Want?quote:Op zondag 31 juli 2011 16:08 schreef Eelcotje84 het volgende:
Maar goed dat de politie niet zag dat je betonnen steunbalken met een busje vervoerde (bovenop?)
Huis staat in Bergambacht. (plaatsje vlak bij Gouda) en is gebouwd in 1961 en was tot 2 jaar geleden nooit meer wat aan gedaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:06 schreef blomke het volgende:
Mooi werk man! Waar staat dit huis? Welk bouwjaar? Komt me bekend voor!
Gelukkig was dat mn leverancierquote:Op zondag 31 juli 2011 16:08 schreef Eelcotje84 het volgende:
Maar goed dat de politie niet zag dat je betonnen steunbalken met een busje vervoerde (bovenop?)
180kg per stuk? En dit dan: http://i1221.photobucket.(...)22080111_5_h6me1.jpg ?quote:Op zondag 31 juli 2011 21:49 schreef P-tree het volgende:
Is idd ook niet echt handig aangezien ze 180kg stuk wegen.
dat is er 1 van 2.5mtr en die op het dak van de bus lagen waren 5.5mtr.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
180kg per stuk? En dit dan: http://i1221.photobucket.(...)22080111_5_h6me1.jpg ?
Nee heb geluk gehad dat het in de periode dat ik begon het erg droog was. En tijdens de bouw is er gelijk een werkvloer in de kruipruimte gestort van beton. Dus er staat eigenlijk nooit water in.quote:Op maandag 1 augustus 2011 07:33 schreef blomke het volgende:
Geen last van hoog grondwater? Veengrond? In ieder geval goed dat je de zaken grondig aanpakt. Kan de bestaande fundering die extra betonmassa wel aan? Of stort je op de ondergrond?
Dankjequote:Op zondag 31 juli 2011 21:42 schreef bobenjanneke het volgende:
Mooi en gedurfd dat je ook de hoek omgaat met de aanbouw!
Meestal is het alleen naar achter toe, maar door de hoek mee te nemen, creëer je een nog groter gevoels oppervlak!
Ziet er netjes uit!
Wij deden er een halve dag over, en mixten het beton zelf met zakken van 25 kg, een mixer en twee metselkuipenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:56 schreef blomke het volgende:
Mooi werk!
In hoeveel tijd heb je die vloer zo gestort. Ik bedoel die binnenvloer die i.p.v. de houten vloer is gemaakt?
ik heb op een dag de oude houten vloer weggebroken en toen die avond heb ik stalen hoeklijnen 120x120mm gemonteerd met chemische ankers. en de volgende dag heb ik de eps combinatie vloer gelegd en diezelfde avond hebben we het in 1 1/2 uur gestort. en toen nog een uurtje een biertje gedronkenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:56 schreef blomke het volgende:
Mooi werk!
In hoeveel tijd heb je die vloer zo gestort. Ik bedoel die binnenvloer die i.p.v. de houten vloer is gemaakt?
ps: we hebben dit met 3 man gedaan. 1 man aan de beton molen 1 man met de kruiwagen en ik zei de gek was aan het afwerken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:59 schreef P-tree het volgende:
[..]
ik heb op een dag de oude houten vloer weggebroken en toen die avond heb ik stalen hoeklijnen 120x120mm gemonteerd met chemische ankers. en de volgende dag heb ik de eps combinatie vloer gelegd en diezelfde avond hebben we het in 1 1/2 uur gestort. en toen nog een uurtje een biertje gedronken![]()
dus in totaal 2 lange dagen.
dankje,quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben even met de bezem door jou topic geweest, paar nietszeggende lege berichten verwijderd e.d.
Je gaat de hoek om met je uitbouw; betekend dat ook dat je aan de zijkant ook de muur gedeeltelijk uitbreekt ?
wil je het echt weten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:12 schreef Pollewoppie het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig wat dit kost...
Zonder de vloer in de woonkamer dan.
Ik mag hopen dat je 1 nulletje teveel bij die 45000 euro hebt staan? Aangezien je alles zelf doet...quote:[blablabla..
[..]
wil je het echt weten.
de prijs is wel gebaseerd op het feit dat ik alles (met uitzondering van stucen) zelf doe.
¤45000,--
maar de vloer in de woonkamer is opzich niet zo heel duur. ik denk ongeveer ¤1500,--
Heeeel mooi!quote:
Er komt Siemens inbouw apparatuur in. inbouw koffiemachine en daarnaast een combi-oven. daaronder komt de vaatwasser. Er zit geen apothekerskast in. Heb ik eerlijk gezegd ook niet bij stil gestaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:26 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Heeeel mooi!
Welke apparatuur heb je geïntrigeerd?
En zitter er apothekerskasten in?
Voor ruwbouw, 45000 euro betalen is wel akelig veel denk ik toch.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:08 schreef P-tree het volgende:
[..]
wil je het echt weten.
de prijs is wel gebaseerd op het feit dat ik alles (met uitzondering van stucen) zelf doe.
¤45000,--
maar de vloer in de woonkamer is opzich niet zo heel duur. ik denk ongeveer ¤1500,--
dan wil ik wel weten wat jou stucadoor vraagd voor glad stucwerk per m2 inclusief op kleur gespoten muurverf.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:01 schreef densmee het volgende:
[..]
Voor ruwbouw, 45000 euro betalen is wel akelig veel denk ik toch.
stucen hoeft niet meer dan 1000 euro te kosten
Dat is wel erg prijzig. Als ik het goed in mijn hoofd heb was ik voor 25m2 aan de vloer (balken, eps en beton max ¤ 1.500 kwijt. Weliswaar bij een bevriende handelaar in het spul... maar toch.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:21 schreef P-tree het volgende:
ja dat klopt, maar het is inclusief keuken en houten vloer echt alles compleet afgewerkt.
even een korte samenvatting:
eps combinatie vloer en fundering en betonijzer en beton: 3500
Mooiquote:western redcedar als afwerking aan de buitenkant 1500
Is dat zo een koffieapparaat welke op de waterleiding wordt aangesloten?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:51 schreef P-tree het volgende:
[..]
Er komt Siemens inbouw apparatuur in. inbouw koffiemachine en daarnaast een combi-oven. daaronder komt de vaatwasser. Er zit geen apothekerskast in. Heb ik eerlijk gezegd ook niet bij stil gestaan.
die zijmuur die je daar ziet, gaat ook nog 3 meter van uit dus dan blijft er nog maar iets van 4 meter staan ongeveer. ik heb wel gedacht om iets van isolatie in te maken. maar dan kom je op iets van tempex korrels of iets van die aard. maar het nadeel daarvan is dat heel de spouw dan vol ligt en dan heb je heel snel last van vocht doorslag op je binnen muren. Tegenwoordig wordt er tijdens de bouw isolatie tegen de binnenmuren aan bevestigd en dan een luchtspouw van ongeveer 5 cm. dan kan het vocht niet bij de binnenmuren komen. en als ik het nu vol laat spuiten met isolatie kan het vocht via die isolatie bij mn binnen muren komen. dus ik heb besloten om dan maar geen isolatie te nemen. als je eenmaal vocht in je muren hebt kan je de isolatie er niet meer uithalen. dan maar een iets hogere gasrekenen. Misschien dat er ooit iets beters op de markt komtquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef bobenjanneke het volgende:
P-tree geeft er gas op en weet waar hij mee bezig zo te zien!
Je zal wel gedacht hebben aan spouwmuurisolatie van de aanbouw, en zoja, wat voor isolatie?
In deze foto
http://i1221.photobucket.(...)er_Boom/IMG_4532.jpg waar je spouw open is, zie ik geen isolatie zitten.
Ga je die ook nog na-isoleren?
dankje,quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is wel erg prijzig. Als ik het goed in mijn hoofd heb was ik voor 25m2 aan de vloer (balken, eps en beton max ¤ 1.500 kwijt. Weliswaar bij een bevriende handelaar in het spul... maar toch.
Weet niet wat de prijzen gedaan hebben de afgelopen 6 jaar natuurlijk.
[..]
Mooi![]()
6mtrquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:49 schreef Hydrogeny het volgende:
Wat is de breedte van de woning? (Overspanning HE balk?)
Mooi, ivm eigen aanbouw welk ik eigenlijk in 2 keer wil overbruggen. Dacht dat HE240M zo'n 150KG de meter was? Mooi allemaal, ik blijf hem volgen!quote:
de aanbouw wordt gemaakt van houtskellet. hout skellet wordt gemaakt van balken van 150x50mm daar komt 2x7cm steenwol isolatie in om aan de R3 isolatie waarde te komenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:56 schreef bobenjanneke het volgende:
P-tree geeft er gas op en weet waar hij mee bezig zo te zien!
Je zal wel gedacht hebben aan spouwmuurisolatie van de aanbouw, en zoja, wat voor isolatie?
In deze foto
http://i1221.photobucket.(...)er_Boom/IMG_4532.jpg waar je spouw open is, zie ik geen isolatie zitten.
Ga je die ook nog na-isoleren?
die HEM is erg zwaar hoor, die is door mijn constructeur alleen gekozen omdat in het midden van deze bint vroeger ook een draagmuur stond. en die hebben wij 2 jaar geleden al weg gehaald. en daar hebben wij toen HE200A in gelegd en die wordt nu in het midden van de HE240M op gevangen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:52 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Mooi, ivm eigen aanbouw welk ik eigenlijk in 2 keer wil overbruggen. Dacht dat HE240M zo'n 150KG de meter was? Mooi allemaal, ik blijf hem volgen!
(Edit: 157KG/M blijkbaar?)
volgens mijn informatie (mn zwager) weegt die bint ongeveer 150 kg per meter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:52 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Mooi, ivm eigen aanbouw welk ik eigenlijk in 2 keer wil overbruggen. Dacht dat HE240M zo'n 150KG de meter was? Mooi allemaal, ik blijf hem volgen!
(Edit: 157KG/M blijkbaar?)
Ah, dan lijkt het me nog niet zo gekquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:50 schreef P-tree het volgende:
die prijs die ik daar noem is incl bekistingshout, ijzer voor in de fundering (stalen korven) beton voor in de fundering. en eps vloer + ijzer ter groote van 53m2. die vloer was voor binnen en buiten op mn aanbouw.
yes, klopt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:57 schreef sanger het volgende:
Waar ging je ook alweer de stalen staander zetten? Op de hoek waar de ligger nu eindigt? Zeker omdat je aan de zijkant nog gaat uitbreken toch?
Ah, de redenering is wel logisch indd. Wel zonde van de ruimte die daarmee 'verloren' gaatquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:03 schreef P-tree het volgende:
[..]
yes, klopt.
ik wilde eerst de bint doortrekken tot de zijkant van de uitbouw omdat ik dan geen stalen kolom in mn huis kreeg. maar dat mocht niet van de constructeur om dat je dan geen star punt meer onder de hoek van de woning hebt. en staal hoe dik dan ook. kan doorbuigen en dan kan je scheurvorming krijgen in je gevel. nu hebben we dus besloten om er muren omheen te zetten en zo een bijkeuken/hal te creëren
Ik ben idd bewust niet met een zware hamer gaan slopen. alles want boven aan stenen "hangt" wilde ik graag laten hangen. door de constructeur is er van uit de originele bouwtekeningen een berekening gemaakt waaruit hij heeft gezegd dat mn oude fundering dit kan dragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?
Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
de kolom is 80x80 dikwandig. en aan de zijkant komt er een HE200A dus dat valt wel mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?
Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:21 schreef P-tree het volgende:
ja dat klopt, maar het is inclusief keuken en houten vloer echt alles compleet afgewerkt.
even een korte samenvatting:
Heien 8 palen: 3000
eps combinatie vloer en fundering en betonijzer en beton: 3500
kozijnen:1500
deuren inclusief 3puntssluitingen en inbouw espagnolet : 1600
edpm rubber dak incl isolatie 2000
elektra 1000
houtconstructie 1000
stucen inclusief muurverf spuiten 2000
western redcedar als afwerking aan de buitenkant 1500
staalconstructie 1500
centrale verwarming 3 radiatoren 1000
inbouw gashaard 3500
en dan nog alle overige dingen die ik nu zo even snel over het hoofd zie.
en reken zo maar even verder en dan ook als je een beetje knappe keuken wil en de eikenhouten vloer er nog bij denk ik dat ik niet zo hele rare inschatting heb gemaakt
dat weet je als in een rijtjeshuis gaat wonen. dan loop je het risico dat je buren aan gaan bouwen. voordat wij het kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan. dus ze hebben de kans gehad om het zelf te kopen. dan hadden ze daar geen last van gehad.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:36 schreef Wootism het volgende:
Zullen je buren blij mee zijn
[ afbeelding ]
Zie missen straks een hoop zonlicht denk ik zo!
mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?
Zelf gemaakt?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:42 schreef P-tree het volgende:
[..]
mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur.
Yes, zelf gemaakt.quote:
Een hele goede keus trouwens, om voor openslaande terrasdeuren te gaan!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef P-tree het volgende:
[..]
Yes, zelf gemaakt.
Dit is 1 van de kozijnen. heb er nog meer in de schuur staan. Deze had ik een tijdje geleden al een keer neergezet. om te zien wat mn uitzicht wordt vanuit de woonkamer
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat hje hiervoor de gewone vergunningsprocedure hebt doorlopen. Ze hebben dus de kans gehad om bezwaar te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef P-tree het volgende:
[..]
als ik met alles wat ik doe met de buren rekening moet gaan houden, ben ik over 3 jaar nog niet klaar
Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristischquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:08 schreef exlurker het volgende:
Aan de manier van werken vermoed ik dat TS iets met de bouw van doen heeft en dat hij de kozijnen zelf in een timmerwerkplaats heeft gemaakt
ik heb geprofileerd hout gekocht en bij mn buurman op de zaak het kozijn gemaakt op een pennenbank. dat scheelt heel wat euriesquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:05 schreef klusfoobje het volgende:
Als je gaat frezen heb je eigenlijk altijd een freestafel nodig is mijn ervaring. Maar idd, is het een bouwpakket geweest of heb je alles zelf gemaakt ?
Hahah, leuk he. ik vroeg me al af wanneer die vraag ging komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristischof ts heeft hele goede connecties in de bouw of hij is zelf zzp'r oid.
Niet te min blijft dit een erg leuke verbouwing om te volgen !
oeps, arbeidsinspectiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Kozijnprofielen frezen lukt je niet echt met een standaard bovenfrees (ook niet onder een freestafel). Daar heb je minstens een freeskop voor nodig.
Stoere verbouwing, je gooit met die stenen alsof het niets is![]()
Wel mis ik gezichts- en gehoorbeschermende middelen? Zou jammer zijn dat je niet meer ten volle van het eindresultaat zou kunnen genieten.
Met een zwaardere bovenfrees kan dat best hoor, enige nadeel is dat je veel meer werkgangen moet gebruiken. Een profi freesmachine kan iets in 1 keer wat je met de bovenfrees in 5 keer moet bij wijze van spreken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Kozijnprofielen frezen lukt je niet echt met een standaard bovenfrees (ook niet onder een freestafel). Daar heb je minstens een freeskop voor nodig.
Wel mis ik gezichts- en gehoorbeschermende middelen? Zou jammer zijn dat je niet meer ten volle van het eindresultaat zou kunnen genieten.
danoontje powerrrrrrrr,quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het oogde gewoon allemaal net wat "te" professioneelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:34 schreef P-tree het volgende:
[..]
Hahah, leuk he. ik vroeg me al af wanneer die vraag ging komen.
Ik heb 4 jaar in de bouw gewerkt als elektriciën en heb daar een hoop 'vriendjes' aan over gehouden. en altijd goed om me heen blijven kijken. mn zwager werkt bij een constructie bedrijf en hij heeft de stalen constructie er in gemaakt. en mn oude buurman is aannemer en daar kan ik met vragen altijd bij aankloppen. dus connecties genoeg gelukkig. nu werk ik zelf als engineer van 3D-röntgenapparatuur op schiphol. dus weer heel wat anders.
Dank jequote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:51 schreef Forno het volgende:
Mooi werk, ziet er profi uit allemaal.
van 's ochtens 07:00 tot 22:00u. eerder en langer mag nietquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef bobenjanneke het volgende:
Van hoe laat tot hoelaat werk je wel niet [ afbeelding ]
ja, staat in menie,quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:24 schreef bobenjanneke het volgende:
Heb je het hout van de skeletbouw in de menie gezet? Wat in contact komt met het beton?
de vloerbalken die je ziet zitten inderdaad alleen onder de binnenmuur. straks komen die balken in de stalen balk te liggen en de stalen balk komt weer in de stalen balk te liggen die er al ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:33 schreef Hydrogeny het volgende:
Heb je dit stuk in high res (of linkje van foto in origineel formaat)? Ben nieuwsgierig hoe dit zit.
Zitten de balken alleen onder de binnenmuur?
Worden de balken in de HE balk geplaatst? (HE balk over de andere balken geschoven).
[ afbeelding ]
Ik krijg kippenvel bij de gedachte dat (straks) een half huis leunt op dat ene paaltje in de hoek.quote:
En ik maar denken dat ik de enige wasquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:02 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Ik krijg kippenvel bij de gedachte dat (straks) een half huis leunt op dat ene paaltje in de hoek.
maar het zal wel goed doorgerekend zijn
Uitzettingscoefficent van staal is 15 ofzoquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Ja dat zal wel maar staal zet uit als het warm wordt en krimpt als het koud wordt. Het kan misschien het huis wel in de lucht houden, maar ik vrees toch dat je zo scheuren in de muur erboven gaat krijgen, als er geen betonnen pilaar komt te staan (waarin het staal onder spanning is getrokken tijdens het droogproces om het beton steviger te maken, bijv. een goede kwaliteit heipaal).
De tijd zal het lerenquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:41 schreef densmee het volgende:
[..]
Uitzettingscoefficent van staal is 15 ofzo
Delta T van koker in woonhuis is max 10graden kelvin
lengte max 3 meter
15X10X3 = 450 micrometer
450 micrometer = 0.45 mm
nou je huis zal wel instorten bij een halve mm krimp of rek
overigens is de uitzettingscoefficent van staal ongeveer gelijk aan beton, dus al zet je er een heipaalquote:
Dacht je dat dit de eerste aanbouw in de wereld was met stalen balken?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Ja dat zal wel maar staal zet uit als het warm wordt en krimpt als het koud wordt. Het kan misschien het huis wel in de lucht houden, maar ik vrees toch dat je zo scheuren in de muur erboven gaat krijgen, als er geen betonnen pilaar komt te staan (waarin het staal onder spanning is getrokken tijdens het droogproces om het beton steviger te maken, bijv. een goede kwaliteit heipaal).
Wat zijn trouwens de eisen aan de dikte van die stalen hoek pilaar?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:29 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Dacht je dat dit de eerste aanbouw in de wereld was met stalen balken?
Wist je nog niet dat in de bouw staal al lang en breed geaccepteerd.
[ afbeelding ]
geen idee, ik weet niet wat hij moet dragenquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:31 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Wat zijn trouwens de eisen aan de dikte van die stalen hoek pilaar?
Dat hij sterk genoeg is om ten allen tijde de krachten van de constructie erboven op te vangen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:31 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Bron:quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:31 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |