Dat vermoedde ik al. Ik neem aan dat je daar bewijzen voor hebt, of op zijn minst sterke aanwijzingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:59 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens (in de zin dat dat geldt voor de komende maanden, en ik hou er andere ideen op na w.b.t. de gravitatie wetten).
Dat zou heel knap zijn voor een komeet.quote:Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dat object "Elenin" Electromagnetische golven c.q. radiogolven of dergelijke signalen uitzendt; of gaat uitzenden; en bepaalde "boodschappen" afgeeft.
Als hij veel ijzer zou bevatten betekent dat nóg niet dat hij in staat is om de zon te beïnvloeden. Uit niets blijkt dat de zwaartekracht van Elenin meer is dan verwaarloosbaar. Als het anders was, zouden we dat allang hebben waargenomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dat Elenin klein zou zijn valt nog te bezien, het gaat ook over de samenstelling! Hij kan wel klein zijn maar kan ook heel zwaar zijn, als hij veel ijzer zou bevatten.
Hoe kan NASA iets laten zien wat er niet is?quote:Ook heb ik twijfels over dat filmpje van NASA ze laten niet zien wat er ver achter Elenin aan komt.
Hoe weet jij dat? (jij moet in het bezit zijn van een ruimteschipquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als hij veel ijzer zou bevatten betekent dat nóg niet dat hij in staat is om de zon te beïnvloeden. Uit niets blijkt dat de zwaartekracht van Elenin meer is dan verwaarloosbaar. Als het anders was, zouden we dat allang hebben waargenomen.
Hoe kan NASA iets laten zien wat er niet is?
Op 10 maart 2011 was Elenin in de buurt van asteroïde 2009 UU126, de onderlinge afstand was 0.0079 AU (1,182,000 km). Een aantal andere asteroïden heb ik al genoemd. Hier vind je er nog meer, ze zijn allemaal keurig geregistreerd en het was van tevoren al bekend dat Elenin in de buurt van deze objecten zou komen. Astronomen en ervaren amateurastronomen waren dus totaal niet onthutst of verrast door deze objecten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
En volgens mij was hij ver voorbij de asteroïde velden als je die twee dingen mee ziet komen op dat filmpje van de OP.
Nou, in die zin dat ik me aansluit bij jou dat "Elenin" veel te klein (omvang) is voor een direct gravitatie-effect, daarna pas kijk ik naar de massa.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:02 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al. Ik neem aan dat je daar bewijzen voor hebt, of op zijn minst sterke aanwijzingen.
[..]
Als het een natuurlijk verschijnsel is niet; bijv. als dat ding roteert, en een draaiende kern van ijzer in zich heeft.quote:Dat zou heel knap zijn voor een komeet.
De namen (registratienummers) staan op de video's/foto's. Ik heb je er ook al een paar gegeven. De meeste asteroïdes krijgen alleen een registratienummer. Ze volgende baan van Elenin niet, hun banen kruisen elkaar een tijdje, meer niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef Truthfinder7 het volgende:
Deze objecten lijken de baan van Elenin te volgen, en hebben deze kometen (objecten) ook een naam?
Ja, we hebben het over dezelfde objecten en je zegt het goed: sommige objecten lijken Elenin te volgen. Kijk je op latere foto's dan zie je dat ze er niet meer zijn, omdat ze hun eigen baan vervolgd hebben en Elenin dat ook gedaan heeft. Het zijn overigens geen kometen maar asteroïden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:36 schreef Truthfinder7 het volgende:
Deze objecten waar ik het over heb lijken dat wel te doen, hebben wij het over de zelfde kometen (objecten)?
Gustavo Muller en Bernhard Hausler zijn niet van NASA.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef Truthfinder7 het volgende:
Kan ook zijn dat NASA foto shopt
Niet dat ik weet. Alleen de stereo-B foto's. Het overgrote deel van de foto's van Elenin (ik schat zo'n 98%) is gemaakt door amateurastronomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Latere foto`s zijn wel van NASA of niet?
Het zijn geen kometen, het zijn asteroïden. Ja, soms kan het frame heel klein zijn. De originele foto's zijn vaak te vergroten. Je kunt ook altijd kijken op de site van de maker van de foto's (ze hebben allemaal sites of blogs) en een vraag stellen, op de site of via de mail.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef Truthfinder7 het volgende:
Latere foto`s zijn wel van NASA of niet? En op een foto kan het frame ook te klein zijn om deze kometen te zien.
Ik kan er niet zoveel aan doen dat je het niet vertrouwt, dat blijkt. Maar ik weet er toch wel wat van en ik ben totaal niet ongerust. En mensen die er nog veel meer van weten dan ik zijn ook niet ongerust. Dat zou je toch iets moeten zeggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten ik vertrouw het niet!! deze reactie van de zon is heel veel zeggend!
Edit : Houd eens op persoonlijk te worden , het topic gaat over Elenin en niet over users ,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
Wil jij nu zeggen dat ik geen verstand van zaken heb?
De zon is wel "onvoorspelbaar", maar een paar maand geleden werd er nog gezegd :quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten ik vertrouw het niet!! deze reactie van de zon is heel veel zeggend!
quote:Earth may be headed into a mini Ice Age within a decade
Physicists say sunspot cycle is 'going into hibernation'.
The Sun normally follows an 11-year cycle of activity. The current cycle, Cycle 24, is now supposed to be ramping up towards maximum strength. Increased numbers of sunspots and other indications ought to be happening: but in fact results so far are most disappointing. Scientists at the NSO now suspect, based on data showing decades-long trends leading to this point, that Cycle 25 may not happen at all.
http://www.theregister.co.uk/2011/06/14/ice_age/
Nee, ik denk alleen dat ik wellicht wat nuchterder ben dan jij wat dit betreft. Het is vaker gebeurd dat de zon extreem gedrag vertoont. Extreme solar flares kunnen flinke gevolgen hebben voor onze elektronische voorzieningen op aarde en ook op onze satellietinstallaties en dat kan heel erg vervelend zijn. Voordeel is dat we dit weten en dus maatregelen kunnen treffen om deze zaken beter te beschermen, wat in het verleden veel moeilijker was. In 1859 is er ook een heel grote solar flare geweest die nogal wat schade heeft aangericht aan de toen nog prille en kwetsbare elektrische installaties. Maar inmiddels weten we veel meer en hebben we veel meer mogelijkheden om ons te beschermen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
Wil jij nu zeggen dat ik geen verstand van zaken heb?
Ik denk dat het behoorlijk voorbarig is conclusies te trekken over cycles op basis van data van "several decades" terwijl de zon miljarden jaren oud is. Dit blijft een probleem bij dit soort discussies.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De zon is wel "onvoorspelbaar", maar een paar maand geleden werd er nog gezegd :
[..]
Helemaal mee eens. Een voorspelbare factor van de zon is derhalve haar onvoorspelbaarheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:59 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Ik denk dat het behoorlijk voorbarig is conclusies te trekken over cycles op basis van data van "several decades" terwijl de zon miljarden jaren oud is. Dit blijft een probleem bij dit soort discussies.
Al in de 19e eeuw werd daar onderzoek naar gedaan, zie Richard Carrington, die belangrijke waarnemingen heeft gedaan op dit gebied. Maar onze kennis breidt zich uiteraard steeds uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:02 schreef knight18 het volgende:
De kracth van Solar flares word toch ook pas sinds kort (20 jaar ofzo) gemeten? Als dat zo is kijk ik er niet van op dat dit de sterkste is. Voor de metingen begonnen kon dit natuurlijk ook al gebeurd zijn.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:59 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Ik denk dat het behoorlijk voorbarig is conclusies te trekken over cycles op basis van data van "several decades" terwijl de zon miljarden jaren oud is. Dit blijft een probleem bij dit soort discussies.
Tja, ik legde maar een uitspraak van wetenschappers van het National Solar Observatory op tafel hoor ...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:02 schreef AVerstraten het volgende:
Helemaal mee eens. De voorspelbare factor van de zon is derhalve haar onvoorspelbaarheid.
In de context van Elenin? Helemaal niet, juist. Elenin staat immers nu tussen de zon en de aarde in, terwijl de zonnevlam aan de andere kant van de zon plaatsvond. Het is net alsof de autoband van een monstertruck (= de zon) een lekje (=de zonnevlam) krijgt, terwijl aan de andere kant van die band een miniscuul zandkorreltje (=Elenin) er in de buurt komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:45 schreef Truthfinder7 het volgende:
Niet eens dat. Er is totaal geen verband, zoals Maurice76 ook al aangeeft, dus je kunt niet eens van toeval spreken.quote:
Op sommige zaken kunnen we ons voorbereiden ...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, ik denk alleen dat ik wellicht wat nuchterder ben dan jij wat dit betreft. Het is vaker gebeurd dat de zon extreem gedrag vertoont. Extreme solar flares kunnen flinke gevolgen hebben voor onze elektronische voorzieningen op aarde en ook op onze satellietinstallaties en dat kan heel erg vervelend zijn. Voordeel is dat we dit weten en dus maatregelen kunnen treffen om deze zaken beter te beschermen, wat in het verleden veel moeilijker was. In 1859 is er ook een heel grote solar flare geweest die nogal wat schade heeft aangericht aan de toen nog prille en kwetsbare elektrische installaties. Maar inmiddels weten we veel meer en hebben we veel meer mogelijkheden om ons te beschermen.
Op andere weer niet ...quote:Neudegg says that governments around the world have been working on contingency plans and that IPS has been helping Australian electricity providers to be ready for such an event.
"In Australia if it's a really large event they consider separating all the state grids for a few hours to minimise the chance of that happening," he says. "You'd need a very big event for that to happen."
Neudegg says that as we've become more dependent on technology, the potential ramifications of CMEs get worse.
quote:Associate Professor Michael Wheatland from the School of Physics University of Sydney says solar flares pose other problems for low orbit satellites.
"Like Skylab falling to Earth in 1979," he says. "Those satellites that are closer to the Earth experience drag from the Earth's atmosphere. Then when you get this increased radiation due to flares, the atmosphere swells and it slows them down even more and they eventually fall back down to Earth."
De zon is juist heel actief de laatste jaren! En staat Elenin nu tussen de zon en de aarde?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:08 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
In de context van Elenin? Helemaal niet, juist. Elenin staat immers nu tussen de zon en de aarde in, terwijl de zonnevlam aan de andere kant van de zon plaatsvond. Het is net alsof de autoband van een monstertruck (= de zon) een lekje (=de zonnevlam) krijgt, terwijl aan de andere kant van die band een miniscuul zandkorreltje (=Elenin) er in de buurt komt.
Zoals ook al was aangegeven, heeft de zon zich de afgelopen jaren juist verdacht rustig gehouden. Eerlijk gezegd ben ik blij dat hij weer aan de rommel is!
Dus elenin staat nu tussen de zon en de aarde? Zouden we een dwergster dan niet al zien?:Pquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:08 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
In de context van Elenin? Helemaal niet, juist. Elenin staat immers nu tussen de zon en de aarde in, terwijl de zonnevlam aan de andere kant van de zon plaatsvond. Het is net alsof de autoband van een monstertruck (= de zon) een lekje (=de zonnevlam) krijgt, terwijl aan de andere kant van die band een miniscuul zandkorreltje (=Elenin) er in de buurt komt.
Zoals ook al was aangegeven, heeft de zon zich de afgelopen jaren juist verdacht rustig gehouden. Eerlijk gezegd ben ik blij dat hij weer aan de rommel is!
Dus elenin staat nu tussen de zon en de aarde? Zouden we een dwergster dan niet al zien?:P
De zon zit aan het einde van zijn 11-jarige cyclus qua hoge activiteit. Dus geen wonder dat deze dingen nu gebeuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:15 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
De zon is juist heel actief de laatste jaren! En staat Elenin nu tussen de zon en de aarde?
Dat is nog niet het geval. Elenin komt pas tussen de zon en de aarde in eind september.
Dat is juist.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Op sommige zaken kunnen we ons voorbereiden ...
[..]
Op andere weer niet ...
[..]
Maakt niks uit. Hij heeft evengoed geen enkele invloed op het gedrag van de zon.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:21 schreef Truthfinder7 het volgende:
Elenin is nu 1,257 au van de aarde en 0,76 au van de zon vandaan. Dus kan hij nooit tussen de aarde en de zon bevinden.
Dat is discutabel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:22 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Maakt niks uit. Hij heeft evengoed geen enkele invloed op het gedrag van de zon.
Met alle respect, maar dat is niet discutabel.quote:
Ik bedoelde alleen te zeggen dat Elenin zich inmiddels binnen de aardbaan bevindt. Dus hij is dichter bij de zon, dan de Aarde bij de zon. Excuus voor die onduidelijkheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:21 schreef Truthfinder7 het volgende:
Elenin is nu 1,257 au van de aarde en 0,76 au van de zon vandaan. Dus kan hij nooit tussen de aarde en de zon bevinden.
Juist niet! Er zijn jarenlang geen zonnevlekken gezien, terwijl de zon deze - volgens de 11 jarige cyclus - juist steeds meer zou moeten krijgen. Pas nu sinds kort zijn er weer zonnevlekken te zien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:15 schreef Truthfinder7 het volgende:
De zon is juist heel actief de laatste jaren! En staat Elenin nu tussen de zon en de aarde?
Dat is nog niet het geval. Elenin komt pas tussen de zon en de aarde in eind september.
Dat bepaal jij niet. Dit is Truth.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:29 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat is niet discutabel.
Wel eens gehoord van de invloed van de oppervlakte(vorm) en beweging van een object op ondervonden gravitatie van een object ?quote:Zwaartekracht wordt bepaald door massa en afstand. Hoe geringer de massa van een object, hoe minder zwaartekracht dat object kan genereren en hoe verder objecten van elkaar verwijderd zijn, hoe geringer de zwaartekracht is die zij op elkaar kunnen uitoefenen.
Waarschijnlijk; maar dat zegt nog niets over de electro-magnetische eigenschappen en daarmee invloeden op de zon, van Elenin.quote:De zwaartekracht van Elenin is zo gering dat hij volstrekt verwaarloosbaar is, al zou hij bovenop de zon staan. Zeg 100 mammoeten (de zon) en 1 vlo (Elenin). En dan nog veel minder.
Ik wacht je onderbouwingen af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:03 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. Dit is Truth.
[..]
Wel eens gehoord van de invloed van de oppervlakte(vorm) en beweging van een object op ondervonden gravitatie van een object ?
Nogmaals dit is Truth, geen W&T; dan maak ik gebruik van de vrijheid om te refereren aan andere natuurwetten dan die door "officiele wetenschappers" door de strot worden geduwd.
[..]
Waarschijnlijk; maar dat zegt nog niets over de electro-magnetische eigenschappen en daarmee invloeden op de zon, van Elenin.
De zon is na 2009 weer actiever aan het worden, en nu komen er grote zonne vlammen van af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:34 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Juist niet! Er zijn jarenlang geen zonnevlekken gezien, terwijl de zon deze - volgens de 11 jarige cyclus - juist steeds meer zou moeten krijgen. Pas nu sinds kort zijn er weer zonnevlekken te zien.
Overigens, een cyclus is feitelijk 22 jaar, bestaande uit twee van de cycli zoals we die normaal beschouwen, maar dat terzijde.
Bedankt voor je uitnodiging.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:08 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik wacht je onderbouwingen af.
Dat is natuurlijk niet het enige wat hij doet, en het is niet volstrekt willekeurig, heb je het rapport wel gelezen? In zijn rapport wordt het verband tussen astronomische samenstanden (dus natuurlijk niet alleen met Elenin, het gaat hem niet eens om Elenin, alleen om de astronomische verbanden. Elenin is voor hem interessant, omdat deze vanaf 2007 invloed lijkt te hebben) en zware seismische activiteit onomstotelijk bewezen. Dit doet hij inderdaad met behulp van historische gegevens. Wat hierbij opvallend is, is dat bijvoorbeeld een samenstand van meerdere hemellichamen niet zo vaak voorkomt, van een toevalligheid kan dus geen sprake zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:21 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Volkomen terecht naar mijn mening. Het enige wat meneer Omerbashich doet is selectief en volstrekt willekeurig "alignments" (volgens zijn eigen opvatting) linken aan aardbevingen. Hij stelt dat de "getijdenkracht" van komeet Elenin deze aardbevingen veroorzaakt, maar maakt op geen enkele manier ook maar enigszins aannemelijk hoe dit dan in zijn werk zou moeten gaan. Hij spreekt zichzelf ook tegen, want hij linkt ook aardbevingen aan "alignments" zonder Elenin. Daarnaast presenteert hij "alignments" waar noch de zon noch de maan in voorkomen. Kortom: oliekoek wat mij betreft.
In ieder geval lijkt er wel degelijk invloed te zijn vanuit het universum op de seismische activiteiten hier op Aarde. Het rapport van Dr. Omerbashich (niet zo maar een 'youtube gekkie' maar een gerespecteerd onderzoeker aan de MIT) bewijst dit verband.quote:For example, it has been well established that GPS soundings of the ionosphere show distinct changes days ahead of some earthquake
Interessante link. Doet me weer denken aan DIT artikel, waarin aannemelijk wordt gemaakt dat de Zon een bruine-dwerg-tweeling heeft. Die tweeling zou kometen hierheen kunnen katapulteren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:34 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitnodiging.
Kende je dit bericht van 10 december 2010 al ?
http://www.dailymail.co.u(...)ng-comets-Earth.html
Volgens mij heeft niemand het hier over doodgaan, Knight. Ook wordt er volgens mij (vooralsnog) niet in doemscenario's gesproken, of worden mensen in deze thread opgeroepen om huis en haard te verkopen en te vluchten?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:54 schreef knight18 het volgende:
Aan alle gelovers inc leonell ik zal jullie binnenkort mijn rekeningnummer geven kunnen jullie al jullie geld daarop storten aangezien we volgens jullie doodgaan in oktober.
Ps. geld kan je niet terugkrijgen als je nog leeft na oktober.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |