QFT.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Cactus1 het volgende:
Ik heb hier ook een paar keer gepost en eens in de zoveel tijd lurk ik nog eens even mee, maar wat is dit topic verschrikkelijk geworden zeg.
Waar je hier voorheen altijd terecht kon om even een schop onder je kont te krijgen of een knuffel is het nu een persoonlijk bashtopic geworden. Mensen die blijkbaar wat verder zijn in hun verwerking dan anderen vinden het opeens nodig om hoog van de toren te blazen en de ander voor ziek, gestoord en slap uit te maken? Jammer om te zien dan de KLB en ONZ mentaliteit hier ook is toegeslagen.
Het is een kunst om mensen te helpen verder te komen ipv ze af te maken en voor gestoord te slijten. Niet iedereen verwerkt een ex en de periode daarna op dezelfde manier en in hetzelfde tempo en dát is juist het mooie van dit topic dat je je veilig voelt om je verhaal te doen en dat je ook wel eens niet te horen krijgt wat je wil horen, maar dat dat op een respectvolle manier gebeurt.
Als we allemaal zo geweldig waren in het loslaten van onze ex, zou er hier niet gepost worden, dan zou dit topic niet eens hoeven te bestaan. Het zijn niet alleen de mensen die hier posten die meelezen, maar ik denk dat er heel veel andere mensen ook meelezen en troost en herkenning uithalen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mij vergaat de zin totaal als ik zie hoe hier de laatste tijd tot in het belachelijke op elkaar wordt gereageerd. Ga zo door en niemand durft meer iets te posten en dan kan het topic opgedoekt worden..
quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:10 schreef Cactus1 het volgende:
Ik heb hier ook een paar keer gepost en eens in de zoveel tijd lurk ik nog eens even mee, maar wat is dit topic verschrikkelijk geworden zeg.
Waar je hier voorheen altijd terecht kon om even een schop onder je kont te krijgen of een knuffel is het nu een persoonlijk bashtopic geworden. Mensen die blijkbaar wat verder zijn in hun verwerking dan anderen vinden het opeens nodig om hoog van de toren te blazen en de ander voor ziek, gestoord en slap uit te maken? Jammer om te zien dan de KLB en ONZ mentaliteit hier ook is toegeslagen.
Het is een kunst om mensen te helpen verder te komen ipv ze af te maken en voor gestoord te slijten. Niet iedereen verwerkt een ex en de periode daarna op dezelfde manier en in hetzelfde tempo en dát is juist het mooie van dit topic dat je je veilig voelt om je verhaal te doen en dat je ook wel eens niet te horen krijgt wat je wil horen, maar dat dat op een respectvolle manier gebeurt.
Als we allemaal zo geweldig waren in het loslaten van onze ex, zou er hier niet gepost worden, dan zou dit topic niet eens hoeven te bestaan. Het zijn niet alleen de mensen die hier posten die meelezen, maar ik denk dat er heel veel andere mensen ook meelezen en troost en herkenning uithalen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mij vergaat de zin totaal als ik zie hoe hier de laatste tijd tot in het belachelijke op elkaar wordt gereageerd. Ga zo door en niemand durft meer iets te posten en dan kan het topic opgedoekt worden..
Dit doet echt bijna iedereen in het begin. Maar geloof me dat slijt, op een gegeven moment is de dag voorbij en heb je geen één keer gekeken. Dat is het yes moment.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:42 schreef Bombshell het volgende:
Ik word gek van mezelf omdat ik telkens haar facebook ga bekijken. Verwijderen is geen optie dat vind ik nogal zwak overkomen. Ik heb verder ook echt geen een zak te doen..
Ik heb het zelf uitgemaakt omdat het gewoon niet meer ging maar dat ze zo snel al vervanging voor me heeft gevonden doet toch wel iets met me, en oja we hebben ook een zoontje van 2 samenquote:Op maandag 29 augustus 2011 22:53 schreef trekeennummertje het volgende:
Dat ze het zelf uitmaken en dan nog het lef hebben een rebound te nemen,
omdat hij/zij het toch maar een beetje stil vindt zo.
Alles leuk en aardig, maar gaat mijn eer te boven.
Mijn ex had na 3 weken al een nieuwe vriend, tenminste dat hoorde ik. Maar of ik het moet geloven?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:56 schreef undissputed het volgende:
[..]
Ik heb het zelf uitgemaakt omdat het gewoon niet meer ging maar dat ze zo snel al vervanging voor me heeft gevonden doet toch wel iets met me, en oja we hebben ook een zoontje van 2 samen
Tja, elkaar een tijd niet gezien, maar was eigenlijk meteen weer heel gezellig. Ik heb expres niets over "ons" gezegd, maar er gewoon een leuke dag van gemaakt, geluncht, gewinkeld en een filmpje gepakt. het bal bij haar laten liggen, bal pakte ze wel aan, veel geknuffel, kusjes lief doen e.d. Ze bleef slapen (ik woon vlak bij haar werk) Hele nacht lepeltje lepeltje, iets wat we toen het "aan" was nooit lang volhielden.. op de dag zelf zijn er alweer 2 afspraken gemaakt voor de komende weken... dus ik kijk he nog even aan. Ik kan er nu tenminste mee omgaan en schiet niet meer in de stress om alles..dus zie wel waar het schip strand... Is nu meer of ik aan het daten ben met een leuk meisje dan geforceerd met mijn ex bezig zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:48 schreef Murmeli het volgende:
@dp: hoe ging het gisteren met je ex?
Zo heb je het goed aangepakt. Niks geen oude vissen uit de sloot halen (als dat überhaupt een gezegde is, geen idee, klonk wel grappig), als zij er behoefte aan heeft kan je erover praten, maar anders: waarom zou je? Dan gaat het veels te geforceerd overkomen, wat een beklemd gevoel bij iemand geeft. Dat is trouble, trouble, trouble. Tot nu toe in ieder geval goed gedaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:53 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Tja, elkaar een tijd niet gezien, maar was eigenlijk meteen weer heel gezellig. Ik heb expres niets over "ons" gezegd, maar er gewoon een leuke dag van gemaakt, geluncht, gewinkeld en een filmpje gepakt. het bal bij haar laten liggen, bal pakte ze wel aan, veel geknuffel, kusjes lief doen e.d. Ze bleef slapen (ik woon vlak bij haar werk) Hele nacht lepeltje lepeltje, iets wat we toen het "aan" was nooit lang volhielden.. op de dag zelf zijn er alweer 2 afspraken gemaakt voor de komende weken... dus ik kijk he nog even aan. Ik kan er nu tenminste mee omgaan en schiet niet meer in de stress om alles..dus zie wel waar het schip strand... Is nu meer of ik aan het daten ben met een leuk meisje dan geforceerd met mijn ex bezig zijn.
Crosspost: ADHD psych had aangeven dat ze haar ook wel wou spreken voor mij adhd onderzoeken, en omdat dat haar misschien zou helpen..Dit vond ze een goed idee, dus gaat ze binnenkort met "mijn psych" praten..
Vroeg of laat moet het toch ter sprake komen..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:49 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Zo heb je het goed aangepakt. Niks geen oude vissen uit de sloot halen (als dat überhaupt een gezegde is, geen idee, klonk wel grappig), als zij er behoefte aan heeft kan je erover praten, maar anders: waarom zou je? Dan gaat het veels te geforceerd overkomen, wat een beklemd gevoel bij iemand geeft. Dat is trouble, trouble, trouble. Tot nu toe in ieder geval goed gedaan.
Het is al 1000x besproken, vertrouw mij, alles is gezegd. Ook worden er dingen anders gedaan door beide partijen..probeer nu langzaam weer wat op te bouwenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:08 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Vroeg of laat moet het toch ter sprake komen..
Ik denk dat die eigenlijk nog in de verwerkingsfase zit en eigenlijk nog gevoelens voor hem heeft. En waarschijnlijk moeite heeft met alleen zijn en dus zo een relatie probeert te forcerenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:50 schreef JiggyJ het volgende:
Even een vraagje aan jullie...
Meisje waar ik nu al sinds ongeveer eind mei mee aan het scharrelen bent, begint het allemaal wat serieuzer met mij aan te pakken...
Het is echt een schat van een meid, en ik hoor ook vaak via via dat ze het over mij heeft. Over whatsapp stuurt ze hele verhalen en het gebeurt zelden dat ze niet binnen 5 minuten reageert..
Ook wil ze dat ik haar ouders ontmoet, haar gezin thuis schijnt al helemaal over mij ingelicht te zijn.
Er is echter een ding waar ik toch wel mijn twijfels over heb, en dat is haar ex - vriend. Zij hebben 4 jaar een relatie gehad. Hij woonde helemaal in maastricht en zij vlak bij mij in Amsterdam. Dit is ongeveer een jaar geleden uitgegaan en naar mijn weten spreken ze elkaar ook nooit meer...
Maar als we samen zijn dan valt de naam van haar ex vriend nog regelmatig. Nu is 4 jaar natuurlijk ook niet niets, en het overgrote deel van wat ze de laatste jaren heeft meegemaakt was met hem en je moet natuurlijk toch ook iets te vertellen hebben, maar ik zat er net eens even over na te denken en ik weet precies wat zijn hobby's zijn, wat voor auto hij had, hoe zijn ouders heten, dat zijn vader loodgieter was etc etc etc...
Laat ik even voorop stellen : Ik voel helemaal niet de behoefte om al mijn sores over mijn ex bij haar uit te strooien, en ik ben graag een luisterend oor voor haar, maar ik vraag me toch af of zoiets nu eigenlijk normaal is om met een nieuwe ''scharrel'' te bespreken. Zouden jullie zeggen van ja, ze heeft een lange periode meegemaakt met hem dus logisch dat je een en ander over hem hoort, of zouden jullie dit persoonlijk niet doen als je geen gevoelens meer hebt? Tevens valt me op dat ze omgekeerd nooit eens naar mijn ex oid vraagt, al voel ik nogmaals niet de drang om dit aan haar te vertellen oid...
Met andere woorden : In woord en daad doet ze heel lief tegen me, ze wil altijd afspreken en ze is heel voorkomend en wil het voor mij zo leuk mogelijk maken.. Maar ze lijkt niet echt persoonlijk geinteresseerd oid.. Ik vraag wel naar haar, haar hobby's haar ouders gezin en zelfs als ze over haar ex begint luister ik braaf, en ze vertelt over alles honderduit maar ze vraagt nooit eens iets aan mij...
Laatst had ze het over een vrij serieus onderwerp dat ze een probleem had gehad met haar zus en hoe ze dat op wou lossen. Ik daarop gereageerd en daarna gaf ik een situatie die ik ooit had en dan reageert ze heel vreemd met zon kinderlijk stemmetje '' Ah gossie tochh kusjekusjekusje''![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:16 schreef JiggyJ het volgende:
Maargoed ik kan inmiddels denk ik wel zeggen dat ik 99,9 % over mijn ex heenben..
....
Maar nu (eindelijk) is het gewoon okay, heb een leuke tijd gehad met haar, en het is een prima meid eigenlijk, niets minder maar ook niets meer...
Uit dit topic:quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:16 schreef JiggyJ het volgende:
maar daarbuiten denk ik eerlijk gezegd af en toe nog wel eens aan haar,
quote:Op zondag 4 september 2011 15:04 schreef JiggyJ het volgende:
Bij mij is het inmiddels bijna anderhalf jaar uit, en ik moet ergens tot mijn schaamte bekennen dat er tot op de dag van vandaag nog geen dag is geweest dat ik niet aan haar heb gedacht...
Je houdt dus niet alleen jezelf maar ook dat meisje waar je mee scharrelt voor de gek. Haha en dan haar ex-vriend als reden noemen dat je twijfels hebt, terwijl je zelf duidelijk nog de grootste moeite hebt met de breuk tussen jou en je ex.quote:Op zondag 4 september 2011 15:04 schreef JiggyJ het volgende:
Over 2 weken is ze jarig en stiekem betrapte ik mezelf erop dat ik er zelfs een beetje naar uitkijk omdat ik dan weer contact met haar op kan nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |