abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:56:39 #121
30252 Soempie
Procreating
pi_100732651
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik vat gevaarherkenning echt niet. :{

In het examen is het echt een stuk makkelijker. Dan zijn die situaties toch wat duidelijker. Ik kreeg een aantal waarbij je overduidelijk moest remmen bijvoorbeeld (bal over de weg, fietsvlaggetje van een kindje tussen twee auto's langs de kant, vrachtwagen die je af gaat snijden, etc.). Ik zag best op tegen het onderdeel, maar het viel echt reuze mee. Had uiteindelijk 2 foutjes en je mag er geloof ik 12 fout doen? Er was ook maar een iemand in de groep gezakt op dat onderdeel.

Ben best nerveus voor morgen. Hoop zo dat ik het haal, want heb ook geen zin er meer geld aan te besteden. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100739915
gevaarherkenning is echt wel te doen inderdaad. Je mag er 12 of 13 fout hebben van de 25. Dat betekent dat je als je er 10 van de 25 zeker zou weten (en er zitten best een aantal eenvoudige bij) je met puur gokken in principe als voldoende hebt.
pi_100739963
Helemaal mee eens, gevaarherkenning gaat lukken :P
pi_100748641
quote:
I stand corrected :).
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

In het examen is het echt een stuk makkelijker. Dan zijn die situaties toch wat duidelijker. Ik kreeg een aantal waarbij je overduidelijk moest remmen bijvoorbeeld (bal over de weg, fietsvlaggetje van een kindje tussen twee auto's langs de kant, vrachtwagen die je af gaat snijden, etc.). Ik zag best op tegen het onderdeel, maar het viel echt reuze mee. Had uiteindelijk 2 foutjes en je mag er geloof ik 12 fout doen? Er was ook maar een iemand in de groep gezakt op dat onderdeel.

Ben best nerveus voor morgen. Hoop zo dat ik het haal, want heb ook geen zin er meer geld aan te besteden. :')
Leukste vind ik als de bal er overduidelijk in gephotoshopt is :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100749105
Bah, ik moet zo weer lessen (9u) en ben nerveus. Altijd zo vlak voor 'n rijles :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100749485
quote:
18s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:43 schreef Apotheose het volgende:
Bah, ik moet zo weer lessen (9u) en ben nerveus. Altijd zo vlak voor 'n rijles :{
ik moet vanmiddag ook weer lessen (2e les). Ook wel weer nerveus, volgens mij moet ik ook al meteen iemand tthuis brengen...
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_100750960
@Swomp: Succes! :) Iemand thuisbrengen is wel leuk. Heb je een doel waar je heen moet rijden :P

nou had bijna mn eerste aanrijding :') Bij mn huis ook nog wel. Staan wat bosjes dus je ziet niet goed wat er dan van links komt. En had wel gekeken en zag dat er niks aankwam. Werd ook niet ingegrepen dus ik tuf mooi rustig door. Duikt er ineen keer een auto van links op! Keihard op de rem (nou ja, de rijinstructeur dan :') ) Ja hij kwam dan ook hard aanscheuren dus hij zat wel een beetje fout :P

Verder ging t wel weer redelijk. Zit nog voornamelijk 3km per uur te rijden hier in de wijken enzo. Merk dan wel dat zodra ik dan op een weg kom waar ik 80 oid mag/moet... dan is het lastiger. Sneller inschatten enzo. En heb nog steeds hier en daar wat ruzie met koppeling ;{

Hoop volgende keer ook de cdrom te krijgen met theorievragen... Dan kan ik daar mee aan de slag. Theorie examen zit niet in mn pakket. Dacht van wel... :')
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:19:35 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_100752401
Ik ben geslaagd! *O*

Het was zo mooi. Heb echt lol gehad tijdens het examen. We zaten op een gegeven ogenblik achter een andere lesauto en die reed me daar toch sloom. Even daarvoor ook achter hem gezeten en toen haalde hij ook al rare acties uit. Dus ik besloot in te halen zodra dat kon op de snelweg, geeft die pipo opeens ook gas. Heb ik met ruim 20 a 30 km/u te hard ingehaald. Ik dacht nog: klotezooi, nu ga ik veel te hard met de examinator naast me, maar terug achter hem wil ik ook niet... Keek ik even opzij, zit de examinator vrolijk te zwaaien en te lachen naar z'n collega. _O-

Hij prees m'n actie nog toen we terug waren. Goed dat ik initiatief toon, lef heb en lekker door heb gereden, allemaal zonder gevaar te veroorzaken (goed gekeken, juist de gevaren ingeschat en daar ook goed op ingespeeld etc).

Geen aanmerkingen gehad, maar alleen complimenten. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:23:50 #129
30252 Soempie
Procreating
pi_100752524
Maarre, als ik het kan kunnen jullie het ook. Veel succes allemaal! ^O^ ^O^
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:30:12 #130
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100752708
Gefeliciteerd!
pi_100752753
Gefeliciteerd!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:03:39 #132
252108 Len93
That's what she said.
pi_100758210
Theorie gehaald, achter nerveus om niets bijzonders geweest. Vannacht zat ik nog wat te surfen en las dat ik een pasfoto nodig had voor het theorie-examen, vond het al raar, maar ik dus compleet in de stress omdat alles op maandagochtend dicht is. :')

In elk geval, negen fout bij gevaarherkenning - ik kan gewoon moeilijk inschatten op een plaatje - en drie fout bij de overige veertig vragen. Niet perfect maar het is gehaald, daar gaat het om. ^O^
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_100758781
Precies, gefeliciteerd beiden ^O^
pi_100759274
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:19 schreef das_phantom het volgende:
Precies, gefeliciteerd beiden ^O^
Ik sluit me hier bij aan :Y
pi_100762305
Zo, 2e les zit er ook weer op....

Ik ben te voorzichtig :+ :')
pi_100771008
Morgen mijn eerste les :D
Iemand nog tips?
pi_100771077
Rustig aan doen. Rustig sturen/gas geven en wat je nog meer mag doen. En concentratie op de weg houden.
pi_100771281
Ja ik vraag me af wat ik allemaal mag doen, hier in het topic van mensen gelezen dat ze gelijk mochten schakelen, en sommigen na 10 lessen nog niet :P
pi_100771590
Hangt van jou/rijinstructeur/verkeer af. Heb je al een beetje rijervaring?
pi_100771883
Ja op de fiets :P
pi_100772679
Ik lees op de site van het cbr dat je ook een Rijopleiding in Stappen kan doen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb nu gewoon losse lessen, maar ik neem aan dat je kunt overstappen?
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:41:37 #142
30252 Soempie
Procreating
pi_100772771
Len, gefeliciteerd! *O*

.aeon, ik denk dat de instructeur je eerst alleen laat sturen naar een rustige plek (grote parkeerplaats of industrieterrein). En vervolgens dat je daar mag schakelen en dergelijke. Zo ging het bij mij. En vervolgens heb ik de rest van de les verder gereden in de stad, waarbij ik zelf mocht schakelen. Vond het echt een super goede manier van lesgeven.
pi_100778071
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:19 schreef Soempie het volgende:
Ik ben geslaagd! *O*

Het was zo mooi. Heb echt lol gehad tijdens het examen. We zaten op een gegeven ogenblik achter een andere lesauto en die reed me daar toch sloom. Even daarvoor ook achter hem gezeten en toen haalde hij ook al rare acties uit. Dus ik besloot in te halen zodra dat kon op de snelweg, geeft die pipo opeens ook gas. Heb ik met ruim 20 a 30 km/u te hard ingehaald. Ik dacht nog: klotezooi, nu ga ik veel te hard met de examinator naast me, maar terug achter hem wil ik ook niet... Keek ik even opzij, zit de examinator vrolijk te zwaaien en te lachen naar z'n collega. _O-

Hij prees m'n actie nog toen we terug waren. Goed dat ik initiatief toon, lef heb en lekker door heb gereden, allemaal zonder gevaar te veroorzaken (goed gekeken, juist de gevaren ingeschat en daar ook goed op ingespeeld etc).

Geen aanmerkingen gehad, maar alleen complimenten. *O*
Klinkt als een droomscenario. Gefeliciteerd! ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_100799237
Over een half uur mijn eerste rijles :{ :@
pi_100801775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:23 schreef EdNoolk het volgende:
Over een half uur mijn eerste rijles :{ :@
Succes :D
Is best leuk hoor.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:05 #146
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100801907
Gefeliciteerd aan de geslaagden. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100804175
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:38 schreef Swomp het volgende:

[..]

Succes :D
Is best leuk hoor.
Ik heb 'm gehad. Hij vond het wel goed gaan, niet bijzonder. Ben ook op de snelweg geweest en heb ingehaald :)
pi_100809877
ik ben nog niet eens op de snelweg geweest.... :{
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:56:12 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_100809999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:36 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Ik heb 'm gehad. Hij vond het wel goed gaan, niet bijzonder. Ben ook op de snelweg geweest en heb ingehaald :)
Niet bijzonder?

Man, de eerste les direct al de snelweg op! :D Dat is echt wel bijzonder. Wat vond je zelf van de les?
pi_100811559
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

Niet bijzonder?

Man, de eerste les direct al de snelweg op! :D Dat is echt wel bijzonder. Wat vond je zelf van de les?
Oh haha. Hij klonk iig niet zo van; 'WOOOOOW WAT KAN JIJ GOED RIJDEN' of zo. Ik zweette het uit, vond dat het allemaal wel hard ging, had verwacht dat ik elke les een klein ander onderdeel zou doen maar hij ging ook al uitleggen hoe ik achteruit moest inparkeren. Ik mocht zelf schakelen op de snelweg, zelf op snelheid invoegen en daardoor reed ik met 130 iets te dicht op een vrachtwagen in :D

Uiteindelijk vond ik het allemaal niet héél bijzonder en denk dat ik na 25 lessen ook wel in één keer moet kunnen slagen.Vind het wel heel lastig om in het midden van de rijbaan te blijven, zat telkens te veel naar rechts. Komt misschien omdat ik twee jaar scooter heb gereden.

quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:53 schreef Apotheose het volgende:
ik ben nog niet eens op de snelweg geweest.... :{
:@ -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')