Je hebt gelijk, maar dat even terzijdequote:
Als ik veganisten op bezoek krijgen mogen ze zelf cakedeegwaar meenemen. Pound cake is minstens 9x lekkerder.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het juist erg leuk dat Erasmo dat recept zelf even wil testen.Ook leuk voor als je een keer een veganist op visite krijgt.
Ja. Ik heb echt zo objectief mogelijk beoordeeld maar het is gewoon minder lekker dan normale cake.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dus je hebt het al geproefd?
Leuk dat je het geprobeerd hebt!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja. Ik heb echt zo objectief mogelijk beoordeeld maar het is gewoon minder lekker dan normale cake.
jij hebt de smaak van Goreng zoals bij de Chinees te pakken gekregen? recept pleeaaassseee!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef Roze_Marijn het volgende:
Mihoen Goreng ... was goed gelukt
[ afbeelding ]
oooeeehh lekker zeg, krijg er honger van!quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:43 schreef Redcoon het volgende:
Gegrilde Ribeye met chimichurri saus. Ter afleiding wat rijst en peultjes, maar had eigenlijk niet gehoeven! Was best tevreden met de grillstreepjes, maar die zijn alleen op 't voorste stukkie vlees te zien. Had wat roder gemogen, maar die lapjes van 1cm slaan zo door.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oooeeehh lekker zeg, krijg er honger van!
Dat moest ik even Googlen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:45 schreef Roze_Marijn het volgende:
Thx!
Vandaag Arancini gemaakt, veel werk maar zeker de moeite
Op basis van de ingrediënten ongetwijfeld heel lekker. Maar de kleur doet me eerder aan iets denken dat uit de hond van de overburen komt... Maar dat weerhoud me er niet van om dat recept ook een keer uit te proberen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:15 schreef minilot het volgende:
Om even in de vegan-discussie te springen, ik probeer daar uit nieuwsgierigheid ook nogal 'es iets mee, maar dat recept voor cake leek me inderdaad niet zo heel smakelijk. Maar het kán soms juist heel goed uitpakken... Toevallig maakte ik vorige maand veganistische brownies (die óók nog eens rauw waren) van tot poeder vermalen noten, cacao, kleverige (en heeeeeerlijk) medjool-dadels en nog wat andere zaken en dat was dan wél weer idioot lekker. Het moet denk ik vooral op eigen kracht kloppen, er moeten niet allerlei substituten voor dierlijke producten in zitten.. Ik zal het recept eens opsnorren!
Even een foto, al is het nogal donker buiten én is de tl-buis in mijn keuken ermee opgehouden en heb ik nu alleen nog een flets peertje. Zucht. Nou ja, hierbij, net in het potje gelepeld...
[ afbeelding ]
Niet al te zoete maar wél erg lekkere Cashewnoten-chocolade-karamelpasta!![]()
![]()
- Eerst een kwart blikje gecondenseerde melk onder af en toe roeren ingekookt tot karamelsaus.
- Cashewnoten 'n beetje roosteren door ze tien minuten in de oven op 180 graden te stoppen, dan met veel geduld pureren in een keukenmachine totdat het de consistentie heeft van gladde pindakaas.
- Extra pure chocolade au bain marie smelten, karamelsaus erdoor kloppen, dit bij cashews in keukenmachine gieten.
- Beetje vanille-extract erbij, snuf zout erbij, nog een keer pureren, klaar!
Bij daglicht heeft het ongeveer de kleur van Nutella.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op basis van de ingrediënten ongetwijfeld heel lekker. Maar de kleur doet me eerder aan iets denken dat uit de hond van de overburen komt... Maar dat weerhoud me er niet van om dat recept ook een keer uit te proberen.
leuk hé, dat toktok geluidje?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:01 schreef DarkElf het volgende:
Net 2 broden gebakken naar Toscaans recept, t ruikt erg lekker en ze klinken mooi hol.
[ afbeelding ]
Die eten we vanavond bij ons avondeten. (eentje, de ander vries ik in)
Alleen als je op die link klikt ga je naar receptenboek.nl en niet jouw receptquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:27 schreef celc1us het volgende:
Foodgawker heeft mn foto gepubliceerd![]()
Recept hier:
http://www.mijnreceptenbo(...)ans-brood-13175.html
[ afbeelding ]
Waarom zou je de zaadlijsten verwijderen als je er soep van maakt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef maaike070 het volgende:
- Snij de komkommer door de helf en verwijder met een lepeltje de zaadlijsten.
Ik haal er ze er ook vaak uit omdat het, zoals Robin al zei, dan zo'n prutje kan wordenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik ken iemand die voor salades de zaadlijsten van tomaten verwijdert want 'die lust ze niet'.
Nom! En istie lekker fudgey? Wat is het recept?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:13 schreef Together-Alone het volgende:
Na een tijdje meegluren wilde ik graag eens een bijdrage doen in dit topic. Ik bak graag en vandaag heb ik peanutbutter brownies geprobeerd.
[ afbeelding ]
Hij was super, maar had iets korter gebakken kunnen worden voor nóg meer fudgey-ness.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:52 schreef celc1us het volgende:
[..]
Nom! En istie lekker fudgey? Wat is het recept?
Thanks! Dat moet wel lukken denk ik. Is het omgerekend uit ounces? Want wat gebeurt er als ik 313 gram chocola erin doequote:Op maandag 22 augustus 2011 08:27 schreef Together-Alone het volgende:
[..]
Hij was super, maar had iets korter gebakken kunnen worden voor nóg meer fudgey-ness.
Recept:
160 gram bloem
theelepel zout
2 eetlepels cacao
312 gram pure chocola
227 gram boter
theelepel oploskoffie
192 gram castor suiker
64 gram donkere suiker
5 eieren
2 theelepels vanille-extract
Peanutbutter laag:
64 gram gesmolten boter
100 gram poedersuiker
195 gram pindakaas met stukjes
0,5 theelepel zout
Chocola/boter/oploskoffie au bain marie smelten, de suikers goed door het chocolademengsel kloppen en dit geheel even laten afkoelen tot kamertemperatuur. Vervolgens één voor één de eieren (en het vanille-extract) hierdoorheen tikken. Als laatste de bloem, zout en cacao in het mengsel zeven en met een spatel in het beslag vouwen.
Pas op dat je niet met een keukenmachine gaat kloppen maar gewoon met een handgarde de ingredienten mixt. Anders heb je kans op teveel lucht en wordt het geen brownie maar cake.Het beslag past mooi in een rechthoekige vorm van ongeveer 20/30 cm.
Voor de peanutbutter laag laat je gewoon alle ingredienten au bain marie smelten en giet je het pindakaasmengsel bovenop het browniebeslag in de vorm. Eventueel kun je met een tandenstoker o.i.d. even door het beslag trekken om een marmereffect te krijgen. Let op! Het pindakaaslaagje wordt niet gaar of hard door bakken, maar stijft pas op als de brownie gebakken en uit de oven is.
Het geheel moet ongeveer 25/30 minuten op 180 graden in een heteluchtoven.
Haha, die kidneybonen. Ik moet elke keer grinniken als ik het zie. Hoe verzin je het.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:28 schreef cinnamon_M het volgende:
Het is totaal niet authentiek euh chinees, maar het was wel erg lekker (RobinOok, je recepten waren sowieso inspirerend):
Hahaha! I knowquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha, die kidneybonen. Ik moet elke keer grinniken als ik het zie. Hoe verzin je het.![]()
Fijn dat het smakelijk was!
nog lekkerder met wat roomkaas of mayo eronderquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:57 schreef celc1us het volgende:
Mijn lunch voor vandaag is een kaiserbroodje met een paar plakken Old Amsterdam kaas![]()
[ afbeelding ]
Roomkaas en oude kaas? Mayo kan wel lekker zijn, hier heb ik mosterd erop gedaanquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nog lekkerder met wat roomkaas of mayo eronder
Waar is die oude kaas dan verstopt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:47 schreef celc1us het volgende:
[..]
Roomkaas en oude kaas? Mayo kan wel lekker zijn, hier heb ik mosterd erop gedaan
Oja? Het smaakt naar oude kaas... Dacht dat het daarom ook "Old" heette... maar ja,quote:
Das geen glasquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:30 schreef Breathtaking het volgende:
Niet echt een foto van mijn kookkunsten, maar wel lekker:
[ afbeelding ]
Ciabatta met roomkaas, rucola en ham met een glas melk!
oude kaas mag pas oude kaas heten na 10maand rijpenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:16 schreef celc1us het volgende:
[..]
Oja? Het smaakt naar oude kaas... Dacht dat het daarom ook "Old" heette... maar ja,
Dit staat op de site... http://oldamsterdam.nl/onze-kaas/
"Dit komt met name voor bij de oudere kaassoorten, zoals Old Amsterdam. De witte uitslag die u ziet zijn rijpingskristallen, deze kunt u gewoon eten."
"Old Amsterdam heeft niet de droge en zoute eigenschappen van gewone oude kaas, maar wel de heerlijk rijke smaak."
Welkom in de wondere wereld van marketing.quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:36 schreef celc1us het volgende:
Je hebt gelijk man, het staat ook op wikipedia... Ik voel me een beetje genept![]()
Maar het smaakt wel goed!
Och, je staat er in elk geval mee op Foodgawker!quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:36 schreef celc1us het volgende:
Je hebt gelijk man, het staat ook op wikipedia... Ik voel me een beetje genept![]()
Ja, met een broodje kaasquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, je staat er in elk geval mee op Foodgawker!
Nu ben ik even nieuwsgierig, heb jij zelf die foto naar foodgawker gestuurd of zoeken zij het halve internet af naar lekkere foto's? Wel echt supertof hequote:
Ja, je kan een account aanmaken en dan een foto submitten, een "jury" zal de foto dan beoordelen of die goed genoeg is voor foodgawker.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:46 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Nu ben ik even nieuwsgierig, heb jij zelf die foto naar foodgawker gestuurd of zoeken zij het halve internet af naar lekkere foto's? Wel echt supertof he. En terecht, het is een mooie foto.
Oh grappig! Ik ga eens kijken of ze een paar van mij ook mooi genoeg vinden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:05 schreef celc1us het volgende:
[..]
Ja, je kan een account aanmaken en dan een foto submitten, een "jury" zal de foto dan beoordelen of die goed genoeg is voor foodgawker.
Ze hadden eerst mijn kip geaccepteerd en dat vond ik al geinig, gisteren toen ik terugkwam met mn boodschappen dacht ik, ik ga een broodje kaas op foodgawker zetten! haha
Volgende keer misschien een kommetje vla ofzo
Ziet er goed uit! Die komt zeker wel door bij foodgawker!quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:27 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Oh grappig! Ik ga eens kijken of ze een paar van mij ook mooi genoeg vinden.
En mijn laatste baksel, pavlova. Ok hij is ingestort (mijn oven kan niet laag genoeg dus de baktijd was veel te lang en dan de deur meteen open zetten is eigenlijk ook wel dom) maar hij smaakt heerlijk en op de foto zie je daar niet veel meer van
.
[ link | afbeelding ]
Collapsed pavlova by Chemiu, on Flickr
Wow...die staat ook al heeeel lang op m'n lijstjequote:Op zondag 28 augustus 2011 13:27 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Oh grappig! Ik ga eens kijken of ze een paar van mij ook mooi genoeg vinden.
En mijn laatste baksel, pavlova. Ok hij is ingestort (mijn oven kan niet laag genoeg dus de baktijd was veel te lang en dan de deur meteen open zetten is eigenlijk ook wel dom) maar hij smaakt heerlijk en op de foto zie je daar niet veel meer van
.
[ link | afbeelding ]
Collapsed pavlova by Chemiu, on Flickr
dan nog mogen ze het officieel toch nog steeds geen oude kaas noemen?quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:12 schreef celc1us het volgende:
Beste Kelvin,
Old Amsterdam is een oude kaas die op een unieke wijze bereid en gerijpt wordt. Old Amsterdam wordt onder voortdurende controle van de eigen kwaliteitsdienst op een natuurlijke manier (op houten planken) gerijpt tot hij de perfecte smaak heeft gecombineerd met zijn karakteristieke eigenschappen. Old Amsterdam is uniek vanwege zijn consistentie, een oude kaas die niet brokkelt en goed snijdbaar is. Zijn smaak die een tikkeltje zoet is met een ondertoon van bouillon en met de smaaksensatie van rijpingskristallen op de tong.
Met vriendelijke groet,
Westland Kaasspecialiteiten BV
Zit wat in...quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:15 schreef RobinOok het volgende:
Dat is niet wettelijk geregeld. Net als bij mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |