abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101441963
Ja zelf ben ik best handig, en ik denk ook dat ik en O+ best een eindje waren gekomen als we zo'n uitdaging aan waren gegaan. Maar hij durfde het toch niet ;)
Geeft ook niks, ons nieuwbouwhuis is ook een avontuur op zich! :)

Dat vermoeden had ik inderdaad al, dat je het eventueel onder een lange mat 'weg zou kunnen stoppen'. Wel heel zonde, maar ja het kon niet anders.
Wat een lange gang zeg als je toch nog 4 a 5 meter over houdt! :D
pi_101442258
Inderdaad een uitdaging, ik zou nieuwbouw dus nooit durven omdat ik de ruimte eerst echt wil ervaren, en omdat ik ongeduldig ben :)

De gang is bijna even lang als de woonkamer! Wel een beetje zonde van de ruimte, de trap draaien zou in dit huis veel logischer zijn. Maar dat vonden wij weer te ingrijpend :P
Klussen deel 1 en 2
pi_101446859
Ik vond het ook best eng, nieuwbouw. Om de redenen die jij ook noemt. Je kunt niet binnen gaan kijken, ruimtes ervaren, sfeer snuiven. Je koopt iets vanaf een platte tekening. Een hele andere ervaring dan een bestaand huis kopen.
Het ongeduldige heeft me ook zorgen gebaard. Ik ben normaal gesproken ontzettend ongeduldig, en als ik iets wil dan moet het ook Nu. Mijn omgeving hield zijn hart dan ook vast toen lief en ik met dit huis op de proppen kwamen. Maar ik moet zeggen, zonder arrogant te worden, dat het me goed af gaat! O-) Ik heb het voor het grootste deel van de wachttijd (anderhalf jaar zo'n beetje :X ) wel aardig uit kunnen zetten. Maar nu de oplevering steeds dichterbij komt, en we ook steeds meer moeten gaan regelen krijg ik wel mijn stress momentjes en ongeduldigheid die om de hoek komt kijken. Maar goed, als ik anderhalf jaar kan wachten, kan ik dat nu ook nog best een maandje ;)

Wauw wel gaaf zeg zo'n lange gang! Hm een trap draaien klinkt wel als een flinke klus ja. Maar wellicht nog iets voor de toekomst. Je moet wat te doen over houden anders gaan jullie je straks maar vervelen :P
pi_101447195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:43 schreef bijtje84 het volgende:
Wauw wel gaaf zeg zo'n lange gang! Hm een trap draaien klinkt wel als een flinke klus ja. Maar wellicht nog iets voor de toekomst. Je moet wat te doen over houden anders gaan jullie je straks maar vervelen :P
Haha, nee, we hebben nog een aantal klussen die we sowieso volgend jaar of daarna nog willen uitvoeren (in iedere geval de WC renoveren, tuin opknappen en openslaande deuren plaatsen, misschien vliering wat opleuken), dus we gaan ons zeker niet vervelen.
Klussen deel 1 en 2
pi_101455490
Dat klopt inderdaad van dat veilinghuis! Wow jullie zijn goed op de hoogte!
IK heb speciaal een account aangemaakt om op jullie forum te kunnen reageren haha!
IK ga even uitvogelen hoe k jullie kan mailen en dan stuur k je zo een berichtje!
pi_101458392
Het is gelukt zie ik :) Leuk! Binnenkort bij elkaar langs dus :)
Klussen deel 1 en 2
pi_101460081
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef Kellstar het volgende:
Dat klopt inderdaad van dat veilinghuis! Wow jullie zijn goed op de hoogte!
IK heb speciaal een account aangemaakt om op jullie forum te kunnen reageren haha!
IK ga even uitvogelen hoe k jullie kan mailen en dan stuur k je zo een berichtje!
Hallo dan overbuurvrouw :W
  zondag 4 september 2011 @ 10:18:04 #58
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101546677
Ik kom dit even volgen 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_101547936
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:18 schreef automatic_ het volgende:
Ik kom dit even volgen 8-)
:D

Ik ga me maar weer eens nuttig maken w/
pi_101564921
De beloofde keukenfoto's!

Voor de oplettende kijker: een paar greepjes zijn verkeerd geleverd, dus die moeten we nog omruilen.
Klussen deel 1 en 2
pi_101564974
Mooi! *O*

Kekke gordijntjes voor het raam in de keuken, ook! :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_101565194
Haha, dat is nog van de vorige bewoner dus :P We moeten alle raambekleding nog kopen/bestellen.
Klussen deel 1 en 2
pi_101566405
Nice! Handig dat kleine aanrecht tegenover het fornuis enz.
Zit een meter tussen de beide aanrechten?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101567024
Jup, iets meer nog volgens mij :Y
pi_101568222
Ziet er goed uit! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101583817
Mooi!! Vind het blad erg mooi. En erg handig inderdaad de extra kastjes en werkruimte tegenover het fornuis.
En wat je zegt is true, je houdt altijd wel wat te doen over in een huis he. Anders word het ook maar zo saai ;)
pi_101610466
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:56 schreef bijtje84 het volgende:
Mooi!! Vind het blad erg mooi. En erg handig inderdaad de extra kastjes en werkruimte tegenover het fornuis.
En wat je zegt is true, je houdt altijd wel wat te doen over in een huis he. Anders word het ook maar zo saai ;)
Ja we wilden erg graag een natuursteen blad, en dat is dus gelukt *O*

Denk dat het ook erg lekker gaat zijn zo, met nog net aan die raamzijde een aanrechtje voor je borden, of gewoon een koffieapparaat e.d.
pi_101622422
Het is composiet he, geen 100% natuursteen :)
Klussen deel 1 en 2
pi_101623277
Inderdaad net even extra werk/snij-ruimte. Of een koffiezetapparaat inderdaad. Net gewoon even handig.
Ah wij krijgen ook composiet, maar dan cementkleurig. Maar vind dit donkere glimmende ook wel erg mooi!
100% natuursteen is volgens mij ook niet te doen, dan zakt toch zo je keukenblok in elkaar dat is veel te zwaar denk ik?
pi_101626824
Nou, je kan gewoon een blad van natuursteen kopen, dus het bestaat wel. Maar het is gevoeliger voor krassen e.d., dat wilden we niet.

Dit blad is trouwens ook redelijk zwaar, het lange stuk konden ze niet uit 1 stuk maken omdat het dan te zwaar wordt.
Klussen deel 1 en 2
pi_101627230
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2011 21:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja we wilden erg graag een natuursteen blad, en dat is dus gelukt *O*

Denk dat het ook erg lekker gaat zijn zo, met nog net aan die raamzijde een aanrechtje voor je borden, of gewoon een koffieapparaat e.d.
Of een uitkijkplekje voor katten. :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101628353
Ik heb wel eens gehoord dat je een volledig natuurstenen blad inderdaad heel speciaal moet onderhouden, met groene zeep ofzo. En dat het snel lelijk word als je er iets op morst en dat het krast enzo. Dus composiet is dan een betere keuze inderdaad.
Kan me voorstellen dat het alsnog wat weegt zo'n stuk! (wij krijgen 8cm dik blad, dus ik ben heel benieuwd naar het gewicht... :s) )
pi_101955804
Hoe breedt is het blad aan de rechterzijde ( waar het fornuis zit )?

Zo op het oog breder als 60cm?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik nog een onderhoudsset ( voor graniet ), maar dat moet ik nakijken...
  woensdag 14 september 2011 @ 22:07:49 #74
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_101956680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:38 schreef bijtje84 het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat je een volledig natuurstenen blad inderdaad heel speciaal moet onderhouden, met groene zeep ofzo. En dat het snel lelijk word als je er iets op morst en dat het krast enzo. Dus composiet is dan een betere keuze inderdaad.
Kan me voorstellen dat het alsnog wat weegt zo'n stuk! (wij krijgen 8cm dik blad, dus ik ben heel benieuwd naar het gewicht... :s) )
Wat een klets. Krassen in graniet is sowieso bijzonder knap en gepolijst graniet is vrijwel vergelijkbaar met vlek gevoeligheid als composiet. Gezoet graniet vlek wel als de neten. Maar dat hoort :) .

Van composiet ken ik weer twee verhalen van kennissen waarbij er een hap uit het blad is gestoten toen ze er een glazen fles en whiskyglas er op hebben laten vallen. En als je dat bij graniet voor elkaar wil krijgen heb je goed je best gedaan :P .
pi_101967517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:54 schreef bobenjanneke het volgende:
Hoe breedt is het blad aan de rechterzijde ( waar het fornuis zit )?

Zo op het oog breder als 60cm?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik nog een onderhoudsset ( voor graniet ), maar dat moet ik nakijken...
Nee, volgens mij gewoon 60cm, standaard maat. De smalle kant is dan 40cm geloof ik.

Dit weekend komt weer een update denk ik! Met meer keuken & vloer in de woonkamer :D
Klussen deel 1 en 2
pi_101983225
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat een klets. Krassen in graniet is sowieso bijzonder knap en gepolijst graniet is vrijwel vergelijkbaar met vlek gevoeligheid als composiet. Gezoet graniet vlek wel als de neten. Maar dat hoort :) .

Van composiet ken ik weer twee verhalen van kennissen waarbij er een hap uit het blad is gestoten toen ze er een glazen fles en whiskyglas er op hebben laten vallen. En als je dat bij graniet voor elkaar wil krijgen heb je goed je best gedaan :P .
En wij hebben hier gezoet graniet en geen vlek op te bekennen. We hebben het nu in 2 jaar tijd, 2 keer behandeld met het setje wat we erbij kregen, laatste keer meer dan een jaar geleden en doen absoluut niet voorzichtig ofzo met het blad. Dus dat kan ook wel meevallen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 15 september 2011 @ 18:09:02 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_101983674
Wij hebben ook gezoet graniet en moet zeggen dat alles wat je er niet binnen een uur met een doek af haalt een vlek achterlaat. Geen heftige, maar je ziet wel lijkt een beetje vetvlek achtig.
pi_102008573
Ok, we hebben gewoon gepolijst composiet, dus ik denk dat het wel goed gaat :)
Klussen deel 1 en 2
pi_102120562
Keuken getegeld en koof gemaakt *O*

Hal glad:

Laatste dingen in badkamer gebeurt:

Vloer in woonkamer gelegd:

Zelf vandaag boven de laatste kamertjes laminaat gelegd:

En als een ware Nico een kozijn geklust :7

Electra is ook grotendeels klaar (in ieder geval overal stroom *O* ).

Volgende week radiatoren doen, en dan de CV weer aan (warm water! *O* ) Af is het nog niet, er moet nog wat geverd worden (met name deuren/kozijnen), en we hebben afgelopen donderdag de aannemer eruit gekickt wegens herhaaldelijk afspraken niet nakomen, dingen niet in orde maken, niet op komen dagen op afgesproken dagen etc. (en echt meer dan eens, veel meer :') ). En hij had ook wat prachtig prutswerk in de keuken geleverd...

Wat ons dus helemaal deed vermoeden dat hij er geen tijd en/of zin meer in had.
Dus dat zijn nog wat kleine dingen die we zelf moeten doen.

Hij was (uiteraard :') ) daarna wel vliegensvlug met z'n factuur, maar dat mag hij uitvechten met de rechtsbijstand, en ging er al wat van af (voor bijv. die afvoer in keuken die niet goed zat), en nu kost uiteraard ieder (klein) klusje wat hij extra heeft gedaan (en in sommige gevallen zelfs mondeling heeft toegezegd dat 't niks kostte) nu ineens honderden euro's extra :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2011 22:28:14 ]
pi_102120899
Oh prachtig opgemeten ook bij die kookplaat, punt was dat ding over de gehele breedte een halve centimeter verschil heeft. Zit dus zo scheef als wat :') (en vast...), kraan verkeerd om, te beroerd om extra rijtje tegels te doen zodat stopcontact beter uitkwam (terwijl ze al aan de andere kant niet gingen tegelen omdat dat niet uitkwam met de tegels die we hadden ofzo :')
  zondag 18 september 2011 @ 22:31:47 #81
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102121008
Ziet er goed uit daar, alleen jammer van die kleine foutjes.
Ik neem aan dat jullie dat zelf gaan herstellen?
Zijn van die kleine dingetjes die een ander niet ziet, maar als je het weet dan irriteert het je mateloos.
Ik vind het trouwens een supergave keuken :Y
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_102121261
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:31 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziet er goed uit daar, alleen jammer van die kleine foutjes.
Ik neem aan dat jullie dat zelf gaan herstellen?
Zijn van die kleine dingetjes die een ander niet ziet, maar als je het weet dan irriteert het je mateloos.
Ik vind het trouwens een supergave keuken :Y
Ja tegels wel laten doen, verder zijn / waren het wat kleine dingetjes nog (plinten weer voor de keuken, bovenkastjes weer ophangen, kraan dus even kwartslag draaien etc.) wat we zelf kunnen doen, doen we zelf. En we proberen uiteraard gewoon voor die gefaalde dingen kosten af te trekken die een vakman zou rekenen. Als hij ineens creatief gaat doen kunnen wij dat ook :')

Ja wij zijn er ook blij mee *O* Zonde dat t allemaal zo moeizaam ging met die aannemer, maar goed, het meeste is gelukkig gebeurt. Kookplaat komt hopelijk ook wel weer goed (en dus los van 't aanrecht :') ) zonder dat je het ziet.
  zondag 18 september 2011 @ 22:36:59 #83
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102121349
Over een paar maanden kun je daar vast om lachen, nu is het gewoon zwaar irritant :')
pi_102122581
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 22:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Over een paar maanden kun je daar vast om lachen, nu is het gewoon zwaar irritant :')
Ongetwijfeld :Y Gelukkig zijn het wat kleine dingen, en een beetje financieel geneuzel. Het is niet dat de hele keuken of badkamer overhoop ligt. Gewoon wat afwerking
pi_102122886
Balen dat jullie een (achteraf) faal-aannemer hadden! :o
Maar het ziet er goed uit. :Y Hopelijk kunnen jullie de laatste schoonheidsfoutjes ook goed oplossen.
  zondag 18 september 2011 @ 23:03:54 #86
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102123001
Bij ons kwam de keuken een paar weken te vroeg en dat belden ze een dag van te voren door.
Dus ik vol goede moed 's avonds nog snel de oude tegels van de muur af bikken....en toen kwam de hele stuclaag mee.
En zie dan 's avonds nog maar een stucadoor te regelen :')

Maar nu, na 10 jaar, kan ik daar eindelijk om lachen :+
pi_102124214
* Loveless85 zet 18-9-2021 vast in agenda

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2011 23:23:09 ]
pi_102129939
Ja het is nu inderdaad irritant, maar het had nog veel erger kunnen zijn. Vandaag maar eens met de rechtbijstandverzekering bellen (fijn dat we woonhuis meeverzekerd hebben) en kijken wat ze over de creatieve factuur zeggen.
Klussen deel 1 en 2
pi_102133241
My god wat een prutser zeg. Ik zou daar toch wel even verdrietig van worden geloof ik.
Ja de kleine dingetjes zijn goed op te lossen. Maar wat bijvoorbeeld met de scheve kookplaat?
Ik kan daar zo slecht tegen, jullie doen zo je best om alles mooi voor elkaar te krijgen en je hebt er waarschijnlijk hard voor moeten sparen en werken, en dan komt zo'n prutser het op die manier even verpesten grrrr :(
Maar, ik vind het allemaal heel erg mooi worden, en het word vast allemaal wel opgelost. Ben wel benieuwd wat de rechtsbijstand hiervan zegt!
pi_102134690
Rechtsbijstand kon niet zoveel doen op dit moment, we moeten een nieuwe melding maken (allerlei documenten / bewijzen insturen) en dan wachten op reactie.

De factuur kunnen we niet of deels niet betalen, met mogelijke consequenties, of wel betalen maar dan met vermelding "onder protest", mochten we dan gelijk krijgen, dan kan dat makkelijker teruggevorderd worden.

Maar ik zie dat de factuur sowieso niet klopt qua BTW (overeenkomst was in juni gesloten, dus er moet 6% voor werkzaamheden gelden), wij gaan dus waarschijnlijk nog mailen dat de factuur nog aangepast moet worden.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 19 september 2011 @ 12:30:27 #91
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102135122
Wat een gedoe allemaal -O-
Maar ja, het gaat wrs. over best leuke bedragen, dus op zich wel de moeite waard om daar wat extra moeite voor te doen.
pi_102135233
Gezien de totale kosten van de verbouwing zijn het niet eens hele hoge bedragen, maar hij heeft ons genoeg problemen/stress/vertraging opgeleverd, dus dit gaan we niet zo laten...
Klussen deel 1 en 2
  maandag 19 september 2011 @ 12:39:06 #93
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102135350
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 12:34 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Gezien de totale kosten van de verbouwing zijn het niet eens hele hoge bedragen, maar hij heeft ons genoeg problemen/stress/vertraging opgeleverd, dus dit gaan we niet zo laten...
En terecht :{w
pi_102159593
Nou dossiertje dus aangemaakt bij RBV, net mooi epistel met 'tegenbod' naar aannemer gemaild. Gewoon eerlijk willen we best betalen voor wat meerwerk, maar niet als hij idiote prijzen gaat berekenen voor dingen die gewoon bij de offerte hoorden of hij mondeling heeft toegezegd dat het kosteloos was.

Dus ben benieuwd. Er even duidelijk in gezet dat er niks betaald wordt zolang we geen sleutels terug hebben, en als hij hier niet mee akkoord gaat hij het lekker met de RBV uit mag vechten. Verder alles aan mailtjes en foto's wat we als 'bewijs' hadden bijgevoegd. Dus ik hoop dat hij slim is en hier gewoon mee akkoord gaat, dan is het klaar.
  maandag 19 september 2011 @ 22:07:32 #95
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_102159643
Huur Q. anders in om dit debacle uit te vechten :7
pi_102159692
Ehhh, ik zet mn geld nog even op een diplomatische oplossing
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 22:18:12 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102160319
Fijne aannemer blijken jullie dan achteraf te hebben; was het een echt erkende aannemer die aangesloten is bij één of andere overkoepelende organisatie ? Of was het een zoveelste zzp'r die er gewoon een rotzooi van maakt :X

Ik hoop voor je dat hij instemt met een diplomatieke oplossing !
pi_102160588
Hij was ergens bij aangesloten toen we hem aannamen (Bouwgarant), maar nu kon ik het niet meer terug vinden :') En sowieso veel (en erg goede) reviews op werkspot. En de badkamer was qua resultaat ook gewoon prima (communicatie daar ook al wat minder). Maar goed, het gaat gelukkig nu om een verschil van een kleine duizend euro tussen zijn factuur en ons voorstel, dus hopelijk gaat hij akkoord en kunnen we anders met de rechtsbijstand nog ergens uitkomen wat voor ons in ieder geval niet neerkomt op dat we er nog extra geld aan kwijt zijn terwijl de klus niet af / naar wens is.
  Moderator maandag 19 september 2011 @ 22:33:31 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102161207
Laten we maar op houden dat het heel erg typerend is dat hij wel bij een garantiefonds zat; en toch om één of andere redenen plots ook weer niet :{

Ga je nog een rij tegels plaatsen boven de bestaande ? zodat de rij mooi aansluit op het schakelmateriaal ?
pi_102161293
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Laten we maar op houden dat het heel erg typerend is dat hij wel bij een garantiefonds zat; en toch om één of andere redenen plots ook weer niet :{

Ga je nog een rij tegels plaatsen boven de bestaande ? zodat de rij mooi aansluit op het schakelmateriaal ?
Dat is wel de bedoeling :Y maar nu heeft even prioriteit om de boel gewoon bewoonbaar te maken (verwarming ophangen, lampen, en (rol)gordijnen), en dan gaan we die dingen daarna even mooi af laten werken. We willen ook even afwachten hoe die afhandeling met deze gast gaat lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')