quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:29 schreef INViCTuS het volgende:
A level 1 was issued for parts of northern Germany, northeastern Netherland and extreme southern Denmark, mainly for isolated tornadoes.
Ik zie het.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:32 schreef marcel-o het volgende:
ontploft ineens boven mn hoofd
(rdam zuid)
Dat is vanavond, ik had het over vanmiddag (het zou vanaf 12u hier eigenlijk slecht moeten gaan worden, maar tot op heden niets.quote:
Buienradar 24u vooruit vind ik zinloos.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:54 schreef Maver24 het volgende:
Ben eigenlijk meer benieuwd naar eind middag begin avond in het zuidwesten, iemand die even een beetje een idee heeft, buienradar vooruit 24 uur ziet er schrikbarend uit maar bij de actuele radar beelden ziet het er toch anders uit.
Ja ok, we moeten het maar afwachten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is vanavond, ik had het over vanmiddag (het zou vanaf 12u hier eigenlijk slecht moeten gaan worden, maar tot op heden niets.
Ja dat is waar. Maar ESTOFEX en Noodweercentrale én het KNMI hebben het erover dus er komt hoogstwaarschijnlijk wel wat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Buienradar 24u vooruit vind ik zinloos.
De buien ontstaan, dat kun je nauwelijks voorspellen.
Maar dan nog klopt er geen zak van de 24 uurquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:54 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja ok, we moeten het maar afwachten.
[..]
Ja dat is waar. Maar ESTOFEX en Noodweercentrale én het KNMI hebben het erover dus er komt hoogstwaarschijnlijk wel wat.
Het is een zeer grove indicatie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Maar dan nog klopt er geen zak van de 24 uur..
Uit angst dat ze het nooit goed doen denk ik. Weeralarm/waarschuwing die niet uitkomt is gezeik, voorwaarschuwing die wel uitkomt is gezeik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:11 schreef Fredo55 het volgende:
Warmt goed op, mijn weerstation geeft 25,1 graden aan.
Ik vind het knmi trouwens slecht voorspellen de laatste tijd, ze lopen vaak achter de feiten aan.
Ja, kom maar !!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:15 schreef Psy-freak het volgende:
En nog een boven zeeland/z-holland.
Ben bang dat die klote zeewind roet in het eten gaat gooien.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:15 schreef Psy-freak het volgende:
En nog een boven zeeland/z-holland.
Komt hier aardig met bakken uit de luchtquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ben bang dat die klote zeewind roet in het eten gaat gooien.
Lol , ik zit al de hele dag in spijkenisse in de tuin.nog geen druppeltje gevallen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:57 schreef TheFastOne het volgende:
Ik ben net helemaal te pletter geregend
Ter hoogte van Brielle, zat lekker op de fiets toen het losbarstte.
Oh nu klaart het weer op.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:03 schreef tralalala het volgende:
Het trekt dicht hier.
http://www.helihaven.nl/webcam.html
Doei zomer.
En niet zo'n beetje regen hier. En ook nog wat onweer gehoord.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:05 schreef Party_P het volgende:
En vanuit het bijna niets ineens regen in Apeldoorn, ploft lekker op buienradar.
Nou, de bui hier momenteel lijkt op die van vorig jaar.. Dus als dit nog even zo doorgaat..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:48 schreef Againzender het volgende:
buien trekken wel snel, zal niet zosnel wateroverlast geven l;ijkt mij
Het valt hier (Groningen) dan wel weer mee vandaag, vanmiddag even een kort (maar heftig) buitje gehad en inmiddels is het best wel weer lekker.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:55 schreef Skitzofrenix het volgende:
Het is warm vies benauwd weer hier, het weer dat je weet -zonder een weerbericht te hebben gezien- dat het gaat onweren. Bah.
quote:... N Germany, NE Netherlands, extreme S Denmark ...
Near a surface warm-front that lifts northward, a few weak tornadoes may develop. Reasons include moderate 0-1 km shear around 10 m/s per GFS and the presence of a very humid boundary layer. Moreover, a strong wind shift should exist along the front and numerical guidance produces copious amounts of convective precipitation. Poor deep-layer shear prevents a more rubust threat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow!!quote:
haha vet, die kerel gewoon doorfilmen.quote:
Och in Nederland blijven mensen duidelijk tornado'tjes windhozen noemen. Zoals die 2 jaar geleden in 't westerkwartier.quote:
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:20 schreef Schuifpui het volgende:
+1 voor estofex
[..]Ik versta er geen reet van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Volgens mij gaan we een hele mooie zonnige middag krijgen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:02 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag zou de beste dag van het weekend zijn toch? Het lijkt wel herfst.![]()
Harde, vlagerige wind met van tijd tot tijd felle buien.
Alsof dat zo onduidelijk is.. komop zegquote:Op zondag 7 augustus 2011 08:37 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik kan er ook helemaal niks van maken.
Ik was even in de war met dat andere filmpje bij die schaatsbaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof dat zo onduidelijk is.. komop zegmooi filmpje!
Als wat voor tornado zou die geclassificeerd zijn?quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Och in Nederland blijven mensen duidelijk tornado'tjes windhozen noemen. Zoals die 2 jaar geleden in 't westerkwartier.
Nu is Hantum hier hemelsbreed ook maar 30km vandaan ofzo..
Gewoon aan de schade te zien lijkt het me een 1.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:26 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als wat voor tornado zou die geclassificeerd zijn?
Hier schijnt de zon gewoonquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:10 schreef Timmos het volgende:
Het wordt weer tijd om het licht aan te doen hier binnen..:')
Ik denk dat de ochtendspits vooral last gaat krijgen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:22 schreef Fredo55 het volgende:
Het Belgische KMI heeft het over intense buien vannacht met kans op onweer.
Als ik zo naar Meteox kijk, komt er een buiencomplex met onweer deze kant op.
Iemand die hier wat meer van kan zeggen? Knmi spreekt nl niet over onweer vannacht.
Ik denk dat het om pulse storms gaat. Buien die vanuit het niets ontstaan en even flink opleven, met aardig wat ontladingen en zware regen, om vervolgens snel uit te sterven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:22 schreef Fredo55 het volgende:
Het Belgische KMI heeft het over intense buien vannacht met kans op onweer.
Als ik zo naar Meteox kijk, komt er een buiencomplex met onweer deze kant op.
Iemand die hier wat meer van kan zeggen? Knmi spreekt nl niet over onweer vannacht.
Hij is nu hier. Ik heb een flits of 4 gehad en ik zie de bui nog steeds wat ontwikkelingen hiero.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik denk dat het om pulse storms gaat. Buien die vanuit het niets ontstaan en even flink opleven, met aardig wat ontladingen en zware regen, om vervolgens snel uit te sterven.
Daarnet was er dus zoëen bij Eindhoven.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hij is nu hier. Ik heb een flits of 4 gehad en ik zie de bui nog steeds wat ontwikkelingen hiero.
Nananana, flits 5quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:02 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Drassss, niet eerlijk, wij alleen de hoosbuien, jij krijgt er de lichtshow bij
Net? Het is al een tijdje donker hoor :pquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:14 schreef Stokstaart het volgende:
Nog steeds geen regen in Rotterdam, zonnetje scheen zelfs net nog ff lekker.
Weinig wind ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |