abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100261691
Ik word godverdomme al wakker met een ontzettende kater, en nu lees ik ook nog eens dit:

quote:
De Europese Commissie dreigt met juridische stappen als het kabinet-Rutte afspraken over natuurherstel ter compensatie van de Westerschelde niet nakomt. Dat blijkt uit een nog niet openbaargemaakte brief van het directoraat-generaal milieuzaken van de EU, schrijft de Volkskrant vandaag.

Met een zogenoemde inbreukprocedure kan de commissie Nederland via het Europese Hof dwingen afspraken na te komen, schrijft persbureau Novum. De Tweede Kamer dringt volgens de krant al lange tijd aan op openbaarmaking van de brief aan staatssecretaris van Natuur Henk Bleker, die gedateerd is op 8 april. Bleker heeft volgens der krant geen belang bij het openbaar maken van de brief omdat zijn natuurbeleid daarin zwaar wordt bekritiseerd.

In de brief wordt benadrukt dat herstelwerkzaamheden niet buiten de Westerschelde kunnen worden uitgevoerd. Dat is in strijd met de plannen van het kabinet, dat na jaren gesteggel wil afzien van het onder water zetten van de Hedwigepolder in Zeeuws-Vlaanderen, waarmee veel afspraken met onder meer België niet worden nagekomen.
Bleker denkt aan internationale verplichtingen te voldoen door een stuk nabij Vlissingen te ontpolderen en enkele andere maatregelen te nemen. De brief ‘ademt’ volgens de krant ‘de sfeer’ dat dit niet genoeg is.

In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

Naast de kritiek over de Westerschelde wordt betwijfeld of Nederland internationale afspraken nakomt voor het beschermen van waardevolle natuurgebieden. Die zijn opgenomen in het Natura 2000-beleid.

Bron: nrc.nl
Ik ben echt helemaal pisnijdig, wat een goed begin van de dag zeg. Die verrekte Belgen bemoeien zich de soevereiniteit van ONS LAND en die kanker-EU kiest partij voor 't verrekte heilig boontje van Europa. Deze inbreuk op onze soevereiniteit moet serieus keihard vergeld worden, wat denken die malloten in het zuiden wel niet... :{w
You know fuck all about heavy manners...
pi_100261748
Nounou, jij bent de eerste die een procedure start als je onterecht een boete krijgt of niet?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_100261788
Wat is precies het probleem? Ik lees dat Nederland zijn afspraken niet nakomt en dat Belgie daar zijn beklag over doet. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_100261808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is precies het probleem? Ik lees dat Nederland zijn afspraken niet nakomt en dat Belgie daar zijn beklag over doet. Lijkt mij niet meer dan logisch.
Nederland houdt zich WEL aan de afspraken, alleen niet de Hedwigpolder wordt ontpolderd, maar een ander stuk land, wat heeft België daar godverdomme over te zeggen?
pi_100261908
"In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

Naast de kritiek over de Westerschelde wordt betwijfeld of Nederland internationale afspraken nakomt voor het beschermen van waardevolle natuurgebieden. Die zijn opgenomen in het Natura 2000-beleid.
"

Het probleem is dat Nederland zijn afspraken herhaaldelijk niet nakomt. Als het het niet eens was met die afspraken had het die niet moeten maken. Wat ik alleen niet snap is dat België zich over dit onderwerp zo druk maakt. Het ontpolderen in Nederland een maatregel is ter compensatie voor de natuur die verloren is gegaan bij het uitdiepen van de Westerschelde. Het gaat allebei over Nederlandse natuur, voor een project wat juist ten goede zou komen aan de Belgische econmie. Het zou veel logischer zijn geweest als Nederland dwarsgelegen zou hebben over de verloren natuur en liever niet uit had willen diepen. :?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_100261943
Misschien dat een linkse rakker of een milieu-freak mij kan uitleggen wat het nut voor de natuur is om een polder te laten onderlopen, daar begrijp ik helemaal niets van.
Trouwens ik weet zeker dat wanneer je kijkt welke vogels en plantjes er in de Hedwig polder voorkomen er vast weer een milieu organisatie is die tegen de ontpoldering is.
Misschien moet Bleker zo'n organisatie subsideren?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:01:40 #7
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_100261949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:55 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Nederland houdt zich WEL aan de afspraken, alleen niet de Hedwigpolder wordt ontpolderd, maar een ander stuk land, wat heeft België daar godverdomme over te zeggen?
Omdat we helaas met België afgesproken hebben om die polder wel te ontpolderen.
Het stuk dat Belgie gaat ontpolderen ligt er naast, maar dan aan de andere kant van de grens.
De Belgen moesten nu ook nog extra dijken gaan bouwen

Het grootste probleem is natuurlijk die idiote regel van "natuurcompensatie" (alsof dat mogelijk is) voor het uitbaggeren van een vaarweg.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_100261981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef Alecks het volgende:
"In de brief wordt er ook aan herinnerd dat de Europese Commissie in deze kwestie al eerder een inbreukprocedure opstartte. Die werd in 2007 afgebroken omdat Nederland toen had toegezegd de afspraken na te komen.

"

Het probleem is dat Nederland zijn afspraken herhaaldelijk niet nakomt. Als het het niet eens was met die afspraken had het die niet moeten maken. Wat ik alleen niet snap is dat België zich over dit onderwerp zo druk maakt. Het ontpolderen in Nederland een maatregel is ter compensatie voor de natuur die verloren is gegaan bij het uitdiepen van de Westerschelde. Het gaat allebei over Nederlandse natuur, voor een project wat juist ten goede zou komen aan de Belgische econmie. Het zou veel logischer zijn geweest als Nederland dwarsgelegen zou hebben over de verloren natuur en liever niet uit had willen diepen. :?
Nederland komt de afspraak wel na, want het heeft een alternatief aangesteld voor de Hedwige-polder. Leugenaar.
pi_100262008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:01 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Omdat we helaas met België afgesproken hebben om die polder wel te ontpolderen.
Het stuk dat Belgie gaat ontpolderen ligt er naast, maar dan aan de andere kant van de grens.

Het grootste probleem is natuurlijk die idiote regel van "natuurcompensatie" (alsof dat mogelijk is) voor het uitbaggeren van een vaarweg.
Er wordt een fucking alternatief geleverd. Wat is het probleem? Wat is dit allemaal voor idioterie, zijn jullie blind of zo? :?
pi_100262081
quote:

[..]

Doe eens effe rustig man, randdebiel. Ten eerste kan het mij al geen reet schelen, van mijn part zetten ze heel Zeeland blank. Bovendien lees ik dat Nederland gemaakte afspraken niet nakomt en dat de aangedragen alternatieven niet afdoende zijn. Zie geen reden om helemaal door het lint te gaan.
pi_100262165
Laat België zich eerst maar is bezig houden met een regering.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100262199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:04 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Er wordt een fucking alternatief geleverd. Wat is het probleem? Wat is dit allemaal voor idioterie, zijn jullie blind of zo? :?
Als jij het principe van een afspraak niet snapt, zul je nooit het licht zien.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_100262300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:12 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Als jij het principe van een afspraak niet snapt, zul je nooit het licht zien.
Als jij 10 fucking weilanden hebt, maakt 't dan uit in welk weiland je gaat staan pissen?
pi_100262325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:16 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Als jij 10 fucking weilanden hebt, maakt 't dan uit in welk weiland je gaat staan pissen?
.... :|W
pi_100262358
quote:

[..]

Je bewijst mijn stelling. :)
pi_100262416
Kom eens met correcte standpunten TS , nu blaat je maar wat, en als iemand erop reageert, kom je met totale bagger
( hihihi snap je hem, bagger gezien het topic :') ) .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2011 10:20:20 ]
pi_100262419
quote:

[..]

Gast, zet de computer gewoon uit en ga in de kroeg de alcoholist uithangen. Dit is simpelweg te hoog gegrepen voor je, blijkbaar.
pi_100262523
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef Monopoly het volgende:
Kom eens met correcte standpunten TS , nu blaat je maar wat, en als iemand erop reageert, kom je met totale bagger
( hihihi snap je hem, bagger gezien het topic :') ) .
Maar het is toch, werkelijk waar, idioot dat niemand zich stoort aan he feit dat de EU zich zomaar met ons land mag bemoeien? Dat maakt mij juist zo pisnijdig.
pi_100262556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, zet de computer gewoon uit en ga in de kroeg de alcoholist uithangen. Dit is simpelweg te hoog gegrepen voor je, blijkbaar.
Oh ja, we gaan het op de man af spelen? Dat is niet baggeren?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 augustus 2011 @ 10:26:27 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100262586
Als NL nu gewoon haar afspraken nakomt... :'). Maar nee dit kabinet en afspraken nakomen... Al was Balkenende ook erg, die maakte wel een afspraak maar was ook alleen maar aan het vertragen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_100262619
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:23 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Maar het is toch, werkelijk waar, idioot dat niemand zich stoort aan he feit dat de EU zich zomaar met ons land mag bemoeien? Dat maakt mij juist zo pisnijdig.
Wel eens in je portemonnee gekeken?

En het antwoord op je username: NEE!!!
pi_100262626
quote:

[..]

Pisneidig mag je best worden omdat jij hier een mening over hebt. Maar je opent hierover een topic wat een best interessante discussie kan worden. Verdedig je mening dan ook op een correcte manier. Nu komt het gewoon over alsof je enkel gal aan het spuwen bent, dan paste dit topic meer thuis in KLB dan in NWS!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:29:52 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_100262679
De Belgische regering hebben een punt, de Nederlandse regering is onbetrouwbaar.

Ik had alleen nog liever gezien dat de zuiderburen die dijk hadden opgeblazen dan dat ze gingen klagen bij de EU.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_100262699
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Pisneidig mag je best worden omdat jij hier een mening over hebt. Maar je opent hierover een topic wat een best interessante discussie kan worden. Verdedig je mening dan ook op een correcte manier. Nu komt het gewoon over alsof je enkel gal aan het spuwen bent, dan paste dit topic meer thuis in KLB dan in NWS!
Die hele inhoudelijke discussie over de Hedwige-polder is toch achterhaald, het feit is dat de EU ons niet behoord te vertellen wat wij zouden moeten doen. Dat is inbreuk op onze soevereiniteit, en dat valt niet goed te praten door te gaan janken dat NL verplichtingen niet nakomt, welke ze in feite ook wel doet.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:31:23 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100262702
quote:
Dus als jij; laten we zeggen; een PS3 kapot terugbrengt en van de winkel een nieuwe Xbox krijgt want, das toch bijna hetzelfde, mag je niet naar de consumentenbond stappen om te klagen dat de winkel zich niet aan de afspraken houdt? O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_100262720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:31 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Die hele inhoudelijke discussie over de Hedwige-polder is toch achterhaald, het feit is dat de EU ons niet behoord te vertellen wat wij zouden moeten doen. Dat is inbreuk op onze soevereiniteit, en dat valt niet goed te praten door te gaan janken dat NL verplichtingen niet nakomt, welke ze in feite ook wel doet.
Dit begint ergens op te lijken! :)
pi_100262722
quote:

[..]

Je loopt een beetje achter. De EU dicteert al tal van zaken.
pi_100262738
Kunnen we heel Belgie niet onder water laten lopen? Dat lijkt me een veel beter plan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100262745
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus als jij; laten we zeggen; een PS3 kapot terugbrengt en van de winkel een nieuwe Xbox krijgt want, das toch bijna hetzelfde, mag je niet naar de consumentenbond stappen om te klagen dat de winkel zich niet aan de afspraken houdt? O+
Als ik een kapotte PS3 inruil voor een nieuwe is daar juridisch niets mis mee. NL ontpoldert een andere polder dan de Hedwige-polder en er is nog steeds een polder ontpoldert. Overeenkomst nagekomen, einde verhaal. :')
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:34:27 #30
37248 BertV
Klei indiaan
pi_100262777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:32 schreef Hathor het volgende:
Kunnen we heel Belgie niet onder water laten lopen? Dat lijkt me een veel beter plan.
De opvolger van Jan Adriaenszoon Leeghwater zal je niet worden... :+
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_100262792
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit begint ergens op te lijken! :)
Ok, vooruit, ik gedraagde mij niet bepaald participerend aan de discussie, maar ik was net wakker en heeeeeel erg chagrijnig. :')

Excuses... ;)
pi_100262875
quote:

[..]

Als jij en je buurman ruzie hebben ga je naar een (kanton)rechter of geschillencomissie, als je dat als 2 landen hebt, ga je naar de EU. Dat is in deze de functie van de EU, die hebben verder niet zoveel bijgedragen aan de inhoud, die zijn er voor de procedure en om er voor te zorgen dat afspraken worden nageleefd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:39:34 #33
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_100262887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:33 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Als ik een kapotte PS3 inruil voor een nieuwe is daar juridisch niets mis mee. NL ontpoldert een andere polder dan de Hedwige-polder en er is nog steeds een polder ontpoldert. Overeenkomst nagekomen, einde verhaal. :')
:')
Als jij A besteld en krijgt B geleverd moet jij niet zeuren want overeenkomst is nagekomen volgens jou
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:40:38 #34
116015 SicSicSics
pi_100262909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:33 schreef Weeetikveel... het volgende:
Dat is nou net het probleem. Je krijgt geen PS3, maar iets 'vergelijkbaars'. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_100263133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem. Je krijgt geen PS3, maar iets 'vergelijkbaars'. :D
Als het daadwerkelijke niet leverbaar is, mag dat juridisch gezien. Welnu, de Hedwige-polder wordt nu geacht als niet geschikt om te ontpolderen, dus er is gekozen voor een alternatief. Ik zie niet in op welke manier Belgie hier schade door wordt toegebracht?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:50:20 #36
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100263154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:10 schreef schommelstoel het volgende:
Laat België zich eerst maar is bezig houden met een regering.
Voor het Westerschelde-dossier is de Vlaamse regering bevoegd, die in 2009 overigens binnen een maand is gevormd.
pi_100263256
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Voor het Westerschelde-dossier is de Vlaamse regering bevoegd, die in 2009 overigens binnen een maand is gevormd.
Zou jij misschien niet een beetje te subjectief in deze hele situatie staan?

Maar goed nu je hier toch bent, leg mij maar eens uit, waarom die regering van jullie zo nou zo dolgraag onze Hedwige-polder ontpolderd wil hebben, wat hebben jullie hier in vredesnaam mee te maken?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:59:26 #38
116015 SicSicSics
pi_100263403
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:49 schreef Weeetikveel... het volgende:
Als het daadwerkelijke niet leverbaar is, mag dat juridisch gezien. Welnu, de Hedwige-polder wordt nu geacht als niet geschikt om te ontpolderen, dus er is gekozen voor een alternatief. Ik zie niet in op welke manier Belgie hier schade door wordt toegebracht?
Maar dan mag je er juridisch gezien nog wel niet mee eens zijn en erover klagen als je je benadeelt voelt! :D

Volgens de Belgen:
quote:
Als de Hedwigepolder niet onderloopt, zal dat ook nog eens "tal van consequenties" met zich meebrengen voor Vlaanderen voor het aanleggen van een nieuwe dijk, het verlies van de natuurontwikkeling van de Prosperpolder en de Havenontwikkeling.
Dus een het niet nakomen van onze afspraken heeft volgens de Belgen wel degelijk een negatief effect op wat zij willen en wat er afgesproken is. Misschien moet je eens opzoeken waarom de Belgen zo moeilijk doen. Een beetje begrip voor de situatie is misschien beter dan roepen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien. :D
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:59:49 #39
116015 SicSicSics
pi_100263409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:54 schreef Weeetikveel... het volgende:
:')

Pot, zwart, ketel! :D
Fine, fuck you then!
pi_100263725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je loopt een beetje achter. De EU dicteert al tal van zaken.
Zo zeg wat diepzinnig van je. Wat val jij door de mand zeg. :r

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is simpelweg te hoog gegrepen voor je, blijkbaar.
pi_100263765
Belachelijk inderdaad, TS. Het lijkt verdomme wel een kleuterklas binnen de EU met een gefrustreerde overspannen docent. :r
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:15:14 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100263807
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:54 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Maar goed nu je hier toch bent, leg mij maar eens uit, waarom die regering van jullie zo nou zo dolgraag onze Hedwige-polder ontpolderd wil hebben, wat hebben jullie hier in vredesnaam mee te maken?
Ik meen dat het te maken heeft met het feit dat deze polder grensoverschrijdend is, en dat ook het Vlaamse gedeelte ontpolderd zou worden. Als de Hedwigepolder niet ontpolderd wordt, heeft Vlaanderen extra kosten aan het ontpolderen van haar gedeelte. Daarnaast wordt gevreesd dat alternatieve scenario's meer tijd zullen kosten, of zelfs vanwege juridische bezwaren in het geheel niet uitgevoerd kunnen worden; in elk geval zou dat betekenen dat de uitdieping vertraagd zou worden, hetgeen schade toebrengt aan de Antwerpse haven.
pi_100264039
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik meen dat het te maken heeft met het feit dat deze polder grensoverschrijdend is, en dat ook het Vlaamse gedeelte ontpolderd zou worden. Als de Hedwigepolder niet ontpolderd wordt, heeft Vlaanderen extra kosten aan het ontpolderen van haar gedeelte. Daarnaast wordt gevreesd dat alternatieve scenario's meer tijd zullen kosten, of zelfs vanwege juridische bezwaren in het geheel niet uitgevoerd kunnen worden; in elk geval zou dat betekenen dat de uitdieping vertraagd zou worden, hetgeen schade toebrengt aan de Antwerpse haven.
En als NL nou die extra kosten op zich neemt, is er niets aan de hand. Maar nee, België gaat huilie huilie doen bij de EU, in plaats van onderhandelen. Zwakker dan dit kan het niet.
pi_100264120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:23 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

En als NL nou die extra kosten op zich neemt, is er niets aan de hand. Maar nee, België gaat huilie huilie doen bij de EU, in plaats van onderhandelen. Zwakker dan dit kan het niet.
Waarom zouden de Belgen verder willen onderhandelen als er al een in hun ogen gunstig akkoord getekend is?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_100264168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:25 schreef Alecks het volgende:

[..]

Waarom zouden de Belgen verder willen onderhandelen als er al een in hun ogen gunstig akkoord getekend is?
Omdat het akkoord niet kan worden uitgevoerd.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 11:28:04 #46
137949 Disana
pi_100264215
Ik zie het probleem niet hoor. We hadden de ontpoldering van de Hedwigepolder toegezegd aan België maar Bleker meende zich daar onderuit te kunnen wurmen. Als je kwaad bent, wees dan maar kwaad op Bleker die wel vaker het belang van zijn achterban voorop stelt.
pi_100264300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:28 schreef Disana het volgende:
Ik zie het probleem niet hoor. We hadden de ontpoldering van de Hedwigepolder toegezegd aan België maar Bleker meende zich daar onderuit te kunnen wurmen. Als je kwaad bent, wees dan maar kwaad op Bleker die wel vaker het belang van zijn achterban voorop stelt.
Vogelaar bedoel je?
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 11:30:36 #48
137949 Disana
pi_100264323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:30 schreef Weeetikveel... het volgende:

Vogelaar bedoel je?
Nee Bleker.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:30:48 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100264334
quote:

[..]

Die kosten zouden niet gering zijn, maar buiten dat is het ook simpelweg onbehoorlijk om afspraken te maken en daar dan vervolgens onderuit proberen te komen. Dan is het ook niet vreemd dat de andere partij vervelend gaat doen.
pi_100264337
quote:

[..]

Nederland meende zonder consequenties gedane afspraken te kunnen wijzigen, en dat blijkt dus niet zo makkelijk te zijn. En dit wijzigen kan betekenen dat België extra kosten moet maken, of onteigeningsprocedures halverwege moet afbreken, etc etc. Als het andersom was geweest, waren we met zijn allen erg blij met de EU geweest, dus we moeten niet zo hypocriet doen hiero.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100264395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nederland meende zonder consequenties gedane afspraken te kunnen wijzigen, en dat blijkt dus niet zo makkelijk te zijn. Als het andersom was geweest, waren we met zijn allen erg blij met de EU geweest, dus we moeten niet zo hypocriet doen hiero.
Je hebt helemaal gelijk.

Overigens vraag ik me af hoe dit nou is gegaan.
Zat Nederland gewoon dwars en gingen zij zonder overleg gewoon "iets anders" doen ?
Of hebben ze wel overleg gevoerd en hun "nieuwe" plannen kenbaar gemaakt oid ?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:33:02 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100264410
wat een grappige TS..., woon je in die polder of zo?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_100264433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee Bleker.
Sorry ik wist dat Bleker niet klopte, maar Vogelaar al helemaal niet. Het was Verburg in 2009; http://nl.wikipedia.org/wiki/Hertogin_Hedwigepolder
pi_100264453
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:33 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Sorry ik wist dat Bleker niet klopte, maar Vogelaar al helemaal niet. Het was Verburg in 2009; http://nl.wikipedia.org/wiki/Hertogin_Hedwigepolder
Ja, en Bleker probeert daar nu onderuit te komen. Dat was het punt.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 11:35:32 #55
137949 Disana
pi_100264483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:34 schreef Neuroscience het volgende:

Ja, en Bleker probeert daar nu onderuit te komen. Dat was het punt.
Precies, daar is toch geen neuroscience voor nodig? :D
pi_100264489
Ik begrijp dat België het er niet mee eens is dat Nederland zich niet aan afspraken houd.
Alleen is dit wel typisch zo'n Belgisch voorbeeld van kleine simpelheid en kneuterig moeilijk doen.
pi_100264499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Precies, daar is toch geen neuroscience voor nodig? :D
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_100264508
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:36 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2011 @ 11:38:59 #59
137949 Disana
pi_100264593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:35 schreef schommelstoel het volgende:
Ik begrijp dat België het er niet mee eens is dat Nederland zich niet aan afspraken houd.
Alleen is dit wel typisch zo'n Belgisch voorbeeld van kleine simpelheid en kneuterig moeilijk doen.
Het gaat de Belgen niet (alleen) om het principe. Zie deze post.
pi_100264604
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.

Overigens vraag ik me af hoe dit nou is gegaan.
Zat Nederland gewoon dwars en gingen zij zonder overleg gewoon "iets anders" doen ?
Of hebben ze wel overleg gevoerd en hun "nieuwe" plannen kenbaar gemaakt oid ?
Ik denk dat men in had geschat dat België makkelijker door de bocht zou gaan, en dat men zo een paar voetangels voor de tenen van de gedoogcoalitie weg kon halen. Het is een soort van FOK! backfire topic geworden in de 2e kamer kan je wel stellen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:44:05 #61
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100264735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
He ligt gelukkig wel iets genuanceerder dan dat. Belgie heeft naar mijn weten geen enkele goede reden gegeven waarom het alternatief niet toereikend is. Het komt op mij over dat men graag ziet dat Nederland krom ligt, enkel vanwege nijd. Het gaat Belgie neem ik aan om de verdieping van de westerschelde, ze mogen verdomme blij zijn dat Nederland zich daar aan wil houden. Hoe Nederland de natuurcompensatie oplost zou ze niet meoten interesseren.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_100264777
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:15 schreef Reya het volgende:
Ok dat kan ik begrijpen, maar waarom moet er überhaupt ontpolderd worden?
Moet het baggerslib uit de Schelde daar soms in opgeslagen worden?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:46:29 #63
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100264809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 10:29 schreef BertV het volgende:
De Belgische regering hebben een punt, de Nederlandse regering is onbetrouwbaar.

Ik had alleen nog liever gezien dat de zuiderburen die dijk hadden opgeblazen dan dat ze gingen klagen bij de EU.
Ja en dan gooien wij de westerschelde dicht, dat zal een productieve situatie geven :{
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:49:59 #64
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100264908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Natuurcompensatie. Maw, waar hebben we het over...
pi_100264933
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:44 schreef kingmob het volgende:

[..]

He ligt gelukkig wel iets genuanceerder dan dat. Belgie heeft naar mijn weten geen enkele goede reden gegeven waarom het alternatief niet toereikend is. Het komt op mij over dat men graag ziet dat Nederland krom ligt, enkel vanwege nijd. Het gaat Belgie neem ik aan om de verdieping van de westerschelde, ze mogen verdomme blij zijn dat Nederland zich daar aan wil houden. Hoe Nederland de natuurcompensatie oplost zou ze niet meoten interesseren.
De Belgische regering zegt vanwege economische belangen + als afspraken niet worden nagekomen ze zelf duurder uit zijn + Nederland had toegezegd.

Ik snap wel dat ze mokken, moest eens andersom zijn, dan was het land te klein: "kutfrieteters" blablabla.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:52:44 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_100265000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:45 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Twee redenen lijken hierbij een rol te spelen: natuur en veiligheid. Doordat de Westerschelde almaar meer een groot uitgevallen kanaal wordt, zijn er inspanningen vereist om de natuur rond deze zeearm intact te houden, onder andere via het aanleggen van 'nieuwe' kwelders. Ten tweede staat de Westerschelde in open contact met de zee; dat maakt de aanpalende gebieden - in het bijzonder laagliggende gebieden in Zeeland en het noorden van Antwerpen - kwetsbaar voor overstromingen. De ontpoldering van de Hedwigepolder zou bijdragen aan de vermindering van het risico voor Antwerpen en andere kernen dichtbij de beneden-Zeeschelde.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:52:45 #67
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_100265001
quote:

[..]

Ik moet dit twee keer lezen, maar er staat daar toch echt gewoon in je eigen bericht waarom deze actie totaal belachelijk is?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:55:38 #68
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100265121
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:50 schreef OeJ het volgende:

[..]

De Belgische regering zegt vanwege economische belangen + als afspraken niet worden nagekomen ze zelf duurder uit zijn + Nederland had toegezegd.

Ik snap wel dat ze mokken, moest eens andersom zijn, dan was het land te klein: "kutfrieteters" blablabla.
Ze zeggen het wel, maar ze onderbouwen het niet. Als Nederland de kosten van de ontpoldering op zich neemt is er namelijk helemaal niets aan de hand.
Toezeggingen worden wel vaker gewijzigd achteraf, dat is echt niet zo raar. Nederland komt er achteraf achter dat het toch niet zo tof was en wil anders. De prijs die Nederland betaald is dat je opdraait voor de extra kosten, mag niks uitmaken zolang de Belgen precies krijgen wat ze wilden. Als je dan alsnog dwars gaat liggen ben je gewoon niet constructief en kleinzerig bezig als land.

In zaken is zoiets de normaalste zaak van de wereld, maar nu is de EU te klein? Laat me niet lachen, de Belgen laten zich kennen. Waardeloos diplomatiek gehandelt van Nederland, maar Belgie maakt het alleen erger, terwijl ze hier op een andere manier makkelijk nog wat extra's uit hadden kunnen slepen.
pi_100265360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik moet dit twee keer lezen, maar er staat daar toch echt gewoon in je eigen bericht waarom deze actie totaal belachelijk is?
Hoe kunnen jullie in vredesnaam toekijken hoe NL door de EU in de kont wordt genomen, vanwege een fucking stuk land. Er zijn opties zat om over te onderhandelen, maar nee, België gaat jankend naar "mama" toe. Dit vinden jullie allemaal leuk neem ik aan? Leuk dat wij door en de Belgen en de EU genaaid worden? Ik snap dit echt niet. Wat is er met jullie in vredesnaam aan de hand?
pi_100265598
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:55 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze zeggen het wel, maar ze onderbouwen het niet. Als Nederland de kosten van de ontpoldering op zich neemt is er namelijk helemaal niets aan de hand.
Toezeggingen worden wel vaker gewijzigd achteraf, dat is echt niet zo raar. Nederland komt er achteraf achter dat het toch niet zo tof was en wil anders. De prijs die Nederland betaald is dat je opdraait voor de extra kosten, mag niks uitmaken zolang de Belgen precies krijgen wat ze wilden. Als je dan alsnog dwars gaat liggen ben je gewoon niet constructief en kleinzerig bezig als land.

In zaken is zoiets de normaalste zaak van de wereld, maar nu is de EU te klein? Laat me niet lachen, de Belgen laten zich kennen. Waardeloos diplomatiek gehandelt van Nederland, maar Belgie maakt het alleen erger, terwijl ze hier op een andere manier makkelijk nog wat extra's uit hadden kunnen slepen.
Lees jij wel? Ze noemen verschillende legitieme argumenten.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:50:29 #71
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_100269401
ik heb dat hele gezeik om die Schelde nooit gesnapt: Bagger hem gewoon uit (belgen blij) en laat dat natuurherstel zitten (Nederland blij) => probleem opgelost
maar zo simpel is het helaas allemaal niet -O-
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:00:22 #72
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_100269767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik heb dat hele gezeik om die Schelde nooit gesnapt: Bagger hem gewoon uit (belgen blij) en laat dat natuurherstel zitten (Nederland blij) => probleem opgelost
Baggeren? DEMPEN, dan weet je zeker dat dit probleem nooit meer terugkomt.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_100270303
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:00 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Baggeren? DEMPEN, dan weet je zeker dat dit probleem nooit meer terugkomt.
Ik ben er vrij zeker van dat daar een schadeclaim van komt die niet te overzien is. De volledige schuld van Griekenland overnemen is waarschijnlijk goedkoper.

Wat is trouwens de reden dat Nederland nu een andere polder wil laten onderlopen? Wat is er veranderd of wat hebben we eerder over het hoofd gezien?
pi_100270351
Kut belgen ..platgooien dat zooitje :')

Wij hebben afspraken met ze gemaakt en dienen die ook na te komen. En als we dat niet kunnen om een of andere manier moeten wij zelf zo snel mogelijk een oplossing zien te vinden samen met de Belgen.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:32:35 #75
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_100270993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:00 schreef Weeetikveel... het volgende:

[..]

Hoe kunnen jullie in vredesnaam toekijken hoe NL door de EU in de kont wordt genomen, vanwege een fucking stuk land. Er zijn opties zat om over te onderhandelen, maar nee, België gaat jankend naar "mama" toe. Dit vinden jullie allemaal leuk neem ik aan? Leuk dat wij door en de Belgen en de EU genaaid worden? Ik snap dit echt niet. Wat is er met jullie in vredesnaam aan de hand?
sorry hoor, maar nu moet ik echt lachen. Genaaid worden? :') Ik laat het gevoel wat ik heb bij iets echt niet bepalen of het door Europa of door ons Markje wordt bedacht, en in dit geval is het plan van Markje en zijn vriendjes gewoon echt het slechtste.
pi_100271030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:14 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat daar een schadeclaim van komt die niet te overzien is. De volledige schuld van Griekenland overnemen is waarschijnlijk goedkoper.

Wat is trouwens de reden dat Nederland nu een andere polder wil laten onderlopen? Wat is er veranderd of wat hebben we eerder over het hoofd gezien?
Plaatselijke bevolking is huilie gaan doen, dacht ik.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:34:19 #77
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_100271066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:14 schreef Pandorado het volgende:

[..]

een kamerlid uit zeeuws vlaanderen die de kamermeerderheid in gevaar kan brengen omdat hij nogal recalcitrant is aangelegd.
pi_100271368
Rutte I staat voor de meest onbetrouwbare overheid ooit. Niet alleen omdat er zoveel onbetrouwbare types in kabinet en coalitie zitten, maar omdat zowel burgers als buitenlanden die rekenen op gemaakte afspraken en gewekte verwachtingen van een koude kermis thuiskomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100271618
Dus omdat er een kanaal/waterweg is uitgebaggerd moet er als 'natuurcompensatie' een stuk goede landbouwgrond onder water worden gezet?

GVD wat een idioten hier in Den Haag en Brussel. :r
De Republiek
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:52:49 #80
116015 SicSicSics
pi_100271716
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:49 schreef stroopdoosch het volgende:
Dus omdat er een kanaal/waterweg is uitgebaggerd moet er als 'natuurcompensatie' een stuk goede landbouwgrond onder water worden gezet?

Gelukkig weet jij alles en ben je volgend jaar verkiesbaar om het land te redden van een gewisse ondergang! O+
Fine, fuck you then!
pi_100272035
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gelukkig weet jij alles en ben je volgend jaar verkiesbaar om het land te redden van een gewisse ondergang! O+
Het is van de zotte om een polder onder water te zetten omdat er een waterweg is uitgebaggerd, het slaat totaal NERGENS op.

Wat een randdebielen in NL en BE. |:( :r

Wat deze man zegt:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:50 schreef Plus_Ultra het volgende:
De Republiek
pi_100272067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:49 schreef stroopdoosch het volgende:

Er wordt een stuk natuurgebied verwoest voor gebruik door de mens, dus geven we een stuk landbouwgrond terug om natuurgebied van te maken. Verder nog vragen?
pi_100272184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er wordt een stuk natuurgebied verwoest voor gebruik door de mens, dus geven we een stuk landbouwgrond terug om natuurgebied van te maken. Verder nog vragen?
Een 'stuk natuurgebied'. :') Het is een fukking waterweg, wat kun je daar nu aan vernielen, en wat compenseert de ondergelopen polder dan? |:(
De Republiek
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:13:22 #84
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100272479
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:06 schreef OeJ het volgende:

[..]

Lees jij wel? Ze noemen verschillende legitieme argumenten.
Ze kloppen alleen niet. Belgie verliest niets. Ze kunnen het niet hard maken. Dat zeggen maakt het niet zomaar waar. Als ze het hard konden maken konden ze gewoon de rekening naar Nederland sturen niet waar?
Het is alsof je bij de mcDrive zegt dat je via de A4 naar huis gaat wanner je je happy meal bestelt, maar uiteindelijk toch de A44 neemt, omdat je je later bedacht dat de A4 vol stond. En dat de mac dan gaat klagen :')
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:16:32 #85
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100272602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:05 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

Een 'stuk natuurgebied'. :') Het is een fukking waterweg, wat kun je daar nu aan vernielen, en wat compenseert de ondergelopen polder dan? |:(
Omdat je het niet ziet betekend niet dat het niet bestaat. Neem eens een duikje in de nederlandse wateren als je denkt dat er onderwater geen 'natuur' is. En neem een duikje bij de zeelandbrug en bekijk dan foto's van een paar jaar terug als je denkt dat menselijk ingrijpen geen invloed heeft...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:18:36 #86
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100272695
Overigens is het echte probleem dat dit natuurlijke gewoon een slechte deal voor Nederland is/was. Latere kabinetten willen daar onder uit maar die hebben natuurlijk niks te willen.
pi_100272728
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:13 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze kloppen alleen niet. Belgie verliest niets. Ze kunnen het niet hard maken. Dat zeggen maakt het niet zomaar waar. Als ze het hard konden maken konden ze gewoon de rekening naar Nederland sturen niet waar?
Het is alsof je bij de mcDrive zegt dat je via de A4 naar huis gaat wanner je je happy meal bestelt, maar uiteindelijk toch de A44 neemt, omdat je je later bedacht dat de A4 vol stond. En dat de mac dan gaat klagen :')
Bel dan de MAC op dat je de bestelling niet af komt halen, maar nu is het zo dat de MAC tig keer opbelt met de vraag of je je menu wel echt meeneemt, dat je even zo vaak toezegt, en vervolgens toch stiekem de A44 pakt. Zo.
pi_100272765
Misschien moet Nederland alle schepen die daar doorheen varen tol vragen. :P
pi_100272872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:05 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

Er gaat natuur verloren bij het uitbaggeren van de waterweg. Ik heb niet precies opgezocht hoe, maar ik neem aan dat de waterweg breder wordt of de natuur in het water zelf het niet overleeft. Om te zorgen dat niet heel Nederland een grijze betonnen vlakte wordt maken ze daarvoor op een andere plek meer natuur, een beetje zoals CO2-compensatie werkt.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:23:40 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100272914
Waarom praten we eigenlijk überhaupt met die Belgen? Het is niet alsof dat knakenland ook maar iets voor ons betekent. :')
pi_100273279
het is toch ook van de zotte.

wij maken een afspraak, dan bedenkt bleker zich dat die afspraak toch niet zo ideaal is, en besluit eenzijdig de afspraak maar te veranderen.

áls je die afspraak dan wilt veranderen, ga dan om de tafel zitten met belgie, vraag wat zij een redelijke eis vinden, en verander de afspraak zodra je eruit bent gekomen. en als belgie niet wil, though luck, had je maar moeten bedenken vóórdat je die afspraak had gemaakt.
pi_100273313
Wij hebben jaren lang dwars gezeten met het uitdiepen omdat Rotterdam niet gebaat is met een Antwerpen dat concurreert ik vind het niet vreemd dat België nu gaat dwarsliggen.
En dan nog iets die polder van hun hebben ze alle boeren al uitgekocht en 2 dijken gebouwd nu Nederland niet hedwige ontpolderd moet België een extra dijk tegen hedwige aanbouwen. Je krijgt dan 2 snippertjes natuur erbij ipv de 2 aaneengesloten polders.
pi_100273382
Deze regering levert gewoon een kutstreek. En iedereen die NL verdedigt is een blinde nationalist. Zo. :7
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:36:42 #94
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100273443
Die onderhandelingen zijn natuurlijk gebaseerd op een verdrag dat ons destijds door vreemde mogendheden met geweld is opgedrongen, niet meer dan terecht dat we een beetje dwarsliggen.

We moeten die Westerschelde helemaal niet uitdiepen, laat die Belgen maar een kanaal graven.
pi_100273504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:32 schreef Asphias het volgende:
het is toch ook van de zotte.

wij maken een afspraak, dan bedenkt bleker zich dat die afspraak toch niet zo ideaal is, en besluit eenzijdig de afspraak maar te veranderen.

áls je die afspraak dan wilt veranderen, ga dan om de tafel zitten met belgie, vraag wat zij een redelijke eis vinden, en verander de afspraak zodra je eruit bent gekomen. en als belgie niet wil, though luck, had je maar moeten bedenken vóórdat je die afspraak had gemaakt.
Dit, dus. En ik heb verder helemaal niets met België maar hierin hebben ze gewoon gelijk.
pi_100273619
Jemig, Nederland lijkt wel een bananenrepubliek / constitutionele monarchie.

Pacta sunt servanda heb ik altijd geleerd.
pi_100273785
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:40 schreef LWD-Godius het volgende:

Degenen die de lul zouden zijn bij deze deal was niks gevraagd. Die hadden geen Pacta met de Belgen gesloten.
pi_100273913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Degenen die de lul zouden zijn bij deze deal was niks gevraagd. Die hadden geen Pacta met de Belgen gesloten.
Volgens jou theorie is de regering via een staatsgreep aan de macht gekomen?
pi_100273985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vertegenwoordigende democratie.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 15:48:15 #100
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_100273989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:40 schreef LWD-Godius het volgende:

De Belgen hebben het verdrag van Londen jaren geleden al geschonden door lid te worden van de NAVO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')