abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100515686
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Lol voor een keer dat er echt es iets duidelijk te zien is, zie je het niet ?
Je kan toch de maan lokaliseren op de foto in de OP hoop ik ?
En dan tegen anderen zeggen dat ze zelf maar beter moeten kijken ivm Elenin :D
Nee want het hele plaatje laadde niet in, dus geen maan, geen handje.

quote:
Is hier al aan de orde geweest. Een flink deel van de baan van Elenin bevindt zich in de asteroïdengordel. Op een aantal foto's van Elenin zie je die dus ook bewegen. Het gaat o.a. om deze asteroïden: 1999 TV671; 4336 Jasniewicz; 2009 TJ9 en 1999 RQ176. Verder zijn er nog een aantal veel kleinere waarvan ik de namen niet zo gauw bij de hand heb, dat zou ik op moeten zoeken.

[ Bericht 23% gewijzigd door AVerstraten op 09-08-2011 17:32:32 ]
pi_100516147
quote:
@Ticker,

Mooie post - Schitterend ! ^O^

@A Verstraten,

Goed theorie dan,

Mag dit misschien dan:

Ik denk dat er nog veel meer van dit soort "komeetjes" de komende 3 jaar naar ons toegeworpen worden.
pi_100516602
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:06 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

@Ticker,

Mooie post - Schitterend ! ^O^

@A Verstraten,

Goed theorie dan,

Mag dit misschien dan:

Ik denk dat er nog veel meer van dit soort "komeetjes" de komende 3 jaar naar ons toegeworpen worden.
Er komen steeds meer kometen en meteorieten onze kant op.
Dat filmpje had ik trouwens al eerder laten zien, geeft wel aan hoe goed mijn post beken wordt :(
pi_100516628
@Bankfurt

quote:
Mag dit misschien dan:

Alles mag wat mij betreft. Ik ga er vanuit dat ik dan ook mijn mening mag geven.

Er worden het hele jaar door kometen "naar ons toegeworpen", elk jaar weer, dus ongetwijfeld de komende 3 jaar ook.
pi_100518876
@Vogeltjesdans: er staat een fout in de OP, het vorige deel is #7 maar er wordt verwezen naar #5 :) (volgens mij is het bij de vorige, #7 ook fout gegaan, daar wordt ook verwezen naar #5 ipv #6).

Verder over Elenin:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:18 schreef AVerstraten het volgende:
@Bankfurt

[..]

Er worden het hele jaar door kometen "naar ons toegeworpen", elk jaar weer, dus ongetwijfeld de komende 3 jaar ook.
Bankfurt & Truthfinder hebben gelijk, er is een zeer sterke toename van het aantal kometen over de afgelopen jaren, dit lijkt voor de toekomst een stijgende trend te zijn.

In oktober 2010 waarschuwt de NASA het witte huis voor kometen en dergelijke die gevaarlijk kunnen zijn voor de aarde. 2 maanden later wordt Elenin 'ontdekt'.

In het rapport komt een sterke toename van kometen en dergelijke naar voren, in een spoiler tag vanwege de afmetingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze pagina is onderdeel van een 10 pagina's tellend rapport. HIER het rapport en een uitwerking ervan. Het rapport is officieel, en in eerste instantie hier gepost: Bron (witte huis)

Er staan op die site nog een paar andere, interessante postings, die verband houden met Elenin:

- Planetary Alignments with Comet Elenin Causing Big Earthquakes
- Doomsday Plane Can Protect The U.S President From Comet Collision
- Comet Elenin Fulfill 2012 Maya and Hopi Prophecy ?
- "Deep Impact" Movie Turning Into Reality, Comet Elenin Matches The Events Happening Now!!

De toename van kometen kan weer verband houden met een theorie waarover ik al eerder heb bericht, namelijk dat de zon een bruine dwerg tweeling heeft (dit is echt geen raar idee, dit zou namelijk ontzettend veel verklaren over ons zonnestelsel), die één keer in de zoveel tijd door de oort wolk heen gaat, en zodoende een groot aantal kometen deze kant op katapulteert. Elenin zou dan een voorbode zijn van deze kometenregen. Meer over deze theorie HIER.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:36:49 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100519228
http://www.calleman.com/c(...)ceSeptember23-26.htm

Misschien ook leuk om er bij te lezen :)
The truth was in here.
pi_100519959
@Leonell

quote:
De toename van kometen kan weer verband houden met een theorie waarover ik al eerder heb bericht, namelijk dat de zon een bruine dwerg tweeling heeft (dit is echt geen raar idee, dit zou namelijk ontzettend veel verklaren over ons zonnestelsel), die één keer in de zoveel tijd door de oort wolk heen gaat, en zodoende een groot aantal kometen deze kant op katapulteert. Elenin zou dan een voorbode zijn van deze kometenregen.
Even weer een zeurpuntje van mij: ik vind het iets te kort door de bocht om te stellen dat het aantal kometen structureel toeneemt. Dat er meer kometen geregistreerd worden is zeker waar, maar dat is toch iets anders dan een absolute toename en het houdt duidelijk verband met sterk verbeterde waarnemingstechnieken die in de afgelopen jaren zijn ontwikkeld. Je kunt pas over langere tijd vaststellen of er daadwerkelijk sprake is van een structurele toename.

Wel is het zo dat er de laatste jaren meer kometen van een specifiek type worden gevonden. De vraag is nu: hoe komt dit en kunnen wij meer van dit soort kometen verwachten? Voor zover ik weet is Elenin overigens niet van dit type.

Gecalculeerde schattingen van het aantal kometen in ons zonnestelsel komen uit tussen de 1011 to 1012. En dat zijn er heel, heel veel, dat zijn er biljoenen. Waarom specifiek Elenin een voorbode zou zijn van meer kometen zie ik eerlijk gezegd niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door AVerstraten op 09-08-2011 19:36:17 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:02:27 #33
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_100531443
Middelzware aardbeving in zuidwesten China was er iets voorspelt voor vandaag?
pi_100534825
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:26 schreef Leonell het volgende:
@Vogeltjesdans: er staat een fout in de OP, het vorige deel is #7 maar er wordt verwezen naar #5 :) (volgens mij is het bij de vorige, #7 ook fout gegaan, daar wordt ook verwezen naar #5 ipv #6).

Verder over Elenin:

[..]

Bankfurt & Truthfinder hebben gelijk, er is een zeer sterke toename van het aantal kometen over de afgelopen jaren, dit lijkt voor de toekomst een stijgende trend te zijn...
Deze ga ik inlijsten.

*) *) *)

O-)
pi_100536711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:01 schreef semexo het volgende:
Goed, de opmerkelijke feiten op een rij:

- Elenin omgedraaid is NIN(e)-ELE(ven)

Kunnen we deze gewoon schrappen? Klinkklare onzin, omdat het taalgebonden is. In andere talen heeft het nul - niks - nada - geen enkele betekenis.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100538396
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:02 schreef Bill_E het volgende:
Niet met betrekking tot Elenin, voor zover mij bekend is. 5.2 is ook niet bijzonder zwaar. Zoals je HIER (wiki) kunt zien, komt dat vrij vaak voor.

Wel interessant dat je het gegeven aardbevingen-Elenin weer omhoog brengt. Deze bevingen zouden komen door alignments (aarde staat op 1 lijn met Elenin en de Zon en andere planetoïden).

Elenin staat voorlopig niet meer in een aligment, maar op dit moment staat de Aarde wel bijna in een lijn met de Zon en Venus. Er is een onderzoek, gedaan door een Dr. Omerbashich (MIT Massachusetts Institute of Technology), waaruit naar voren komt dat dit soort alignments erg vaak voorkomen bij (zware) aardbevingen. In dat opzicht, is het interessant om te weten dat over een week, op 17 augustus, deze alignment is: Aarde-Mercurius-Zon-Venus. Volgens zijn onderzoek, zou er op die dag dus een (zware) aardbeving moeten plaatsvinden, in ieder geval M6+. In dat onderzoek komt ook naar voren, dat hoe langer de alignment duurt, hoe groter de kans is op een zware aardbeving. Deze keer duurt de alignment Aarde-Mercurius-Zon-Venus maar ongeveer een dag.

Vorig jaar vonden deze aardbevingen bij die aligmnent plaats:

quote:
Earth-Mercury-Sun-Venus Jan 03 2010 Solomon Isles Mw=6.6 d=26.0 km PS
Earth-Mercury-Sun-Venus Jan 03 2010 Solomon Isles Mw=7.1 d=25.0 km PS
Earth-Mercury-Sun-Venus Jan 05 2010 Sandwich Isles Mw=6.8 d=10.0 km PS
Earth-Mercury-Sun-Venus Jan 05 2010 Solomon Isles Mw=6.8 d=15.0 km PS
Dus ik ben benieuwd wat er op 17 augustus gaat gebeuren. (Mw= de kracht, d= de diepte, PS het label wat hij er aan geeft, zie rapport).

Met betrekking tot Elenin is zijn onderzoek interessant, omdat Elenin in een Alignment stond op het moment van zware aardbevingen. Hij heeft, naast alle planeten, Elenin meegenomen in zijn onderzoek.

quote:
Note that strong seismicity during long alignments has mostly to do with the object's orbital inclination (must be virtually coplanar to our solar system for any alignment to occur), relatively low speed, and its en-masse relatively large size. Such sizeable, non-periodic comets, and which have a hyperbolic trajectory virtually coplanar to our solar system, such as the Elenin, are very rare and come at a rate of about a few per century. That is what had made the Elenin so useful for this study.
Elenin stond in een aantal alignments tot nu toe (zie rapport), de volgende bevingen zijn het bekendst, in combinatie met Elenin:

quote:
Chili, 27-10-2010
Elenin-Earth-Sun; Earth-Sun-Jupiter; Sun Feb 27 2010 F Chile Mw=8.8 d=23.0 km CMPS
Elenin-Earth-Sun Feb 27 2010 Chile Mw=6.9 d=35.0 km CS
quote:
Nieuw - Zeeland, 3-9-2010
Earth-Mercury-Sun-Elenin Sep 03 2010 Alaska USA Mw=6.5 d=24.0 km CPS
Earth-Mercury-Sun-Elenin Sep 03 2010 New Zealand Mw=7.0 d=12.0 km CPS

Op diezelfde dag was, zoals je kunt zien, ook een beving in Alaska.
quote:
Japan, 11-3-2011
Elenin-Earth-Sun; Earth-Mercury-Uranus Mar 11 2011 Japan Mw=9.0 d=32.0 km CPS
Een filmpje erover (niet van de onderzoeker) :

Als Elenin invloed heeft op aardbevingen door die alignments, dan is het interessant om te weten dat Elenin op de volgende data weer in een alignment staat:

25/26 september Aarde-Elenin-Zon en bijna Mercurius.
23 november Elenin-Aarde-Zon.

Nog dit over Elenin:
quote:
Elenin’s quick 90 degree swing around the sun before passing Earth’s orbit rules out the brown dwarf explanation. Yet Elenin’s influence on seismic activity on Earth suggests something more than a comet. Despite the paradox over Elenin’s composition and influence, the scientific data points to it causing intense seismic activity as Elenin approaches and aligns with the Earth and other celestial bodies. The dates of September 26 and November 23, 2011 will be very important to watch in terms of high magnitude earthquakes as Elenin swings in a 90 degree arc through the inner solar system, and aligns with both the Earth and the sun.
Voor de liefhebbers het rapport: RAPPORT. Het is in het Engels. Ik heb een site gevonden waar een goede uitleg over de inhoud van het rapport in het Nederlands staat: UITLEG NL
De site van Dr. Omerbashich staat HIER. Ik vind dat overigens een onduidelijke site, maar goed.

Of Elenin daadwerkelijk mede verantwoordelijk is voor aardbevingen blijft natuurlijk maar de vraag. We zullen moeten afwachten of er op de data in september en november een zware beving plaatsvindt. Tegen die tijd is Elenin ook al veel beter zichtbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:56 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Kunnen we deze gewoon schrappen? Klinkklare onzin, omdat het taalgebonden is. In andere talen heeft het nul - niks - nada - geen enkele betekenis.
In een andere taal heeft het niets te betekenen, maar als de NASA deze naam heeft bedacht, dan is het natuurlijk wél een interessante naam :)
pi_100540499
Ik wil weten wat voor komeet Elenin is, is het wel een vuile ijs bal? ik vind de staart op het moment nogal kort (klein).
pi_100542068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:00 schreef Leonell het volgende:
In een andere taal heeft het niets te betekenen, maar als de NASA deze naam heeft bedacht, dan is het natuurlijk wél een interessante naam :)
Oh, ik heb ook niks tegen de naam, hoor :). Het gaat me puur om het anagram (NIN(e) ELE(ven)) dat erin zou liggen - dat vind ik klinkklare onzin ;).
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100542285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:00 schreef Leonell het volgende:
Dus ik ben benieuwd wat er op 17 augustus gaat gebeuren. (Mw= de kracht, d= de diepte, PS het label wat hij er aan geeft, zie rapport).
Augustus 2011

quote:
Of Elenin daadwerkelijk mede verantwoordelijk is voor aardbevingen blijft natuurlijk maar de vraag. We zullen moeten afwachten of er op de data in september en november een zware beving plaatsvindt. Tegen die tijd is Elenin ook al veel beter zichtbaar.
Dan nog zal er gesteld worden dat er dagelijks aardbevingen ed. gebeuren en dat dit niet noodzakelijk aan Elenin kan gelinkt worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_100542541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Augustus 2011

[..]

Dan nog zal er gesteld worden dat er dagelijks aardbevingen ed. gebeuren en dat dit niet noodzakelijk aan Elenin kan gelinkt worden.
Wat natuurlijk ook gewoon waar is.

Edit :niet persoonlijk worden , ontopic graag .

[ Bericht 14% gewijzigd door Summers op 10-08-2011 11:18:41 ]
pi_100542560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:11 schreef UncleScorp het volgende:
(...)
Volkomen terecht naar mijn mening. Het enige wat meneer Omerbashich doet is selectief en volstrekt willekeurig "alignments" (volgens zijn eigen opvatting) linken aan aardbevingen. Hij stelt dat de "getijdenkracht" van komeet Elenin deze aardbevingen veroorzaakt, maar maakt op geen enkele manier ook maar enigszins aannemelijk hoe dit dan in zijn werk zou moeten gaan. Hij spreekt zichzelf ook tegen, want hij linkt ook aardbevingen aan "alignments" zonder Elenin. Daarnaast presenteert hij "alignments" waar noch de zon noch de maan in voorkomen. Kortom: oliekoek wat mij betreft.
pi_100542816
In de vorige topics hierover heb ik gelezen dat Elenin een grote invloed zou kunnen hebben op de aarde waaardoor aardbevingen etc zouden kunnen onstaan en andere natuursverschijnselen extreme vormen aan zouden nemen.

Aangezien Elenin eerst langs de zon komt, zouden deze invloeden daar eerder zichtbaar moeten zijn dus, daarom vind het best schokkend dat vanacht/gister een extreem grote solarflame heeft plaatsgevonden, groter als in jaren gemeten.
Sinds de zon weer actiever is geworden, was de grootste solarflame kracht gemeten X2.2, waar deze van gisteren X6.9 was, 3x zo groot!! niet normaal...

Ik word hier niet vrolijk van, weet niet of het door elenin komt, maar zou kunnen als elenin groots is, maar er staat echt wel iets te gebeuren, daar begin ik wel van overtuigd te worden.

Links/info:
MAJOR SOLAR FLARE: This morning at 0805 UT, sunspot 1263 produced a powerful X7-class solar flare. NASA's Solar Dynamics Observatory captured the explosion's extreme ultraviolet flash:

The brunt of the explosion was not Earth directed. Nevertheless, a minor proton storm is in progress around our planet, which could affect satellites in high-altitude orbits. Also, radiation from flare created waves of ionization in Earth's upper atmosphere, briefly disrupting communications at some VLF and HF radio frequencies.

SOHO coronagraphs show a CME emerging from the blast site. The cloud will probably miss Earth. At this time, however, we cannot rule out a glancing blow from the flank of the CME on or about August 11th. Stay tuned for updates
www.spaceweather.com

Mooi extra filmje, nog iets beter te zien:
http://sdowww.lmsal.com/s(...)1-193-171_N17W71.mov
Nog een extra filmpje,
http://spaceweather.com/s(...)a5uae2g2uj937tr80dt4
pi_100542854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik wil weten wat voor komeet Elenin is, is het wel een vuile ijs bal? ik vind de staart op het moment nogal kort (klein).
Kometen bestaan voor ongeveer 85% uit ijs. De rest is gruis, van verschillende samenstelling, stof, ijzerdeeltjes, bevroren gassen. Er is geen reden om aan te nemen dat Elenin anders is.

Het kan zijn dat de staart gaat tegenvallen. Helaas gebeurt dat weleens. :-(

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:31 schreef WallieP het volgende:
In de vorige topics hierover heb ik gelezen dat Elenin een grote invloed zou kunnen hebben op de aarde waaardoor aardbevingen etc zouden kunnen onstaan en andere natuursverschijnselen extreme vormen aan zouden nemen.

Aangezien Elenin eerst langs de zon komt, zouden deze invloeden daar eerder zichtbaar moeten zijn dus, daarom vind het best schokkend dat vanacht/gister een extreem grote solarflame heeft plaatsgevonden, groter als in jaren gemeten.
Sinds de zon weer actief was, is de grootste solarflame kracht gemeten X2.2, waar deze van gisteren X6.9 was, 3x zo groot!! niet normaal...

Ik word hier niet vrolijk van, weet niet of het door elenin komt, maar zou kunnen als elenin groots is, maar er staat echt wel iets te gebeuren, daar begin ik wel van overtuigd te worden.
(...)
Komeet Elenin heeft geen enkele invloed op de zon, daarvoor is hij veel te klein en heeft hij veel te weinig massa. Andersom is wel het geval: de invloed van de zon zorgt ervoor dat de komeet een coma en een of meer staarten ontwikkelt.

Het is normaal dat de zon op gezette tijden extra heftig gedrag vertoont, dat hoort bij het zon-zijn. De aarde zal daar geen grote hinder van ondervinden.

[ Bericht 42% gewijzigd door AVerstraten op 10-08-2011 10:38:03 ]
pi_100542932
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread737750/pg1

(let wel: ATS is door de CIA geinfiltreerd, maar toch een leuke thread daarzo).
pi_100543053
quote:
Komeet Elenin heeft geen enkele invloed op de zon, daarvoor is hij veel te klein en heeft hij veel te weinig massa. Andersom is wel het geval: de invloed van de zon zorgt ervoor dat de komeet een coma en een of meer staarten ontwikkelt.

Het is normaal dat de zon heftig gedrag vertoont. Dat hoor bij het zon-zijn. De aarde zal daar geen grote hinder van ondervinden.

Er dus vanuitgaande dat Elenin klein is, mocht deze groot zijn heeft hij wel invloed @ de zon.

Hiernaast, dit is geen normaal heftig gedrag wat bij de zon hoort... wat ik al zei: de afgelopen jaren sinds de zon weer actief is, is er max een kracht van X2.2 gemeten, nu is het X6.9. Ik geloof wel dat je verstand van zaken heb, maar dit is dus echt niet normaal...
pi_100543066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:35 schreef Bankfurt het volgende:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread737750/pg1

(let wel: ATS is door de CIA geinfiltreerd, maar toch een leuke thread daarzo).
Dat rode kruis is hier toch al ruimschoots besproken en afgeserveerd? Het is Google dat een plaatje niet kan vinden. Staat ook in de thread waar jij naar linkt.
pi_100543156
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:39 schreef WallieP het volgende:

[..]
Hiernaast, dit is geen normaal heftig gedrag wat bij de zon hoort... wat ik al zei: de afgelopen jaren sinds de zon weer actief is, is er max een kracht van X2.2 gemeten, nu is het X6.9. Ik geloof wel dat je verstand van zaken heb, maar je kan niet alles ontkrachten en doen of het normaal is , of dat er niets gebeurt is.
Veel gedrag van sterren, hoe heftig ook, valt binnen het normale gedragsspectrum.
quote:
Er dus vanuitgaande dat Elenin klein is, mocht deze groot zijn heeft hij wel invloed @ de zon.
Elenin is klein. Maar niet alleen dat, zijn massa is ook zeer gering, waardoor hij volstrekt niet in staat is om voldoende zwaartekracht te genereren om ook maar enige invloed uit te oefenen op de zon.
pi_100543385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:35 schreef Truthfinder7 het volgende:
Valt toch wel mee, voor de grote van Elenin ivm staart vind ik wel goed eigenlijk
http://sungrazer.nrl.navy(...)nin_6aug2011_hi1.mov
pi_100543422
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:02 schreef Bill_E het volgende:
Door doctor Omer? Volgens mij niet, anders hadden we het vast al wel gehoord van zijn aanhangers, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn voorspellingen niet echt bij hou.
pi_100543639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:43 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Elenin is klein. Maar niet alleen dat, zijn massa is ook zeer gering, waardoor hij volstrekt niet in staat is om voldoende zwaartekracht te genereren om ook maar enige invloed uit te oefenen op de zon.
Ik ben het hier wel mee eens (in de zin dat dat geldt voor de komende maanden, en ik hou er andere ideen op na w.b.t. de gravitatie wetten).

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dat object "Elenin" Electromagnetische golven c.q. radiogolven of dergelijke signalen uitzendt; of gaat uitzenden; en bepaalde "boodschappen" afgeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')