Haha da's weer toffe aan mij, Ik neem niet zomaar dingen van anderen aan, Mijn doel is om alles te weten, en er valt zoveel te leren jong, ik blijf maar bezig. En over de dood enzo komt ook niet uit een boekje, volgens de bijbels is dr helemaal geen reicarnatie, maar voor mijn gevoel wel. Dat geeft alles toch wat meer zin. Maar miss zit ik er ook wel langs, wie weet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ok, maar imagine this:
99% kan men inmiddels wel verklaren. Vroeger dacht men dat bliksem tekenen van de Goden waren. Tegenwoordig kan men dit verklaren.
Boek van raadsels is steeds kleiner aan het worden, tot het moment dat de wetenschap alles gaat kunnen weerleggen.
Al blijft het natuurlijk een kwestie van wat je zelf wil geloven. Vergeet alleen niet ons aan de top van de voedselketen bracht (fantasie en creativiteit) tevens onze grootste beperking is.
In zekere zin heeft de bijbel het ook over reincarnatie. Een leven na dit leven... Welke vorm en hoe dat eruit ziet, tja... dat is afwachtenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:56 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Haha da's weer toffe aan mij, Ik neem niet zomaar dingen van anderen aan, Mijn doel is om alles te weten, en er valt zoveel te leren jong, ik blijf maar bezig. En over de dood enzo komt ook niet uit een boekje, volgens de bijbels is dr helemaal geen reicarnatie, maar voor mijn gevoel wel. Dat geeft alles toch wat meer zin. Maar miss zit ik er ook wel lang, wie weet?
Ik ben er iig heilig van overtuigt dat er geen fuck klopt van de geschiedenis die wij nu leren. Zo is ook veel uit de bijbel te verklaren en is de bijbel in de middeleeuwen zo vaak her schreven dat er geen klote meer van klopt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:50 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Ja, eerst goed onderzoek doen, dan pas stellingen plaatsen idd... Punt is dat niet alles van de Bijbel ontkracht kan worden. Het heet niet voor niets 'geloof'.
Ik heb de bijbel nu twee keer gelezen, ik vind het ook een prachtig boek. Maar het leest voor mij alsof ik Harry Potter lees: Fictie. Maar de mythes en verhalen die er in staan zijn zeker mooi en de moeite waard om verteld te worden. Jammer dat er zoveel mensen zijn die er een andere lading aan geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:56 schreef WickedTunes het volgende:
De Bijbel is voor mij wel een waardevol boek. En ik ben erg benieuwd wat er allemaal van ontkracht kan worden. Het al veel gelezen en gezien, maar ik kan niks vinden...
De rest is geschiedenis die is opgeschreven door mensen die niets van de techniek die "God" gebruikte snapte en daarom m god noemde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De bijbel heeft een paar prachtige regels voor 't leven, en die probeer ik (als atheïst) ook na te leven, maar de rest is bullcrap.
Jah de oude bijbel, maar toen die herschreven werd word er weinig mee gerept erover toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:57 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de bijbel het ook over reincarnatie. Een leven na dit leven... Welke vorm en hoe dat eruit ziet, tja... dat is afwachten
Op Discovery Channel was laatst een docu waarin gesteld werd dat de schrijver mogelijk schizofreen was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:56 schreef WickedTunes het volgende:
De Bijbel is voor mij wel een waardevol boek. En ik ben erg benieuwd wat er allemaal van ontkracht kan worden. Het al veel gelezen en gezien, maar ik kan niks vinden...
Hoe kun je je nu in hemelsnaam atheist noemen als je in een spirituele harde schijf geloofd?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De bijbel heeft een paar prachtige regels voor 't leven, en die probeer ik (als atheïst) ook na te leven, maar de rest is bullcrap.
Ontkracht in de zin van men snapte niet wat er gebeurde en daarom was iemand god en heerser ed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:56 schreef WickedTunes het volgende:
Das niet zo moeilijk. De mens degenereerd. We worden niet slimmer, maar juist dommer. UV-straling tast om meer en meer aan, we worden steeds jonger. Ooit werd de mens 1000 jaar, nu nog maar 80 als je geluk hebt... De Egyptenaren hadden als machines en systemen waar ze electriciteit mee opwekten. Ze waren ook meesters in de bouwkunst. Vroeger waren mensen veel slimmer dan nu...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ben er iig heilig van overtuigt dat er geen fuck klopt van de geschiedenis die wij nu leren. Zo is ook veel uit de bijbel te verklaren en is de bijbel in de middeleeuwen zo vaak her schreven dat er geen klote meer van klopt.
Hoe verklaren jullie dit:
Dat maken ze niet bekend omdat dan de geloven van nu op los zand komen te staan en dat mag niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 03:59 schreef MsMessy het volgende:
De bijbel is helaas maar een kleine greep uit de dode zee rollen en ik zou best wel eens willen weten wat daar dan in staat.
Ik geloof er niet in, maar het klinkt stiekem een stuk toffer dan de rest die je hoortquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:01 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Hoe kun je je nu in hemelsnaam atheist noemen als je in een spirituele harde schijf geloofd?
De Ark is een verhaal dat al veel ouder is dan het Christendom. 1 van de weinige dingen die zijn blijven hangen van mijn jaartje Gechiedenis studiequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Op Discovery Channel was laatst een docu waarin gesteld werd dat de schrijver mogelijk schizofreen was.
Lopen over het water? Een Ark met alle diersoorten? Come on man!
Hoe wil je dan verklaren dat 500 jaar geleden de mens gemiddeld 40 werd en nu 80?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:02 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk. De mens degenereerd. We worden niet slimmer, maar juist dommer. UV-straling tast om meer en meer aan, we worden steeds jonger. Ooit werd de mens 1000 jaar, nu nog maar 80 als je geluk hebt... De Egyptenaren hadden als machines en systemen waar ze electriciteit mee opwekten. Ze waren ook meesters in de bouwkunst. Vroeger waren mensen veel slimmer dan nu...
Als je ouder wordt krijg je ook grotere schedel. Hersenen blijven groeien namelijk.
Dat verklaart dan dat de Farao's hele grote schedels hadden maar eehm Toetangamon was nog maar een broekkie en had ook een mega schedelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:02 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk. De mens degenereerd. We worden niet slimmer, maar juist dommer. UV-straling tast om meer en meer aan, we worden steeds jonger. Ooit werd de mens 1000 jaar, nu nog maar 80 als je geluk hebt... De Egyptenaren hadden als machines en systemen waar ze electriciteit mee opwekten. Ze waren ook meesters in de bouwkunst. Vroeger waren mensen veel slimmer dan nu...
Als je ouder wordt krijg je ook grotere schedel. Hersenen blijven groeien namelijk.
Wanneer werde de Bijbel herschreven dan? Is nooit gebeurt. De Joden waren zeer zorgvuldig met het overschrijven. Alles ging letter voor letter, als een exacte kopie. De moderne vertalingen slaan idd vaak de plank mis, omdat alle symboliek ertuit is geschreven met de nieuwe spelling en het vlotte, begrijpelijke taalgebruikquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:01 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Jah de oude bijbel, maar toen die herschreven werd word er weinig mee gerept erover toch?
Dingen kunnen makkelijk weggelaten worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:05 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Wanneer werde de Bijbel herschreven dan? Is nooit gebeurt. De Joden waren zeer zorgvuldig met het overschrijven. Alles ging letter voor letter, als een exacte kopie. De moderne vertalingen slaan idd vaak de plank mis, omdat alle symboliek ertuit is geschreven met de nieuwe spelling en het vlotte, begrijpelijke taalgebruik
DE schrijver? Er zijn meer dan 120 schrijvers die meegeschreven hebben aan dat boek. Het boek bestaat uit 66 losse boeken... Ik weet niet wat je gezien hebt, maar dat klopt niet iig...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Op Discovery Channel was laatst een docu waarin gesteld werd dat de schrijver mogelijk schizofreen was.
Lopen over het water? Een Ark met alle diersoorten? Come on man!
Jij hebt ook Idiocracy gekeken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 04:02 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |