quote:
Op dinsdag 2 augustus 2011 01:42 schreef amenth het volgende:Ondertussen kennen gelukkig steeds meer fokkers hem wel, Mustafa Kemal Atatürk.
[
afbeelding ]
maar nog steeds kom ik regelmatig mensen tegen die grapjes over hem maken en niet eens serieus weten wat hij allemaal betekend heef voor Turkije en dus ook grotendeels voor jullie succesvolle opbouwing door de Turken 20 jaar geleden. dit valt me erg tegen aangezien hij 1 van de grootste grootheden uit het verleden is en waar je veel kan veel leren als je fylosofisch ingesteld ben
Ik ken hem al vanaf de lagere school en weet sinds die tijd al de grote hoofdlijnen wat hij heeft betekend voor Turkije. Maar goed, een kwart van mijn klasgenoten was dan ook Turks op de lagere school.
Maar goed, veel Fokkers zullen er weinig van afweten, net zo weinig als dat jij of ik weten van Oostenrijkse hervormers na WO 2.
Helemaal kwalijk nemen kan ik het de Fokkers niet... maar goed, je hebt wel gelijk dat als je de draak met Ataturk wilt steken, dat je ook moet weten wie hij was en wat hij voorstond (de grondlegger van het huidige Turkije die de scheiding van godsdienst en staat heeft geïntroduceerd). Zelfs een islamfobist als Wilders zou hem graag als vriend gehad hebben (dit even voor de rechtse bashers).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.