abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100243485

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:38
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 24
Regio: Groningen.
Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser
Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.

ultra_ivo
Leeftijd: 43
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs

http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link)

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Gripper
Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880
Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier!

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 23 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

No-P
Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde Campagnolo Mirage
Doel voor dit seizoen: 4000km

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Cyclinggirl
Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Regio: Utrecht
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Narcotical
Leeftijd: 21
BMI: Veel te hoog helaas
Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag)
Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage)
Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets

Kaasplankje

Leeftijd: 34
BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang
Regio: ZH
Fiets: Lorini Campagnolo chorus
Licentie: amateur
Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België

Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km

nodisch18
Leeftijd: 30
Regio: Eindhoven
Fiets: Canondale Caad 9
Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km)

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren.
pi_100243495
First in.
pi_100244009
First out..

:') Ik vandaag voor 't eerst weer op de fiets 8-)

na 200 meter een lekke band _O-

Gelukkig heb ik nog een gewone fiets... :@
Ja doei.
pi_100244060
Ohw, da's balen zeg! :{ Maar hoe is het met je knie? Je zit nu toch nog in de UK? Of tijdelijk weer in NL?
pi_100244203
Ik zit nog in Hull, en zal daar naar verwachting de komende jaren nog wel zitten.
De knie is een flink stuk beter. Vocht is nog niet helemaal weg en her en der nog wat pijntjes, maar da's vooral als ik op m'n knieën ofzo ga zitten. Maar ik loop weer hard en ging vandaag voor 't eerst weer spinnen!

En jij? Alweer wat meer gefietst? :D
Ja doei.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:09:55 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100246535
Warm vandaag, lekker zitten pootjebaden in de Kralingse Plas tijdens de lunchpauze, die extra lang was. :z

Ik wilde al met de fiets naar het werk gaan, maar dat kan donderdag pas omdat ik moet doggysitten op de hond van de buren. :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:30 schreef Freddeh het volgende:

Ik geloof je zo... Ik herinner me daar van een paar topics geleden ook een opmerking over van jou. Sterker nog... Volgens mij riep je tijdens Okkiefest ook al iets dergelijks :+
A dirty mind is a joy forever. *)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:27:32 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100247397
Nu gaan we binnenkort naar Noord-Italië op vakantie, alleen moet ik nog even bedenken waar precies.

Ik wil graag een relaxte plek met mooie natuur, en een of meerdere stadjes in de buurt om lekker uit eten te gaan of een beetje rond te hangen. En last but not least een paar mooie fietsroutes in de buurt.

We zijn al eens in de omgeving Bormio geweest (Stelvio, Gavia, Mortirolo, Öfenpas, Berninapas, etc.)

Iemand met een gouden tip?
pi_100248105
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
Nu gaan we binnenkort naar Noord-Italië op vakantie, alleen moet ik nog even bedenken waar precies.

Ik wil graag een relaxte plek met mooie natuur, en een of meerdere stadjes in de buurt om lekker uit eten te gaan of een beetje rond te hangen. En last but not least een paar mooie fietsroutes in de buurt.

We zijn al eens in de omgeving Bormio geweest (Stelvio, Gavia, Mortirolo, Öfenpas, Berninapas, etc.)

Iemand met een gouden tip?
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100248116
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:49:55 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100248514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Het is maar een klein stukje, stoempen!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:53:12 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100248708
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef Patroon het volgende:

Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!
Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:07:24 #12
342505 Anti-vermoeidheid
DigitaleVitamine C
pi_100249406
quote:
Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!
pi_100249793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:07 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:

[..]

Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!
:')
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_100250159
quote:
Ken jouw niveau niet maar ik kom met 39x25 niet omhoog. Ik ben dan erg blij met mijn "granny wheel" van 34x28. Echter het echt debiel steile stuk is niet zo lang (met die slinger) dus op de macht met goede beenspieren moet ook wel gaan met 39x25.
pi_100250363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit nog in Hull, en zal daar naar verwachting de komende jaren nog wel zitten.
De knie is een flink stuk beter. Vocht is nog niet helemaal weg en her en der nog wat pijntjes, maar da's vooral als ik op m'n knieën ofzo ga zitten. Maar ik loop weer hard en ging vandaag voor 't eerst weer spinnen!

En jij? Alweer wat meer gefietst? :D
Gisteren 50km he :)
pi_100251594
Voor Freddeh

Hoe ik hem kocht (2e hands):

foto's van paar weken geleden:

Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed 8-)
pi_100254707
Vanavond naar Surhuisterveen geweest, wat kunnen die jongens een tempo houden in een bocht, erg knap :) Leuk om is te zien :)
Johnny Hoogerland in het begin van de wedtrijd betrokken bij valpartij met wederom een hek.... hoe precies afgelopen weet ik zo niet ....
pi_100254822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:
Voor Freddeh

Hoe ik hem kocht (2e hands):

[ afbeelding ]

foto's van paar weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed 8-)
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
pi_100255771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoek }:|

maar serieus, zal vast een kern van waarheid inzitten. Zolang ik er prima op kan fietsen kan ik me er alleen niet zo druk om maken dat ze vaak uit elkaar vielen van ellende. Het verhaal van loslatende lijm in de lugs is overigens wel nieuw voor mij.
pi_100256664
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:23 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoek }:|

maar serieus, zal vast een kern van waarheid inzitten. Zolang ik er prima op kan fietsen kan ik me er alleen niet zo druk om maken dat ze vaak uit elkaar vielen van ellende. Het verhaal van loslatende lijm in de lugs is overigens wel nieuw voor mij.
Oke het kwam misschien wat bot over maar zo is het zeker niet bedoelt. Ik viel destijds ook voor die fiets en wist op dat moment ook niks van loslatende lugs. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht had ik het met de fietsenmaker nog over de fiets die ik 9 jaar geleden had. Hij kwam toen met dat verhaal over loslatende lugs. Trouwens was het makkelijk te herstellen met superlijm. Ik vroeg hem daarop hoe stijf die frames zijn in vergelijking met de oversized carbonnen frames van nu. Hij vertelde toen dat die frames helemaal niet stijf zijn en dat Look en Time (zelfde soort frames) destijds daar ook om bekend stonden. Tegenwoordig worden die smalle carbonnen frames dus ook niet meer gemaakt mede om die reden dat oversized nu éénmaal super stijf is. Door het lichte gewicht kan je meer carbon (oversized) op een frame drukken zonder te zwaar te worden zoals bij Alu.
pi_100260218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Denk dat dat vooral aan de tijd ligt hoor. Dat zijn dan frames uit de begintijd van Carbon. Ondertussen zijn ze 10 jaar verder in ervaring met carbonnen frames en is het dus al lang niet meer nodig om oversized frames te produceren. Dat dit nog wel op grote schaal gebeurd heeft denk ik meer met mode te maken. Bovendien is het ook duurder om een goed, stijf frame te maken met lugs en smallere buizen.

Gebeurd wel en levert mooie fietsen op. Voorbeeld:

Voordeel van de methode met losse buizen is dat je een frame veel makkelijker op maat kan maken.
pi_100260295
Ben ik het niet mee eens. De 1 1/2" balhoofdlagers doen nu pas hun intrede en dat heeft alles te maken met de oversized carbon frames. Ze worden eerder nog dikker dan dunner in wezen.
pi_100260360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:12 schreef jpjedi het volgende:
Ben ik het niet mee eens. De 1 1/2" balhoofdlagers doen nu pas hun intrede en dat heeft alles te maken met de oversized carbon frames. Ze worden eerder nog dikker dan dunner in wezen.
Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.
pi_100260369
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.
En de prijs natuurlijk :P Frame hierboven kost geloof ik 5000 dollar..
pi_100260431
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.
Trento is ook wel leuk.

@Holenbeer: ik zie het verschil niet? :p Of was het alleen dat snufje antisoignee dat de 'bereider' eraan heeft toegevoegd? ;) Het zou al helpen als je een iets minder 90's stuurlintje monteert. Vind het wel een mooie fiets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')