Als je goed kijkt zie dat haarinplant, wenkbrauwen, mond, kin en neus identiek zijn. Ook de stand van de oren is identiek. Op de foto knijpt hij met zijn ogen, in de documentaire niet. Dat de moedervlekjes op de foto niet te zien zijn, is niet zo vreemd, de foto is van verderaf genomen en het betreffende deel van het gezicht is minder belicht. Er zit 4 jaar tussen de foto (die dateert van 2007) en de documentaire, die dateert van 2011. De foto is inderdaad met enige zorg genomen zo te zien, terwijl in de documentaire geen enkele moeite is gedaan om hem enigszins flatteus over te laten komen, om te beginnen is er sprake van flinke overbelichting en zijn de opnames behoorlijk onscherp.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:30 schreef Scrummie het volgende:
Op basis van dat filmpje geloof je niet dat het hemzelf is? Kom op, dat is wel erg kort door de bocht. Ik sta ook op 100 verschillende foto's, en 100 keer anders. Als iemand mij niet kent, in het echt, en ik laat ze 2 foto's zien waar een paar maand tussen zit, kunnen ze ook dingen vinden die net niet op elkaar lijken waardoor mensen gaan zeggen dat ik niet ik ben. Heeft met zoveel factoren te maken; lichtinval, je kan een paar kilo's erbij krijgen in een paar weken, je haar is net gedaan, je hebt je geschoren, wie weet heeft ie voor dat interview make up op door een visagiste, allerlei dingen waardoor hij er net wat anders uit kan zien, en dan word op internet gelijk gezegt dat hij niet de echte is.
In 2007 had komeet 17P/Holmes op een gegeven moment een coma van 1.4 miljoen km, wat groter is dan de zon. De coma van Elenin is daarmee vergeleken minimaal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:26 schreef Truthfinder7 het volgende:
Waren of zijn er meer kometen op die afstand met zo`n grote coma gespot?
Sorry, maar ik wil het gewoon weten ;-)
Feit ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:43 schreef Bill_E het volgende:
Truthfinder7 je kunt je post ook editen, je vervuilt het topic. En je verliest de kern van het verhaal ontzettend uit het oog. Zoals Averstappen al terecht opmerkte kun je honderde verschillen ontdekken in foto's van 1 persoon... Feit is dat er een komeet is.
@Truthfinder7,quote:Wie die ontdekt heeft doet niet echt terzaken. Al bestaat die persoon geeneens.
Ik kan de details niet meer terugvinden, want deze topic buttons geven problemen met doorklikken en versie 6 kan ik niet vinden;quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, wat wil je weten?
Ik heb veel onderzoek gedaan naar ufo`s ook veel getuige gesproken.
Ik zelf heb ook een disc vormig apparaat gezien, dus ik sta nergens raar van te kijken.
En als er verschillende wetenschappers beweren dat er een signaal van Elenin afkomt vind ik dat ook aannemelijk en geloofwaardig, in ieder geval de moeite waard te onderzoeken, voorspelling van de Blue Kachina? Niets is onmogelijk in dit universum tot het tegendeel bewezen is!
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Feit ?![]()
Daar ben ik niet zo zeker van;
Nope.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:55 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.
Wat ik in iedergeval uit kan sluiten is dat het een dwergster is.
Ook is zijn baan nog steeds normaal. Dus aandrijving is ook geen sprake van op dit moment.
Welk materiaal het ook is, steen, staal, ijs, whatever met de beschikbare info is het gewoon te kwalificeren als een komeet.
Waar slaat dat op ? Ik schrijf nergens dat Truthfinder7 niet mag spreken ? Ik doe geen wel eens nietus? Dat ben jij.. Ik kom met argumenten en alles wat jij er op te zeggen hebt is "nope"quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nope.
en laat Truthfinder7 s.v.p. aan het woord, voordat dit topic weer ondersneeuwt in welles-nietus.
Onderbouw deze zin AUB. Sneller? Is de frequentie hoog? Is er een geavanceerde codering ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
quote:In November 1996 amateur astronomer Chuck Shramek of Houston, Texas took a CCD image of the comet, which showed a fuzzy, slightly elongated object nearby. When his computer sky-viewing program did not identify the star, Shramek called the Art Bell radio program Coast to Coast AM to announce that he had discovered a "Saturn-like object" following Hale–Bopp. UFO enthusiasts, such as remote viewing proponent Courtney Brown, soon concluded that there was an alien spacecraft following the comet. Several astronomers, including Alan Hale, claimed the object was simply an 8.5-magnitude star, SAO141894, which did not appear on Shramek's computer program because the user preferences were set incorrectly. Later, Art Bell even claimed to have obtained an image of the object from an anonymous astrophysicist who was about to confirm its discovery. However, astronomers Olivier Hainaut and David J. Tholen of the University of Hawaii stated that the alleged photo was an altered copy of one of their own comet images.
A few months later, in March 1997, the cult Heaven's Gate committed mass suicide with the intention of teleporting to a spaceship they believed was following the comet.
Ok, alvast bedankt voor je antwoord; ik ben er behoorlijk tevreden mee; mooie suggestie trouwens w.b.t. portalen en zwarte gaten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, nee dat signaal is nooit eerder waargenomen. Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
Over die zwarte gaten had ik het over die grote ufo`s bij de zon dat ze de zon`s zwaarte kracht mogelijk gebruiken om dat te genereren of een portaal naar een andere dimensie of een soort stroom versnelling.Dat is mijn eigen theorie.
Dat vraag ik me ook af, NASA staat onder strenge controle van het leger en de staat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ok, alvast bedankt voor je antwoord; ik ben er behoorlijk tevreden mee; mooie suggestie trouwens w.b.t. portalen en zwarte gaten.
Verder: een niet zo afgezaagd antwoord zoals de meesten hier, omdat "Elenin" volgens MSM zomaar (kiekeboe) uit de Oortgordel lijkt te komen of beter: springen of naar ons toe gekatapult, en ons zonnestelsel naderde; alsof NASA dat niet eerder weet en een amateurastronoom (of puppet) het plotseling moest gaan ontdekken.
ik vraag me af of de NASA en andere "overheidsdiensten" niet allang van "Elenin" wisten voor de "officiele ontdekkingsdatum".
Sorry, wat moet ik reageren dan ? Ik wil je echt niet negeren, maar ik kan weinig melden nu.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:47 schreef Bill_E het volgende:
Bankfurt, waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn bericht?
Nouja ik zeg dat het een feit is dat elenin een komeet is, jij bent er niet zeker van. Kom met argumenten om dit te onderbouwen. Dan komen we ergens..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Sorry, wat moet ik reageren dan ? Ik wil je echt niet negeren, maar ik kan weinig melden nu.
Ik ben nog pas in de orienterende fase, en ik was deel 6 kwijt.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:39 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie dat haarinplant, wenkbrauwen, mond, kin en neus identiek zijn. Ook de stand van de oren is identiek. Op de foto knijpt hij met zijn ogen, in de documentaire niet. Dat de moedervlekjes op de foto niet te zien zijn, is niet zo vreemd, de foto is van verderaf genomen en het betreffende deel van het gezicht is minder belicht. Er zit 4 jaar tussen de foto (die dateert van 2007) en de documentaire, die dateert van 2011. De foto is inderdaad met enige zorg genomen zo te zien, terwijl in de documentaire geen enkele moeite is gedaan om hem enigszins flatteus over te laten komen, om te beginnen is er sprake van flinke overbelichting en zijn de opnames behoorlijk onscherp.
Ik vind de aantijging dat Leonid Elenin "nep" is, persoonlijk te belachelijk voor woorden en ik heb sterk de indruk dat dit alleen maar wordt gebruikt als smoes om wat hij zegt zonder meer van tafel te kunnen vegen zonder op de inhoud ervan in te gaan. Een enorm zwaktebod vind ik.
The Phoenix lights op 13 maart 1997 werden door zoveel mensen waargenomen in 5 verschillende steden omdat mensen naar komeet Hale-Bopp wilden kijken die toen zichtbaar zou zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:44 schreef AVerstraten het volgende:
Precies dezelfde verhalen werden verteld over komeet Hale-Bopp:
[..]
Heb je hier meer info over? Signalen in de ruimte bestaan uit electromagnetische golven en die gaan (standaard) met de lichtsnelheid. Niet langzamer maar ook niet sneller. In welke vorm is dit dan sneller?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:20 schreef Truthfinder7 het volgende:
@Bankfurt, nee dat signaal is nooit eerder waargenomen. Het signaal gaat ook vele malen sneller dan de snelste signalen die wij (de mens) kunnen genereren, volgens deze wetenschappers.
Je theorie doet me denken aan dat "slingshot" effect wat ze gebruiken in Star Trek: the Voyage Home. Daar laten ze de Enterprise ook een rondje rond de zon slingeren, om zo terug in de tijd te kunnen reizen.quote:Over die zwarte gaten had ik het over die grote ufo`s bij de zon dat ze de zon`s zwaarte kracht mogelijk gebruiken om dat te genereren of een portaal naar een andere dimensie of een soort stroom versnelling.Dat is mijn eigen theorie.
Linkje boven jequote:Op zondag 7 augustus 2011 11:12 schreef Bill_E het volgende:
Truthfinder7 er wordt nu al drie keer gevraagd of je meer info over je signalen hebt.. Deze vragen negeer je gewoon. Wat mijn betreft omdat je maar wat zegt, en inhoudelijk er niets van weet..
Er wordt dus beweerd dat de signalen sneller door de ruimte bewegen dat radiosignalen. Nu snap ik wat je bedoelt. Maar er wordt niet gezegd wat voor signalen het zijn of op welke frequentie. Ook vraag ik me af hoe je dat kan concluderen dat ze sneller zijn dan normale signalen.quote:The main conference organizer, Kerry Cassidy, revealed that a number of anonymous whistleblowers had revealed that Elenin is a piloted spacecraft, and in fact was being trailed by a fleet of spacecraft. Hoagland claims that he has been confidentially told similarly by other whistleblowers of the artificial nature of Elenin. Dr Joseph Farrell agreed and claimed that Elenin was either an artificial object (controlled spacecraft) or a natural object placed in an artificial orbit. In probably the most significant observation of the conference, Hoagland claimed that Elenin was likely an “active torsion field generator.”
A torsion field describes the influence a spinning object exerts on its environment. In the case of a slowly spinning stationary gyroscope, for example, the torsion field has been observed to be almost zero. However, for moving gyroscopes rotating at velocities above 20,000 RPM, the torsion field has been observed to have a number of interesting properties. Russian scientists have been the leaders in the study of torsion fields. The most revolutionary results so far reveal that torsion fields impact on gravity and travel faster than electromagnetic radiation or radio signals. Professor Nikolai Kozyrev, a Russian pioneer in the study of torsion fields, experimentally confirmed that torsion fields travel at least 109 times the speed of light.
quote:Russian scientists have been the leaders in the study of torsion fields. The most revolutionary results so far reveal that torsion fields impact on gravity and travel faster than electromagnetic radiation or radio signals. Professor Nikolai Kozyrev, a Russian pioneer in the study of torsion fields, experimentally confirmed that torsion fields travel at least 109 times the speed of light.
Het Russische onderzoek met betrekking tot het torsionveld heeft nog nooit enig bewijs geleverd voor het bestaan van torsionsignalen die sneller gaan dan het licht. Van (Russisch) onderzoek hiernaar is vanaf het begin keer op keer ondubbelzinnig aangetoond dat het op bedrog berust.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:20 schreef Bill_E het volgende:
Sorry niet gezien dat het daar in stond.
[..]
Er wordt dus beweerd dat de signalen sneller door de ruimte bewegen dat radiosignalen. Nu snap ik wat je bedoelt. Maar er wordt niet gezegd wat voor signalen het zijn of op welke frequentie. Ook vraag ik me af hoe je dat kan concluderen dat ze sneller zijn dan normale signalen.
Geeft niet, ik had je gequote omdat ik je daarin 100% gelijk gaf, maar het forum deed wat moeilijk en ik zie dat nu pasquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:04 schreef AVerstraten het volgende:
@Scrummie
Mijn bovenstaande reactie was eigenlijk bedoeld voor Truthfinder. Was een beetje onduidelijk van mij, excuus.
Post jij dan eens iets interessant`s, het enige wat jij doet is alles proberen te ontwrichten en kritiek leveren. Ik wil alleen aangeven dat ik daar niet zo veel zin meer in heb.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:41 schreef Bill_E het volgende:
Dus als ik het goed begrijp dat is een discussie alleen maar nuttig als we het allemaal met elkaar eens zijn? Jij geeft een link, ik quote daaruit en stel een kritische vraag over iets wat ik niet snap in de hoop dat iemand anders dit wel begrijpt. En jij ziet dat alsof ik je post af kraak.
Dit is een openbaar forum, discussie is gezond. Als je niet wil dat je posten afgekraakt worden kom met onderbouwingen en bronnen, en hang niet het slachtoffer uit..
26 oktober, wat je noemt een close callquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:55 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Luister, de komeet is ondertussen al zo dicht bij dat er duidelijke foto's zijn.
Wat ik in iedergeval uit kan sluiten is dat het een dwergster is.
Ook is zijn baan nog steeds normaal. Dus aandrijving is ook geen sprake van op dit moment.
Welk materiaal het ook is, steen, staal, ijs, whatever met de beschikbare info is het gewoon te kwalificeren als een komeet.
Het ding is momenteel even dicht bij de zon als de aarde.
Dichter bij de zon als de aarde.
Of wist je dat niet ?
[ afbeelding ]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
26 oktober, wat je noemt een close call
Ben erg benieuwd of zoiets nog verder van invloed zou kunnen wezen voor de aarde.
Nee, dat is van geen enkele invloed voor de aarde. Op het perigeum is de afstand tot de aarde van deze komeet bijna 34 miljoen km "horizontaal" en 4 miljoen km. "verticaal" (de baan van de komeet ligt 4 miljoen km. boven die van de aarde). Ter vergelijking: komeet Honda passeert op een afstand van zo'n 8 miljoen km. Hij doet dit inmiddels voor de 11e keer en de aarde heeft daarvan nog nooit enige schade ondervonden. Ik begrijp totaal niet waarom zoveel mensen denken dat komeet Elenin dan wel gevaarlijk zou zijn. Er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
26 oktober, wat je noemt een close call
Ben erg benieuwd of zoiets nog verder van invloed zou kunnen wezen voor de aarde.
Als jij Elenin niet interessant vindt snap ik niet waarom je hier zo veel tijd aan besteedtquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?
Omdat er in het begin nogal wat onzekerheden waren, veel toevalligheden. Ik denk vooral dat er in het begin veel mysterie om hing omdat er en weinig bekend was, Google een zwart vlak had op die coordinaten, en men ELE zag, de afkorting voor een alles uitroeiend event wat bekendheid had gekregen door de film Deep Impact. Men is daarop verder gaan zoeken en vond allerlei toevalligheden wat het nog meer mysterieus maakte.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:06 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Waar komt toch die speciale aandacht voor komeet Elenin vandaan? Elk jaar trekken talloze kometen door ons zonnestelsel, waarvan velen veel dichter bij de aarde komen dan Elenin - ik noem alleen maar even komeet Honda-Mrkos-Pajdusakova en komeet Garradd, maar er zijn er veel meer. Daar horen we helemaal niets over, die hebben blijkbaar geen enkele invloed. Kan iemand mij uitleggen waarom Elenin zou bijzonder zou zijn?
Ik zeg niet dat ik Elenin niet interessant vindt. Ik verbaas me erover dat alle aandacht naar komeet Elenin uitgaat terwijl er veel meer kometen zijn die dit jaar door ons zonnestelsel trekken. Ik begrijp niet waarom Elenin de enige komeet is waarvan door sommigen gedacht wordt dat hij een bedreiging voor de aarde vormt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:12 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Als jij Elenin niet interessant vindt snap ik niet waarom je hier zo veel tijd aan besteedt
Mensen letten op alles wat nu gebeurd .quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:16 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik Elenin niet interessant vindt. Ik verbaas me erover dat alle aandacht naar komeet Elenin uitgaat terwijl er veel meer kometen zijn die dit jaar door ons zonnestelsel trekken. Ik begrijp niet waarom Elenin de enige komeet is waarvan door sommigen gedacht wordt dat hij een bedreiging voor de aarde vormt.
Zou dat niet zijn: mensen letten nu op alles waarvan ze dénken/geloven dat het gebeurt?quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen letten op alles wat nu gebeurd .
Okee, bedankt!quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geeft niet, ik had je gequote omdat ik je daarin 100% gelijk gaf, maar het forum deed wat moeilijk en ik zie dat nu pas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |