Je snapt dat in de wetenschap een "theorie" de hoogst mogelijke status van een idee is, toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef SiGNe het volgende:
Eerst bewijs zien, zo werkt het in de natuurkunde ook.
De Big Bang therorie is ook nog een theorie omdat het nog niet 100% zeker bewezen is (al zijn er wel al enorm veel dingen rondom bewezen)
De Big Bang is bewezen. Er zal in de wetenschap nooit 100% zekerheid zijn. Alleen maar een hoge mate van waarschijnlijkheid d.m.v. intersubjectieve waarnemingenquote:De enige vraag die overblijft als de Big Bang bewezen is ....
En als het nu donker is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:25 schreef Prospos het volgende:
Eerst zien, dan geloven. Dat heeft me tot nu toe nog nooit teleurgesteld.
De Big Bang is niet bewezen. Het is aannemelijk gemaakt volgens de gangbare methodequote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt dat in de wetenschap een "theorie" de hoogst mogelijke status van een idee is, toch?
[..]
De Big Bang is bewezen. Er zal in de wetenschap nooit 100% zekerheid zijn. Alleen maar een hoge mate van waarschijnlijkheid d.m.v. intersubjectieve waarnemingen
'Bewezen' in de wetenschappelijke context.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De Big Bang is niet bewezen. Het is aannemelijk gemaakt volgens de gangbare methode.
Ik vind het nog steeds radicaal om het bewezen te noemen binnen de wetenschappelijke context. De leken kunnen het verkeerd opvattenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
'Bewezen' in de wetenschappelijke context.
ik denkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:45 schreef wise het volgende:
omdat geloof voor de zwakken is.
Jezelf geven aan een hoger persoon die niet bestaat is gewoon dom.
Daarbij komt ook dan mensen graag in kuddegedrag geloven en ergens bij willen horen. En wat is er dan mooier om dan bij een "sekte" te gaan die andere niet-gelovigen willen overtuigen(dwingen) voor hun geloof.
Also, laat eerst maar eens bewijs zien.
De "sprookjes"boek is al een paar keer herschreven en staat vol fantasie. Het is veel aannemelijker dat de aarde ontstaan is door de natuur en niet door 1 of andere baardmans in zijn luchtkasteel in de wolken.
Natuurlijk laat ik een gelovige in zijn waarde, maar in mijn achterhoofd denk ik; "x20430920942390)
Mja maar voor een groot gedeelte op papier en door afleiding en extrapolatie. Het is zeker aannemelijk maar om nu te zeggen dat het gesneden koek is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
'Bewezen' in de wetenschappelijke context.
Snap ik maar toch zijn er genoeg zaken 100% waar, water kookt onder druk van 1atm bij 100 graden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt dat in de wetenschap een "theorie" de hoogst mogelijke status van een idee is, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |