A dirty mind is a joy forever.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:30 schreef Freddeh het volgende:
Ik geloof je zo... Ik herinner me daar van een paar topics geleden ook een opmerking over van jou. Sterker nog... Volgens mij riep je tijdens Okkiefest ook al iets dergelijks
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
Nu gaan we binnenkort naar Noord-Italië op vakantie, alleen moet ik nog even bedenken waar precies.
Ik wil graag een relaxte plek met mooie natuur, en een of meerdere stadjes in de buurt om lekker uit eten te gaan of een beetje rond te hangen. En last but not least een paar mooie fietsroutes in de buurt.
We zijn al eens in de omgeving Bormio geweest (Stelvio, Gavia, Mortirolo, Öfenpas, Berninapas, etc.)
Iemand met een gouden tip?
Het is maar een klein stukje, stoempen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef Patroon het volgende:
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!
Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:07 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!
Ken jouw niveau niet maar ik kom met 39x25 niet omhoog. Ik ben dan erg blij met mijn "granny wheel" van 34x28. Echter het echt debiel steile stuk is niet zo lang (met die slinger) dus op de macht met goede beenspieren moet ook wel gaan met 39x25.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Gisteren 50km hequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit nog in Hull, en zal daar naar verwachting de komende jaren nog wel zitten.
De knie is een flink stuk beter. Vocht is nog niet helemaal weg en her en der nog wat pijntjes, maar da's vooral als ik op m'n knieën ofzo ga zitten. Maar ik loop weer hard en ging vandaag voor 't eerst weer spinnen!
En jij? Alweer wat meer gefietst?
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:
Voor Freddeh
Hoe ik hem kocht (2e hands):
[ afbeelding ]
foto's van paar weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed
hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoekquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
Oke het kwam misschien wat bot over maar zo is het zeker niet bedoelt. Ik viel destijds ook voor die fiets en wist op dat moment ook niks van loslatende lugs. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht had ik het met de fietsenmaker nog over de fiets die ik 9 jaar geleden had. Hij kwam toen met dat verhaal over loslatende lugs. Trouwens was het makkelijk te herstellen met superlijm. Ik vroeg hem daarop hoe stijf die frames zijn in vergelijking met de oversized carbonnen frames van nu. Hij vertelde toen dat die frames helemaal niet stijf zijn en dat Look en Time (zelfde soort frames) destijds daar ook om bekend stonden. Tegenwoordig worden die smalle carbonnen frames dus ook niet meer gemaakt mede om die reden dat oversized nu éénmaal super stijf is. Door het lichte gewicht kan je meer carbon (oversized) op een frame drukken zonder te zwaar te worden zoals bij Alu.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:23 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoek![]()
maar serieus, zal vast een kern van waarheid inzitten. Zolang ik er prima op kan fietsen kan ik me er alleen niet zo druk om maken dat ze vaak uit elkaar vielen van ellende. Het verhaal van loslatende lijm in de lugs is overigens wel nieuw voor mij.
Denk dat dat vooral aan de tijd ligt hoor. Dat zijn dan frames uit de begintijd van Carbon. Ondertussen zijn ze 10 jaar verder in ervaring met carbonnen frames en is het dus al lang niet meer nodig om oversized frames te produceren. Dat dit nog wel op grote schaal gebeurd heeft denk ik meer met mode te maken. Bovendien is het ook duurder om een goed, stijf frame te maken met lugs en smallere buizen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:12 schreef jpjedi het volgende:
Ben ik het niet mee eens. De 1 1/2" balhoofdlagers doen nu pas hun intrede en dat heeft alles te maken met de oversized carbon frames. Ze worden eerder nog dikker dan dunner in wezen.
En de prijs natuurlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.
Trento is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.
Corvara? Zit je midden in de dolomieten, in de lus van de Sella ronde, en je kunt er alle passen uit de dolomietenmarathon rijden.quote:
Ik heb gemiddeld om de 5000km een lek bandje. Maar ja, zorgen dat je op tijd vervangt he.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe vaak hebben jullie nou een lekke band mensen? Ik vraag het omdat ik de laatste 2800 km geen lekke band meer heb gehad. Ben zelfs gisteren nog een stuk over schelpen- en grindpaadjes op de Veluwe gefietst (met dank aan die fantastische fietsbordjes van de Fietsbond) en geen enkel probleem...
Misschien komt het ook doordat ik vorig jaar buitenbanden met wat extra profiel heb aangeschaft...
Stel dat je er nou een wit lintje op slingert, en een wit zadel. Is dat niets? Kleurt volgens mij wel goed bij de witte accenten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:
Voor Freddeh
Hoe ik hem kocht (2e hands):
[ afbeelding ]
foto's van paar weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed
zit ook niet echt verschil in. Freddeh vroeg overzichtsfoto's, had recente foto's alleen van binnen, vandaar dat ik een vroegere foto erbij heb gezet. Paar kleine verschillen zijn de km teller, de bel, de lamphouder en het zadel die iets hoger staat. Niets noemendswaardig dus. Het doel was ook niet een verschil te laten zien.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Trento is ook wel leuk.
@Holenbeer: ik zie het verschil niet? :p Of was het alleen dat snufje antisoignee dat de 'bereider' eraan heeft toegevoegd?Het zou al helpen als je een iets minder 90's stuurlintje monteert. Vind het wel een mooie fiets!
sinds ik mijn nieuwe racefiets heb (sinds februari) nog niet lek gereden (ong. 3000 km).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe vaak hebben jullie nou een lekke band mensen? Ik vraag het omdat ik de laatste 2800 km geen lekke band meer heb gehad. Ben zelfs gisteren nog een stuk over schelpen- en grindpaadjes op de Veluwe gefietst (met dank aan die fantastische fietsbordjes van de Fietsbond) en geen enkel probleem...
Misschien komt het ook doordat ik vorig jaar buitenbanden met wat extra profiel heb aangeschaft...
Dat lukt welquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Cosmics Carbone SL zijn 675 bij Hopmans in Bergen op Zoom. Daar heb ik ze ook gekocht. Staan als zeer degelijk en sterk bekend. Waarbij ik het trouwens al wel weer voor elkaar heb gekregen om een scheur in de velg te krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
de mavics zijn iets stiller, en ook ietsje duurder. 700 ¤ is de laagste prijs die ik kon vinden, mijn supra's waren 650 bij mantel. Ik vind ze aardig stijf, alleen bij staand hard aanzetten lopen de remmen iets aan. Bochten nemen op volle snelheid gaat prima, ze geven geen krimp.
Kiltunnel door, langs Puttershoek en dan de Heinenoord door, dan langs Heerjansdam en Zwijndrecht terug naar Dordt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Ik heb gisteren rondje Hoekse waard gedaan, 90km
Oei.. Balen man!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:48 schreef Bismarck het volgende:
Ben benieuwd naar jullie gedachten over het volgende.
Ik ben gisteren ten val gekomen op de boulevard van Katwijk. Een passant stak de zebra en ik maakte de inschatting dat hij voldoende doorgelopen zou zijn zodat ik achter hem kon passeren. Ik reed toen ongeveer 32 km/h. Passant wordt kennelijk geroepen door iemand of ziet iemand want hij stopt en zet notabene een stap achteruit op de zebra. Ik kan hem niet ontwijken en knal vol tegen hem aan. Gelukkig had die persoon niets. Ik zelf heb wat schaafwonden op de knie en een gescheurde wenkbrauw. De wenkbrauw is in het ziekenhuis gelijmd. Droeg gelukkig een helm, die hoogstwaarschijnlijk vervangen moet worden.
Schade aan de fiets beperkt zich tot een slag in het voorwiel en wat beschadigingen aan de shifters, het zadel, zijkant pedalen etc. De uitstekende delen zeg maar. Frame zelf is intact.
Ik neem aan dat zijn verzekering niet thuis geeft aangezien hij op de zebra liep en het dus mijn fout was, ongeacht dat die man stilstond op de zebra? Wat jullie?
Kut inderdaad. Denk ook dat je het via de verzekering wel kan vergeten. Heb je toevallig ook een NTFU verzekering?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oei.. Balen man!Klinkt als een flinke valpartij.
Volgens mij ben je verplicht om te wachten tot voetgangers het zebrapad geheel hebben verlaten. Denk dus ook dat het moeilijk gaat worden om iets terug te krijgen van je verzekeraar; maar (gelukkig) ben ik hierin geen expert.
Ik heb even gezocht; doorrijden met voetganger op het zebrapad waaruit letsel of schade ontstaat is een overtreding/misdrijf. Ik denk dat je dus al van geluk mag spreken dat de voetganger er ongeschonden vanaf is gekomen..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:48 schreef Bismarck het volgende:
Ben benieuwd naar jullie gedachten over het volgende.
Ik ben gisteren ten val gekomen op de boulevard van Katwijk. Een passant stak de zebra en ik maakte de inschatting dat hij voldoende doorgelopen zou zijn zodat ik achter hem kon passeren. Ik reed toen ongeveer 32 km/h. Passant wordt kennelijk geroepen door iemand of ziet iemand want hij stopt en zet notabene een stap achteruit op de zebra. Ik kan hem niet ontwijken en knal vol tegen hem aan. Gelukkig had die persoon niets. Ik zelf heb wat schaafwonden op de knie en een gescheurde wenkbrauw. De wenkbrauw is in het ziekenhuis gelijmd. Droeg gelukkig een helm, die hoogstwaarschijnlijk vervangen moet worden.
Schade aan de fiets beperkt zich tot een slag in het voorwiel en wat beschadigingen aan de shifters, het zadel, zijkant pedalen etc. De uitstekende delen zeg maar. Frame zelf is intact.
Ik neem aan dat zijn verzekering niet thuis geeft aangezien hij op de zebra liep en het dus mijn fout was, ongeacht dat die man stilstond op de zebra? Wat jullie?
Nee, dat geld dus voor niet remmen maar bv achterlangs passeren zoals jij deed.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht; doorrijden met voetganger op het zebrapad waaruit letsel of schade ontstaat is een overtreding/misdrijf. Ik denk dat je dus al van geluk mag spreken dat de voetganger er ongeschonden vanaf is gekomen..
Zijn er regels over hoe je moet oversteken op een zebrapad? Ik kan mij voorstellen dat je er niet mag gaan zitten picknikken oid.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:44 schreef Bismarck het volgende:
Hij had mij uberhaupt niet gezien dus zijn plotselinge verandering in gedrag is geen resultante van het feit dat ik er aan kwam. Rederlijkerwijs had ik mogen verwachten dat hij de zebra zou oversteken. Dat hij een stap achteruit zou zetten hoorde redelijkerwijs in ieder geval niet bij de verwachtingen.
Laat onverlet dat hij op een zebra overstak en dat ik fout zit. Dank voor de reacties.
Was blij met 13-29 achter ipv mijn 11-25. 29-39 dan ook gebruikt op Keutenberg en ook op de Eysenbosweg (oid). Ben echter 105 kg en matig getraind.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Ook geweest. Doorgaandeweg Lugano - Comomeer is niet zo prettig rijden, maar voor de rest zijn er goede mogelijkheden om de bergen in te gaan. Geen idee of er echt bekende cols zijn, behalve als je in de vork van het comomeer gaat rijden, dat kan vanuit Porlezza. Daar is een helling naar een of ander capelletje waar de giro altijd langs komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!
Met 40 had hij er misschien al voorbij geweest, voordat de voetganger zijn dansje begon. Zoals zovaak in dit topic is harder rijden vaak de oplossingquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:24 schreef Pritt het volgende:
Met 32 over een zebrapad rijden met overstekend verkeer is idd toch je eigen fout.
Die laatste is wel echt D-kwaliteit zeg. Niveau Keileweg.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
Die foto's gaan over fietsen, niet over dames.
Die foto is niet van mij. Overigens is het alweer een tijdje geleden dat je in R'dam was?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die laatste is wel echt D-kwaliteit zeg. Niveau Keileweg.
Ik zit op dit moment op 50 meter van de kubuswoningenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Die foto is niet van mij. Overigens is het alweer een tijdje geleden dat je in R'dam was?
maar soms wel op andere dames? Taalkundig sugereer je dat hierquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:00 schreef CyclingGirl het volgende:
en ik val niet op de dames hierboven.
Nee, werk hier alleen. Fietsen doe ik in en rond Utrecht.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ah, je komt alleen niet (meer) zo vaak op de Keileweg.
Rondje Rotterdam met 1 verkeerslicht Brienenoord - Erasmus was van jouw hand?
Waarom staat die fiets er dan niet helemaal op en in de schaduw?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
Die foto's gaan over fietsen, niet over dames.
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
maar soms wel op andere dames? Taalkundig sugereer je dat hier
quote:
De fietsen staan op de voorgrond. De dames staan er ook niet helemaal op, worden (deels) bedekt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:40 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waarom staat die fiets er dan niet helemaal op en in de schaduw?
Als je dat lekkerder vind, mag datquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Met 'dames' worden hier toch uiteraard weer de fietsen bedoeld.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:14 schreef ursel het volgende:
Kunnen jullie nu weer ontopic gaan en een fietsliefhebber voorzien van nuttige informatie.![]()
Blijkbaar niet alleen de zinnige dingenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik wat zinnigs had te posten, deed ik dat wel...
Newbie!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:12 schreef Patroon het volgende:
Heel vaak als ik mijn post wil editten druk ik op quote![]()
Omdat de mensen bij die FM een cursus hebben gehad van Specialized genaamd BG Fit. Zij kunnen je met verschillende meetapparatuur die geleverd is door Specialized goed op de fiets zetten. Daar horen de schoenen ook bij die ook behandeld worden bij die "opleiding".quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:14 schreef jpjedi het volgende:
Sorry hoor maar op welke basis zou een FM verstand hebben van het menselijk lichaam? Ik stel er altijd grote vraagtekens bij. Ga naar 3 FM's en je hoort 3 totaal verschillende verhalen.
Er is vlakbij Embrun nog een col waarvan je de naam niet mag uitspreken. Die gaat ruim over de 2000m. http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=6665quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:44 schreef ursel het volgende:
Iemand die me kan helpen?
Zit momenteel in Savinne-le-lac. Vlakbij Embrun.
Wil morgen een tochtje doen en het liefst hoger dan 2000 meter gaan.![]()
Heb nu deze gevonden. Moet het volgens mij net aantikken.
Iemand betere suggesties? Afstand mag best wat langer zijn, maar niet te lang, moet ook nog terug. Totale afstand zeg max 80 km.
Hier heb ik watquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is vlakbij Embrun nog een col waarvan je de naam niet mag uitspreken. Die gaat ruim over de 2000m. http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=6665
Als je remmen tegen de velgen lopen bij het aanzetten zijn je wielen dus niet stijf. Maar slappe hap.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:05 schreef Yankee het volgende:
Dat lukt wel
Cosmics Carbone SL zijn 675 bij Hopmans in Bergen op Zoom. Daar heb ik ze ook gekocht. Staan als zeer degelijk en sterk bekend. Waarbij ik het trouwens al wel weer voor elkaar heb gekregen om een scheur in de velg te krijgen
Als je als voetganger op een afstand van een aantal meters een zebra oversteekt dien je voorrang te krijgen van overige weggebruikers. Als fietser moet je dan ook stoppen. Vaak doen mensen dat niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zijn er regels over hoe je moet oversteken op een zebrapad? Ik kan mij voorstellen dat je er niet mag gaan zitten picknikken oid.
Hetgeen Gripper heeft bij zijn Supra's. Of heb jij dat ook bij je Cosmics?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je remmen tegen de velgen lopen bij het aanzetten zijn je wielen dus niet stijf. Maar slappe hap.
Om precies te zijn: "Wanneer de voetganger de intentie heeft om het zebrapad over te steken".quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je als voetganger op een afstand van een aantal meters een zebra oversteekt dien je voorrang te krijgen van overige weggebruikers. Als fietser moet je dan ook stoppen. Vaak doen mensen dat niet.
En wat als ze 2 stappen op het zebrapad zet en dan op der koters gaat staan wachten die 100 meter achter der lopen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:24 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Om precies te zijn: "Wanneer de voetganger de intentie heeft om het zebrapad over te steken".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:31 schreef ursel het volgende:
[..]
En wat als ze 2 stappen op het zebrapad zet en dan op der koters gaat staan wachten die 100 meter achter der lopen?
Die van mij was er overigens niet van gedient dat ik daar geirriteerd op reageerde.Tja, dan moet je als weggebruiker wachten tot die persoon het zebrapad af is. Zo zijn de regels. Niet dat ik het zou doen, maar het zou wel moeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eeuuh.. Ivo..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is vlakbij Embrun nog een col waarvan je de naam niet mag uitspreken. Die gaat ruim over de 2000m. http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=6665
Bron: Wikiquote:De Col du Parpaillon is een 2780 meter hoge bergpas in de Franse Alpen die de verbinding vormt tussen La Condamine-Châtelard en Crévoux. De pashoogte vormt de grens tussen de departementen Hautes-Alpes en Alpes-de-Haute-Provence.
De pashoogte is van beide zijden te bereiken over een zeer moeilijk berijdbare met keien bezaaide weg. Op een hoogte van 2637 meter voert onder de daadwerkelijke pas een tunnel. Deze moet voorzichtig doorgestoken worden aangezien er vaak flink water in staat en zelfs ook midden in de zomer ijs. De tunnel is in de 19de eeuw om militaire redenen aangelegd. Aan beide ingangen zijn poorten aangebracht, deze worden soms gesloten. (teveel water, ijs etc...) Ook kan na hevige regeval de noordelijke toegangsweg worden afgesloten. Deze wordt dan extreem gevaarlijk omdat de ondergrond dan zeer glibberig is.
Nee, die Cosmics zijn voldoende stijf, het zijn niet de stijfste wielen die ik heb maar ze lopen niet aan. Soms zie je van die profs als ze boven komen op een klim de achterrem dichtzetten. Dan weet je dat ze met slappe wielen rijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:21 schreef Yankee het volgende:
Hetgeen Gripper heeft bij zijn Supra's. Of heb jij dat ook bij je Cosmics?
Ja, zo is 'tquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:31 schreef Freddeh het volgende:
Tja, dan moet je als weggebruiker wachten tot die persoon het zebrapad af is. Zo zijn de regels. Niet dat ik het zou doen, maar het zou wel moeten.
Decennialang hebben de Franse toerfietsers 'm op de racefiets beklommen. Daarom hangt er zo'n mystiek omheen, vanwege de toestand van de weg. En daarom mag je de naam niet uitspreken, vanwege de zwaarte van deze col.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Eeuuh.. Ivo..![]()
Ik ben wel met een racefiets he, niet met een ATB.
[..]
Bron: Wiki
Ik heb zelf een zoon en steek pas een zebrapad over als hij er is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, zo is 'tFred die weet het.
Mensen moeten gewoon de kans hebben een zebra rustig over te steken en al helemaal met kleine kinderen. Het is toch eigenlijk een schande dat hier onduidelijkheid in deze reeks over is.
Hebben jullie geen rijbewijs ofzo?![]()
Daar was ik al bang voor.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Decennialang hebben de Franse toerfietsers 'm op de racefiets beklommen. Daarom hangt er zo'n mystiek omheen, vanwege de toestand van de weg. En daarom mag je de naam niet uitspreken, vanwege de zwaarte van deze col.
Het is niet jou taak om te oordelen over andermensch opvoeding maar in je remmen te knijpen als iemand een zebra oversteekt. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:44 schreef ursel het volgende:
Ik heb zelf een zoon en steek pas een zebrapad over als hij er is.
Ik ga toch geen verkeer ophouden omdat ik niet op mijn koters zit te letten.
En die 100 meter was niet minder dan dat.
Ik ben niet zo bekend in de Franse Alpen. Elders weet ik wel wat leuke cols,quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:47 schreef ursel het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor.
Heb je nog fatsoenlijke racefiets klimmen.
Nee, ikquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nee, werk hier alleen. Fietsen doe ik in en rond Utrecht.
Volgens mij was dat Stage of FDJ die met dat rondje Rotterdam kwam?
Deze jongens gaan ongeveer 700 euro kosten:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat lukt wel
[..]
Cosmics Carbone SL zijn 675 bij Hopmans in Bergen op Zoom. Daar heb ik ze ook gekocht. Staan als zeer degelijk en sterk bekend. Waarbij ik het trouwens al wel weer voor elkaar heb gekregen om een scheur in de velg te krijgen
Welke wielen heb je die stijver zijn? Wat zijn de stijfste wielen in in de prijsklasse van die cosmics?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die Cosmics zijn voldoende stijf, het zijn niet de stijfste wielen die ik heb maar ze lopen niet aan. Soms zie je van die profs als ze boven komen op een klim de achterrem dichtzetten. Dan weet je dat ze met slappe wielen rijden.
@Gripper: Corvara lijkt me wel leuk, is dat een mooi stadje?
Een setje handgemaakt met Mavic reflex tubevelgen heb ik, die zijn wel stijver.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Patroon het volgende:
Welke wielen heb je die stijver zijn? Wat zijn de stijfste wielen in in de prijsklasse van die cosmics?
De stijfste wielen zijn meestal de oude 36 spaaks wielen gemaakt door een goede wielenvlechter. Vooral als er wat hogere velgen inzitten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welke wielen heb je die stijver zijn? Wat zijn de stijfste wielen in in de prijsklasse van die cosmics?
precies. Ik heb net een stel nieuwe wielen laten vlechten, met Rigida Chrina velgen. Meer dan stijf genoeg voor mij, en vooral comfortabel genoeg voor kasseien.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:39 schreef kaasplankje het volgende:
Platte velgjes rijdt wel lekkerder.
Ik zoek 5cm hoog... Hoe hoog zijn die camp's?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een setje handgemaakt met Mavic reflex tubevelgen heb ik, die zijn wel stijver.
In de prijsklasse van de cosmics zou ik een Campa Eurus wiel zeggen denk ik. Die zijn loeistrak volgens mij, en zeer licht. Toch heb ik de Cosmics genomen, ik wilde graag een wielset met 60mm velgen.
24mm / 30mmquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zoek 5cm hoog... Hoe hoog zijn die camp's?
Zijn die Fulcrums die getoond worden op het plaatje stijf?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Deze jongens gaan ongeveer 700 euro kosten:
[ afbeelding ]
@Ursel: Col de Vars?
Denk het wel, Fulcrum kennende. Hebben in elk geval 14 spaken aan de aandrijfzijde. Bij andere carbon wielen kom je dan al bij 28spaaks uit. Ze zijn er ook in Campagnolo uitvoering (Bullet) met spuuglelijke stickers.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zijn die Fulcrums die getoond worden op het plaatje stijf?
Wel bijzonder dat vrijwel alle wielsets tot zeg maar 500¤ rode stickers/details op de velg hebben. Dat staat voor geen meter in een zwarte fiets met wat blauwe accenten. Alleen Mavic is hierop een uitzondering maar daar hoor je dan weer wisselende verhalen over.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Denk het wel, Fulcrum kennende. Hebben in elk geval 14 spaken aan de aandrijfzijde. Bij andere carbon wielen kom je dan al bij 28spaaks uit. Ze zijn er ook in Campagnolo uitvoering (Bullet) met spuuglelijke stickers.
Met bewijs dat je door die tunnel bent geweest maak ik geld over voor een rondje bier op de campingquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:18 schreef ursel het volgende:
Ga toch en stukkie die parpaillon bekijken, als het al snel niets is gauw door naar de Col de Vars
Ivo en 12 bedankt voor de tips.
Slecht wegdek is in Frankrijk nooit een belemmering geweest om met een racefiets omhoog te gaanquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:37 schreef ursel het volgende:
[..]
Eeuuh.. Ivo..![]()
Ik ben wel met een racefiets he, niet met een ATB.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:44 schreef Marurk het volgende:
Door m'n rug gegaan tijdens het tillen...![]()
Bye bye fietsconditie!
Op 1800 meter hoogte hielden de benen het toch echt voor gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met bewijs dat je door die tunnel bent geweest maak ik geld over voor een rondje bier op de camping
Inderdaad lekker weer. Ik heb 115 km gefietst vandaagquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:53 schreef fetss het volgende:
Heerlijk fietsweer! net 100km in Duitsland gefietst (bij goch)!
Snuf.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:33 schreef Snuf. het volgende:
Ik wilde vanavond gaan fietsen, is het dit weer
Je punt?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:33 schreef Snuf. het volgende:
Ik wilde vanavond gaan fietsen, is het dit weer
Dit is mooi weer. Dit is Nederland.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Negerwat doe je in dit topic?
[..]
Ik ben een mooiweerfietser
Ik heb hier al vaker gepostquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Negerwat doe je in dit topic?
[..]
Ik ben een mooiweerfietser
Morgen om 12 uur wel weerquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
idd niet zeiken en trainen met die hap, met je patatlichaam
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
idd niet zeiken en trainen met die hap, met je patatlichaam
Ja. Zou wel gek zijn andersquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:15 schreef Patroon het volgende:
Zijn die fulcrums trouwens van Carbon?
Mooi weer om te gamen zeker?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dit is mooi weer. Dit is Nederland.
Ja, I know, maar er is ook elke keer weer wat waardoor ik word gehinderd in mijn sportbeoefening... Ok, conditie verlies je niet heel snel, maar als die valpartij dit voorjaar niet was geweest was ik gegarandeerd eerder op een beter conditieniveau gekomen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eigenlijk neem jij het toch allemaal wel heel serieus, no offence verder![]()
Ook met een verrekte rug kun je rustig aan fietsen, of anders na een paar dagen rust wel weer. En je conditie is echt niet ineens terug naar nul, je hebt toch dit voorjaar na die valpartij ook niet ineens opnieuw hoeven beginnen met trainen?
Ben ik de enige die dit niet helemaal snapt?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:51 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag met een teamgenoot gedaan alsof we profs waren tijdens een trainingswedstrijdje. Hier het resultaat:
http://www.flickr.com/pho(...)7233278051/lightbox/
De helm heb ik van m'n werk meegenomen, speciaal voor de gelegenheid zodat het een geheel leek
Hij reed in een Leopard Trek outfit. We werden niet direct door iedereen herkend en zeker nadat we een paar keer voorin hadden postgevat (hij iets vaker dan ik) werden we in eerste instantie ook niet serieus genomen. Je zag mensen echt denken: Wat moeten die toerders hier? Zeker toen we snoepjes gingen uitdelen (meegenomen om vrienden te maken) kregen we wel leuke reacties. Volgende keer weer op deze manier
Nee. Zal wel aan ons 2en liggen denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit niet helemaal snapt?
Snoepjes = Epo/amfetemine.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit niet helemaal snapt?
Dan word je idd direct als prof geaccepteerd ja.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Snoepjes = Epo/amfetemine.
Dan is het al een stuk duidelijker.
+1quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:31 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee. Zal wel aan ons 2en liggen denk ik.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:02 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
+1
Ik heb tot nu toe deze week nog iedere dag gesport. 2x gefietst (+- 50km per keer), 1x hardgelopen (10+km) en 1 dag gezwommen. Vandaag squashen en morgen maar eens een rustdag. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel gesport in mijn leven. Het gemiddelde van afgelopen 3 weken komt op 4x per week.
*trots*
Ik snap er ook niets vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 08:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit niet helemaal snapt?
Goed bezig!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:17 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ik hoopte al dat iemand dat zou zeggen
Als je toch nieuwe wielen gaat kopen zou ik nog even doorsparen tot een prijs/kwaliteits klasse hoger. Bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 of een mooi handgespaakt setje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Mausalicious het volgende:
Beste fiets vriendjes,
Ik heb nu een leuk fietsje echter zitten er R500 wieltjes van shimano onder.
Ik heb nou niet echt het idee dat dit super velgjes zijn. komen wat zwabberend over op mij.
Als ik een setje Mavic Aksium zou kopen of Fulcrum racing 7.. zou ik er dan een stuk op vooruit gaan?
Graag hoor ik advies van jullie!
Alvast bedankt!
Groet,
maus
Waarschijnlijk de nieuwe tacx videos.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben eergisteren nog gefilmd trouwens op de "beklimming" van de:
[ afbeelding ]
Het leek wel een soort google streetview 2.0. Een pick up met achterop een grote televisie camera (met camereman) reed een km of 10 per uur naar beneden. Benieuwd of ik mezelf binnenkort nog ergens zie langs fietsen
Haha, dat zou tof zijn!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de nieuwe tacx videos.
Afgelopen weekend waren ze ook in de Ardennen
Mooi, waar ga je? Overigens stevige wind voorspeld en dan wordt het al snel stoffig onder water. Optimaal fietsweer is volgens mij ook optimaal duikweer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:21 schreef nodisch18 het volgende:
Van het weekend weer superweer om te fietsen
Gelukkig ga ik duiken in zeeland dan maakt een regenbuitje meer of minder niet uit!
Zou ik ook doen. Als je wilt kiezen tussen F7 of Aksiums kun je het beste voor F7's gaan want die zijn kwalitatief wat beterquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je toch nieuwe wielen gaat kopen zou ik nog even doorsparen tot een prijs/kwaliteits klasse hoger. Bijvoorbeeld Fulcrum Racing 3 of een mooi handgespaakt setje.
Dat gezegd denk ik dat je met die fulcrum 7 wel een betere wielset hebt. Hoor je veel positieve verhalen over. Aksium's ken ik niet zo goed. Wil je per se nu je wielen vervangen en is dit je maximale budget lijkt het me wel een goede keuze.
We zitten op de camping in Ouwerkerk. Ik ga denk ik een duikje wagen in de Oosterschelde en in het grevelingenmeer. Mijn maat heeft er meer verstand van dus ik volg gewoon zijn advies.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mooi, waar ga je? Overigens stevige wind voorspeld en dan wordt het al snel stoffig onder water. Optimaal fietsweer is volgens mij ook optimaal duikweer.
Was het niet voor rtvutrecht ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben eergisteren nog gefilmd trouwens op de "beklimming" van de:
[ afbeelding ]
Het leek wel een soort google streetview 2.0. Een pick up met achterop een grote televisie camera (met camereman) reed een km of 10 per uur naar beneden. Benieuwd of ik mezelf binnenkort nog ergens zie langs fietsen
Het zag er wel een beetje te profi uit voor RTV Utrecht.. Als ze een item willen draaien over de omgeving daar kiezen ze wel wat vaste standpunten en opname's. Het lijkt me sterk dat ze een pick-up gaan huren met zo'n hele stellage achterop.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Was het niet voor rtvutrecht ofzo?
Een Tacx video van de Wijkerweg?
Ze deden trouwens nog de makkelijke kant van de Wijkerweg ookquote:
Over het algemeen prima ervaringen hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 12:57 schreef Letterman het volgende:
Eind mei 3 x de Mont Ventoux gedaan op 1 dag (tijd 6 uur) vanuit de 3 bekende plaatsen omhoog. 1'ste klim vanuit Bedoin, afdalen naar Malauscene en daar weer omhoog om vervolgens af te dalen naar Sault en vanuit daar de laatste klim naar boven. Was wel blij dat ik dit jaar voor het eerst een compact had laten monteren...Ik reed altijd in de alpen met 39 x 27. Maar het is toch wat comfortabeler met een compact. Ben benieuwt naar de ervaringen van andere toerrijders hier die ook graag beklimmingen doen in de Alpen/Pyreneen/Dolemieten. Ben net terug uit de Dolemieten met prachtige klimmen gedaan.
Schiet je dus geen drol mee op. Het verschil tussen FR7 en R500 is minimaal.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:25 schreef Mausalicious het volgende:
bedankt voor de reacties ik ga wel voor de fulcrums 7.. vindt de andere wielen wel mooier.. maar kwaliteit is het belangrijkst!!
Fulcrum R3s heb je al vanaf zo'n 350¤.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:52 schreef Mausalicious het volgende:
hmm.. nu weet ik het dus weer niet ;D
Jij zegt dat het verschil niet zo groot is?
Dus ik moet volgens jou gewoon me budget vergroten naar een euro of 500 om leuk verschil te merken ???
FR7 zijn hele goede wielen hoor voor de prijs. Zijn ook retestijf. Kan loeihard aanzetten en remmen slijten niet aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:44 schreef Pritt het volgende:
[..]
Schiet je dus geen drol mee op. Het verschil tussen FR7 en R500 is minimaal.
Zit tussen de oren van mensen. Ik vind het een verspilling van geld.
De FR3 daarentegen.
Dat is precies mijn woonwerkafstand. Dinsdagavond naar huis: 37,8 gemiddeld, maar dan heb ik mezelf ook echt helemaal leeggetrapt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:25 schreef YuriGagarin het volgende:
Op een stuk van 45km, hoe snel zouden jullie gemiddeld fietsen denken jullie?
Ligt aan een aantal factoren zoals wind, hellingen, een weg met hobbels en gaten of mooi geasfalteerd, stoplichten, drukte waardoor je er soms niet langs kan..Als ik lekker door kan knallen dan haal ik wel 37-38 gemidd. minimaal 32-33 gemidd. indien opstakels, wind, ect,ectquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:25 schreef YuriGagarin het volgende:
Op een stuk van 45km, hoe snel zouden jullie gemiddeld fietsen denken jullie?
Top, weet ik waar ik zijn moet volgend jaarquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:48 schreef Patroon het volgende:
Mijn schoenen verhaal lijkt een goed einde te krijgen.
Ik kan ze inruilen bij de winkel en ga morgen naar Arnhem om Sidi's te passen. Wil de Ergo 2 en Genius 6.6 passen en vergelijken. De Sidi's vallen erg smal en passen dus ook goed bij mijn smalle voet.
Cycletrend in Drachten levert een prima service in deze!
Vergeet de doorrijlichten niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:21 schreef Letterman het volgende:
[..]
Ligt aan een aantal factoren zoals wind, hellingen, een weg met hobbels en gaten of mooi geasfalteerd, stoplichten, drukte waardoor je er soms niet langs kan..Als ik lekker door kan knallen dan haal ik wel 37-38 gemidd. minimaal 32-33 gemidd. indien opstakels, wind, ect,ect
Ja tuurlijk maar de verbetering tov R500 is niet heel veel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
FR7 zijn hele goede wielen hoor voor de prijs. Zijn ook retestijf. Kan loeihard aanzetten en remmen slijten niet aan.
Klopt. In 45km ben ik vlakbij de Baraque Michel. Dan haalt niemand een gemiddelde van 30. Ik zou voor dat stuk eerder iets van bijna 3 uur tellen met die klim (en wat er tussen ligt). Andersom is het dan weer een heel ander verhaalquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:21 schreef Letterman het volgende:
[..]
Ligt aan een aantal factoren zoals wind, hellingen, een weg met hobbels en gaten of mooi geasfalteerd, stoplichten, drukte waardoor je er soms niet langs kan.
Je moet ook een beetje geluk hebben met die wielen, de kwaliteitscontrole is niet zo best. Zo heb ik twee gloednieuwe RS-10 setjes gezien (opvolger van de 500) die ik maar matig vond. De eerste kwam met een losse spaak en een hoogteslag, was onherstelbaar en onrijdbaar. De tweede had ook al een behoorlijke slag in het achterwiel en een ongelijk aanvoelende spaakspanning. Dan is het wachten op problemen. Je gewicht is ook een belangrijke factor. Jij weegt niet veel meer dan een prittstift dus dat scheelt alquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:24 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar de verbetering tov R500 is niet heel veel.
De kwaliteit van R500 (vooral van de nieuwere versies, 2010 etc.) wordt zwaar onderschat omdat er een paar schreeuwers op het internet zijn die niet fatsoenlijk met wielen op kunnen gaan. Heb er zelf met veel plezier heel veel kilometers op gefietst.
Goeiemorgenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:20 schreef Patroon het volgende:
Ik zie nu pas de topic titel haha hardstikke leuk Freddeh!
Geweldig Freddeh, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:41 schreef Freddeh het volgende:
Het gaat een feitje worden... meet in AppelschaBank is akkoord.
Gefeliciteerd man! Kunnen we straks samen een blok omquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:41 schreef Freddeh het volgende:
Het gaat een feitje worden... meet in AppelschaBank is akkoord.
Gefeliciteerd! Maar een beetje wielrenner gaat natuurlijk niet door het Drents-Friese Wold fietsen met die verschrikkelijke schelpenpadenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:12 schreef Freddeh het volgende:
Ik zit daar direct tegen het bos aan, dus kan ook uit de wind blijven als ik zou willen. Of gewoon de landwegen pakken. Heerlijk, ik heb er echt zin inDenk dat we wel een aardig regio-pelotonnetje kunnen creëren hoor.
Tandje Hoger, dat is een studentenvereniging. Zijn inderdaad wel debielen, ben ik namelijk ook lid vanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat groepje debielen waar (als ik me niet vergis) Tommeke bij hoort
Ach ja, haal weer eens van alles door elkaar. Ben ook ff niet bij fietsen met m'n hoofd nuquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tandje Hoger, dat is een studentenvereniging. Zijn inderdaad wel debielen, ben ik namelijk ook lid van
ortlieb front rollerquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:19 schreef Oksel het volgende:
Gevonden, een 'pakaftas' zoek ik nog.
[ afbeelding ]
pics?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:10 schreef Oksel het volgende:
Ik heb wel zo prachtig gefietst.. mooiste route van Europa volgens sommigen.
Eigenlijk heel goed. Proberen nu aannemers te bereiken maar dat blijkt lastig in de bouwvak..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:41 schreef Freddeh het volgende:
Zeker, hopen dat jij ook snel wat vindt
Hoe is het gegaan met je huizenkijkdag?
Zeker. Hier de routequote:
Was daar ook vorige week, zelfde bocht, vast dezelfde fotograaf. Die idioot stond twee dagen achter elkaar in de weg, moest twee keer remmen en uitwijken omdat hij middenop de weg bleef staan met z'n cameraquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 01:48 schreef Gripper het volgende:
Oh, ik vond in de vakantiekrat nog het verfrommelde visitekaartje van zo'n Alpe d'Huez fotograaf. Zowaar sta ik er redelijk soignée op, tong niet uit mn bek enzo. Alleen ik moet nu toch echt eens rood-wit-zwarte handschoentjes en helm gaan kopen, ze combineren niet echt met de rest van mn kleding en fiets...
[ afbeelding ] en [ afbeelding ]
Je ziet gewoon niet genoeg af.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:32 schreef Oksel het volgende:
Nee, dat niet..Je bent gewoon een wijf kaas..
De mooiste uitzichten heb ik niet op de foto trouwens.
Met twee vingers in je neusgat bedoel je? Ik zou zeggen van wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:40 schreef Oksel het volgende:
Bloedsmaak in de mond, is dat diep genoeg?
Neequote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:11 schreef Holenbeer het volgende:
om maar even te vloeken in de kerk:
iemand nog tips voor een mooi zadeltasje?
Da's waar... De oorzaak zei hij er niet bij.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met twee vingers in je neusgat bedoel je? Ik zou zeggen van wel.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef Holenbeer het volgende:
misschien had ik de nadruk op zadeltasje moeten leggen.
Als ik 1 binnenbandje, de bandenlichters en het tooltje erin kan krijgen ben ik meer dan tevreden.
als ik die omschrijving van jou lees Freddeh kan ik zelfs schone kleding meenemen![]()
Ik moest ooit halverwege de cauberg janken...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
Breath-taking vast Oksel. Moest je nog janken? Ik doe dat soms, zeker als je goed afgezien hebt wordt je emo.Ik heb wel meerdere keren moeten huilen in de bergen vanwege de vergezichten.
Lowriderquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:13 schreef Oksel het volgende:
Ja, hoi, ik leef nog
Weet iemand hoe zo'n fietstas heet die je aan de voorkant naast je wiel vastmaakt? Dus naast je voorwiel? Een Easy-rider ofzo?
Ik gebruik meestal een rackpack en een stuurtas. Daar past genoeg in voor een serieuze dagrit. Ook in het voor- of najaar, als je onderweg wat extra kledingmoet aantrekken of juist het teveel aan kleding moet uittrekken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:17 schreef Holenbeer het volgende:
maar laat ik het anders vragen:
stel, jullie doen een lange tocht, waar laten jullie dan je eten? Ik heb in de achterzakken, een binnenbandje, een tooltje, wat bandenlichters, een telefoon en een sleutel. Er is dan ruimte over voor 1 of 2 mueslirepen, maar veel meer kan er niet bij.
Je bedoelt dat ze naar boven is gelopen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:11 schreef No-P het volgende:
Terug uit de Alpen, erg mooi gefietst. Crêt de Chatillon vond ik de mooiste col, vanuit Annecy. Daarna de col de l'epine waar geen enkele andere fietser was. Respect voor mijn vriendin die met weinig fietsen toch overal boven kwam met 34-25.
!!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:28 schreef nodisch18 het volgende:
Ik moest ooit halverwege de cauberg janken...
die staat voor komende zaterdag op de planning. Wordt mijn debuut daarquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:11 schreef Remzz het volgende:
Rondje Holterberg gedaan kon mooi, net voor de regen wel benauwd.
Mooi, dat rondje R'dam. Uiteraard niet standaard, maar er zijn weers en/of gelegenheids omstandigheden waardoor dit een leuk rondje is vanuit Delft!quote:
Leuk kunnen duiken? Vandaag was volgens mij perfect kwa omstandigheden muv onweer eind van de dag natuurlijk.quote:
super zelfs, de eerste duik bij scharendijke hadden we geweldig zicht. De volgende duik bij dreischoor was ook heel aardig. De laatste duik bij de zeelandbrug was qua zicht om te janken, zeker toen de lamp van mijn maat er na 2 minuten mee stopte...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Leuk kunnen duiken? Vandaag was volgens mij perfect kwa omstandigheden muv onweer eind van de dag natuurlijk.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze naar boven is gelopen?![]()
@Oksel: mooie foto's! Ik heb die route twee jaar geleden met de auto gedaan, dat was ook al een feest. Kan me voorstellen dat het met de fiets geweldig is. Ken je het Top Gear filmpje van de Audi RS4 en de steilewandklimmers? Is daar opgenomen
"Om die bocht zijn we er bijna" (moesten toen nog 300m de lucht in). Ze was dus niet altijd een blij onderweg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze naar boven is gelopen?![]()
Zelfs het kleinste fietstasje is nog niet soignee!!!!!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:19 schreef Holenbeer het volgende:
misschien had ik de nadruk op zadeltasje moeten leggen.
Als ik 1 binnenbandje, de bandenlichters en het tooltje erin kan krijgen ben ik meer dan tevreden.
als ik die omschrijving van jou lees Freddeh kan ik zelfs schone kleding meenemen![]()
soignee kan me gestolen worden. Ik fiets ook met een fietsbel en een campa/shimano mix. Heb tevens een fietspompje aan het frame hangen, shag op de benen en momenteel nog een houdertje voor een achterlampje.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs het kleinste fietstasje is nog niet soignee!!!!!
Maar waarom die bandenlichters en een tooltje? Die (vouw)banden druk je toch zo van de velg af? Ik neem nooit meer mee dan één binnenbandje en één CO2 patroon. Beetje egoistisch misschien maar in geval van nood is er altijd wel iemand die met een hele gereedsschapkoffer rondrijdt. En die zijn maar wat blij wanneer ze een stuk gereedschap aan je mogen uitlenen. Maar zeg nu eerlijk, wanneer heb je nu onderweg gereedschap nodig als je zorgt dat je racefiets gewoon perfect in orde is?
Idd, Zeker in zo'n omgevingquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:21 schreef jpjedi het volgende:
In je eentje fietsen 'jammer' ?
Ik fiets niets liever dan in mijn eentje!
Ik heb hem voor 130 euro gekocht. Op internet staan ze voor 115 ofzo maar dan komen er nog verzendkosten bij door het gewicht. Ik dacht inpakken en meenemen!quote:
Bedankt man! Ja de cranks zijn volledig rond te draaien en achter wiel kan er uiteraard ook uit. Perfecte standaard omdat hij ingeklapt erg weinig ruimte inneemt en dus makkelijk mee te nemen. Qua hoogte is hij ook instelbaar dus ideaal als je bijv. stuurlintje moet doen zet je de standaard wat lager en moet je bij de ketting zijn dan doe je hem wat hoger. ARBO wrijft in zijn handjes met zo'n standaardquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:57 schreef Freddeh het volgende:
Zo, mooie schoenen man!
Kun je de cranks nog helemaal ronddraaien op die standaard?
Kreeg je die fiets er ook bij?quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb hem voor 130 euro gekocht. Op internet staan ze voor 115 ofzo maar dan komen er nog verzendkosten bij door het gewicht. Ik dacht inpakken en meenemen!
[..]
Bedankt man! Ja de cranks zijn volledig rond te draaien en achter wiel kan er uiteraard ook uit. Perfecte standaard omdat hij ingeklapt erg weinig ruimte inneemt en dus makkelijk mee te nemen. Qua hoogte is hij ook instelbaar dus ideaal als je bijv. stuurlintje moet doen zet je de standaard wat lager en moet je bij de ketting zijn dan doe je hem wat hoger. ARBO wrijft in zijn handjes met zo'n standaard
Het was eigenlijk zo, ik kocht die schroevendraaier en kreeg de fiets en standaard er zo bijquote:
Mooie comebackquote:Op zondag 7 augustus 2011 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het was eigenlijk zo, ik kocht die schroevendraaier en kreeg de fiets en standaard er zo bij
Nu nog even ala Fok!quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het was eigenlijk zo, ik kocht die schroevendraaier en kreeg de fiets en standaard er zo bij
watt houdt dat in? (a)quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Patroon het volgende:
Jongens wat voor voorblad rijden jullie? Het viel mij op dat ik het grootste blad voor vanmiddag wel erg makkelijk rond kreeg en wat blijkt? Ik heb een 50 voor en als grootste achter een 12. Ik denk toch dat ik er maar een 52 op ga gooien..
Aantal tandjes wat het voorblad heeft.quote:
39-53 voor, 12-23 achter (geloof ik)quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:57 schreef Patroon het volgende:
Jongens wat voor voorblad rijden jullie? Het viel mij op dat ik het grootste blad voor vanmiddag wel erg makkelijk rond kreeg en wat blijkt? Ik heb een 50 voor en als grootste achter een 12. Ik denk toch dat ik er maar een 52 op ga gooien..
Bekend issue, had altijd last van een gevoelloos zaakje, tot enkele uren na de rit. Met OkselFest was het zelfs zo erg dat het gevoel pas de volgende ochtend helemaal terug was. Met mijn huidige zadel geen last meer van gehad, maar ben nog steeds aan het stellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:35 schreef Patroon het volgende:
Heb trouwens het zadel een kleine tik met de punt naar beneden gedaan en de slaapzak is niet meer terug gekomen. Ook niet bij de diepe zit onderin de beugels, dan kwam het altijd snel opzetten. Natuurlijk ook logisch omdat dan de zenuwen en bloedtoevoer in de knoei komt.
Dat is dus een goed wedstrijd verzet voor Amateurs?quote:
Hij is nu een fractie naar beneden..eigenlijk niet te zien. Zal eens even een foto maken voor je.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Bekend issue, had altijd last van een gevoelloos zaakje, tot enkele uren na de rit. Met OkselFest was het zelfs zo erg dat het gevoel pas de volgende ochtend helemaal terug was. Met mijn huidige zadel geen last meer van gehad, maar ben nog steeds aan het stellen.
hangt dat niet heel erg van persoon tot persoon af? Wanneer ik fiets (geen wedstrijden), let ik meer op cadans dan verzet. Ik probeer een cadans van 90+ aan te houden met een tempo van 33+quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is dus een goed wedstrijd verzet voor Amateurs?
Ik zit er aan te denken eerst nog door te blijven trainen op de 50 voor zodat ik mijn knieen niet gelijk kan overbelasten. Eerst de spieren maar wat ontwikkelen.
Klopt daarvoor train je dan op het binnenblad om hoog cadans te hebben. In de wedstrijden moet je wel mee kunnen met je hoge cadans verzetje als het boven de 50km/h gaat (bijv. sprint). Dus daar heb je dan een max verzet voor, niet om constant rond te draaien.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hangt dat niet heel erg van persoon tot persoon af? Wanneer ik fiets (geen wedstrijden), let ik meer op cadans dan verzet. Ik probeer een cadans van 90+ aan te houden met een tempo van 33+
De een fietst makkelijker op kracht (en dus lager cadans), de ander fietst graag met een hoog cadans.
Tandjes tellen op je bladen..quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:00 schreef Snaggie het volgende:
Hoe kan je zien welk verzet je rijdt dan? Sorry ben echt een noob.
zonder enige wedstrijdervaring, maar met 50 voorblad moet je toch ook wel makkelijk meekomen met 50+kmph en een redelijk cadans? Als ik aanzet op 39-12 komt ik er ook wel overheen. Ik heb dan wel een cadans wat ik niet lang vol kan houden, maar als je dan nog kan schakelen naar een 50 voor...quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt daarvoor train je dan op het binnenblad om hoog cadans te hebben. In de wedstrijden moet je wel mee kunnen met je hoge cadans verzetje als het boven de 50km/h gaat (bijv. sprint). Dus daar heb je dan een max verzet voor, niet om constant rond te draaien.
de (nieuwe?) tiagra groep heeft pijltjes op de shifters die aangeeft in welk verzet je rijdt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Tandjes tellen op je bladen... Wellicht staat het er ook wel op, dat weet ik niet..
Ik heb overigens ook geen idee met wat voor cadans ik meestal rij.. Voor mn gevoel veel te laag..
Maar die geeft niet aan hoeveel tandjes dat verzet heeftquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:32 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
de (nieuwe?) tiagra groep heeft pijltjes op de shifters die aangeeft in welk verzet je rijdt.
Even zal het te doen zijn. Maar een hele wedstrijd lang kan je beter op 53 rijden. De efficiëntie is dan veel hoger. Op een 50-11 kan je ook lang mee maar wordt niet aanbevolen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:30 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
zonder enige wedstrijdervaring, maar met 50 voorblad moet je toch ook wel makkelijk meekomen met 50+kmph en een redelijk cadans? Als ik aanzet op 39-12 komt ik er ook wel overheen. Ik heb dan wel een cadans wat ik niet lang vol kan houden, maar als je dan nog kan schakelen naar een 50 voor...
maar zoals ik al zei, ik heb geen wedstrijdervaring. Het enige waar ik af en toe om sprint zijn de plaatsnaambordjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |