abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:27:08 #76
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_100201453
Je kan er best een prima discussie over hebben, heb laatste nog uren met een Moslim over zijn geloof gepraat. Je moet alleen beiden accepteren dat je NOOIT tot een conclusie zal komen.

Tenzij het is wat ik eerder zei, dat je elkaar gewoon moet respecteren...
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:28:19 #77
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100201496
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:25 schreef Tchock het volgende:
Het is jammer dat iedere discussie over geloof strand in ofwel een ja/nee-discussie ofwel een (gedeeld) gebrek aan begrip van een of meerdere partijen.
eens, ook van mijn kant.
maar in t echte leven is dat wel anders, hier op internet willen mensen gewoon schreeuwen en schoppen, face 2 face doen ze dat niet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:29:41 #78
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100201538
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
leuke strip, maar dit bedoel ik. zo kijk jij naar mij. ik kan lullen wat ik wil, maar jij hebt je beeld al klaar.
pi_100201662
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:29 schreef Daskaar het volgende:

[..]

leuke strip, maar dit bedoel ik. zo kijk jij naar mij. ik kan lullen wat ik wil, maar jij hebt je beeld al klaar.
De hele essentie van een discussie is dat twee (of meer) mensen die van mening verschillen elkaar proberen te overtuigen met behulp van argumenten. En "men stelt de vragen niet beschaafd genoeg" of "jij hebt je beeld toch al klaar" zijn niet bepaald de sterkste argumenten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_100201708
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:28 schreef Daskaar het volgende:

[..]

eens, ook van mijn kant.
maar in t echte leven is dat wel anders, hier op internet willen mensen gewoon schreeuwen en schoppen, face 2 face doen ze dat niet.
Klopt. Ik merk dat ik het zelf ook doe als ik online in een dergelijke discussie verzeild raak.
pi_100201768
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:26 schreef Daskaar het volgende:
gast ik ben er klaar mee, ik ga niet een kwartier besteden aan dit soort gelul.
God leest mee he!
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:39:07 #82
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100201805
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

De hele essentie van een discussie is dat twee (of meer) mensen die van mening verschillen elkaar proberen te overtuigen met behulp van argumenten. En "men stelt de vragen niet beschaafd genoeg" of "jij hebt je beeld toch al klaar" zijn niet bepaald de sterkste argumenten.
klopt
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:39:50 #83
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100201823
quote:
4s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:37 schreef Modus het volgende:

[..]

God leest mee he!
klopt, maar ik ben vergeven voor al mijn zonden dus tis ok. :)
pi_100201848
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:39 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Katholiek? (niet vervelend bedoeld ;))
pi_100201910
quote:

[..]

Oké dan doe ik toch serieus mee: hoe sta jij, als gelovige, tegenover het idee dat je je zonden kunt afkopen door geld aan de kerk zelf te geven? Ik kan niet meer op het woord komen.

Aflaten!
pi_100201962
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:28 schreef Daskaar het volgende:
Ik ben Christen, en als ik met een persoon in gesprek ga over onze levensvisies en hij mij verteld dat hij ongelovig is dan dringt bij mij al heel gauw de neiging op om zijn ongeloof te doen wankelen en hem mijn kant op te krijgen.
Zieltjes winnen? Misschien, maar ik geloof niet dat ik het voor God doe, of voor deze persoon.

Het valt me op dat hier op Fok mensen dezelfde neiging hebben, maar dan vanuit het geloof van de meerderheid van de posters hier namelijk atheisme of hoe je het geloof in geen God ook wil noemen.

Vaak neemt het lelijke vormen aan, alle ongelovigen klieken een beetje samen en gaan de gelovige bestoken met vragen en wat niet.
De veroordeling druipt er al snel vanaf, zo ook in een topic dat ik dit weekend opende en gesloten kreeg.
Vanaf dat moment is er ook geen gesprek meer mogelijk, want niemand luistert nog naar elkaar, de groepen zijn gevormd en nu gaat t alleen nog om wie het hardst kan schreeuwen.

Een interessante vraag zou zijn hoe deze mensen zich zouden voelen als ze een gelovige wisten te overtuigen.
Zouden ze zich voelen als ik me zou voelen wanneer ik iemand overhaal tot t Christendom?

Ik wil in dit topic graag de aloude welles/nietes discussie vermijden.
Ik probeer het satanisme ook altijd aan de man te brengen. Is gewoon logisch, daar waar je hart ligt wil je het over hebben, en anderen laten zien hoe en waarom het satanisme het enige echt zuivere geloof is. ^O^
pi_100201983
Face to face wil ik nu ook wel naar jou schreeuwen hoor, geweld nou weer niet! Maar jij keurt alles af wat wij( mensen die niet gelovigen zijn, en hier dingen posten) ervan vinden, je hebt altijd wel een "argument"( een MENING) dat het niet waar is wat we zeggen.
Kijk toch eens op internet hoe de wereld is ontstaan, ipv lullen: God heeft het gemaakt!
En prima dat jij gelovig bent voor de zoveelste keer, ik heb geen problemen met gelovigen, maar ga niet bullshit lullen die helemaal niet waar zijn!
En hoe weet je dan dat als je nu alles goed probeert te doen, dat je later naar de hemel gaat? En wie zegt dat er überhaupt een hemel of hel bestaat? Er zijn ook hele goede christenen die bijna nooit wat fout doen, en hoe gaan ze doold? Door een ziekte of een auto ongeluk, waar is God dan opeens gebleven?
En doe jij dan nooit dingen die eigenlijk verboden zijn? Wil je zeggen dat je nooit aan denk om seks te hebben bijvoorbeeld? Of wil je zeggen dat je nooit mastubeert? Rare voorbeeld, maar zeker waar.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:44:46 #88
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100201985
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Katholiek? (niet vervelend bedoeld ;))
nee ik behoor tot geen stroming, snap al dat geneuzel niet zo.
shit je gelooft in jezus of niet, de bijbel is in elke taal hetzelfde, waarom dan die stromingen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:45:17 #89
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202011
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik probeer het satanisme ook altijd aan de man te brengen. Is gewoon logisch, daar waar je hart ligt wil je het over hebben, en anderen laten zien hoe en waarom het satanisme het enige echt zuivere geloof is. ^O^
ik snap dit VOLLEDIG! :)
pi_100202071
quote:
Hoe weet je dat?
pi_100202072
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:45 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ik snap dit VOLLEDIG! :)
>:)
pi_100202098
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:44 schreef Daskaar het volgende:

[..]

nee ik behoor tot geen stroming, snap al dat geneuzel niet zo.
shit je gelooft in jezus of niet, de bijbel is in elke taal hetzelfde, waarom dan die stromingen?
Ondanks dat er maar 1 Bijbel is is er nu eenmaal heel veel variatie in de geloofsovertuigingen van christenen. Christenen die de Bijbel letterlijk nemen, christenen die vinden dat de Paus degene is die bepaalt hoe de Bijbel moet worden uitgelegd, christenen die vinden dat alleen de gelovige zelf de juiste interpretatie kan afleiden, etc, etc.

Zelfs als je beweert dat je tot geen enkele stroming behoort zijn er ongetwijfeld christenen waarmee jij het oneens bent.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:48:57 #93
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202136
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oké dan doe ik toch serieus mee: hoe sta jij, als gelovige, tegenover het idee dat je je zonden kunt afkopen door geld aan de kerk zelf te geven? Ik kan niet meer op het woord komen.

Aflaten!
onzin. je zonden zijn 1 keer afgekocht door jezus aan het kruis, dat was het. al die kerken die gesticht zijn is niet gedaan uit opdracht van God of jezus, maar uit machtslust. God heeft vele malen tegen zijn volk gezegd dat hij geen gebedshuis wil, en jezus heeft het over samenkomen, niet over kerkstichten
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:50:29 #94
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202190
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:47 schreef Modus het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
omdat ik dit geloof, ik weet het niet.
maar ik zal je zeggen dat geloven dat je vergeven bent voor al je tekortkomingen moeilijker te accepteren is dan het klinkt.
in principe geloof ik dit, maar in praktijk niet altijd
pi_100202201
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:48 schreef Daskaar het volgende:

[..]

onzin. je zonden zijn 1 keer afgekocht door jezus aan het kruis, dat was het. al die kerken die gesticht zijn is niet gedaan uit opdracht van God of jezus, maar uit machtslust. God heeft vele malen tegen zijn volk gezegd dat hij geen gebedshuis wil, en jezus heeft het over samenkomen, niet over kerkstichten
Dus jij gelooft wel dat je zo veel zonden mag maken als je wilt, omdat Jezus Christus er al boete voor heeft gedaan?
pi_100202218
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus jij gelooft wel dat je zo veel zonden mag maken als je wilt, omdat Jezus Christus er al boete voor heeft gedaan?
Die vraag kwam inderdaad ook al in me op.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:51:43 #97
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202233
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:47 schreef Molurus het volgende:

[..]
Zelfs als je beweert dat je tot geen enkele stroming behoort zijn er ongetwijfeld christenen waarmee jij het oneens bent.
ja de christenen die zich aansluiten bij een stroming ;)
pi_100202271
Mensen willen andere mensen overtuigen van hun geloof (wat voor geloof dan ook, ook geloven in geen god) omdat ze niet zeker zijn. Als je zeker bent, waarom dan iemand anders overtuigen?
I feel kinda Locrian today
pi_100202282
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:51 schreef Daskaar het volgende:

[..]

ja de christenen die zich aansluiten bij een stroming ;)
Laten we er een eenvoudig voorbeeld bij halen dan. Hoe oud denk jij, als stromingsloze, dat de aarde en het leven daarop zijn?
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:52:56 #100
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100202284
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

ja daar komt het in feite op neer, ik kan het niet meer verkloten tussen God en mij. maar het is niet de bedoeling dak nu maar in het wilde weg paarden ga neuken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')