abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:23:12 #126
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203378
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Modus het volgende:

[..]

Dus je zal homofilie nog een keer wèl accepteren in dit leven?
volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat acceptatie belangrijk is.
ik weet dat je niks van me wil aannemen, maar laten we redelijk blijven, kerel.
pi_100203380
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Daskaar het volgende:
ik!

natuurlijk ik.
wat denk je?

tsk
En maar klagen he, dat je niet voor vol wordt aangezien met je opvattingen. :').
pi_100203388
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Daskaar het volgende:

[..]

hoho, waar zeg ik dat God hem niet wil? Dat nooit!
Dat is wat ik hieruit lees:

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:04 schreef Daskaar het volgende:
ik geloof idd niet dat het Gods wil is, ik geloof zelfs dat je er van genezen kan worden.

<...>

uiteraard na een serie uiterst geweldadige afranselingen
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Daskaar het volgende:
maar ik snap hoe het klinkt, als je homoseksualiteit een ziekte noemt, ik snap het!
daarom is die liefde en onveroordelening zo verschrikkelijk belangrijk.
Ik laat mijn zoon kiezen hoe hij wil leven op dit gebied, helemaal omdat ikzelf geen ervaring heb met homoseksualiteit.
Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_100203390
_O-
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:24:30 #130
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203427
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik ga vanavond naar God bidden dat hij je 3 negers laat tegenkomen. ^O^.
cool! en dan?
wat wil je, modus? wat wil je met dit gesprek bereiken? wat wil je tegen me zeggen, wat wil je dat ik zeg? is er iets dat je van me wil horen? zeg het me!
pi_100203461
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:
Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.
pi_100203492
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:

[..]

meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
Dat toont in elk geval een zekere bereidheid en vermogen om je eigen (christelijke) standpunten kritisch te beschouwen, en dat juich ik toe!

Hoe dan ook denk ik wel dat dit gedachtenexperiment aantoont dat, hoewel je jezelf omschrijft als stromingsloos, er geen sprake is of kan zijn van "1 bijbel, 1 christendom".
pi_100203496
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:24 schreef Daskaar het volgende:
cool! en dan?
wat wil je, modus? wat wil je met dit gesprek bereiken? wat wil je tegen me zeggen, wat wil je dat ik zeg? is er iets dat je van me wil horen? zeg het me!
Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?
pi_100203521
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:

[..]

Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:27:41 #135
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203551
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wat ik hieruit lees:

[..]

[..]

Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.
dat van die afranselingen vatte je hopelijk wel op als grapje toch? :)
ik ben zo lollig, joh!

maar nee, nergens zou ik mijn zoon veroordelen om zijn homoseksualiteit, nooit! En God accepteert hem net zo goed! Maar tegelijk geloof ik dat God hem ervan kan genezen. Klinkt maf, i know.
en daarom zou ik hem daar ook niet toe pushen, omdat ik zelf nooit homo ben geweest, hij moet dit zelf willen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:28:15 #136
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203572
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:25 schreef Modus het volgende:

[..]

Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.
hoezo, ik kan mijn tante's kanker toch ook accepteren?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:29:38 #137
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203625
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef Modus het volgende:

[..]

Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.
pi_100203627
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:27 schreef Daskaar het volgende:

maar nee, nergens zou ik mijn zoon veroordelen om zijn homoseksualiteit, nooit! En God accepteert hem net zo goed! Maar tegelijk geloof ik dat God hem ervan kan genezen. Klinkt maf, i know.
en daarom zou ik hem daar ook niet toe pushen, omdat ik zelf nooit homo ben geweest, hij moet dit zelf willen.
Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:31:58 #139
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203725
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.
je zou best een lul zijn als je dat niet deed, die mensen kunnen er ook niks aan doen.
maar je claim klopt niet trouwens, mijn huisarts kan je aantonen dat ik geen achterlijke mongool ben!
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:32:44 #140
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203755
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".
wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?
pi_100203852
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Daskaar het volgende:

[..]

wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?
Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:44 schreef Daskaar het volgende:

shit je gelooft in jezus of niet, de bijbel is in elke taal hetzelfde, waarom dan die stromingen?
Daarom dus.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:35:50 #142
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203882
ik moet trouwens even zeggen dat de manier waarop we met elkaar praten momenteel ik erg leuk vind!

ook moet ik even boodschappen doen.
see you on the flipside!
pi_100203884
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Daskaar het volgende:
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.
Gelovigen kunnen nooit genoeg gebashed worden.
pi_100203919
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:31 schreef Daskaar het volgende:
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.
je zou best een lul zijn als je dat niet deed, die mensen kunnen er ook niks aan doen.
maar je claim klopt niet trouwens, mijn huisarts kan je aantonen dat ik geen achterlijke mongool ben!
En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:37:07 #145
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203932
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:

[..]

Daarom dus.
oooooohhhhw!
nee dat is ook zo, heb je helemaal gelijk in. :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:38:03 #146
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100203970
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:36 schreef Modus het volgende:

[..]

En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.
ok ik hap. leg es uit.
want volgens mij kaatste ik het balletje best aardig terug.
pi_100204028
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Daskaar het volgende:
ik moet trouwens even zeggen dat de manier waarop we met elkaar praten momenteel ik erg leuk vind!
Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic. ;) En goed dat je de wat hardere minder genuanceerde opmerkingen negeert en je richt op de inhoud. Keep up the good work! ^O^
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:59:54 #148
177948 Daskaar
cake or death?
pi_100204888
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic. ;) En goed dat je de wat hardere minder genuanceerde opmerkingen negeert en je richt op de inhoud. Keep up the good work! ^O^
:) hee je hebt gelijk. ik zit zelf al snel op de kast en mede dankzij jouw uitleg kon ik ervan af klimmen. bedankt!
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:52:39 #149
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_100207218
1. Over deze uitspraken:

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:16 schreef Daskaar het volgende:
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan een stroming, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
Ik vind dit aparte uitspraken voor een gelovige. Stel ik maak er het volgende van door stroming door geloof (algemeen) te vervangen:

quote:
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan geloof, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt. (want God, want de Bijbel)
quote:
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een geloof. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren (want God, want de Bijbel)
Dit zijn standpunten die je aan ongelovigen kan toeschrijven. Waarom gelden ze dan opeens niet meer voor jou?

2. Verder heb je enkele definities gegeven van je 'stromingsloze' geloof:
- de oorsprong van de aarde en het leven, een groot issue voor veel gelovigen, interesseert je niet en heb je geen standpunt over
- je accepteert homoseksuelen en God ook (een ander groot issue), ze zijn niet ziek maar je kan ze wel genezen
- je gelooft "dat zijn wil voor jou overeen komt met jouw wil voor jou"
- je mening blijft veranderen zodat het nu weer met deze stroming overeen komt, dan weer met deze
- al je zonden zijn al afgekocht

Als je je geloof en de standpunten die je uit je geloof haalt zo losjes definieert als dit, waar heb je God dan nog voor nodig?

3. Ook wil ik uitwijzen dat als je aanneemt dat God niet wil dat mensen homoseksueel zijn (zoals jij gelooft), je aanneemt dat God mensen schept (wat ik je nog niet heb zien zeggen maar waar ik wel vanuit ga), en constateert dat er homoseksuele mensen zijn, God een van deze dingen is:
- Niet almachtig, aangezien hij niet hetgeen kan doen wat hij wil (alleen heteroseksuele mensen scheppen). In dit geval is het niet zeker dat hij alles beter weet dan jij. Kan hij wél doen wat hij wil, maar wil hij dat niet (alleen heteroseksuele mensen scheppen, maar hij schept ook homoseksuelen wat hij dus niet wil) dan is hij
- Niet welwillend, omdat hij mensen schept waar zijn 'normale' schepsels van denken dat ze 'geneesbaar' zijn. In dit geval is het verwaand om aan te nemen dat hij het, volgens jouw eigen interpretatie, wel goed met jou voorheeft.

Wat blijft er over van een God die niet almachtig of niet welwillend is dat waard is om naar te luisteren en te volgen?
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 augustus 2011 @ 20:53:17 #150
862 Arcee
Look closer
pi_100207256
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:28 schreef Daskaar het volgende:
atheisme of hoe je het geloof in geen God ook wil noemen.
Waarom zou je het überhaupt iets willen noemen?

We hebben toch ook geen naam voor het niet geloven in kabouters, Sinterklaas of hobbits?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')