Gigolo met thuisontvangst, veel meer kan ik er niet van maken...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat een raar verhaalOm een carriere op te bouwen niet samen kunnen wonen? Wat mag dat dan voor carriere zijn?
En helemaal vervelend dat je nu even niks te doen hebt, wat afleiding zou wel handig zijn..
Jammer om dit te horen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het met mijn huidige vriendin ook al twee keer geprobeerd heb uit te maken. Ook omdat het aan mij ligt, ik ben niet erg sociaal enzo, en ik maakte altijd best veel ruzie om niks met haar, dus om haar verdere pijn te besparen heb ik het twee keer uitgemaakt, echter ze liet me niet gaan en haalde me over het niet te doen. Nu zijn we gelukkiger dan ooit en gaan we heel misschien binnenkort hier samenwonen. Ze is net weer 4 dagen hier geweest van donderdag tot en met zondag, en maandagmorgen weer naar huis vertrokken. Vanavond ga ik kijken naar een appartementje, en hopelijk gaat dat hem worden zodat we eindelijk samen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef IrCute het volgende:
En nee kennelijk ligt het écht niet aan mij en ben ik geweldig blablabla. ''Its not you its me''.
Why?quote:Op maandag 21 november 2011 21:36 schreef SoraAoi het volgende:
Ik ga het via de belgische route proberen![]()
Omdat ik t anders niet geregeld krijg en het te duur is en ik na 5 jaar relatie er behoefte aan hebquote:
Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:33 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Omdat ik t anders niet geregeld krijg en het te duur is en ik na 5 jaar relatie er behoefte aan heb
Deze discussie hebben we al een keer gevoerd met deze SoraAoiquote:Op donderdag 24 november 2011 19:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?
Ik doe het liever via belgie want heb er goede verhalen over gehoordquote:Op donderdag 24 november 2011 19:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?
Dat is te vaag, teveel "gedoe". Dat kun je in België ook krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we al een keer gevoerd met deze SoraAoi
Ja, daar zijn hele goede redenen voor. Weet niet wat het dan precies moeilijk maakt in NL? Als je aan alle voorwaarden voldoet, is het zo geregeld.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:39 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik doe het liever via belgie want heb er goede verhalen over gehoordtnx voor de interesse hehe
De rest zie ik vanaf dat moment wel maar ik vind het nu te lang duren en in Nederland wordt het toch strenger en strenger en vast met goede reden.
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is te vaag, teveel "gedoe". Dat kun je in België ook krijgen.
Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk nietquote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn hele goede redenen voor. Weet niet wat het dan precies moeilijk maakt in NL? Als je aan alle voorwaarden voldoet, is het zo geregeld.
Heb overigens ervaring met de B-route.
Ben je al getrouwd?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk niet
In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goedquote:Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.
Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goed
Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.
Oh jij hebt er ervaring mee?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.
Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?
Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graagquote:Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.
Niet om te stangen, maar als je BP hier niet gaat werken, vraag ik me wel af hoe je het financieel rond gaat breien als je niet eens aan de minimum eis qua inkomen voldoet.
Ja, ik heb er ervaring mee.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Oh jij hebt er ervaring mee?Hoe heb jij het gedaan en wat had je toen nodig? Ik zit wat op forums te lezen en er zijn best uitgebreide gidsen te verkrijgen maar echt iets beknopts heb ik nog niet kunnen vinden
Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:45 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graagOndertussen blijf ik rondkijken. Het komt wel goed maar het belangrijkste voor mij is samen zijn
Dat is zeker waarquote:Op donderdag 24 november 2011 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.
Ik kwam de nodige Nederlanders tegen, aangezien mijn toenmalige vrouw hun BP'ers kende van de inburgeringscursus en de Nederlandse les. Vaak ook geredeneerd vanuit het principe "als hij/zij maar hier is"...
Dat het met 1.200 euro bruto per maand lastig rondkomen is (zeker als je werk en sociale leven een eind verderop is) en een BP zich al gauw gaat vervelen in grensdorpen, hadden ze niet over nagedacht, maar dat zorgde uiteraard wel voor problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |