Dat is zo'n 50 euro per Nederlander. Een gezin van bestaande uit 4 personen heeft dus jaarlijks 200 euro minder te besteden. Nu is dat voor de hogere inkomens niet erg. Maar de lagere inkomens hebben minder te besteden en moeten zuinig aandoen. Een gezin uit de laagste inkomensgroep kan door deze maatregel minder geld sparen voor als de koelkast of de wasmachine kapot gaat.quote:De publieke omroepen hadden in 2010 een kijktijdaandeel van circa 37,6 procent. De uitgaven voor de landelijke omroepen bedroegen 755,5 miljoen euro in 2010.
http://www.verantwoording(...)ultuur_en_Wetenschap
Voor de commerciele zenders is dit nadelig. Immers, commerciele zenders lopen kijkers en dus (reclame)inkomsten mis doordat de publieke zenders door middel van overheidssubsidies hen beconcurreren. En niet zonder succes, want de PO pikt maar liefst 37 procent van het marktaandeel in.quote:De publieke omroepen hadden in 2010 een kijktijdaandeel van circa 37,6 procent.
http://www.verantwoording(...)ultuur_en_Wetenschap
Die laatste post van deel 2:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:40 schreef Martinovibes het volgende:
En nee , ik ben niet de topic starter maar deel 2 was vol!
Ik ben het totaal niet met TS eens .
Zie laatste post deel 2!
Laten we even beginnen:quote:Ha dus jij hebt liever uitfikkende zendmasten( ook dat is waarschijnlijk een resultaat van het privatiseren )
Duur mobiel internet want prijsafspraken
Kabelbedrijven die een monopolie hebben
Een steeds slechter wordend electriciteits netwerk
Niet op tijd rijdende treinen en tegenwoordig in sommige treinstellen niet eens meer een WC
De sociale zekerheid beperken we want ja , dan heb je zelf meer ( jezelf verschuilen achter het prikkelen van mensen )
Gevangenissen outsourcen en dan gaan huilen dat binnen een jaar de hele gevangenis vrij rondloopt want ja , er moest geld naar de aandeelhouders en het management vond die 700K toch ook wel het minimale.
Efficiënter in de zorg , GOED PLAN , als die management lagen eruit gooien en de handen weer aan het bed
Radio en TV volledig commercieel , ik moet er niet aan denken , ik download nu al alles wat lost en vast zit omdat ik de pest aan die reclame heb waar ik niet om gevraagd heb , nee hoor de PO heeft zeker bestaansrecht alleen niet zo links als het nu is hoewel dat aardig is rechtgetrokken met WNL en powned
Hoger onderwijs privatiseren .....aha , de TS wil nog meer imhollandpraktijken , jaja, echt een goede zaak
Snelwegen privatiseren is Tol heffen , is het verschil tussen arm en rijk weer vergroten is belachelijk!
En de kleinere overheid moet vervolgens dubbel zoveel werk doen ? of hebben ze minder werk omdat de heiligmakende privatisering ze werk uit handen neemt
Echt wat een kolder loop je te verkondigen , er zijn de afgelopen 20 jaar zoveel zaken aan het licht gekomen die juist de inefficiëntie van privatisering aantonen.
Die management lagen zijn er momenteel omdat de overheid een gigantische administratie verplicht.quote:"Efficiënter in de zorg , GOED PLAN , als die management lagen eruit gooien en de handen weer aan het bed"
Is dat relevant voor een gezonde democratie, of is het een keuze uit kwaden? Want we hoeven die zender natuurlijk niet 24/7 te laten uitzenden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Informatieve programma's op het gebied van bijv. Kunst, literatuur, muziek, historie, wetenschap etc.. Mensen mogen best nog eens wat opsteken van tv. Ik heb liever dat 'overgebleven zendtijd' wordt opgevuld met dit soort dingen, dan met voetbalwedstrijden, zinloze spelletjes, ingekochte series en tekenfilmpjes. Of reclame.
Het is zeker relevantquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:00 schreef sandemann het volgende:
[..]
Is dat relevant voor een gezonde democratie, of is het een keuze uit kwaden? Want we hoeven die zender natuurlijk niet 24/7 te laten uitzenden.
Jouw hele betoog staat en valt bij deze berekening. En helaas klopt dit niet. Wij betalen als gehele maatschappij 750 miljoen mee: je kan niet stellen dat we daardoor per individuele nederlander 50 euro meebetalen aan de PO.quote:Dat is zo'n 50 euro per Nederlander. Een gezin van bestaande uit 4 personen heeft dus jaarlijks 200 euro minder te besteden.
Daar heb je enigszins een punt voor zover het de informatievoorziening betreft, echter bestaat het een groot deel van het aanbod in het publieke bestel uit inhoudsloos amusement. Ik zie niet zo in waarom hier belastinggeld voor vrij gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Televisie is nog altijd een middel waarmee grote groepen mensen te beinvloeden zijn. Dat legt een grote macht bij degenen die tv-kanalen beheersen.
Als alle tv-kanalen van een land door een kleine groep mensen worden beheerst dan is dat een ongezonde situatie aangezien die mensen dan teveel invloed op de informatievoorziening hebben.
Zodoende wil ik dat er een goede balans is in wie de televisie beheerst. En daarin is het model van de PO zeer sterk.
Op welke programma's doel je nu specifiek? Ik kan me zo gauw geen voorstelling maken bij de omschrijving die je daar geeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:42 schreef sandemann het volgende:
Btw, die cultuurprogrammaatjes zijn van die typische linkse hobby's: op bezoek bij kansarme groepen, zodat de kijkers iets 'leren' over die groepen en daar meer begrip voor krijgen.
Televisie is inderdaad perfect voor overheidspropaganda.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Televisie is nog altijd een middel waarmee grote groepen mensen te beinvloeden zijn. Dat legt een grote macht bij degenen die tv-kanalen beheersen.
Als alle tv-kanalen van een land door een kleine groep mensen worden beheerst dan is dat een ongezonde situatie aangezien die mensen dan teveel invloed op de informatievoorziening hebben.
Zodoende wil ik dat er een goede balans is in wie de televisie beheerst. En daarin is het model van de PO zeer sterk.
Van die typische documentaires waarbij een verslaggever iemand of een groep bezoekt, bijvoorbeeld bejaarden, flatbewoners, gehandicapten, ghettowijkbewoners, krakers, rechtsextremisten etc. Het zijn meestal vrij easy going docu's waarin je een dag, week of maand van die mensen meemaakt, met daarbij allerlei zaken belicht en besproken die spelen in hun leven. Typisch ook programma's waarvan men zou willen dat juist diezelfde groepen ernaar kijken, wat ze natuurlijk nauwelijks doen. Op radio 1 gaan ze nog veel verder dan dat, vandaag geloof ik nog een docu opgenomen op de landsgrens, met allerlei meningen van mensen aan beide kanten van de grens, over die andere kant en de eigen kant. Nou ja, je voelt m wel, heerlijke subsidieprogramma's, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Op welke programma's doel je nu specifiek? Ik kan me zo gauw geen voorstelling maken bij de omschrijving die je daar geeft.
De toetredingsdrempel voor een tv-station is erg hoog. Dus een hele soepele markt is het niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:12 schreef sandemann het volgende:
Je beschrijft nu eigenlijk een regiefunctie (van de overheid), wat niet betekent dat de overheid zelf inhoud moet gaan aanbieden. Er zijn toch mededingingsautoriteiten e.d. die pluriformiteit kunnen bewaken?
Bovendien onderschat je m.i. de macht van de consument in een vrije markt. Als enkele bedrijven de media bezitten, dan komen ze simpelweg tegemoet aan de heersende wensen. Machtige mensen laten zich juist beïnvloeden door de massa.
Verder vind ik het hele beïnvloedingsverhaal wat vergezocht. Kun je bronnen noemen?
Dat is geen cultuurprogrammaquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:42 schreef sandemann het volgende:
Btw, die cultuurprogrammaatjes zijn van die typische linkse hobby's: op bezoek bij kansarme groepen, zodat de kijkers iets 'leren' over die groepen en daar meer begrip voor krijgen.
Afgezien van dat 'cultuur'programmas op tijden worden uitgezonden waarop een normaal mens aan het werk is of op school zit omdat de Po Primetime (met boeren, pleinfeesten en nichten) wilt concurreren met de commercielen, tenzij de zender een 'thema-avond' moet inlassen omdat ze anders al helemaal niet meer aan het eisenpakket voldoen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is geen cultuurprogramma
Maargoed het is zelker ook niet slecht om de tv in te zetten om wat wederzijds begrip in de bevolking te stimuleren
Commerciele omroepen moeten concurreren om de kijkcijfers en daardoor doen ze het veel slechter wat betreft aandacht voor moeilijke kwesties .quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:44 schreef sandemann het volgende:
En dan was er zaterdag zowaar een interessant gesprek op Radio 1, met een econoom die 10 jaar geleden al had gewaarschuwd dat Griekenland niet monetair moest aansluiten bij Europa, maar de politici hadden dat risico overruled vanuit politieke achtergronden etc. Zijn conclusie was dat de hele kredietcrisis was ontstaan door politiek falen. De interviewer ging daar helemaal in mee, maar een béétje scherpe presentator had aan de econoom gevraagd wat zijn economisch constructieve oplossing was om de impact van falende politici te minimaliseren, maar het gesprek bleef daar gewoon hangen. En dat komt natuurlijk doordat die hele PO 1 grote ingekakte, rijke, luie bende is, die helemaal niet hoeft te concurreren. Ze hebben niet eens een concrete doelstelling!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |