Thanks for the notice. Ben zelf een fervent twitteraar en volg hem al. Zijn boek Econoshock is erg goed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Voor hem check ik af en toe twitter. Heb zelf geen account maar hij antwoordt soms wel als je 'm iets vraagt!
http://twitter.com/#!/GeertNoels
Niemand die weet hoeveel er bezuinigd moet worden om de teller te stoppen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Maar even serieus:
- Hoe ernstig in de Staatsschuld van de VS.? Kan het door een belastingverhoging van 30 naar 35% worden ingelopen? Of loopt de teller dan nog steeds op, alleen iets minder hard?
Soms zijn landen failliet gegaan. Vaak werd het niet als een probleem gezien, zolang het BNP maar bleef groeien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:29 schreef monkyyy het volgende:
Hoe zijn dit soort situaties (gigantische staatsschulden) in het verleden opgelost eigenlijk?
Hoeveel is Japan, 200% ofzo toch?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Soms zijn landen failliet gegaan. Vaak werd het niet als een probleem gezien, zolang het BNP maar bleef groeien.
Weg inflateren, defaulten (varierend van langere looptijd, lagere rente tot afstempelen) bijv. Soms neemt de schuldeiser ook gewoon land in (Newfoundland)quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:29 schreef monkyyy het volgende:
Hoe zijn dit soort situaties (gigantische staatsschulden) in het verleden opgelost eigenlijk?
Ik heb er zelf niet in detail naar gekeken, maar Wikipedia heeft wat linkjes naar voorbeelden waar gedefault is: http://en.wikipedia.org/w(...)_national_bankruptcyquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:29 schreef monkyyy het volgende:
Er is enorm veel veranderd sinds de crisis alleen merken de meeste mensen dat nog niet omdat de overheid in het totaalplaatje de klappen opvangt. Als dat stimuleren eindigt en de rekening betaald moet worden, terwijl de private sector nog steeds op zijn gat ligt kan gaat dat desastreus uitpakken. Het lijkt erop dat de speelruimte van de autoriteiten vrijwel op is, de kredietverlaging is daar een van de symptomen van en niet de oorzaak!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:56 schreef LXIV het volgende:
Wat is er nu helemaal tijdens de creditcrisis gebeurd? Concreet, op straat dan? Ik heb er echt he-le-maal niks van gemerkt. En dat was dan de ernstigste crisis in 60 jaar? Poeh, poeh.
Als dan de creditrating van de VS door één beoordelaar naar AA verlaagd wordt (nog steeds niet slecht), moet je opeens een soort apocalyps verwachten? Wie is er nu irreeel? In wezen is er niks veranderd aan de financiële situatie van de VS.
Je bedoelt een tax holiday? Dat hebben ze al eens gedaan. Het probleem is dat daardoor een prikkel wordt gecreëerd geld offshore te houden voor onbepaalde tijd, omdat het lobbyen voor een 2e tax holiday waarschijnlijk succesvol wordt. uiteindelijk wordt de facto de tax rate voor multinationals 15%, maar blijft 25%+ voor de small businesses. Oftewel het werkt gewoon niet een tax holiday is een loophole.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:56 schreef Sokz het volgende:
Als men de company taxes nou eens verlaagt naar redelijke niveau's á 25% en misschien nog éénmalig de taxes op 15% zet halen al die techs hun cash terug naar de states en voilá free money.
In Nederland is er eerder bezuinigd dan gestimuleerd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:56 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Er is enorm veel veranderd sinds de crisis alleen merken de meeste mensen dat nog niet omdat de overheid in het totaalplaatje de klappen opvangt. Als dat stimuleren eindigt en de rekening betaald moet worden, terwijl de private sector nog steeds op zijn gat ligt kan gaat dat desastreus uitpakken. Het lijkt erop dat de speelruimte van de autoriteiten vrijwel op is, de kredietverlaging is daar een van de symptomen van en niet de oorzaak!
Nogmaals; het is niet het eind der tijden en de infrastructuren van en voor de samenleving blijven overeind, we gaan alleen terug naar een tijd met normale economische evenwichten. De fase daarheen word omschreven als crisis/depressie omdat een heleboel 'waarde' die nooit echt bestaan heeft daarbij verloren gaat.
Morgen gaat alles gewoon lekker door. Ik ben ook helemaal niet bang voor wat er kan gaan gebeuren, als morgen de hele 'economie', of financiële sector instort blijft mijn huis gewoon staan, kookt het water nog op 100 graden. Deze materiële wereld gaat gelukkig niet kapot als het geld op is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb niet in Amerika over straat gelopen. Maar het zou best wel eens kunnen dat dit allemaal wel meeviel. Ik doel op de situatie in Nederland, en daar heb ik echt enkel in de kranten en op de beurs kunnen vernemen dat het allemaal zo slecht ging.
Wat verwacht je dan morgen? Dat mensen niet meer naar de Albert Heijn gaan om boodschappen te doen? Dat mensen niet meer gaan bellen met KPN omdat de rating van de VS een tikje lager beoordeeld is? Dat mensen niet meer tanken bij de Shell om naar hun werk te rijden? Het gaat echt gewoon allemaal door.
Zoiets bedoelde ik ja, en wist niet dat ze het al eerder geprobeerd hadden. Hoe dan ook, nu komt dat geld van zn leven nooit meer terug naar de USA. En je praat dan denk ik over honderden miljarden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:56 schreef Radiopiet het volgende:
[..]
Je bedoelt een tax holiday? Dat hebben ze al eens gedaan. Het probleem is dat daardoor een prikkel wordt gecreëerd geld offshore te houden voor onbepaalde tijd, omdat het lobbyen voor een 2e tax holiday waarschijnlijk succesvol wordt. uiteindelijk wordt de facto de tax rate voor multinationals 15%, maar blijft 25%+ voor de small businesses. Oftewel het werkt gewoon niet een tax holiday is een loophole.![]()
http://www.rollingstone.c(...)n-scambodia-20110720
Inderdaad, eens een tax holiday, nu altijd een tax holiday. Ze hadden dat nooit moeten doen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:20 schreef Sokz het volgende:
[..]
Zoiets bedoelde ik ja, en wist niet dat ze het al eerder geprobeerd hadden. Hoe dan ook, nu komt dat geld van zn leven nooit meer terug naar de USA. En je praat dan denk ik over honderden miljarden.
gewoon 30% devaluerenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:32 schreef PierreBetfair het volgende:
Kik'em goan![]()
http://www.usdebtclock.org/
Nederland voert net als de gehele westerse wereld van nature een anti-cyclisch beleid door het sociale stelsel. Daarnaast heeft Nederland echt wel gestimuleerd en worden de meeste bezuinigingen pas merkbaar na 2013.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:57 schreef LXIV het volgende:
In Nederland is er eerder bezuinigd dan gestimuleerd.
Wat genoemd wordt zijn toekomstige potentiele verplichtingen, gebaseerd op huidige standaarden. Maar is er iemand in de Westerse wereld die denkt dat we de huidige standaarden overeind gaan houden voor altijd? Ik hoop in Nederland wel, maar zeker de USA zijn koningen in benoemen van eigen verantwoordelijkheid, en het kappen van dit soort potentiele verplichtingen zodra ze niet meer draagbaar zijn. Dat je er in zekere mate rekening mee wil houden denk ik wel, maar hou dan ook rekening met de bereidheid van de USA om erin te snoeien indien nodig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee, dit geloof ik niet. Businessweek had afgelopen week een hoofdartikel met de kop: Why the debt crisis is even worse than you think. De titel geeft het al aan. Het belangrijkste misverstand is dat de toekomstige verplichtingen (social security, medicare, entitlements) niet in het tekort zijn meegenomen voor hun discounted value.
Volgens Bloomberg Businessweek moet er de komende 75 jaar elk jaar 8,3 % van het Amerikaanse GDP worden bespaard of extra gegenereerd via belastingen.
Dit artikel staat wel online: http://www.businessweek.c(...)-think-07272011.html
Ik denk dat je vanavond bij de opening van de futures al een goede indicatie zult krijgen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:30 schreef Walkerr het volgende:
Ik ben benieuwd hoe morgen de beurs opent en verder gaat. Als Saudi enige indicator is, zullen er steile dalingen optreden.
Zit die afwaardering van de VS in de koersen verwerkt eigenlijk, of wordt het een nieuwe klap?
En de handel in Amerikaans papier begint geloof ik ook zondagnacht al dus dan zou er al wel wat te zien zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat je vanavond bij de opening van de futures al een goede indicatie zult krijgen.
In Israel was het ook hommeles:quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:30 schreef Walkerr het volgende:
Ik ben benieuwd hoe morgen de beurs opent en verder gaat. Als Saudi enige indicator is, zullen er steile dalingen optreden.
Zit die afwaardering van de VS in de koersen verwerkt eigenlijk, of wordt het een nieuwe klap?
Denk je dat er een aantal automatische systemen zijn afgesteld puur op het gegeven dat Amerika haar eerste triple A kwijt raakt? (En dus short gaan..)quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:33 schreef flyguy het volgende:
[..]
En de handel in Amerikaans papier begint geloof ik ook zondagnacht al dus dan zou er al wel wat te zien zijn.
Het zijn beurzen die niet echt serieus worden genomen. Eerst vanavond maar eens de future standen afwachten van de Amerikaanse en een uurtje daarvoor de wisselkoersen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In Israel was het ook hommeles:
http://www.nu.nl/economie(...)-zware-koersval.html
Niet dat specifiek maar alle systemen gebaseerd op arbitrage en volatiliteit zullen het druk krijgenquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Denk je dat er een aantal automatische systemen zijn afgesteld puur op het gegeven dat Amerika haar eerste triple A kwijt raakt? (En dus short gaan..)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |