+1.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:57 schreef Lutte het volgende:
[..]
Confronterend, ongeveer 75% van wat ik op een dag zeg staat daartussen
quote:NL: Zou ik een meter bier van u kunnen krijgen?
Br: Pils, en veul!
Moet je toch eens afleren als je correct Nederlands wilt spreken in alle mogelijke situaties.quote:
bakkesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:01 schreef ValHallen het volgende:
Br: Agge da doe…
Dit zeg ik echt veel te veel
Ik kan best fatsoenlijk Nederlands praten, maar niet als het niet nodig is.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Moet je toch eens afleren als je correct Nederlands wilt spreken in alle mogelijke situaties.
Ik dank mijn ouders op mijn knietjes dat ze mij wel fatsoenlijk Nederlands hebben opgevoed in tegenstelling tot anderen in mijn buurt die knauwen alsof het leven er vanaf hangt.
Accenten zijn sowieso tofquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:03 schreef DeZwabber het volgende:
ik spreek alleen maar abn, had best wel een tof dialect willen beheersen, of een quircky accent
Ik praat een beetje drents, meppels en zwols.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:03 schreef DeZwabber het volgende:
ik spreek alleen maar abn, had best wel een tof dialect willen beheersen, of een quircky accent
Dit dusquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik kan best fatsoenlijk Nederlands praten, maar niet als het niet nodig is.
Beetje Gronings. Maarr niet veel, vind ik. Maar ik hoor het de 20e wel. Deze vraag moet ik niet stellen aan medegrunnigers.quote:
Begrijpelijk voor iedereen dan. Met minimale streek-invloeden.quote:
Dus als je met 'streek-invloeden' praat is het opeens niet meer beschaafd?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Begrijpelijk voor iedereen dan. Met minimale streek-invloeden.
Ey. Houdoe hé.quote:
Persoonlijk bekruipt mij een onprofessionele indruk wanneer ik Vodafone bel en ik een serie Limburgse G-tjes voorbij hoor komen. Maar wie ben ik?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dus als je met 'streek-invloeden' praat is het opeens niet meer beschaafd?
Had het ook niet specifiek over jou hoorquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |