TTT is niet verplicht, maar in mijn geval wel handig omdat ik bijzondere verrichtingen gewoon lastig vind. (Iets met vrouwen die niet kunnen inparkeren enzo, heerlijk cliche weer.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
Krijgt iedereen een TTT ofzo?
Wie heeft een site waar ik goed kan leren voor het theorie examen? Ik heb het boek (allang, nog niet in begonnen, geen motivatie en ben al bij les 14) en de CD ben ik kwijt geraakt, kan ik wel opnieuw gaan kopen maar weet niet of er mogelijk een site is waarbij ik het binnen 3 dagen ofzo kan leren zodat ik het vrijdag kan aanvragen?
Aanvragen kun je sowieso nu ook al doen, gemiddelde wachttijd is meer dan twee weken - in de omgeving Utrecht/Leusden was dat althans.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:07 schreef Mpj het volgende:
Krijgt iedereen een TTT ofzo?
Wie heeft een site waar ik goed kan leren voor het theorie examen? Ik heb het boek (allang, nog niet in begonnen, geen motivatie en ben al bij les 14) en de CD ben ik kwijt geraakt, kan ik wel opnieuw gaan kopen maar weet niet of er mogelijk een site is waarbij ik het binnen 3 dagen ofzo kan leren zodat ik het vrijdag kan aanvragen?
Watquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:22 schreef compier het volgende:
Geslaagd voor mijn "class E" oftewel mag voor verhuur rijden, tot 14 personen vervoeren en trucks tot 13000 kilo (26000Lbs) rijden.
kosten: 35 dollartest van 25 vragen..
Ik was ook echt heel zenuwachtig. Ik had ook nog een les direct voor het examen, ging ook niet al te best. Maar tijdens het examen juist weinig last van zenuwen gehad. Hopen dat je een beetje aardige en relaxte examinator krijgt, scheelt veel denk ik!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:13 schreef Soempie het volgende:
Iedereen die geslaagd is gefeliciteerd!
Mpj, wat een rare gang van zaken. Ik zou ook op zoek gaan naar een ander, want het schiet echt niet op als je weken niet kunt rijden. En voor wat betreft theorie: ik ben 2 dagen van te voren begonnen en heb het in een keer gehaald. Vond het examen echt te makkelijk. Ze hadden zo ontzettend veel instinkers kunnen geven, maar dat gebeurde niet echt.
Hier is de laatste rijles achter de rug (hopelijk). Ging wel prima eigenlijk. Als het maandag ook zo gaat, dan slaag ik wel. Maar zenuwen kunnen het behoorlijk verpesten ben ik bang.
Tja, daar valt niet veel van te zeggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:07 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat raden jullie me aan? Pakket van 30 lessen + TTT + Praktijkexamen (1750 euro totaal) of losse lessen van 50 euro ? Weet amper hoeveel lessen ik nodig zal hebben.
Ik zit nu op 15 lessen man, nog niet eens een keer betaaldquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:19 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Tja, daar valt niet veel van te zeggen. Zou gewoon een proefles doen (misschien bij meerdere) je instructeur maakt dan wel een inschatting. Dacht zelf voorafgaand dat ik wel af kon met een tiental lessen, nou ik had mezelf zwaar onderschat.
Je zit op 15 lessen nu en je hebt nog nooit betaald?!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:26 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ik zit nu op 15 lessen man, nog niet eens een keer betaaldBij les 1 zeiden ze 50 uren.. Zal niet veel van waar zijn, was zwaar zenuwachtig
Duur zeg, ik had exact hetzelfde pakket voor 1150e. Ik zou er wel voor kiezen overigens, je zit zo aan 30 lessen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:07 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat raden jullie me aan? Pakket van 30 lessen + TTT + Praktijkexamen (1750 euro totaal) of losse lessen van 50 euro ? Weet amper hoeveel lessen ik nodig zal hebben.
ja ookquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik vond vooral de melding dat het op de snelweg niet is toegestaan om te keren erg leuk
Dat weet je pas als je er bentquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:47 schreef Len93 het volgende:
Maandag theorie, ik heb alleen geen idee hoe erg ik nog moet leren. Het meeste weet ik geloof ik wel. Dingen waar extra nadruk op wordt gelegd?
Klinkt alsof je er behoorlijk op vooruit gaat. Aantal lessen moet je maar zien. Voertuigbeheersing is maar een klein gedeelte natuurlijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 07:21 schreef Catelyn het volgende:
Van rijschool geswitcht. Tijdens de intest daar had ik het gevoel méér te hebben geleerd dan in de paar (flut)rijlessen samen van de goedkope rijschool waar ik had gereden. Maar... die waar ik nu naartoe ga is wel weer waanzinnig duur (nee niet belachelijk duur, ik heb de sommetjes op internet gezien, het is terecht, maar oef...)
Wat mij verbaast is dat er heel goed les wordt gegeven, precies zoals ik verwachtte maar bij de oude rijschool bij twee verschillende instructeurs totaal niet kreeg, maar dat ze het dubbele aan rijlesuren inschatten. En ze zijn een half keer zo duur. Dat aantal lessen snap ik niet. Als het landelijk gemiddelde 50 uur is en ik ben al helemaal getraind in de basics (schakelen, pedalen, snelweg, achteruit rijden, rotondes, stoplichten etc) waarom heb ik dan alsnog 40u nodig??
Maar goed, 'gelukkig' hebben ze geen pakketten waardoor je jezelf niet bij hun vast hoeft te leggen (althans, dat ga ik niet doen, mijn cbr machtiging dien ik pas in wanneer ik zeker weet dat ik bij hun examen ga doen) dus ik ga gewoon wat lessen daar volgen, en dan zie ik wel weer verder.
Bij mijn vorige rijschool leste ik in een oude Skoda Fabia. Lekker autootje op zich, heel vergeeflijk naar de rijder :-) Maar helaas was hij volledig afgeschreven, met een wat kapotte schakelbak, niet in hoogte verstelbare stoel, en niet lekker werkende veiligheidsgordel. En er was geen zicht op dat het concern de auto op zeer korte termijn ging vervangen.
Daarnaast een instructrice die duidelijk geen interesse in auto's of autorijden had (bang om in het buitenland te rijden, wist verder nauwelijks iets van auto's). Dus ik twijfelde erg of ik binnen die rijschool wéér van instructeur zou gaan wisselen of dat ik het buiten de deur zou zoeken.
Nu rijd ik in een heerlijke Opel Astra 2010, ik kan fatsoenlijk over het stuur heen kijken, lol, maar de auto straft ieder foutje met de koppeling hard af (maar remt wel weer lekkerder) en heb ik een instructeur die misschien niet zo gezellig is, maar godzijdank niet de hele les over zichzelf praat. Oh hij praat wel aan een stuk door, maar dat is één grote stroom van reacties op wat ik doe met de auto en hoe ik het beter kan doen.
Ik weet niet of er al een duidelijk antwoord op de G3 was?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Ha, ik wist wel dat ik ze ergens gezien had!
http://maps.google.com/?l(...)A&cbp=12,154.36,,0,0
Hier ga je dus een autoweg op, maar door de bochten is het niet veilig om harder te gaan dan 50, vandaar de combinatie!
Voornamelijk meerkeuze. Als er open vragen zijn, zijn dat cijfervragen, dus over de afmetingen van de auto, profieldikte of welke snelheid je op een bepaalde weg mag rijden (die laatste komt volgens mij het meeste voor)quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:38 schreef Apotheose het volgende:
is theorie dus open en meerkeuze vragen?
Dat leek me door de toevoeging van autoweg duidelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:48 schreef blup het volgende:
[..]
Ik weet niet of er al een duidelijk antwoord op de G3 was? [ afbeelding ]
Dat doen ze daar omdat G3 niet alleen 100KM/u is maar ook een verbod voor voertuigen die niet sneller kunnen of mogen dan 50km/u(brommers, brommobielen en tractoren), je mag er niet keren, je mag er niet stilstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |