Je trekt weer eens te snel conclusies...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft nu toe dat homeopatie onzin is.
Objectiviteit bestaat ook helemaal niet, gekkie!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft nu toe dat homeopatie onzin is.
[..]
Dan bestaat er dus geen objectiviteit, een relativistisch waarheidsbegrip, als iemand wiskundige bewijzen niet snapt zijn ze dus niet waar volgens jou.
Vertelquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Objectiviteit bestaat ook helemaal niet, gekkie!
De dualiteit bij QM is een aardig voorbeeld. Afhankelijk van welk perspectief je kiest (plaats of momentum) verandert de waargenomen werkelijkheid. Ofwel subjectiviteit.quote:
Oh, even gemist. Oeps! Ik zal vanaf nu on-topic blijven.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik snap dat er verschillende manieren zijn om over dit onderwerp te willen praten. Speculeren en dagdromen over iets waarvan het leuk zou zijn als het waar was en eens naar de feiten kijken om te zien wat er eventueel van waar zou kunnen zijn.
adv. De openingspost neig ik toch naar de laatste. De crux is tenslotte of daar inderdaad iets abnormaals op de zeebodem ligt of niet.
Kunnen we weer gewoon ontopic gaan? Het is niet raar als er naar bewijzen dan wel aanwijzingen wordt gevraagd die het ea. aannemelijker zouden kunnen maken, of juist niet.
Zolang de discussie niet wordt vermoord door de 'bewijs het maar eens' - of 'onzin'roepers, moet het toch niet echt een heel groot probleem zijn, meen ik.
Toch is het waanzinnig goed in een wiskundig model te vatten, QM is ook niet te snappen, maar te berekenen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:36 schreef Gray het volgende:
[..]
De dualiteit bij QM is een aardig voorbeeld. Afhankelijk van welk perspectief je kiest (plaats of momentum) verandert de waargenomen werkelijkheid. Ofwel subjectiviteit.
Yup, maar dat doet geen afbreuk aan mijn uitspraak.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch is het waanzinnig goed in een wiskundig model te vatten, QM is ook niet te snappen, maar te berekenen.
Op dit tijdstip, met een paar wijntjes in de mik is dit niet meer te bevatten pour moi.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Yup, maar dat doet geen afbreuk aan mijn uitspraak.
Ander voorbeeld is hoe subjectiviteit in wetenschap minimaliseert naarmate meer metingen verricht worden. De betrouwbaarheid van de metingen is dan ook niets anders dan een benadering van objectiviteit.
Das heftige wijn!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op dit tijdstip, met een paar wijntjes in de mik is dit niet meer te bevatten pour moi.
Psychotornadomirakel is er niks bij
Maar objectiviteit bestond toch niet?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Ander voorbeeld is hoe subjectiviteit in wetenschap minimaliseert naarmate meer metingen verricht worden. De betrouwbaarheid van de metingen is dan ook niets anders dan een benadering van objectiviteit.
Daar heb ik geen probleem mee nee. Ik vind dit soort verhalen wel interessant, maar ik ga niet maar dingen lopen verzinnen. Overigens, 'je was er klaar mee toch' ? Dat heb je 8 jaar geleden ofzo ook al eens geroepen. Doe er wat mee zou ik dan zeggen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb je daar een probleem mee ? Blijf dan gewoon weg uit dit subforum. Jij bent gewoon klaar om in een bejaardentehuis te gaan zitten kneuzen tegen andere oudjes.
Veni, vidi, vagina ... ik kwam, ik zag en ik ben kut
Dat sarcasme is er ook niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Hier reageerde ik op.
Je post iets, verdedigde het bij voorbaat als van de "rots-roepers". Ik zie geen sarcasme.
Natuurlijk, dat kan zeker én gebeurd ook elke dag. Maar dat ontdekken gebeurd wel door onderzoek, niet door gewoon maar klakkeloos tekst over te nemen omdat het er interessant uit zietquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:56 schreef Summers het volgende:
Ergens over speculeren lijkt mij een gezonde bezigheid iig , de mens is nou eenmaal nieuwsgierig en elke dag kan er iets nieuws worden ontdekt en elke dag is er wel iets te leren wat je gisteren nog niet wist .
Ik zie in de TRU etiquette niks wat erop neerkomt dat iedereen alleen mag speculeren over zaken waar eerst onderzoek naar gedaan is dus laat mensen vrij om te speculeren over zaken die ze zelf interessant vinden of er nou wel of niet onderzoek naar is gedaan en of jij het nou wel of niet interessant vind , lijkt me wel zo eerlijk .quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat kan zeker én gebeurd ook elke dag. Maar dat ontdekken gebeurd wel door onderzoek, niet door gewoon maar klakkeloos tekst over te nemen omdat het er interessant uit ziet
Mee eens. Dit soort topics maken TRU TRU.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zie in de TRU etiquette niks wat erop neerkomt dat iedereen alleen mag speculeren over zaken waar eerst onderzoek naar gedaan is dus laat mensen vrij om te speculeren over zaken die ze zelf interessant vinden of er nou wel of niet onderzoek naar is gedaan en of jij het nou wel of niet interessant vind , lijkt me wel zo eerlijk .
Maar wat heeft dat nu nog mijn opmerking over een relativistisch waarheidsbegrip te maken?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Ongeveer net zoveel als met een UFO onder water.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat nu nog mijn opmerking over een relativistisch waarheidsbegrip te maken?
Dat staat er toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Das heftige wijn!
[..]
Maar objectiviteit bestond toch niet?
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op dit tijdstip, met een paar wijntjes in de mik is dit niet meer te bevatten pour moi.
Psychotornadomirakel is er niks bij
Evenveel als:quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat nu nog mijn opmerking over een relativistisch waarheidsbegrip te maken?
...te maken heeft met objectiviteit.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch is het waanzinnig goed in een wiskundig model te vatten, QM is ook niet te snappen, maar te berekenen.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ongeveer net zoveel als met een UFO onder water.
Nou, als je dat echt wil, hequote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er nu leuker dan een mysterie ontrafelen met elkaar?
Ja, misschien nog wel veel leuker idd. Dat het een mysterie blijft waar we oneindig over kunnen speculerenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:23 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Nou, als je dat echt wil, he
Dan gaat dit topic naar WFL en is het snel ontrafeld
Andere optie is het hier laten en met z'n allen sprookjes verzinnen.
Misschien wel leuker dan ontrafelen!
Ja de Fok geleerden lossen het wel op vanavond.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:23 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Het staat je vrij om zelf een topic in WFL te openen over hetzelfde onderwerp zodat wij hier door kunnen gaan met wat jij ervaart als sprookjes verzinnen .quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:23 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Andere optie is het hier laten en met z'n allen sprookjes verzinnen.
Misschien wel leuker dan ontrafelen!
Het is een weerballonquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:03 schreef Bastard het volgende:
Ja de Fok geleerden lossen het wel op vanavond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |