abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100711002
Ik vat gevaarherkenning echt niet. :{
Voorbeeld:

je ziet dat de fietsers niet allemaal op het fietspad rijden, dus blijf je even achter de fietsers (je remt dus) en haalt ze pas in als ze meer rechts fietsen. Maar het is gas los laten...

nog een:

je ziet hier achter een fietser maar de weg is helemaal vrij verder, er zijn ook geen zijwegen dichtbij, dus je kunt hem makkelijk met een grote boog inhalen. Maar nee, nu moet je juist remmen... :?
pi_100711370
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:05 schreef Gitaarmat het volgende:

[ afbeelding ]

je ziet hier achter een fietser maar de weg is helemaal vrij verder, er zijn ook geen zijwegen dichtbij, dus je kunt hem makkelijk met een grote boog inhalen. Maar nee, nu moet je juist remmen... :?
Remmen, omdat hij:
1) Aan het bellen is, en dus de gedachten niet bij de weg heeft
2) Zonder handen fietst, waarbij de kans dat hij ineens naar links slingert heel groot is!

(al vind ik dit ook overdreven hoor, maar ik had bij mijn theorie-examen gewoon steeds het veiligste gekozen, 1 foutje)
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:14:50 #103
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100711386
Bij die bovenste rijdt er iemand achter je. :P (Die dus niet verwacht dat jij sterk snelheid gaat minderen)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100714736
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Bij die bovenste rijdt er iemand achter je. :P (Die dus niet verwacht dat jij sterk snelheid gaat minderen)
Dat.
Plus dat je op de bovenste 30 rijdt en met gas loslaten voldoende afremt om in te halen (hoewel ik daar ook remmen zou hebben gegokt, dat geef ik toe).
In de tweede rijdt je 50 bij een fietser met de hierboven genoemde punten, dus dan is het verstandig om je snelheid flink te verminderen om ruim in te kunnen halen (denk eraan dat het CBR er vanuit gaat dat elk kind op een fiets suïcidaal is)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_100716171
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:14 schreef Oldenzaal het volgende:

[..]

Remmen, omdat hij:
1) Aan het bellen is, en dus de gedachten niet bij de weg heeft
2) Zonder handen fietst, waarbij de kans dat hij ineens naar links slingert heel groot is!

(al vind ik dit ook overdreven hoor, maar ik had bij mijn theorie-examen gewoon steeds het veiligste gekozen, 1 foutje)
Serieus, dat is écht zwaaaaar overdreven, zodra ik mijn rijbewijs rijd ik zo'n kind echt wel voorbij. Ik heb theorie de 29e, ga morgen beginnen denk ik. 8-) Denk dat ik trouwens ook 'n spoedcursus ga doen bij 'n andere rijinstructeur aangezien ik 'm voor de winter wil. Heb nu 13 lessen gehad en denk dat ik er dan 20 bij doe in 3-4 weken ofzo. :)
pi_100716245
Zijn er trouwens uitzonderingen op het voorlaten gaan van een tram?
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:00:40 #107
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100716448
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:56 schreef Gitaarmat het volgende:
Zijn er trouwens uitzonderingen op het voorlaten gaan van een tram?
Altijd voorlaten, ténzij tram haaientanden heeft. (Of stoplichten, maar dat lijkt me geen problemen geven.)

Die tram heeft mij m'n eerste theorie-examen gekost. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_100716569
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Altijd voorlaten, ténzij tram haaientanden heeft. (Of stoplichten, maar dat lijkt me geen problemen geven.)

Die tram heeft mij m'n eerste theorie-examen gekost. :')
en wat als de tram voor een zebrapad staat dan gaat de voetganger die wil oversteken voor toch?
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:12:24 #109
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100716984
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:03 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

en wat als de tram voor een zebrapad staat dan gaat de voetganger die wil oversteken voor toch?
Dat zou ik eigenlijk niet meer weten. :@ Maar ik had het zo in m'n hoofd zitten dat de tram eerst mag, tenzij tram overduidelijk voorrang moet geven, dus volgens die redenatie mag voetganger eerst. Of het ook echt klopt ben ik dus niet zeker van.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:39:34 #110
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100718147
quote:
Voorbeeld:

[ afbeelding ]

je ziet dat de fietsers niet allemaal op het fietspad rijden, dus blijf je even achter de fietsers (je remt dus) en haalt ze pas in als ze meer rechts fietsen. Maar het is gas los laten...

nog een:

[ afbeelding ]

Met zo een rode clio RS zoals op het plaatje gaat bij mij het gas erop :Y Ik snap de hele bedoeling van gevaren herkenning in theorie niet. Op een foto zie je nooit hoe erg het is, die jongen fiets zonder handen en is aan het bellen.. Maar slingert hij ook heel erg?? :? Je kan er niets mee.

De juf op de rijbaan, fiets ze daar al die tijd daar of komt ze daar net met een ruk de rijbaan op.
Fietst ze daar al die tijd al, gas eraf en erlangs. Komt ze er plots op, remmen.
't is waardeloos.
pi_100718416
quote:
Voorbeeld:

[ afbeelding ]

Hier willen ze dat je voor gas los laten kiest omdat er iemand vlak achter je rijdt. ;) (zie spiegel)
pi_100719610
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:03 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar ik heb volgens mij nog nooit een zebrapad over een tramrails zien lopen. Tramrails staat meestal apart, als er al een zebra is, is het met stoplichten. Of m'n geheugen laat me in de steek hoor :)
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:39 schreef blup het volgende:

[..]

Met zo een rode clio RS zoals op het plaatje gaat bij mij het gas erop :Y Ik snap de hele bedoeling van gevaren herkenning in theorie niet. Op een foto zie je nooit hoe erg het is, die jongen fiets zonder handen en is aan het bellen.. Maar slingert hij ook heel erg?? :? Je kan er niets mee.

De juf op de rijbaan, fiets ze daar al die tijd daar of komt ze daar net met een ruk de rijbaan op.
Fietst ze daar al die tijd al, gas eraf en erlangs. Komt ze er plots op, remmen.
't is waardeloos.
Juf op de baan kan je aan haar hand zien dat ze terug het fietspad op wil (hoewel ik nog nooit een fietser een hand heb zien uitsteken als ze teruggaan na het inhalen :').) Je kunt er vanuit gaan dat ze meer snelheid heeft dan de fietser die ze net voorbij is en dus snel weer op het fietspad zit.

(Ik probeer me in te leven in het CBR hoor, ben het met je eens dat gevaarsherkening weinig toegevoegde waarde heeft)
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:25:07 #113
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100719809
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:18 schreef Nagelschaartje het volgende:
Juf op de baan kan je aan haar hand zien dat ze terug het fietspad op wil (hoewel ik nog nooit een fietser een hand heb zien uitsteken als ze teruggaan na het inhalen :').) Je kunt er vanuit gaan dat ze meer snelheid heeft dan de fietser die ze net voorbij is en dus snel weer op het fietspad zit.

(Ik probeer me in te leven in het CBR hoor, ben het met je eens dat gevaarsherkening weinig toegevoegde waarde heeft)
Er zit er zelfs nog eentje voor haar als ik het goed zie. Maar je ziet niet op de foto hoe hard het gaat, je ziet niet wat eraan vooraf ging, je ziet totaal niet wat er gebeurt of gaat gebeuren.

Zelfde als dit:

Gaat deze bal erin of niet. :')
pi_100720106
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:25 schreef blup het volgende:

[..]

Er zit er zelfs nog eentje voor haar als ik het goed zie. Maar je ziet niet op de foto hoe hard het gaat, je ziet niet wat eraan vooraf ging, je ziet totaal niet wat er gebeurt of gaat gebeuren.

Zelfde als dit:
[ afbeelding ]
Gaat deze bal erin of niet. :')
Precies, denk dat het beter zou zijn om filmpjes te gebruiken. Geeft je een veel beter beeld van de situatie.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:43:21 #115
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100720399
quote:

[..]

Ik kan me vergissen, maar ik heb volgens mij nog nooit een zebrapad over een tramrails zien lopen. Tramrails staat meestal apart, als er al een zebra is, is het met stoplichten. Of m'n geheugen laat me in de steek hoor :)
Het is gewoon verwarrend als je er te diep over na wil denken. :') Immers: ik *denk* dat trams en zebra's met stoplichten gaan, maar hoe kan ik dat zeker weten? :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:10:08 #116
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100721381
quote:

[..]

Ik kan me vergissen, maar ik heb volgens mij nog nooit een zebrapad over een tramrails zien lopen.
http://maps.google.nl/?ll(...)55,0.000871&t=h&z=21
pi_100724339
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Nou dat denk ik niet. Ten 1e is het een scooter, ten 2e is te zien via de binnenspiegel dat hij meters (ong 10 meter) achter de auto rijdt.

De reden waarom er voor gas loslaten gekozen moet worden is omdat je er dan prima links langs kan, omdat er verder geen verkeer nadert. Omdat je gas loslaat zal je de fietsers met ongeveer 20 km/ph passeren gezien de afstand.

De reden dat je bij foto 2 moet remmen is inderdaad zoals al was aangegeven, het een kind betreft, die geen handen aan het stuur heeft en ook nog eens telefoneert. Kinderen zijn onvoorspelbaar.

Het gaat allemaal om de details :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:32:39 #118
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_100724562
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Gedetineerde het volgende:

[..]

Nou dat denk ik niet. Ten 1e is het een scooter, ten 2e is te zien via de binnenspiegel dat hij meters achter de auto rijdt.

De reden waarom er voor gas loslaten gekozen moet worden is omdat je er dan prima links langs kan, omdat er verder geen verkeer nadert. Omdat je gas loslaat zal je de fietsers met ongeveer 20 km/ph passeren gezien de afstand.

De reden dat je bij foto 2 moet remmen is inderdaad zoals al was aangegeven, het een kind betreft, die geen handen aan het stuur heeft en ook nog eens telefoneert. Kinderen zijn onvoorspelbaar.
De vraag was waarom niet remmen: er zit iemand achter je die niet verwacht dat jij sterk snelheid gaat verminderen, ook al is dat een scooter. En aangezien je er van het CBR moet uitgaan dat iedereen suïcidaal is/niet op zit te letten, behoor je ook dáár rekening mee te houden. (Je kan immers ook niet zien of scootertje braaf de maximumsnelheid aanhoudt... )

En gas loslaten is hier inderdaad de betere optie gezien de situatie, maar zoals al gezegd: de vraag was waarom je daar niet moest gaan remmen. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_100726479
Maar weer eens een theorie examen aangevraagd, na paar jaar geleden 3x gezakt te zijn voor praktijk had ik het helemaal gehad. Toch maar weer opnieuw proberen. 30 Augustus hoef ik pas dus nog ff de tijd om te leren.
pi_100732406
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De vraag was waarom niet remmen: er zit iemand achter je die niet verwacht dat jij sterk snelheid gaat verminderen, ook al is dat een scooter. En aangezien je er van het CBR moet uitgaan dat iedereen suïcidaal is/niet op zit te letten, behoor je ook dáár rekening mee te houden. (Je kan immers ook niet zien of scootertje braaf de maximumsnelheid aanhoudt... )

En gas loslaten is hier inderdaad de betere optie gezien de situatie, maar zoals al gezegd: de vraag was waarom je daar niet moest gaan remmen. ;)
Sorry ik heb de vraag verkeerd gelezen. Ervanuitgaande dat jij 30 rijdt, en die scooter misschien 45 km/ph is het wel vragen om problemen als je remt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gedetineerde op 14-08-2011 22:08:36 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:56:39 #121
30252 Soempie
Procreating
pi_100732651
quote:

In het examen is het echt een stuk makkelijker. Dan zijn die situaties toch wat duidelijker. Ik kreeg een aantal waarbij je overduidelijk moest remmen bijvoorbeeld (bal over de weg, fietsvlaggetje van een kindje tussen twee auto's langs de kant, vrachtwagen die je af gaat snijden, etc.). Ik zag best op tegen het onderdeel, maar het viel echt reuze mee. Had uiteindelijk 2 foutjes en je mag er geloof ik 12 fout doen? Er was ook maar een iemand in de groep gezakt op dat onderdeel.

Ben best nerveus voor morgen. Hoop zo dat ik het haal, want heb ook geen zin er meer geld aan te besteden. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100739915
gevaarherkenning is echt wel te doen inderdaad. Je mag er 12 of 13 fout hebben van de 25. Dat betekent dat je als je er 10 van de 25 zeker zou weten (en er zitten best een aantal eenvoudige bij) je met puur gokken in principe als voldoende hebt.
pi_100739963
Helemaal mee eens, gevaarherkenning gaat lukken :P
pi_100748641
quote:
I stand corrected :).
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:56 schreef Soempie het volgende:

[..]

In het examen is het echt een stuk makkelijker. Dan zijn die situaties toch wat duidelijker. Ik kreeg een aantal waarbij je overduidelijk moest remmen bijvoorbeeld (bal over de weg, fietsvlaggetje van een kindje tussen twee auto's langs de kant, vrachtwagen die je af gaat snijden, etc.). Ik zag best op tegen het onderdeel, maar het viel echt reuze mee. Had uiteindelijk 2 foutjes en je mag er geloof ik 12 fout doen? Er was ook maar een iemand in de groep gezakt op dat onderdeel.

Ben best nerveus voor morgen. Hoop zo dat ik het haal, want heb ook geen zin er meer geld aan te besteden. :')
Leukste vind ik als de bal er overduidelijk in gephotoshopt is :')
pi_100749105
Bah, ik moet zo weer lessen (9u) en ben nerveus. Altijd zo vlak voor 'n rijles :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')