abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100448834
Ik neem alle tips mee en zie morgen wel wat ik doe, sweet dreams y'all. O+
Ruben Block :9
alweer vent met gitaar :@
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:42:26 #152
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_100448860
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:41 schreef Ayca het volgende:
Triggerfinger _O_
pi_100448867
Morge
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100448896
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:41 schreef Ayca het volgende:
Jij ook. Iyi geceler. :)
''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
They went out and happened to things."
-Leonardo da Vinci
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:02:52 #155
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_100449326
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:03 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Dat is heel mooi.Maar besef wel dat je er alleen maar op vakantie was.Misschien zijn de mensen anders als je daar zou leven. En zou je Nederland missen als je naar Turkije zou emigreren.Het gras is altijd groener aan de overkant.
Wat je zegt is natuurlijk waar. Daar heb ik ook over nagedacht, als toerist wordt ik altijd wat beter bejegend in Turkije, omdat er aan mij te verdienen valt.
Maar ook degenen die niet aan me verdienen zijn erg vriendelijk.

Sowieso viel ik het eerst op het land, pas later viel me de bevolking op (na het wat irritante verkopers gedoe).

Een anoniem voorbeeldje; ik zag vanuit de verte steeds een mooi oudheidkundig monument in Turkijke... het was afgesloten, ik kon er dus niet heen. Ik ging naar de beheerder van een ander oudheidkundig monument in de buurt, en was vol van het monument dat ik niet bezichtigen kon.
En vroeg hem wie te vragen om toegang. De man keek me in mijn ogen, begon te glimlachen, haalde een sleutelbos tevoorschijn... gaf het aan me... en zei vol trots; zolang je het voor sluitingstijd maar weer terugbrengt. Hij was trots op het monumentale gebouw... en gaf me in goed vertrouwen de sleutels mee.

Wederom een andere plaats in Turkije; ik kwam vaker in dezelfde supermarkt... net als meerdere gasten in het hotel... maar waar andere gasten alleen hun boodschappen kregen, kreeg ik altijd wat extra's mee. Misschien om mijn vriendelijke kop, maar waar ik me ook vertoon in Turkije ... het voelt altijd alsof ik er meer bij hoor dan 99% van de andere touristen. Geen idee waarom; nergens anders had ik ooit het gevoel dat ik er meer bij hoorde dan andere toeristen... maar in Turkije voel ik me altijd het meest thuis.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_100449441
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:02 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Wat je zegt is natuurlijk waar. Daar heb ik ook over nagedacht, als toerist wordt ik altijd wat beter bejegend in Turkije, omdat er aan mij te verdienen valt.
Maar ook degenen die niet aan me verdienen zijn erg vriendelijk.

Sowieso viel ik het eerst op het land, pas later viel me de bevolking op (na het wat irritante verkopers gedoe).

Een anoniem voorbeeldje; ik zag vanuit de verte steeds een mooi oudheidkundig monument in Turkijke... het was afgesloten, ik kon er dus niet heen. Ik ging naar de beheerder van een ander oudheidkundig monument in de buurt, en was vol van het monument dat ik niet bezichtigen kon.
En vroeg hem wie te vragen om toegang. De man keek me in mijn ogen, begon te glimlachen, haalde een sleutelbos tevoorschijn... gaf het aan me... en zei vol trots; zolang je het voor sluitingstijd maar weer terugbrengt. Hij was trots op het monumentale gebouw... en gaf me in goed vertrouwen de sleutels mee.

Wederom een andere plaats in Turkije; ik kwam vaker in dezelfde supermarkt... net als meerdere gasten in het hotel... maar waar andere gasten alleen hun boodschappen kregen, kreeg ik altijd wat extra's mee. Misschien om mijn vriendelijke kop, maar waar ik me ook vertoon in Turkije ... het voelt altijd alsof ik er meer bij hoor dan 99% van de andere touristen. Geen idee waarom; nergens anders had ik ooit het gevoel dat ik er meer bij hoorde dan andere toeristen... maar in Turkije voel ik me altijd het meest thuis.
Ben je van plan om te immigreren? Als je je echt zo goed voelt in Turkije zou ik het wel doen.
Het is ook een erg mooi land. Maar dat vind ik ook van Nederland. Elk land heeft zo zijn charmes.
''It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sit back and let things happen to them.
-Leonardo da Vinci
pi_100449585
De kleur fuchsia/magenta wordt in het Turks 'galibarda' genoemd. Nooit van gehoord en ik vind een rare term. Wat zou het verhaal van galibarda zijn?!
pi_100449600
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:02 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

_O_!
pi_100449655
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:41 schreef xaban06 het volgende:
Mensjes, ik ben bezig met het opzetten van een informatieve website over de Islam.

Zou je willen helpen? Door bv. een artikeltje te schrijven?
Niet verkeerd begrijpen, maar waarom? Er zijn veel van zulke site's toch?

Ik wil wel de spell checker willen zijn. :@. :D.

Heb je al iets online staan? Zo ja, link via DM?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 02:21:52 ]
pi_100449726
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef Ayca het volgende:
Crap.

M'n moeder is morgen jarig en ik kom erachter door facebook. :')
_O-.
pi_100449744
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet verkeerd begrijpen, maar waarom? Er zijn veel van zulke site's toch?

Ik wil wel de spell checker willen zijn. :@. :D.

Heb je al iets online staan? Zo ja, link via DM?
Layout staat online, nog geen tekst/artikeltjes oid.
pi_100449761
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Layout staat online, nog geen tekst/artikeltjes oid.
Kan ik de lay-out bekijken?
pi_100449774
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kan ik de lay-out bekijken?
Als je je IP pm't wel. gebruik je Skype?
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:30:27 #164
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_100449813
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hmhmm, ik kan me wel vinden in je verhaal.

Waar ben je allemaal geweest in Turkije? Vergeet niet dat het zo op afstand allemaal leuker lijkt, maar het kan van dichtbij weleens vies tegenvallen (omdat je Nederland gewend bent). Veel dingen ben je gewend na drie dagen en voer je uit alsof je het altijd al hebt gedaan, maar er zijn ook veel dingen waar je ontiegelijk aan kunt ergeren. Waarom ben je nog niet geëmigreerd? :P.

Nederland... Hier is het studeren, werken, werken, werken en lijkt men vooral te focussen op carrière. In Turkije is dat allemaal wat flexibeler. Ik lees in de zomer aan de gezichten van de mensen af dat zij het leven zat zijn (misschien komt het door het warme). Als je een beetje geld hebt in Turkije, kun je echt zorgeloos leven en genieten. Liever welvarend in Turkije dan welvarend hier in Nederland. Hier in Nederland is de sfeer anders, men is toch wel wat kouder. Het is maar net waar je je lekker bij voelt, natuurlijk. Ik kan niet te lang in Turkije blijven, ik mis Nederland gewoon.
Eerlijk? Ik ben nog niet eens zover geweest in Turkije; vooral de vakantie gebieden (Zuid en Zuid Oost kust). En natuurlijk met jeeps iets verder de binnenlanden in...

En ik ben niet echt een net-werker (en ik weet dat dit in Turkije erg belangrijk is)... en natuurlijk zal ik het Nederlandse sociale vangnet ook missen als er iets mis gaat... en familie natuurlijk.

Verder moet ik de taal natuurlijk leren, maar in het verleden had ik ook relaties met vrouwen die dit ook wel zagen zitten, maar dan ging het voortijdig uit. Dan kwam Turks leren weer op het 2e plan.

Maar wat me ook in Turkije aantrekt (financieel/ zakelijk) zijn de kansen in toeristische gebieden... de dingen waaraan ik me erger of over verbaas zijn juist de dingen waardoor ik me daar als ondernemer ook goed kan vestigen. De kansen zijn groter dan in Nederland.

En wat jij zegt; "beter welvarend in Turkije dan welvarend in Nederland" ... het omgekeerde geldt ook; "beter arm in Turkije, dan arm in Nederland" ... In Nederland ben je dan een loser, maar in Turkije kun je met 200 euro per maand van de familie toch nog behoorlijk leven. En ja, in Nederland is de sfeer sinds een jaar of 10 iets kouder... maar net als jij weet ik ook niet of ik Nederland compleet kan missen... Maar Turkije kan ik ook amper missen, en dat terwijl ik er geen eens familie heb...

Nee, niet om te slijmen bij de Turken in Nederland... of op Fok! Dat kan me verder gestolen worden... maar ik heb mijn hart verpand aan Turkije, net als anderen hun hart verliezen aan Amerika, Australië of aan welk ander land dan ook.

Misschien is het verstandelijk een foute beslissing... maar ooit emigreer ik naar Turkije. Of het werkt of niet.. dat is een andere vraag. Maar ooit moet ik het proberen, ik moet weten of het succesvol zal zijn... Maar Nederland... een fantastisch land om naar terug te keren als iets mislukt... en des te makkelijker een land om van weg te gaan. Ondanks al het goede! :)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_100449820
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Als je je IP pm't wel. gebruik je Skype?
Net gestuurd. :P.

En nee, geen Skype-gebruiker alhier.
pi_100449986
Als je arm bent in Turkije heb je verder weinig kansen ook qua gezondheidszorg, ook je kinderen staan er dan niet bijster goed voor, in Nederland ben je dan echt beter af hoor.

Vergis je verder niet hoor, zo goedkoop is het leven in Turkije niet meer, met 200 euro in de maand kom je daar niet ver mee.

Dus: opleiding/enig kapitaal/ervaring vergaren in NL en dan pas vertrekken.
pi_100450037
Met 200 euro kom je inderdaad niet ver, dat is net geen 500TL. Een goedkope appartement kost je al gauw 300TL, komt bij gas/water/licht.
pi_100452234
Goedemorgen lieve Fok!kers. *O*
Wakker worden! c_/
-Leonardo da Vinci
pi_100452589
Mornin'!
pi_100453641
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:39 schreef zarGon het volgende:
Mornin'!
Jij bent vroeg opgestaan. :P Ik was gisteren rond 4 uur gaan slapen en ben om kwart over 9 wakker geworden. :')
-Leonardo da Vinci
pi_100454377
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:41 schreef xaban06 het volgende:
Mensjes, ik ben bezig met het opzetten van een informatieve website over de Islam.

Zou je willen helpen? Door bv. een artikeltje te schrijven?
Ik wil wel helpen :')
pi_100454953
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:24 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Jij bent vroeg opgestaan. :P Ik was gisteren rond 4 uur gaan slapen en ben om kwart over 9 wakker geworden. :')
Waarom zou je. :P Gisteren rond 6 uur uiteindelijk in slaap gevallen ( :') ) voel me behoorlijk gaar op dit moment. :')
pi_100455185
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:07 schreef Ayca het volgende:

[..]

Waarom zou je. :P Gisteren rond 6 uur uiteindelijk in slaap gevallen ( :') ) voel me behoorlijk gaar op dit moment. :')
Omdat ik geen slaap meer had. :P Dat is niet fijn. De Ramadan schopt echt je hele ritme in de war.
Weet je al wat je gaat kopen voor je moeder?
-Leonardo da Vinci
pi_100456406
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:16 schreef AliceWonder het volgende:

[..]

Omdat ik geen slaap meer had. :P Dat is niet fijn. De Ramadan schopt echt je hele ritme in de war.
Weet je al wat je gaat kopen voor je moeder?
Aha :P mwah ik had sowieso geen ritme :')

Nee :D heb zo een uurtje de tijd ga dan even kijken, ze houdt niet van bloemen in huis dus dat valt sowieso af, parfum etc heeft ze al genoeg, hier vlakbij is een sieraden/tassen winkeltje kijken of ik daar kan slagen. :P
pi_100456660
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Triggerfinger _O_
[ afbeelding ]
Waar is All this dancin' around? :P
Triggerfinger is wel :9!
pi_100456695
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:54 schreef Ayca het volgende:

[..]

Aha :P mwah ik had sowieso geen ritme :')

Nee :D heb zo een uurtje de tijd ga dan even kijken, ze houdt niet van bloemen in huis dus dat valt sowieso af, parfum etc heeft ze al genoeg, hier vlakbij is een sieraden/tassen winkeltje kijken of ik daar kan slagen. :P
Succes dan. :D Je vindt vast wel iets.
-Leonardo da Vinci
pi_100457718
Ik had vandaag van 09:30 tot 12:30 mijn herkansing Nederlands.
En ik kwam daar 5 minuten geleden achter. :') Achh...Nog genoeg herkansingen. :P
-Leonardo da Vinci
pi_100458346
Heel veel succes er mee. Ik hoop dat je in een eventuele volgende herkansing voldoende punten zult scoren om alsnog je diploma binnen te halen.
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100458455
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:57 schreef amenth het volgende:
Heel veel succes er mee. Ik hoop dat je in een eventuele volgende herkansing voldoende punten zult scoren om alsnog je diploma binnen te halen.
sinds wanneer typ jij zonder fouten ? -O-
pi_100458592
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:57 schreef amenth het volgende:
Bedankt. :D Alleen ben ik wel geslaagd,zonder onvoldoendes. Ik had alleen niet zo goed geleerd en wilde het daarom herkansen.
-Leonardo da Vinci
pi_100458659
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:00 schreef Weissman het volgende:

[..]

sinds wanneer typ jij zonder fouten ? -O-
Hij had toch gezegd dat hij dat zou kunnen als hij er zin in had. :P
-Leonardo da Vinci
pi_100458929
Ne mutlu Türküm diyene
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:14:37 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100458933
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hürrem :9~
Random toerken serie #426, en dat in 720 mkv :{w?
AFC AJAX
pi_100459369
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:14 schreef amenth het volgende:
Variatie bloemen

iemand? :D
Vraag aan je moeder. :')
pi_100459417
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:37 schreef AliceWonder het volgende:
Ik had vandaag van 09:30 tot 12:30 mijn herkansing Nederlands.
En ik kwam daar 5 minuten geleden achter. :') Achh...Nog genoeg herkansingen. :P
Best wel ernstig dat je dat vergeet. :D Mja je bent toch al geslaagd, wat ga je hierna doen? :P
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:30:38 #186
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100459456
Huisvrouw, duh.
AFC AJAX
pi_100459616
Zoals een echte Turkse vrouw betaamt.
pi_100459626
Hoe is het, Ayca?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100459662
Goed hoor amenth, met jou?
pi_100459685
Rustig.
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100459726
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:29 schreef Ayca het volgende:

[..]

Best wel ernstig dat je dat vergeet. :D Mja je bent toch al geslaagd, wat ga je hierna doen? :P
Ik wil European Studies gaan doen. En jij?
-Leonardo da Vinci
pi_100459738
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:30 schreef msnk het volgende:
Huisvrouw, duh.
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:34 schreef Ayca het volgende:
Zoals een echte Turkse vrouw betaamt.
Gelukkig ben ik geen Turkse vrouw. :P
-Leonardo da Vinci
pi_100460084
waar kom ej vandaan dan
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100460145
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:46 schreef amenth het volgende:
waar kom ej vandaan dan
Ik kom uit Roemenië .
-Leonardo da Vinci
pi_100460219
:9~
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100460401
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:49 schreef amenth het volgende:
:9~
Helaas ben ik niet zo'n mooie Roemeense vrouw. ;(
-Leonardo da Vinci
pi_100460455
pics?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100460588
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:55 schreef amenth het volgende:
pics?
Dat wil ik je niet aandoen. ;( Geloof me maar op mijn woord.
-Leonardo da Vinci
pi_100460656
Oke

ik was keer op vakantie en daar zat ik met zon Roemeense beste die ik ooit had daarom ben ik zo fan van ze snap je

http://www.google.nl/sear(...)ource=og&sa=N&tab=wi O+
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100460800
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:01 schreef amenth het volgende:
Oke

ik was keer op vakantie en daar zat ik met zon Roemeense beste die ik ooit had daarom ben ik zo fan van ze snap je

http://www.google.nl/sear(...)ource=og&sa=N&tab=wi O+
Ok dan. :P Alleen jammer dat veel Roemeense meisjes zich een beetje sletterig kleden naar mijn mening. Misschien onmoet je ooit je Roemeense droomvrouw. :P
-Leonardo da Vinci
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')