abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100202298
^O^
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:54:13 #102
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202339
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we er een eenvoudig voorbeeld bij halen dan. Hoe oud denk jij, als stromingsloze, dat de aarde en het leven daarop zijn?
dat interesseert me niet, waarom is dat van belang in mijn leven?
pi_100202353
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:52 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ja daar komt het in feite op neer, ik kan het niet meer verkloten tussen God en mij. maar het is niet de bedoeling dak nu maar in het wilde weg paarden ga neuken
Waarom niet? En geloof je dan ook dat er geen Hel is, omdat dit voor alle gelovigen geld? :\
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:56:11 #104
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202400
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:52 schreef starla het volgende:
Mensen willen andere mensen overtuigen van hun geloof (wat voor geloof dan ook, ook geloven in geen god) omdat ze niet zeker zijn. Als je zeker bent, waarom dan iemand anders overtuigen?
ja precies, dat was eigenlijk de insteek toen ik dit topic begon, ik kom vaak een superieure houding tegen(wat ook mijn invulling kan zijn) vanuit ongelovigen, maar waarom vallen ze me dan allemaal aan als ik zo dom ben volgens hun? uit onzekerheid. :)
pi_100202433
Laat hem anders lkkr lullen in zijn eentje, Ts is gewoon onzeker en wilt ergens bij horen, en omdat er zoveel chiristenen zijn, sloot hij zich daaraan, vindt hij stoer, heeft hij eindelijk vrienden, en kan ie meelopen :Y
pi_100202468
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:54 schreef Daskaar het volgende:

[..]

dat interesseert me niet, waarom is dat van belang in mijn leven?
De oorsprong van het leven lijkt mij nou buitengewoon interessant, en het is een interesse die in mijn ervaring veel christenen delen. Goed, je hoeft wat dat betreft geen standpunt in te nemen, want zoals je zegt... het heeft geen noemenswaardige invloed op je leven.

Ander voorbeeld: homoseksualiteit. Stel je hebt een zoon (ik weet niet of je er 1 hebt), en op een goede dag vertelt hij jou dat hij homoseksueel is. Wat doe je? Keur je het af? Steun je hem? Dit voorbeeld kun je in elk geval niet afdoen met "dat interesseert me niet", je moet op zo'n moment een standpunt hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:58:17 #107
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202474
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom niet? En geloof je dan ook dat er geen Hel is, omdat dit voor alle gelovigen geld? :\
waarom ik niet moet gaan kloten? omdat het me geen leven brengt dat goed voor me is en dus niet Gods wil voor mijn leven is. Ik geloof dat God het beste voor mij wil, ookal denk ik zelf het soms beter te weten dan Hij en mn eigen gang te gaan, meestal pakt dit niet goed uit.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:04:32 #108
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202723
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

De oorsprong van het leven lijkt mij nou buitengewoon interessant, en het is een interesse die in mijn ervaring veel christenen delen. Goed, je hoeft wat dat betreft geen standpunt in te nemen, want zoals je zegt... het heeft geen noemenswaardige invloed op je leven.

Ander voorbeeld: homoseksualiteit. Stel je hebt een zoon (ik weet niet of je er 1 hebt), en op een goede dag vertelt hij jou dat hij homoseksueel is. Wat doe je? Keur je het af? Steun je hem? Dit voorbeeld kun je in elk geval niet afdoen met "dat interesseert me niet", je moet op zo'n moment een standpunt hebben.
haha, relaxed!

maar homoseksualiteit is een punt idd.
ik geloof idd niet dat het Gods wil is, ik geloof zelfs dat je er van genezen kan worden.
nu klinkt dit ernstig, ik besef me dit.
Het klinkt alsof homo zijn een ziekte is, slecht is en het klinkt veroordelend.
Ik geloof dat we iedereen moeten accepteren en liefhebben, boven alles!
je zou een zieke ook niet je huis uitzetten.

als het om mijn zoon zou gaan zou ik hem uitleggen wat ik geloof en het aan hem laten daar wel of niet iets mee te doen als ik hem wijs genoeg acht daar een beslissing over te nemen.
uiteraard na een serie uiterst geweldadige afranselingen
pi_100202734
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Daskaar het volgende:
waarom ik niet moet gaan kloten? omdat het me geen leven brengt dat goed voor me is en dus niet Gods wil voor mijn leven is. Ik geloof dat God het beste voor mij wil, ookal denk ik zelf het soms beter te weten dan Hij en mn eigen gang te gaan, meestal pakt dit niet goed uit.
Maar vanavond natuurlijk wel weer even langs Xhamster.com. 14.gif.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:05:00 #110
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_100202739
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Daar schrijf je nou precies iets wat voor mij nogal moeilijk te verkroppen is, dat ik zou moeten leven naar god zijn wil. En dus niet mijn eigen weg mag kiezen.

Ik kan me niet voorstellen dat als er een god zou zijn dat die zou willen dat iedereen leeft zoals hij dat wil. En je straft als je het niet doet. In dat geval zou een eventuele god best wel een arrogante eikel zijn toch?
pi_100202789
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Faceoff het volgende:

[..]

Daar schrijf je nou precies iets wat voor mij nogal moeilijk te verkroppen is, dat ik zou moeten leven naar god zijn wil. En dus niet mijn eigen weg mag kiezen.

Ik kan me niet voorstellen dat als er een god zou zijn dat die zou willen dat iedereen leeft zoals hij dat wil. En je straft als je het niet doet. In dat geval zou een eventuele god best wel een arrogante eikel zijn toch?
Ik juist wel! Ik geloof niet in het bestaan van een god, maar als ik dat wel deed lijkt me niet verwonderlijk dat een almachtige macht alle minderwaardige schepsels zo veel mogelijk naar zijn hand zet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:06:55 #112
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202801
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:04 schreef Modus het volgende:

[..]

Maar vanavond natuurlijk wel weer even langs Xhamster.com. [ afbeelding ].
...waar is die smiley met blozende wangen...even zoeken..
pi_100202830
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:04 schreef Daskaar het volgende:

[..]

haha, relaxed!

ik geloof idd niet dat het Gods wil is, ik geloof zelfs dat je er van genezen kan worden.

als het om mijn zoon zou gaan zou ik hem uitleggen wat ik geloof en het aan hem laten daar wel of niet iets mee te doen als ik hem wijs genoeg acht daar een beslissing over te nemen.
Nu even los van de vraag of jouw standpunt HET christelijke standpunt is, ik kan me voorstellen dat er "stromingsloze" christenen zijn die dit geheel met jou oneens zijn. Is er dan niet acuut sprake van twee stromingen binnen wat jij stromingsloos christendom noemt?
pi_100202948
quote:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij een 'gelovige zonder bijbel' was, maar je maakt mij niet wijs dat een zinnig denkend mens die niks met de bijbel heeft tot dit soort treurige uitspraken komt. Anders:

maandag 1 augustus 2011 @ 19:11:31 #115
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202951
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:05 schreef Faceoff het volgende:

[..]

ik denk dat er een heleboel misverstanden bestaan over wat God doet en wat Hij voor je wil.
Ik geloof dat zijn wil voor jou overeen komt met jouw wil voor jou.
In feite wil je beide hetzelfde alleen kan hij verder kijken dan wij, wij zien maar een paar opties en kiezen daaruit, hij ziet er meer.

of zie het zo, zijn wil voor mij is het grootste plezier en genot dat er te halen valt op aarde, hij wil dit voor mij en weet hoe ik dat kan behalen.
waarom zou ik dat niet willen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:12:28 #116
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202983
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij een 'gelovige zonder bijbel' was, maar je maakt mij niet wijs dat een zinnig denkend mens die niks met de bijbel heeft tot dit soort treurige uitspraken komt. Anders:
wat is er zo treurig aan?
pi_100203080
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:12 schreef Daskaar het volgende:

[..]

wat is er zo treurig aan?
Homoseksualiteit is een volstrekt natuurlijk verschijnsel dat bij veel diersoorten voorkomt en genetisch bepaald is. Je kind vertellen dat God hem niet wil en tenminste suggereren dat hij ziek is door te zeggen dat hij genezen kan worden vind ik ook wel redelijk treurig.

Hoe dan ook, als jij dat wil geloven... ga je gang. Wat ik interessanter vind is de vraag hoe je met dit standpunt kunt volhouden dat je een stromingsloos christen bent.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:16:09 #118
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203104
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu even los van de vraag of jouw standpunt HET christelijke standpunt is, ik kan me voorstellen dat er "stromingsloze" christenen zijn die dit geheel met jou oneens zijn. Is er dan niet acuut sprake van twee stromingen binnen wat jij stromingsloos christendom noemt?
leuke theoretische vraag, maar wederom interesseert t me niet. :)
ik zie christenen zo, we zijn allemaal aan het leren. meerdere malen in ons leven zullen we van elk standpunt wel van gedachte veranderen. dan valt mijn overtuiging over dit onderwerp weer onder de stroming katholiek, dan weer onder protestant.
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan een stroming, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt.
pi_100203179
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:16 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ik zie christenen zo, we zijn allemaal aan het leren. meerdere malen in ons leven zullen we van elk standpunt wel van gedachte veranderen. dan valt mijn overtuiging over dit onderwerp weer onder de stroming katholiek, dan weer onder protestant.
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan een stroming, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt.
Wat ik hierin lees is dat je wel degelijk tot een stroming behoort maar jezelf de vrijheid gunt om van stroming te veranderen. :)
pi_100203222
quote:
Dus je zal homofilie nog een keer wèl accepteren in dit leven?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:19:15 #121
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203232
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is een volstrekt natuurlijk verschijnsel dat bij veel diersoorten voorkomt en genetisch bepaald is. Je kind vertellen dat God hem niet wil en tenminste suggereren dat hij ziek is door te zeggen dat hij genezen kan worden vind ik ook wel redelijk treurig.

Hoe dan ook, als jij dat wil geloven... ga je gang. Wat ik interessanter vind is de vraag hoe je met dit standpunt kunt volhouden dat je een stromingsloos christen bent.
hoho, waar zeg ik dat God hem niet wil? Dat nooit!
maar ik snap hoe het klinkt, als je homoseksualiteit een ziekte noemt, ik snap het!
daarom is die liefde en onveroordelening zo verschrikkelijk belangrijk.
Ik laat mijn zoon kiezen hoe hij wil leven op dit gebied, helemaal omdat ikzelf geen ervaring heb met homoseksualiteit.
pi_100203295
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:11 schreef Daskaar het volgende:
waarom zou ik dat niet willen?
Omdat het zo ontzettend op niks gebaseerd is. Je uitspraken zijn evenveel waard als een Indiër die dergelijke claims maakt over aan Ganesh onttrokken levenswijsheden. Wie heeft er dan gelijk?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:21:38 #123
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203314
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ik hierin lees is dat je wel degelijk tot een stroming behoort maar jezelf de vrijheid gunt om van stroming te veranderen. :)
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:22:18 #124
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203338
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Modus het volgende:

[..]

Omdat het zo ontzettend op niks gebaseerd is. Je uitspraken zijn evenveel waard als een Indiër die dergelijke claims maakt over aan Ganesh onttrokken levenswijsheden. Wie heeft er dan gelijk?
ik!

natuurlijk ik.
wat denk je?

tsk
pi_100203344
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Daskaar het volgende:
maar ik snap hoe het klinkt, als je homoseksualiteit een ziekte noemt, ik snap het!
Ik laat mijn zoon kiezen hoe hij wil leven op dit gebied, helemaal omdat ikzelf geen ervaring heb met homoseksualiteit.
Ik ga vanavond naar God bidden dat hij je 3 negers laat tegenkomen. ^O^.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:23:12 #126
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203378
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Modus het volgende:

[..]

Dus je zal homofilie nog een keer wèl accepteren in dit leven?
volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat acceptatie belangrijk is.
ik weet dat je niks van me wil aannemen, maar laten we redelijk blijven, kerel.
pi_100203380
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Daskaar het volgende:
ik!

natuurlijk ik.
wat denk je?

tsk
En maar klagen he, dat je niet voor vol wordt aangezien met je opvattingen. :').
pi_100203388
quote:

[..]

Dat is wat ik hieruit lees:

quote:

<...>

quote:
Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.
pi_100203390
_O-
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:24:30 #130
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203427
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik ga vanavond naar God bidden dat hij je 3 negers laat tegenkomen. ^O^.
cool! en dan?
wat wil je, modus? wat wil je met dit gesprek bereiken? wat wil je tegen me zeggen, wat wil je dat ik zeg? is er iets dat je van me wil horen? zeg het me!
pi_100203461
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:
Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.
pi_100203492
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:

[..]

meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
Dat toont in elk geval een zekere bereidheid en vermogen om je eigen (christelijke) standpunten kritisch te beschouwen, en dat juich ik toe!

Hoe dan ook denk ik wel dat dit gedachtenexperiment aantoont dat, hoewel je jezelf omschrijft als stromingsloos, er geen sprake is of kan zijn van "1 bijbel, 1 christendom".
pi_100203496
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:24 schreef Daskaar het volgende:
cool! en dan?
wat wil je, modus? wat wil je met dit gesprek bereiken? wat wil je tegen me zeggen, wat wil je dat ik zeg? is er iets dat je van me wil horen? zeg het me!
Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?
pi_100203521
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:27:41 #135
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203551
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wat ik hieruit lees:

[..]

[..]

Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.
dat van die afranselingen vatte je hopelijk wel op als grapje toch? :)
ik ben zo lollig, joh!

maar nee, nergens zou ik mijn zoon veroordelen om zijn homoseksualiteit, nooit! En God accepteert hem net zo goed! Maar tegelijk geloof ik dat God hem ervan kan genezen. Klinkt maf, i know.
en daarom zou ik hem daar ook niet toe pushen, omdat ik zelf nooit homo ben geweest, hij moet dit zelf willen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:28:15 #136
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203572
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:25 schreef Modus het volgende:

[..]

Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.
hoezo, ik kan mijn tante's kanker toch ook accepteren?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:29:38 #137
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203625
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef Modus het volgende:

[..]

Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.
pi_100203627
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:27 schreef Daskaar het volgende:

maar nee, nergens zou ik mijn zoon veroordelen om zijn homoseksualiteit, nooit! En God accepteert hem net zo goed! Maar tegelijk geloof ik dat God hem ervan kan genezen. Klinkt maf, i know.
en daarom zou ik hem daar ook niet toe pushen, omdat ik zelf nooit homo ben geweest, hij moet dit zelf willen.
Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:31:58 #139
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203725
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.
je zou best een lul zijn als je dat niet deed, die mensen kunnen er ook niks aan doen.
maar je claim klopt niet trouwens, mijn huisarts kan je aantonen dat ik geen achterlijke mongool ben!
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:32:44 #140
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203755
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".
wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?
pi_100203852
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Daskaar het volgende:

[..]

wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?
Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:44 schreef Daskaar het volgende:

shit je gelooft in jezus of niet, de bijbel is in elke taal hetzelfde, waarom dan die stromingen?
Daarom dus.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:35:50 #142
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203882
ik moet trouwens even zeggen dat de manier waarop we met elkaar praten momenteel ik erg leuk vind!

ook moet ik even boodschappen doen.
see you on the flipside!
pi_100203884
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Daskaar het volgende:
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.
Gelovigen kunnen nooit genoeg gebashed worden.
pi_100203919
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:31 schreef Daskaar het volgende:
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.
je zou best een lul zijn als je dat niet deed, die mensen kunnen er ook niks aan doen.
maar je claim klopt niet trouwens, mijn huisarts kan je aantonen dat ik geen achterlijke mongool ben!
En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:37:07 #145
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203932
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:

[..]

Daarom dus.
oooooohhhhw!
nee dat is ook zo, heb je helemaal gelijk in. :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:38:03 #146
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203970
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:36 schreef Modus het volgende:

[..]

En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.
ok ik hap. leg es uit.
want volgens mij kaatste ik het balletje best aardig terug.
pi_100204028
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Daskaar het volgende:
ik moet trouwens even zeggen dat de manier waarop we met elkaar praten momenteel ik erg leuk vind!
Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic. ;) En goed dat je de wat hardere minder genuanceerde opmerkingen negeert en je richt op de inhoud. Keep up the good work! ^O^
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:59:54 #148
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100204888
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic. ;) En goed dat je de wat hardere minder genuanceerde opmerkingen negeert en je richt op de inhoud. Keep up the good work! ^O^
:) hee je hebt gelijk. ik zit zelf al snel op de kast en mede dankzij jouw uitleg kon ik ervan af klimmen. bedankt!
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:52:39 #149
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_100207218
1. Over deze uitspraken:

quote:
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:
Ik vind dit aparte uitspraken voor een gelovige. Stel ik maak er het volgende van door stroming door geloof (algemeen) te vervangen:

quote:
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan geloof, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt. (want God, want de Bijbel)
quote:
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een geloof. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren (want God, want de Bijbel)
Dit zijn standpunten die je aan ongelovigen kan toeschrijven. Waarom gelden ze dan opeens niet meer voor jou?

2. Verder heb je enkele definities gegeven van je 'stromingsloze' geloof:
- de oorsprong van de aarde en het leven, een groot issue voor veel gelovigen, interesseert je niet en heb je geen standpunt over
- je accepteert homoseksuelen en God ook (een ander groot issue), ze zijn niet ziek maar je kan ze wel genezen
- je gelooft "dat zijn wil voor jou overeen komt met jouw wil voor jou"
- je mening blijft veranderen zodat het nu weer met deze stroming overeen komt, dan weer met deze
- al je zonden zijn al afgekocht

Als je je geloof en de standpunten die je uit je geloof haalt zo losjes definieert als dit, waar heb je God dan nog voor nodig?

3. Ook wil ik uitwijzen dat als je aanneemt dat God niet wil dat mensen homoseksueel zijn (zoals jij gelooft), je aanneemt dat God mensen schept (wat ik je nog niet heb zien zeggen maar waar ik wel vanuit ga), en constateert dat er homoseksuele mensen zijn, God een van deze dingen is:
- Niet almachtig, aangezien hij niet hetgeen kan doen wat hij wil (alleen heteroseksuele mensen scheppen). In dit geval is het niet zeker dat hij alles beter weet dan jij. Kan hij wél doen wat hij wil, maar wil hij dat niet (alleen heteroseksuele mensen scheppen, maar hij schept ook homoseksuelen wat hij dus niet wil) dan is hij
- Niet welwillend, omdat hij mensen schept waar zijn 'normale' schepsels van denken dat ze 'geneesbaar' zijn. In dit geval is het verwaand om aan te nemen dat hij het, volgens jouw eigen interpretatie, wel goed met jou voorheeft.

Wat blijft er over van een God die niet almachtig of niet welwillend is dat waard is om naar te luisteren en te volgen?
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 augustus 2011 @ 20:53:17 #150
862 Arcee
Look closer
pi_100207256
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:28 schreef Daskaar het volgende:
atheisme of hoe je het geloof in geen God ook wil noemen.
Waarom zou je het überhaupt iets willen noemen?

We hebben toch ook geen naam voor het niet geloven in kabouters, Sinterklaas of hobbits?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')