abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:47:47 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100643845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hier had ik gisteren iemand die nadat hij vroeg wanneer ik dan met fruithapjes zou beginnen, daarna aankwam dat ik nu al wel liga gemengd met sinaasappelsap kon geven aan Bartje, om hem zo vaker te laten poepen...

Laat ik dat advies maar even niet opvolgen...
:o

Ja, ik kreeg dat ook als baby van 3 maanden, toen wisten ze nog niet beter.
En mensen die dat zo hebben gedaan, weten vaak niet dat nu de richtlijnen iets anders zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:28:11 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100645354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef Zana het volgende:
ik probeer natuurlijk op mijn eigen gevoel te vertrouwen, maar soms is dat best lastig en er komt nog best veel onzekerheid bij kijken, ik had dat nooit verwacht, dacht altijd borstvoeding doe je gewoon

hoewel wij nog tijd hebben, ben ik mij ondertussen ook aan het oriënteren, hoe wij dat straks gaan doen, wanneer is het juiste moment om met vast voedsel te beginnen, merk je dat aan je kind en begin je tussen de 4 en 6 maanden, of wacht je gewoon strikt 6 maanden en begin je dan, wat geef je dan en wanneer?

eerlijk gezegd wil ik gewoon een plan hebben, zodat ik moeder/ schoonmoeder/ de vader alvast kan gaan voorbereiden dat mijn kind geen/ niet altijd standaardpotjes krijgt, het liefst zou ik willen dat ik zo min mogelijk werk heb en die gewoon meeeet met de pot, dat zal natuurlijk niet lukken, maar wat is reeel, zoutlos koken en dan Rapley, ik heb er geen verstand van/ ervaring mee, maar wat ik tot nu toe gelezen heb, lijkt het mij vrij logisch, maar vroeger werden kinderen altijd met lepel gevoerd...dus toen ik het laatst even voorzichtig wou gaan bespreken met schoonmoeder vond die het maar niets
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/ Daarnaast heb ik zelf het boek van Stefan Kleintjes, Van borst tot boterham cadeau gekregen en daar ben ik zo blij mee O+

kleine twee weken geleden had ik (of geert, net hoe je het bekijkt ;) ) last van onrustig drinken en kauwen op de tepel/borst, op z'n vingers etc. Ik begon zó te twijfelen dat ik aan Stefan gevraagd had of rapley met vijf maanden ook al kon, maar zijn advies om toch echt zo lang mogelijk te wachten, en dat het onrustige drinken van Geert een hele andere oorzaak had dan de behoefte aan bijvoeding. (letterlijk in dit geval; hij had oorontsteking, daar kwam ik bij toeval achter omdat ik vond dat z'n oortje wat opgezet leek aan de binnenkant, zonder rood te zien etc.) Sowieso is wanneer je start met bijvoeding helemaal niets calorierijker dan moedermelk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:31:44 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100645469
Wup, wat een geweldige post O+

LT, laat maar gaan, ze nemen een andere generatie als voorbeeld, mijn lief en ik zijn van 1966, en volgens het schema dat zijn moeder had bijgehouden kreeg hij met 9 weken al een ligabanaanmetsapprutje... En dat zal destijds gewoon het advies van het CB zijn geweest, dus ik heb er geen twijfel over dat het bij mij niet veel langer geduurd heeft :')
Al was het alleen al omdat mijn moeder niet zo'n moeder moeder is, en ze dat waarschijnlijk wel handig vond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:01:04 #229
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100659592
@Sannne, ik vraag me af hoe het bij jou gaat met de borstvoeding?
pi_100670268
Zana, ik heb het gevoel dat je borstvoeding geven benaderert als kunstvoeding geven. Het lijkt alsof je het liefst een voorspelbaar schema zou willen hebben. Het fijne aan borstvoeding is nu juist dat je niet voedingen hoeft te rekken en niet bang hoeft te zijn dat je kind te veel binnenkrijgt. Misschien helpt het je al om daar zo tegenaan te kijken, dat het fijn is dat je het eigenlijk altijd goed doet!

Ik houd erg van ritme en regelmaat en heb Lena al vrij gauw in een vast stramien geprobeerd te krijgen, voor zover een baby zich laat sturen. Tot een bepaalde tijd 's ochtends behandelde ik elke voeding als nachtvoeding (donker in de slaapkamer, niet praten, haar steevast terug in bed leggen). 's Avonds ging ze altijd om dezelfde tijd naar bed, 7 uur, net als haar broer. In het begin werd dat wel eens half 7 of half 8, en er zijn periodes geweest dat ze na een uur alweer wakker werd en wou drinken. Ik ben daarin meegegaan en legde haar daarna terug in bed, hoeveel moeite me dat ook kostte. Je kunt natuurlijk ook flexibeler omgaan met tijden, het is maar net wat je zelf wil.

Voor het voeden heb ik een vast ritme: ik heb Lena vanaf het begin na elk slaapje gevoed. Nu ze aan de bijvoeding is wijk ik daar wel eens vanaf zodat ik haar bijvoorbeeld eerst fruit geef en daarna pas voed. Er zijn wederom periodes geweest dat ik van het ritme af moest stappen, bijvoorbeeld toen ze aan het regelen was en toen ze zo afgeleid was dat ze niet genoeg dronk. Op die dagen legde ik haar net na en voor elk slaapje aan. Er zijn ook dagen geweest dat ze alleen maar aan de borst lag.

Ik wil je in ieder geval op het hart drukken dat je je geen zorgen hoeft te maken om honger, want een baby die goed groeit laat zich echt wel horen als die echt honger heeft! Zelfs Lena doet dat, mijn altijd-tevreden-baby. :+ Als de groei niet goed zou zijn dan zou je hier alerter op kunnen zijn, maar zo te horen gaat het op dat front prima. Een regelende baby kun je bovendien niet missen. Die is gewoon niet tevreden te houden en lijkt alleen maar te willen drinken.

Wat misschien heel nuttig is, is om eens een tijdje je baby gedurende de dag heel nauwkeurig te observeren zodat je signalen op leert pikken. Ga dus tussendoor niks afleidends doen maar geef je volledige aandacht eraan! Probeer je baby eens bij een eerste vermoeden van slaap op bed te leggen en te kijken wat er gebeurt. Moederinstinct is leuk en aardig, maar ik denk dat de meeste ouders vooral leren door trial and error: je probeert wat en als dat werkt doe je het nog een keer, werkt het niet dan doe je iets anders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100671625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:01 schreef Juud79 het volgende:
@Sannne, ik vraag me af hoe het bij jou gaat met de borstvoeding?
Volgens mij heel goed, na een paar dagen blokvoeden ( 's morgens leegkolven heb ik zelfs maar 1 x gedaan..) lijkt het wat teruggelopen, ze drinkt rustiger en korter (soms dronk ze ineens een half uur, voorheen steeds 10 min, nu 10 a 20 min), heeft weer gele poep en is tevreden. Krampjes lijken ook wat minder. Scheten niet, ze laat scheten als een vieze oude vent haha. Ze komt nog wel elke 2 uur maar dat vind ik niet zo erg.. Tnx voor het vragen :) Ik heb trouwens jouw tip opgevolgd, meisje met benen over dekbed snachts en dat voelt idd veiliger!!

Voorheen kolfde ik in 1 minuut 50 cc en nu is dat ook minder geworden, dan kolf ik uit 1 borst hooguit 100 cc (ik kolf er maar 1, na de voeding, om de voorraad op te bouwen. Uit de leeggedronken borst komt dan hooguit nog 10 cc)

Claudia dat ritme klinkt heerlijk.. Alleen voel ik me snachts niet sterk genoeg om Elise steeds terug te leggen, ze pikt het gewoon niet. Ik kan haar beter op mn zij voeden en laten liggen, zodra ik haar ga verplaatsen is ze klaarwakker, als ik haar gewoon laat liggen slaapt ze prima hihi.

Blijft zoeken he met zo'n kleintje..
Ook grappig hoe anders iedereen het doet hier!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:12:12 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100686823
Fijn dat het zo goed lijkt te gaan Sannne!

Ik heb m'n man vanmiddag (weer) eens de camera in handen geduwd. De reden dat ik zo gek ben op voedfoto's is dat ik gewoon voel dat dit de laatste kans is die ik heb om een baby borstvoeding te geven. Ik zie er namelijk echt niet nog een geboren worden uit mij :') En omdat dit maar een relatief korte periode is, is elke minuut die ik voed, me bij voorbaat al dierbaar :@

"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100686940
Ohh die laatste, auw! Haha.. Elise doet dat ook, zo trekken aan die tepel als ze afgeleid is (krampjes of geluiden)..
Gelukkig kweken we al wat eelt ;)
Mooie fotos DJMO!

Iets te vroeg gejuicht vanmorgen. Weer een flinke krampaanval gehad en groene poep. Gaan we weer..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:19:15 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100687095
Ik voel dit dus al niet eens meer he :') 't enige wat ik nog wél voel is als hij eerst z'n tong terugtrekt en dan probeert te kauwen (of als ik z'n nageltjes nog niet geknipt heb en hij z'n vingers erbij in wil proppen :') )

Hoe oud is Elise nu Sannne?

pi_100687222
4 weekjes..

Die nageltjes ja! Ohh die zijn vlijmscherp.. Soms denk ik jemig die TSR is wel heel pijnlijk nu, blijken het die nageltjes te zijn die zich in mijn huid klauwen haha
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:29:52 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100687551
Leuke foto's DJMO!
@Sannne, dat klinkt al een stuk beter dan een paar dagen geleden. Wat lekker dat je meisje nu zoveel korter drinkt! Hier duurt een voeding toch nog een stuk langer. Het goede nieuws is wel dat de laatste paar keren zonder tepelhoedje lukten. En dat is gunstig voor de hoeveelheid melk die de baby uit de borst krijgt. Ik heb nu ook de indruk dat hij sneller voldaan is. Misschien gaan we dan langzaam ook naar de 10-20 minuten per voeding toe. Verder hebben we afgelopen week twee regeldagen achter de rug waarin ventje zo om het uur wilde drinken en maar bleef huilen en miepen. Hij wilde ook beslist niet in zijn bedje gelegd worden. Gelukkig bleven de nachten wel zoals ze waren. Dat wil zeggen, uiterlijk rond 1 uur slapen en pas ergens tussen 6 en 9 weer wakker worden. Ik merk na deze regeldagen wel een duidelijke verschuiving in zijn ritme overdag. 's Morgens (tussen de 6 en 12 uur) en 's avonds (zo na 20 uur) drinkt hij enorm veel en lang. Daar tussenin slaapt hij een lange ruk: hij ligt nu al sinds half 4 uur te pitten. Verwacht hem nu ook elk moment :) We moeten donderdag voor het eerst met hem naar het cjg. We zijn erg benieuwd naar zijn groei! Vraagje; ik zie allemaal van die mooie curves voorbij komen. Op www.groeiop.nl kan ik er ook eentje invullen, maar ik heb geen lengte van onze knul. Beginnen ze die te meten op het cjg?

Edit: Sanne, ik lees nu pas je twee laatste posts -O-
pi_100687821
Aventura, lengte doen ze hier bij de afspraken op het consultatiebureau, als ik op het inloopspreekuur kom wegen ze alleen maar..

Ik was afgelopen woensdag ietwat teleurgesteld over zijn gewicht, hij was in 2 weken 270 gram aangekomen. Maar hij lijkt een enorme groeispurt qua lengte gehad te hebben lijkt het, ik geloof dat hij inmiddels zo rond de 60 cm is. Dan vind ik het ook niet heel vreemd dat het gewicht even wat langzamer gaat..
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:41:12 #238
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100687976
Thanks, dan weten we dus donderdag hoe lang onze meneer is. Ik gok 57 o.i.d. Heb al best veel kleertjes weg moeten leggen. Vooral rompers en jumpsuitjes. De knoopjes bij z'n kruis willen niet meer dicht :D Beetje offtopic, maar ik vind de pasvorm van veel kleertjes vreemd. Alsof elke baby een korte dikke romp heeft met korte dikke pootjes. Mijn knul heeft een vrij lange smalle romp en ook lange benen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:41:12 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100687978
In wat voor houding voed je Sannne ? Als je denkt dat ze kramp heeft door te sterke melkstroom / teveel melk zou je ook tegen de zwaartekracht in kunnen voeden, zeg maar een beetje zoals op mijn eerste foto hierboven. of Beeb zittend met z'n beentjes over jouw been heen en dan terwijl jij achterover leunt, zittend laten drinken.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:43:27 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100688057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef Aventura het volgende:
Thanks, dan weten we dus donderdag hoe lang onze meneer is. Ik gok 57 o.i.d. Heb al best veel kleertjes weg moeten leggen. Vooral rompers en jumpsuitjes. De knoopjes bij z'n kruis willen niet meer dicht :D Beetje offtopic, maar ik vind de pasvorm van veel kleertjes vreemd. Alsof elke baby een korte dikke romp heeft met korte dikke pootjes. Mijn knul heeft een vrij lange smalle romp en ook lange benen.
Dé reden dat ik Jan al met nog geen anderhalf jaar volgens mij al in boxers en hemdjes stopte. Rompertjes in de maat die hij had kreeg ik niet dicht, maar rompers een maatje groter zaten véél te wijd :')

pi_100688549
Die houding (fontein) doe ik als ze het eerst in dat blok aan die borst gaat drinken..

Wowww aventura wat slaapt jouw kleintje lekker lang! Ik heb al een maand niet zo goed kunnen slapen! Heerlijk!

En die pasvorm is stom ja, heb een pak van Hema, de mouwen moet ik oprollen, het lijfje lubbert om dr heen en de benen zijn te kort :?
pi_100709159
cjg is hetzelfde als cb, dus ja daar meten ze de lengte ook. De curves die wij hier veelal invullen komen van http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Deze WHO-curves zijn gebaseerd op de groei van gezonde baby's die gevoed worden met borstvoeding, dus groeien volgens de natuurlijke norm. De curves van het cb (die van groeiop.nl) geven het gemiddelde weer van de groei van alle kinderen in Nederland. Het grootste deel daarvan krijgt na 3 maanden kunstvoeding. Dus hoewel dat de gemiddelde groei is, het is zeker niet de ideale groei.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:58:59 #243
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100710705
Ik gebruik bewust de afkorting cjg, omdat dat (blijkbaar, ik wist het eerst ook niet) de huidige benaming is van het cb :P
Beetje zoals bsn en duo, ook ff wennen. Kreeg net ook al de tip van DJMO om de curve op borstvoeding.com in te vullen omdat ik borstvoeding geef. Dat heb ik dan ook nu maar gedaan; ik heb 3 meetmomenten om in te vullen. Ik zie nu een gekke dip, maar dat komt doorat ventje na 4 dagen bijna een pond was afgevallen :'( Ben toch zo benieuwd naar de stats van aankomende donderdag. Sowieso heb ik een hele waslijst aan vragen die ik ga stellen. Ik wil weten waarom mannetje steeds 'gloek gloek' doet, waarom-ie zo vaak hikt, waarom-ie niet plat op zijn rug wil liggen, waarom-ie 's morgens en 's avonds zo onrustig is. Waarom-ie steeds aan zijn bovenliptje likt, waarom-ie soms kreunt en 'perst'...Als ik google lees ik vervelende dingen over KMA en (verborgen) reflux. Ik ga er echt helemaal niet van uit dat hij dit heeft, maar ik vermoed wel gevoelige darmen. Al is dat voor een pasgeborene natuurlijk vrij normaal.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:22:22 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100714465
Oja, weird: steeds als ik over (vooral zielige) baby's hoor of lees beginnen mijn tepels te prikken en vervolgens te lekken. Lees net iets over een 2-jarige die huilend tussen vuilniszakken in een vuilcontainer was aangetroffen. Prikprik, en lekken! Bizar!
pi_100714552
Aventura gloek gloek, hikken en niet plat willen liggen zijn wel typische symptomen van (verborgen) reflux. Goed dat je het morgen aan gaat kaarten bij het cb ^O^ . Als zij je niet afdoende advies kunnen geven is de huisarts ook nog een optie.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:27:16 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100714732
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Aventura gloek gloek, hikken en niet plat willen liggen zijn wel typische symptomen van (verborgen) reflux. Goed dat je het morgen aan gaat kaarten bij het cb ^O^ . Als zij je niet afdoende advies kunnen geven is de huisarts ook nog een optie.
Jep, ik wil het wel genoemd hebben. Ook al lijkt ventje er niet zo heel veel last van te hebben. Althans, het is niet zo dat hij de boel bij elkaar huilt en gilt. Nu helpen we hem al veel, leggen hem na het voeden schuin op een kussen tot hij rustig in slaap valt en laten hem veel boeren.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:00:27 #247
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100716438
Aventura, wat bedoel je met gloek gloek? Tijdens het drinken of gewoon tussentijds?

Mijn manneke spuugt vrij vaak vind ik, soms echt veel, ook uren na een voeding. Vaak zit er dan ook slijm bij, maar dat kan ook komen door de (lichte) verkoudheid die hii heeft denk ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:07:20 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100719175
Tijdens en ook vlak na het drinken, soort hik/boer zeg maar. Alsof-ie zich verslikt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:20:11 #249
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100724017
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:07 schreef Aventura het volgende:
Tijdens en ook vlak na het drinken, soort hik/boer zeg maar. Alsof-ie zich verslikt.
Oké, nu snap ik 'm!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:45:52 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100740138
Wup en claudia, wat een goede posts! O+

We zijn vorige week naar het cb geweet. Kijk eens hoe goed mijn dame het doet! *O*

* trots
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')