vatte je dat serieus op?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je reageert op al mijn posts redelijk inhoudelijk, maar omdat ik stel dat dezelfde wonderen gebeuren uit de naam van Mohammed als de wonderen waar jij over sprak, zeg je ineens dat ik zal branden in de hel?
Dan neem ik voor het gemak maar aan dat je er geen weerwoord tegen hebt en geconfronteerd bent met een tegenstrijdigheid in je overtuiging en daar niet mee om kan gaan.
jij bent echt veel te kort door de bocht.quote:
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:21 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik maakte grapje he?
ongeloof vink niet erg trouwens, maar de anti geloof daar heb ik t minder mee.
die haast hatelijke neerbuigende houding vind ik kwalijk.
verder moet ik bekennen dat als ik gereduceerd wordt tot een serie biologische reacties en een paar herinneringen dan voel ik me niet heel goed.
Was duidelijk een grapje hahahahahahaquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:24 schreef Daskaar het volgende:
[..]
vatte je dat serieus op?
kom op dude!
meer rust vinden, als je zegt vertrouwen dan heb je gelijk, maar vertrouwen dat ikzelf niet alles hoef te dragen en dat ik veilig ben, een gevoel van liefde en geliefd voelen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:02 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat je verwachtingen van God zijn.
Ik zou willen weten watvoor verwachtingen jij van je geloof hebt.
Waarom maakt het jou een beter mens of is het voor jouw belangrijk je leven te praktiseren dmv je geloof. Wat zijn je verwachtingen van je geloof in je dagelijkse leven, praktisch gezien.
Dat het je vertrouwen geeft is 1 punt.
nee alleen op jouw vragen niet, omdat je de mijne ook niet beantwoord!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:23 schreef Modus het volgende:
En weer geen enkel antwoord op serieus aangedragen vragen.
Dat is geen kwestie van tegenkomen, maar van oogkleppen. Je zou namelijk dezelfde wonderlijke verhalen kunnen vinden binnen de Islam.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:24 schreef Daskaar het volgende:
[..]
vatte je dat serieus op?
kom op dude!
maar idd, om op je vraag antwoord te geven, het zou goed kunnen dat als ik in het midden oosten was geboren ik geloofde in mohammed, en wie weet gebeuren dezelfde wonderen in zijn naam, ik ben ze alleen nog niet tegen gekomen.
Dan heb je ook geen reden om op een forum een dergelijk topic te openen. Je wil namelijk je eigen religie niet onderzoeken, je bent al overtuigd. En dat ondanks het bestaan van zoveel religies en zoveel regels/geboden die mensen navolgen uit de naam van een schepper. Dat is het punt wat atheïsten proberen te maken met het Vliegende Spaghettimonster.quote:en een andere vraag is waarom zou ik er naar zoeken, ik heb mijn God.
Gelovigen zijn niet zwakzinnig. Er zijn een heleboel intelligente gelovigen. Eerder heb ik geloven al menselijk genoemd. Maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:26 schreef Daskaar het volgende:
[..]
jij bent echt veel te kort door de bocht.
je kiest telkens voor de conclusie waardood gelovigen er als zwakzinnigen uitkomen
Zo een beetje. Ik waardeer je oprechtheid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
meer rust vinden, als je zegt vertrouwen dan heb je gelijk, maar vertrouwen dat ikzelf niet alles hoef te dragen en dat ik veilig ben, een gevoel van liefde en geliefd voelen.
ik ben niet meer waard dan wie dan ook, maar mijn handelingen kunnen beter worden door God als ik zijn stem en liefde beter kan ontvangen.
beantwoord dat je vraag?
ik open dit topic zodat we gewoon kunnen praten maar er hangt de hele tijd die spanning.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van tegenkomen, maar van oogkleppen. Je zou namelijk dezelfde wonderlijke verhalen kunnen vinden binnen de Islam.
[..]
Dan heb je ook geen reden om op een forum een dergelijk topic te openen. Je wil namelijk je eigen religie niet onderzoeken, je bent al overtuigd. En dat ondanks het bestaan van zoveel religies en zoveel regels/geboden die mensen navolgen uit de naam van een schepper. Dat is het punt wat atheïsten proberen te maken met het Vliegende Spaghettimonster.
Als er zowel 'wonderen' gebeuren uit de naam van Mohammed als uit de naam van Jezus, dan zou dat toch een alarmbelletje moeten doen rinkelen. Het kan immers betekenen dat alle religies eenzelfde schepper aanhangen, wat inhoudt dat je niet kan weten welke geboden/regels de juiste manier van leven aanduiden. Of het betekent dat die wonderen simpelweg geen wonderen zijn, maar sterke verhalen of biologisch verklaarbare abnormaliteiten.
Ik vind het jammer dat je niet wat kritischer kijkt naar je eigen religie, dat is alles.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:40 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik open dit topic zodat we gewoon kunnen praten maar er hangt de hele tijd die spanning.
momenteel ben ik er even klaar mee, want we lullen langs elkaar heen lijkt t.
nee ik kijk kritisch naar mn religie, ik heb zoveel dingen al van me af geworpen binnen mijn religie, maar als je wil groeien in iets moet je er meer mee doen, moet je je richten op dat onderwerp.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet wat kritischer kijkt naar je eigen religie, dat is alles.
Dan moet je misschien niet als argument voor je overtuiging aandragen dat er wonderen uit de naam van Jezus gebeuren en vervolgens niet wil nadenken over het feit dat dergelijke wonderen ook gebeuren uit de naam van Mohammed. Door wat betreft dit onderwerp je kennis van de islam uit te breiden, en vergelijkingsmateriaal te hebben, zou je juist kunnen groeien in je geloof. Immers berust die nu op bovenstaande tegenstrijdigheid, wat je geloof twijfelachtig maakt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:04 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee ik kijk kritisch naar mn religie, ik heb zoveel dingen al van me af geworpen binnen mijn religie, maar als je wil groeien in iets moet je er meer mee doen, moet je je richten op dat onderwerp.
ik geloof in jezus, waarom zou ik dan de islam gaan onderzoekn, alhoewel het me wel interesseert? ik wil groeien in mijn geloof, niet in mijn kennis van de islam, snap je?
er zit een groot verschil tussen kennis of wetenschap en geloof, geloof moet je opbouwen en blijven voeden omdat het niet is te onderbouwen met feiten.
het vergt moed en kracht om te geloven, meer dan te vertrouwen op je ogen.
Concrete voorbeelden hoe?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:04 schreef Daskaar het volgende:
nee ik kijk kritisch naar mn religie,
Zoals?quote:ik heb zoveel dingen al van me af geworpen binnen mijn religie,
Omdat je dan zou zien dat beide religies op dezelfde manier werken en je eik niet kan bepalen welke van de 2 er gelijk heeft, en er aan beide claims vastzitten die elkaar in principe uitsluiten. Maar jij zal dat nooit kunnen doen (net als op hun beurt menig moslim) omdat jij het waarschijnlijk met de christelijke godbril op zou gaan bekijken.quote:maar als je wil groeien in iets moet je er meer mee doen, moet je je richten op dat onderwerp.
ik geloof in jezus, waarom zou ik dan de islam gaan onderzoekn, alhoewel het me wel interesseert? ik wil groeien in mijn geloof, niet in mijn kennis van de islam, snap je?
Maar je blijft telkens wel feiten aandragen en ze als onderbouwing gebruiken.quote:er zit een groot verschil tussen kennis of wetenschap en geloof, geloof moet je opbouwen en blijven voeden omdat het niet is te onderbouwen met feiten.
Mn vriendin komt uit Iranquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:07 schreef Molurus het volgende:
Iets zegt me dat als jij in Iran was geboren je zou beweren dat je gelooft in Mohammed en zou vragen waarom je Jezus zou moeten onderzoeken.
Je geloof is (deels) bepaald door stom toeval: waar je geboren bent. Met een kritische blik heeft dat weinig te maken, en met moed en kracht al helemaal niets.
Weet je waar moed en kracht voor nodig is? Opgroeien in een christelijke familie in Texas en er voor uit komen dat je niet gelovig bent.
Haha, prachtig.. en heel moedig van haar houders. Dat die gevlucht zijn verbaast me niks. Volgens de statistieken is 98% moslim. Maar dat heeft volgens mij heel veel te maken met het feit dat je daar gewoon niet iets anders kunt zijn zonder te vrezen voor je eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:00 schreef heartz het volgende:
[..]
Mn vriendin komt uit Iran
Helemaal atheist, wil nix van geloof weten. Haar ouders waren activisten en zijn hierheen gevlucht toen ze klein was. Maar als ze naar Iran gaat, past ze zich wel helemaal aan.
Een beetje apart, maar een ontzettend slim en warm mens.
Klopt volgens mij wel iddquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha, prachtig.. en heel moedig van haar houders. Dat die gevlucht zijn verbaast me niks. Volgens de statistieken is 98% moslim. Maar dat heeft volgens mij heel veel te maken met het feit dat je daar gewoon niet iets anders kunt zijn zonder te vrezen voor je eigen veiligheid.
Dat laatste is nonsense. Anders zijn kleine kinderen de moedigste en sterkste wezens op aarde. Zij geloven bijvoorbeeld ook nog in Sinterklaas en de Paashaas.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:04 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee ik kijk kritisch naar mn religie, ik heb zoveel dingen al van me af geworpen binnen mijn religie, maar als je wil groeien in iets moet je er meer mee doen, moet je je richten op dat onderwerp.
er zit een groot verschil tussen kennis of wetenschap en geloof, geloof moet je opbouwen en blijven voeden omdat het niet is te onderbouwen met feiten.
het vergt moed en kracht om te geloven, meer dan te vertrouwen op je ogen.
Misschien merk je het zelf niet, maar je bent aan het flippen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
natuurlijk geloof ik dat mijn god DE god is, het hele verschil tussen de mijne en alle andere is jezus en wat hij betekend voor ons als t komt tot onze relatie met God, we kunnen tot God komen dankzij Jezus. We zijn geliefd ondanks onze tekortkomingen door Jezus.
en dat is te bewijzen door de naam Jezus, ik merk dat als mensen bidden in zijn naam men genezen wordt of weer tot leven wordt gewekt en meer van dat soort spul.
das genoeg voor mij.
Waarom hij vader genoemd wordt weet je niet en je dénkt dat ( HIJ/ZIJ/HET ) sexloos is.... Wat weet je dan eigenlijk wél ??? Enkel wat ze je hebben wijs gemaakt, maar waar je zelf de ballen van snapt ? Je lijkt me écht niet meer zo overtuigend hoor.quote:tja, hij wordt de vader genoemt, ik hou me er niet teveel mee bezig eigenlijk, persoonlijk zie ik god als sexloos.
Wat ik me nu toch wel afvraag, waarom is jouw geloof in god 'beter' dan een geloof in allah? Stel je was in Iran geboren, zoals Molurus ook al zei, had je dan ook de keuze gemaakt om in jezus te geloven?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
natuurlijk geloof ik dat mijn god DE god is, het hele verschil tussen de mijne en alle andere is jezus en wat hij betekend voor ons als t komt tot onze relatie met God, we kunnen tot God komen dankzij Jezus. We zijn geliefd ondanks onze tekortkomingen door Jezus.
en dat is te bewijzen door de naam Jezus, ik merk dat als mensen bidden in zijn naam men genezen wordt of weer tot leven wordt gewekt en meer van dat soort spul.
das genoeg voor mij.
Je gebruikt de Ad Populum-drogreden. Als de meeste mensen denken dat de maan gemaakt is van groene kaas, is dit nog steeds niet zo. Je argument is simpelweg niet valide. Dat is simpele logica.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:56 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee het is al niet hetzelfde vanwege het geloof van de mensen.
het is aannemelijker omdat er niks te bewijzen valt over god, integenstelling tot t monster.
een eerlijke vergelijking zou zijn als je een creatie kon bedenken wat mensen ook werkelijk kunnen aannemen als waarheid.
nee ik reageer niet meer op Modus omdat hij mijn vragen idd niet beantwoord, en ik merk dat anderen mijn meer directe vragen ook (on)bewust overslaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:12 schreef Tchock het volgende:
Ik kom laat het topic binnenvallen, maar heb net alles gelezen. Aangezien TS blijft zeggen dat hij de vragen van de rest niet beantwoordt zonder dat zij zijn vragen beantwoorden doe ik het volgende:
Ik vraag je dit: wat is het verschil tussen het Spaghettimonster en God? Je doet alsof het Spaghettimonster veel vergezochter is, maar is een almachtige en eeuwige god niet verder weg van een realistisch beeld?
Als jij in je volgende post deze vraag wil beantwoorden, mag je in dezelfde post een tegenvraag stellen waarop ik beloof serieus en naar mijn eigen inzicht te reageren.
Redelijk of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |