus
• Als je van wokken houdt, gebruik extra veel sperziebonen als een soort van 'basis' ipv rijst. Combineer met andere groente zoals broccoli en paprika en vul het aan met een goede hoeveelheid kipfilet. Met de juiste kruiden en specerijen kun je hier echt een héérlijk maal uithalen
• courgette en aubergine kunnen prima als 'lasagnebladen' dienen
• grote ijsbergslabladen kun je gebruiken als wrap!

Etc. etc.

Mocht je nog andere kook ideeën willen, roept u maar, we hebben in de afgelopen 3 weken best wat leuke dingen uitgeprobeerd!
Ja doei.
pi_100984911
[/walloftext]
Ja doei.
pi_100993730
Thanks motorbloempje voor het compliment en je jompel !

Hier ga ik straks vaker vis eten, meer salade (en dan met brood ipv aardappelen, geen bakken brood mar bijv 1 plak roggebrood erbij) en meer eenpans grechten : wat in de pan zit MAG op maar hoeft niet. Zo wil ik voorkomen dat ik makkelijk nog een keer opschep. Das nl een van mijn valkuilen en dit vond ik zelf wel een strak plan.

Nu eerst zo 9 uur EHBO-en bij onze lokale wielerronde dus ff aankleden, ontbijten en op pad, maar 07.00 op zondag vond ik aardig vroegerig zeg maar :O
  zondag 21 augustus 2011 @ 07:55:08 #238
92279 N.icka
Windforce 11
pi_100993771
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 20 augustus 2011 23:04 schreef motorbloempje

Een paar dingen die je kunt doen als je delen van de week wilt low carben bij je avondmaaltijd:

• gebruik bloemkool als 'basis' onder gerechten als goulash en kerrie met kip
• van courgette of wortels kun je 'pasta' maken. Deze met een kaasschaaf schaven in reepjes, even met een klein beetje zout koken (moet nog wel een beetje knapperig zijn) en dan eten met een bolognese of roomsaus
• Als je van wokken houdt, gebruik extra veel sperziebonen als een soort van 'basis' ipv rijst. Combineer met andere groente zoals broccoli en paprika en vul het aan met een goede hoeveelheid kipfilet. Met de juiste kruiden en specerijen kun je hier echt een héérlijk maal uithalen
• courgette en aubergine kunnen prima als 'lasagnebladen' dienen
• grote ijsbergslabladen kun je gebruiken als wrap!

Etc. etc.

Mocht je nog andere kook ideeën willen, roept u maar, we hebben in de afgelopen 3 weken best wat leuke dingen uitgeprobeerd!
thanks,dit ga ik zeker proberen ,wil niet helemaal low carben maar wel savonds
pi_100994368
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 07:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

thanks,dit ga ik zeker proberen ,wil niet helemaal low carben maar wel savonds
Stamppotje knolselderij met rauwe andijvie.
Omelet en die vullen met wat dan ook voor mengsel dus de omelet als wrap gebruiken.

En nog vele andere op http://www.lowcarbrecepten.nl/
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:04:41 #240
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100994556
Handige tips voor low-carb MoBlo! Ik heb er ook aan zitten denken, maar ik vind de alternatieven heel lastig. 's avonds is het nog het meest 'makkelijk' aangezien je lekker veel groenten kunt roerbakken/grillen, of salade kunt eten met een omelet of een stuk vlees. Voor het ontbijt kun je nog yoghurt nemen met wat fruit (Alhoewel fruit vanwege de fruitsuikers ook niet mag geloof ik?).

De lunch is wat moeilijker, je kunt wel een salade eten of een omelet met kaas, maar dat moet maar te realiseren zijn voor mensen aan het werk.

Ik heb net lekker ontbeten met een flinke kom fruit. Frambozen, aardbeien, bramen en pruimen O+
pi_100995659
Purdey, Ik vind je naam echt geweldig! Ik weet dat het offtopic is, maar moest er even uit :)
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:50:54 #242
251095 Purdey
Better off alone..
pi_100996014
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:28 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Purdey, Ik vind je naam echt geweldig! Ik weet dat het offtopic is, maar moest er even uit :)
Off topic of niet, leuk om te horen :D
Bedankt :*
pi_101031051
Mogge !!

een nieuwe week begonnen... nog leuke weekresultaten bij jullie ? Bij mij woensdag natuurlijk pas, maar ik zag vanmorgen de 78,9 op de weegschaal, dus nu echt dik onder de 80 :D
Op naar de 75, mijn einddoel (liefst er iets onder) dus het eind is echt goed in zich nu !
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:09:38 #244
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101031272
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:49 schreef Muks het volgende:
Mogge !!

een nieuwe week begonnen... nog leuke weekresultaten bij jullie ? Bij mij woensdag natuurlijk pas, maar ik zag vanmorgen de 78,9 op de weegschaal, dus nu echt dik onder de 80 :D
Op naar de 75, mijn einddoel (liefst er iets onder) dus het eind is echt goed in zich nu !
*O* Goed bezig!!! :) Ik zie ook vordering!! Ik weeg onderhanden al 72! :D ben er al 4 kwijt!! _O_
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:49:30 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101031970
Ik ga zo ook nog even naar de weegschaal rennen... heb niet echt heel netjes gedaan, dus fingers crossed dat ik nog onder die vervloekte 100 kilo zit.

Xx

Edit: niet dus, een kilo zwaarder, maar ook veel vocht (heb dikke enkels enzo). Vanaf vandaag weer gewoon in het regime en dan komt het wel weer goed :)
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:11:38 #246
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101032440
Ik stond ook na het weekend nog keurig op 116,4. Terwijl ik niet echt héél goed bezig ben geweest. Maar ook niet uitermate slecht. Begin wel te betwijfelen of ik voor het einde van dit jaar nog op de 100, of iets eronder weet te komen. Het gaat onwijs langzaam, maar dat komt ook omdat ik niet streng genoeg ben.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:25:01 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101032724
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:11 schreef Purdey het volgende:
Ik stond ook na het weekend nog keurig op 116,4. Terwijl ik niet echt héél goed bezig ben geweest. Maar ook niet uitermate slecht. Begin wel te betwijfelen of ik voor het einde van dit jaar nog op de 100, of iets eronder weet te komen. Het gaat onwijs langzaam, maar dat komt ook omdat ik niet streng genoeg ben.
Dat heb ik dus ook... ik ben niet hard genoeg voor mezelf. Gaan nu iig grote boodschappen doen en ik ga niks onverantwoords meenemen :)

Xx
pi_101033624
Tink, veel drinken meid, klinkt tegenstrijdig maar werkt echt, op warme dagen drink ik gewoon een liter extra en geen vocht in mijn lijf
pi_101033829
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef Muks het volgende:
Tink, veel drinken meid, klinkt tegenstrijdig maar werkt echt, op warme dagen drink ik gewoon een liter extra en geen vocht in mijn lijf
Inderdaad, water is wel mijn sleutel hoor. Drink soms wel 3 liter op een dag, de hele dag door flesjes vullen maar vind 't ook gewoon erg lekker. Bedacht me ook dat ik op een paar glazen wijn na enkel koffie en water heb gedronken de afgelopen weken.

Woog vanmorgen 77,7 trouwens
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:31:37 #250
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101034339
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef Muks het volgende:
Op zomerse dagen, zoals vandaag, gaan de flesjes water er gretig doorheen. En buiten m'n beker melk bij ontbijt en lunch, drink ik 's middags meestal 1 glas spa&fruit of Cola zero. 's Avonds altijd thee, rooibos vanille.

Heb een overschot aan fruit in huis momenteel. Dadelijk maar eens een bordje maken, en daarmee lunchen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:10:16 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101035510
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:31 schreef Purdey het volgende:

[..]

Op zomerse dagen, zoals vandaag, gaan de flesjes water er gretig doorheen. En buiten m'n beker melk bij ontbijt en lunch, drink ik 's middags meestal 1 glas spa&fruit of Cola zero. 's Avonds altijd thee, rooibos vanille.

Heb een overschot aan fruit in huis momenteel. Dadelijk maar eens een bordje maken, en daarmee lunchen.
Ik drink nog steeds te weinig, zat ook pas onder de 100 toen ik mezelf dwong om te drinken... heb dan wel heel erg het gevoel zo'n "waterbuik" te hebben en dat vind ik niet prettig, dus wellicht moet ik daar gewoon even aan wennen :)

Melk vind ik ontzettend vies, daar had ik als kind al een afkeer van. Cola en andere frisdrank drink ik sowieso niet, wel vruchtensap, maar daar hou ik bij 1 glas per dag, meestal bij het ontbijt.

Thee drink ik vooral 's winters non-stop, dat krijg ik er echt niet in als het warm is...

Xx!
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:19:02 #252
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101045966
quote:
12s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:39 schreef Sjeen het volgende:
@RandomMoron, ik bedoelde Beck's Dieetoplossing

[..]

Duitsland was veel witte wijn, lekker maar stevig duits eten, relatief weinig beweging. Spanje was veel tinto de verano (rode wijn met sprite), tapas, behoorlijk veel beweging in hitte.
heb het boek besteld! Klinkt best boeiend :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:24:33 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101046134
Wat eten we vanavond?

Hier een pannekoek met appel (en voor vriendjelief met spek).

Xx
pi_101046150
Aardappelen, kip, sperziebonen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:25:05 #255
265768 NBT
Bigger is better.
pi_101046152
Ik ga spagetti maken! :)
pi_101046477
een lekkere koude shake, met ijsblokjes gemaakt en de smaak summer berry door de vanille shake heen, echt lekker.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:40:55 #257
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101048849
cocos-limoen soep met noodles, paprika, bosui, gember en wortel :D
ik ga proberen een wagamama's recept na te maken :D
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:45:42 #258
3142 m@x
pi_101049016
Tagliatelli met een saus van tomaat, ansjovis, ui, kappertjes en olijven :Y)
pi_101049306
stamppot rauwe andyvie-knolselderij (ipv. aardappelen) spekkies karbonaatje. :Y)
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:14:34 #260
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101050144
Lijstje!

O: boterham met speculaasjes, beker melk.
T: Flesje water.
L: 1 tarwebolletje met een halve plak 30+ kaas, bordje met fruit (nectarine, pruimen, bramen, aardbeien, mineola) en een beker melk.
T: Flesje water.
D: Gekookte andijvie, 2 stukjes gekookte aardappel, Valess kaasburger.
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:29:11 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101053691
Pannenkoek was een slecht plan... Zoals alles wat ook maar enigszins vettig is, kwam het er meteen weer uit :( Ben dit zo beu!

Xx
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:07:12 #262
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101058887
Ik heb zelf Yakitori (sp?) sticks gemaakt. Gewoon kip met sojasaus eigenlijk. En uit de oven dus ook nog eens niet zo slecht :D

Heerlijk..
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:20:15 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101074194
BGTes, dat klinkt prima :) Voor yakitori gebruik ik de maaltijdpakketten van knorr, omdat daar alles in zit...Is het zelf gemaakt net zo lekker? En heb je dan ook de groentesaus?

Xx!

ps. Vanmorgen wel weer onder de 100... wat een gedoe!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:34:00 #264
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_101074451
okee.. Belgie +2
deze week thuis - 2
vandaag een midweekje op vakantie..laten we het even gewoon normaal houden met een degelijke +0,5 ofzo
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:03:00 #265
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101075043
Oh yeah, Oh yeah! Gister 116,6 en vandaag 116,0! Me likey :Y

Gister zo'n energieke dag gehad, ik bleef stuiteren. En ik blééf plassen. Nu dronk ik ook wel aardig wat water, maar wat er uit kwam, poeh!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:46:28 #266
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101076164
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:20 schreef Tink89 het volgende:
BGTes, dat klinkt prima :) Voor yakitori gebruik ik de maaltijdpakketten van knorr, omdat daar alles in zit...Is het zelf gemaakt net zo lekker? En heb je dan ook de groentesaus?

Xx!

ps. Vanmorgen wel weer onder de 100... wat een gedoe!
Ik maak altijd alleen de yakitori, en dan op stokjes zodat je ze haast kan snoepen :)Heb ook een keer dat pakket gemaakt, maar dat was wel erg zout allemaal, vond ik niet zo heel lekker :D Zelf maken is lekkerder, plus je hebt zelf de controle over wat er allemaal in komt :)
pi_101076284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:46 schreef BGTes het volgende:

[..]

Ik maak altijd alleen de yakitori, en dan op stokjes zodat je ze haast kan snoepen :)Heb ook een keer dat pakket gemaakt, maar dat was wel erg zout allemaal, vond ik niet zo heel lekker :D Zelf maken is lekkerder, plus je hebt zelf de controle over wat er allemaal in komt :)
Helemaal eens, die pakketten zouden m.i. verbannen mogen worden. Gebruikte ze zelf ook hoor, toen ik net op mezelf woonde, maar sinds ik ze verbannen heb zijn zowel mijn kookkunsten als smaakpapillen er alleen maar beter op geworden. Bah, wat een zoute troep komt er uit die pakjes ;( Mijn ouders koken nog steeds zo zout, en de dingen die ik vroeger erg lekker vond, vind ik nu echt vies terwijl er niets aan de receptuur is veranderd. Hun Goulash en tomatensoep, beide met behulp van pakjes, zakjes en andere troep, doen mijn gezicht echt vertrekken bij de eerste hap.
Ja doei.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:04:36 #268
3142 m@x
pi_101076669
Ik denk dat bij mijn afvallen het verbannen van die pakketten een grote rol heeft gespeeld. Ik eet echt niet heel anders dan voorheen qua avondeten, maar ik gebruik alleen nog maar verse produkten en kruid alles zelf. Het is niet alleen de smaak die beter is, maar kijk voor de grap ook eens op de verpakking hoeveel Kcal die sausjes en mixjes bevatten. Daar schrik je soms echt van.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:05:16 #269
3142 m@x
pi_101076693
En het koken wordt er leuker door. Je wordt wat avontuurlijker en durft wat meer. Ik haatte koken en nu betrap ik mezelf erop dat ik het soms zelfs heel erg leuk vind.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:06:42 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101076728
Ik vind koken sowieso al erg leuk en maak die pakketten alleen als ik een drukke dag heb...

Moet eerlijk gezegd dat zelf m'n taco-gehakt kruiden ofzo me ook wel een beetje ver gaat. Zo'n zakje mix van 70 cent is dan zoveel makkelijker :)

Xx
pi_101076816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind koken sowieso al erg leuk en maak die pakketten alleen als ik een drukke dag heb...

Moet eerlijk gezegd dat zelf m'n taco-gehakt kruiden ofzo me ook wel een beetje ver gaat. Zo'n zakje mix van 70 cent is dan zoveel makkelijker :)

Xx
ONZIN! [/antizakjestaliban]

Als jij je gehakt gaat kruiden voor taco's is het énige dat je nodig hebt: komijnpoeder, paprikapoeder, chilipoeder en zwarte peper. Zeker de komijn. Probeer het eens. Er zit zoveel zout in die kruidenzakjes en dat is totaal niet nodig.
Je koopt één keer die ingrediënten en kunt vervolgens, als je het alleen voor de taco's zou gebruiken, minimaal een half jaar taco's kruiden :P
Ja doei.
pi_101077681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als jij je gehakt gaat kruiden voor taco's is het énige dat je nodig hebt: komijnpoeder, paprikapoeder, chilipoeder en zwarte peper. Zeker de komijn. Probeer het eens. Er zit zoveel zout in die kruidenzakjes en dat is totaal niet nodig.
Je koopt één keer die ingrediënten en kunt vervolgens, als je het alleen voor de taco's zou gebruiken, minimaal een half jaar taco's kruiden :P
En als je ze bij een turkse winkel in grotere verpakking koopt kun je 5 jaar elke dag taco,s eten :P

(ik heb 5 jaar geleden 3 ons komijn gekocht en ondanks dat ik het veeeel gebruik is het nog lang niet op. wat is de houdbaarheidsdatum van komijn? :{ )
pi_101077874
Lang, zolang je het maar droog bewaart! :)

Ongeveer de helft van mijn kruiden- en specerijenvoorraad :P
Ja doei.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:43:20 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101078001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar, krijgt het dan ook die "smeuïgheid" die het krijgt van zo'n zakje? Overigens heb ik paprikapoeder en zwarte peper sowieso wel in huis... :) Ik gebruik wel kruiden hoor, alleen niet voor dit soort dingen.

Xx
pi_101078040
Ja hoor :) gewoon genoeg kruiden gebruiken!
Ja doei.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:45:38 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101078076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ja hoor :) gewoon genoeg kruiden gebruiken!
Oke, we eten vanavond bij schoonpapa en -mama (waarvoor we eerst in dit weer 1,5 uur moeten rijden, brrt) maar ik beloof bij deze dat ik het binnenkort ga proberen O-)

Xx
pi_101078127
*schouderklopje*

Zoutvrij eten heeft overigens altijd even tijd nodig om te 'wennen'. Het lijkt alsof er geen smaak aan zit, omdat je papillen helemaal gewend zijn aan het zout. Kwestie van even doorzetten en daarna kun je je niet meer voorstellen dat je het ooit lekker hebt gevonden, die zoutbommen ;)
Ja doei.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:10 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101078150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Lang, zolang je het maar droog bewaart! :)

[ afbeelding ]
Ongeveer de helft van mijn kruiden- en specerijenvoorraad :P
Poes gestreeld Kat geaaid klinkt toch een stuk beter :p

Xx
pi_101078183
ohh is dat alles : hier 2 kasten vol... eentje met allemaal kruiden en een met potjes die ik uit de diverse landen meesleep :d
En ik moet zeggen dat ik sinds wij zonder zout eten het eten veel lekkerder vind en ik geen last meer heb van mijn E621 allergie
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:57 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101078185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
*schouderklopje*

Zoutvrij eten heeft overigens altijd even tijd nodig om te 'wennen'. Het lijkt alsof er geen smaak aan zit, omdat je papillen helemaal gewend zijn aan het zout. Kwestie van even doorzetten en daarna kun je je niet meer voorstellen dat je het ooit lekker hebt gevonden, die zoutbommen ;)
Maar als ik het zelf kruid, kan ik er toch best wat zout bij doen? Maar dan gewoon maar een klein beetje? Toch? *hoopvolle blik*
pi_101078381
Das echt niet nodig, je kruiden geven het meer smaak dan wat dan ook. zout wordt alleen maar toegevoegd omdat het goedkoop is voor de producent !

Voor je nasi bijv, gebruik ik kruiden van de markt ,zonder zout...niemand die het zout mist hoor !

Nieuwe topic titel : anti-pakjes brigade has arrived !
pi_101078456
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:47 schreef Muks het volgende:
ohh is dat alles : hier 2 kasten vol... eentje met allemaal kruiden en een met potjes die ik uit de diverse landen meesleep :d
En ik moet zeggen dat ik sinds wij zonder zout eten het eten veel lekkerder vind en ik geen last meer heb van mijn E621 allergie
Nee, ik zei al, da's ongeveer de helft :)
Ja doei.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:30:10 #283
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101084161
Ik heb een nadeel ontdekt van het afvallen:

Al m'n kleding begint te ruim te worden ;( M'n gloednieuwe skinnyjeans die ik 5 maanden geleden kocht is nu verre van skinny meer. Ook m'n wollen vestjes van vroeger zijn heel erg oversized ala de Cosby show :D Zo zonde.
pi_101085860
Net een fleeceshirt maat S gekocht. Action :D Nu dus lekker in een huispak :D
En te grote kleding..die ligt bij mensen die het beter kunnen gebruiken. Dr is nog een broek maat 50,niet eens de grootste maat die ik had, dat was 54 maar dit is ook leuk
pi_101086605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een nadeel ontdekt van het afvallen:

Al m'n kleding begint te ruim te worden ;( M'n gloednieuwe skinnyjeans die ik 5 maanden geleden kocht is nu verre van skinny meer. Ook m'n wollen vestjes van vroeger zijn heel erg oversized ala de Cosby show :D Zo zonde.
Mijn portemonnee vind het ook niet leuk. Gister álweer nieuwe kleren kunnen kopen, maar het mooie is wel dat ik nu alle merken perfect aan kan in de maten M en L terwijl eerst XL al te klein was. _O_
pi_101110373
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:52 schreef Muks het volgende:
Das echt niet nodig, je kruiden geven het meer smaak dan wat dan ook. zout wordt alleen maar toegevoegd omdat het goedkoop is voor de producent !

Voor je nasi bijv, gebruik ik kruiden van de markt ,zonder zout...niemand die het zout mist hoor !

Nieuwe topic titel : anti-pakjes brigade has arrived !
Volgens mij heeft zout toch ook als doel om de smaken beter naar voren te brengen, maar dan hoeft het niet veel te zijn.
pi_101117016
Zout versterkt idd de smaken maar vaak zit er in die zakjes zoveel zout dat het weer niet gezond is vandaar mijn anti-pakjes-beleid hier thuis. Kijk als manlief en kids alleen eten en ze willen persé zo'n pakje, prima maar als ik mee-eet maak ik liever iets zonder toegevoegd zout. Ik merk gewoon dat er naast het zout ook vele e-nummers inzitten waar ik last van krijg.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:19:10 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101117965
Dus een beetje zout toevoegen kan wel, jeuj! :D

Hier nog steeds onder de 100, al schiet het niet meer echt op met afvallen... vanavond weer paardrijles, dat scheelt weer wat kcal's, want dat is hard werken.

Xx!
pi_101118222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Dus een beetje zout toevoegen kan wel, jeuj! :D

Hier nog steeds onder de 100, al schiet het niet meer echt op met afvallen... vanavond weer paardrijles, dat scheelt weer wat kcal's, want dat is hard werken.

Xx!
Goed ook voor je beenspieren :Y En zolang je dat doet wat goed voor je is qua eten en sporten dan word je heus slanker ook al lijkt het even van niet :*
pi_101118793
in de weken dat het bij mij 'langzamer' ging, ging mijn centimeters vaak heel hard.
Totaal heb ik iets van 180 cm in omvang afgenomen in de afgelopen 5 mnd. Heel veel, maar nu ben ik tenminste wel lekkerder in mijn velletje :d
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:00:22 #291
262978 Moonwalk
pi_101118861
Een hele goeie morgen ! *O*
Allemaal nog bedankt voor de lowcarb recepten en de site met de recepten ! Heb me vreselijk misdragen met eten dus heb me hier niet vertoond :X wel gesport dus ik hoop dat de schade van de wijn mee valt hihihi :+ moet ik echt laten staan maar dat lukt niet altijd zo goed

Ben toch aan het twijfelen of ik lowcarb door ga zetten aangezien straks alles megadruk is, studie/bijbaan/sporten vraag ik me af of het niet makkelijker is om a la sonja bakker te eten hmmm dilemma dilemma
pi_101118937
Sonja Bakker is ongeschikt, sowieso, in zijn geheel, maar zeker als je ook nog sport of uberhaupt beweegt. Ja, je raakt gewicht kwijt van haar methode, maar dat is enkel en alleen omdat ze véél te weinig voorschrijft.
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:08:43 #293
262978 Moonwalk
pi_101119027
Ik zoek iets wat ik op lange termijn kan volhouden, low carb "lust" ik wel heel erg maar het is zoveel gedoe zeg maar en als ik daar straks niet zoveel tijd voor heb gaat dat niet goed werken want dan ram ik er tussen 2 colleges in gewoon een broodje in ipv een verlept stukje komkommer uit een zakje te eten. Ik ken mezelf :P

doen jullie trouwens low carb of NO carb?
pi_101119156
Er zijn genoeg andere dingen die je mee kunt nemen.
Komkommer moet je dan ook niet eten omdat het gezond is om 'iets' te eten. Komkommer is vooral water en dus eigenlijk niets. Eet het vooral als tussendoortje als je het lekker vindt, maar het zet geen zoden aan de dijk.

Omeletten kun je ruim van tevoren maken, maar ook salade met bijvoorbeeld gerookte kip of kliekjes van de dag ervoor. Als wij fajitas eten maak ik meestal wat meer kip/paprika vulling. Dit neem ik dan mee met wat ijsbergsla of andere sla en neem de dressing in een apart boterhamzakje mee.

Andere dingen die je prima kunt maken: simpele niçoise van geblancheerde sperziebonen, gekookt eitje, tonijn uit blik, rode ui, mais en een citroen/mayodressing (wederom apart meenemen in een boterhamzakje). Dit kun je echt wel tot aan de lunch gewoon in je tas hebben zitten als het geen 30 graden is buiten.

Roggebrood: de LIDL heeft handige roggebroodplakjes. Heb zelf een klein potje waar ik altijd wat pindakaas in doe zodat ik meeneemformaat heb ;) in de kantine van de uni hebben ze altijd wel messen waarmee je dit kunt smeren.

Gekookte eitjes, heel simpel meenemen en prima als tussendoortje.
Reepjes paprika en radijsjes, zetten in tegenstelling tot komkommer wel zoden aan de dijk.

Kwestie van 's avonds klaarmaken, in de koelkast zetten en 's ochtends in je tas mieteren.

Zoals ik eerder al zei ben ik erg van een vast patroon en wissel dus voor langere periode weinig af. Dat scheelt bij het klaarmaken van zaken als lunch en ontbijt. Mijn colleges beginnen pas eind september weer, maar verheug me er nu al op om mensen weer de ogen uit te steken met mijn heerlijke lunchpakketjes. :P

Zelf doe ik nu gewoon weer normaal met af en toe een low carb dagje, maar meer omdat ik wat leuke recepten heb ontdekt die ik er gewoon in ga houden.
Ja doei.
pi_101119251
Zo ga ik afwisselen tussen de middag met brood, wraps en yoghurt met toevoegingen als noten of muesli. Die wraps kun je ook van te voren maken en meenemen, weer eens wat anders én gezond ! (ik kies wel voor meergranen wraps overigens)
pi_101119281
http://debakparade.blogsp(...)-volkoren-wraps.html

Zoiets maken wij altijd, érg lekker.
Ja doei.
pi_101119362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja Bakker is ongeschikt, sowieso, in zijn geheel, maar zeker als je ook nog sport of uberhaupt beweegt. Ja, je raakt gewicht kwijt van haar methode, maar dat is enkel en alleen omdat ze véél te weinig voorschrijft.
En hongerdieten zijn op de lange termijn de beste manier om aan te komen :7
Lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb overigens een collega die nog steeds prima op gewicht is na Sonja Bakker. (en 3 die het dieet regelmatig probeerden door haar en enorm jojo'en waaronder 1 die er goed op aangekomen is - geen grap :D )
pi_101119381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:08 schreef Moonwalk het volgende:
Ik zoek iets wat ik op lange termijn kan volhouden, low carb "lust" ik wel heel erg maar het is zoveel gedoe zeg maar en als ik daar straks niet zoveel tijd voor heb gaat dat niet goed werken want dan ram ik er tussen 2 colleges in gewoon een broodje in ipv een verlept stukje komkommer uit een zakje te eten. Ik ken mezelf :P

doen jullie trouwens low carb of NO carb?
Hoe zie je NO carb overigens voor je, want dat betekent dat je ook helemaal geen groente en fruit meer mag.
pi_101119631
Oh bedankt voor de link ! Handig ! Zal nu ff zoeken naar recept voor volkoren pita's, die zijn ook zo slecht te verkrijgen maar natuurlijk ook gezonder dan de gewone
pi_101119644
Hier in Engeland heeft de Lidl volkorenpita's _O_
Ja doei.
pi_101119653
Vol dan maar
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')