Praat je aandelen maar omhoog. Ik zou maar calls schrijven als je ze toch aan wilt houden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er komt geen kernoorlog. Een creditbeoordelaar heeft de rating van de VS met één klikje verlaagd.
Hoeveel zit er in Zwitserse banken in de vorm van US bonds en hoeveel dollars op onbekende nummerrekeningen kun je beter vragen, en hoeveel van die mensen zijn al in stilte gestorven net als de jodenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:11 schreef JimmyJames het volgende:
Hoeveel hebben Amerikaanse miljardairs eigenlijk bij elkaar?
Dat heeft niks met aandelen omhoog praten te maken, net alsof dat werkt. Dat heeft met relativeren te maken en de zaken in het juiste perspectief zien. Zoals Dinosaur al zei: als de VS de belasting met 5% verhogen is er geen begrotingstekort meer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:44 schreef iamcj het volgende:
[..]
Praat je aandelen maar omhoog. Ik zou maar calls schrijven als je ze toch aan wilt houden.
Er is niet niets aan de hand. En als het naar beneden gaat, gaat het snel.
De nieuwberichten volgen elkaar steeds sneller op. De crisissen volgen elkaar steeds sneller op. Het geheel kan nog wel een paar jaar in beslag nemen, maar het is nu aan het gebeuren.
Wat is er nu helemaal tijdens de creditcrisis gebeurd? Concreet, op straat dan? Ik heb er echt he-le-maal niks van gemerkt. En dat was dan de ernstigste crisis in 60 jaar? Poeh, poeh.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:42 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Autoriteiten zitten langzamerhand tegen hun plafond aan qua stimuleringen en dat gaat weldegelijk een crisis/depressie uitlokken zolang de private sector niet herstelt (wat niet gaat gebeuren de komende tijd). Die lagere kredietbeoordeling is slechts een symptoom.
Wat betreft die kernoorlog, dat is precies wat ik zeg. Anders had ik aangegeven wapens+ munitie, voedsel en energie nodig te hebben. De uiteindelijke afloop van de crisis is een pijnlijke, maar word overdreven en uit zijn verband gerukt. De essentiele infrastructuren om de samenleving te voorzien/onderhouden zullen overeind blijven.
Liar.... er is best een boel anders ten opzichte van 2002-2008.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er nu helemaal tijdens de creditcrisis gebeurd? Concreet, op straat dan? Ik heb er echt he-le-maal niks van gemerkt. En dat was dan de ernstigste crisis in 60 jaar? Poeh, poeh.
Als dan de creditrating van de VS door één beoordelaar naar AA verlaagd wordt (nog steeds niet slecht), moet je opeens een soort apocalyps verwachten? Wie is er nu irreeel? In wezen is er niks veranderd aan de financiële situatie van de VS.
Heel die periode waren overal mensen aan het winkelen, de restaurants vol, mensen drie keer per jaar op vakantie. Niks aan de hand dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Liar.... er is best een boel anders ten opzichte van 2002-2008.
Er vliegt meer geld de deur uit dan dat er binnen komt. Dat we dezelfde grote broek kunnen ophouden is slechts schijn. Er komt geen QE version 3/4.0. Nu wordt het mark to value.
Juist in die bewuste periode was alles op de pof. En dat krijgt nu een correctie (3 jr te laat).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:04 schreef LXIV het volgende:
Heel die periode waren overal mensen aan het winkelen, de restaurants vol, mensen drie keer per jaar op vakantie. Niks aan de hand dus.
Ik snap het ook niet. Überhaupt is het idee dat je de VS kan raten, terwijl ze hun eigen munt beheren en dus altijd kunnen printen, al vrij bizar. Of wordt inflatierisico ook meegenomen, maar het verdriedubbelen van de monetaire basis was eerder geen probleem voor de rating?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is er nu helemaal tijdens de creditcrisis gebeurd? Concreet, op straat dan? Ik heb er echt he-le-maal niks van gemerkt. En dat was dan de ernstigste crisis in 60 jaar? Poeh, poeh.
Als dan de creditrating van de VS door één beoordelaar naar AA verlaagd wordt (nog steeds niet slecht), moet je opeens een soort apocalyps verwachten? Wie is er nu irreeel? In wezen is er niks veranderd aan de financiële situatie van de VS.
Ik heb niet in Amerika over straat gelopen. Maar het zou best wel eens kunnen dat dit allemaal wel meeviel. Ik doel op de situatie in Nederland, en daar heb ik echt enkel in de kranten en op de beurs kunnen vernemen dat het allemaal zo slecht ging.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:11 schreef extra_velden het volgende:
Vergeten dat er, in Amerika, heel veel mensen hun huis uit moesten? En dat ze nu nog steeds erg veel moeite hebben hun schulden te betalen? Schulden zijn gestegen. En dat is het mooie van schuld. De rijkdom heb je nu, maar de gevolgen voel je pas later.
Warren Buffett is het met je eens: http://pragcap.com/buffett-dabbles-in-mmt-again (hij heeft een shitload aan T-Bills dus praat wel naar zijn eigen positie).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:44 schreef eleusis het volgende:
Ik snap het ook niet. Überhaupt is het idee dat je de VS kan raten, terwijl ze hun eigen munt beheren en dus altijd kunnen printen, al vrij bizar.
Argentinië ging ook failliet terwijl ze een eigen munt hadden. Dat is dus geen garantie. Als je op een zeker moment niks meer voor die munt komt kopen dan houdt het snel op. Maar bij de dollar zal dat best meevallen. Vergeet niet dat de VS gewoon een beresterke en machtige economie is. Kijk enkel naar de bedrijven die daar gevestigd zijn, de innovatie, creativiteit, etc.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:07 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Warren Buffett is het met je eens: http://pragcap.com/buffett-dabbles-in-mmt-again (hij heeft een shitload aan T-Bills dus praat wel naar zijn eigen positie).
Weet ik niet precies. Het kunnen idd ook wel dollars ofzo zijn geweest, dat maakt het dan wel lastiger om af te lossen als je eigen munt steeds minder waard wordt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
Argentinië had die schuld niet in de eigen valuta?
Was grotendeels dollars externquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:12 schreef JimmyJames het volgende:
Argentinië had die schuld niet in de eigen valuta?
Nee. Ik zeg ook niet dat er helemaal niks aan de hand is. Ik zeg alleen dat wie fysiek nu zandzakken voor de deur gaat leggen veel te ver gaat naar mijn mening.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:33 schreef PierreBetfair het volgende:
Lodewijk, is dit toevallig familie van je?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:11 schreef Balisto het volgende:
Bij elk negatief bericht komen op verschillende sites de wildste verhalen weer bovendrijven:
Verloren generatie, haal maar vast een kartonnen doos, tentenkampen, ruilhandel, hongerwinter, gaarkeukens, voedselrellen, martial law, tribaal systeem, WO3.
Get real en kijk minder slechte Hollywoodfilms. De samenleving staat niet op instorten. Ja, het gaat minder met de economie, maar zelfs als deze meerdere procenten krimpt kennen we in West-Europa nog steeds een flinke welvaart. Vergelijk het maar eens met andere delen van de wereld.
Individuele verschillen in welvaart en koopkracht zullen wel verder toenemen. Bepaalde groepen worden onevenredig hard getroffen en dat is geen goede ontwikkeling. Maar het is echt niet zo dat we met z'n allen decennia worden teruggeworpen.
2 wereldoorlogen, koude oorlog, oliecrisis, verschillende defaults etc. etc. uiteindelijk zijn we er ondanks die zaken allemaal beter van geworden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg ook niet dat er helemaal niks aan de hand is. Ik zeg alleen dat wie fysiek nu zandzakken voor de deur gaat leggen veel te ver gaat naar mijn mening.
De wereld draait gewoon door. Ook bij een AA+ rating van de VS.
haha, ik denk dat de VS eerder een inval bij S&P doetquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:40 schreef LXIV het volgende:
Wat er hooguit gebeurd (in de werkelijke economie) is dat overheden hun financieen beter op orde brengen. Het is nu een ommekeer, maar uiteindelijk is dit voor bijv. Griekenland of de VS alleen maar goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |