volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat acceptatie belangrijk is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Modus het volgende:
[..]
Dus je zal homofilie nog een keer wèl accepteren in dit leven?
Dat is wat ik hieruit lees:quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Daskaar het volgende:
[..]
hoho, waar zeg ik dat God hem niet wil? Dat nooit!
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:04 schreef Daskaar het volgende:
ik geloof idd niet dat het Gods wil is, ik geloof zelfs dat je er van genezen kan worden.
<...>
uiteraard na een serie uiterst geweldadige afranselingen
Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:19 schreef Daskaar het volgende:
maar ik snap hoe het klinkt, als je homoseksualiteit een ziekte noemt, ik snap het!
daarom is die liefde en onveroordelening zo verschrikkelijk belangrijk.
Ik laat mijn zoon kiezen hoe hij wil leven op dit gebied, helemaal omdat ikzelf geen ervaring heb met homoseksualiteit.
cool! en dan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:22 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik ga vanavond naar God bidden dat hij je 3 negers laat tegenkomen..
Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:
volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat acceptatie belangrijk is.
ik weet dat je niks van me wil aannemen, maar laten we redelijk blijven, kerel.
Dat toont in elk geval een zekere bereidheid en vermogen om je eigen (christelijke) standpunten kritisch te beschouwen, en dat juich ik toe!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:
[..]
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:24 schreef Daskaar het volgende:
cool! en dan?
wat wil je, modus? wat wil je met dit gesprek bereiken? wat wil je tegen me zeggen, wat wil je dat ik zeg? is er iets dat je van me wil horen? zeg het me!
Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Daskaar het volgende:
[..]
volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat acceptatie belangrijk is.
ik weet dat je niks van me wil aannemen, maar laten we redelijk blijven, kerel.
dat van die afranselingen vatte je hopelijk wel op als grapje toch?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is wat ik hieruit lees:
[..]
[..]
Je eerdere uitspraken doen vermoeden dat je wel degelijk zijn homoseksualiteit zou veroordelen. Dat is iets heel anders dan je zoon de vrijheid geven om te leven zoals hij dat wil.
hoezo, ik kan mijn tante's kanker toch ook accepteren?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:25 schreef Modus het volgende:
[..]
Als je het als ziekte bestempelt en mogelijkheden ziet tot 'genezing' lijkt me daar bar weinig sprake van acceptatie.
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef Modus het volgende:
[..]
Wat wil JIJ met dit gesprek bereiken?
Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:27 schreef Daskaar het volgende:
maar nee, nergens zou ik mijn zoon veroordelen om zijn homoseksualiteit, nooit! En God accepteert hem net zo goed! Maar tegelijk geloof ik dat God hem ervan kan genezen. Klinkt maf, i know.
en daarom zou ik hem daar ook niet toe pushen, omdat ik zelf nooit homo ben geweest, hij moet dit zelf willen.
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als claimen dat homofilie een ziekte is en dat je ervan genezen kunt acceptatie is dan is mijn claim dat jij een achterlijke mongool bent maar dat ik respect voor je heb ook valide.
wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Och, hetzelfde argument werkt andersom ook: er zijn ongetwijfeld zogenaamde 'stromingslozen' die de homoseksualiteit van hun kind wel zouden veroordelen. Dit mes snijdt aan twee kanten. Linksom of rechtsom is er geen sprake van "1 bijbel, 1 christendom".
Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:32 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wat is jouw beef met het feit dat ik geen stroming heb?
Daarom dus.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:44 schreef Daskaar het volgende:
shit je gelooft in jezus of niet, de bijbel is in elke taal hetzelfde, waarom dan die stromingen?
Gelovigen kunnen nooit genoeg gebashed worden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:29 schreef Daskaar het volgende:
praten, leren, maar jouw houding zegt me genoeg, mijn beste. je staat op me in te hameren met al je kracht.
En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:31 schreef Daskaar het volgende:
ok..tof dat je achterlijke mongolen respecteert.
je zou best een lul zijn als je dat niet deed, die mensen kunnen er ook niks aan doen.
maar je claim klopt niet trouwens, mijn huisarts kan je aantonen dat ik geen achterlijke mongool ben!
oooooohhhhw!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik probeer je duidelijk te maken dat wat ook jouw uitleg van het christendom is het geen neutrale uitleg is. En daarmee beantwoord ik volgens mij je eerdere vraag:
[..]
Daarom dus.
ok ik hap. leg es uit.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:36 schreef Modus het volgende:
[..]
En wederom draai je om de essentie van een vraag heen, maar ga je op de man spelen.
Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:35 schreef Daskaar het volgende:
ik moet trouwens even zeggen dat de manier waarop we met elkaar praten momenteel ik erg leuk vind!
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat al een stuk beter dan het vorige topic.En goed dat je de wat hardere minder genuanceerde opmerkingen negeert en je richt op de inhoud. Keep up the good work!
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:16 schreef Daskaar het volgende:
maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan een stroming, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt.
Ik vind dit aparte uitspraken voor een gelovige. Stel ik maak er het volgende van door stroming door geloof (algemeen) te vervangen:quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:21 schreef Daskaar het volgende:
meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een stroming. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren
quote:maar het is juist belangrijk om je niet te binden aan geloof, want dan kan je geen vragen meer stellen omdat je alle antwoorden al gekozen hebt. (want God, want de Bijbel)
Dit zijn standpunten die je aan ongelovigen kan toeschrijven. Waarom gelden ze dan opeens niet meer voor jou?quote:meh, misschien, maar ik heb teveel vragen om me aan te sluiten bij een geloof. te argwanend(?) om al hun antwoorden op mijn vragen te accepteren (want God, want de Bijbel)
Waarom zou je het überhaupt iets willen noemen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:28 schreef Daskaar het volgende:
atheisme of hoe je het geloof in geen God ook wil noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |