De enige echtequote:
Nou, die hoop heb ik niet echt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zegt dat allerlei projecten door kunnen gaan, maar het land te klein is als er een polder ontpolderd moet worden. Dat is bullshit, iedereen is het er mee eens dat dat moet gebeuren. De kwestie is alleen welke. Klassiek onruststoken terwijl dat helemaal niet nodig is, want al die bouwprojecten hebben niets met deze polder te maken.
Verder ben ik het volgens mij wel met je eens, maar je moet niet zo overdreven doen
over dertig jaar heel nederlandquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er over vijf jaar een stuk grond onder water staat. Welk, geen idee
De academische geest verraadt zich meteen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:05 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
De enige echteStudeert communicatie -en informatiewetenschappen, zie ik ook. Was iig wel bondig en duidelijk
Ontpolderen is een modeverschijnsel en niet de basis voor een goed langdurig natuurbeleid in de regio.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er over vijf jaar een stuk grond onder water staat. Welk, geen idee
daar had de regering aan moeten denken vóórdat ze die afspraak maakte, nu gewoon ontpolderen om van het gezeik af te zijn en dáárna kan je een discussie opstarten over of het allemaal wel nodig is. maar afspraak is afspraak en de belgen lopen op ons te wachten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ontpolderen is een modeverschijnsel en niet de basis voor een goed langdurig natuurbeleid in de regio.
De raad van state is het niet met je eens.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:13 schreef Asphias het volgende:
[..]
daar had de regering aan moeten denken vóórdat ze die afspraak maakte, nu gewoon ontpolderen om van het gezeik af te zijn en dáárna kan je een discussie opstarten over of het allemaal wel nodig is. maar afspraak is afspraak en de belgen lopen op ons te wachten.
Tja, ik zeg al, Nederland is niet onschuldig, maar het is Belgie dat zich laat kennen door deze reactie. Voorheen was Nederland dan ook volledig fout met al die vertraging techniekjes etc. maar dit alternatief is een prima oplossing en de Belgen zijn het daar schijnbaar mee eens, aangezien het tegengeluid vaag blijft. Ze zijn gewoon zuur dat Nederland niet 'gestraft' wordt voor het eerdere gedrag gok ik, met daarbij nog het overwinningsgevoel van het initiele plan, wat wel heel nadelig was voor ons en me nog steeds verbaasd...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:19 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bel dan de MAC op dat je de bestelling niet af komt halen, maar nu is het zo dat de MAC tig keer opbelt met de vraag of je je menu wel echt meeneemt, dat je even zo vaak toezegt, en vervolgens toch stiekem de A44 pakt. Zo.
Het is ons goed recht om dwars te liggen natuurlijk. Waarom zouden we willens en wetens meer concurrentie voor onze grootste inkomstenbron maken? Die hele afspraak had nooit gemaakt moeten worden zonder een flinke toezegging van Belgie. Ik ben nog steeds benieuwd wie eigenlijk de WW ingeschopt moet worden voor deze 'onderhandeling'.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:33 schreef thesiren.nl het volgende:
Wij hebben jaren lang dwars gezeten met het uitdiepen omdat Rotterdam niet gebaat is met een Antwerpen dat concurreert ik vind het niet vreemd dat België nu gaat dwarsliggen.
En dan nog iets die polder van hun hebben ze alle boeren al uitgekocht en 2 dijken gebouwd nu Nederland niet hedwige ontpolderd moet België een extra dijk tegen hedwige aanbouwen. Je krijgt dan 2 snippertjes natuur erbij ipv de 2 aaneengesloten polders.
Ik voel me buitengeslotenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:49 schreef Neuroscience het volgende:
Nog meer mensen een DM gehad van user Weetikveel met de prozaïsche tekst 'Linkse kutmongool?'
Niet alleen binnen een mum van tijd maar ook nog eens onwettig en dat was toen allemaal prima, nu een polder volledig volgens de afspraken onderwater moet worden gezet is het hele land ineens in rep en roer (op de frontpage sprak er zelfs al iemand over Afrikaanse toestanden als we al kostbare landbouwgrond onderwater gingen zettenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 02:24 schreef Perico het volgende:
Alleen omdat die belabberde Balkenende uit Zeeland komt is het project intens gesaboteerd door de Nederlandsche overheid.
Hij kon het gewoon niet verkroppen. Maar toen de NAVO zei, dat de vliegbasis Geilenkirchen in DUITSLAND last had van een Schinvelds bos, omdat ze anders niet meer dronken konden opstijgen en landen, werd dit NEDERLANDS bos met de hulp van de ME binnen een mum van tijd gekapt.
Toen deed men wel hondsdol. Ik eis als Limburger dat die Hedwigepolder dan ook nu subiet onder water wordt gezet. Anders is het oneerlijk.
Het is niet alsof de graanvoorraden op een historisch laagpunt zijn en er over de hele wereld voedselrellen en voedselrevoluties zijn. Oh wacht...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet alleen binnen een mum van tijd maar ook nog eens onwettig en dat was toen allemaal prima, nu een polder volledig volgens de afspraken onderwater moet worden gezet is het hele land ineens in rep en roer (op de frontpage sprak er zelfs al iemand over Afrikaanse toestanden als we al kostbare landbouwgrond onderwater gingen zetten)
En dat lapje grond van 3 vierkante kilometer gaat inderdaad een enorm verschil maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is niet alsof de graanvoorraden op een historisch laagpunt zijn en er over de hele wereld voedselrellen en voedselrevoluties zijn. Oh wacht...
Nee maar dat lapje grond van 3 vierkante kilometer gaat ook de natuur niet redden. De boel onder water zetten is een beetje hetzelfde als naar Somalië gaan met een zak vol woppers van de Burger King en het vervolgens in de brand te steken terwijl er hongerende kindjes naar kijken. De wopper had hun leven niet gered maar het gebaar is om te kotsen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat lapje grond van 3 vierkante kilometer gaat inderdaad een enorm verschil maken.
Op basis van wat zeg je dit? Hierboven is al door iemand een argument gegeven waarom het wel klopt maar het enige wat jij hier doet is "eg nie!!!" brullen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee maar dat lapje grond van 3 vierkante kilometer gaat ook de natuur niet redden. De boel onder water zetten is een beetje hetzelfde als naar Somalië gaan met een zak vol woppers van de Burger King en het vervolgens in de brand te steken terwijl er hongerende kindjes naar kijken. De wopper had hun leven niet gered maar het gebaar is om te kotsen.
Laatst nog een paar colleges gehad van een meneer die zijn hele leven al met natuur behoud bezig was. Ieder decennium had zo'n zijn eigen manier van natuurbehoud en eigenlijk hadden ze het allemaal fout. Deze keer hebben we het echt wel onder de knie hoor!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op basis van wat zeg je dit? Hierboven is al door iemand een argument gegeven waarom het wel klopt maar het enige wat jij hier doet is "eg nie!!!" brullen.
En jouw alternatief is dus om alle mogelijkheden op voorhand al af te schieten omdat de voorgaande methodes niet werkten? Volgens diezelfde logica zou je dus ook geen nieuwe auto van een ander merk kunnen kopen als je huidige auto kapot gaat, want hij gaat toch niet werken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laatst nog een paar colleges gehad van een meneer die zijn hele leven al met natuur behoud bezig was. Ieder decennium had zo'n zijn eigen manier van natuurbehoud en eigenlijk hadden ze het allemaal fout. Deze keer hebben we het echt wel onder de knie hoor!
Het is mooi hoe jij altijd om morele argumenten heen stapt en met een onwaarheid over één van mijn andere ondeugende uitspraken komt. Ik zeg nergens dat we alles op voorhand af moeten schieten maar een nieuwe modegril uit de natuur industrie meteen als redding van de natuur in Nederland bestempelen is gewoon dom. Je auto argument is helemaal niet vergelijkbaar met deze situatie. Niemand probeert mij met geweld een auto te verkopen en je merken logica is niet te vergelijken met natuurbeleid. Als laatste hebben mensen meestal een paar argumenten nodig om iets te gaan doen in plaats iets niet te doen. Maar om een argument te noemen: Muggenplaag ligt op de loer Kijk eens waar die beesten in groeien. We zijn in Europa hard op weg om een terugkeer van malaria te faciliteren. Een moeras maken is niet leuk voor de boeren rond het moeras omdat hun grond te drassig wordt en malaria is leuk voor niemand in het land.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jouw alternatief is dus om alle mogelijkheden op voorhand al af te schieten omdat de voorgaande methodes niet werkten? Volgens diezelfde logica zou je dus ook geen nieuwe auto van een ander merk kunnen kopen als je huidige auto kapot gaat, want hij gaat toch niet werken.
ik mis trouwens nog altijd een serieuze argumentatie waardoor het geen zin heeft om die polder on water te zetten.
In de Westerschelde staat geen stilstaand water. Welke morele argumenten trouwens, die over die wopper in Somaliëquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is mooi hoe jij altijd om morele argumenten heen stapt en met een onwaarheid over één van mijn andere ondeugende uitspraken komt. Ik zeg nergens dat we alles op voorhand af moeten schieten maar een nieuwe modegril uit de natuur industrie meteen als redding van de natuur in Nederland bestempelen is gewoon dom. Je auto argument is helemaal niet vergelijkbaar met deze situatie. Niemand probeert mij met geweld een auto te verkopen en je merken logica is niet te vergelijken met natuurbeleid. Als laatste hebben mensen meestal een paar argumenten nodig om iets te gaan doen in plaats iets niet te doen. Maar om een argument te noemen: Muggenplaag ligt op de loer Kijk eens waar die beesten in groeien. We zijn in Europa hard op weg om een terugkeer van malaria te faciliteren. Een moeras maken is niet leuk voor de boeren rond het moeras omdat hun grond te drassig wordt en malaria is leuk voor niemand in het land.
http://maps.google.com/ma(...)00467c4d081e3d0918bdquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In de Westerschelde staat geen stilstaand water. Welke morele argumenten trouwens, die over die wopper in Somalië?
Ooit van getijdenwerking gehoord? Water hoeft echt niet met een enorme snelheid te stromen om te voorkomen dat er zich muggen kunnen vestigen. En je wopper verhaal is gewoon complete bullshit omdat het onderwater zetten van de polder wel degelijk effect heeft voor de natuur in de Westerschelde, het is dus geen loos gebaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://maps.google.com/ma(...)00467c4d081e3d0918bd
Een meter water in deze inham gaat snel stromen! Zeker als de ''natuur'' weer terugkomt en er allerlei zooi in groeit. Dat je het achterliggende verhaal achter de hamburger niet begrijpt en besluit een emoticon te plempen laat zien dat je een groot filosoof bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |