Mooi balen van die bankquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:
[..]
We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!
Dieetiste is een goed idee!
Ik durf niet goed om foto's te vragen, want het is echt zo persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:04 schreef djenneke het volgende:
Mijn ticker mag er eigenlijk wel uit, want ik ben klaar
Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:59 schreef NBT het volgende:
We hebben die bank net nieuw, en het is echt een stevige bank, er zat zeg maar een houten balk onder de zitting die best wel dik was, ik snap niet dat ik dat veroorzaakt heb, maar dat geeft dus weer aan dat ik mezelf dunner zie dan ik ben.... ik ben ook op de weegschaal gaan staan en in de spiegel gaan kijken.. (in mijn ondergoed, heerlijk confronterend..) En Bah.... het moet er gewoon af!
Dieetiste is een goed idee!
Je naam staat niet in de tickerquote:
Ik heb gelukkig wel garantie op de bank, dus ik ga vanavond meteen bellen! hopen dat ik niet hoef uit te leggen hoe het is gebeurt!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Haha! We waren tegelijk een nieuwe aan het openen, maar jij was sneller
Anyway:
[..]
Niet dat je niet "moet" afvallen hoor, maar een bank hoort toch wel flink wat kilo's te moeten kunnen hebben...Heb je geen garantie ofzo?
En goed dat je even confronterend bezig bent, maar blijf daar niet in hangen. Vanaf nu wordt het beter en je moet ook leren van je lijf te houden![]()
Over die ticker die eruit mag: Moet dat? Ik vind de succesverhalen altijd zo motiverend
Xx!
Edit: Er zijn ook tickers die al eeuwen op dezelfde stand staan en waarvan je de users nooit ziet... Kunnen we niet even inventariseren wie er niet meer in wilt?
Dit..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je 76 kilo weegt dan moet jouw bank echt terug naar de fabriek
Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:14 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Als je 76 kilo weegt dan moet jouw bank echt terug naar de fabriek
Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoonquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:17 schreef NBT het volgende:
[..]
Ik ben niet zo groot, dus ben een bolletje vet zeg maar..... misschien ging ik ook wel lomp zitten, maar toch....
Crappie bank! Maar toch.... ik wil afvallen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:18 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik ben ook niet groot maar weeg een stuk zwaarder dan jou en mijn Ikea bank houdt mij ook gewoon
Van gezond eten ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:06 schreef NBT het volgende:
Zo, ik heb meteen even een flinke wandeling gemaakt tijdens mijn lunch pauze, als ikd it nu elke dag volhoud. dan gaat het misschien ook wel wat beter, van energie krijg je energie toch?
Zoals ik al zei, dat was mijn laatstequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:10 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Van gezond eten ook
En weg met die redbull...
Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:13 schreef NBT het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat was mijn laatsteStond nog in de koelkast, en die had ik vanmorgen stiekem nog nodig... vnavaond maar eens kijken wat ik ga eten.... vanmorgen/middag 3 boterhammen met pindakaas op.
Ja wel wit brood, want bruin vind ik gewoon weg goor..... En ik eet inderdaad regelmatig kipfilet! Ik heb nooit boter op mijn brood. dat vind ik ook niet lekker.... ( ja ik ben een moeilijke eter) Ik heb in huis wel mandarijntjes liggen... Lijkt me ook wel te voldoen?! Hmmm om de 3 uur etenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat voor brood? Neem langzame koolhydraten, dus volkorenbrood en -pasta, geen witbrood en "gewone" pasta. Dat helpt je langer vol te zitten. Pindakaas kan wel, daar zit je ook lang vol van, maar hou er ook rekening mee dat daar veel vet in zit. Denk ook eens aan 20+ smeerkaas, kipfilet, rosbief en dat soort dingenEn geen "gewone" boter, maar Dieet-boter, Becel is aan te raden...
Zorg ook dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt: een appel of een wortel ofzo. Als je elke 3 uur iets eet, blijft je stofwisseling bezig en heb je minder de neiging je bij de "grote" maaltijden vol te eten.
Succes!
Wat wordt wel wat?quote:
Je bent er weerquote:
Dat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn ticker staat inderdaad al een tijdje stil. Maar dat is dus omdat mijn afvalplan even in de koelkast stond. Ik moet mijn knop weer vinden. Maar ik kan me zó verliezen in stress rond werd enzo, dat ik hem totaal uit het oog verlies...
Ik ben nu al benieuwdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:51 schreef Muks het volgende:
Zo bijgelezen
NTB van dat gewicht zakt je bank echt niet door, die van mij met 123 ook niet (ooit) en das was een gammel geval maar wel goed dat je er iets aan wilt doen ! De tips hier gegeven zijn hele goede ! Neem desnoods van dat vezelbrood of iets anders volkorens wat je wel naar binnen krijgt.
m@x wat ga je goed !
Voor en na foto : zodra ik op gewicht ben, zal ik die hier plaatsen, wel ff onherkenbaar gemaakt maar dat beloof ik jullie bij deze !
You go Muks *dansje doet* Lijkt me heerlijk om kleren te shoppen zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:
Mogge![]()
Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.
Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekochtDe kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
Ik ken het dieet ook niet. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van speciale dieeten, maar voor sommige deelnemers aan dit topic werken ze prima. Ik zou zelf toch eerst naar meer bewegen gaan kijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 02:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Heeft iemand ervaring met het 17 Day Diet?
Ik denk eraan om dat boek te kopen, omdat ik door het dieet/eetpatroon van de diëtiste op gewicht blijf, in plaats van afval.
Mijn BMI is volgens 27.1, dus ik mag nog net in dit topic.
Of heeft iemand andere goede aanbevelingen?
Want een gezond eetpatroon met 1,5 liter water en minstens 30 minuten beweging per dag werkt niet ... ik blijf namelijk gewoon op gewicht.
Bij mij werkt de stress ook niet bepaald mee. Ik eet en leef gezond, maar van stress kan je stofwisseling trager worden. Dus dan blijf ik daardoor blijkbaar op gewicht. En die stress gaat bij mij helaas ook niet zomaar over.![]()
Ik geloof dat dat 40/42 isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:48 schreef Muks het volgende:
Mogge![]()
Madame ik ken het niet, dus geen idee of het werkt. Moet ook eerlijk zeggen dat er zoveel nieuwe methodes zijn dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en mij er maar niet meer in verdiep nu ik Cambridge doe.
Hier een goede week gehad, 1,8 eraf en ik nader een voor mij zeer magische grens, de 79.9. Kan mezelf niet meer heugen wanneer ik dat voor het laatst woog, in elk geval ergens in mijn puberteit moet dat geweest zijn. Gisteren een spijkerbroek maat 32/30 gekochtDe kleinste die hier in de kas lag was maat 36/30, de grootste ooit was 46/30. Geen idee welke confectiemaat er bij 32/30 hoort maar hij zit heerlijk ! De andere is gelijk in de winkel gebleven, de hobbezak was zo veel te groot overal. En 2 shirtjes maat 40... nooit gedacht dat dat ooit zou lukken !
Nou op naar de laatste kilo's die nu wel langzamer zullen gaan. In elk geval is het nu niet zover meer, nog een kilo of 6 tot afbouwen !
Eten van tevoren helpt ookquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:50 schreef Blistering het volgende:
Meh, als ik voor het chipsschap sta is het toch altijd nog wel moeilijk. Maar heb er nog geen een keer aan toegegeven, net ook niet. Ik denk dan altijd ''Heb je een uur plezier van zo'n zak chips om je daarna weer kut te voelen als je op de weegschaal gaat staan''. En dan hoef ik 't gelijk niet meer te kopen![]()
Misschien niet helemaal de goede mentaliteit, maar 't werkt wel.
quote:U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.
Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)
(ik kan op mijn werk niet op youtube, vandaar dit linkje)
Thanksquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:30 schreef RandomMoron het volgende:
hup BrandX! je bent alweer op de goede weg, nu nog even doorzetten inderdaad! Weet zeker dat je het kunt
Haha ja, dat is waar. Had in plaats van chips wel een rol Oreo's meegenomenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eten van tevoren helpt ook. Weet niet hoe lang je geen chips hebt gegeten, maar ook die behoefte aan chips gaat wel een keer weg
. Ik eet echt bijna nooit chips, terwijl ik dat vroeger wekelijks deed. Af en toe heb ik van die perioden dat ik een paar dagen achter elkaar cola drink en ik merk dat ik meteen weer verslaafd raak als ik dat doe (één keertje in het weekend kan echter prima). Als ik vervolgens weer een dag of twee geen cola drink, is de behoefte ook weg. Ik bedenk me in zo'n geval dat het verslaafde lijf is dat suiker wil, niet ikzelf
.
Jeej, txs voor de peptalk!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!
Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Handig dat we daar in de buurt wonen
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Even een linkdumpje hoor: http://www.wimp.com/beinspired/ (titel = One man's 120 pound journey)
(ik kan op mijn werk niet op youtube, vandaar dit linkje)
Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vindquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:08 schreef BGTes het volgende:
[..]
Wauw. Daar moest ik een klein beetje van huilen. Wat een mooi filmpje en wat straalt hij nu zeg!
Kom op BrandX je kan hetquote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:32 schreef BrandX het volgende:
ik heb al een ruime week zware motivatieprobs![]()
Vandaag voor het eerst weer braaf geweest. Nu weer even doorzetten dus
Veel plezier in het museumquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
iedereen vandaag een hele goede dieet-dag toegewenst en mocht je even een dipje hebben : denk er dan aan voor wie je het doet : JEZELF !!
Hier museum-dagje. De kids hier zijn dol op musea dus gaan we naar het openlucht museum !
Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:56 schreef Muks het volgende:
Purdey ik drink elke keer als ik snaaineiging krijg (die heb ik uitsluitend in een eetweek) een glas water, werkt hier prima. Maar idd niets in huis hier, manlief moet morgen boodschappen doen voor hem en de kids en heb gezegd dat ie maar jonge kaas mee moet nemen die vind ik toch smerig
niet helemaal gelukt gister, maar ook niet dramatisch misluktquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
[..]
Ik ook ja, maar vooral omdat ik het ook een mooie nummer vind
[..]
Kom op BrandX je kan het![]()
[..]
Veel plezier in het museumhopelijk blijft het een beetje droog!
Thanks! dit had ik ff nodig. Een slechte dag gisteren die eindigde met een hele zak japanse nootjes, die er 's nachts weer uitkwamenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:11 schreef Muks het volgende:
Goedemorgen !!
Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goeie tip! Of een kauwgompje, schijnt ook wel te helpen. Het is heel gek, dat ik écht niet wil snaaien, maar dat het gewoon toch gebeurd.
Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.phpquote:Kauwgom lijkt het ideale middel om te doen of je eet terwijl je geen caloriën binnenkrijgt, maar in werkelijkheid vergroot kauwgom het hongergevoel. Door het kauwen van kauwgom krijgt je maag het idee dat er eten onderweg is en gaat stoffen aanmaken die de spijsvertering in gang zetten. Dit veroorzaakt honger.
Da's mooi klotequote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef BGTes het volgende:
Nou, gaat fijn hier.. die ziekte die ik heb is dus weer vol teruggekomen, heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn.
Maar elk nadeel heb zn voordeel; het is maagpijn, dus dat ijs in de vriezer gaat er echt niet in vandaag
Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinktquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Da's mooi klotewat heb je, als ik vragen mag?
Goeie website, bedankt! Van de kauwgom wist ik niet. Heb dat ooit als tip gelezen in het boek van Sonja Bakker. Heb dat dieet eigenlijk nooit gedaan, maar vind/vond het wel een handig naslagwerk met wat je allemaal op brood kunt eten en tussendoor kunt etenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:10 schreef joyvke het volgende:
[..]
Kauwgom maakt het juist dat je meer zin krijgt in eten door de eetbeweging.
Neem geen kauwgom
[..]
Bron: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/dieet_afvallen.php
Ik weet dat ik het ooit in de krant heb gelezen.
Oeiquote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:57 schreef BGTes het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat mijn hele maag volzit met ontstekingen (ulcers). Ik werd echt op het laatste moment volgepompt met maagbeschermers en zuurremmers zodat het geen perforatie zou worden, scheelde blijkbaar niet zo veel ;o Maarja dat doet dus meer pijn dan het klinkt
En dan heb je het probleem dat het pijn doet als ik eet, maar ook als ik honger heb xD
Gelukkig is het nu weer wat minder. Kan ik zo eventjes naar buiten
Ben net op de weegschaal gaan staan. Ondanks dat het mijn 'vrolijke' week is, is er toch 200 gram af, dus ik denk dat het meer zou zijn in een normale week
Jouw ideale gewicht is dat waar jij je prettig bij voelt, niet dat gewicht waar je je depri bij voelt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:54 schreef RandomMoron het volgende:
Volgens het voedingscentrum is mijn ideale gewicht 59 kilo. Ik word daar vrij depri van aangezien dat nog eens 6 kilo onder mijn streefgewicht zou zitten.
Onder de 100quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaaaah! Onder de 100Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p
Xx
Congratz Tink!! Helemaal superquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaaaah! Onder de 100Om precies te zijn: 99,9...99,8....99,9...99,8. Hou het maar op 99,85 :p
Xx
Dankuquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Congratz Tink!! Helemaal super![]()
Ik was een hele ons afgevallen sinds gisteren. Opzich best netjes met wat ik heb gegeten.
Hoe zit het eigenlijk met muesli en krentenbollen? Zijn die nog best gezond, of kun je die beter laten staan?
Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Danku
En volgens mijn diëtiste mogen die wel, maar zonder boter en beleg. Ze tellen dan voor 2 boterhammen. Is wel meestal witbrood, geen volkoren iig... Ik vind ze niet lekker, dus laat ze sowieso liggen :p
Xx
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:10 schreef Tink89 het volgende:
Xx
Ze worden gemaakt met witmeel gemengd met iets donkermeel en veel suiker..dus ik laat ze lekker links liggen straks en neem wel iets van sesambroodquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:55 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zag net dat ze 135 kcal per stuk bevatten, en een 'gewone' bruine boterham 80. Dus echt heel gezond zijn ze niet. Kan me ook nog wel herinneren dat de voormalig diëtist van mijn moeder (Echt een hórk van een man overigens..) ooit zei dat die dingen met cakemeel worden gemaakt en dus 'echt heel slecht' waren. Ze zijn nu weer op, denk dat ik ze voorlopig weer links laat liggen
Dank uquote:
Tofquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef RandomMoron het volgende:
Gaaf! Ik mag over 12 kilo een felrode jurk van mezelf![]()
Nog thnx voor de peptalk btw 59 kilo is voor mij echt niet realistisch idd, met 65 kilo zou mijn bmi onder de 25 zijn en dus prima!
Weet je nog dat ik dit vroeg?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:32 schreef T.O.P het volgende:
Laatste dag van het vetvrij ziekenhuisdieet voor mij. Vandaag het wekelijkse portie vis, 200 gram gerookte zalmfilet, hmmm wat is dat lekker na een week met bijna alleen maar toast, sinaasappel, ei, tomaat en yoghurt
Wat is nu je plan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Is het verstandig om na drie weken crashen er nog drie weken aan te plakken?
Op deze site vind ik dit:
U mag het dieet 3 weken volgen, vervolgens heeft u 1 stopweek.
Na deze stopweek mag u het vetvrij dieet weer 3 weken volgen.
Xx
Ik ben zelf natuurlijk geen diëtist, maar ik ga nu dus een stopweek houden, en aan het einde van die stopweek kijk ik of ik weer verder ga met het dieet. Het is me verder wel goed bevallen, omdat je in principe voldoende in je mond stopt om je vol te voelen, en je in de weekenden jezelf kan 'belonen'quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik dit vroeg?
[..]
Wat is nu je plan?
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vetquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Wat eet ik vanavond? Cannelloni? Aardappeltjes? Twisterfries? Cordon bleu? Pannekoeken?
Xx
Beetje kortzichtigquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vet
Met de frietjes en de cordon bleu en de pannekoeken ben ik het wel eens. Ik doe geen koolhydraat-arm dieet en mag dus best gewoon aardappels of pasta eten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Lekker gezonde keuzes: koolhydraten, koolhydraten, vet, vet, vet
BBQ? Hier regent het al de hele dag zo af en toe... en momenteel ziet het er belabberd uitquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:00 schreef Muks het volgende:
Hier laatse dag van de eetweek : pangasius op de BBQ met komkommersalade en één stokje kip
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kan ik die before en after fotos van mensen zien? lijkt me ook enorm motiverend!
Sorry voor de lange post en fijn weekend iedereen
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
Xx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |