staat dat in me boekje?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:29 schreef Nembrionic het volgende:
A) omdat het moet(staat in je boekje)
B) omdat het voor veel gelovigen geen geloof is maar een "weten" en als je iets weet, dan heb je nou eenmaal de neiging dat te verspreiden.
C) voor atheisten is het ook een geloven dat er niets is(en dus ook een "weten") dus -> B.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:20 schreef Spouwerranger het volgende:
Die discussie heeft nooit diepgang gehad en zal het ook niet krijgen. Ook deze poging zal mislukken. Laat iedereen gewoon lekker geloven wat hij of zij wil en boei je met je eigen zaken.
graag delen zeg je. uit blijdschap?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:31 schreef Stokstaart het volgende:
Je eigen overtuiging op willen leggen aan anderen schuilt hem in de definitie overtuiging.
Wat jij beschouwt als zijnde waarheid deel je nu eenmaal graag met anderen.
bedankt, das net zo nutteloos als de eerste keer. vind je t gek dat iets geen diepgang krijgt als dit het enige is dat je zegt?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:32 schreef Spouwerranger het volgende:
Nou, dan quote ik gewoon weer wat ik in jouw vorige topic heb gepost over PRECIES hetzelfde onderwerp.
[..]
Nu beschuldig je mij van jouw eigen fout.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:34 schreef Daskaar het volgende:
[..]
bedankt, das net zo nutteloos als de eerste keer. vind je t gek dat iets geen diepgang krijgt als dit het enige is dat je zegt?
Nee op basis van overtuiging.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:33 schreef Daskaar het volgende:
[..]
graag delen zeg je. uit blijdschap?
wat is er mis met mensen die niet geloven in Jezus? Tering, waar te beginnen?!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:33 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik ben ook niet gelovig, maar ieder zijn eigen dingMaar mensen ompraten vind ik wel een beetje zielig, prima dat jij er in gelooft, maar ik hoef dat gezeik niet te horen als ik lkkr tv zit te kijken ofzo, en een van die chistenen belt aan om een verhaal te lullen over Jezus en wat er mis is met mensen die niet gelovig zijn
ok best, bedankt!quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:35 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Nu beschuldig je mij van jouw eigen fout.Verder ga ik niet in op deze discussie, meer omdat deze discussie compleet nutteloos is. Niemand neemt iets van iemand anders aan en iedereen valt altijd in herhaling.
Iets met gewoon oprotten met je geloof en nee is nee?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:37 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wat is er mis met mensen die niet geloven in Jezus? Tering, waar te beginnen?!
maar ik vind praten over geloof heel interessant, ook of misschien wel meer nog met ongelovigen of mensen met een ander geloof dan ikzelf, dan met christenen.
Mijn broer zegt dat ook wel, hij's niet gelovig, 'ik hoef dat gezeik niet te horen', mijn vraag is dan, waarom niet? heb je t gewoon al een keer overwogen en dacht je nee, dit is t niet voor mij, of komt er een gevoel bij kijken?
wauw..tering zeg dan gewoon niks.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Iets met gewoon oprotten met je geloof en nee is nee?
we hebben een winnaarquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:38 schreef Evenveel het volgende:
Omdat we elkaar niet begrijpen en niet willen begrijpen. Waarom zou je toegeven dat waarin jij gelooft voor de ander niet hoeft te werken? Waarom zou je "toestaan" dat een ander iets anders gelooft dan dat jij doet... Als je namelijk écht begrijpt waarom een ander iets anders gelooft dan jijzelf, dan moet je je afvragen waarom jij nog gelooft in hetgeen jij gelooft.
omgquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
Holy shit, ts, houd je bek maar weer, als ik gelovig wil zijn, dan ga ik allang naar de kerkAltijd gezeik over hoe goed Jezus is en van zulke bullshit, ik geloof er niet in, punt. Fijn dat jij er wel in gelooft, moet je ook zelf wtn, maar mensen proberen te overtuigen en hersenspoelen gaat me weer iets te ver! En ik geloof niks wat er in de bijbel staat! Lkkr seks voor 't huwlijk
Je bent toch Christen?quote:
IEDEREEN komt zichzelf tegen in zulke situaties. En ik probeer me er tegenwoordig niet meer in te bevinden want het is heel simpel: het is geen gesprek waarin je elkaar kunt overtuigen aan de hand van argumenten want een geloof maakt je blind wat dat betreft. Het is dus een oneindige discussie die ook nog een scheef en ongelijk is.quote:maar dan gaat t me nu juist om "dan heb je nou eenmaal de neiging dat te verspreiden."
wat is dat? waarom? Hoe zit dat bij jou bijvoorbeeld, kom jij jezelf wel es tegen in dat soort discussies? waarom ga je die aan?
En dit dus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Omdat je je eigen bemoeizucht niet onder controle hebt.
mijn hemel, hoe oud ben jij?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
Holy shit, ts, houd je bek maar weer, als ik gelovig wil zijn, dan ga ik allang naar de kerkAltijd gezeik over hoe goed Jezus is en van zulke bullshit, ik geloof er niet in, punt. Fijn dat jij er wel in gelooft, moet je ook zelf wtn, maar mensen proberen te overtuigen en hersenspoelen gaat me weer iets te ver! En ik geloof niks wat er in de bijbel staat! Lkkr seks voor 't huwlijk
helemaal waar, maar toch doen mensen het, toch willen we erover praten met anderen, en toch veranderd het mensen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je bent toch Christen?
[..]
IEDEREEN komt zichzelf tegen in zulke situaties. En ik probeer me er tegenwoordig niet meer in te bevinden want het is heel simpel: het is geen gesprek waarin je elkaar kunt overtuigen aan de hand van argumenten want een geloof maakt je blind wat dat betreft. Het is dus een oneindige discussie die ook nog een scheef en ongelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |