abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101742643
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.

Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Surferboy op 09-09-2011 10:30:16 ]
pi_101744078
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Advisor
03: Opleiding: vwo in nederland, daarna wo, daarna interne stage, nu traineeship.
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: te weinig
07: 13e maand: Ja, plus 14e maand, plus eindejaarsuitkering, plus een hele reeks maandelijkse toeslagen en vliegtickets, en soms gevarengeld (bij inspectie van nieuwe installaties op zee)
08: Bruto maand salaris: 6235 kaal
09: Netto maand salaris: Verschilt per maand ivm toeslagen en extra, meestal tussen de 4000 en 5500 netto
10: Overuren betaald: Geen idee
11: Werkervaring: 2 + 2 jaar
12: Goodies: Teveel om op te noemen. kan o.a. beschikking krijgen tot een chauffeur :') :') :')
Duitsland > Nederland
pi_101744314
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.

Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.
Gut gut, waarom zo zuur? Als je enigzins gelooft in marktwerking, zul je ook begrijpen dat waar ver bovengemiddeld verdiend wordt, er meestal een gebrek aan marktwerking is. Een complete beroepsgroep die zelf het "aanbod" kan bepalen is zo'n verstoring van de marktwerking. Dat is allemaal basis economie, zoals je het ongetwijfeld op school hebt gehad. En als je dus zorgt dat het aanbod laag blijft, zorg je dat de salarissen hoog liggen en zo gaat dat in meerdere beroepsgroepen (zie tandartsen bijvoorbeeld). Of denk je dat jouw salaris hetzelfde zou zijn als er opeens twee keer zoveel luchtverkeerleiders waren, waarvan er 30% werkloos thuis zat?

En je mag zeggen wat je wilt, maar ik heb nooit mijn salaris ergens verdedigd. Ik vind het heerlijk dat ik goed betaald krijg, maar ik vind zeker dat ik het niet verdien... In de financiele sector is de marktwerking pas echt verkracht, daar is jouw beroepsgroep niks bij...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:59:20 #104
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101745588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:

fraag en aanbot
pi_101746078
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:59 schreef Sokz het volgende:

[..]

fraag en aanbot
En het gebrek aan natuurlijke werking daarvan...
pi_101748232
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
pi_101748307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
Het tekort zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de opleiding, en de toelating daartoe, gereguleerd wordt door de luchtverkeersleiders zelf? En waarom zou het salaris dan nog hoger liggen? Worden mensen momenteel verplicht om te werken? Blijkbaar is het aantrekkelijk genoeg om de vacatures te vullen, dus dat zit wel goed.

Je zou denken dat mensen het idee van marktwerking toch wel onder de knie hadden...
pi_101748334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.
pi_101749030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:12 schreef Franzisska het volgende:
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Advisor
03: Opleiding: vwo in nederland, daarna wo, daarna interne stage, nu traineeship.
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: te weinig
07: 13e maand: Ja, plus 14e maand, plus eindejaarsuitkering, plus een hele reeks maandelijkse toeslagen en vliegtickets, en soms gevarengeld (bij inspectie van nieuwe installaties op zee)
08: Bruto maand salaris: 6235 kaal
09: Netto maand salaris: Verschilt per maand ivm toeslagen en extra, meestal tussen de 4000 en 5500 netto
10: Overuren betaald: Geen idee
11: Werkervaring: 2 + 2 jaar
12: Goodies: Teveel om op te noemen. kan o.a. beschikking krijgen tot een chauffeur :') :') :')
Leuk verdienen bij die multinational dan! En dan te bedenken dat een kennis van mij daar weg is gegaan.. die jongen had ook 2 wo opleidingen op zak en werkte ook waar jij werkt ;)

Denk dat ik toch maar is wat anders moet gaan doen i.p.v. in de zorg :P
pi_101754555
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.
En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.

Jammergenoeg is niet iedereen geschikt om het werk te doen, dat is niet alleen in Nederland zo maar over de gehele wereld. Elke ANSP (Luchtverkeersleidinginstantie) over de wereld kampt met hetzelfde probleem, er is zat aanwas/aanmeldingen maar lang niet iedereen heeft de benodigde afwijking om het werk naar behoren uit te kunnen voeren.

Met het probleem dat Schiphol en het nederlandse luchtruim qua complexiteit en uurcapaciteit in de wereldtop zit. Vandaar dat op het moment dat er inderdaad echte marktwerking zou zijn mijn salaris hoogstwaarschijnlijk hoger zou zijn dan lager.

(Verkeersleiders in Dubai bijvoorbeeld verdienen rond de 11k netto, met ca. 1,5 keer het aantal vrije dagen en een stuk minder verkeer, in Spanje zelfs nog meer tot voor kort. Maar zoals ik al zei, ik ben prima tevreden met wat ik krijg.)

Er zijn zeker dagen dat ik absoluut niet verdien wat ik krijg. Maar er zijn ook dagen waarop ik mijn jaarsalaris in 3 uur waar maak.

Maargoed, genoeg offtopic: Franzisska heeft pas een mooi salaris!! :-)
pi_101755466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:16 schreef Surferboy het volgende:

[..]

En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.

Jammergenoeg is niet iedereen geschikt om het werk te doen, dat is niet alleen in Nederland zo maar over de gehele wereld. Elke ANSP (Luchtverkeersleidinginstantie) over de wereld kampt met hetzelfde probleem, er is zat aanwas/aanmeldingen maar lang niet iedereen heeft de benodigde afwijking om het werk naar behoren uit te kunnen voeren.

Met het probleem dat Schiphol en het nederlandse luchtruim qua complexiteit en uurcapaciteit in de wereldtop zit. Vandaar dat op het moment dat er inderdaad echte marktwerking zou zijn mijn salaris hoogstwaarschijnlijk hoger zou zijn dan lager.

(Verkeersleiders in Dubai bijvoorbeeld verdienen rond de 11k netto, met ca. 1,5 keer het aantal vrije dagen en een stuk minder verkeer, in Spanje zelfs nog meer tot voor kort. Maar zoals ik al zei, ik ben prima tevreden met wat ik krijg.)

Er zijn zeker dagen dat ik absoluut niet verdien wat ik krijg. Maar er zijn ook dagen waarop ik mijn jaarsalaris in 3 uur waar maak.

Maargoed, genoeg offtopic: Franzisska heeft pas een mooi salaris!! :-)
Het is niet eens zozeer off-topic. Maar qua marktwerking zou je salaris niet omhoog kunnen. Waarom zou iemand jou meer betalen, blijkbaar zijn er nu toch al voldoende mensen die dit werk voor het huidig salaris willen doen? Dat is wel les 1 van marktwerking: als er voldoende aanbod van arbeid is op salaris x, dan hoeft het salaris dus niet omhoog - simpel.

En ik blijf erbij dat het ongezond is om mensen zelf controle te geven over de "toevoer". Dat hindert gewoon een efficiente markt, en dat kan nooit nadelig werken tegen jouw salaris. En ach, over die speciale capaciteiten zou ik mezelf nooit zo durven uitlaten. Maar blijkbaar geloof jij oprecht in je speciale gaven...
pi_101755550
PS: Franzisska heeft inderdaad een best salaris, gefeliciteerd!
pi_101761440
Ik beticht mezelf geen speciale gave, zeer zeker niet! Ik ben de meest simpele boerenlul die je kunt bedenken....en wat dat betreft is het (imho) ook weinig anders dan bankieren.

Elke aap kun je leren bankieren, maar om in de top (ben niet echt thuis in de financiele wereld, maar The City lijkt me toch redelijk richting de top) mee te kunnen zul je toch wat extra's
moeten hebben lijkt me!

Luchtverkeersleiding is in de basis een heel simpel spelletje, ware het niet dat het niveau waarop dat spelletje gespeeld wordt op Schiphol net ff wat hoger is dan het niveau waarop de meesten mee kunnen doen!

Desondanks ben je wat mij betreft van harte welkom om me ongelijk te bewijzen door een piek weg te komen werken hier! :-)
pi_101762044
Dat zou voor mij geen vooruitgang zijn qua salaris, dus dank je. En daarbij beweer ik ook nergens dat ik het beter zou kunnen natuurlijk. Echter, hoe belangrijk kwaliteit ook iets, als je ipv de top 0.10% van de kandidaten besluit de top 0.11% van de kandidaten toe te laten, heb je al in 1 klap een stuk meer mensen en dus niet dat chronische tekort. Moeilijk om hard te maken dat zo'n verruiming het eind van de luchtvaart in Nederland zal betekenen... Jouw argumentatie klinkt bijna als goeie indoctrinatie, wie heeft er nu ooit bewezen dat de grens nu exact op de juiste plek ligt?

Enfin, net als bankieren is het geen rocket science. En om in de city ver te komen moet je gewoon een beetje scherp zijn, maar voornamelijk veel mazzel hebben. Ik denk dat een hoop lui mijn baan in een paar maandjes onder de knie hebben.
pi_101777345
Haha, geloof graag dat het geen serieuze optie zou zijn, maar was meer bedoeld om te laten zien wat we doen. :-)

Ik snap je redenering, maar je maakt een paar aannames daarin. Vooral dat het gevraagde 'niveau' wordt bepaalt door verkeersleiders, dit is echter niet het geval. Dit niveau is aan de ene kant begrenst door de veiligheid zoals vastgelegd door ICAO en die is overal ter wereld wettelijk hetzelfde.

En aan de andere kant door de klant (de luchtvaartmaatschappijen) die de maximale capaciteit van Schiphol eisen. (Ook die capaciteit is geen natte-vinger-werk, maar te berekenen door een uur te delen door de minimale veilige tijd tussen 2 vliegtuigen)

Ik ben met je eens dat het op het eerste gezicht geen wereldschokkend effect zou hebben om de intake te verruimen met 10% minder scorende kandidaten. Dit zouden we nooit ten koste van de veiligheid laten gaan, en er zouden dus ook niet méér ongelukken gebeuren.

Maar, aangezien dit verlies aan kunde uit de lengte of uit de breedte moet komen maar niet uit de veiligheid, zou het dus logischerwijs uit de capaciteit van Schiphol moeten komen. Even heel simpel doorgerekend, maar 10% minder vluchten op een dag op Schiphol zijn 134 vluchten. Dat is héél erg veel inkomsten die Schiphol en de luchtvaartmaatschappijen mislopen.

Verder is het zeker niet zo dat je door allemaal brandende hoepels hoeft te kunnen springen terwijl je keffende poedels jongleerd terwijl je op een eenwieler rijdt om verkeersleider te worden. Als je het 100% van het niveau haalt dan wordt je gewoon verkeersleider, simple as that.

Dit lijkt me wel genoeg voor hier, mocht het je echt interesseren dan kan ik je een uitgebreidere uitleg PM'en. :-)
pi_101777999
Er valt weinig uit te leggen. Ik begrijp de beperking, maar je haalt nog steeds dingen door elkaar in je redenatie (zoals vraag en aanbod).
pi_101778086
Geloof me er is nog veel meer uit te leggen. Maar denk dat we have te agree to disagree.
pi_101778165
Zucht. De dingen die je uit legt tot nu toe, gebruik je vervolgens in kromme redeneringen. Ik betwist de feiten nauwelijks, je conclusies zijn alleen verkeerd. Enfin, back OT.
pi_101783915
pfff of open je eigen" ik vlieg en verdien zoveeeeel topic"
of spreek ergens in new york af...
pi_101784216
Relax, volgens mij ging het nergens over de hoeveelheid vliegen of verdienste, dus hoe je waffel. Excuses voor het off-topic gelul inderdaad, maar je frustraties boeien me niet.
pi_101787555
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:47 schreef Drive-r het volgende:
Relax, volgens mij ging het nergens over de hoeveelheid vliegen of verdienste, dus hoe je waffel. Excuses voor het off-topic gelul inderdaad, maar je frustraties boeien me niet.
Post jij eens ;)
pi_101788051
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:08 schreef Physics het volgende:

[..]

Post jij eens ;)
Heeft 'ie al meerdere malen gedaan, alleen in voorgaande reeksen.
pi_101789360
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Functioneel-/applicatiebeheerder
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 24
06: Aantal vakantiedagen: 19,38
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 1808
09: Netto maand salaris: 1360
10: Overuren betaald: indien gewenst, anders tijd voor tijd
11: Werkervaring: 17 jaar (in dit vak 1jr.)
12: Goodies: laptop, sportbijdrage, reiskostenvergoeding voor 3km fietsen, opleidingsmogelijkheden, thuiswerken en veel taart.

Tevreden? Ja, leuke functie. Ik kan me overal tegenaan bemoeien, wat ook wordt gewaardeerd.
Voldoende tijd voor de kinderen, ook erg belangrijk in deze levensfase.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prutzenberg op 10-09-2011 23:17:19 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_101800435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:25 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Procesoperators op het land verdienen ook al goed ;)
De vakkennis he
ploegentoeslag en regelmatigheidstoeslag icm technische-sector-werk waarin soms ook zwaar en/of gevaarlijk werk verricht wordt schroeven het loonstrookje aardig op.
pi_101800708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heeft 'ie al meerdere malen gedaan, alleen in voorgaande reeksen.
Tijden veranderen.
pi_101801122

[ Bericht 100% gewijzigd door Prutzenberg op 10-09-2011 23:16:45 (dubbel) ]
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_101808518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 23:05 schreef Physics het volgende:

[..]

Tijden veranderen.
Ja, maar meestal jaarlijks en dus weinig nieuws te melden. Daarbij is mijn bonus (150-200% van een jaar salaris) het grootste gedeelte van mijn beloning en weet ik daar pas over een paar maanden iets over te melden.
pi_101808556
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:19 schreef Prutzenberg het volgende:
Tevreden? Ja, leuke functie. Ik kan me overal tegenaan bemoeien, wat ook wordt gewaardeerd.
Voldoende tijd voor de kinderen, ook erg belangrijk in deze levensfase.
Klinkt als een heerlijke job als je kids hebt en voldoende beloning? Ben je ook bewust een jaar geleden geswitched, of was je de oude baan beu?
pi_101808869
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 10:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klinkt als een heerlijke job als je kids hebt en voldoende beloning? Ben je ook bewust een jaar geleden geswitched, of was je de oude baan beu?
Beide. Maar het feit dat het niet mogelijk was om minder uren te werken was doorslaggevend.
pi_101808958
Goed om dan toch de knoop door te hakken, ik denk dat veel mensen dat nalaten. Beetje geforceerde verandering is daarbij goed voor de mens, denk ik zelf altijd.
pi_101809231
Het was trouwens best een klus om een uitdagende part-time baan te vinden.
Ik ben er achter gekomen dat veel mensen nog steeds erg traditioneel zijn ingesteld: men reageert erg verbaasd als een man part-time wil werken om de zorg voor de kinderen te delen. Met moeite was 32 uur per week écht het minimum.
En gewoon het lef hebben om te vragen waarom mijn vrouw niet gewoon thuisblijft... :')
pi_101809318
Ach, alle statistieken wijzen hetzelfde uit, Nederland is enkel in zijn hoofd geemancipeerd. Als het erop aan komt zit de Nederlandse vrouw nog bovengemiddeld vaak thuis met de kinderen.
pi_101882457
Overigens bedacht ik me net dat stel ik zou mijn bijbaantje full time doen ik meer zou verdienen dan sommigen hier, eigenlijk schandalig.
pi_101882976
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:12 schreef Physics het volgende:
Overigens bedacht ik me net dat stel ik zou mijn bijbaantje full time doen ik meer zou verdienen dan sommigen hier, eigenlijk schandalig.
Wat is dat bijbaantje dan? En is het zwart of wit? ;)
pi_101883513
quote:
5s.gif Op maandag 12 september 2011 23:20 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat is dat bijbaantje dan? En is het zwart of wit? ;)
Het is wit, online zoekmachine evaluatie. 15e/u, plus nog een andere bijbaan die me 2u/week kost en 250/m oplevert.
pi_101888505
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:12 schreef Physics het volgende:
Ik kan parttime/freelance per uur ook meer verdienen dan ik nu per uur fulltime krijg. Alleen de zekerheid op 38 uur per week werk is dan weg...
eten!!!
pi_101889316
Man, ik zou willen dat ik parttime hetzelfde per uur kon verdienen. Ik denk dat ik dan naar 2 dagen in de week zoiu gaan - lijkt me heerlijk.
pi_101889964
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:29 schreef Physics het volgende:

[..]

Het is wit, online zoekmachine evaluatie. 15e/u, plus nog een andere bijbaan die me 2u/week kost en 250/m oplevert.
Je vergeet de progressie in belastingschijven, het 'vollediger' doorwerken van algemene heffingskortingen tot een bepaald bedrag aan verdiensten, en de snel stijgende progressie daarboven, het gemis aan fatsoenlijke pensioenopbouw en secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden.

Dus nee, het is absoluut niet vergelijkbaar.
pi_101894053
01: Bedrijfstak: Financiële sector
02: Functie: Stagiair
03: Opleiding: WO
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 20 op jaarbasis
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 600
09: Netto maand salaris: 565
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Niks

Tevreden? Mwoah :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rejected op 13-09-2011 13:02:54 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:01:02 #140
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101894084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:59 schreef Rejected het volgende:
02: Functie: Stagiair
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 20
08: Bruto maand salaris: 600
09: Netto maand salaris: 565

Tevreden? Mwoah :P
Waar loop je stage dan? :P
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:56:02 #141
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101897826
[Centraal] Pats hier met je hoge inkomen-topic :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:09:48 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_101898289
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:40 schreef Drive-r het volgende:
Man, ik zou willen dat ik parttime hetzelfde per uur kon verdienen. Ik denk dat ik dan naar 2 dagen in de week zoiu gaan - lijkt me heerlijk.
Freelance/contractor (Ltd): dan zal je je bonus moeten omzetten in een hoger basisuurloon. ;)
reset
pi_101898844
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:56 schreef SEMTEX het volgende:
[Centraal] Pats hier met je hoge inkomen-topic :')
:')
pi_101899411
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:31 schreef Rejected het volgende:

[..]

:')
Ach, dit topic is altijd zo geweest, sommige mensen komen er blijkbaar pas na 5 jaar achter...
pi_101899433
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:09 schreef Individual het volgende:

[..]

Freelance/contractor (Ltd): dan zal je je bonus moeten omzetten in een hoger basisuurloon. ;)
Het is sowieso geen optie in deze industrie. Wel jammer...
pi_101912829
1. voeding
2. allround proces operator
3. VWO (WO 1 jaartje ;-) )
4. 31
5. 40, waarvan ik 20 uur koffie drink in de kantine... dus....
6. 25 + 9 ADV
7. ja
8. 45000 per jaar
9. gemiddeld iets van 2300 euro....
10. ja, 150%
11. veel....
12. bijna gratis eindproduct en andere producten uit de sector, bijna gratis sportschool, fiets, etc.
pi_101913205
Komt ie dan:

02: Functie: Analist
03: Opleiding: BSc, BA, MSc, MPA
04: Leeftijd: 25 (had je niet kunnen raden)
05: Aantal uren per week: 35 (officieel)
06: Aantal vakantiedagen: 25 op jaarbasis + mogelijkheid to bijkopen als onderdeel van goodies (5 in mijn geval)
07: 13e maand: nee, wel bonus
08: Bruto maand salaris: 2800 (omgerekend naar euri)
09: Netto maand salaris: 2150
10: Overuren betaald: Nee, wel tijd voor tijd
12: Goodies: Blackberry (eigenlijk een baddie), laptop, ziektekosten verzekering incl tandarts, sportschool lidmaatschap, 'gratis' pensoensopbouw, mogelijkheid tot thuiswerken en flexwerken, internationale (werk) reisjes.

Tevreden: Ja, betaalt een beetje karig, maar het is een hele toffe job, leuke collega's en het staat straks mooi op mn CV.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_101931745
01: Bedrijfstak: Energietechniek
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek (WO tijdelijke stop)
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: geen idee eigenlijk
07: 13e maand: denk het niet
08: Bruto maand salaris: 2240
09: Netto maand salaris: 1600
11: Werkervaring: 1
12: Goodies: NS pas

Tevreden? Nee, belachelijk laag salaris voor een moeilijke studie. Werk is ook niet echt leuk.
pi_101940883
als net afgestudeerd HBOer is dat toch een redelijk normaal startsalaris? ...
pi_101941019
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Inderdaad. Zelfs als afgestudeerde WO-er is het niet eens enorm slecht.
pi_101941152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Niet als ingenieur, maar goed ik heb me dan ook gek laten maken door mijn neven in India om dit te doen want het verdient groot geld (bovendien vond ik elektrotechniek wel interessant, maar maakte de opleiding met tegenzin af).

Als ik het leuk vond oké... maar deze wereld zit vol bureaucraten die je het werk niet leuk maken.
pi_101942980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs als afgestudeerde WO-er is het niet eens enorm slecht.
Weet je/iemand wat een acceptabel salaris voor een pas afgestudeerde WOer is? (Zonder de Fok! bias :P)
pi_101943119
Blijft moeilijk om zo te zeggen zonder vermelding van studierichting...
pi_101944180
Dit geeft wel een beeld (weet niet hoe betrouwbaar): http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629

Waar ik naar zoek: studierichting bèta, werk in de financiële dienstverlening
pi_101944298
Boy, dan wordt de range echt enorm. Als je een goeie CV hebt, kan het start salaris buiten Nederland zeker enorm aantikken. Maar je kunt ook bij Accenture gaan zitten en dan zit je weer meer richting de 2500 p.m. ofzo? Het is echt enorm moeilijk om aan te geven, omdat je juist met dit soort combinatie vaak aardig wat "top-jobs" ertussen hebt zitten. Begin volgend jaar bij een bank in Londen en je kunt een ton verdienen in je 1e jaar.
pi_101944466
Daar was ik al bang voor :P Bedankt in ieder geval!
pi_101944507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:38 schreef AsusLPT het volgende:
Daar was ik al bang voor :P Bedankt in ieder geval!
Het maakt ook niet zoveel uit, het is over het algemeen goed betaald en je kunt dus rustig kijken naar wat je leuk vind.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:49:26 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101944860
Ik vraag me af die focus van studenten op salaris iets van deze tijd is of dat het altijd al zo was? Zelf had ik daar echt geen flauw idee van en het interesseerde me in die tijd ook niet, laat staan dat het een factor was bij mijn studiekeuze. Pas toen ik begon met solliciteren (1991) ging ik links en rechts eens wat vragen om een idee te hebben wat een normaal salaris was. En dat gold voor alle mensen in mijn directe vrienden en kennissenkring. Het kan best zijn dat ik zelf (en mijn toenmalige omgeving) een uitzondering was hoor (toegegeven: een stelletje nerds), maar ik vraag het me dus af.

Btw: wat wel een rol speelde in studiekeuze was de mogelijkheid om überhaupt een baan kunnen vinden. Een overblijfsel van de gloom en doom tijd in m'n middelbare school periode (Lubbers zou gaan opstappen bij 1.000.000 werklozen en velen begonnen hem alvast uit te zwaaien).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_101947984
quote:
5s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:49 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me af die focus van studenten op salaris iets van deze tijd is of dat het altijd al zo was? Zelf had ik daar echt geen flauw idee van en het interesseerde me in die tijd ook niet, laat staan dat het een factor was bij mijn studiekeuze. Pas toen ik begon met solliciteren (1991) ging ik links en rechts eens wat vragen om een idee te hebben wat een normaal salaris was. En dat gold voor alle mensen in mijn directe vrienden en kennissenkring. Het kan best zijn dat ik zelf (en mijn toenmalige omgeving) een uitzondering was hoor (toegegeven: een stelletje nerds), maar ik vraag het me dus af.

Btw: wat wel een rol speelde in studiekeuze was de mogelijkheid om überhaupt een baan kunnen vinden. Een overblijfsel van de gloom en doom tijd in m'n middelbare school periode (Lubbers zou gaan opstappen bij 1.000.000 werklozen en velen begonnen hem alvast uit te zwaaien).
Toen ik begon met solliciteren (2005) dacht ik er ook niet echt over na. Laat staan dat ik er bij aanvang van mijn studie over nagedacht had, ik ben toen gewoon gaan studeren wat ik uitdagend en leuk vond (beta dus). Natuurlijk wil iedereen na afstuderen een goeie baan hebben, maar dat ging bij de meeste niet zozeer over salaris, maar meer over carriere mogelijkheden, reizen, uitdagingen, etc... Iemand die bij McK ging werken was bijvoorbeeld niet echt gaver dan iemand die ergens een bijzonder plek in de hardcore techniek vond.

In mijn ervaring betaalt een focus op cash zich nooit uit. Dan heb je blijkbaar de verkeerde motivatie. En begrijp me niet verkeerd, ik hou wel van een beetje verdienen, maar het heeft mijn keuze qua studie in ieder geval nooit bepaald en ook nu in mijn carriere is het niet de rode draad.
pi_101959334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:31 schreef AsusLPT het volgende:
Dit geeft wel een beeld (weet niet hoe betrouwbaar): http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629

Waar ik naar zoek: studierichting bèta, werk in de financiële dienstverlening
Wel een waardeloos artikel, net als het gerelateerde artikel van ze. Een startsalaris betekent in elke sector wat anders. Diergeneeskunde aan de top met hun salarissen? Het startsalaris is leuk, maar daarna kunnen ze helemaal niet zo bijzonder veel meer verdienen, heel anders dan je traineeship waardoor je na 10 jaar o.i.d. directeur word.
pi_101966947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:50 schreef Physics het volgende:

[..]

Wel een waardeloos artikel, net als het gerelateerde artikel van ze. Een startsalaris betekent in elke sector wat anders. Diergeneeskunde aan de top met hun salarissen? Het startsalaris is leuk, maar daarna kunnen ze helemaal niet zo bijzonder veel meer verdienen, heel anders dan je traineeship waardoor je na 10 jaar o.i.d. directeur word.
Ik denk dat je het letterlijk moet lezen als perspectief na het afstuderen :P Maar inderdaad. Ik denk dat door de kleine steekproef en de weide range van salarissen sommige startsalarissen wat hoog zijn. Bijv. econometrie ¤ 3125, als je 9 studenten met 2600/2800 meet en 1 die bij een investment bank is gaan werken dan is dat gemiddelde niet echt representatief meer.
pi_101967132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:50 schreef Physics het volgende:

[..]

Van die startsalarissen klopt inderdaad geen hol. Stuk voor stuk zijn ze een paar honderd te hoog. Bijvoorbeeld voor fiscaal recht: die ¤ 3.200 is echt alleen in het topsegment voor wat betreft kantoren (en dan heb ik het niet over Big 4), daar is niks gemiddelds aan. Hetzelfde geldt voor accountancy etc.

Het lijkt erop alsof ze de hoogste startsalarissen hebben gepakt die ze konden vinden. Over het algemeen kun je stellen dat er niks deugt van die cijfers, haal er gerust een paar honderd vanaf.
pi_101967286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Van die startsalarissen klopt inderdaad geen hol. Stuk voor stuk zijn ze een paar honderd te hoog. Bijvoorbeeld voor fiscaal recht: die ¤ 3.200 is echt alleen in het topsegment voor wat betreft kantoren (en dan heb ik het niet over Big 4), daar is niks gemiddelds aan. Hetzelfde geldt voor accountancy etc.

Het lijkt erop alsof ze de hoogste startsalarissen hebben gepakt die ze konden vinden. Over het algemeen kun je stellen dat er niks deugt van die cijfers, haal er gerust een paar honderd vanaf.
Idd, ik zag laatst in de krant een artikel waarin stond dat voor mijn opleiding een startsalaris van ¤2800 bruto een goed gemiddelde was.

In de praktijk zal je op ongeveer ¤2100 oid zitten verwacht ik.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:57:38 #164
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101973275
Sowieso kun je over dingen als Econometrie, Economie etc. niets zeggen over een startsalaris omdat men niet weet waar je überhaupt komt te werken. Ectrie kun je actuariaat in, i-banking kant op, voor de overheid werken etc. Economie is nog meer verspreid.
pi_101973362
Ik ga bij een grote verzekeraar in Utrecht werken.
Ik heb mijn B.Sc nog niet (nog één vak :') ), die zal ik eind dit jaar wel halen dan.
Het betreft een werkweek van 32u (4 dagen). Ik zou het hoe dan ook doen, tegen welk bod dan ook (dacht eerst aan een stageplek-dus stagevergoeding) omdat ik gewoon graag bij zo'n bedrijf zou willen werken.... Om relevante ervaring op te doen.
Maar goed, ik krijg minimumloon (21 jaar), en mensen zeggen dat ik dom ben om dit te gaan doen omdat je dat ook kan verdienen in een schoenenzaak ofzo. Het gaat mij meer om relevante ervaring en een kans om door te groeien. Maar op hoeveel kan ik eigenlijk rekenen? Heb minimumloon opgezocht, maar heb geen verstand van bruto/netto etc. dus hoeveel zou ik netto ongeveer vangen? 500 euro? Overigens zag ik net dat het bedrijf nogal betrokken is bij woekerpolissen.... :D
pi_101995987
Je houdt netto best veel over van minimum loon ivm arbeidskorting of hoe het ook heet. Daarnaast is het inderdaad zonde van de energie. Met een BSc moet je toch wel op 2k kunnen komen obv 40 urige werkweek.
Haai
pi_102008172
quote:
5s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:49 schreef SeLang het volgende:

In de goede oude tijd kon je nog riant leven van je stufi, je studies duizend keer verkloten en alsnog rekenen op een prima salaris, aangezien de kosten vergeleken met nu laag waren.

Nu kan dat allemaal niet meer, bovendien wilt men ook resultaten zien en niet zien dat men na 4-5 jaar studeren (in mijn geval wordt dat zelfs 9 :r ) een flutsalaris ontvang.

Daarnaast zijn er mensen die enorm veel spit hebben van hun studiekeuze en domme dingen hebben gedaan. Na omzwervingen wilt men toch wel de juiste keuze kunnen maken.
pi_102008424
Sorry, misschien heb ik iets gemist, maar is de koopkracht in Nederland dan zo strek gedaald de afgelopen jaren? Wat een kul verhaal. Zes jaar geleden kon ik ook prima leven als student, ik moest gewoon een leuk bijbaantje erbij nemen, was nog goed voor me ook. En startsalarissen zijn echt niet gekelderd ofzo, ook niet als je langer studeert. Het is gewoon een kwestie van de te hoge verwachtingen die jij blijkbaar hebt, of in ieder geval een flink vertekend beeld van de werkelijkheid...

[ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 16-09-2011 09:42:19 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:45:51 #169
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102008599
quote:
17s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:00 schreef Oneironaut het volgende:
Ik ga bij een grote verzekeraar in Utrecht werken.
Ik heb mijn B.Sc nog niet (nog één vak :') ), die zal ik eind dit jaar wel halen dan.
Het betreft een werkweek van 32u (4 dagen). Ik zou het hoe dan ook doen, tegen welk bod dan ook (dacht eerst aan een stageplek-dus stagevergoeding) omdat ik gewoon graag bij zo'n bedrijf zou willen werken.... Om relevante ervaring op te doen.
Maar goed, ik krijg minimumloon (21 jaar), en mensen zeggen dat ik dom ben om dit te gaan doen omdat je dat ook kan verdienen in een schoenenzaak ofzo. Het gaat mij meer om relevante ervaring en een kans om door te groeien. Maar op hoeveel kan ik eigenlijk rekenen? Heb minimumloon opgezocht, maar heb geen verstand van bruto/netto etc. dus hoeveel zou ik netto ongeveer vangen? 500 euro? Overigens zag ik net dat het bedrijf nogal betrokken is bij woekerpolissen.... :D
Inderdaad dom... Je gaat toch niet tegen minimumloon werken (en dan ook nog vier dagen) met een B.Sc? Waar wil je van rond gaan komen?
pi_102008644
Nou ja, dom.... Blijkbaar heeft O een bepaalde richting waar hij/zij heen wilt. Ik denk alleen dat O onderschat wat zijn eigen waarde is, je kunt ongetwijfeld ook binnenkomen in dezelfde sector op een net-iets-leukere plek, die beter bij je opleiding past. De eerste stapjes in je carriere zijn de moeilijkste, dus hoger beginnen is altijd makkelijker...
pi_102010254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:37 schreef Drive-r het volgende:
Sorry, misschien heb ik iets gemist, maar is de koopkracht in Nederland dan zo strek gedaald de afgelopen jaren? Wat een kul verhaal. Zes jaar geleden kon ik ook prima leven als student, ik moest gewoon een leuk bijbaantje erbij nemen, was nog goed voor me ook. En startsalarissen zijn echt niet gekelderd ofzo, ook niet als je langer studeert. Het is gewoon een kwestie van de te hoge verwachtingen die jij blijkbaar hebt, of in ieder geval een flink vertekend beeld van de werkelijkheid...
Ik denk dat ik te hoge verwachtingen heb. Mij werd altijd verteld dat het goed is om langer door te studeren. Naarmate ik vorder, zie ik dat het juist de vroege keuzes zijn die belangrijk zijn.

Een off day op de cito toets? Tadaa! Je heel toekomst is verneukt omdat je als 11-jarig puppie naar vmbo bent gegaan. Maar geeft niets hoor je kan altijd nog hoger komen wordt er dan geluld om de ouders (veelal onopgeleid) om te lullen, dus ja wilt die vmbo'-er wel op zijn 26e nog met een master beginnen? Denk het niet, hij neemt wel genoegen met een vrij matig baan.

Ik heb ook dromen om in het buitenland te werken trouwens :@ Ik zie alleen dat het hebben van een bachelor mij best tegenwerkt, ik weet dat ik meer kan, maar goed. Zelfmedelijden is een bitch...
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:07:27 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102010613
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:53 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ik denk dat ik te hoge verwachtingen heb. Mij werd altijd verteld dat het goed is om langer door te studeren. Naarmate ik vorder, zie ik dat het juist de vroege keuzes zijn die belangrijk zijn.

Een off day op de cito toets? Tadaa! Je heel toekomst is verneukt omdat je als 11-jarig puppie naar vmbo bent gegaan. Maar geeft niets hoor je kan altijd nog hoger komen wordt er dan geluld om de ouders (veelal onopgeleid) om te lullen, dus ja wilt die vmbo'-er wel op zijn 26e nog met een master beginnen? Denk het niet, hij neemt wel genoegen met een vrij matig baan.
Waar je uiteindelijk terechtkomt heeft meer te maken met wat je kunt dan met je opleiding. Waar ik werkte zag ik dat mensen die door pech of omstandigheden een "te lage" opleiding hadden uiteindelijk toch op de plek terecht komen die ze aankunnen. Wel denk ik dat een hogere opleiding een makkelijker weg is.

quote:

Ik heb ook dromen om in het buitenland te werken trouwens :@ Ik zie alleen dat het hebben van een bachelor mij best tegenwerkt, ik weet dat ik meer kan, maar goed. Zelfmedelijden is een bitch...
Bachelor is prima. Ik zou niet weten waarom je dat belet om naar het buitenland te gaan :?
Sowieso zie ik weinig correlatie tussen opleiding en mogelijkheden om te emigreren.

[ Bericht 40% gewijzigd door SeLang op 16-09-2011 11:13:16 ]
Mijn reisverslagen
pi_102010747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bachelor is prima. Ik zou niet weten waarom je dat belet om naar het buitenland te gaan :?
Sowieso zie ik weinig correlatie tussen opleiding en mogelijkheden om te emigreren.
Als lokalen makkelijker te recruiten zijn dan buitenlanders, waarom zou men dat doen dan? :?
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:17:34 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102010881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:12 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Als lokalen makkelijker te recruiten zijn dan buitenlanders, waarom zou men dat doen dan? :?
Waar ik woon is 10% van de bevolking Pools. En die zijn hier niet gekomen omdat ze meer skills hebben dan de locals.
Mijn reisverslagen
pi_102011565
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar ik woon is 10% van de bevolking Pools. En die zijn hier niet gekomen omdat ze meer skills hebben dan de locals.
Nu wil ik weten hoe ik daar kan komen natuurlijk :9
Ben elektrotechnisch ingenieur met 2 jaar ervaring afgewisseld in nucleair onderzoek, microchips/LABview, spoorwegsystemen en openbare verlichting.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:41:07 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102011649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:09 schreef EngineerA het volgende:

Tevreden? Nee, belachelijk laag salaris voor een moeilijke studie. Werk is ook niet echt leuk.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:15 schreef EngineerA het volgende:

Als ik het leuk vond oké... maar deze wereld zit vol bureaucraten die je het werk niet leuk maken.
quote:
Zelfmedelijden is een bitch...
Misschien moet je je eigen citaten nog eens teruglezen en je afvragen of je grootste belemmering je bachelor degree is (wat prima is) of iets anders...
Mijn reisverslagen
pi_102011943
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

[..]

Misschien moet je je eigen citaten nog eens teruglezen en je afvragen of je grootste belemmering je bachelor degree is (wat prima is) of iets anders...
Mijn probleem is dat ik geen doelen heb, dus ja ik moet er een maken en erop mikken :)
pi_102012308
01: Bedrijfstak: Transport / Logistiek
02: Functie: Operationeel Medewerker
03: Opleiding: (Heb ik wel, maar niet nodig voor mijn baan :D
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 37 (Werk ongeveer 17 dagen per maand)
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2822,- + 846.60 schema toeslag
09: Netto maand salaris: 2450,-
10: Overuren betaald: Siii Plus allerhande bonussen
11: Werkervaring: Totaal 14 jaar waarvan 7 bij dit bedrijf
12: Goodies: Gezellige collega's ;-)
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:02:33 #179
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102012394
quote:

Een off day op de cito toets? Tadaa! Je heel toekomst is verneukt omdat je als 11-jarig puppie naar vmbo bent gegaan.
Jij hebt zo geen flauw benul over hoe 'het systeem' in elkaar zit dat ik me gewoon ga ergeren aan je, kleuter.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:05:34 #180
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102012496
Valt me op dat de laatste tijd gigantisch veel beta-huilies hier komen. Zijn dat allemaal kloons ofwat? Ik had graag een beta-bachelor gedaan. :P
pi_102012846
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:05 schreef Sokz het volgende:
Valt me op dat de laatste tijd gigantisch veel beta-huilies hier komen. Zijn dat allemaal kloons ofwat? Ik had graag een beta-bachelor gedaan. :P
Haha iedereen heeft dat wel eens denk ik :P

Economiestudenten die jaloers zijn op elektroetchniek, terwijl ik zelf weer Geneeskunde had willen doen...

jij was iets van 20 ofzo toch? Neem de stap! Alhoewel econometrie beste is van both worlds :7

Ken iemand die Economie heeft gestudeerd in Pakistan en hier aan de UvA nu promoveert, dus qua baankansen ligt het wel goed als je pure economie doet op universitair niveau :)

Ik zelf heb geen idee hoe ik verder moet qua carrière en ontwikkeling :{
Deed de master, maar ik zakte (mede door demotivatie met Indiase topstudenten, en de overstap van plezier HBO naar serieuze omgeving).

Nu weet ik niet meer echt wat ik wil :{
pi_102013207
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:05 schreef Sokz het volgende:
Heel veel kloons van TippieTop, enorm irritant en zinloos.
pi_102021632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:45 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Inderdaad dom... Je gaat toch niet tegen minimumloon werken (en dan ook nog vier dagen) met een B.Sc? Waar wil je van rond gaan komen?
Lezen IS ook moeilijk :P. Tweede zin: Ik heb mijn B.Sc nog niet....
Maar goed heb contract nu, krijg 1.152 voor 30,24 u werken :P ik vind best.

Ze hadden me ook een stage positie aan kunnen bieden en dan kwam ik er nog beroerder vanaf (ik had dan ook ja gezegd, aangezien goede verdiensten niet mijn eerste insteek zijn).
Overigens als ik het goed heb begrepen begin ik inhoudelijk gezien niet heel laag, dus ja in principe is het salaris dan nog dramatischer, maar ik denk meer aan kansen en evt. CV-entries. Je salaris staat niet op je CV vermeld, dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door Oneironaut op 16-09-2011 16:56:33 ]
pi_102052534
1. Transport
2. Torenkraanmachinist
3. Vmbo, tcvt mtk/lkt. (hijsbewijs)
4. 25
5. 40
6. 21
7. Ja
8. 2500
9. 1385
10. Ja
11. 5 jaar
12. Leaseauto, prive gratis tanken, fantastisch uitzicht
pi_102055933
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 13:29 schreef lipper het volgende:
12. (...) fantastisch uitzicht
:D Lijkt me ook ja.
pi_102056035
quote:
1. Transport
2. Torenkraanmachinist
3. Vmbo, tcvt mtk/lkt. (hijsbewijs)
4. 25
5. 40
6. 21
7. Ja
8. 2500
9. 1385
10. Ja
11. 5 jaar
Wat een verschil op bruto/netto zeg.
pi_102056423
Ja ik weet niet wat voor leasebak hij rijdt. _O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_102056475
quote:
1. Transport
2. Torenkraanmachinist
...
Vette baan!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_102056492
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:30 schreef Pritt het volgende:
Ja ik weet niet wat voor leasebak hij rijdt. _O-
Ja vmbo hè, is dat zo vreemd dan. Komt toch door de leaseauto? Ik rij er ook prive mee.
Heb een Opel corsa trouwens
pi_102057331
Ik heb gisteren telefoon gekregen van het bedrijf waar ik op een vacature had gereageerd en waar ik 2 sollicitatieronden heb doorstaan; ik mag maandag de 26ste beginnen. :)

01: Bedrijfstak: Automatisering
02: Functie: Lead Developer (Microsoft, Java)
03: Opleiding: MBO
06: Aantal vakantiedagen: 25
08: Bruto maand salaris: 2600
09: Netto maand salaris: Geen idee, zal naar alle waarschijnlijkheid rond de 1800 liggen
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6 jaren professioneel, veel langer hobbymatig
12: Goodies: Laptop, telefoon, software

Het mooiste is dat mij alleen maar een relatiebeding en geen concurrentiebeding opgelegd wordt zodat ik mijn eigen bedrijfje ook nog mag runnen. :) Het startsalaris is ook niet mis.
pi_102058697
Gefeliciteerd!
pi_102110301
01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Administratie / Webshop bestellingen behandelen
03: Opleiding: Havo natuur en gezondheid / natuur en techniek
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 40-44
06: Aantal vakantiedagen: geen idee
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris: tussen ¤ 800-900
10: Overuren betaald: Ja tegen normaal uurloon
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Geen (ik mag een mobiel maar die moet dan op het werk blijven)
Tevreden: Tja, het is geen wereld baan maar je moet ergens beginnen.

Het probleem bij mij is ik ben ontzettend eigenwijs :@. En zoek veel doelen in het werk. Dus met kleine cursusje steeds belangrijker voor een organisatie te worden. Ik wil geen HBO of WO doen omdat ik niet zeker kan weten na zo'n lange studie of ik na 2 misschien al uitgeken ben op dat werk. Dat vind ik weggooien van mijn tijd en geld.
pi_102253834
01: Bedrijfstak: Import/export
02: Functie: office manager
03: Opleiding: HBO toerisme
04: Leeftijd: 29
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 adv
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1770
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: bonus 5%, reiskostenvergoeding
Tevreden: nee (wat doe je er dan nog- ik ben me aan het orienteren op iets heel anders)
pi_102255822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:50 schreef Ginger81 het volgende:
01: Bedrijfstak: Import/export
02: Functie: office manager
03: Opleiding: HBO toerisme
04: Leeftijd: 29
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 adv
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: 1770
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: bonus 5%, reiskostenvergoeding
Tevreden: nee (wat doe je er dan nog- ik ben me aan het orienteren op iets heel anders)
niet tevreden over de pecunia of het werk an sich?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_102256582
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Facturatie Warehousing
03: Opleiding: MBO Administrateur + PDL (Salarisadministratie)
04: Leeftijd: 25
06: Aantal vakantiedagen: 30
08: Bruto maand salaris: 2250
09: Netto maand salaris: 1700
11: Werkervaring: 3 jaar (Salarisadministrateur)
12: Goodies: reiskostenvergoeding
Tevreden: nee (ik zoek werk als Salarisadministrateur, heb dit werk geaccepteerd om niet thuis te hoeven zitten)
pi_102261912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

niet tevreden over de pecunia of het werk an sich?
nou.. het zou geen slecht salaris zijn als de werkdruk niet veel te hoog lag en de collega's leuk, maar buiten dat: er zit geen groeimogelijkheid in en kan ik dus beter op zoek naar een andere functie als ik meer wil gaan verdienen. en ik wil graag meer verdienen :Y
  donderdag 22 september 2011 @ 21:12:05 #197
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_102275563
Ik ga het hoge salarissen gemiddelde even naar beneden brengen ;)

01: Bedrijfstak: Detailhandel
02: Functie: Medewerker customer service (voor filialen)
03: Opleiding: mbo4 dierverzorging en opleiding dierenarts assistent
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 27
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris: 990
10: Overuren betaald: Nee, hoef ook nooit over te werken
11: Werkervaring:
Tevreden: Op zich wel

Ik heb jarenlang als medewerker op een dieren afdeling van een tuincentrum gewerkt, en daarna een aantal jaar in een kledingzaak. Ik wilde vroeger heel graag met dieren werken, maar tijdens mijn opleiding werd dat steeds minder. Ik heb mijn opleiding afgemaakt omdat ik dan toch een mbo4 diploma op zak had. Ik heb het nog even volgehouden als dieren afdeling medewerker, ben ´gevlucht´ naar een kledingzaak, wat ook niet alles was. Sowieso was ik het hele winkel wezen een beetje zat, weekenden en avonden en koopzondagen werken enzo.

Ben naar kantoor banen gaan solliciteren, binnen 2 maanden kon ik aan de slag bij mijn huidige werkgever. En het salaris is misschien niet alles, maar ik vind het wel heel leuk om te doen en heb super gezellige collega´s.

Vrije tijd is misschien nog wel belangrijker voor me dan een goed salaris, ik geef niet om goodies, een grote t.v. in de huiskamer, of een dikke auto. Ik kan de eindjes aan elkaar knopen, en voor de extra uitgaven maak ik schoon bij mensen, 4 uur in de week, goed voor 160 euro per maand. Kan ik toch shoppen met vriendinnen en lekker uit eten en sparen. Ik kan zeggen dat ik nu gelukkiger ben, dan toen ik 600 euro meer verdiende...

Binnenkort ga ik bij mijn vriend wonen, die heeft een eigen koophuis en kan dat prima zelf bekostigen (mijn inbreng is niet relevant in dit topic). Gezien ik dan geld overhoud ga ik denk ik toch eens kijken naar een deeltijd opleiding, ben er nog niet helemaal over uit wat. Je bent nooit te oud om te leren toch ;)
pi_102279480
01: Bedrijfstak: Legal
02: Functie: Jurist
04: Leeftijd: 41
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 5700
09: Netto maand salaris: 3400
11: Werkervaring: 15+
12: Goodies: bonus variabel, reiskostenvergoeding
Tevreden: ja
pi_102280155
In absolute zin natuurlijk een hoog salaris, maar is het niet een beetje weinig voor een mr. met meer dan 15 jaar ervaring? Ik ken advocaten die bijna tien jaar jonger zijn dan jij, maar bijna het dubbele verdienen.
pi_102280300
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:28 schreef k_man het volgende:
In absolute zin natuurlijk een hoog salaris, maar is het niet een beetje weinig voor een mr. met meer dan 15 jaar ervaring? Ik ken advocaten die bijna tien jaar jonger zijn dan jij, maar bijna het dubbele verdienen.
Dat ze meer verdienen, wellicht, maar het dubbele..op 30 jarige leeftijd en gewoon in loondienst (tenzij misschien in een of andere nichemarkt of zo), durf ik te betwijfelen..en dan zeker niet voor 36 uur in de week. Ja, ik heb weleens overuren, maar zeker niet structureel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')