abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100223479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:57 schreef sanger het volgende:
Waar ging je ook alweer de stalen staander zetten? Op de hoek waar de ligger nu eindigt? Zeker omdat je aan de zijkant nog gaat uitbreken toch?
yes, klopt.

ik wilde eerst de bint doortrekken tot de zijkant van de uitbouw omdat ik dan geen stalen kolom in mn huis kreeg. maar dat mocht niet van de constructeur om dat je dan geen star punt meer onder de hoek van de woning hebt. en staal hoe dik dan ook. kan doorbuigen en dan kan je scheurvorming krijgen in je gevel. nu hebben we dus besloten om er muren omheen te zetten en zo een bijkeuken/hal te creëren
pi_100223501
vandaag ga ik een mn zijmuur er uit halen. zal proberen om vanavond nog wat foto's hiervan te plaatsen. eerst ga ik met een waterzaag de gevel afzagen en dan lekker hakken :Y
pi_100260493

de muur verticaal en horizontaal door gezaagd dus nu kan het hakken beginnen *)

even kijken of we bij elkaar een 10m3 puin container vol kunnen krijgen :P

Nu alleen de binnenmuur nog 8-)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:55:01 #54
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100260744
kijk es papa, zonder muurtjes *O*

Je hebt nu nog ff een echte doorzonkijk woning :Y

chapeau zeg!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:19:19 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100261047
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:03 schreef P-tree het volgende:

[..]

yes, klopt.

ik wilde eerst de bint doortrekken tot de zijkant van de uitbouw omdat ik dan geen stalen kolom in mn huis kreeg. maar dat mocht niet van de constructeur om dat je dan geen star punt meer onder de hoek van de woning hebt. en staal hoe dik dan ook. kan doorbuigen en dan kan je scheurvorming krijgen in je gevel. nu hebben we dus besloten om er muren omheen te zetten en zo een bijkeuken/hal te creëren
Ah, de redenering is wel logisch indd. Wel zonde van de ruimte die daarmee 'verloren' gaat :)

Ik overweeg ook in de toekomst een dergelijke uitbouw ter vervanging van de huidige uitbouw naar achteren. Vandara wel interessant om te horen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100261093
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?

Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
pi_100261254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:
Schiet lekker op! Zat er geen isolatie in de spouw en is het een bewuste keuze geweest om niet met een zware hamer je uit te leven?

Welke dikte balk/kolom is gebruikt om de HE balk te steunen? Komt er ook nog een HE balk aan de zijkant van het huis? Steunende op dezelfde balk/kolom als die van de achtergevel? Is er rekenings gehouden dat je dan een enorm drukpunt op je fundering hebt? Is dit ook nog verstevigd?
Ik ben idd bewust niet met een zware hamer gaan slopen. alles want boven aan stenen "hangt" wilde ik graag laten hangen. door de constructeur is er van uit de originele bouwtekeningen een berekening gemaakt waaruit hij heeft gezegd dat mn oude fundering dit kan dragen.

laten we daar maar vanuit gaan dan
pi_100261282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:22 schreef Hydrogeny het volgende:

de kolom is 80x80 dikwandig. en aan de zijkant komt er een HE200A dus dat valt wel mee.

en die komt idd op dezelfde kolom te rusten
pi_100261384
Zullen je buren blij mee zijn :P

Zie missen straks een hoop zonlicht denk ik zo!
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100261473
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:21 schreef P-tree het volgende:
ja dat klopt, maar het is inclusief keuken en houten vloer echt alles compleet afgewerkt.

even een korte samenvatting:

Heien 8 palen: 3000

eps combinatie vloer en fundering en betonijzer en beton: 3500

kozijnen:1500

deuren inclusief 3puntssluitingen en inbouw espagnolet : 1600

edpm rubber dak incl isolatie 2000

elektra 1000

houtconstructie 1000

stucen inclusief muurverf spuiten 2000

western redcedar als afwerking aan de buitenkant 1500

staalconstructie 1500

centrale verwarming 3 radiatoren 1000

inbouw gashaard 3500

en dan nog alle overige dingen die ik nu zo even snel over het hoofd zie.

en reken zo maar even verder en dan ook als je een beetje knappe keuken wil en de eikenhouten vloer er nog bij denk ik dat ik niet zo hele rare inschatting heb gemaakt
Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?
pi_100261474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:36 schreef Wootism het volgende:
Zullen je buren blij mee zijn :P

[ afbeelding ]

Zie missen straks een hoop zonlicht denk ik zo!
dat weet je als in een rijtjeshuis gaat wonen. dan loop je het risico dat je buren aan gaan bouwen. voordat wij het kochten heeft het 2 jaar te koop gestaan. dus ze hebben de kans gehad om het zelf te kopen. dan hadden ze daar geen last van gehad. :P

als ik met alles wat ik doe met de buren rekening moet gaan houden, ben ik over 3 jaar nog niet klaar
pi_100261517
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Als ik naar je begroting kijk, zijn de kozijnen e.d. voor de aanbouw, en ga je je bestaande houten pui verplaatsen naar de voorkant van je aanbouw?
mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur. *)
pi_100261671
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:42 schreef P-tree het volgende:

[..]

mn bestaande houten pui komt niet meer terug. ik heb overal nieuwe kozijnen voor gemaakt. die staan al te wachten in de schuur. *)
Zelf gemaakt?

Goed bezig!
pi_100261896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:49 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Zelf gemaakt?

Goed bezig!
Yes, zelf gemaakt.

Dit is 1 van de kozijnen. heb er nog meer in de schuur staan. Deze had ik een tijdje geleden al een keer neergezet. om te zien wat mn uitzicht wordt vanuit de woonkamer :)

pi_100262304
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef P-tree het volgende:

[..]

Yes, zelf gemaakt.

Dit is 1 van de kozijnen. heb er nog meer in de schuur staan. Deze had ik een tijdje geleden al een keer neergezet. om te zien wat mn uitzicht wordt vanuit de woonkamer :)

[ afbeelding ]
Een hele goede keus trouwens, om voor openslaande terrasdeuren te gaan!
Vergeet niet als je gaat schilderen om de boven en onderkant van de deuren te doen.

Je houd zo te zien nog genoeg tuin over!

Goed bezig!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:01:01 #66
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100263432
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:40 schreef P-tree het volgende:

[..]

als ik met alles wat ik doe met de buren rekening moet gaan houden, ben ik over 3 jaar nog niet klaar
Ik neem aan dat hje hiervoor de gewone vergunningsprocedure hebt doorlopen. Ze hebben dus de kans gehad om bezwaar te maken.

Zelf je kozijn gemaakt? dat scheelt in de euries. Ik hoor wel eens dat mensen het door de aannemer laten leveren. Dan schiet de rekening voor zoiets omhoog. Die aannemer haalt ook gewoon ergens zo'n kozijntje en doet het vervolgens over de kop en jij maar betalen...

Is dta nu lastig om zo'n ding zelf te maken ? Ik zou best bang zijn voor kromtrekken en zo.

Als alles klaar is heb je alleen nog een lelijke schutting die je ff moet doen :) en een schuurdak dat wat aandacht wil hebben ...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_100263973
Heb je de kozijnen met een bovenfrees, met een freestafel, of geprofileerd hout gekocht wat je tot een kozijn gemaakt hebt?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:05:43 #68
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_100265571
Als je gaat frezen heb je eigenlijk altijd een freestafel nodig is mijn ervaring. Maar idd, is het een bouwpakket geweest of heb je alles zelf gemaakt ?
pi_100265697
Aan de manier van werken vermoed ik dat TS iets met de bouw van doen heeft en dat hij de kozijnen zelf in een timmerwerkplaats heeft gemaakt
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 12:19:26 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100266086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:08 schreef exlurker het volgende:
Aan de manier van werken vermoed ik dat TS iets met de bouw van doen heeft en dat hij de kozijnen zelf in een timmerwerkplaats heeft gemaakt
Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristisch ;) of ts heeft hele goede connecties in de bouw of hij is zelf zzp'r oid. :)

Niet te min blijft dit een erg leuke verbouwing om te volgen ! *O*
pi_100266241
Kozijnprofielen frezen lukt je niet echt met een standaard bovenfrees (ook niet onder een freestafel). Daar heb je minstens een freeskop voor nodig.

Stoere verbouwing, je gooit met die stenen alsof het niets is :)

Wel mis ik gezichts- en gehoorbeschermende middelen? Zou jammer zijn dat je niet meer ten volle van het eindresultaat zou kunnen genieten.
pi_100266464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:05 schreef klusfoobje het volgende:
Als je gaat frezen heb je eigenlijk altijd een freestafel nodig is mijn ervaring. Maar idd, is het een bouwpakket geweest of heb je alles zelf gemaakt ?
ik heb geprofileerd hout gekocht en bij mn buurman op de zaak het kozijn gemaakt op een pennenbank. dat scheelt heel wat euries ;)
pi_100266638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het aanbrengen van die stalen balk oogt niet heel erg amateuristisch ;) of ts heeft hele goede connecties in de bouw of hij is zelf zzp'r oid. :)

Niet te min blijft dit een erg leuke verbouwing om te volgen ! *O*
Hahah, leuk he. ik vroeg me al af wanneer die vraag ging komen. :P
Ik heb 4 jaar in de bouw gewerkt als elektriciën en heb daar een hoop 'vriendjes' aan over gehouden. en altijd goed om me heen blijven kijken. mn zwager werkt bij een constructie bedrijf en hij heeft de stalen constructie er in gemaakt. en mn oude buurman is aannemer en daar kan ik met vragen altijd bij aankloppen. dus connecties genoeg gelukkig. nu werk ik zelf als engineer van 3D-röntgenapparatuur op schiphol. dus weer heel wat anders.
pi_100266697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Kozijnprofielen frezen lukt je niet echt met een standaard bovenfrees (ook niet onder een freestafel). Daar heb je minstens een freeskop voor nodig.

Stoere verbouwing, je gooit met die stenen alsof het niets is :)

Wel mis ik gezichts- en gehoorbeschermende middelen? Zou jammer zijn dat je niet meer ten volle van het eindresultaat zou kunnen genieten.
oeps, arbeidsinspectie :P

sorry, ben af en toe wat laks. maar je hebt volkomen gelijk.
pi_100267121
Helm op en veiligheidsschoenen aan!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')