yes, klopt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 07:57 schreef sanger het volgende:
Waar ging je ook alweer de stalen staander zetten? Op de hoek waar de ligger nu eindigt? Zeker omdat je aan de zijkant nog gaat uitbreken toch?
Ah, de redenering is wel logisch indd. Wel zonde van de ruimte die daarmee 'verloren' gaatquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:03 schreef P-tree het volgende:
[..]
yes, klopt.
ik wilde eerst de bint doortrekken tot de zijkant van de uitbouw omdat ik dan geen stalen kolom in mn huis kreeg. maar dat mocht niet van de constructeur om dat je dan geen star punt meer onder de hoek van de woning hebt. en staal hoe dik dan ook. kan doorbuigen en dan kan je scheurvorming krijgen in je gevel. nu hebben we dus besloten om er muren omheen te zetten en zo een bijkeuken/hal te creëren
Ik ben idd bewust niet met een zware hamer gaan slopen. alles want boven aan stenen "hangt" wilde ik graag laten hangen. door de constructeur is er van uit de originele bouwtekeningen een berekening gemaakt waaruit hij heeft gezegd dat mn oude fundering dit kan dragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?
Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
de kolom is 80x80 dikwandig. en aan de zijkant komt er een HE200A dus dat valt wel mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?
Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:21 schreef P-tree het volgende:
ja dat klopt, maar het is inclusief keuken en houten vloer echt alles compleet afgewerkt.
even een korte samenvatting:
Heien 8 palen: 3000
eps combinatie vloer en fundering en betonijzer en beton: 3500
kozijnen:1500
deuren inclusief 3puntssluitingen en inbouw espagnolet : 1600
edpm rubber dak incl isolatie 2000
elektra 1000
houtconstructie 1000
stucen inclusief muurverf spuiten 2000
western redcedar als afwerking aan de buitenkant 1500
staalconstructie 1500
centrale verwarming 3 radiatoren 1000
inbouw gashaard 3500
en dan nog alle overige dingen die ik nu zo even snel over het hoofd zie.
en reken zo maar even verder en dan ook als je een beetje knappe keuken wil en de eikenhouten vloer er nog bij denk ik dat ik niet zo hele rare inschatting heb gemaakt
dat weet je als in een rijtjeshuis gaat wonen. dan loop je het risico dat je buren aan gaan bouwen. voordat wij het kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan. dus ze hebben de kans gehad om het zelf te kopen. dan hadden ze daar geen last van gehad.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:36 schreef Wootism het volgende:
Zullen je buren blij mee zijn
[ afbeelding ]
Zie missen straks een hoop zonlicht denk ik zo!
mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?
Zelf gemaakt?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:42 schreef P-tree het volgende:
[..]
mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur.
Yes, zelf gemaakt.quote:
Een hele goede keus trouwens, om voor openslaande terrasdeuren te gaan!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef P-tree het volgende:
[..]
Yes, zelf gemaakt.
Dit is 1 van de kozijnen. heb er nog meer in de schuur staan. Deze had ik een tijdje geleden al een keer neergezet. om te zien wat mn uitzicht wordt vanuit de woonkamer
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat hje hiervoor de gewone vergunningsprocedure hebt doorlopen. Ze hebben dus de kans gehad om bezwaar te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef P-tree het volgende:
[..]
als ik met alles wat ik doe met de buren rekening moet gaan houden, ben ik over 3 jaar nog niet klaar
Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristischquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:08 schreef exlurker het volgende:
Aan de manier van werken vermoed ik dat TS iets met de bouw van doen heeft en dat hij de kozijnen zelf in een timmerwerkplaats heeft gemaakt
ik heb geprofileerd hout gekocht en bij mn buurman op de zaak het kozijn gemaakt op een pennenbank. dat scheelt heel wat euriesquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:05 schreef klusfoobje het volgende:
Als je gaat frezen heb je eigenlijk altijd een freestafel nodig is mijn ervaring. Maar idd, is het een bouwpakket geweest of heb je alles zelf gemaakt ?
Hahah, leuk he. ik vroeg me al af wanneer die vraag ging komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristischof ts heeft hele goede connecties in de bouw of hij is zelf zzp'r oid.
Niet te min blijft dit een erg leuke verbouwing om te volgen !
oeps, arbeidsinspectiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Kozijnprofielen frezen lukt je niet echt met een standaard bovenfrees (ook niet onder een freestafel). Daar heb je minstens een freeskop voor nodig.
Stoere verbouwing, je gooit met die stenen alsof het niets is![]()
Wel mis ik gezichts- en gehoorbeschermende middelen? Zou jammer zijn dat je niet meer ten volle van het eindresultaat zou kunnen genieten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |