I second dat!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:45 schreef Ikmoestlachen het volgende:
waardering voor juist d-/t-gebruik
Is het omdat ie een (Ata)Turk(?) is?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:45 schreef Ikmoestlachen het volgende:
waardering voor juist d-/t-gebruik
Aardige kerel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:45 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan!
Maar serieus, ik ken ataturk wel.
Fappenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:46 schreef Teezie het volgende:
Ik las het woordje doner kebap en kreeg onzettende honger, wat te doen?
Ik ken hem al vanaf de lagere school en weet sinds die tijd al de grote hoofdlijnen wat hij heeft betekend voor Turkije. Maar goed, een kwart van mijn klasgenoten was dan ook Turks op de lagere school.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:42 schreef amenth het volgende:
Ondertussen kennen gelukkig steeds meer fokkers hem wel, Mustafa Kemal Atatürk.
[ afbeelding ]
maar nog steeds kom ik regelmatig mensen tegen die grapjes over hem maken en niet eens serieus weten wat hij allemaal betekend heef voor Turkije en dus ook grotendeels voor jullie succesvolle opbouwing door de Turken 20 jaar geleden. dit valt me erg tegen aangezien hij 1 van de grootste grootheden uit het verleden is en waar je veel kan veel leren als je fylosofisch ingesteld ben
Mooi gesproken!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:49 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik ken hem al vanaf de lagere school en weet sinds die tijd al de grote hoofdlijnen wat hij heeft betekend voor Turkije. Maar goed, een kwart van mijn klasgenoten was dan ook Turks op de lagere school.
Maar goed, veel Fokkers zullen er weinig van afweten, net zo weinig als dat jij of ik weten van Oostenrijkse hervormers na WO 2.
Helemaal kwalijk nemen kan ik het de Fokkers niet... maar goed, je hebt wel gelijk dat als je de draak met Ataturk wilt steken, dat je ook moet weten wie hij was en wat hij voorstond (de grondlegger van het huidige Turkije die de scheiding van godsdienst en staat heeft geïntroduceerd). Zelfs een islamfobist als Wilders zou hem graag als vriend gehad hebben (dit even voor de rechtse bashers).
en daar ligt het probleem van ataturk, iets wat veel turken in turkije met name niet te horen krijgen, maar de laatste jaren is daar wel verandering gekomenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:49 schreef EricOscuro het volgende:
Zelfs een islamfobist als Wilders zou hem graag als vriend gehad hebben (dit even voor de rechtse bashers).
Dit zal historisch ook lastig zijn, wat Ataturks rol hierin was.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:52 schreef DrDentz het volgende:
Het doet er toch verder niet toe onder welke figuren daar genocides op Armeniërs gepleegd werden?
Alleen het verschil tussen Atatürk en Wilders is dat Atatürk zich nooit heeft afgezet tegen de islam, noch de moslims in een hoek heeft gezet als aanhangers van een fascistische ideologie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
en daar ligt het probleem van ataturk, iets wat veel turken in turkije met name niet te horen krijgen, maar de laatste jaren is daar wel verandering gekomen
Schijnbaar wel iets... je nam de moeite te reageren. Vraag jezelf eens af waarom?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:58 schreef Raap het volgende:
Ja maar wat boeit ons Holandsche mensen dat eigenlijk?
Goeie postquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:12 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Alleen het verschil tussen Atatürk en Wilders is dat Atatürk zich nooit heeft afgezet tegen de islam, noch de moslims in een hoek heeft gezet als aanhangers van een fascistische ideologie.
Hij overtuigde juist veel moslims om voor secularisme te tekenen. Dat iedereen vrij was om te geloven wat hij wilde, maar dat dit niet in de politiek en het rechtssysteem tot uiting kwam, omdat ook extremisten dan makkelijk dit konden misbruiken.
En zou Wilders zich op hetzelfde richten... dan zou ik Wilders een schouderklopje geven. Maar Wilders richt zich op alles wat moslim is.... hij richt zich niet op de positieve elementen van het secularisme... maar op het negatieve... hij vergelijkt elke moslim met een islamist.
Nou sorry, maar ik ken (en heb gekend) enorm veel moslims die onder de woorden van Wilders er erg slecht vanaf komen, terwijl ze feiteijk seculair zijn.
Dus nee, dat kan ik niet pikken... dat verdienen de mensen die ik ken en heb gekend niet... om als halve terroristen en geloofsfanaten weggezet worden.
Dus blame it on Wilders, en zijn verkeerde aanpak....
Maar jij werkt bij de bristolquote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:24 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Maar jij werkt bij de bristol
ik heb geen behoeft aan een zoveelste ataturk discussie hier op fok, maar heb jij je wel eens afgevraagd waarom ataturk door heel veel moslims over hele wereld wordt uitgekotst? juist omdat hij een van de belangrijkste mensen was die zich afzette tegen de islam, de islam in een hoek duwde, de islam ketende, imams aan de galg hing, imams vervolgde, die hem niet steunde, said nursi is de bekendste voorbeeld hiervan, waarom werden alle islamitische medresses gesloten en verboden? en is er nu 1 officiele staats instantie, die bepaald wie mag predikken en wie niet. waarom is de medresse van bv. mevlana in konya, die altijd een bloeiende islamitische traditie kende opeens gesloten en omgetoverd tot "museum" en is de semah iets geworden waar toersten een kaartje voor kopen om ze te zien "danesn" het in de hoek drukken van de islam is gewoon beleid van de staat en dat is het altijd geweest, neem bv die verbod voor kinderen die jonger zijn dan 12 om koran lessen te krijgen, waar de laatste tijd weer over wordt gedebatteerd, dat is gewoon een openlijke kruistocht tegen de islam, nee vrijheid van godsdienst is ver te zoeken in turkije en dat is niet alleen voor "minderheden" ataturk zou heel trots geweest zijn op wilders, zonder twijfelquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:12 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Alleen het verschil tussen Atatürk en Wilders is dat Atatürk zich nooit heeft afgezet tegen de islam
Een Nederlander die denkt dat hij meer weet van Turkse geschiedenis dan Turken, blijf jij maar bij je leest schoenmaker, en blijf gewoon je kaas maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb geen behoeft aan een zoveelste ataturk discussie hier op fok, maar heb jij je wel eens afgevraagd waarom ataturk door heel veel moslims over hele wereld wordt uitgekotst? juist omdat hij een van de belangrijkste mensen was die zich afzette tegen de islam, de islam in een hoek duwde, de islam ketende, imams aan de galg hing, imams vervolgde, die hem niet steunde, said nursi is de bekendste voorbeeld hiervan, waarom werden alle islamitische medresses gesloten en verboden? en is er nu 1 officiele staats instantie, die bepaald wie mag predikken en wie niet. waarom is de medresse van bv. mevlana in konya, die altijd een bloeiende islamitische traditie kende opeens gesloten en omgetoverd tot "museum" en is de semah iets geworden waar toersten een kaartje voor kopen om ze te zien "danesn" het in de hoek drukken van de islam is gewoon beleid van de staat en dat is het altijd geweest, neem bv die verbod voor kinderen die jonger zijn dan 12 om koran lessen te krijgen, waar de laatste tijd weer over wordt gedebatteerd, dat is gewoon een openlijke kruistocht tegen de islam, nee vrijheid van godsdienst is ver te zoeken in turkije en dat is niet alleen voor "minderheden" ataturk zou heel trots geweest zijn op wilders, zonder twijfel
Ja ik heb wel een idee... eigenlijk wel meerdere ideeën... Maar in Turkije kwam Atatürk op het juiste moment op de juiste plaats. Daarnaast zijn Turken ook geen Arabieren... Turken hebben net als Arabieren een soort van trots over zich... ze laten zich niet commanderen door anderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 02:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb geen behoeft aan een zoveelste ataturk discussie hier op fok, maar heb jij je wel eens afgevraagd waarom ataturk door heel veel moslims over hele wereld wordt uitgekotst? juist omdat hij een van de belangrijkste mensen was die zich afzette tegen de islam, de islam in een hoek duwde, de islam ketende, imams aan de galg hing, imams vervolgde, die hem niet steunde, said nursi is de bekendste voorbeeld hiervan, waarom werden alle islamitische medresses gesloten en verboden? en is er nu 1 officiele staats instantie, die bepaald wie mag predikken en wie niet. waarom is de medresse van bv. mevlana in konya, die altijd een bloeiende islamitische traditie kende opeens gesloten en omgetoverd tot "museum" en is de semah iets geworden waar toersten een kaartje voor kopen om ze te zien "danesn" het in de hoek drukken van de islam is gewoon beleid van de staat en dat is het altijd geweest, neem bv die verbod voor kinderen die jonger zijn dan 12 om koran lessen te krijgen, waar de laatste tijd weer over wordt gedebatteerd, dat is gewoon een openlijke kruistocht tegen de islam, nee vrijheid van godsdienst is ver te zoeken in turkije en dat is niet alleen voor "minderheden" ataturk zou heel trots geweest zijn op wilders, zonder twijfel
Dankzij Ataturk kun jij fokkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hij heeft voor de turken en Turkije zeker veel betekent, maar:
*Hier wonen vooral nederlanders;
*Er zijn relevantere zaken die nu onze aandacht vragen;
over Ataturk praten we wel in onze vrije tijd en als we toch niks beters te doen hebben.![]()
Die turken die altijd maar op zichzelf geilen en ons mee willen slepen in hun vaderlands gepeupel
En kan jij trollen, nederlanders hebben geen kont aan Ataturk gehad, net zo min als de turken aan Willem van Oranjequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:10 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dankzij Ataturk kun jij fokken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |