wat sluit jij charmantquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Spewey, hoe gaat het met het spugen?
Hier ook 3 woordjes met 18 maandenEn wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
haha, is dat zo?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef simmu het volgende:
[..]
wat sluit jij charmant![]()
ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopenongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor
hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.
Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!"
Dat onzekere heb ik ook.. niet alleen met praten maar ook met bijvoorbeeld lopen enzo. Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tijd doen,maar soms gaan verstand en gevoel gewoon niet zo goed samenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:33 schreef Aoraki het volgende:Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
Foei, dat doet Nathan zelfs!quote:
quote:Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.
Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor
"Hoppetee"?quote:Op zondag 31 juli 2011 10:50 schreef Poppejans het volgende:
Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo
Ja, irritant is dat, als die ontwikkeling aan jou als ouder op wordt gehangen. Het zal heus zo zijn dat er in het algemeen een verband is tussen stimulatie vanuit de ouders en de ontwikkeling van een kind, maar je kunt een trage ontwikkeling niet ophangen aan een gebrek aan stimulatie. En we zouden het misschien wel heel graag willen geloven, maar een vlotte taalontwikkeling komt heus niet zozeer voort uit het vele babbelen dat je als ouder met je kind doet.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor
Wat een geweldige posting!quote:Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan
Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be![]()
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.
Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!!) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd
terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
ja, hahaquote:Op zondag 31 juli 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'.
keihardquote:Op zondag 31 juli 2011 15:04 schreef lily het volgende:
[..]
ja, haha
Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert
Mwoa, de oudste is vooral extreem snel met veel dingen en de jongste is heel snel met veel dingen. Maar die van jou zijn sowieso snel, dat de 1 dan net iets minder snel is dan de ander hoeft niet te betekenen dat ie achter loopt.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:49 schreef freecell het volgende:
[..]
keihard
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen?
Wat goed zeg!quote:Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Keshet het volgende:
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees.![]()
1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus.![]()
2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen.![]()
Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet.
Bluhquote:Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen?
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Poppejans het volgende:
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
Ja, Wolf ook! Die ziet echt wel in een spiegel of ruit dat hij dat zelf is (hij doet dan gek in de spiegel enz.)quote:Op zondag 31 juli 2011 20:59 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 21:03 schreef Keshet het volgende:
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik
uhm, selene zit ook nog geregeld in de draagdoekquote:Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he!![]()
Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit.
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
Ja, maar jij bent van Tara, dus dat snap ik welquote:Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:
Inca dikke knuffel![]()
Vervelend dat het minder gaat.
Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen
Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen3 weken aan één stuk brullen. Hmm.
Nijna, klinkt goed
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet
idd!quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:
Inca dikke knuffel![]()
Vervelend dat het minder gaat.
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik nam het voor lief tot vanochtend ineens..quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:01 schreef Ssserpente het volgende:
Dan past ze wmb ook het best tussen de dreumesen, Lily! Waarom moeten ze kunnen lopen? Heeft dit met veiligheid (van de speelattributen) te naken?
De verwachting dat een kind van 18 maanden zover kan lopen dat het dat zelf kan tijdens uitstapjes vind ik eigenlijk überhaupt al te ver gaan. Kinderen van 18 maanden die kunnen lopen is leuk thuis of in de speeltuin, maar naar de supermarkt neem je toch een buggy mee omdat een kind niet meteen zo'n afstand kan lopen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:04 schreef lily het volgende:
Ik zou dan ook voor de tuitbeker gaan, wat maakt het uit. Beter dan continue puinruimen. En aan tafel dan een gewone.
Ik heb het net besproken. De leidster vond dat ik helemaal gelijk had. Leah was zoveel verder en er ook echt aan toe, maar toch was het de regel en ze was bang dat ze er niet van af zouden wijken.
De reden; ze maken wel eens uitstapjes en dan moeten ze dus kunnen lopen. Tja...begrijpelijk maar toch. Mijn oudste liep pas met 25 maanden. Wat Asy al zegt; moet ze dan tot die tijd bij de babies blijven?
Ik dacht net al; dan zetten ze haar daar maar tijdens de uitstapjes.
en toch he. ik heb begrepen van ravi's arts tijdens zn jaarcheck dat niet lopen pas een issue wordt wanneer het kindje met 2 nog niet loopt. bovendien lopen die kleintjes nog zo gammel. it's a lawsuit waiting to happen, wanneer je dat spul dan allemaal los laat lopen tijden een uitje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:07 schreef lily het volgende:
Ja, dat is ook wel zo.
Maar ik vind het eigenlijk zelf wel een idee; gewoon over naar de dreumes/peutergroep en mochten er uitstapjes zijn dan logeert ze maar tijdelijk bij de baby's.
De oudste op Leah na is nu ook weg. Ze had een afscheidskaartje in haar postvakje.
Dat meiske is 15 maanden.
Ze houden ook echt het wel of niet lopen als criterium want de meeste zijn rond de 14 maanden al weg naar de andere groep.
Nee, nee, zo is het ook weer niet, officieel is het tot anderhalf jaar maar de meeste gaan al met 14/15 maanden omdat ze dan toch al lopen. Loop je met 18 maanden nog niet dan blijf je.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:45 schreef Asyniur het volgende:
Stel dat Harry in die groep had gezeten: had die met 11 maanden dan al naar de peutergroep gegaan omdat ie al kon lopen?
is ze nou in het poppenhuis gaan zitten of heeft ze de ladekast eruit gehaald?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:08 schreef Ssserpente het volgende:
Laat ik alleen even achterwege dat ze vanmorgen op een ladekast van d'r poppenhuis heeft gepoept.
Dat laatste.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:31 schreef lily het volgende:
[..]
is ze nou in het poppenhuis gaan zitten of heeft ze de ladekast eruit gehaald?
LOL!quote:
Begint hij de voltooid deelwoorden door te krijgen? Ze zijn hier ook hip. Vandaag kreeg Ivan een stukje worst te snoepen dat op de grond viel. Daarop bleef hij maar "ohhhh, wossie gebleven?" zeggen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Law and Order![]()
Niels zei vanmorgen "opgegeten" ipv "op" ofzo. Dat vond ik best wel knap.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begint hij de voltooid deelwoorden door te krijgen? Ze zijn hier ook hip. Vandaag kreeg Ivan een stukje worst te snoepen dat op de grond viel. Daarop bleef hij maar "ohhhh, wossie gebleven?" zeggen.
Ohh wat grappig! Niels is nog steeds geobsedeerd door Takkie die weggelopen is en bellen met opa en oma (Jip en Janneke cd)quote:En tijdens de laatste verschoningssessie van de dag had hij hele verhandelingen over het avondeten. De wraps waren een groot succes!
Ja, dat moet je doen! Ik ben heel erg benieuwd naar hoe Ivan nu is en hoe hij praat.quote:Ik moet echt eens een filmpje van hem maken. Hij is belachelijk groot. Heb je dat gevoel ook ineens bij Niels?
Ik zei het verkeerd! Niels zegt helemaal geen worst tegen het nepvlees wat wij eten maar "koekie"! Wij laten het maar zo, want vegetarische stukjes of vleesvervanger is zo lastigquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 05:36 schreef mefke79 het volgende:
o o vleesje vallen, isse nou?! Vleesje weg! Dat zou driekus er van gemaakt hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vroeg net aan Niels wie er op de jassenfoto in het kleertjestopic staat en hij zei Nieuws!!![]()
Oh en Niels heeft ook iets in het potje gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Twinkly op 02-08-2011 12:03:17 ]<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:18 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha die Nieuws toch! Lekker ding!
Ik heb geloof ik één keer een foto van de vader van Niels gezien, maar ik onthoud gewoon hoe hij eruit ziet door het koppie van Niels. Echt één gezicht vind ik!
Echt een mooi kereltje Chanquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:00 schreef Chan het volgende:
Nogmaals dank voor alle felicitaties![]()
Wij gaan nu toch echt naar het peutertopic. Ik heb ook echt een peuter, ik weet niet wat er gebeurd is de afgelopen paar dagen, maar hij is zo gróót ineens! En zo enorm aan het peuteren
Nog even een fotospam(metje)
Net geboren:
[ afbeelding ]
Lekker slapen:
[ afbeelding ]
Blije baby:
[ afbeelding ]
Eerste verjaardag, cadeau uitpakken:
[ afbeelding ]
Eerste verjaardag, pannenkoeken eten!
[ afbeelding ]
Ongeveer 1,5, zelf je muts opzetten:
[ afbeelding ]
Afgelopen zaterdag op het feest, taart eten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan nog vandaag, écht jarig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik kon niet kiezen![]()
Daar was ik ook erg nieuwsgierig naar. De gelijkenis is iig nu echt enormquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly ik vind het nog steeds na het zien van de foto's! Heb je geen kinderfoto van je man/vriend?
Twinks, zet Niels eens meteen na zijn middagslaapje op de wc. Resultaat gegarandeerd in enkele seconden/minuten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:57 schreef Twinkly het volgende:
Brr, koud hoor, een buitenzwembad
Niels loopt al sinds hij wakker is in zijn blote billen en hij heeft 3 mini plasjes gedaan. Na de derde zette ik hem op het potje, maar dat wilde hij écht niet. Op de wc zitten vond hij wel leuk, al kwam er nietsNu roept hij steeds "op de wc plast!"
oooh, wie had ons opgestookt??quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:13 schreef Aoraki het volgende:
Thomas was niet jarig hoor... Hij is van 16 november, dat duurt dus nog heeeeeeeeel lang.
Ja grappig he? Ze hoorde een kind roepen.. Zelf moest ik ook wel erg lachen om het droge: "Even in mijn neus"quote:
Dat lijkt me zo onwijs schrikken als je kind headfirst van zo'n ding afduikt. Gelukkig nog niet meegemaakt (again fokwet, don't even go there!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:25 schreef pessie het volgende:
Sorbo wow zeg!!! Vooral dat "het kijoelt è-van"![]()
Oh en die kuikentjes die kraaien blijken te zijn![]()
Hier een goede nacht, om 4 uur is manlief heen geweest om hem wat water te geven en te troosten en daarna heeft hij geslapen tot 7.15. Gisteravond was alleen erg lastig, hij sliep pas om 9 uur, hij had geen zin.
Asy![]()
Freecell, Nathan dook op vakantie head down van de commode daar af (1 meter hoog en een stenen vloer) maar toen kon ik hem nog net bij zn bovenbeen grijpen en liep hij dus de helft van de vakantie met een blauw bovenbeen, dat heeft me wel 5 jaar gekost vermoed ik. Gisteren was ik gewoon mega geschrokken omdat hij de grond ook echt raakte.
Nathan lijkt niet helemaal fit, hij snottert en hij ligt alweer in bed, straks maar even tempen.
Ook dat vraagt om een filmpje.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben overigens zo verbaasd over Truus. Sinds een week kruipt ze op bank en bed. En het kostte echt maar een paar keer uitleggen dat ze achteruit ervanaf moet.
Ik heb net een filmpje gemaakt zal hem zo proberen te uploadenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ook dat vraagt om een filmpje.
Sorry trouwens dat ik die van mij niet in het filmpjes topic heb gezet maar hier. Old habits enzo...
Truus vond toen we begonnen met bijvoeden de staafmixer echt heel eng. Meteen huilen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:53 schreef Shandaly het volgende:
Hoe reageren jullie kindjes op herrie-dingen zoals een stofzuiger?
Ik stofzuig eigenlijk voornamelijk als Lars slaapt, dan heb ik de ruimte, maar tegenwoordig lijkt Lars echt doodsbang voor dingen die lawaai maken. Stofzuiger, kruimeldief, föhn... echt dráma!
Is er een manier om hem van die angst af te helpen?
Hier komt en gaat het.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:53 schreef Shandaly het volgende:
Hoe reageren jullie kindjes op herrie-dingen zoals een stofzuiger?
Ik stofzuig eigenlijk voornamelijk als Lars slaapt, dan heb ik de ruimte, maar tegenwoordig lijkt Lars echt doodsbang voor dingen die lawaai maken. Stofzuiger, kruimeldief, föhn... echt dráma!
Is er een manier om hem van die angst af te helpen?
gefeliciteerd julliequote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:49 schreef Nijna het volgende:
Ja, ze is nu echt 2 jaar, dus wij gaan dit topic verlaten
[ afbeelding ]
verjaardag gevierd bij de gastouder vorige week...
We doen er vandaag verder niet zoveel aan, we hebben het zaterdag al gevierd.
Tot ziens bij de kleutertjes tzt![]()
Ik ga ervan uit dat een kind nog niet zo denkt. Als iemand lacht om mijn roltrappenfobie (ja echt) dan vind ik dat inderdaad niet leuk. Vooral omdat ik me niet serieus genomen voel. Maar bij een klein kind gaat het er meer om dat je door te lachen bij waar je mee bezig bent laat zien dat mama ook niet bang is. Dat vind ik iets heel anders. Dat schept vertrouwen (en werkt tot nu toe erg goed)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:
ik heb er eigenlijk nooit om gelachen, want als ik bang ben voor iets dan hou ik er ook niet van als lachend tegen mij gezegd wordt dat het heus niet eng is![]()
Zeg datquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:
Plums, wat heerlijk dat je niet uit bed hoefde!
Dan voelt zo'n kind zich toch ook niet serieus genomen? Als het oprecht bang/in paniek is?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:08 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een kind nog niet zo denkt. Als iemand lacht om mijn roltrappenfobie (ja echt) dan vind ik dat inderdaad niet leuk. Vooral omdat ik me niet serieus genomen voel. Maar bij een klein kind gaat het er meer om dat je door te lachen bij waar je mee bezig bent laat zien dat mama ook niet bang is. Dat vind ik iets heel anders. Dat schept vertrouwen (en werkt tot nu toe erg goed)
Wat jammer dat ik er niet bij kon zijn!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:24 schreef Plums het volgende:
[..]
Zeg dat
Jonathan blijft maar 'kletsen' over vanmiddag met knappe Thomas en mooie Tirza, hij heeft zn mond niet meer gehouden sinds we weer in de auto stapten
Ik kan zweren dat hij vanmiddag zelfs 2 heeft gepoogd van kruip- naar staan-stand te gaan om mee te komen met die 2, maar dat lukte totaal niet
Oh ik dacht dat we het hadden over schrikken van de stofzuiger of staafmixer...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dan voelt zo'n kind zich toch ook niet serieus genomen? Als het oprecht bang/in paniek is?
Kijk maar, het is niet eng. Mama vindt het ook niet eng, alsof hij/zij het dan minder eng vindt
Het is wat anders als je kind een keertje schrikt, maar het ging hier toch om een kind dat in paniek was?
Shandaly had het over doodsbang, Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:14 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat we het hadden over schrikken van de stofzuiger of staafmixer...
Ah ok, ik had het ander opgevatquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Shandaly had het over doodsbang, Vandaar mijn reactie.
*proest!* Harry!!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:33 schreef Asyniur het volgende:
Hij was zo enthousiast dat ie een emmer over zich heeft leeggegooid. Toen kon papa hem mooi omkleden
psst dat is Niels!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:23 schreef pessie het volgende:
Wat schattig dat filmpje van Lars! Hij kan gewoon vrachtwagen zeggen
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat een moppie Twinkly....vragauto...vragwaguh! Rrrrrrrijden
Leuk man.
We moeten ze echt maar eens aan elkaar voorstellen, volgens mij hebben ze samen heel interessante gesprekken.
Vandaag had Lars maar weer eens een nieuw automerk geleerd....ToToTa
Heel handig dat de buuv een Toyota heeft, Lars heeft het logo eens even uitvoerig bekeken, en nu herkent hij die dus ook.
Beter, dank je!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:39 schreef Twinkly het volgende:
Haha Harry
Dan houdt hij het dus toch eventjes op tot een geschikt moment
Hoe is het nu met zijn billen?
Ik heb hem heel lang op het potje/wc gezet en toen deed hij ook altijd watquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och Harry, was dat expres dan Asy? dat plassen bedoel ik he?
Want hij was toch al meteen zindelijk toen hij was geboren zo ongeveer?
Of was hij dat niet?
Dat hangt van de context af. Ivan was echt panisch als de stofzuiger of staafmixer aangingen. Ik probeerde om rustig te blijven en zoiets te zeggen als "dat maakt ook veel lawaai, hè?". Daarmee probeerde ik het dus allebei te doen, laten zien dat ik hem serieus nam maar ook dat ik het normaal vond en er niks gebeurde.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:08 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een kind nog niet zo denkt. Als iemand lacht om mijn roltrappenfobie (ja echt) dan vind ik dat inderdaad niet leuk. Vooral omdat ik me niet serieus genomen voel. Maar bij een klein kind gaat het er meer om dat je door te lachen bij waar je mee bezig bent laat zien dat mama ook niet bang is. Dat vind ik iets heel anders. Dat schept vertrouwen (en werkt tot nu toe erg goed)
Ja maak mij maar jaloers dat ik moest werken!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:10 schreef Ca.ra het volgende:
Over een paar minuutjes is het filmpje van vanmiddag geupload!
hoppa!
Thomas was een beetje pieperig dat er andere kindjes zomaar aan zijn speelgoed zaten, op een gegeven moment zocht hij ook even de rust van zijn box op. Maar later wou hij toch graag weer meespelen!
Jonathan zat alles zo goed in de gaten te houden, check die blik in het tweede fragmentje!
En Tirza is zo'n heerlijk meisje, die is heel hard Isabeau achterna aan het gaan qua taalgebruik geloof ik. Ik vond het prachtig om te zien.
Oh en die héle grote doos waar Thomas en Tirza in zitten kwam vandaag met de post. Erin zat het beertje dat Thomas in het flimpje knuffelt. Over waste of space gesproken...
Je kan pap proberen! Rienk blieft ook geen brood en daar gaat nu pap inquote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef pessie het volgende:
Hm, Nathan weigert nu voor de derde dag brood, hij krijgt verder niet meer dan normaal (aan tussendoortjes) moet ik hem toch iets anders aanbieden?
Verder is hij niet helemaal 100%. Gisteren de hele dag gegild en had hij 's avonds flinke verhoging dat is nu wel afgezakt gelukkig, maar gek genoeg had hij een natte poepluier in zn ochtendluier (hij heeft echt nooit poep in zn ochtendluier). Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, jullie een idee?
Hm, ik kreeg laatst een proefverpakking van pyamapapje in de bus, heb dus wel wat, even in het bv-topic vragen met welke melk ik dat het beste kan doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan pap proberen! Rienk blieft ook geen brood en daar gaat nu pap in![]()
En verder beterschap
Het kan hoor Pessie. Hier had Yaro met bijna 5 maanden zijn eerste en tweede tand. Toen 4 maanden niets en nu komt nr 9 door en waarschijnlijk ook een kies. Het kan ineens snel gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Hm, ik kreeg laatst een proefverpakking van pyamapapje in de bus, heb dus wel wat, even in het bv-topic vragen met welke melk ik dat het beste kan doen.
Hij is trouwens ook snotterig. Hij heeft net zn 2 boventanden door, wat het totaal op 4 brengt, maar zo snel na de boventanden al meer, apart als je bedenkt dat hij er 5 maanden over heeft gedaan om van 2 naar 3 tanden te gaan.
Heb je een draagdoek? Lekker voorop binden en dan ijsberen door de kamer werkt hier meestal wel. Minuut of 5 a 10 en ze slaapt.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef pessie het volgende:
Isabeau weer goedgekeurdZe is dus echt flink gegroeid afgelopen half jaar, lekker zeg!
Pap is geen succes understatement. Een paar likjes aan de lepel en hij gooit de lepel weg. Hij wou echt niet. Fruit weer geprobeerd, wou hij ook niet... Nou ja, het zij zo. Hij is ook doodmoe maar kan niet slapen, na een minuut of 10 in bed begint hij te krijsen en als ik dan zn kamer in loop staat hij te springen in zn bed.
Ja zeg, wat een herrieschopper die Jonathan!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef Plums het volgende:
Nou Sorbo, Jonathan is meestal vrij rustig, en zeker in een nieuwe omgeving (net als ik). Maar hij heeft ook paar keer flink liggen kraaien gister, zo hard dat je jezelf niet eens verstond.
Ff de boel markeren he! Ze moest toch laten weten dat ze is geweest!!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo, ik zou ook barsten van trots hoor!
Leuk dat ze het zo goed doet.
pessie, ik denk dat hij last heeft van zijn tanden en gewoon even niks wil. Geef je hem straks nog iets waar je niet zo hard je best op hoeft te doen.
Ow Plums, hoektanden
Succes!
Kijk Ca.ra, zó doe ik dat op een vrije dag![]()
Ja, Tirza is een mooie... Bad een beetje volschijten en vervolgens later ook nog mooi staan piesen in onze tuin!En toen ging ze weer!
het was wel sneu dat ze aan het huilen was dat ze gepoept had in d'r badpak
Ja wrijf het er nog maar eens lekker in, dat jullie vandaag wèl mooi weer haddenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Asyniur het volgende:
Sorbo, ik zou ook barsten van trots hoor!
Leuk dat ze het zo goed doet.
pessie, ik denk dat hij last heeft van zijn tanden en gewoon even niks wil. Geef je hem straks nog iets waar je niet zo hard je best op hoeft te doen.
Ow Plums, hoektanden
Succes!
Kijk Ca.ra, zó doe ik dat op een vrije dag![]()
Ja, Tirza is een mooie... Bad een beetje volschijten en vervolgens later ook nog mooi staan piesen in onze tuin!
En toen ging ze weer!
het was wel sneu dat ze aan het huilen was dat ze gepoept had in d'r badpak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |