Mooi balen van die bankquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:
[..]
We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!
Dieetiste is een goed idee!
Ik durf niet goed om foto's te vragen, want het is echt zo persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef djenneke het volgende:
Mijn ticker mag er eigenlijk wel uit, want ik ben klaar
Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:
We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!
Dieetiste is een goed idee!
Je naam staat niet in de tickerquote:
Ik heb gelukkig wel garantie op de bank, dus ik ga vanavond meteen bellen! hopen dat ik niet hoef uit te leggen hoe het is gebeurt!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Haha! We waren tegelijk een nieuwe aan het openen, maar jij was sneller
Anyway:
[..]
Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?
En goed dat je even confronterend bezig bent, maar blijf daar niet in hangen. Vanaf nu wordt het beter en je moet ook leren van je lijf te houden![]()
Over die ticker die eruit mag: Moet dat? Ik vind de succesverhalen altijd zo motiverend
Xx!
Edit: Er zijn ook tickers die al eeuwen op dezelfde stand staan en waarvan je de users nooit ziet... Kunnen we niet even inventariseren wie er niet meer in wilt?
Dit..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je 76 kilo weegt dan moet jouw bank echt terug naar de fabriek
Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je 76 kilo weegt dan moet jouw bank echt terug naar de fabriek
Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoonquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:17 schreef NBT het volgende:
[..]
Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....
Crappie bank! Maar toch.... ik wil afvallen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoon
Van gezond eten ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:06 schreef NBT het volgende:
Zo, ik heb meteen even een flinke wandeling gemaakt tijdens mijn lunch pauze, als ikd it nu elke dag volhoud. dan gaat het misschien ook wel wat beter, van energie krijg je energie toch?
Zoals ik al zei, dat was mijn laatstequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Van gezond eten ook
En weg met die redbull...
Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat was mijn laatsteStond nog in de koelkast, en die had ik vanmorgen stiekem nog nodig... vnavaond maar eens kijken wat ik ga eten.... vanmorgen/middag 3 boterhammen met pindakaas op.
Ja wel wit brood, want bruin vind ik gewoon weg goor..... En ik eet inderdaad regelmatig kipfilet! Ik heb nooit boter op mijn brood. dat vind ik ook niet lekker.... ( ja ik ben een moeilijke eter) Ik heb in huis wel mandarijntjes liggen... Lijkt me ook wel te voldoen?! Hmmm om de 3 uur etenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingenEn geen "gewone" boter, maar Dieet-boter, Becel is aan te raden...
Zorg ook dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt: een appel of een wortel ofzo. Als je elke 3 uur iets eet, blijft je stofwisseling bezig en heb je minder de neiging je bij de "grote" maaltijden vol te eten.
Succes!
Wat wordt wel wat?quote:
Je bent er weerquote:
Dat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn ticker staat inderdaad al een tijdje stil. Maar dat is dus omdat mijn afvalplan even in de koelkast stond. Ik moet mijn knop weer vinden. Maar ik kan me zó verliezen in stress rond werd enzo, dat ik hem totaal uit het oog verlies...
Ik ben nu al benieuwdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:51 schreef Muks het volgende:
Zo bijgelezen
NTB van dat gewicht zakt je bank echt niet door, die van mij met 123 ook niet (ooit) en das was een gammel geval maar wel goed dat je er iets aan wilt doen ! De tips hier gegeven zijn hele goede ! Neem desnoods van dat vezelbrood of iets anders volkorens wat je wel naar binnen krijgt.
m@x wat ga je goed !
Voor en na foto : zodra ik op gewicht ben, zal ik die hier plaatsen, wel ff onherkenbaar gemaakt maar dat beloof ik jullie bij deze !
You go Muks *dansje doet* Lijkt me heerlijk om kleren te shoppen zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:
Mogge![]()
Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.
Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekochtDe kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
Ik ken het dieet ook niet. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van speciale dieeten, maar voor sommige deelnemers aan dit topic werken ze prima. Ik zou zelf toch eerst naar meer bewegen gaan kijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Heeft iemand ervaring met het 17 Day Diet?
Ik denk eraan om dat boek te kopen, omdat ik door het dieet/eetpatroon van de diëtiste op gewicht blijf, in plaats van afval.
Mijn BMI is volgens 27.1, dus ik mag nog net in dit topic.
Of heeft iemand andere goede aanbevelingen?
Want een gezond eetpatroon met 1,5 liter water en minstens 30 minuten beweging per dag werkt niet ... ik blijf namelijk gewoon op gewicht.
Bij mij werkt de stress ook niet bepaald mee. Ik eet en leef gezond, maar van stress kan je stofwisseling trager worden. Dus dan blijf ik daardoor blijkbaar op gewicht. En die stress gaat bij mij helaas ook niet zomaar over.![]()
Ik geloof dat dat 40/42 isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:
Mogge![]()
Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.
Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekochtDe kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
Eten van tevoren helpt ookquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:50 schreef Blistering het volgende:
Meh, als ik voor het chipsschap sta is het toch altijd nog wel moeilijk. Maar heb er nog geen een keer aan toegegeven, net ook niet. Ik denk dan altijd ''Heb je een uur plezier van zo'n zak chips om je daarna weer kut te voelen als je op de weegschaal gaat staan''. En dan hoef ik 't gelijk niet meer te kopen![]()
Misschien niet helemaal de goede mentaliteit, maar 't werkt wel.
quote:U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.
Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)
(ik kan op mijn werk niet op youtube, vandaar dit linkje)
Thanksquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:30 schreef RandomMoron het volgende:
hup BrandX! je bent alweer op de goede weg, nu nog even doorzetten inderdaad! Weet zeker dat je het kunt
Haha ja, dat is waar. Had in plaats van chips wel een rol Oreo's meegenomenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eten van tevoren helpt ook. Weet niet hoe lang je geen chips hebt gegeten, maar ook die behoefte aan chips gaat wel een keer weg
. Ik eet echt bijna nooit chips, terwijl ik dat vroeger wekelijks deed. Af en toe heb ik van die perioden dat ik een paar dagen achter elkaar cola drink en ik merk dat ik meteen weer verslaafd raak als ik dat doe (één keertje in het weekend kan echter prima). Als ik vervolgens weer een dag of twee geen cola drink, is de behoefte ook weg. Ik bedenk me in zo'n geval dat het verslaafde lijf is dat suiker wil, niet ikzelf
.
Jeej, txs voor de peptalk!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!
Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Handig dat we daar in de buurt wonen
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)
Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vindquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:08 schreef BGTes het volgende:
[..]
Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!
Kom op BrandX je kan hetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:32 schreef BrandX het volgende:
ik heb al een ruime week zware motivatieprobs![]()
Vandaag voor het eerst weer braaf geweest. Nu weer even doorzetten dus
Veel plezier in het museumquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!
Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:56 schreef Muks het volgende:
Purdey ik drink elke keer als ik snaaineiging krijg (die heb ik uitsluitend in een eetweek) een glas water, werkt hier prima. Maar idd niets in huis hier, manlief moet morgen boodschappen doen voor hem en de kids en heb gezegd dat ie maar jonge kaas mee moet nemen die vind ik toch smerig
niet helemaal gelukt gister, maar ook niet dramatisch misluktquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]
Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vind
[..]
Kom op BrandX je kan het![]()
[..]
Veel plezier in het museumhopelijk blijft het een beetje droog!
Thanks! dit had ik ff nodig. Een slechte dag gisteren die eindigde met een hele zak japanse nootjes, die er 's nachts weer uitkwamenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.
Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.phpquote:Kauwgom lijkt het ideale middel om te doen of je eet terwijl je geen caloriën binnenkrijgt, maar in werkelijkheid vergroot kauwgom het hongergevoel. Door het kauwen van kauwgom krijgt je maag het idee dat er eten onderweg is en gaat stoffen aanmaken die de spijsvertering in gang zetten. Dit veroorzaakt honger.
Da's mooi klotequote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef BGTes het volgende:
Nou, gaat fijn hier.. die ziekte die ik heb is dus weer vol teruggekomen, heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn.
Maar elk nadeel heb zn voordeel; het is maagpijn, dus dat ijs in de vriezer gaat er echt niet in vandaag
Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinktquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Da's mooi klotewat heb je, als ik vragen mag?
Goeie website, bedankt! Van de kauwgom wist ik niet. Heb dat ooit als tip gelezen in het boek van Sonja Bakker. Heb dat dieet eigenlijk nooit gedaan, maar vind/vond het wel een handig naslagwerk met wat je allemaal op brood kunt eten en tussendoor kunt etenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:10 schreef joyvke het volgende:
[..]
Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.
Neem geen kauwgom
[..]
Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.php
Ik weet dat ik het ooit in de krant heb gelezen.
Oeiquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:57 schreef BGTes het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinkt
En dan heb je het probleem dat het pijn doet als ik eet, maar ook als ik honger heb xD
Gelukkig is het nu weer wat minder. Kan ik zo eventjes naar buiten
Ben net op de weegschaal gaan staan. Ondanks dat het mijn 'vrolijke' week is, is er toch 200 gram af, dus ik denk dat het meer zou zijn in een normale week
Jouw ideale gewicht is dat waar jij je prettig bij voelt, niet dat gewicht waar je je depri bij voelt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:54 schreef RandomMoron het volgende:
Volgens het voedingscentrum is mijn ideale gewicht 59 kilo. Ik word daar vrij depri van aangezien dat nog eens 6 kilo onder mijn streefgewicht zou zitten.
Onder de 100quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaaaah! Onder de 100Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p
Xx
Congratz Tink!! Helemaal superquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaaaah! Onder de 100Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p
Xx
Dankuquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Congratz Tink!! Helemaal super![]()
Ik was een hele ons afgevallen sinds gisteren. Opzich best netjes met wat ik heb gegeten.
Hoe zit het eigenlijk met muesli en krentenbollen? Zijn die nog best gezond, of kun je die beter laten staan?
Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Danku
En volgens mijn diëtiste mogen die wel, maar zonder boter en beleg. Ze tellen dan voor 2 boterhammen. Is wel meestal witbrood, geen volkoren iig... Ik vind ze niet lekker, dus laat ze sowieso liggen :p
Xx
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Xx
Ze worden gemaakt met witmeel gemengd met iets donkermeel en veel suiker..dus ik laat ze lekker links liggen straks en neem wel iets van sesambroodquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggen
Dank uquote:
Tofquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef RandomMoron het volgende:
Gaaf! Ik mag over 12 kilo een felrode jurk van mezelf![]()
Nog thnx voor de peptalk btw 59 kilo is voor mij echt niet realistisch idd, met 65 kilo zou mijn bmi onder de 25 zijn en dus prima!
Weet je nog dat ik dit vroeg?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:32 schreef T.O.P het volgende:
Laatste dag van het vetvrij ziekenhuisdieet voor mij. Vandaag het wekelijkse portie vis, 200 gram gerookte zalmfilet, hmmm wat is dat lekker na een week met bijna alleen maar toast, sinaasappel, ei, tomaat en yoghurt
Wat is nu je plan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Is het verstandig om na drie weken crashen er nog drie weken aan te plakken?
Op deze site vind ik dit:
U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.
Xx
Ik ben zelf natuurlijk geen diëtist, maar ik ga nu dus een stopweek houden, en aan het einde van die stopweek kijk ik of ik weer verder ga met het dieet. Het is me verder wel goed bevallen, omdat je in principe voldoende in je mond stopt om je vol te voelen, en je in de weekenden jezelf kan 'belonen'quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik dit vroeg?
[..]
Wat is nu je plan?
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vetquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wat eet ik vanavond? Cannelloni? Aardappeltjes? Twisterfries? Cordon bleu? Pannekoeken?
Xx
Beetje kortzichtigquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vet
Met de frietjes en de cordon bleu en de pannekoeken ben ik het wel eens. Ik doe geen koolhydraat-arm dieet en mag dus best gewoon aardappels of pasta eten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vet
BBQ? Hier regent het al de hele dag zo af en toe... en momenteel ziet het er belabberd uitquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:00 schreef Muks het volgende:
Hier laatse dag van de eetweek : pangasius op de BBQ met komkommersalade en één stokje kip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kan ik die before en after fotos van mensen zien? lijkt me ook enorm motiverend!
Sorry voor de lange post en fijn weekend iedereen
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
Xx
Mensen die echt slecht bezig zijn laten zich doorgaans ook niet in dit topic zienquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:31 schreef Blistering het volgende:
Wat een positieve dingen lees ik hier, iedereen is echt goed bezig! Keep it up!
Dat is waar, alhoewel je fouten eerlijk toegeven ook een positieve stap is natuurlijkquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Mensen die echt slecht bezig zijn laten zich doorgaans ook niet in dit topic zien
Even off-topic: welke medicijnen krijg je? Heb zelf colitis ulcerosa, benieuwd of dat qua medicatie ook een beetje op elkaar lijkt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:35 schreef BGTes het volgende:
Suuuuupergoed, Tink! Hoop dat ik volgende week met je in de lichter-dan-100-club mag
Nu even mijn zielige verhaaltje:
Man oh man.. heb de nacht niet kunnen slapen van de pijn. Ben vandaag terug naar het ziekenhuis geweest, krijg ik weer dezelfde medicijnen maar dan in een lagere dosis..Heb de neiging om zelf gewoon de dosis weer te verdubbelen want toen duurde het ook een week voordat ik weer normaal kon leven
Heb nu dus echt heel veel pijn. Het steekt en zeurt aan een stuk door.
Lekker zo voor mijn tentamens.
Stiekem klein voordeel: ik val er wel van af omdat ik niet echt kan eten. Ja ik weet dat dit slecht is en niet de goede manier.. Maar als ik het er af hou..
ze is er nog een van het Engels clubjequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Even off-topic: welke medicijnen krijg je? Heb zelf colitis ulcerosa, benieuwd of dat qua medicatie ook een beetje op elkaar lijkt.
Ik weet niet wat je voor studie doet, maar heb je het wel doorgegeven aan je mentor/coach en/of de decaan? Het dat 'vroeger' zelf nooit gedaan, maar nu (als docent op een hbo) merk ik dat het toch wel erg handig kan zijn om dat aan te kaarten.
Ik snap 'm nietquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze is er nog een van het Engels clubje![]()
Ohhh... Ik dacht dat ik een woord verengelst hadquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je vroeg wat voor studie ze deed![]()
Ik ben de laatste 2 weken niet echt heel goed bezig, maar ook niet uitermate slecht. Ik sta ook stil qua gewicht. Onsje erbij, 2 eraf, volgende dag weer 3 erbij.. Schommelen dus. Uiteindelijk ben ik wel een kilo of 5 kwijt tot nu toe. Als ik meer discipline zou hebben had het alleen wrs het dubbele geweest..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:45 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Mensen die echt slecht bezig zijn laten zich doorgaans ook niet in dit topic zien
Ik krijg een aantal soorten maagbeschermers, omeprazol en antibiotica . Balen dat mijn pil hierdoor niet meer goed werkt, maar hopelijk ben ik er wel snel van af zo! Wat is dat precies dan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ohhh... Ik dacht dat ik een woord verengelst hadMaar vond het woord niet
Wat een hoop Engels studerenden zijn er toch
Mgoed, ik ga weer terug in lurk-stand
Van Omeprazol werd ik zo duizelig vorig jaar dat ik geen auto meer durfde te rijden. Huisarts zei toen "Ja, uhm, daar heb ik nou nog nooit van gehoord". Alsof ik het zat te verzinnen... mjah.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef BGTes het volgende:
Ik krijg een aantal soorten maagbeschermers, omeprazol en antibiotica . Balen dat mijn pil hierdoor niet meer goed werkt, maar hopelijk ben ik er wel snel van af zo! Wat is dat precies dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
Chronische darmontsteking. Gaat prima atm, maar tijdens actieve ontstekingen kan ik ook nauwelijks eten. Dus denk wat dat betreft herkenbaar.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik krijg een aantal soorten maagbeschermers, omeprazol en antibiotica . Balen dat mijn pil hierdoor niet meer goed werkt, maar hopelijk ben ik er wel snel van af zo! Wat is dat precies dan?
On a more positive note: Jaaaaaaaaaaaaa 98.8! Wat heb ik die cijfers lang niet meer gezien! Nu moet ik het er wel afhouden natuurlijk!
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:47 schreef Muks het volgende:
Zo wij zijn weer thuis, heerlijke vakantie gehad en nu weer verder met Cambridge maar het eind is in zicht ! Besloten nog 3 weken (vanaf woensdag as) vol te shaken en dan verder te gaan met afbouwen, te beginnen met 3 eetweken. Ben dr een beetje klaar mee én ik vind maat 40/42 mooi bij mij passen, kijk zelf maar even naar deze foto's !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk, dat hartje over je hoofdMijn voor en tot-nu-toe-na zal ik eens proberen online te gooien... even kijken hoe ik dat doe.
Net lekker gegeten (burrito's met kip) en nu even snel een wandelingetje maken om het reismandje van een vriendinnetje om de hoek voor de kat op te pikken. Maandag een inentingendagje bij de dierenarts en meteen maar even helemaal laten nakijken....
Xx!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik kijk dit inmiddels voordat ik ga sporten en merk dat het me NOG meer motiveert.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:47 schreef Muks het volgende:
Zo wij zijn weer thuis, heerlijke vakantie gehad en nu weer verder met Cambridge maar het eind is in zicht ! Besloten nog 3 weken (vanaf woensdag as) vol te shaken en dan verder te gaan met afbouwen, te beginnen met 3 eetweken. Ben dr een beetje klaar mee én ik vind maat 40/42 mooi bij mij passen, kijk zelf maar even naar deze foto's !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Meer kan ik er eigenlijk niet op zeggenWat een verschil en wat zie je er goed uit!!
Vervelend Tink, maar het zal inderdaad gewoon vocht zijn, zeker als je weet dat je goed hebt gegetenquote:Op zondag 14 augustus 2011 11:16 schreef Tink89 het volgende:
Zucht, de weegschaal vond vanmorgen dat ik weer boven de 100 was, maar ik heb gisteren weinig, heel weinig, gedronken... dus ik hou vast gewoon vocht vast, toch?
Xx!
Hoe lang heb je het gedaan en wat is het resultaat? Weinig afgevallen (hoeveel?), zelfde gewicht, of juist aangekomen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:43 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Ik heb Dr.Frank en Sonja bakker dieet gedaan, maar tot nu toe zet het niet zoveel zoden aan de dijk. Ben nudruk bezig met het zoeken van sportieve activiteiten, maar het is moeilijk iets te vinden wat ik leuk vind en ook alleen kan doen. Dus misschien een idee voor een groepje om samen te sporten?
16.4 kilo waaaauuuw !!! gefeliciteerdquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:39 schreef m@x het volgende:
-16,4 kilo in precies 100 dagen
Ik ben nu echt bijna op de helft
![]()
Goed gedaan Muks. Je ziet het verschil echt supergoed
Hier doen bij de spinninglessen wel veel mannen mee hoor, net als bij de boksen-conditietraining. Oke, bij pilates liggen er vooral afgetrainde jonge vrouwen, maar verder kan het bestquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Sgt.Warlock het volgende:
De groepslessen zijn misschien wel een idee, en die heb ik ook gedaan vaak als enige man
in een groepje, maar vaak zijn er dan daarna geen gesprekken omdat de vrouwen het ook maar raar vinden als er een man meedoet (woorden van de instructeur) Nieuwe mensen leer ik altijd wel graag kennen, en het is ook fijner om dingen samen te doen.
Koequote:Op zondag 14 augustus 2011 13:11 schreef Muks het volgende:
Mariaetc.... 2 hamsters, bovenste kooi woont Koe en onderste woont Joseph.
Tink idd vocht, want als je niet genoeg drinkt, gaat je lijf het vocht gebruiken ipv uitscheiden dus blijf drinken !
Hij is zwart wit... Koe was de enige naam die paste vonden wij (wij als in de kids en ik)quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Koe![]()
Wat een geweldige naam voor een hamster
![]()
![]()
En trouwens, je bent inderdaad geweldig goed afgevallen, niceStaat goed
Ah, dan past Koe er ook nog eens heel goed bij qua uiterlijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:52 schreef Muks het volgende:
[..]
Hij is zwart wit... Koe was de enige naam die paste vonden wij (wij als in de kids en ik)
Dankje voor het compliment, nog 23 dagen en dan afbouw (tot eind november)
Ik zou sowieso geen cruesli doen, dat is één bom suiker. In Slank hebben we laatst een soort vergelijkend muesli-onderzoek gedaan, en bij de AH heeft de muesli-4-granen relatief weinig suiker en rozijnen/fruit/zooi-toevoegingen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef Muks het volgende:
Mag ik jullie hulp vragen ?
Over 23 dagen ga ik afbouwen en ik wil na de af en opbouw max 2x per week ontbijten met een ontbijtgraan als afwisseling van brood en yoghurt met noten.
Maar nu zoek ik dus : cruesli zonder rozijnen en suiker, dat laatste vooral, de rozijnen bijvoorkeur niet. Iemand een goede tip ? Zo wie zo weet ik dat de goedkopere varianten van de ontbijtgranen beter zijn omdat er geen suiker (of stukken minder) aantoegevoegd wordt. Ik wil straks best wel suiker nemen maar als het niet hoeft, dan liever niet.
daarom mijn keuze voor cruesli maar dit lijkt mij een prima alternatief om te proberen ! Thxquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:05 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen cruesli doen, dat is één bom suiker. In Slank hebben we laatst een soort vergelijkend muesli-onderzoek gedaan, en bij de AH heeft de muesli-4-granen relatief weinig suiker en rozijnen/fruit/zooi-toevoegingen.
Persoonlijk vind ik het lekkere muesli, wordt niet zompig en smaakt niet naar karton, zoals de meeste.
Dat ja!quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Koe![]()
Wat een geweldige naam voor een hamster
![]()
![]()
En trouwens, je bent inderdaad geweldig goed afgevallen, niceStaat goed
Daarbij, cruesli wordt toch "knapperig" doordat het aan elkaar wordt geplakt met honing/suiker/melasse/whatever-zoet? Ik vraag me af of er überhaupt cruesli zonder/met weinig suiker bestaat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:09 schreef Muks het volgende:
[..]
daarom mijn keuze voor cruesli maar dit lijkt mij een prima alternatief om te proberen ! Thx
ja die ga ik morgen eens even af, heb er hier ook maar 1 en de AH staat nu ook op de lijstquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb hier een enorme natuurwinkelsupermarkt om de hoek zitten (Hi allemaal trouwens), ik wil best een keer voor je kijken, Muks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just a Soul whose Intentions are Good
Oke dat is wel heel jammer en klote van je knie, maar ik herken hier en daar wat dingen. Ik vind krachttraining namelijk ook heel leuk en ik ben dan wel een vrouw. Trouwens, super goed dat je al eerder 30 kilo met sporten bent verloren!! Hou dat lekker als stok achter de deur, je weet dus dat je het sowieso kan, nu alleen nog uitvogelen op welke manier dat nu zal zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:15 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Hoe lang heb je het gedaan en wat is het resultaat?
Ik heb een jaar lang 5 dagen per week 4 uur per dag in de sportschool gezeten, met als resultaat 30 kilo kwijt. Daarna door werk in een andere plaats daar gaan sporten maar door foutieve begeleiding mijn knie beschadigd waardoor ik toen in 1 keer moest stoppen. Maar de krachttraining was altijd wel leuk, al is dat ook de reden dat mijn knie niet zo fijn voelt
je bent al 7 kilo kwijt, vind ik behoorlijk wat. waarom is dat groepje gestopt? en wat houdt dat zeg maar in zo een obesitas groep?quote:Weinig afgevallen (hoeveel?), zelfde gewicht, of juist aangekomen?
Inmiddels is er 50 kilo bijgekomen in de afgelopen 6 jaar , en ik wil er dolgraag vanaf, omdat ik het gebruikte als excuus en om mezelf te verbergen (en een burnout hielp ook niet). Ook heb ik een jaar lang meegedaan in een obesitas groep, waardoor ik de afgelopen tijd 7 kilo kwijtgeraakt ben en dat is nu gestopt en wil graag verder. Een sportschool vind ik ook niet leuk meer, en de groepssporten (korfbal en dergelijke) vallen ook vaak tegen omdat ik er moeilijk tussenkom.
Ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt als de instructeur dat zegt, maar een instructeur kan niet voor alle mensen spreken die daar staan mee te doen. Ik had vanochtend bij ZUMBA ( dus niet eens bodypump ofzo maar echt ZUMBA wat toch wel behoorlijk wat vrouwelijke heupbewegingen er in heeft zitten ) opeens twee mannen die meededen. ik vond het echt p-r-a-c-h-t-i-g dat ze vollop mee deden en niet eens met de heup bewegingen smokkelden. De ene man was met zijn vrouw mee ( how sweetquote:De groepslessen zijn misschien wel een idee, en die heb ik ook gedaan vaak als enige man
in een groepje, maar vaak zijn er dan daarna geen gesprekken omdat de vrouwen het ook maar raar vinden als er een man meedoet (woorden van de instructeur) Nieuwe mensen leer ik altijd wel graag kennen, en het is ook fijner om dingen samen te doen.
Jij ook Muks! Ben je ook zo trots op jezelf? Ik in ieder geval op ons allebeiquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:42 schreef Muks het volgende:
Wow Djenneke wat een mega verschil! Je ziet er top uit meid !!
quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:36 schreef djenneke het volgende:
Op verzoek plaats ik hier ook nog mijn before and after foto. Ja, ik ben het echt allebei! (zie de moedervlekjes op mijn arm)
waauww super !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet er echt super goed uit gigantisch verschil !!
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
Ja, dat herken ik helemaal Muks. Ik zie/denk/voel mezelf nog best als stevig, maar als ik dan foto's zie, denk ik holy moses, ben ik dat?quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:45 schreef Muks het volgende:
Weet je wat zo maf is Djenneke, ik ben onwijs trots maar heb er nog zo'n moeite mee om mezelf als normaal te zien. Terwijl iedereen om mij heel laaiend enthousiast is, ik gewoon maat 40/42 aankan is mijn hoofd nog duidelijk bezig met aanpassen. Ach komt wel goed !
Nog 22 dagen tot de afbouw !
quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:36 schreef djenneke het volgende:
Op verzoek plaats ik hier ook nog mijn before and after foto. Ja, ik ben het echt allebei! (zie de moedervlekjes op mijn arm)
Nog zo'n toffe motivatiefotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wat zie je er goed uit zeg!!
Klinkt bekend ja...elke keer denk ik : dat ben ik nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik helemaal Muks. Ik zie/denk/voel mezelf nog best als stevig, maar als ik dan foto's zie, denk ik holy moses, ben ik dat?
Dat komt vanzelf goed, denk ik ook hoor!
Dat is wel echt heel erg tof, een mooier resultaat dan dat kan ik haast niet bedenkenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:04 schreef Muks het volgende:
[..]
Klinkt bekend ja...elke keer denk ik : dat ben ik nietmaar toch wel blijkt dan
![]()
Mijn kids kunnen nu met hun armen om mij heen (al een tijdje hoor) en dat vinden ze zo tof
lol *herken* heb ik nog steeds, zal wel even duren, maar ey, beter zo dan andersomquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik helemaal Muks. Ik zie/denk/voel mezelf nog best als stevig, maar als ik dan foto's zie, denk ik holy moses, ben ik dat?
Dat komt vanzelf goed, denk ik ook hoor!
ja dat wil ik idd ook, balansdagen en daar tussendoor gewoon af en toe ook lekker het er van nemen, daar is het leven ten slotte ook voor !quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef MarMar het volgende:
Waarschijnlijk zal je nog wel even blijven afvallen als je opbouwt, dat ging bij mij iig wel zo, duurde even voordat mijn lijf doorhad dat ik klaar wasValkuil is dan wel dat je niet teveel moet gaan eten om dat weer te gaan compenseren, het blijft vanzelf hangen. Ik doe nu eigenlijk een beetje half om half (als mijn lijf niet te ziek is om normaal te eten that is
) dus een paar dagen gewoon lekker doen waar ik zin in heb en dan weer een paar dagen mijn strengere eetpatroon om te balansen. Heb met mezelf afgesproken dat ik 2 kg mag schommelen, tussen de 69 en de 71 en dat gaat tot nu toe prima!
(ik kom van 116 kg)
Dat klopt, ben alleen al een tijdje opzoek naar motivatie, en vind het moeilijk om het te gaan doen na een dag werken en een uur file.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Oke dat is wel heel jammer en klote van je knie, maar ik herken hier en daar wat dingen. Ik vind krachttraining namelijk ook heel leuk en ik ben dan wel een vrouw. Trouwens, super goed dat je al eerder 30 kilo met sporten bent verloren!! Hou dat lekker als stok achter de deur, je weet dus dat je het sowieso kan, nu alleen nog uitvogelen op welke manier dat nu zal zijn.
Het groepje is gestopt omdat de behandeling afgelopen is. Het is een behandeling waarbij je 1x in de 2 weken een halve dag bij een "eetkliniek" zit , met 1,5 uur sporten en 1,5 uur begeleidingquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
je bent al 7 kilo kwijt, vind ik behoorlijk wat. waarom is dat groepje gestopt? en wat houdt dat zeg maar in zo een obesitas groep?
Dat zal ik overleggen met de sportschool.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Je geeft aan dat je krachttraining wel leuk vind maar de sportschool niet. Ik denk daaruit te begrijpen dat je cardio in de sportschool dus niets vind op dit moment. Omdat je je knie hebt beschadigd kan ik niet heel goed iets adviseren en raad ik je toch aan om voordat je iets gaat doen eerst te overleggen met je arts oid. Als ik je knie buiten beschouwing laat en puur op je "vind ik wel leuk/vind ik niet leuk" in ga. Zou ik zeggen ga toch maar WEL naar de sportschool, doe een muziekje op en ga krachttraining doen. Laat de loopband en fietsen etc maar lekker links liggen dat deed ik ook. Groepslessen kun je als vervanging voor cardio gebruiken.
Heh misschien dat er sinds een paar jaar wat veranderd is. Ik deed mee aan aerobics, Thai-bo,quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Ik kan begrijpen dat je je aangesproken voelt als de instructeur dat zegt, maar een instructeur kan niet voor alle mensen spreken die daar staan mee te doen. Ik had vanochtend bij ZUMBA ( dus niet eens bodypump ofzo maar echt ZUMBA wat toch wel behoorlijk wat vrouwelijke heupbewegingen er in heeft zitten ) opeens twee mannen die meededen. ik vond het echt p-r-a-c-h-t-i-g dat ze vollop mee deden en niet eens met de heup bewegingen smokkelden. De ene man was met zijn vrouw mee ( how sweet) en de andere omdat hij cardio niet leuk vindt.
Onze instructeur riep juist van wat leuk dat er mannen bij waren. Ik ben ook een keer naar tae-bo groepsles gegaan en daar was bijna de helft van de groep allemaal mannen.![]()
Qua sporten kon ik redelijk meekomen, het houdt namelijk niet in dat je geen conditie hebtquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Misschien is er nu een andere instructeur bij je sportschool? en andere mensen?
Bij ons zijn er ook verschillende instructeurs voor de verschillende soorten lessen. Sporten als
basketbal, korfbal, volleybal etc etc vind ik momenteel voor mezelf ook te hoog gegrepen omdat ze wedstrijden spelen, ik nu nog te dik ben en die mensen meestal al superfit zijn. Ik zou helemaal depressed raken als ik de slechtste van de groep ben puur door gewicht oid. Ik ben wel van plan om zo een sport te doen en wedstrijden te spelen als ik helemaal het gewicht heb die ik wil.
Ik zal toch op zoek moeten dan naar een andere sportschool, want bij deze is het tegenwoordigquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:51 schreef Moonwalk het volgende:
Je kan misschien op de site van je sportschool kijken wat voor lessen er tegenwoordig zijn en dan op youtube opzoeken en een beetje rond kijken. Welke lessen deed je voorheen?
Nee zeker nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is wel echt heel erg tof, een mooier resultaat dan dat kan ik haast niet bedenken
De sportschool hier heeft op veel tijden voornamelijk bejaarden over de vloer.IK voel me daartussen een wonder der fitheid, slankheid en souplesse.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:58 schreef Bartonios het volgende:
Hmmm, moet ook beginnen met afvallen, ik kan de dingen niet meer doen die ik vroeger ook deed.
Dit komt mede doordat ik een drukke baan heb op kantoor en 't vaak een snelle maaltijd is tussendoor om weer naar 't volgende te gaan.
Overigens ander acc gemaakt dan waar ik normaal mee op fok zit ivm trolls
Ik ben er al een aantal weekjes mee bezig, maar aangezien ik momenteel vakantie heb lukt het niet altijd even goed. Maar er is gelukkig al wat vanaf!
Ga proberen om 2x in de week te gaan fitnessen en mezelf strenger houden aan de grens van calorieen, schaam me wel een beetje om met een té dik lichaam naar de fitness te gaan. Maar ik ga 't gewoon proberen in een rustige fitness. Iemand die nog tips heeft om dit minder spannend te maken?
[ afbeelding ]
Wat goedquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:45 schreef NBT het volgende:
Jeeeej, in 1 week al 3 kilo kwijt! Echt raar, ik maar denken dat het niet goed ging, maar dat wandelen in mijn pauzes en het vele water heeft nu al geholpen!
Hardlopen is tricky als je echt te zwaar bent... ik mag dat niet, dan loop ik mijn enkels en heupen kapot door de "schokken".quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:31 schreef RandomMoron het volgende:
en een tijdje iets anders te doen buiten de sportschool? als je hardloopt en een lichte conditie op gaat bouwen durf je misschien sneller naar de sportschool als je je fit voelt?
ik ben een weekendje weggeweest naar een festival waar al het eten lekker was en goedkoop, in Belgie..dus ook lekker wafels gegeten..
en ik ben dus geeneens veel aangekomen! ik hou ervan dat ik me nu pas realiseer dat je ook best kunt eten als je probeert af te vallen!
Ons bad is te diep om te zwemlopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:49 schreef RandomMoron het volgende:
bij mij werken die bejaarden demotiverend :S ze zwemmen niet, ze zwemlopen terwijl ze praten, waardoor jij je baantjes niet kan doen omdat ze overal zijn.
Meer dan makkelijk!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:12 schreef Muks het volgende:
..maar de foto's zeggen mij dat het makkelijk kan ... Toch ?
Een 3/4 mouwtje? Hoe kom jij de zomer door? Ik zou smelten geloof ik...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:
Ik heb zelfs nog nooit, maar dan ook nooit liggen zonnen op een strand. Niet in binnenland, maar ook niet in het buitenlandEn als ik het zou doen, zou het met een rokje zijn tot kniehoogte en een 3/4 mouwshirtje.
Tijdens de baantjes-zwem-uren is het in ons zwembad ook duidelijk dat je wat aan je figuur komt doen, want daar zijn die uren voorquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:25 schreef Moonwalk het volgende:
het is inde sportschool duidelijk dat ik wat aan mijn figuur kom doen want daar is de sportschool voor. In een zwembad gaan zwemmen zou ik nu echt niet durven, of naar het strand !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 10:40:34 ]
wat is dat? Beckers is toch dat frikandellen merk?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Sjeen het volgende:
Zo en hallooooVakanties voorbij, één week Duitsland +1,5 kilo, één week Spanje -1,5 kilo, dus ik ga weer verder waar ik gebleven was
Maandag pak ik Beckers Dieetoplossing weer erbij, dan is de schoolvakantie hier ook weer voorbij en kan ik een gedegen weekplanning maken. Dan beginnen trainingen ook weer en komt de regelmaat terug in mijn leven.
Note to self: niet naar Duitsland op vakantiequote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Sjeen het volgende:
Zo en hallooooVakanties voorbij, één week Duitsland +1,5 kilo, één week Spanje -1,5 kilo, dus ik ga weer verder waar ik gebleven was
Duitsland was veel witte wijn, lekker maar stevig duits eten, relatief weinig beweging. Spanje was veel tinto de verano (rode wijn met sprite), tapas, behoorlijk veel beweging in hitte.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Note to self: niet naar Duitsland op vakantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:10 schreef Muks het volgende:
Tink
Onweer is voor mij in bed, oordoppen in en vooral ogen stijf dicht, doodsbenauwd ben ik er voor.
En idd morgen nieuwe dag
Net lijstje Purdey ! Ik maak trouwens soep met veel kruiden en minder bouillon, scheelt weer vocht vasthouden door de bakken zout die erin zitten.
Deze is een heerlijke tomatensoep, heb ik ooit eens van internet gejat.
zie spoilerBedankt Muks! Je kent het verschijnsel soep en dan volgende dag een kilo zwaarder zijn dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me maar niet eens gewogen vanmorgen, vandaag lekker veel drinken, doorspoelen die handel. Spoiler soep ziet er trouwens goed uit! Toevallig is tomatensoep een van mijn favorieten
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Ondanks dat het nog steeds wetenschappelijk niet bewezen is. Ben ik ervan overtuigd dat ik vocht vasthoudt dor alle producten waar E621 (ve-tsin) in zit. Zodra ik iets uit pakje zakje bouillonnetje heb gegeten waar dat in zit zwel ik op. krijg ik mijn ring niet van mijn vinger, en zakken onder mijn ogen. Mijn familie ziet het ook duidelijk. Ik heb het een aantal keer uitgeprobeerd door het bewust wel te eten, en het scheelt 1,5 kg de volgende ochtend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:37 schreef Muks het volgende:
Jup en wok en chinees zijn ook zout-bommen, die mijdt ik zoveel mogelijk straks. En als het dan al een keer gebeurt, dan maar goed drinken dan is het ook zo weer weg. In restaurants beste ik al jaren vlees zonder zout, nooit een probleem en soep eet ik standaart niet in een restaurant , vaak vooraf een salade, hoofdgerecht met vlees en gegrilde groenten en dan een kop thee na. Voordeel voor mij dat ik niet tegen ijs kan
wooohoooquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:56 schreef m@x het volgende:
Dat kan best hoor. Een vriendin van me zwelt ook altijd op als ze iets met ve-tsin erin heeft gegeten. Volgens haar is het gewoon een soort allergie.-17,5! Over de helft
Wat MB zegt, je oude weegschaal was waarschijnlijk betrouwbaar onbetrouwbaar. Dus het effect is hetzelfde (-3kg), alleen je startpunt was anders.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet niet ineens wonderen verwachten. Sowieso raak je de eerste tijd vooral vocht kwijt als je al gewicht verliest, daarnaast bouw je door te sporten spieren op die ook nog eens meer wegen dan vet. Dus als je al vet kwijt raakt én spieren opbouwt, dan kun je sowieso zwaarder wegen, ookal stond je op dezelfde weegschaal.
Als jij bijvoorbeeld volgens je oude weegschaal 3kg kwijt bent geraakt, dan ben je dat ook op je nieuwe weegschaal en had je op je nieuwe weegschaal toen je begon ook die 3kg meer gewogen.
Dus hats, niet zo aanstellen en gewoon fatsoenlijk doorsporten, maar doe het niet zo krampachtig, zo komt het nu wat over namelijk. Desnoods gooi je de weegschaal het raam uit en ga je af op centimeters, wat wellicht niet eens zo'n strak plan is als je na het kopen van een nieuwe weegschaal al zo overstuur bent.
kop op! het lijkt misschien demotiverend, maar desalnietemin ben je alsnog goed bezig! sporten doe je toch ook om lekkerder in je vel te zitten uiteindelijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:05 schreef Moonwalk het volgende:
DIKKE BAALDAG HIER![]()
Ben elke dag netjes in de sportschool, maar vertrouwde de weegschaal niet. Hij versprong elke keer dat ik er op ging naar wat anders. Hij is trouwens niet elektronisch. Ben toen gaan sporten en nadat ik terug ben gekomen een nieuwe weegschaal gehaald die in de aanbieding is en wel elektronisch is.
Wilde ik sowieso al omdat dat veel beter af te lezen is. Wat blijkt ?die nieuwe weegschaal geeft 3.4 kilo meer aan. Tien keer op gaan staan maar neehoor echt precies 3.4 kilo meer. BAH
![]()
![]()
Ben superboos en teleurgesteld ga ook gewoon wijn drinken vandaag ben het helemaal zat. Morgen ga ik sowieso weer sporten voor de tiende dag achtereen.
Klopt dus daarom eet ik hier al jaren geen pakjes, zakjes en zo meerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:02 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ondanks dat het nog steeds wetenschappelijk niet bewezen is. Ben ik ervan overtuigd dat ik vocht vasthoudt dor alle producten waar E621 (ve-tsin) in zit. Zodra ik iets uit pakje zakje bouillonnetje heb gegeten waar dat in zit zwel ik op. krijg ik mijn ring niet van mijn vinger, en zakken onder mijn ogen. Mijn familie ziet het ook duidelijk. Ik heb het een aantal keer uitgeprobeerd door het bewust wel te eten, en het scheelt 1,5 kg de volgende ochtend.
Haha, dat is soms mijn tactiek na een stoute dag met Chineesquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:07 schreef RandomMoron het volgende:
ik zou eerst op de zwaarste gaan staan, dan sippen..dan op de middelste en dan bedenken..hey! Dat gaat snel, en dan op de lichtste en een vreugdedansje doen
Ik spreek elke keer weer met mezelf af of mezelf maximaal 2 keer per week te wegen, maar ik hou me er nooit aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 07:14 schreef Muks het volgende:
Purdey 3 weegschalen.. ik heb er maar een en weeg mij elke dag
en ook nog op hetzelfde tijdstip 08.00. Dat wordt straks 07.00 als de school weer begint.
Hier ook lekker naar de markt geweest, maar dan voor aardbeien, een winterwortel, paprika's, broccoli, een galia meloen, twee komkommers, sugar snaps en vast nog iets dat ik nu vergeet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:51 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen lekker naar de markt geweest in het centrum van Rotterdam. Aardbeien, bramen, frambozen (Geplet bij thuiskomst alleen) en 12 kaki's gekocht. Voor 7,50!
Ken je sharon fruit wel? Oranje tomaatvormig stuk fruit met een bruin/groene bloem erop. Google anders evenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier ook lekker naar de markt geweest, maar dan voor aardbeien, een winterwortel, paprika's, broccoli, een galia meloen, twee komkommers, sugar snaps en vast nog iets dat ik nu vergeet.
Wat zijn kaki's trouwens?
Xx
Je moet met dit weertje eens zo een lekkere grote sappige watermeloen proberen, echt heeeerlijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier ook lekker naar de markt geweest, maar dan voor aardbeien, een winterwortel, paprika's, broccoli, een galia meloen, twee komkommers, sugar snaps en vast nog iets dat ik nu vergeet.
Wat zijn kaki's trouwens?
Xx
thanks,dit ga ik zeker proberen ,wil niet helemaal low carben maar wel savondsquote:[b]Op zaterdag 20 augustus 2011 23:04 schreef motorbloempje
Een paar dingen die je kunt doen als je delen van de week wilt low carben bij je avondmaaltijd:
• gebruik bloemkool als 'basis' onder gerechten als goulash en kerrie met kip
• van courgette of wortels kun je 'pasta' maken. Deze met een kaasschaaf schaven in reepjes, even met een klein beetje zout koken (moet nog wel een beetje knapperig zijn) en dan eten met een bolognese of roomsaus
• Als je van wokken houdt, gebruik extra veel sperziebonen als een soort van 'basis' ipv rijst. Combineer met andere groente zoals broccoli en paprika en vul het aan met een goede hoeveelheid kipfilet. Met de juiste kruiden en specerijen kun je hier echt een héérlijk maal uithalen
• courgette en aubergine kunnen prima als 'lasagnebladen' dienen
• grote ijsbergslabladen kun je gebruiken als wrap!
Etc. etc.
Mocht je nog andere kook ideeën willen, roept u maar, we hebben in de afgelopen 3 weken best wat leuke dingen uitgeprobeerd!
Stamppotje knolselderij met rauwe andijvie.quote:Op zondag 21 augustus 2011 07:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
thanks,dit ga ik zeker proberen ,wil niet helemaal low carben maar wel savonds
Off topic of niet, leuk om te horenquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:28 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Purdey, Ik vind je naam echt geweldig! Ik weet dat het offtopic is, maar moest er even uit
quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:49 schreef Muks het volgende:
Mogge !!
een nieuwe week begonnen... nog leuke weekresultaten bij jullie ? Bij mij woensdag natuurlijk pas, maar ik zag vanmorgen de 78,9 op de weegschaal, dus nu echt dik onder de 80
Op naar de 75, mijn einddoel (liefst er iets onder) dus het eind is echt goed in zich nu !
Dat heb ik dus ook... ik ben niet hard genoeg voor mezelf. Gaan nu iig grote boodschappen doen en ik ga niks onverantwoords meenemenquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:11 schreef Purdey het volgende:
Ik stond ook na het weekend nog keurig op 116,4. Terwijl ik niet echt héél goed bezig ben geweest. Maar ook niet uitermate slecht. Begin wel te betwijfelen of ik voor het einde van dit jaar nog op de 100, of iets eronder weet te komen. Het gaat onwijs langzaam, maar dat komt ook omdat ik niet streng genoeg ben.
Inderdaad, water is wel mijn sleutel hoor. Drink soms wel 3 liter op een dag, de hele dag door flesjes vullen maar vind 't ook gewoon erg lekker. Bedacht me ook dat ik op een paar glazen wijn na enkel koffie en water heb gedronken de afgelopen weken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef Muks het volgende:
Tink, veel drinken meid, klinkt tegenstrijdig maar werkt echt, op warme dagen drink ik gewoon een liter extra en geen vocht in mijn lijf
Op zomerse dagen, zoals vandaag, gaan de flesjes water er gretig doorheen. En buiten m'n beker melk bij ontbijt en lunch, drink ik 's middags meestal 1 glas spa&fruit of Cola zero. 's Avonds altijd thee, rooibos vanille.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:03 schreef Muks het volgende:
Tink, veel drinken meid, klinkt tegenstrijdig maar werkt echt, op warme dagen drink ik gewoon een liter extra en geen vocht in mijn lijf
Ik drink nog steeds te weinig, zat ook pas onder de 100 toen ik mezelf dwong om te drinken... heb dan wel heel erg het gevoel zo'n "waterbuik" te hebben en dat vind ik niet prettig, dus wellicht moet ik daar gewoon even aan wennenquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Op zomerse dagen, zoals vandaag, gaan de flesjes water er gretig doorheen. En buiten m'n beker melk bij ontbijt en lunch, drink ik 's middags meestal 1 glas spa&fruit of Cola zero. 's Avonds altijd thee, rooibos vanille.
Heb een overschot aan fruit in huis momenteel. Dadelijk maar eens een bordje maken, en daarmee lunchen.
heb het boek besteld! Klinkt best boeiendquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:39 schreef Sjeen het volgende:
@RandomMoron, ik bedoelde Beck's Dieetoplossing
[..]
Duitsland was veel witte wijn, lekker maar stevig duits eten, relatief weinig beweging. Spanje was veel tinto de verano (rode wijn met sprite), tapas, behoorlijk veel beweging in hitte.
Ik maak altijd alleen de yakitori, en dan op stokjes zodat je ze haast kan snoepenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:20 schreef Tink89 het volgende:
BGTes, dat klinkt primaVoor yakitori gebruik ik de maaltijdpakketten van knorr, omdat daar alles in zit...Is het zelf gemaakt net zo lekker? En heb je dan ook de groentesaus?
Xx!
ps. Vanmorgen wel weer onder de 100... wat een gedoe!
Helemaal eens, die pakketten zouden m.i. verbannen mogen worden. Gebruikte ze zelf ook hoor, toen ik net op mezelf woonde, maar sinds ik ze verbannen heb zijn zowel mijn kookkunsten als smaakpapillen er alleen maar beter op geworden. Bah, wat een zoute troep komt er uit die pakjesquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:46 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik maak altijd alleen de yakitori, en dan op stokjes zodat je ze haast kan snoepenHeb ook een keer dat pakket gemaakt, maar dat was wel erg zout allemaal, vond ik niet zo heel lekker
Zelf maken is lekkerder, plus je hebt zelf de controle over wat er allemaal in komt
ONZIN! [/antizakjestaliban]quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind koken sowieso al erg leuk en maak die pakketten alleen als ik een drukke dag heb...
Moet eerlijk gezegd dat zelf m'n taco-gehakt kruiden ofzo me ook wel een beetje ver gaat. Zo'n zakje mix van 70 cent is dan zoveel makkelijker![]()
Xx
En als je ze bij een turkse winkel in grotere verpakking koopt kun je 5 jaar elke dag taco,s etenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ONZIN! [/antizakjestaliban]
Als jij je gehakt gaat kruiden voor taco's is het énige dat je nodig hebt: komijnpoeder, paprikapoeder, chilipoeder en zwarte peper. Zeker de komijn. Probeer het eens. Er zit zoveel zout in die kruidenzakjes en dat is totaal niet nodig.
Je koopt één keer die ingrediënten en kunt vervolgens, als je het alleen voor de taco's zou gebruiken, minimaal een half jaar taco's kruiden
Maar, krijgt het dan ook die "smeuïgheid" die het krijgt van zo'n zakje? Overigens heb ik paprikapoeder en zwarte peper sowieso wel in huis...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ONZIN! [/antizakjestaliban]
Als jij je gehakt gaat kruiden voor taco's is het énige dat je nodig hebt: komijnpoeder, paprikapoeder, chilipoeder en zwarte peper. Zeker de komijn. Probeer het eens. Er zit zoveel zout in die kruidenzakjes en dat is totaal niet nodig.
Je koopt één keer die ingrediënten en kunt vervolgens, als je het alleen voor de taco's zou gebruiken, minimaal een half jaar taco's kruiden
Oke, we eten vanavond bij schoonpapa en -mama (waarvoor we eerst in dit weer 1,5 uur moeten rijden, brrt) maar ik beloof bij deze dat ik het binnenkort ga proberenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ja hoorgewoon genoeg kruiden gebruiken!
Poes gestreeld Kat geaaid klinkt toch een stuk beter :pquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Lang, zolang je het maar droog bewaart!
[ afbeelding ]
Ongeveer de helft van mijn kruiden- en specerijenvoorraad
Maar als ik het zelf kruid, kan ik er toch best wat zout bij doen? Maar dan gewoon maar een klein beetje? Toch? *hoopvolle blik*quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
*schouderklopje*
Zoutvrij eten heeft overigens altijd even tijd nodig om te 'wennen'. Het lijkt alsof er geen smaak aan zit, omdat je papillen helemaal gewend zijn aan het zout. Kwestie van even doorzetten en daarna kun je je niet meer voorstellen dat je het ooit lekker hebt gevonden, die zoutbommen
Nee, ik zei al, da's ongeveer de helftquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:47 schreef Muks het volgende:
ohh is dat alles : hier 2 kasten vol... eentje met allemaal kruiden en een met potjes die ik uit de diverse landen meesleep :d
En ik moet zeggen dat ik sinds wij zonder zout eten het eten veel lekkerder vind en ik geen last meer heb van mijn E621 allergie
Mijn portemonnee vind het ook niet leuk. Gister álweer nieuwe kleren kunnen kopen, maar het mooie is wel dat ik nu alle merken perfect aan kan in de maten M en L terwijl eerst XL al te klein was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een nadeel ontdekt van het afvallen:
Al m'n kleding begint te ruim te wordenM'n gloednieuwe skinnyjeans die ik 5 maanden geleden kocht is nu verre van skinny meer. Ook m'n wollen vestjes van vroeger zijn heel erg oversized ala de Cosby show
Zo zonde.
Volgens mij heeft zout toch ook als doel om de smaken beter naar voren te brengen, maar dan hoeft het niet veel te zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:52 schreef Muks het volgende:
Das echt niet nodig, je kruiden geven het meer smaak dan wat dan ook. zout wordt alleen maar toegevoegd omdat het goedkoop is voor de producent !
Voor je nasi bijv, gebruik ik kruiden van de markt ,zonder zout...niemand die het zout mist hoor !
Nieuwe topic titel : anti-pakjes brigade has arrived !
Goed ook voor je beenspierenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Dus een beetje zout toevoegen kan wel, jeuj!
Hier nog steeds onder de 100, al schiet het niet meer echt op met afvallen... vanavond weer paardrijles, dat scheelt weer wat kcal's, want dat is hard werken.
Xx!
En hongerdieten zijn op de lange termijn de beste manier om aan te komenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja Bakker is ongeschikt, sowieso, in zijn geheel, maar zeker als je ook nog sport of uberhaupt beweegt. Ja, je raakt gewicht kwijt van haar methode, maar dat is enkel en alleen omdat ze véél te weinig voorschrijft.
Hoe zie je NO carb overigens voor je, want dat betekent dat je ook helemaal geen groente en fruit meer mag.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:08 schreef Moonwalk het volgende:
Ik zoek iets wat ik op lange termijn kan volhouden, low carb "lust" ik wel heel erg maar het is zoveel gedoe zeg maar en als ik daar straks niet zoveel tijd voor heb gaat dat niet goed werken want dan ram ik er tussen 2 colleges in gewoon een broodje in ipv een verlept stukje komkommer uit een zakje te eten. Ik ken mezelf![]()
doen jullie trouwens low carb of NO carb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |