Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is te vaag, teveel "gedoe". Dat kun je in België ook krijgen.
Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk nietquote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn hele goede redenen voor. Weet niet wat het dan precies moeilijk maakt in NL? Als je aan alle voorwaarden voldoet, is het zo geregeld.
Heb overigens ervaring met de B-route.
Ben je al getrouwd?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk niet
In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goedquote:Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.
Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goed
Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.
Oh jij hebt er ervaring mee?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.
Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?
Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graagquote:Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.
Niet om te stangen, maar als je BP hier niet gaat werken, vraag ik me wel af hoe je het financieel rond gaat breien als je niet eens aan de minimum eis qua inkomen voldoet.
Ja, ik heb er ervaring mee.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Oh jij hebt er ervaring mee?Hoe heb jij het gedaan en wat had je toen nodig? Ik zit wat op forums te lezen en er zijn best uitgebreide gidsen te verkrijgen maar echt iets beknopts heb ik nog niet kunnen vinden
Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:45 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graagOndertussen blijf ik rondkijken. Het komt wel goed maar het belangrijkste voor mij is samen zijn
Dat is zeker waarquote:Op donderdag 24 november 2011 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.
Ik kwam de nodige Nederlanders tegen, aangezien mijn toenmalige vrouw hun BP'ers kende van de inburgeringscursus en de Nederlandse les. Vaak ook geredeneerd vanuit het principe "als hij/zij maar hier is"...
Dat het met 1.200 euro bruto per maand lastig rondkomen is (zeker als je werk en sociale leven een eind verderop is) en een BP zich al gauw gaat vervelen in grensdorpen, hadden ze niet over nagedacht, maar dat zorgde uiteraard wel voor problemen.
Waarom?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:
Ik heb overigens wel gedoe gehad in België. Uiteindelijk heeft het alles bij elkaar 7 maanden geduurd voor dat de 5 maanden kaart kwam en heb ik ook een keer 6 uur op het politiebureau gezeten voor een verhoor.
Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.quote:
Uit Peru.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:53 schreef SoraAoi het volgende:
Waar kwam je vriendin vandaan?Ik vind het allemaal zo oneerlijk allemaal...
Ja je moet een inburgeringscursus doen want dat is belangrijk
- waarom hoeven amerikanen en engelsen dat dan niet te doen
HET BEGINT BIJ TAAL
- ja leuk maar waarom hoeven amerikanen dan geen Nederlands te leren als het daarmee begint..
maar dat is een discussie zonder eind en de wereld is niet eerlijkMaar het is wel met 2 maten meten. Ik ken namelijk zat Amerikanen in mijn buurt die allen geen woord nederlands spreken en ook niks van visa nodig hebben
Ah, op die manier. Nou ja, uiteindelijk werden jullie blijkbaar geloofdquote:Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.
blehquote:Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.
Yep. Maar dat is gebruikelijk als je niets te verbergen hebt.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Nou ja, uiteindelijk werden jullie blijkbaar geloofd
Die mensen komen doorgaans om te werken en hebben dan al een inkomen en een sociaal netwerk. Het gros van de BP'ers is niet hoog opgeleid en de perspectieven in het sociale leven en de arbeidsmarkt zijn dan grenzend aan 0,0.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:01 schreef SoraAoi het volgende:
Ik vind het sowieso belangrijk dat BP de taal leren.. dat moet je overal wel want zoals je zegt; het kan geen kwaad. Maar dat er dan mensen zijn die dat niet hoeven omdat ze van _____vul hier een speciaal knuffelland in____ komen is gewoon bs
Ik vind dat iedereen het moet en de taal leren doe je het beste zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |