A dirty mind is a joy forever.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:30 schreef Freddeh het volgende:
Ik geloof je zo... Ik herinner me daar van een paar topics geleden ook een opmerking over van jou. Sterker nog... Volgens mij riep je tijdens Okkiefest ook al iets dergelijks
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
Nu gaan we binnenkort naar Noord-Italië op vakantie, alleen moet ik nog even bedenken waar precies.
Ik wil graag een relaxte plek met mooie natuur, en een of meerdere stadjes in de buurt om lekker uit eten te gaan of een beetje rond te hangen. En last but not least een paar mooie fietsroutes in de buurt.
We zijn al eens in de omgeving Bormio geweest (Stelvio, Gavia, Mortirolo, Öfenpas, Berninapas, etc.)
Iemand met een gouden tip?
Het is maar een klein stukje, stoempen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef Patroon het volgende:
Porlezza echt italiaans dorpje aan het Luganomeer net over de grens bij Switserland. Erg mooi!
Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:07 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
[..]
Lukt makkelijk. Heb hem wel eens op het buitenblad gedaan!
Ken jouw niveau niet maar ik kom met 39x25 niet omhoog. Ik ben dan erg blij met mijn "granny wheel" van 34x28. Echter het echt debiel steile stuk is niet zo lang (met die slinger) dus op de macht met goede beenspieren moet ook wel gaan met 39x25.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Gisteren 50km hequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit nog in Hull, en zal daar naar verwachting de komende jaren nog wel zitten.
De knie is een flink stuk beter. Vocht is nog niet helemaal weg en her en der nog wat pijntjes, maar da's vooral als ik op m'n knieën ofzo ga zitten. Maar ik loop weer hard en ging vandaag voor 't eerst weer spinnen!
En jij? Alweer wat meer gefietst?
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:
Voor Freddeh
Hoe ik hem kocht (2e hands):
[ afbeelding ]
foto's van paar weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed
hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoekquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
Oke het kwam misschien wat bot over maar zo is het zeker niet bedoelt. Ik viel destijds ook voor die fiets en wist op dat moment ook niks van loslatende lugs. Toen ik mijn nieuwe fiets kocht had ik het met de fietsenmaker nog over de fiets die ik 9 jaar geleden had. Hij kwam toen met dat verhaal over loslatende lugs. Trouwens was het makkelijk te herstellen met superlijm. Ik vroeg hem daarop hoe stijf die frames zijn in vergelijking met de oversized carbonnen frames van nu. Hij vertelde toen dat die frames helemaal niet stijf zijn en dat Look en Time (zelfde soort frames) destijds daar ook om bekend stonden. Tegenwoordig worden die smalle carbonnen frames dus ook niet meer gemaakt mede om die reden dat oversized nu éénmaal super stijf is. Door het lichte gewicht kan je meer carbon (oversized) op een frame drukken zonder te zwaar te worden zoals bij Alu.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:23 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
hee, wil jij wel even lief tegen mijn fiets doen en mijn trots niet vergelijken met een vaatdoek![]()
maar serieus, zal vast een kern van waarheid inzitten. Zolang ik er prima op kan fietsen kan ik me er alleen niet zo druk om maken dat ze vaak uit elkaar vielen van ellende. Het verhaal van loslatende lijm in de lugs is overigens wel nieuw voor mij.
Denk dat dat vooral aan de tijd ligt hoor. Dat zijn dan frames uit de begintijd van Carbon. Ondertussen zijn ze 10 jaar verder in ervaring met carbonnen frames en is het dus al lang niet meer nodig om oversized frames te produceren. Dat dit nog wel op grote schaal gebeurd heeft denk ik meer met mode te maken. Bovendien is het ook duurder om een goed, stijf frame te maken met lugs en smallere buizen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zo'n geplakt carbonnen frame. Heb vroeger ook zo'n fiets gehad. Hoorde van mijn FM dat er nog wel eens een frame terug kwam omdat het plaksel in de verbindingsstukken los liet. Mooie fiets maar jammer dat ze zo slap zijn als een vaatdoek. Omdat carbon een licht materiaal is kunnen ze de frames veel meer oversized maken zonder dat ze veel te zwaar worden. Dit frame is eigenlijk te dun voor carbon om stijf genoeg te zijn.
Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:12 schreef jpjedi het volgende:
Ben ik het niet mee eens. De 1 1/2" balhoofdlagers doen nu pas hun intrede en dat heeft alles te maken met de oversized carbon frames. Ze worden eerder nog dikker dan dunner in wezen.
En de prijs natuurlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt, je ziet er ook maar heel weinig. Maar volgens mij heeft dat dus meer met de vraag/mode te maken dan dat het technisch onmogelijk is om een een stijf frame met dunne buizen te maken.
Trento is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ok thanks, ik kijk er even naar, wel mooi aan het meer.
Corvara? Zit je midden in de dolomieten, in de lus van de Sella ronde, en je kunt er alle passen uit de dolomietenmarathon rijden.quote:
Ik heb gemiddeld om de 5000km een lek bandje. Maar ja, zorgen dat je op tijd vervangt he.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe vaak hebben jullie nou een lekke band mensen? Ik vraag het omdat ik de laatste 2800 km geen lekke band meer heb gehad. Ben zelfs gisteren nog een stuk over schelpen- en grindpaadjes op de Veluwe gefietst (met dank aan die fantastische fietsbordjes van de Fietsbond) en geen enkel probleem...
Misschien komt het ook doordat ik vorig jaar buitenbanden met wat extra profiel heb aangeschaft...
Stel dat je er nou een wit lintje op slingert, en een wit zadel. Is dat niets? Kleurt volgens mij wel goed bij de witte accenten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Holenbeer het volgende:
Voor Freddeh
Hoe ik hem kocht (2e hands):
[ afbeelding ]
foto's van paar weken geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oud beestje, maar wel mijn trots. Met een campa/shimano mix als afmontage, een fietsbel en een houdertje voor achterlicht erop gemonteerd niet helemaal soigne, maar de bereider maakt veel goed
zit ook niet echt verschil in. Freddeh vroeg overzichtsfoto's, had recente foto's alleen van binnen, vandaar dat ik een vroegere foto erbij heb gezet. Paar kleine verschillen zijn de km teller, de bel, de lamphouder en het zadel die iets hoger staat. Niets noemendswaardig dus. Het doel was ook niet een verschil te laten zien.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Trento is ook wel leuk.
@Holenbeer: ik zie het verschil niet? :p Of was het alleen dat snufje antisoignee dat de 'bereider' eraan heeft toegevoegd?Het zou al helpen als je een iets minder 90's stuurlintje monteert. Vind het wel een mooie fiets!
sinds ik mijn nieuwe racefiets heb (sinds februari) nog niet lek gereden (ong. 3000 km).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe vaak hebben jullie nou een lekke band mensen? Ik vraag het omdat ik de laatste 2800 km geen lekke band meer heb gehad. Ben zelfs gisteren nog een stuk over schelpen- en grindpaadjes op de Veluwe gefietst (met dank aan die fantastische fietsbordjes van de Fietsbond) en geen enkel probleem...
Misschien komt het ook doordat ik vorig jaar buitenbanden met wat extra profiel heb aangeschaft...
Dat lukt welquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Cosmics Carbone SL zijn 675 bij Hopmans in Bergen op Zoom. Daar heb ik ze ook gekocht. Staan als zeer degelijk en sterk bekend. Waarbij ik het trouwens al wel weer voor elkaar heb gekregen om een scheur in de velg te krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
de mavics zijn iets stiller, en ook ietsje duurder. 700 ¤ is de laagste prijs die ik kon vinden, mijn supra's waren 650 bij mantel. Ik vind ze aardig stijf, alleen bij staand hard aanzetten lopen de remmen iets aan. Bochten nemen op volle snelheid gaat prima, ze geven geen krimp.
Kiltunnel door, langs Puttershoek en dan de Heinenoord door, dan langs Heerjansdam en Zwijndrecht terug naar Dordt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Ik heb gisteren rondje Hoekse waard gedaan, 90km
Oei.. Balen man!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:48 schreef Bismarck het volgende:
Ben benieuwd naar jullie gedachten over het volgende.
Ik ben gisteren ten val gekomen op de boulevard van Katwijk. Een passant stak de zebra en ik maakte de inschatting dat hij voldoende doorgelopen zou zijn zodat ik achter hem kon passeren. Ik reed toen ongeveer 32 km/h. Passant wordt kennelijk geroepen door iemand of ziet iemand want hij stopt en zet notabene een stap achteruit op de zebra. Ik kan hem niet ontwijken en knal vol tegen hem aan. Gelukkig had die persoon niets. Ik zelf heb wat schaafwonden op de knie en een gescheurde wenkbrauw. De wenkbrauw is in het ziekenhuis gelijmd. Droeg gelukkig een helm, die hoogstwaarschijnlijk vervangen moet worden.
Schade aan de fiets beperkt zich tot een slag in het voorwiel en wat beschadigingen aan de shifters, het zadel, zijkant pedalen etc. De uitstekende delen zeg maar. Frame zelf is intact.
Ik neem aan dat zijn verzekering niet thuis geeft aangezien hij op de zebra liep en het dus mijn fout was, ongeacht dat die man stilstond op de zebra? Wat jullie?
Kut inderdaad. Denk ook dat je het via de verzekering wel kan vergeten. Heb je toevallig ook een NTFU verzekering?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oei.. Balen man!Klinkt als een flinke valpartij.
Volgens mij ben je verplicht om te wachten tot voetgangers het zebrapad geheel hebben verlaten. Denk dus ook dat het moeilijk gaat worden om iets terug te krijgen van je verzekeraar; maar (gelukkig) ben ik hierin geen expert.
Ik heb even gezocht; doorrijden met voetganger op het zebrapad waaruit letsel of schade ontstaat is een overtreding/misdrijf. Ik denk dat je dus al van geluk mag spreken dat de voetganger er ongeschonden vanaf is gekomen..quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:48 schreef Bismarck het volgende:
Ben benieuwd naar jullie gedachten over het volgende.
Ik ben gisteren ten val gekomen op de boulevard van Katwijk. Een passant stak de zebra en ik maakte de inschatting dat hij voldoende doorgelopen zou zijn zodat ik achter hem kon passeren. Ik reed toen ongeveer 32 km/h. Passant wordt kennelijk geroepen door iemand of ziet iemand want hij stopt en zet notabene een stap achteruit op de zebra. Ik kan hem niet ontwijken en knal vol tegen hem aan. Gelukkig had die persoon niets. Ik zelf heb wat schaafwonden op de knie en een gescheurde wenkbrauw. De wenkbrauw is in het ziekenhuis gelijmd. Droeg gelukkig een helm, die hoogstwaarschijnlijk vervangen moet worden.
Schade aan de fiets beperkt zich tot een slag in het voorwiel en wat beschadigingen aan de shifters, het zadel, zijkant pedalen etc. De uitstekende delen zeg maar. Frame zelf is intact.
Ik neem aan dat zijn verzekering niet thuis geeft aangezien hij op de zebra liep en het dus mijn fout was, ongeacht dat die man stilstond op de zebra? Wat jullie?
Nee, dat geld dus voor niet remmen maar bv achterlangs passeren zoals jij deed.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht; doorrijden met voetganger op het zebrapad waaruit letsel of schade ontstaat is een overtreding/misdrijf. Ik denk dat je dus al van geluk mag spreken dat de voetganger er ongeschonden vanaf is gekomen..
Zijn er regels over hoe je moet oversteken op een zebrapad? Ik kan mij voorstellen dat je er niet mag gaan zitten picknikken oid.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:44 schreef Bismarck het volgende:
Hij had mij uberhaupt niet gezien dus zijn plotselinge verandering in gedrag is geen resultante van het feit dat ik er aan kwam. Rederlijkerwijs had ik mogen verwachten dat hij de zebra zou oversteken. Dat hij een stap achteruit zou zetten hoorde redelijkerwijs in ieder geval niet bij de verwachtingen.
Laat onverlet dat hij op een zebra overstak en dat ik fout zit. Dank voor de reacties.
Was blij met 13-29 achter ipv mijn 11-25. 29-39 dan ook gebruikt op Keutenberg en ook op de Eysenbosweg (oid). Ben echter 105 kg en matig getraind.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:42 schreef marcodej het volgende:
Ga ik de Keutenberg redden met 39x25? Ga volgende week een paar dagen naar Vaals... Anders kan ik eventueel nog een 34 monteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |