abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104775718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ervaring mee.

Ik heb eerst een toeristenvisum voor haar aangevraagd voor Nederland en daarna vanuit Nederland richting België vertrokken. Wat je nodig hebt? Geboortecertificaat (vertaald + benodigde stempels), bewijs dat je uitgeschreven bent in Nederland, bewijs van relatie, paspoort en een geldige verblijfstitel in Belgie (dat kan ook een NL toeristenvisum zijn)...

De wijkagent komt dan een keer kijken en dan krijgen jullie een 5 maanden kaart. Na die 5 maanden moet je inkomen aantonen (jij of je partner). De eisen liggen wel een stuk lager. Geloof iets van 700 euro per maand wat vereist is. Hoe je daar van rond moet komen met twee is mij een raadsel, maar dat is de eis.

Vervolgens komt die wijkagent nog een keer kijken en dan krijg je je 5 jarenkaart.
Maar als je toeristen visa aanvraagt moet je toch aangeven wanneer je terugkomt etc etc? Hoe werkt dat dan? Moet je dan liegen of wat?:) En MVV visa dan? Hoe zit het daar mee :P
pi_104776553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Maar als je toeristen visa aanvraagt moet je toch aangeven wanneer je terugkomt etc etc? Hoe werkt dat dan? Moet je dan liegen of wat?:) En MVV visa dan? Hoe zit het daar mee :P
Ja, je krijgt ook een visum voor max. 90 dagen. Gewoon niet zeggen dat je doorgaat naar België. MVV heb je dan niet nodig. 90 dagen visum in NL en intussen naar B gaan.
pi_104776690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je krijgt ook een visum voor max. 90 dagen. Gewoon niet zeggen dat je doorgaat naar België. MVV heb je dan niet nodig. 90 dagen visum in NL en intussen naar B gaan.
En als je vriendin dan terug naar Peru gaat.. gaat dat dan nog zonder problemen? :)

Klinkt allemaal wel logisch allemaal :)
pi_104776750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:57 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En als je vriendin dan terug naar Peru gaat.. gaat dat dan nog zonder problemen? :)

Klinkt allemaal wel logisch allemaal :)
De BP kan pas terug als de papieren in Belgie in orde zijn, lees: 5 jarenkaart binnen.

5 maandenkaart is best binnen 90 dagen te regelen. Je mag dan alleen België niet uit...
pi_104776815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

De BP kan pas terug als de papieren in Belgie in orde zijn, lees: 5 jarenkaart binnen.

5 maandenkaart is best binnen 90 dagen te regelen. Je mag dan alleen België niet uit...
Dus je mag bijvoorbeeld niet in Nederland werken en in Belgie wonen dan neem ik aan :)
pi_104777127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:59 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dus je mag bijvoorbeeld niet in Nederland werken en in Belgie wonen dan neem ik aan :)
Je mag België officieel niet uit (je BP). Jij mag natuurlijk wel gewoon in Nederland werken. En da's handig, want met je inkomen kun je de 5 jarenkaart bemachtigen.

Als je snel teruggaat, is het overigens niet aan te raden om voor een grotere stad over de grens te kiezen, maar voor bv. een dorpje (Meerle, Meer, Wortel, Minderhout, Neerpelt, Poppel, etc).
pi_104777581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mag België officieel niet uit (je BP). Jij mag natuurlijk wel gewoon in Nederland werken. En da's handig, want met je inkomen kun je de 5 jarenkaart bemachtigen.

Als je snel teruggaat, is het overigens niet aan te raden om voor een grotere stad over de grens te kiezen, maar voor bv. een dorpje (Meerle, Meer, Wortel, Minderhout, Neerpelt, Poppel, etc).
Je bent echt de man!! wat een informatie :D thanks!
pi_104779643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:10 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je bent echt de man!! wat een informatie :D thanks!
Dat weet ik. Graag gedaan. :)
pi_104779931
Njah ik moet het allemaal goed op een rijtje zetten denk ik en vanaf bovenaan door gaan strepen dan komt het wel goed.
pi_104780010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:40 schreef SoraAoi het volgende:
Njah ik moet het allemaal goed op een rijtje zetten denk ik en vanaf bovenaan door gaan strepen dan komt het wel goed.
Ik zou beginnen met praktische zaken voor als hij hier eenmaal is. Die papierwinkel komt wel goed. Hier z'n draai vinden, de taal leren, een bezigheid hebben is andere koek...

Die minimum salariseis is er ook niet voor niets natuurlijk. In België is die eis aanmerkelijk lager, maar neemt niet weg dat je wel rond moet zien te komen, je af en toe wat leuks wilt doen, hij contact zal willen met het thuisfront, af en toe zijn familie zal willen opzoeken / over laten komen, etc...
pi_104783422
Ik vind de eisen niet 'te' streng. Enkel 12+ maanden contract vind ik wat fors. Maar zoals meermaals aangegeven: de vereiste van minimaal ongeveer ¤1300 euro bruto salaris is in de praktijk gewoon vrijwel onmogelijk. Ik weet niet hoe je met zelfs minder denkt rond te komen samen met je BP.

De leges zijn fors, behoorlijk fors sinds 1 juli zelfs. Maar ook daarvoor geldt, als je dat niet kan betalen, dan is een leven samen toch helemaal onmogelijk?

Ik heb alles op papier berekend. Met een simpel flatje en mijn salaris van 2x de minimum vereiste kunnen we net een normaal leven hebben. De financiële ondersteuning van mijn vriendin haar thuisfront zorgen dat we ook nog een enigszins leuk leven kunnen hebben. Haar niveau Nederlands gaat erg goed en gezien haar werkgebied (IT) + de vele internationaal erkende Microsoft certificeringen geven mij hoop op een snelle carrière start voor haar.

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
pi_104783517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:28 schreef Alec690 het volgende:
Ik vind de eisen niet 'te' streng. Enkel 12+ maanden contract vind ik wat fors. Maar zoals meermaals aangegeven: de vereiste van minimaal ongeveer ¤1300 euro bruto salaris is in de praktijk gewoon vrijwel onmogelijk. Ik weet niet hoe je met zelfs minder denkt rond te komen samen met je BP.

De leges zijn fors, behoorlijk fors sinds 1 juli zelfs. Maar ook daarvoor geldt, als je dat niet kan betalen, dan is een leven samen toch helemaal onmogelijk?

Ik heb alles op papier berekend. Met een simpel flatje en mijn salaris van 2x de minimum vereiste kunnen we net een normaal leven hebben. De financiële ondersteuning van mijn vriendin haar thuisfront zorgen dat we ook nog een enigszins leuk leven kunnen hebben. Haar niveau Nederlands gaat erg goed en gezien haar werkgebied (IT) + de vele internationaal erkende Microsoft certificeringen geven mij hoop op een snelle carrière start voor haar.

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
Ook duidelijk :) Bedankt voor de post. Ik neem alles mee in mijn overweging. Het enige probleem is een baan vinden dat goed betaald voor mij maar ik blijf zoeken :)
pi_104783983
quote:

Precies. Het klinkt allemaal leuk om met een paar honderd euro salaris je BP naar Belgie te halen, maar in de praktijk beginnen de moeilijkheden dan pas.

Iemand zal toch zijn/haar draai moeten vinden in België en wat je al zegt, het kostenaspect. Ik ken gasten die met een baantje waarmee ze de Nederlandse eis niet haalden naar België zijn gegaan en dan dagelijks op en neer reden naar hun werkgever in bv. de omgeving Amsterdam... Dan is het een kwestie van tijd voor de financiële puinhoop tot boven je hoofd is gegroeid.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:48:22 #114
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104784745
quote:

Het is niet makkelijk om rationeel te blijven nadenken als je het liefst zo snel mogelijk samen wil zijn, dus ik vind het knap als je dat wel gewoon blijft doen, zoals jullie hebben gedaan. En waarschijnlijk ook met een leuk resultaat, want jullie kunnen daardoor straks op een leuke manier samenwonen, zonder al te veel financiële zorgen als het goed is :)
pi_104793403
Ik ben al maanden aan het plannen geweest met een reëel lijstje met kosten, voor als ik hier samen met mijn vriendin een appartementje ga betrekken. En nu hebben we er 1 gevonden, en ik heb al getekend, en 15 december haal ik eerst om 7 uur 's morgens mijn vriendin op van het vliegveld, en daarna gaan we gelijk de sleutel halen en aan de slag. Samen hebben we ongeveer 6000 euro om uit te geven. Maandelijkse kosten zullen allemaal door mij betaald worden aangezien mijn vriendin de taal nog niet goed beheerst en ook nog geen werk heeft hier. Maar het is goed te doen. We zullen altijd een reserve houden van +- 2000 euro, zodat we altijd wat achter de hand hebben. Een goed startsalaris is gewoon belangrijk als je op jezelf gaat of als je gaat samenwonen. Nu weet ik ook dat 6000 geen vetpot is, maar het is genoeg om de dingen te kopen die we echt nodig hebben, en om daarna verder te sparen. Natuurlijk als mijn vriendin straks een baan heeft dan zal het sparen een stuk gemakkelijker gaan en gaan we het ook breder hebben. Tot dan, moeten we het met mijn 1400 netto inkomen doen. Niet al teveel, maar we zullen het wel gaan redden daarmee.
pi_104837702
Met ¤ 6.000,00 kun je wel een huis inrichten, mits je er zelf niet al te veel meer aan hoeft te doen. Meubels zijn niet zo duur (meer). Kwestie van goed opletten. Ik zou geen ¤ 3.000,00 aan een bank uitgeven in dit geval, maar ook voor ¤ 750,00 heb je al een mooie bank waar je een tijd mee kunt doen.

Die reserve is goed en ga je zeker nodig hebben met een inkomen van ¤ 1.400,00 netto. ¤ 1.400,00 lijkt me krap overigens, maar het zou te doen moeten zijn als je geen gekke dingen doet.

Zorgen dat je vriendin snel de taal leert en 'n werk vindt, desnoods een job als poetsvrouw of babysitter. Al verdient ze daarmee ¤ 750,00 netto, scheelt een slok op de borrel.
pi_105063285
Vriendin geslaagd voor het inburgeringsexamen met de max. score.

Trots! :)

Tussen nu en 14 dagen sturen we alle documenten naar de IND.
pi_105064460
Gefeliciteerd Alec
  donderdag 1 december 2011 @ 19:59:56 #119
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105066299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:04 schreef Alec690 het volgende:

:D ^O^

Dat is nog eens een lekker begin!
pi_105066870
Prooooficiat Alec!
pi_105097604
quote:

Kun je zeer zeker trots op zijn, gefelciteerd !!
pi_105408798
quote:

En opgestuurd. Spannend.

Als alles goed gaat over een paar maanden een verblijfsvergunning. Ik hoop het!
pi_105416058
Ik hoop met je mee
pi_105457147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:51 schreef Alec690 het volgende:

[..]

En opgestuurd. Spannend.

Als alles goed gaat over een paar maanden een verblijfsvergunning. Ik hoop het!
Als het dossier in orde is, is er geen enkele reden om het af te wijzen.
pi_106649210
Jammer dat het hier wat dood is geraakt ;( vandaag m'n meisje op het vliegtuig gezet voor een half jaar, bah
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:04:25 #126
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106649271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:02 schreef Mankatans het volgende:
Jammer dat het hier wat dood is geraakt ;( vandaag m'n meisje op het vliegtuig gezet voor een half jaar, bah
;( waar gaat ze naartoe?
pi_106701741
State NY, richting canadese grens, zo eindelijk skypen! :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:00:26 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106702907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:43 schreef Mankatans het volgende:
State NY, richting canadese grens, zo eindelijk skypen! :D
O dat is wel leuk om naar toe te gaan :P Voor studie?

En veel plezier! ;)
pi_106710240
Awh leuke verhalen, vooral als je weer je vriend(in) weer ziet na een lange tijd. Had in dit topic kunnen posten maar het is uit :'). Hopelijk gaat/blijft het goed met andere mensen :D
XO till we overdose
pi_106735868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:02 schreef Mankatans het volgende:
Het klinkt alsof je een pakje hebt meegegeven aan DHL.
pi_106748388
haha nee, als ik afscheid had moeten nemen van een pakketje had het me niet zo zwaar gevallen denk ik ;) Ik kan haar waarsch niet opzoeken Kwiwi, in de weken dat zij vrij is kan ik niet komen. Gelukkig is er skype en hebben we allebei een heel goed gevoel bij onze relatie
  zondag 15 januari 2012 @ 15:32:00 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106833890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:47 schreef Mankatans het volgende:
haha nee, als ik afscheid had moeten nemen van een pakketje had het me niet zo zwaar gevallen denk ik ;) Ik kan haar waarsch niet opzoeken Kwiwi, in de weken dat zij vrij is kan ik niet komen. Gelukkig is er skype en hebben we allebei een heel goed gevoel bij onze relatie
Ow dat is wel jammer. Nou ja, de tijd gaat in ieder geval sneller om dan je in het begin denkt! :)

Ik kom net terug van Schiphol.. Na sinds ongeveer februari steeds samen geweest te zijn O+ , op hier en daar een weekje na, moeten we de komende tijd weer wat langere periodes overbruggen ;( Maar ja, hopelijk gaat m'n studie een beetje voorspoedig en is het over een jaar allemaal voorbij *O* (het steeds heen en weer reizen dan hè, niet de relatie :P )
pi_106835132
Wij kunnen nu ieder moment een positief advies krijgen. Kan elke dag...

Zal het begin februari dan echt zo mogen zijn? Na dik 2,5 jaar, eindelijk altijd samen. :D
pi_106835850
Hier is er ook een grote kans aanwezig dat wij van de zomer in ieder geval voor een jaar in hetzelfde lang wonen! En misschien wel voor veel langer.... O+

Tegen die tijd hebben we dan 4 jaar een relatie, waarvan 3 op afstand!
  zondag 15 januari 2012 @ 20:02:28 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106843606
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:12 schreef Alec690 het volgende:
Wij kunnen nu ieder moment een positief advies krijgen. Kan elke dag...

Zal het begin februari dan echt zo mogen zijn? Na dik 2,5 jaar, eindelijk altijd samen. :D
Volgens mij gaan deze dagen nog trager dan wanneer jullie niet samen waren, of valt het mee? :D

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is er ook een grote kans aanwezig dat wij van de zomer in ieder geval voor een jaar in hetzelfde lang wonen! En misschien wel voor veel langer.... O+

Leuk! *O* In welk land?
pi_106845441
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:35 schreef Jagärtrut het volgende:

Je kent haar 4 jaar en hebt 1 jaar verkering gehad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_106853570
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij gaan deze dagen nog trager dan wanneer jullie niet samen waren, of valt het mee? :D

[..]

Leuk! *O* In welk land?
We gaan dan in Zweden wonen. Daar woon ik ook. Hij woont in Duitsland.

@ Diego: maar natuurlijk. Elke 2 weken op en neer reizen, elke dag skypen, samen door moeilijke en leuke periodes gaan, nee. Dat is geen relatie.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:37:47 #138
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106869781
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We gaan dan in Zweden wonen. Daar woon ik ook. Hij woont in Duitsland.

@ Diego: maar natuurlijk. Elke 2 weken op en neer reizen, elke dag skypen, samen door moeilijke en leuke periodes gaan, nee. Dat is geen relatie.
Nooit maar dan ook nooit ingaan op DAM. Troll eersteklas. Hoop dat het gaat lukken met jullie van de zomer :D
AFC AJAX
pi_106874206
Mag ik hier ook meeposten?

Ik heb gisteren mijn vriend op het vliegtuig gezet naar Letland waar hij een jaar gaat werken en ik dacht echt dat ik er beter mee om kon gaan. We kennen elkaar pas 4,5 maand en hadden vanaf dag een zo goed als een relatie. In dezelfde periode kwam deze baan voorbij voor hem en wilde hij deze kans met beide handen aangrijpen. Ik begrijp dat volkomen en ik gun het hem echt 100% maar eigenlijk had ik hem stiekem liever weer gewoon hier. :@

Gelukkig heb ik het zelf heel druk de komende tijd dus hoef ik niet kwijnend achter internet te wachten op berichtjes. Daarnaast is hij niet heel goed in contact houden met mensen dus waarschijnlijk had ik vaak toch nodeloos gewacht op een teken van leven. :P

Anyway, ik ben een beetje bang dat het niet gaat lukken omdat we eigenlijk pas heel kort wat hebben. Zijn hier mensen met een partner in het buitenland of die een partner hadden in het buitenland terwijl ze nog helemaal niet lang samen waren?
Illusion is the first of all pleasures
pi_106875143
quote:
0s.gif [b]Op zondag 15 januari 2012 22:50 schreef Jagärtrut

Zo is het inderdaad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 16 januari 2012 @ 17:24:09 #141
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106876301
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:31 schreef Missfortunate het volgende:
Uiteraard! Welkom :s)

quote:
Ik heb gisteren mijn vriend op het vliegtuig gezet naar Letland waar hij een jaar gaat werken en ik dacht echt dat ik er beter mee om kon gaan. We kennen elkaar pas 4,5 maand en hadden vanaf dag een zo goed als een relatie. In dezelfde periode kwam deze baan voorbij voor hem en wilde hij deze kans met beide handen aangrijpen. Ik begrijp dat volkomen en ik gun het hem echt 100% maar eigenlijk had ik hem stiekem liever weer gewoon hier. :@
Zou ook wat raar zijn als je hem liever niet bij je had gehad ;) Kun je hem af en toe opzoeken het komende jaar? Of hij jou?

quote:
Gelukkig heb ik het zelf heel druk de komende tijd dus hoef ik niet kwijnend achter internet te wachten op berichtjes. Daarnaast is hij niet heel goed in contact houden met mensen dus waarschijnlijk had ik vaak toch nodeloos gewacht op een teken van leven. :P

Anyway, ik ben een beetje bang dat het niet gaat lukken omdat we eigenlijk pas heel kort wat hebben. Zijn hier mensen met een partner in het buitenland of die een partner hadden in het buitenland terwijl ze nog helemaal niet lang samen waren?
Mijn vriend woonde al in het buitenland toen ik hem leerde kennen. Hij is op een gegeven moment een tijdje in Nederland geweest, in die periode heb ik hem ook ontmoet, en uiteindelijk zijn we 3 maanden samen geweest voordat hij weer naar huis vertrok.
Het was in het begin wel heel lastig omdat we allebei nog niet echt wisten hoe het ging lopen, was voor beide de eerste lange afstands relatie. Maar met Skype, telefoons en wat heen en weer gereis lukte dat vrij aardig want inmiddels zijn we nog steeds samen :P

Het is niet altijd even makkelijk en je moet er wel beide tijd en moeite in willen steken. Wat wel fijn is is dat er bij jullie een duidelijke termijn aan vast zit, dan weet je dat je dit "maar" voor een jaartje hoeft vol te houden en dat het dan weer voorbij is :)
pi_106877768
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[quote]Uiteraard! Welkom :s)
Thanks!

quote:
Zou ook wat raar zijn als je hem liever niet bij je had gehad ;) Kun je hem af en toe opzoeken het komende jaar? Of hij jou?
Dat zou inderdaad geen goed begin zijn. :P Maar ik heb al ongeveer 4 tickets weten op te scharrelen van zowel hem als van familie en hoop over 5 weken die kant op te kunnen gaan. We zijn nog even in afwachting van zijn werkrooster. Ook zal hij een paar keer deze kant op komen dus hij zal hem in ieder geval meerdere keren zien dit jaar!

quote:
Mijn vriend woonde al in het buitenland toen ik hem leerde kennen. Hij is op een gegeven moment een tijdje in Nederland geweest, in die periode heb ik hem ook ontmoet, en uiteindelijk zijn we 3 maanden samen geweest voordat hij weer naar huis vertrok.
Het was in het begin wel heel lastig omdat we allebei nog niet echt wisten hoe het ging lopen, was voor beide de eerste lange afstands relatie. Maar met Skype, telefoons en wat heen en weer gereis lukte dat vrij aardig want inmiddels zijn we nog steeds samen :P

Het is niet altijd even makkelijk en je moet er wel beide tijd en moeite in willen steken. Wat wel fijn is is dat er bij jullie een duidelijke termijn aan vast zit, dan weet je dat je dit "maar" voor een jaartje hoeft vol te houden en dat het dan weer voorbij is :)
[/quote]

Wat goed dat jullie het al zo lang volhouden! Jullie hadden het toen zelfs korter dan dat wij het nu hebben. Dat geeft de burger moed. :) Wij hebben ook beide nooit eerder een lange afstands relatie gehad. Maar wat betekent voor jullie er moeite in steken? Veel contact houden? Want wij hebben het er al over gehad dat we het eigenlijk niet echt zien zitten om elke dag te skypen. Hij gaat met name 's avonds werken en ik zit vooral vast aan kantoortijden dus dat is sowieso al niet makkelijk te doen om een geschikt tijdstip te vinden daarvoor. Maar het is aan de andere kant wel weer belangrijk, denk ik, om genoeg contact met elkaar te hebben opdat je van elkaar weet wat er allemaal speelt en daardoor niet het gevaar loopt uit elkaar te groeien.

Maar ik ben inderdaad heel blij met het termijn van een jaar ook al zou het eerst maar voor 3 maanden zijn. }:| Ik hoop in ieder geval echt dat we het redden want ik ben echt gek op hem. En als hij niet naar Riga was gegaan had ik die stad waarschijnlijk ook nooit gezien dus kan ik dat ook weer van mijn lijst afstrepen. :P
  maandag 16 januari 2012 @ 18:13:33 #143
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106878138
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:03 schreef Missfortunate het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Dat zou inderdaad geen goed begin zijn. :P Maar ik heb al ongeveer 4 tickets weten op te scharrelen van zowel hem als van familie en hoop over 5 weken die kant op te kunnen gaan. We zijn nog even in afwachting van zijn werkrooster. Ook zal hij een paar keer deze kant op komen dus hij zal hem in ieder geval meerdere keren zien dit jaar!
O dat is al vrij snel! :D Lief van hem en je familie trouwens!
quote:
[..]

Wat goed dat jullie het al zo lang volhouden! Jullie hadden het toen zelfs korter dan dat wij het nu hebben. Dat geeft de burger moed. :) Wij hebben ook beide nooit eerder een lange afstands relatie gehad. Maar wat betekent voor jullie er moeite in steken? Veel contact houden? Want wij hebben het er al over gehad dat we het eigenlijk niet echt zien zitten om elke dag te skypen. Hij gaat met name 's avonds werken en ik zit vooral vast aan kantoortijden dus dat is sowieso al niet makkelijk te doen om een geschikt tijdstip te vinden daarvoor. Maar het is aan de andere kant wel weer belangrijk, denk ik, om genoeg contact met elkaar te hebben opdat je van elkaar weet wat er allemaal speelt en daardoor niet het gevaar loopt uit elkaar te groeien.
Dat is exact wat ik bedoelde :Y Zou jammer zijn als hij daar wat veranderd is na een jaar (wat vrij logisch is als je een jaar in een andere omgeving zit) en jij niks in de gaten hebt waardoor er problemen ontstaan als hij terug is.

quote:
Maar ik ben inderdaad heel blij met het termijn van een jaar ook al zou het eerst maar voor 3 maanden zijn. }:| Ik hoop in ieder geval echt dat we het redden want ik ben echt gek op hem. En als hij niet naar Riga was gegaan had ik die stad waarschijnlijk ook nooit gezien dus kan ik dat ook weer van mijn lijst afstrepen. :P
Het heeft inderdaad ook zo z'n voordelen :+
pi_106878749
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

I know! Ik ben ook heel blij met hem en mijn familie. *;

En ik denk dat we op zich wel genoeg contact zullen hebben. Ik zie alleen bij een vriend van mij waarvan zijn partner in het buitenland zit dat ze elke avond skypen en hij daarvoor thuis blijft en sociale afspraken afzegt. Ik wil mezelf op die manier niet beperken en hij ook niet. Dus we moeten gewoon even een balans weten te vinden. En als hij over een jaar dan weer terug is en het zit nog steeds goed tussen ons dan zit het (hopelijk) ook meteen echt goed. O+
pi_107131338
Hallo allemaal,

Lees hier al maanden mee, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens aan te melden. Sinds vorig jaar heb ik vriendlief leren kennen via Internet. Wilde 'gewoon' beetje kletsen met mensen overal ter wereld, en opeens was hij daar.

Lichtelijk probleem: hij woont in Amerika.
We hebben elkaar eind vorig jaar gezien, en het was nog mooier dan we ons ooit konden voorstellen. Het was vanaf het eerste moment dat we elkaar via Internet leerden kennen duidelijk: dit was niet zomaar iets.

Nu kwam vriendlief mij gisteravond fijn vertellen dat ik hem aanstaande maandag mag ophalen op Schiphol. Hij wilde graag Valentines Day samen vieren... *zwijmel zwijmel*

Dus bij deze: hallo mede-lotgenoten!!!
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107133440
Letland, daar lopen lekkere meiden rond. :p
pi_107137923
}:| I know.

Maar hij heeft mij wijs gemaakt dat hij niet begrijpt waarom zijn mannelijke collega's die chicks zo lekker vinden want hij ziet alleen maar plamuur.

En ze zijn vast allemaal dom. :6
pi_107143768
Vandaag net terug van een maand mijn Afrikaanse lief bezocht te hebben. Afscheid nemen was erg moeilijk zeker als je niet precies weet wanneer je elkaar weer ziet. Tussen de vorige en deze keer zat namelijk ruim 6 maanden. Hopelijk lukt het hem nu wel een visum te krijgen (alle papieren zijn zover wij weten nu in orde) en komt hij over 3 maanden hier naar toe. Ik ben al aan het aftellen!!
  maandag 23 januari 2012 @ 17:24:28 #149
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107144570
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:36 schreef Juudepuut het volgende:
Hallo allemaal,

Lees hier al maanden mee, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens aan te melden. Sinds vorig jaar heb ik vriendlief leren kennen via Internet. Wilde 'gewoon' beetje kletsen met mensen overal ter wereld, en opeens was hij daar.

Lichtelijk probleem: hij woont in Amerika.
We hebben elkaar eind vorig jaar gezien, en het was nog mooier dan we ons ooit konden voorstellen. Het was vanaf het eerste moment dat we elkaar via Internet leerden kennen duidelijk: dit was niet zomaar iets.

Nu kwam vriendlief mij gisteravond fijn vertellen dat ik hem aanstaande maandag mag ophalen op Schiphol. Hij wilde graag Valentines Day samen vieren... *zwijmel zwijmel*

Dus bij deze: hallo mede-lotgenoten!!!
Hoi! En welkom :s)

En leuk dat jullie volgende week al samen zijn :D Voor hoe lang?

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:01 schreef eon68 het volgende:
Vandaag net terug van een maand mijn Afrikaanse lief bezocht te hebben. Afscheid nemen was erg moeilijk zeker als je niet precies weet wanneer je elkaar weer ziet. Tussen de vorige en deze keer zat namelijk ruim 6 maanden. Hopelijk lukt het hem nu wel een visum te krijgen (alle papieren zijn zover wij weten nu in orde) en komt hij over 3 maanden hier naar toe. Ik ben al aan het aftellen!!
Ik vind het ook altijd moeilijker als er niet echt wat is om naar af te tellen.. Maar waarom kon hij vorige keer geen visum krijgen? (misschien heb je het hier al eens verteld maar weet ik het niet meer :@ )

Over aftellen gesproken.... Heb je al bericht gehad Alec? :o
pi_107144782
Ja, het is fijn om volgende bezoeken gepland te hebben. Onze tijd is fijn: Ik ga donderdag voor 10 dagen naar hem toe, dan 3 weken wachten, dan is hij voor 2.5 week hier. Dan 2 weken wachten en dan gaan we samen een week naar San Diego (waar we allebei 4 dagen moeten werken en 3 dagen vakantie hebben). Daarna komt hij waarschijnlijk voor een langere tijd hierheen...

En dan hopelijk in de zomer samenwonen!
pi_107146666
quote:
Hoi! En welkom

En leuk dat jullie volgende week al samen zijn Voor hoe lang?
Hij komt maandag in de ochtend aan en vertrekt zondag 19 februari! Lekker van elkaar genieten dus. Vooral omdat het zo onverwachts kwam, is het extra leuk. We zouden elkaar pas eigenlijk weer in Mei zien, dan zou hij mij laten overvliegen. Er is dan een bruiloft waar hij best man is, en wilde graag dat ik daar bij zou zijn.

Maar nu nog maar 6 dagen! Leuk om al jullie verhalen te lezen, goed om te weten dat ik niet de enige ben (al voelt dat soms wel zo, wanneer iedereen zijn/haar vriendin lekker dichtbij heeft wonen :( )
  maandag 23 januari 2012 @ 19:29:28 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107148694
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:36 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Hij komt maandag in de ochtend aan en vertrekt zondag 19 februari! Lekker van elkaar genieten dus. Vooral omdat het zo onverwachts kwam, is het extra leuk. We zouden elkaar pas eigenlijk weer in Mei zien, dan zou hij mij laten overvliegen. Er is dan een bruiloft waar hij best man is, en wilde graag dat ik daar bij zou zijn.

Maar nu nog maar 6 dagen! Leuk om al jullie verhalen te lezen, goed om te weten dat ik niet de enige ben (al voelt dat soms wel zo, wanneer iedereen zijn/haar vriendin lekker dichtbij heeft wonen :( )
O dat is helemaal leuk dan, als het eerst pas in mei zou zijn :D

En ja dat is inderdaad niet altijd leuk. Wat ik nog het meest vervelend vindt zijn gelegenheden waarbij iedereen met z'n partner is (zoals bij ons familie dingen) en ik alleen ben, dan mis ik m'n vriend alleen maar erger. Maar ja, het hoort er nou eenmaal bij. Daarentegen hebben diezelfde mensen niet dat blije gevoel als ze elkaar zien als dat ik heb als ik m'n vriend zie :D O+
pi_107172145
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:26 schreef Missfortunate het volgende:
}:| I know.

Maar hij heeft mij wijs gemaakt dat hij niet begrijpt waarom zijn mannelijke collega's die chicks zo lekker vinden want hij ziet alleen maar plamuur.

En ze zijn vast allemaal dom. :6
Yeah right
pi_107175477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:52 schreef ovoxo het volgende:
Awh leuke verhalen, vooral als je weer je vriend(in) weer ziet na een lange tijd. Had in dit topic kunnen posten maar het is uit :'). Hopelijk gaat/blijft het goed met andere mensen :D
Dit :). Absoluut niet makkelijk en absoluut hard werken. Heb bewondering voor mensen die dit uithouden, zeker als het langer is dan een half jaartje uitwisselingsstudent. :)
pi_107175941
quote:
Pharmacist
Dit . Absoluut niet makkelijk en absoluut hard werken. Heb bewondering voor mensen die dit uithouden, zeker als het langer is dan een half jaartje uitwisselingsstudent.
Het is ook maar net hoe je erin staat. Ik heb gewoon mijn leven hier en mijn leven met P. Op den duur wil ik dat natuurlijk wel samenvoegen, maar voor the time being is dit nu goed zo. We zijn het hier allebei mee eens, en we roeien met de riemen die we hebben. Elkaar helemaal ziek maken met dat het ondraaglijk is e.d. is echt niet te doen en maakt het wachten voor ons alleen maar erger. Want het is ook niet ondraaglijk (al kan het soms wel echt even pijn doen), alleen maar lastig en soms heel erg stom ;). Maar verder vooral ontzettend leuk om te weten én voelen dat iemand 7000 km verder hoteldebotel is van mij :P
pi_107188869
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:
)
Ik vind het ook altijd moeilijker als er niet echt wat is om naar af te tellen.. Maar waarom kon hij vorige keer geen visum krijgen? (misschien heb je het hier al eens verteld maar weet ik het niet meer :@ )

Volgens mij heb ik wel verteld dat het niet gelukt was maar niet waarom: In eerste instantie uitnodigingspapieren die opgestuurd waren en niet aankwamen, maar de gefaxte kopie was ook goed. Echter zijn de eisen voor het krijgen van een toeristenvisum verscherpt en hij kon niet voldoende aantonen dat hij genoeg geld had. Ik heb nieuwe uitnodigingspapieren (met garantstelling) persoonlijk meegenomen en hij heeft nu meer inkomen dusgaan ervan uit dat het nu wel lukt.
Klopt het idee dat het maar 3 maanden duurt ipv ??? is een stuk makkelijker mee om te gaan.
pi_107201218
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:31 schreef Missfortunate het volgende:

Mijn vriendin zit er nu 14 dagen, we hadden 6,5 maand wat op dat moment. vorige week had ik een gala waar iedereen dus met partner was, toen begon het zo te jeuken dat ik de volgende ochtend een ticket heb geboekt om die kant op te gaan in maart :D weekje vrij weten te krijgen
pi_107203057
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Mijn vriendin zit er nu 14 dagen, we hadden 6,5 maand wat op dat moment. vorige week had ik een gala waar iedereen dus met partner was, toen begon het zo te jeuken dat ik de volgende ochtend een ticket heb geboekt om die kant op te gaan in maart :D weekje vrij weten te krijgen
Wat lief zeg, ze boft maar! Hebben jullie verder wel redelijk wat contact?
pi_107204257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Echt? Ik ben jaloers! Ik ben nog in afwachting van zijn rooster. Ik wil er namelijk liever zitten als hij ook vrij is. Als het goed is krijgt hij dit eind van deze week te horen. Ik hoop er dan ergens half februari te zitten. *;

Voor hoe lang zit jouw vriendin daar?
pi_107237314
Vrijdag krijg ik de sleutel van mijn appartement. Verwacht daarnaast elk moment een positief resultaat voor de aanvraag verblijfsvergunning.

Nog heel even... :)
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:28:07 #161
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107237562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:24 schreef Alec690 het volgende:
Vrijdag krijg ik de sleutel van mijn appartement. Verwacht daarnaast elk moment een positief resultaat voor de aanvraag verblijfsvergunning.

Nog heel even... :)
Je hebt dus een leuke week in het vooruitzicht! ;)
pi_107240187
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je hebt dus een leuke week in het vooruitzicht! ;)
Absoluut. Zodra mijn vriendin komt ook 2 weken vakantie, dus kan wat mij betreft niet snel genoeg gegaan. Maar goed, 'laatste loodjes wegen het zwaarst'. :+
pi_107241632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:42 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Wat lief zeg, ze boft maar! Hebben jullie verder wel redelijk wat contact?
ja best veel, skypen 2, 3x per week gemiddeld, maar spreken elkaar eigenlijk elke dag via gmail videochat, geluid uit en dan gewoon tijdens het studeren/werken chatten met beeld, dat werkt voor ons heel goed. Ouderwets een brief schrijven (ontvangen!) is ook wel een aanrader.

hoe zit dat bij jou?

quote:
[..]

Echt? Ik ben jaloers! Ik ben nog in afwachting van zijn rooster. Ik wil er namelijk liever zitten als hij ook vrij is. Als het goed is krijgt hij dit eind van deze week te horen. Ik hoop er dan ergens half februari te zitten. *;

Voor hoe lang zit jouw vriendin daar?
ah nice, ja ik ga ook wanneer mn vriendin springbreak heeft. Mijnes zit er voor 6 maanden, nog 5,5 to go dus. Hoop dat het je lukt!

[ Bericht 13% gewijzigd door Mankatans op 25-01-2012 23:47:12 ]
pi_107242998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:38 schreef Mankatans het volgende:

[..]

ja best veel, skypen 2, 3x per week gemiddeld, maar spreken elkaar eigenlijk elke dag via gmail videochat, geluid uit en dan gewoon tijdens het studeren/werken chatten met beeld, dat werkt voor ons heel goed. Ouderwets een brief schrijven (ontvangen!) is ook wel een aanrader.

hoe zit dat bij jou?
Wij bellen elkaar in principe elke dag (skype abbo: 5 euro onbeperkt naar amerika bellen) en daarnaast whatsappen we gedurende de dag een beetje. Gewoon checken hoe het gaat e.d. Voor ons is het belangrijk om veel contact te hebben, voelt erg fijn. Zo nu en dan videobellen we ook via de telefoon, als hij onderweg is ofzo. Dan is het net of ik met 'm op pad ga ;)

Brieven ja! Had m vorige week nog toevallig een kaartje gestuurd, altijd leuk! Verder stuurt hij met enige regelmaat een bos bloemen, en kreeg vorige week met mijn verjaardag de 1e 2 seizoenen van Modern Family in de brievenbus :D

Leuk dat jullie videochatten terwijl jullie aan het studeren zijn, best een leuk idee!!
Zijn de vliegtickets een beetje te betalen naar Letland?
pi_107267742
Morgen mijn eigen huis en vandaag bericht: POSITIEF!

Over 3 weken is mijn vriendin eindelijk DEFINITIEF hier. w/
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:51:30 #166
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107269159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef Alec690 het volgende:

w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/

Super! :D
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:56:03 #167
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_107269376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef Alec690 het volgende:

Gefeliciteerd, het lange wachten wordt beloond!

nu raken we wel een actief lid in deze reeks kwijt :P
Neerkomen wel!
pi_107270461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:56 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, het lange wachten wordt beloond!

nu raken we wel een actief lid in deze reeks kwijt :P
Niets liever dan deze reeks verlaten na ruim 2 jaar. :P
Maar ik zal nog regelmatig kijken en met weemoed terugdenken.

Daarnaast moet ik nog een paar weken. :P
pi_107277138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:18 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Maar ik zal nog regelmatig kijken en met weemoed terugdenken.

Daarnaast moet ik nog een paar weken. :P
Een paar weken is te overzien. Gefeliciteerd. Mijn vriendin en ik staan nog aan het begin. Zo elke 2 maanden komt ze hier, af en toe reis ik naar Moskou af. Maar vanaf deze zomer hoopt ze dan uiteindelijk hier te wonen. Elke dag 1,5 tot 2 uur Skype, maar dat is toch niet het echte, je komt er wel achter wat iemand echt missen is, en schaamt je niet meer voor een emotioneel weerzien iedere keer op het vliegveld.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:34:27 #170
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107278025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:18 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Haha, ik denk dat iedereen er zo over denkt die hier begint met posten :P
pi_107287004
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:02 schreef Juudepuut het volgende:

Daar vliegen allerlei prijsvechters op, dus dat zal wel.
pi_107304040
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:02 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Wij bellen elkaar in principe elke dag (skype abbo: 5 euro onbeperkt naar amerika bellen) en daarnaast whatsappen we gedurende de dag een beetje. Gewoon checken hoe het gaat e.d. Voor ons is het belangrijk om veel contact te hebben, voelt erg fijn. Zo nu en dan videobellen we ook via de telefoon, als hij onderweg is ofzo. Dan is het net of ik met 'm op pad ga ;)

Brieven ja! Had m vorige week nog toevallig een kaartje gestuurd, altijd leuk! Verder stuurt hij met enige regelmaat een bos bloemen, en kreeg vorige week met mijn verjaardag de 1e 2 seizoenen van Modern Family in de brievenbus :D

Leuk dat jullie videochatten terwijl jullie aan het studeren zijn, best een leuk idee!!
Amerika*, als je het over mij had :p het viel mij alles mee, rechtstreeks schiphol JFK retour voor 500e
pi_107305350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:13 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Amerika*, als je het over mij had :p het viel mij alles mee, rechtstreeks schiphol JFK retour voor 500e
Oh haha, helemaal verkeerd gelezen denk ik. Dacht dat je vriendin ook in Letland zat, sorry :)
500 euro is nog best te doen ja, KLM heeft van die werelddeal weken ofzo hé. Ideaal dat je dan op JFK kan vliegen.Atlanta is wat duurder, maar beetje op tijd boeken doet wonderen :) In mei ga ik erheen.

Nog maar 2 dagen en 11 uur, elkaar eindelijk weer zien!
pi_107332790
Gefeliciteerd Alec690! Wat fijn dat jullie nu eindelijk samen in een land een relatie kunnen hebben. Ik vind het ook heel knap dat jullie het zo lang volgehouden hebben (met haar komst naar NL als resultaat).

Ik vind het al moeilijk dat mijn vriend voor een jaar in het buitenland zit. Hj komt echter 'gewoon' over een jaar weer terug dus moeten we 'slechts' dat jaar zien te overleven. Maar als je een partner uit het buitenland hebt lijkt het mij lastiger.

Ik mis mijn vriend nog steeds een heleboel. Ik ben gaan sporten en ga belachelijk veel uit waardoor ik constant moe ben. En aangezien ik niet als een verlept lijk op mijn werk kan verschijnen moet dat uitgaan toch maar geminderd worden. :P Gelukkig ben ik nu zijn afwezigheid iets meer gewend en kan ik ook alleen thuis zitten zonder dat ik ga malen. Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat hij niet de tijd heeft om iets meer contact te houden. Maar dat zal wel wat meer komen als hij niet meer 12u per dag hoeft te werken. Die keren dat we geskyped hebben was het in ieder geval heel fijn. Al kreeg ik daardoor wel de neiging om het eerste beste vliegtuig zijn kant op te nemen. :@ Maar ik ga sowieso ergens in februari die kant op!
pi_107537824
Vandaag MVV opgehaald op de ambassade. Eind februari hier. w/
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:26:37 #176
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107538069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:22 schreef Alec690 het volgende:
Vandaag MVV opgehaald op de ambassade. Eind februari hier. w/
Ik ben jaloers :@ :X :+ Wij moeten nog even.. een jaartje maar hoop ik.
pi_108661159
Inmiddels al een week in mijn eigen appartement. Vriendin komt morgen. w/
pi_108811380
Ik moet me maar eens even melden hier geloof ik. Sinds kort een in Israël wonende vriendin :) Komt eind van de maand 1,5 week naar Nederland O+
In eerste instantie ontmoet via deviantart.com (een online kunst-gerelateerde community), daarna afgesproken toen ze in Amsterdam op vakantie was, en in februari een lang weekend naar Israël geweest. Toen was het wel raak, zegmaar :P We weten zelf ook niet helemaal hoe we het allemaal praktisch gezien gaan aanpassen, dus er moeten wat hele goede gesprekken gaan plaatsvinden eind van de maand :)
pi_108816484
Helaas zal je vriendin zowel moeten inburgeren als een taaltoets moeten doen als ze in Nederland wil gaan wonen

Ervanuitgaande dat ze alleen Israëlisch staatsburger is
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:27:53 #180
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108816558
Welkom in het topic :s) Ben wel benieuwd naar hoe het verder gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas zal je vriendin zowel moeten inburgeren als een taaltoets moeten doen als ze in Nederland wil gaan wonen

Ze weten nog niet eens hoe ze het eventueel gaan invullen...
pi_108816595
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Haar moeder is van oorsprong Duits en dus heeft ze ook een Duits paspoort.. Dat maakt het leven een stuk makkelijker ;) Maar, zoals kwiwi zegt, dat is toekomstmuziek voorlopig.
En overigens ben ik ook niet bepaald Nederland-gebonden, en gezien onze situaties zie ik het zelfs eerder gebeuren dat ik daar heen zou gaan, maar goed.
pi_108911322
Handig voor anderen als ik hier mijn ervaring nog even neerzet tot dusver.

Woensdag 18 mei mijn Hongaarse vriendin leren kennen via een online game. Ja, we zijn nerds, maar niet heus ;)

We hadden op dat moment beiden geen werk, dus 's morgens vroeg tot 's avonds laat online in de game. Meer gechat dan gespeel eigenlijk, maar wel leuk. Uiteindelijk na een paar weken skype geïnstalleerd. Eerst via de microfoon wat praten, later ook met de cam erbij. Eigenlijk onafscheidelijk geweest sinds 18 mei 2011 tot aan nu. Elke dag chatten we op facebook, vandaag de dag nog altijd. Er is geen dag voorbij gegaan waarbij we elkaar niet hebben gesproken.

Eind juli ben ik één week naar Hongarije gegaan. Heerlijke tijd gehad ondanks dat ik de eerste twee dagen ziek was en alleen maar op bed heb gelegen. Ondanks dat er in de badkamer en toilet geen deuren zaten (Er hingen handdoeken voor omdat de deuren op dat moment werden gerestaureerd ofzo, er was in ieder geval iets mee) toch een heerlijke week gehad. Waarschijnlijk kwam die ziekte door een combinatie van spanning, niet eten die eerste dag, wel bier drinken die avond, bijna 40 graden in Hongarije, enzovoorts.

Anyway, in augustus is mijn vriendin 10 dagen hier geweest. Ook wat spanningen en ruzies gehad wat vrij normaal is als je constant bij elkaar bent natuurlijk. Ergens in november is ze met haar moeder hier geweest, lang weekend, 4 dagen, met de auto, in een hotel. Mijn vriendin heeft gewoon twee nachten bij mij geslapen. Leuke tijd gehad, alleen de avond voordat ze naar huis ging toch behoorlijke ruzie gehad, door omstandigheden. Laten we het er maar op houden dat we het beiden niet leuk vonden dat we weer afscheid van elkaar moesten nemen.

Mijn vriendin zit/zat bij een facebook groep, "Hongaren in Limburg" heet het. Nog geen week nadat zij weer thuis was had daar een meisje een post gedaan dat ze haar appartement uit zou gaan per 15 december. Ik heb gelijk gebeld en ben gelijk gaan kijken. Perfect was dit. Contract getekend en vlucht geboekt voor mijn vriendin. Haar opgehaald op het vliegveld en we wonen nu nog altijd samen.

Moraal van het hele verhaal, elkaar nog geen maand "in het echt" gezien maar toch al samenwonen na zo'n korte periode en constant werken aan de relatie. Tuurlijk zijn er in het begin vaak (heftige) ruzies, vooral ook omdat ik hiervoor nooit een serieuze relatie heb gehad, eigenlijk ook maar 1 vriendin gehad heb en dat duurde 3 maandjes. Verder geen ervaring. Ook omdat mijn vriendin, nu nog, geen werk heeft in Nederland en dus eigenlijk constant thuis zit zonder enige vorm van aanspraak, alleen als we soms bij mijn ouders of broer op bezoek gaan dus. Erg sterke meid om dit toch vol te kunnen en blijven houden.

Wat ik dus eigenlijk gewoon probeer te vertellen (als advies voor anderen) is, zolang je het volhoudt, en zolang je van elkaar houdt, dan komt alles goed. Wel constant aan blijven werken en het niet te snel opgeven en ook alleen maar doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. Toevallig zijn wij 28 en 26 dus we hebben toch al iets meer ervaring dan bijvoorbeeld 18-jarigen (no offence) maar toch. En we houden het tot nu toe vol met 1400 netto van mijn inkomentje, huurtoeslag en zorgtoeslag krijgt mijn vriendin nog niet, wanneer dit komt zal het ongeveer 1650 netto in de maand gaan worden wat het leven weer makkelijker maakt. Het kan dus makkelijk met een klein inkomentje van 1 persoon om hier te wonen en te leven, wel op de kleintjes letten.
pi_109044157
Uuugh. Een vriendin hebben die inmiddels in een verkapt oorlogsgebied woont..
Nou woont ze dan wel een km of 100 van het gebied waar de meuk uit Gaza neerkomt vandaan, maar erg rustig word ik er niet van. Zelf heeft ze zoiets van "meh, het gebeurt nou eenmaal, en het is 100km verderop..", maar als de raketten hier 100km verder neer zouden komen zou ik ook 7 kleuren schijten.
Kort gezegd, ik moet nog een beetje wennen aan de hele situatie :')
pi_109044397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:39 schreef RonB1985 het volgende:
Handig voor anderen als ik hier mijn ervaring nog even neerzet tot dusver.

Woensdag 18 mei mijn Hongaarse vriendin leren kennen via een online game. Ja, we zijn nerds, maar niet heus ;)

We hadden op dat moment beiden geen werk, dus 's morgens vroeg tot 's avonds laat online in de game. Meer gechat dan gespeel eigenlijk, maar wel leuk. Uiteindelijk na een paar weken skype geïnstalleerd. Eerst via de microfoon wat praten, later ook met de cam erbij. Eigenlijk onafscheidelijk geweest sinds 18 mei 2011 tot aan nu. Elke dag chatten we op facebook, vandaag de dag nog altijd. Er is geen dag voorbij gegaan waarbij we elkaar niet hebben gesproken.

Eind juli ben ik één week naar Hongarije gegaan. Heerlijke tijd gehad ondanks dat ik de eerste twee dagen ziek was en alleen maar op bed heb gelegen. Ondanks dat er in de badkamer en toilet geen deuren zaten (Er hingen handdoeken voor omdat de deuren op dat moment werden gerestaureerd ofzo, er was in ieder geval iets mee) toch een heerlijke week gehad. Waarschijnlijk kwam die ziekte door een combinatie van spanning, niet eten die eerste dag, wel bier drinken die avond, bijna 40 graden in Hongarije, enzovoorts.

Anyway, in augustus is mijn vriendin 10 dagen hier geweest. Ook wat spanningen en ruzies gehad wat vrij normaal is als je constant bij elkaar bent natuurlijk. Ergens in november is ze met haar moeder hier geweest, lang weekend, 4 dagen, met de auto, in een hotel. Mijn vriendin heeft gewoon twee nachten bij mij geslapen. Leuke tijd gehad, alleen de avond voordat ze naar huis ging toch behoorlijke ruzie gehad, door omstandigheden. Laten we het er maar op houden dat we het beiden niet leuk vonden dat we weer afscheid van elkaar moesten nemen.

Mijn vriendin zit/zat bij een facebook groep, "Hongaren in Limburg" heet het. Nog geen week nadat zij weer thuis was had daar een meisje een post gedaan dat ze haar appartement uit zou gaan per 15 december. Ik heb gelijk gebeld en ben gelijk gaan kijken. Perfect was dit. Contract getekend en vlucht geboekt voor mijn vriendin. Haar opgehaald op het vliegveld en we wonen nu nog altijd samen.

Moraal van het hele verhaal, elkaar nog geen maand "in het echt" gezien maar toch al samenwonen na zo'n korte periode en constant werken aan de relatie. Tuurlijk zijn er in het begin vaak (heftige) ruzies, vooral ook omdat ik hiervoor nooit een serieuze relatie heb gehad, eigenlijk ook maar 1 vriendin gehad heb en dat duurde 3 maandjes. Verder geen ervaring. Ook omdat mijn vriendin, nu nog, geen werk heeft in Nederland en dus eigenlijk constant thuis zit zonder enige vorm van aanspraak, alleen als we soms bij mijn ouders of broer op bezoek gaan dus. Erg sterke meid om dit toch vol te kunnen en blijven houden.

Wat ik dus eigenlijk gewoon probeer te vertellen (als advies voor anderen) is, zolang je het volhoudt, en zolang je van elkaar houdt, dan komt alles goed. Wel constant aan blijven werken en het niet te snel opgeven en ook alleen maar doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. Toevallig zijn wij 28 en 26 dus we hebben toch al iets meer ervaring dan bijvoorbeeld 18-jarigen (no offence) maar toch. En we houden het tot nu toe vol met 1400 netto van mijn inkomentje, huurtoeslag en zorgtoeslag krijgt mijn vriendin nog niet, wanneer dit komt zal het ongeveer 1650 netto in de maand gaan worden wat het leven weer makkelijker maakt. Het kan dus makkelijk met een klein inkomentje van 1 persoon om hier te wonen en te leven, wel op de kleintjes letten.
Als je elkaar beu bent kan je ook allebei in een andere kamer gaan zitten en online gaan gamen
pi_109045150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:48 schreef Intrepidity het volgende:
Uuugh. Een vriendin hebben die inmiddels in een verkapt oorlogsgebied woont..
Nou woont ze dan wel een km of 100 van het gebied waar de meuk uit Gaza neerkomt vandaan, maar erg rustig word ik er niet van. Zelf heeft ze zoiets van "meh, het gebeurt nou eenmaal, en het is 100km verderop..", maar als de raketten hier 100km verder neer zouden komen zou ik ook 7 kleuren schijten.
Kort gezegd, ik moet nog een beetje wennen aan de hele situatie :')
Ja, dat kan ik me voorstellen. Spreken jullie elkaar vaak?

Het is vaak ook lastiger voor de thuisblijvers in deze situaties denk ik, als je daar bent kun je het wat beter in perspectief zien. Ben je daar ook geweest?

Mijn vriend had hetzelfde toen ik in Zimbabwe zat, terwijl het voor mij geen probleem was om daar te zijn...
pi_109045360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Spreken jullie elkaar vaak?

Het is vaak ook lastiger voor de thuisblijvers in deze situaties denk ik, als je daar bent kun je het wat beter in perspectief zien. Ben je daar ook geweest?

Mijn vriend had hetzelfde toen ik in Zimbabwe zat, terwijl het voor mij geen probleem was om daar te zijn...
We spreken elkaar dagelijks. En volgens haar is er absoluut niets aan de hand, want tsja, dat zijn ze daar soort van gewend, maar voor mij is het nieuw :P
Ik moet er dus niet aan denken dat je zo wakker wordt :{

[ Bericht 24% gewijzigd door Intrepidity op 13-03-2012 12:42:17 ]
pi_109047217
Zit ze in de west bank?

Hier trouwens goed nieuws op lange afstandsgebied: M'n vriend en ik gaan in de zomer samenwonen. Na bijna 3 jaar lange afstand werd dat ook wel eens tijd...
pi_109049264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zit ze in de west bank?

Hier trouwens goed nieuws op lange afstandsgebied: M'n vriend en ik gaan in de zomer samenwonen. Na bijna 3 jaar lange afstand werd dat ook wel eens tijd...
Neuh, gewoon in Israel, in een relatief rustig gebied wat dat betreft, hemelsbreed een kilometer of 20 buiten de west bank.
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:38:28 #189
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109095907
Ik ben weer terug :)

Superlang niet meer op het forum geweest, te druk met mn studie gehad,
de laatste keer dat ik hier was in Vriend/vriendin in het buitenland #7
Dus dat is alweer een lange tijd geleden.

Heb nu een relatie van 3 en een half jaar, ben een maand geleden bij mijn vriend geweest in Suriname, heb er een kleine maand gezeten en ben nu weer in Nederland.
Ik volg de topic al een lange tijd, maar heb niet meer gepost.

Mijn vriend komt in de Zomer maanden of na de Zomer maanden hier voor 2-3 maanden.
Nu vinden we het zelf wel tijd worden om samen te zijn, zonder de afstand van 9000 kilometer.

Ik heb gemerkt dat het voor mij wat moeilijker word om hem naar Nederland te halen,
aangezien ik onder de inkomsten van 1500 per maand zit en ik dacht dat je minimaal 1440 moest verdienen. Dus de MVV zou dan worden afgewezen.
In België zit het daar weer een beetje anders en denk dat België een betere optie is,
natuurlijk betekend dat verhuizen en verder weg gaan wonen van mijn familie vandaan,
maar mijn vriend geeft zijn thuis ook op, dus daar zie ik de problemen niet van in.

Ik ben nu nog onze opties aan het bekijken en vroeg me af of er misschien iemand anders is die nog een ander idee heeft, dan te moeten verhuizen naar België?
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117462
Ik zou je eerst afvragen of je uberhaubt je vriend voor minimaal een half jaar(waarschijnlijk een stuk langer) kan onderhouden voor 1400 euro en daar komt nog bij dat er nog vele kosten bijkomen, dan moet je al snel aan 500 euro in de maand rekenen in het eerste jaar
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:07:44 #191
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou je eerst afvragen of je uberhaubt je vriend voor minimaal een half jaar(waarschijnlijk een stuk langer) kan onderhouden voor 1400 euro en daar komt nog bij dat er nog vele kosten bijkomen, dan moet je al snel aan 500 euro in de maand rekenen in het eerste jaar
Mag hij dan in de eerste tijd dan niet werken?
Hij heeft hier wel een baan die op hem wacht.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117619
Wat voor een baan? Als hij een werkgever vindt die het papierwerk wil doen wel, anders niet. Dat zal in Belgie niet veel anders zijn

Hij mag ongeveer 6 á 9 maanden niet werken en moet dan nog een baan vinden en een jaar naar school
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:17:23 #193
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een baan? Als hij een werkgever vindt die het papierwerk wil doen wel, anders niet. Dat zal in Belgie niet veel anders zijn

Hij mag ongeveer 6 á 9 maanden niet werken en moet dan nog een baan vinden en een jaar naar school
Voor wat zou hij een jaar naar school moeten dan?
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117907
Vak leren en inburgeren, taal leren zal in Vlaanderen vast niet nodig zijn
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:54:18 #195
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vak leren en inburgeren, taal leren zal in Vlaanderen vast niet nodig zijn
Ja als het goed is mag hij dat overslaan.. Heb ik mij laten vertellen in mijn eigen gemeente, aangezien hij de lagere school heeft afgemaakt en daar Nederlands gegeven werd.
Alleen moet ik die papieren wel inleveren.
Ik vind t persoonlijk heel ingewikkeld om het zo van ind.nl te halen,
Dus ga van de week nog langs bij de gemeente om wat duidelijkheid erin te krijgen.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109118018
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:54 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Ja als het goed is mag hij dat overslaan.. Heb ik mij laten vertellen in mijn eigen gemeente, aangezien hij de lagere school heeft afgemaakt en daar Nederlands gegeven werd.
Alleen moet ik die papieren wel inleveren.
Ik vind t persoonlijk heel ingewikkeld om het zo van ind.nl te halen,
Dus ga van de week nog langs bij de gemeente om wat duidelijkheid erin te krijgen.
Je kan beter IND bellen

Nederland heeft andere wetten en verplichtingen dan Belgie
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:03:24 #197
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109118035
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter IND bellen

Nederland heeft andere wetten en verplichtingen dan Belgie
Ja daar heb je ook gelijk in, maar ik kijk nog naar beide opties.
Bedankt voor je advies en de reacties.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109118045
Over welke periode heb je het overigens?
pi_109118048
Hoe kan hij overigens meteen werken in Nederland/Belgie?
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:16:43 #200
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109118122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over welke periode heb je het overigens?
Over wat voor periode? Wat bedoel je precies?

Met werk bedoel ik dat er een bedrijf is die hem een baan kan aanbieden, hier in Nederland.
RIP Rishi Chandrikasing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')