abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121133009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dat speelde zich af in de jaren '50 en '60, een heel andere tijd dan die waarin dit memorandum werd geschreven.
En welke garantie hebben we nu dan dat de CIA ethisch opereert?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:59:20 #52
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_121135008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En welke garantie hebben we nu dan dat de CIA ethisch opereert?
Geen, maar het lijkt me omgekeerd ook een beetje kort door de bocht om een affaire van 40-50 jaar geleden aan te halen om te suggereren dat de CIA en de media nu onder één hoedje spelen bij het organiseren van cover-ups, terwijl die samenwerking in een veel latere tijd is begonnen en het initiatief ook intern gepresenteerd wordt als een poging om de buitenwereld meer openheid van zaken te geven.
pi_121139697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Geen, maar het lijkt me omgekeerd ook een beetje kort door de bocht om een affaire van 40-50 jaar geleden aan te halen om te suggereren dat de CIA en de media nu onder één hoedje spelen bij het organiseren van cover-ups, terwijl die samenwerking in een veel latere tijd is begonnen en het initiatief ook intern gepresenteerd wordt als een poging om de buitenwereld meer openheid van zaken te geven.
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat?

"PAO [Public Affairs Office] now has relationships with reporters from every major wire service, newspaper, news weekly, and television network in the nation. This has helped us turn some intelligence failure stories into intelligence success stories, and it has contributed to the accuracy of countless others. In many instances, we have persuaded reporters to postpone, change, hold, or even scrap stories that could have adversely affected national security interests or jeopardized sources and methods."

Dit onderdeel van de CIA heeft dus relaties met reporters van alle grote persbureaus.

Er staat ook dat "in many instances" de CIA de reporters heeft overgehaald om verhalen te veranderen of niet te publiceren. We praten hier dus blijkbaar niet over een enkel verhaal maar over een heleboel verhalen.

Nou kunnen we hieruit niet opmaken of dit uiteindelijk voor goede doeleinden is gebruikt of voor slechte doeleinden. Maar wanneer mensen zeggen dat er een UFO cover-up is en skeptici reageren lacherig en zeggen dat de media nooit beïnvloed kan worden op grote school, dan bewijst dit document dat de CIA de media dus wel kan beïnvloeden op grote schaal. En dat is het enige punt dat ik probeer te maken.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:53:15 #54
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_121140826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 03:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat?
Ja, ik heb dat verhaal hierboven samengevat. Het is een beetje een standaardpraatje voor interne consumptie. De samenwerking heeft bijgedragen aan een positiever imago ("helped us turn some intelligence failure stories into intelligence success stories"), er worden minder verzinsels rondgestrooid ("it has contributed to the accuracy of countless others") en schade aan o.m. personen en methoden werd voorkomen ("we have persuaded reporters to postpone, change, hold, or even scrap stories that could have adversely affected national security interests or jeopardized sources and methods"). Dit gebeurt, naar je zou mogen aannemen, op basis van een gezond overleg tussen gelijkwaardige partijen. Je doet het voorkomen alsof de media door de CIA op ontoelaatbare wijze onder druk gezet zijn om over zaken te zwijgen die ze hadden moeten rapporteren, maar vooralsnog blijkt dat nergens uit.
pi_121159342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 08:53 schreef Iblardi het volgende:
Je doet het voorkomen alsof de media door de CIA op ontoelaatbare wijze onder druk gezet zijn om over zaken te zwijgen die ze hadden moeten rapporteren, maar vooralsnog blijkt dat nergens uit.
Wow, jij hebt echt een probleem met begrijpend lezen. Hier nogmaals mijn conclusie uit mn laatste post:

Maar wanneer mensen zeggen dat er een UFO cover-up is en skeptici reageren lacherig en zeggen dat de media nooit beïnvloed kan worden op grote school, dan bewijst dit document dat de CIA de media dus wel kan beïnvloeden op grote schaal. En dat is het enige punt dat ik probeer te maken.

Dit document bewijst op geen enkele manier dat deze macht voor slechte doeleinden wordt gebruikt (dat zeg ik nu al voor de tweede keer), maar het geeft wel aan dat de CIA de media op grote schaal kan controleren. Dat is het enige dat ik zeg!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:54:04 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_121160443
- Edit: Beetje zinloze discussie. -

[ Bericht 47% gewijzigd door Iblardi op 04-01-2013 18:23:36 ]
pi_121355219
Maak er dan een zinvolle van! Pop heeft een goed punt.
I am the hour,freaks devour
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:36:27 #58
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_121389190
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De topics over UFO's waarin de meest interessante en overtuigende informatie staat, die lopen niet zo goed heb ik gemerkt. Met name de mensen die het UFO fenomeen maar belachelijk vinden, zijn niet echt terug te vinden in dit soort topics.
viel mij ook al op ... LOL ^O^
pi_121390179
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De topics over UFO's waarin de meest interessante en overtuigende informatie staat, die lopen niet zo goed heb ik gemerkt. Met name de mensen die het UFO fenomeen maar belachelijk vinden, zijn niet echt terug te vinden in dit soort topics.
Kan je ergens een lijstje maken van dat soort topics, want ik zou die wel (opnieuw) willen inzien.
  maandag 10 juni 2013 @ 00:39:16 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127607218
is de tr-3b officeel bevestigd?
pi_128903313
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:46:32 #64
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128903710
Goed topic weer PCP, effe kijken zodra ik tijd heb. ^O^
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_128908475
De "Top 100" van U.F.O.-filmpjes..
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:52:44 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128910302
Ja, laat het maar aan Probably_on_pcp over om UFO-topics te maken :D
Onze 'huis-aliën' ;)
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: