abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100137490
De dreumesjes:

01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 11:11:05 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137501
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137628
Mmm geen idee wat het CB hier aanhoudt qua woordenschat. Hannah is over 2 weken 18 maanden, maar ik heb nog niets gehoord over een afspraak. Zal maandag even bellen.

Ik heb net wel even opgeschreven welke woorden ze kent, en ik kom op 27 uit :o En dan heb ik nog niet de dierengeluiden meegeteld. Best veel eigenlijk!
pi_100137720
Iris heeft haar verjaardag vandaag gevierd en is gruwelijk verwend! Echt te gek, ze wist zelf ook half niet waar ze het zoeken moest, zoveel aandacht en alles.
Fake it till you make it...
pi_100137776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100137827
Hannah ook al zo'n lekkere babbelaar. O+

Spugen is even gestopt maar de koorts helaas niet en denk ook niet meer dat het van de kiesjes komt want broertje had net ook 39.4 en wil ook bij mama slapen, wordt nog druk in m'n bed. :')
Ben blij dat ik vanmiddag even heb kunnen tukken want volgens mij gaat het weer een spannend nachtje worden, wou dat ik wat voor ze kon doen, ik vind dit zo zielig en ik baal dat ik die vloeibare pcm ben vergeten te kopen, Zoë is echt een zetpil- & thermometertrauma aan het ontwikkelen.
pi_100137950
Iris dat klinkt als een super verjaardag! Het lijkt me zo leuk als ze echt doorhebben wat er gebeurd op hun verjaardag O+

Kunafestival? Klinkt leuk!

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef simmu het volgende:

[..]

wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
haha, is dat zo?

Arme Zoe en Ryan ;( Hopelijk kunnen jullie allemaal redelijk slapen vannacht.
pi_100138059
nog vergeten te melden: we hebben ons eerste kiesje *O*

nog steeds zieke kindjes :'( bluh :'(
beterschap :*
pi_100138520
Sneu dat ze bang wordt voor thermometers ed, wij hebben er eentje van de apotheek, zo'n blauwe, die is supersnel, echt een paar sec maar, en hij kostte een paar euro.
Beetje vaseline eraan en klaar...

Toen davinia laatst postte dat een kind een taalachterstand heeft als hij met twee jaar nog geen twee woordszinnetjes maakt, maakte ik me meteen zorgen, want zoveel tijd had lars dan niet meer...
Ik hen toen nog navraag gedaan bij iemand van yorneo (voorheen jeugdzorg) en die zei dat je het geheel moet zien, niet alleen die twee woordjes.
En, een paar dagen later begin lars ineens met twee woorden achter elkaar te praten, en dat doet ie nu steeds.
Sone luie! Jas aan, jas uit, auto mee, enz
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100138970
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
pi_100139164
Lars zei ook al wel een hele poos allerlei losse woorden, maar twee achter elkaar.... No way!
En nu is het ineens helemaal hip om kleine zinnetjes te zeggen, en drie-lettergrepenwoorden als nummuboh.... (nummerbord)
Lang verhaal kort; niet te snel zorgen maken....
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:14:30 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100139436
Iris, dat klinkt als de perfecte verjaardag meissie!

Och gut Spewey met je ziekenboeg...

Ow en hier houdt het CB ook 3-4 woorden aan bij 18-maanden
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:56:24 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_100141018
Driekus had wel een mooie zin uitgekozen om vier woorden achter elkaar te zeggen:
Mama, kom eens hier!
En hij gebruikt nu ook steeds vaker het woordje 'uhm'. Als je em vraagt wat ie wil drinken, dan trekt ie een nadenk gezicht en komt er: uhm...mek! (melk). Zo schattig. Hij heeft heel lang heel weinig gezegd en is nu met een enorme inhaalslag bezig. Hij kletst je de oren van de kop en dan ook nog verstaanbaar.

Wel merken we echt heel goed dat ie bijna 2 is en dat de komst van Tienus indruk gemaakt heeft. Hij kan echt ronduit vervelend zijn en luistert dan voor geen meter. Maar ja, wat wil je ook en zeker als daar dan ook nog doorkomende tanden en kiezen bij komen. We moeten dus flink aan de bak met corrigeren en dat vind ik echt niet leuk, zeker omdat ie voorheen zo lief was. Komt vast wel weer goed, maar voor nu een uitdaging met een klein slaapgebrek.

Zieken, beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100149933
Iris ook al zoveel gekregen gisteren?

Timo is ook gruwelijk verwend gisteren! Maar hij is zó intens blij ermee, hij heeft van ons een keukentje gehad, en gisteren was hij elke keer als hij zich omdraaide naar het keukentje weer net zo enthousiast en blij ermee :D En hij heeft gesmuld van de taart :)

Als Timo met 2-woord zinnetjes moet praten voor hij 2 is, heeft hij nog 1,5 dag de tijd voor hij een taalachterstand heeft kennelijk dan.. De keren dat hij 2 woorden achter elkaar gebruikte zijn op 1 hand te tellen. Maar ik maak me er voor nu helemaal geen zorgen om, hij ontwikkelt zich merkbaar en hij begrijpt vrijwel elk woord dat ik zeg.
pi_100150514
Lente is ook geen kei in taal, hoor. Ik denk zelfs dat ze wat achterloopt, maar maak me er geen zorgen over. :)

M'n moeder heeft gister zo'n leuk poppenhuis voor Lente gekocht. O+ Handgemaakt met bergen meubeltjes voor maar 38 Euro! Het lukt me op de een of andere manier alleen niet om het huis in Lente d'r bijzijn netjes ingericht op de foto te krijgen. :')

pi_100150935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
:D Was je er eigenlijk nog achtergekomen of het ''boeketas'' nog echt wat betekende?
Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo

Ik had het destijds bij 18 maanden gevraagd aan CB hier: 3 woordjes ''moeten'' ze kunnen zeggen en daar verstaan ze ook dierengeluiden onder

Nog van harte gefeliciteerd met Timo, Chan *O* *O* *O* en wat leuk dat hij zo blij is met zn grote kado.
Maar man, al 2 :o in mijn beleving duurde dat nog maanden, maar hij is natuurlijk helemaal niet van het najaar :P

Oeh wat gaaf Ssserpente!

[ Bericht 0% gewijzigd door DustinHenderson op 31-07-2011 11:22:41 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100151153
Lente zegt heel vaak 'Boet!'

Ook geen ideeee wat dat betekent.
pi_100151256
Truus zegt al maanden 'pah'. Eerst alleen bij de katten, toen bij alle dieren en ondertussen zijn ook andere dingen 'pah'. Handig, zo'n multifunctioneel woord :Y)

En wat een leuk poppenhuis O+
pi_100151283
Haha cp dat doet floris met ba. Eerst was t alleen de bal en nu zijn veel mee dingen ba :')
  zondag 31 juli 2011 @ 11:26:19 #20
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100151473
Serpente wat een gaaf poppenhuis! O+ waar komen de meubeltjes vandaan? Tessa krijgt voor sinterklaas van mijn ouders ook een poppenhuis, maar ze kan geen meubeltjes erbij vinden..
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_100151697
Een speelgoedwinkeltje uit Middelburg, mama.

Superleuk winkeltje met een nieuw en een tweedehands gedeelte. Tweedehands spullen waren alleen reteduur. 4 Euro voor een puzzeltje van de Hema bijvoorbeeld. Ze hadden wel een erg leuk tweedehands jaren zestig poppenhuis, maar dat was erg groot, plastic en wat minder overzichtelijk dan deze.

Er stonden twee nieuwe huizen, waaronder deze. Inclusief meubeltjes dus voor 38 Euro. Geen idee of en wanneer er weer iets bijgemaakt wordt, want het is met de hand gemaakt. Zal ik het telefoonnummer voor je opzoeken? Het is zo goedkoop dat de verzendkosten het wel waard zijn.

De meubeltjes zijn ook echt heel leuk. Minilaatjes die eruit kunnen, kastjes die open en dicht kunnen en schuifjes die heen en weer kunnen. O+
pi_100151727
Je kan anders ook een 'klus gevraagd' op Marktplaats zetten en kijken wat erop afkomt.
pi_100151853
Wow, Timo en Iris al bijna jarig! Gaat veuls te hard hier :{w

Mefke, denk je echt dat het specifiek de komst van Tienus is waar Driekus zulk gedrag door vertoont? Mijn neefje is ook bijna 2 en hij luistert ook voor geen meter en daagt je ook continu uit. Denk dat het eerder een fase is (hij heeft geen broertjes of zusjes). Wel retevermoeiend hoor!
Als Hannah en hij samen zijn dan kopieert zij veel van zijn gedrag trouwens :X Gelukkig zijn ze voor elkaar superlief.

Ssserpente, wat een leuk poppenhuis O+

Ik had gisteren geprobeerd een quiche te maken, maar de inhoud bleef maar vloeibaar. Dus we hebben de inhoud maar even opgebakken in de pan en samen met de korst geserveerd. Ik was helemaal boos dat het mislukt was (want veel werk en veel tijd en het was ondertussen 19.30 uur) maar Hannah heeft het met twee handen naar binnen zitten proppen :D _O-
  zondag 31 juli 2011 @ 11:49:29 #24
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100151859
Wat een lief poppenhuis, Ssserpente O+

Twinks, wat schattig, een zelfgemaakt woord :D

Haha, was het zo lekker, Hannah? Fijn he, als ze zo lekker kunnen smikkelen van iets wat jij hebt gemaakt?

Timo en Iris! Ja! *O* Hardstikke gefeliciteerd, jarig zijn is de bom! Fijn dat jullie allebei zo'n leuke dag hadden :) :*
3!
pi_100153177
Mef het zou kunnen dat Driekus onder de indruk is van Tienus, ik zou in dat geval lekker 1 op 1 dingen plannen met de kleine man. Papa thuis blijven met Tienus en mama en Driekus samen in de stad bij Hema een boterhammetje eten. Ofzoiets. Of mama thuis met Tienus en papa met Driekus lekker naar het bos/speeltuin op een ander woonerf/kinderboerderij.

Hier werd oudste niet per se baldadig door de komst van jongste zelf, dus niet door het feit dat ze nu aandacht moest delen ofzo. Maar jongste was wel een huilbaby en dat heeft zn tol geeist van ons allemaal. Ik zat de hele dag alle uren met jongste in mn armen of in de doek omdat het gewoon echt niet anders ging. Oudste was daar heel lief voor enzo maar ik merkte wel dat ze er enorm van opbloeide dat ik haar 's avonds in bad deed en naar bed bracht en samen een boekje lezen en dat soort dingen. Of dat ze met mij alleen boodschapjes mocht doen.

Ssserpente wat enorm tof O+ O+ O+

Ma-Ma ik zag toevallig laatst bij Lidl setjes staan met hele lieve meubeltjes. Van hout en wat dikker en 2-jarige bestendiger dan de plastic dingetjes die je in veel speelgoedwinkels ziet. Ik vind daarvan vaak teveel kleine onderdeeltjes er nog opzitten enzo voor deze leeftijd.

Timo!!! Jungske!! Je laatste dag als 1-jarige! Wat klinkt dat gek ineens he Chan, je mannetje is nog maar 1 :D
Wat leuk dat hij zo verwend is O+ en wat leuk! een keukentje <3 wij hebben ook een keukentje voor oudste, staat nu nog in de schuur :P Gefeliciteerd alvast voor morgen :*
:)
  zondag 31 juli 2011 @ 13:22:24 #26
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100154267
Serpente: Bedankt! Ik ga idd op marktplaats zoeken en anders een advertentie plaatsen :)

Mignonne: Bedankt voor de tip! Ik ga morgen meteen even kijken of er hier wat te vinden is!
pi_100154588
Ik ben heel benieuwd hoe het straks bij ons gaat zijn met de tweede en hoe Thomas daar op gaat reageren. Ik ben bang dat het niet zo goed gaat, aangezien hij het meestal niet leuk vindt als andere aan zijn speelgoed zitten en hij nu echt in een ik-brul-om-alles-fase zit. We zullen zien. Die 1-op-1 tijd had ik idd wel eerder gezien en ik denk dat dat heel belangrijk is.

Over de 3 woordjes bij 18 maanden... Wat als ie het niet zegt? Moet ik hem dan inleveren? :')
Logopedie is volgens mij pas vanaf 2 jaar. Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
pi_100154713
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:33 schreef Aoraki het volgende:Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
Dat onzekere heb ik ook.. niet alleen met praten maar ook met bijvoorbeeld lopen enzo. Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tijd doen,maar soms gaan verstand en gevoel gewoon niet zo goed samen ;) (Ik kijk ook regelmatig terug naar de OP om even te rekenen hoe oud de andere kindjes zijn, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen)
pi_100154931
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan :P

Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be :') :D
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.

Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!! O+ ) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd :') terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
pi_100155071
ohja en ze slaapt ook nog niet door :+
  zondag 31 juli 2011 @ 13:51:27 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100155097
Ssserpente wat een tof poppenhuis! Mijn moeder heeft anderhalf jaar geleden voor mn nichtje een gekocht op mp en die wordt elke verjaardag gevuld met playmobil.

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
ze eet geen korstjes van haar brood.

Foei, dat doet Nathan zelfs! :P ;) Maar goed, die begint aan zn fase "ik kan weigeren omdat ik dat kan" dus zul je zien dat ie straks helemaal niets meer eet :')

Oh en Aoraki, dingen gaan zoals ze gaan, en als hij zich verder gewoon ontwikkeld zou ik me niet direct druk maken. Jongetje dat 4 maanden ouder is dan Nathan staat nog niet eens bij de tafel terwijl Nathan al achter een loopkar loopt. Tsja, hij kan andere dingen (bv foutloos de vormenstoof).
pi_100155198
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.

Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor :+
pi_100155460
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.

Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor :+

_O- :D

nouja het is ook zo hoor, praten en lopen zijn inderdaad van die grote milestones. En het is heel vervelend als mensen daar commentaar op hebben.
pi_100156263
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:50 schreef Poppejans het volgende:

Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo
"Hoppetee"?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100156430
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ja, irritant is dat, als die ontwikkeling aan jou als ouder op wordt gehangen. Het zal heus zo zijn dat er in het algemeen een verband is tussen stimulatie vanuit de ouders en de ontwikkeling van een kind, maar je kunt een trage ontwikkeling niet ophangen aan een gebrek aan stimulatie. En we zouden het misschien wel heel graag willen geloven, maar een vlotte taalontwikkeling komt heus niet zozeer voort uit het vele babbelen dat je als ouder met je kind doet.

Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'. :+
pi_100156488
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan :P

Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be :') :D
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.

Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!! O+ ) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd :') terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
Wat een geweldige posting! :D So true.

Zo is Ivan totaal niet bezig met zindelijk worden. En hij kan geen bellen blazen.
pi_100156606
:o Claudia!!! Geen bellen blazen! :o Dat je daar geen commentaar op krijgt van het cb! :P

Dat Thomas 'later' is met praten kan natuurlijk ook heel goed samenhangen met dat hij, totdat hij vorige maand buisjes kreeg, alles hoorde alsof hij onderwater zat. Dat kan ook niet helpen... Dus, kortom ik moet me niet druk maken (dus dat ga ik dan ook niet meer doen, voorlopig, iig proberen )
pi_100156733
Het voordeel is dat we extra hard staan te juichen als Thomas straks aan het babbelen slaat! :+ Ik vond het lopen van R. van Groofsken bijvoorbeeld een geweldige mijlpaal. Als je erop terugkijkt was hij trouwens helemaal niet zo laat.
pi_100157173
Leah loopt nog steeds niet. Nog tijd genoeg voor die vermoeiende zaken, denkt ze :+
pi_100157274
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'. :+
ja, haha

Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert }:|
pi_100157396
jullie hebben helemaal gelijk :Y

met ravi sta ik er heel dubbel in. van mij hoeftie niet zo snel te gaan. maar ergens ben ik er ook wel blij mee dat hij loopt en brabbelt enzo.
pi_100157520
Het is ook gewoon fijn als alles zo'n beetje volgens "het boekje" gaat. Je maakt je toch ergens zorgen als het niet zo is. Als je kind "achterblijft" in ontwikkeling, of trager gaat. Je wordt onzeker.
Zou er iets zijn met je kind of doe ik het als moeder niet goed?

Bij mijn eerste kind waren die gevoelens veel heftiger. Nu bij Leah heb ik ze zo goed als niet meer gelukkig.
pi_100159532
Thomas kan goed met de knopjes van de laptop spelen. Is dat ook zoiets wat ze op een bepaald moment moeten kunnen, want dan is hij helemaal mee *) :')
pi_100166229
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:04 schreef lily het volgende:

[..]

ja, haha

Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert }:|
keihard _O-
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd :@
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk :o
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
pi_100166388
nu je het over praten hebt,
tis hier heel gezellig daarboven trouwens :')

de een roept steeds "dadadadada" en de ander babbelt evenzo vrolijk terug.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:59:17 #46
259886 pessie
pi_100166491
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:49 schreef freecell het volgende:

[..]

keihard _O-
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd :@
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk :o
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
Mwoa, de oudste is vooral extreem snel met veel dingen en de jongste is heel snel met veel dingen. Maar die van jou zijn sowieso snel, dat de 1 dan net iets minder snel is dan de ander hoeft niet te betekenen dat ie achter loopt.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:08:13 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100166758
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen? -O-
  zondag 31 juli 2011 @ 20:09:23 #48
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100166795
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees. :+

1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus. O+

2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen. *O*

Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet. :+
A grand adventure has begun.
pi_100166861
*troost* asy :*

emma *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:58 #50
265732 Keshet
pi_100166912
Ik wals lekker over jouw post heen Asy. Ik had 'm niet gezien voor ik postte.
Wat rot dat Harry niet wil slapen. Hopelijk lukt 't zometeen wel. :*
  zondag 31 juli 2011 @ 20:17:35 #51
259886 pessie
pi_100167074
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
-O- :*

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Keshet het volgende:
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees. :+

1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus. O+

2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen. *O*

Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet. :+
Wat goed zeg!
Meisjes kunnen snel zindelijk zijn maar anderhalf is wel extreeeeeeem vroeg hoor!
pi_100167247
Emma, wat goed zeg!

Asy, dikke kus voor jou... ik hoop dat het straks wel gaat lukken.

Thomas was net absurd hyper aan het doen, maar daar is hij nu zo moe van dat hij toch is gaan slapen.
Ik vroeg vandaag aan hem waar de baby was (had ik nog nooit gedaan, maar ik dacht het eens te proberen). Komt ie naar me toegelopen en wrijft ie over mijn buik en zegt "ba" (telt dat ook?). Het was in elk geval een smeltmoment O+ .
  zondag 31 juli 2011 @ 20:24:58 #53
265732 Keshet
pi_100167328
Ow echt? Ik dacht dat ze achterliep. ;)
Dat van dat zindelijk zijn was een beetje sarcastisch bedoeld eigenlijk. :@

Ik begrijp alle zorgen over of je kind dingen wel op tijd doet maar al te goed. Voorbeeld:
Tot vandaag heb ik me afgevraagd of Emma ooit zou kunnen lopen zonder hulpmiddelen. Een paar pasjes lukten wel maar ze klapte steeds ondersteboven na 7/8 pasjes; elke keer omdat ze links haar stabiliteit verloor.
Die instabiliteit komt ook wel doordat Emma ook alles snel snel wil doen. Vandaag leek ze ineens te beseffen dat het handiger is om eerst te leren lopen en dan pas te gaan rennen. En voila, madam loopt!

Wat slim en lief vn Thomas Aoraki! O+
pi_100167523
Asy, wat rot voor jullie. Welke strategieën hebben jullie al geprobeerd?

Keshet, leuk om weer van je te lezen! O+
Wat onwijs goed van Emma! Helemaal dat ze even kan stilstaan zelfs, dan moet ze echt dr evenwicht bewaren. Wel een beetje jammer dat ze nog stééds niet zindelijk is...

Wij zijn net naar de Dance Tour in Goes geweest. Wat heeft Lente daar gestuiterdbald, zeg! Ze heeft met iedereen gedanst, rondjes gerend, met dr handjes en vingertjes staan zwaaien en zichtbaar genoten. Ze was het stralende middelpunt. Ze leuk is ook dat ze goede vrienden van ons echt steeds beter leert kennen. Ze namen r zo mee op hun nek de mensenmassa in om te dansen. Echt, ze leek het vrolijkste meisje van die hele buts mensen daar. O+

Het is alleen wel vrij lastig dat ze totaal niet bang is om ons kwijt te raken. Ze rent er gewoon vandoor zonder ook maar een seconde om te kijken en zich af te vragen of wij er nog wel zijn. Dat was bij mij vroeger wel anders.

En nu ligt ze te zingen in bed. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 31-07-2011 20:40:01 ]
pi_100167654
Keshet, ik vind het ongelooflijk hoe veerkrachtig kinderen zijn. Dat Emma nu kan lopen, vind ik echt heel knap. Dat ze zelf beseft, hoe jong ze ook is, hoe ze haar voetje het beste kan gebruiken. Respect voor je kleine meid!

Ssserpente, dat is voor mij echt een groot schrikbeeld, dat je even omkijkt en je kind is opeens in de mensenmassa verdwenen. Wij hadden het van de week in de Ikea. (was loeidruk, hadden we uiteraard niet verwacht :')) We kwamen een vriend tegen, maar Thomas liep na een tijdje door, dus ik achter hem aan, die vriend roept naar mij gedag, ik draai even om om ook gedag te zeggen, draai terug, en meneer is al weer bijna 10m verder achter een pilaar verdwenen.
pi_100168057
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Bluh ;( Ging het overdag wel goed?
Niels heeft er ook drie kwartier over gedaan om in slaap te vallen, maar gelukkig was hij gewoon vrolijk aan het brabbelen.

Woah Emma wat knap!! *O* *O* *O* Hoe oud is ze nu als je van haar uitgerekende datum uitgaat?

Lente, wat heerlijk dat je zo genoten hebt! O+ Niels doet dat ook, wegrennen en verwachten dat ik hem wel volg. Maar gisteren in een winkel was het de eerste keer dat hij mij wel zocht en aan de winkeljuffrouw vroeg waar mama was. En hij houdt mijn hand ook stevig vast nu als we samen in de stad lopen.

Timo, wat ben je heerlijk verwend op je verjaardag!!

Niels zei vandaag een aantal keer "Nieuws Nieuws Nieuws, mij!" Volgens mij probeerde hij te zeggen dat hij Niels is! :D O+
Hij heeft vanmorgen zo leuk samen met een even oud vriendje in de Hortus gespeeld O+ Helaas waren zijn moeder en ik allebei onze camera vergeten mee te nemen. Ze gingen samen rennen, midden in de tuin lopen en in een goot lopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100168163
Haha, ik noem Nils ook vaak per ongeluk Nieuws, Twink!

Wel knap van Niels! O+
pi_100168245
Hahaha! :D
Dus je spreekt Nils ook uit als Niels? Wij twijfelden voor zijn geboorte of we de schrijfwijze Nils zouden gebruiken, dat vinden we eigenlijk mooier, maar het leek ons lastig dat hij steeds "zonder -e-" zou moeten zeggen.

Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn post :@
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100168398
Wow, ik zie het poppenhuis nu! Wat mooi :o!!

Niels heeft nog een fantasiewoordje: "togum" = wat is dat? Hoe hij erbij komt??
pi_100168571
Klinkt gezellig daar in Goes Ssserpente! Tof dat ze helemaal mee ging dansen O+
Erg herkenbaar van dat weglopen en totaal niet achterom kijken.
Ik verbaas me er nog steeds over eigenlijk, het interesseert hem (nog) geen bal waar ik ben. Hij loopt zo iedereen/elk interessant ding achterna en luistert dan ook voor geen meter als ik roep.
Ik schijn zelf vroeger zowat vastgeplakt te hebben gezeten aan mn moeders been :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100168585
Haha, ik zie het. Ik hoop stiekem ook wel een beetje dat ze eens een beetje schrikt als ze me kwijt is, maar voorlopig boeit het r geen snars. Laatst op straat wilde ze per se de andere kant op. "Da's goed", zei ik. "Doei!" "Dag dag!" zei mevroitje en ze stekkerde zo van me vandaan. En toen ze me niet meer zag omdat ik me expres achter een auto verstopte, leek ze oprecht opgelucht. :')

Nils spreek je idd gewoon uit als Niels. Tenminste, ik wel. En hij zelf en zn ouders ook. Alleen zn oma en een vriend spreken het uit met een korte i.
pi_100168672
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
:D
pi_100168801
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Poppejans het volgende:
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
:D
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
pi_100168923
Dat idd, Poppejans. Ik verloor mn moeder vroeger ook geen seconde uit het oog!

Lente herkent zichzelf nu wel op recente foto's. Tegen foto's van langer geleden zegt ze wel gewoon 'baby'.

Praten gaat als een trein trouwens. Ze leert elke dag wel een woordje bij. Vandaag 'kakken'. Da's 'pakken'. :')
pi_100168925
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:59 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
Ja, Wolf ook! Die ziet echt wel in een spiegel of ruit dat hij dat zelf is (hij doet dan gek in de spiegel enz.)
  zondag 31 juli 2011 @ 21:03:10 #66
265732 Keshet
pi_100168974
Twinly, Emma zou nu gecorrigeerd bijna 15 maanden zijn!

Ik liep vroeger altijd weg (en dus aan een tuigje.) Ik gok dat Emma er ook vandoor gaat zodra ze de kans krijgt. :D

Op welke leeftijd gaan ze zichzelf meestal herkennen? Zo leuk lijkt me dat!
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik maar foto's van haarzelf lijken haar niet zo te boeien. Het kindje op die foto's kent ze geloof ik niet. :D
pi_100169122
draagdoek lost het wegloop probleem prima op ;)
ravi zat gister nog dik 2.5 uur erin zonder protest zijnerzijds. zolang ik maar blijf bewegen :X
pi_100169207
Oh emma loopt! Wat gaaf zeg!!! Helemaal met haar voetje!! Echt super!

Asy wat blijft het toch een gedonder met Harry met slapen....moet je niet eens een keer ergens aan de bel trekken?
Dit gaat al zo lang aan....hoe lang ga je dit nog volhouden zo....plus, dat harry ook gebroken nachten heeft, dat is voor hem ook niet fijn lijkt me.
Anyway, sterkte....
  zondag 31 juli 2011 @ 21:09:28 #69
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100169231
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:03 schreef Keshet het volgende:
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik
_O- Ik blijf fan.

Slaapt Harry inmiddels Asy?

Aw Nieuws, lekker gespeeld knul?

Hier zijn we koortsvrij, yay, vanavond m'n bed voor mezelf! *O*
  zondag 31 juli 2011 @ 21:09:37 #70
265732 Keshet
pi_100169239
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he! :{w

Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit. :D
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
pi_100169300
Emma aan de wandel, wat goed!

Lente naar de Dance tour geweest, cool! :D Dat is wel het lastige met deze leeftijd he, je moet ogen in je rug hebben.... Dyon rende ook altijd overal op af, nu begint hij iets beter te luisteren, maar we moeten hm wel in het zicht houden.

Dyon begint sinds deze week wel zijn naam te zeggen, maar nu zit ik dus te denken wat hij nou steeds voor woordje gebruikt :D Het was iets met 'DIE' of soms 'DON'.
Als hij een foto van zichzelf ziet wijst hij zichzelf aan.
pi_100169366
Ik doe Niels expres niet in de doek, het is zo leuk om met hem te wandelen O+

Emma O+! En dat ze "Kus" zegt en dan een kus wil geven, dat doet Niels pas sinds deze maand!
Echt super dat ze ondanks haar vroeggeboorte alles ruim op tijd doet!
  zondag 31 juli 2011 @ 21:12:25 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100169377
:@ Flip zegt poep als ie zichzelf in de spiegel ziet. Misschien was zijn naamkeuze toch niet zo'n goed idee.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100169384
Lente kan ik op momenten als vanavond ook niet in de doek houden, hoor. Die wil 'UIT' en rennen.
pi_100169406
Oh ja, Niels die zijn eigen naam zegt! Leuk hee!
Lars ook, maar die zegt Lah en verder komtie niet.
Net als Meike, noemt hij Nijna....
Hij kan mij zeggen, hij kan kuh zeggen, maar Meike is teveel gevraagd....
pi_100169521
Dat doet Niels ook met veel namen die lastig zijn, zijn vriendje heet Thijmen en die noemde hij vandaag "Tijn" (of kintie/ baby, hij is een kop groter dan hij maar goed :') )

Niels zei zijn naam al eerder, maar nu zei hij "mij"
pi_100169992
Weglopen? Check! Toen we een tijdje terug op weekend waren, liep hij weg van het terras waar we iets zaten te drinken. We dachten van hem even te laten rondlopen omdat hij toch wel ging schrikken dat hij opeens alleen was. No way :D Toen we riepen, kon hij alleen maar vlugger weglopen. Een oude man stond ernaar te kijken halfweg het wandelpad en vond het best wel grappig toen P. achter hem aan moest lopen. Meneertje ging eens de wereld verkennen :D

Thomas geeft zichzelf kusjes in de spiegel, maar ik denk niet dat hij al beseft dat hij zichzelf ziet. Kusjes is trouwens in, behalve bij oma. Zo triestig eigenlijk. Elke keer als we zeggen: "geef oma eens een kusje" rent hij met getuite lippen naar opa _O- Grappig, maar toch wel een beetje zielig, want zelfs als we hem tot bij oma brengen, wil hij haar geen kusje geven :N

En wat ook erg in is tegenwoordig is op zijn poep tegen iets gaan zitten. Tot vorige week deed hij dat eigenlijk bijna nooit en nu valt het echt op dat hij heel vaak tegen een muurtje of een kast gaat zitten, soms met een boekje bijvoorbeeld, maar heel vaak om iedereen te observeren :Y
pi_100170357
Emma *O* *O* *O* wat goed! Filmpje?

Ik probeer niet eens meer om Hannah in de doek of drager te doen. Die wil niets liever dan lopen :D Overigens wacht ze meestal wel op je als ze even een paar meter verder is gerend. Bij het oversteken is het handje vasthouden wel verplicht. Maar het is wel weer zo'n tutti dat ze in een restaurant ALLE tafels afloopt om te entertainen :D :P

En ze leert ook steeds meer woordjes. Mijn zusje was vandaag op bezoek en na een beetje oefenen kan Hannah haar naam gewoon echt uitspreken (ze heet Meijken en Hannah zegt Maike). _O_

Leonieke, Hannah is bij de meeste mensen heel gemakkelijk maar bij mijn oma moest ze steevast huilen. Ik vond het zo naar voor mijn oma :{ De laatste keer dat we haar zagen in het ziekenhuisbed, ging Hannah tegen haar lachen en babbelen en zelfs kusjes geven. Mijn oma was helemaal in de wolken ervan. Nouja, een paar dagen later is ze gestorven dus ik ben zo blij dat ze nog even dat gelukkige momentje hebben gehad samen O+

[ Bericht 20% gewijzigd door octopussy op 31-07-2011 21:37:00 ]
pi_100170827
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he! :{w

Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit. :D
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
uhm, selene zit ook nog geregeld in de draagdoek :P
pi_100172637
En nu eens teruggelezen vanaf het begin van het topic :)

Iris *O* Wat fijn dat je zo verwend bent geweest. Welke cadeautjes zijn er allemaal uit de bus gekomen?

Ravi en Emma aan het lopen *O* Wat knap!

:* voor de zieke kindjes

Wat het aantal woorden betreft, heb ik eigenlijk geen idee wat de “norm” is in België. De dokter bij Kind&Gezin is eigenlijk iemand die Thomas niet echt test. Hij krijgt wel een doosje met blokjes in zijn handjes en ze observeert volgens mij wel wat hij ermee doet, maar ze geeft hem alleszins niet echt opdrachten. Wel vraagt ze aan ons of hij eenvoudige opdrachtjes kan uitvoeren en ik vermoed dat ze wel zou verder vragen als we zeggen dat hij het niet kan. De volgende controle is pas als hij 2 jaar is, dus ik zal het volgens mij nooit weten wat de “norm” is op het gebied van praten (dus hou ik me maar aan de richtlijnen die in Nederland worden gegeven ;) ).

Wat jammer dat Driekus zo vervelend doet. Thomas heeft er ook wel wat van weg de laatste dagen. Wil echt niet luisteren en “nee” drammen is helemaal “hot”. Ik vraag me echt af wat het zal worden met de peuterpuberteit eens hij 2 jaar is :N Ik vermoed wel dat het voor een deel komt omdat hij nogal “opgesloten” zit de laatste tijd. Ofwel is hij bij oma en opa en daar mag hij wel wat meer dan van ons. Ik kijk er alleszins naar uit dat hij weer naar de onthaalmoeder kan. Daar is het allemaal wel wat strenger (en moet het ook natuurlijk omdat er meer kindjes zijn) en staat hij niet meer in het middelpunt van de belangstelling.

En Timo een keukentje (wil ik later ook nog voor Thomas kopen :Y Of een winkeltje, hadden we vroeger ook en vonden we allebei fantastisch).

Lente, wat een mooi poppenhuis! O+

Het onzekere ivm de vergelijkingen op het forum heb ik ook, hoor. Sommige dingen probeer ik dan gewoon te negeren, zodat ik me er niet te druk in maak :@

Asy -O- Ik wou dat ik een wondermiddel had voor jullie zodat Harry zou slapen.
pi_100172822
peuterpubertijd komt doorgaans zo tussen de anderhalf en 2 he dames ;)

om de moed erin te houden: dit is wellicht gewoon een leuke start voor de peuterpubertijd
:P

geen zorg. meestal gaan ze wel het huis uit zo rond de tijd dat ze 20 worden. dan nog een jaartje of 5 uitrazen en daarna heb je weer leuke kinderen :D aldus mijn schoonmoeder :P
pi_100172825
O chan, gefeliciteerd met Timo! Wat leuk dat hij een keukentje heeft gekregen, dat is ook wel een heel tof kado! En daar gaat hij vast heel veel en heel lang plezier van hebben!

Oeh lala, we hebben net een vakantie geboekt....we twijfelden, naar de camping of niet, en nu hebben we toch maar voor een bungalowpark gekozen. We gaan naar Limburg, Meike herenigen met haar Koos Konijn, eens kijken wat Lars ervan vindt...!! Vast geweldig.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:26:27 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100173269
Ik ben niet bijgelezen maar hij slaapt inmidels al een tijdje.
Nadat ik wat dingen geprobeerd heb, hem maar weer me naar beneden genomen (als hij straks beter is, gebeurt dat dus echt niet meer!). Daar heeft hij heel relaxt met ons een tijdje tv gekeken, pcm gekregen en toen door papa in bed gelegd. Sindsdien niks meer gehoord.

Maar ik hoop dat die verstopte neus/griep snel over is, want dit gaat echt ten koste van hem. Gelukkig had ie overdag redelijk geslapen (ruim 2 uur).

En nu ga ik ook mijn bed opzoeken.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:31:52 #84
190853 RockabeIIa
pi_100173531
Asy :*
(wat een prachtige pica's zag ik van je menneke trouwens. Echt een binkie hoor <3 )

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 22:50:59 ]
pi_100173680
Hmz Asy, hopelijk knapt hij snel weer op :* Hier gebeurd dat ook af en toe wel eens, als niets anders meer werkt. Dan raakt hij te overstuur om nog te kunnen slapen en werkt afleiden en tot rust komen het beste.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:50:45 #86
95408 Incantrix
pi_100174476
Asy, wat ontzettend bagger weer.. Dikke :* , jij ook snel je bedje in lieverd..

Keshet, woah! *O* Wat goed! *O* En wacht maar hoor, voor je het weet ren je je rot achter haar aan hoor :)
3!
pi_100174823
Iris heeft hello kitty duplo gekregen (wat nu ingepikt is door zuslief, die roept dat alles van haar is en speelt hele verhalen...). Een gitaar, ook groot succes bij grote zus, leuke boeken, kleurboek, stiften, potloden, aquadoodle, een cd-tje... Verder ben ik t ff kwijt geloof ik, ik heb ook een en ander opzij gezet eventjes.

En ze werd vanmiddag bij het pannenkoekenhuis uitgemaakt voor knul :{.
Ik snap echt de vergissing niet, maar goed. Ik zal morgen eens even een fotootje van mijn DAME opzoeken voor jullie, mogen jullie oordelen ;).
pi_100174938
Oh irritant!!
Heb je de persoon in kwestie even flink de waarheid gezegd?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:03:56 #89
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100175235
Lekker verwend Iris en daar kan ik ook zo pissig om worden, Zoë is ook voor jochie uitgemaakt, kind had een roze jurkje aan, 2 staartjes en zat in een roze buggy, vervolgens werd aan Ryan gevraagd of hij lief voor z'n broertje was. }:| Ik heb toen aan Ryan gevraagd of hij nog ergens een broertje had waar ik niets van afwist. Duurde even voor het kwartje toen bij dat stomme mens viel.
  zondag 31 juli 2011 @ 23:10:01 #90
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100175566
Asy ik wens je een lange en ononderbroken nacht toe!
Vervelend dat het zo slecht gaat meet slapen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar na mijn bijna-wanhoop-post van laatst is het hier omgeslagen als een blad aan een boom, en Thomas heeft sinds dien elke nacht netjes doorgeslapen.

Thomas noemde zichzelf laatst (herhaaldelijk) Basje in de spiegel, hij heeft ook een tijdje Toeta gezegd. Sinds het Basje-gebeuren weigert hij zichzelf echter te benoemen.

Nijna, ruilen? Thomas wordt nog regelmatig voor meisje versleten. Maar ik weiger pertinent om zijn haartjes kort te knippen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:02:17 #91
95408 Incantrix
pi_100183617
Hoe hebben de kindjes hier geslapen vannacht? En zal ik ook weer eens wat vertellen over Stef offeh.. Nouja.. Het gaat ff niet zo goed hier (met mij dan), maar met Stef gaat het als een trein! zijn taalontwikkeling gaat zó hard nu, er gaat bijna geen dag voorbij dat er geen nieuw woordje bijkomt (gisteren 'pauw' en 'kut' bijvoorbeeld), maakt nu bij tijd en wijle al 'zinnetjes' van twee woorden, één van de vier laatste kiezen staat nu echt op klappen maar hij slaapt nog heel redelijk (wel met een pcm-zetpil voor hij gaat slapen), hij is vrolijk, groeit als een gek.. Nouja, gewoon heel O+ *O* Het is zó leuk dat je nu echt gesprekken met hem kunt voeren O+

Ik hoorde laatst het volgende gesprekje tussen vader en zoon toen ik een dagje wegging:

"Wij eten vanavond met z'n tweetjes, Stef! Wat zullen wij dan gaan eten samen?"
"IJSJE!"
"Haha, ja, maar een ijsje is geen maaltijd he? Wat zullen we nog meer eten?"
"KOEKA!" (koekje)
*gniffel*
"Mjah, maar we moeten ook nog gewoon avondeten he? Wat nog meer dan?"
"IJSJE!"

:D O+

En vanochtend pikte Stef de chocoladepasta van het aanrecht waarmee lief brood voor zijn werk stond te smeren, rende ermee naar de tafel en riep "boodje ete!"

Ohja, alleen hondjes.. Die zeggen steevast "MAAUUWW!!" :')

Ohja, en als hij iets van je wil pakt hij gewoon je hand en sleept je zo mee, bijvoorbeeld naar de keuken om dan aan te wijzen wat hij wil :P Geduld is alleen nog niet zo heel erg een sterk punt van mijn liefste kindje, maar dat heeft hij denk ik van zijn moeder :+
3!
pi_100183896
Inca dikke knuffel :*
Vervelend dat het minder gaat.

Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen :D

Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen :X 3 weken aan één stuk brullen. Hmm.

Nijna, klinkt goed :)
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet :')
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 08:35:51 #93
5428 crew  miss_sly
pi_100183901
Timo gefeliciteerd met je tweede verjaardag *O*
Chan, je jongetje is gewoon 2 jaar :o *O* Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:54:33 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100184165
Timo, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! *O*

Ooh, Keshet: kippenvel van je bericht: Emma loopt! *O* *O* Geweldig! Echt super! Ow enne reken er maar op dat ze dit tempo voorlopig aanhoudt? Lopen is voor mietjes :{w Rennen ftw! w/

Wat leuk al die kindertjes die hun eigen naam zeggen! O+
Ik heb het idee dat Harry zichzelf en vooral ons wel herkent op foto's en filmpjes. Hij wordt dan altijd heel enthousiast.

En wegrennen: check. Hence de fotoshoot. Ik moest steeds achter dat kind aan :D
De vrouw van de fotograaf stelde nog voor om een stip te tekenen op de ondergrond zodat Harry wist waar hij moest staan: uh-huh :')

ow en afgelopen nacht ging het bagger maar ik heb goede hoop voor komende nacht, don't ask why :?
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:06:22 #95
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100184314
Timo van harte met je 2de verjaardag *O* *O*
Emma loopt :D *O*
Hier is het overgens ook officieel Roy loopt *) dit weekend in de caravan besloot hij gewoon maar te lopen, nu nog in combi met gekruip, zodra hij het idee heeft met kruipen ben ik sneller dan kruipt hij.
Ach nog even en dan mindert het kruipen ook ;)

ik kreeg half mee over dat niet praten, of amper praten.
Hier ligt het dan wel net even anders maar hier werd ons toendertijd geadviseerd om tussen de 2 en de 2,5 jr contact op te nemen met een logopedist, die kan dan al met oefeneningen aan de slag gaan.
Nu is dat niet meer aan de orde omdat het ziekenhuis dit in feite overgenomen heeft, en wij straks bij de cos gaan meelopen per 1 september. En dan zit de logopedist er gewoon bij.

Wat ik eigenlijk zeggen wil, als je het niet vertrouwd ga langs de ha kaart het aan, want niet altijd heeft het reden tot zorg, ons werd verteld dat echt ieder kind uniek is qua praten, de één is supersnel en maakt al snel goede zinnen, kan het goed uitspreken e.d
weer een ander, is goed met uitbeelden wat het wilt en maakt daarvan zijn eigen beeld.
En weer een ander wacht heel lang met praten, en maakt dan ineens vanuit het niets, complete zinnen en praat alsof het nooit anders gedaan heeft.
Daar zit geen richtlijn op.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:16:53 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100184457
Chan en Timo van harte gefeliciteerd!!! ook alweer 2 jaar gewoon :D een heuse peuter heb je Chan O+
Fijne verjaardag gewenst!

@Nijna en Iris; ook alvast gefeliciteerd!! almost 2!! en je meisje is prachtig en lijkt heeeeeeeul niet op een jongentje, stom volk daar in die pannenkoekenboerderij! (welke was het?) en oeee meer dan een uur wachten met 2 kids... poefffh :@

@Asy en Harry :* , ik lurk wel mee en lees de laatste tijd veel over ziek zijn en slecht slapen..... ik hoop dat het snel wat beter wordt... :*

@Trix een dikke :* , ik hoop dat je je snel wat beter voelt... tis ook allemaal niet niets :* en Stef O+ O+ O+

oooo en speciale vermelding en een heleboel jompels voor het kleine stoertje van Keshet;
Emma kan gewoon lopen!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* super!!!

en pfff ik kan het niet allemaal bijbenen, zit dus ff voornamelijk in de lurkmodus; (hoog)zwanger zijn icm een drukke dreumes is soms wel ff zwaar...
Maar met Evie gaat het allemaal prima hoor.. :Y wat kiesjesleed af en toe, maar verder helemaal goed. Flink kletsen, en steeds duidelijker alles kunnen aangeven...
en waar ik heeeeel blij mee ben, ik lijkt de potjes eindelijk een beetje kwijt te raken. (Evie wilde een periode alleen maar potjes eten savonds en niets anders proberen; en nu al een ruime week gewoon met ons mee gegeten! ze eet dan weliswaar niet heel veel, maar ben wel heel erg blij met deze ontwikkeling!)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100184458
gefeliciteerd timo en chan *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 01-08-2011 09:33:50 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:44:19 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_100184925
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:

Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen :D

Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen :X 3 weken aan één stuk brullen. Hmm.

Nijna, klinkt goed :)
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet :')
Ja, maar jij bent van Tara, dus dat snap ik wel :P Tara is het grootst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_100184954
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:

idd!

dikke knuf voor inca :*
en hier exact hetzelfde beleid met speelgoed en knuffels.

ravi heeft trouwens een emmaatje gedaan :')
sangdrax is boven ff een ander bedje aan het installeren. want de vorige is aangevroten.
pi_100185003
Dank voor de felicitaties :D Ja, hij is echt 2 :D Nou ja, eigenlijk vanavond om 20:31 pas hoor, dus ik blijf tot die tijd nog even hier :D

Emma wat goed dat je loopt!! *O* *O*
pi_100185119
tsjek onze kindermagneet trouwens......

dat beest is compleet maf.
pi_100185681
O+ Aaien! Dat gaat vast niet zachtzinnig >:) :+

Chan, gefeliciteerd met Timo! *O*
Nijna gefeliciteerd met je MEISJE :P *O*

Hier ook een meisje wat regelmatig jongetje genoemd wordt.. Mensen denken blijkbaar dat meisjes met lang haar geboren worden }:| En om d´r nu altijd in het roze te steken.. Hoewel, dat helpt ook lang niet altijd :?

We zijn hier weer beter, de grote hongerklap is ook weer over. Fijn wel, maar nu staat er weer een kies op knappen :X *zucht* Ach nou ja, overdag is ze weer erg gezellig, en speelt ze weer alleen.
En lopen en praten, das hier nog niet echt aan de orde. Er zijn een paar woordjes die ze te pas en te onpas gebruikt, dus dat telt nog niet. Ze begon met 'aap', dat deed ze een week goed gebruiken, en toen werd alles aap. Toen kwam 'autó', met de klemtoon achteraan, die gebruikt ze nog wel goed. En 'etén' is het nu. Met gebaren.. Maar ook als ze gewoon iets van je wil :P :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100185894
Thomas gefeliciteerd! *O* *O* *O* *O*

Incantrix :* :* :* En wat kan Stef dat allemaal al goed! :o O+

Hier doen de katten Rienk ook niks. Rienk gebruikt ze als boksbal en stoel en het boeit ze niet. Soms gaat Rienk wel te ver en dan krijgt Rienk een mep van de desbetreffende kat, maar daar doen wij dan niks aan. Dat zoeken ze zelf maar uit :P

Rienk is motorisch heel snel, klimt, klautert, springt, rent en vliegt. Maar praten nog amper. We beginnen nu wel kleine dingetjes te begrijpen maar het is het allemaal nog niet helemaal. Komt vanzelf. Hij is nu 19 maanden. Ik ga me daar echt niet druk om maken.

Rienk is meestal gewoon een jongetje, maar één keer hebben ze het gevraagd, terwijl hij in echte jongenskleren liep, 'want hij heeft van die mooie grote ogen'
Alsof alleen meisjes mooie grote ogen hebben :') o|O
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:34:18 #104
95408 Incantrix
pi_100185943
Thnx lieverds! :* Chan, ik had niet door dat je manneke vandaag jarig is! Ik ben de dagen een beetje kwijt :') Enorm gefeliciteerd, ik vind het zo bijzonder en mooi hoe al die kinders zich ontwikkelen en dan zijn ze ineens ook weer een bijpassende leeftijd, ofzoiets :) *O*

En Nijna, is het bij jou thuis ook feest vandaag? Ook jij enorm gefeliciteerd met je meissie *O*

BJ, ik kan me goed voorstellen dat dat niet niks is zo.. Is Evie wel in goede doen op het moment? Of is zij ook al een lekkere peuterpuber?

En sorry, ik wist niet dat er net een gesprek was over niet of nauwelijks praten, nu klinkt mijn post ineens heel pronkerig ofzo.. Sorry!

En Free, pff, klinkt alsof jij ook niet de makkelijkste weken had zo :*
3!
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:36:21 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_100185994
Jochems lijstje:

IJS (nu trouwens ook vaak ijsje), ja met hoofdletters, klinkt heel vaak erg dwingend en met name als hij de deur van de vriezer al open heeft ;)
tijje (tij-je = trein)
poep
poessie (=poes)
mama
papa
opa
oma
iets (=fiets)
aut (=auto)
oot (=boot)
Pop (=Plop)
Bob (=Bob de Bouwer)
Boeba (=Bumba)
Paat (=Piet Piraat)
een, twee, die
een, twee, huttetee (=een, twee, huppakee)

en dan nog wat dieren, voorzetsels (open, dicht, eendjes, geitjes, wat namen van mensen). Dit zijn in ieder geval de woorden die me als eerste te binnen schieten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:50:45 #106
259886 pessie
pi_100190268
Haha wat een verschil zeg in wat kindjes allemaal kunnen. Het valt mij wel op dat de kindjes die het ene juist heel goed kunnen andere dingen weer wat minder. Ach, het gaat om de algemene ontwikkeling, ik zeg altijd dat kindjes niet alle energie in alles stoppen, een periode zijn ze druk bezig met leren lopen en praten ze veel minder en een andere periode lijkt de motorische ontwikkeling bijna stil te staan en beginnen ze met 2- of 3-woords zinnen te kletsen.

Inca dat gesprek _O-
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:03:08 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100190658
Jarigen, gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Emma loopt! *O* Ik zat net te denken dat ik je wilde vragen hoe het lopen ging :)

Ik heb geloof ik nogal wat losgemaakt met mijn kreet over taalontwikkeling :o :@

Aviva noemt zichzelf "viva". O+
Ze noemde een tijdje alles "meer", (wel logisch, "wil je nog meer?") maar nu spreekt ze weer normaal Nederlands. Met gister de bijdehante opmerking "nee joh!"
Wn welk woord spreekt ze het duidelijkst uit? "koekje" :')

Oh, en wat mijn kind niet kan, thuis brood eten, überhaupt avondeten :') , de vormenstoof is nog erg ingewikkeld, maar verder kan ze alles :+ Ze is zo knap! O+

@elmo, met mij gaat het erg goed. De psychiater zei vorige keer dat ik toch 1 van de zwaardere gevallen was, en dat ze zeer onder de indruk was van de vooruitgang. Herintegreren gaat goed, zit nu op 20uur per week en dat gaat goed. Ben er erg blij mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door DaviniaHR op 01-08-2011 13:09:50 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100192101
Ik had nog helemaal niet gejompeld voor een lopende Emma *O* wat stoerrrr!

BJ, hier in Emmen. Heb je nog suggesties hier in de buurt?
Het is een klein pannenkoekenhuisje hoor, kan maar iets van 30 man in. Zit in die straat bij de prenatal.
Ze smaakten goed, maar het wachten duurde echt te lang.

Chan, GEFELICITEERD met je grote vent! Tot over 2 dagen bij de peuters!

Davinia, goed om te lezen zeg!

Bij deze mn bijna-peuter, nog 2 nachtjes slapen...

Ik vind het echt een meisje, helaas laat ze staartjes vaak niet zitten, want dat maakt haar nog wat meisjesachtiger ;)
pi_100192772
_O_ voor Emma

en natuurlijk voor alle andere dreumessen want ze zijn allemaal speciaal en leuk ;)

wat een lieve foto, Nijna...en bijna 2 alweer!
pi_100192800
oh, en Timo gefeliciteerd jongen ^O^
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:22:45 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100193215
@nijna; voor jullie is Odoorn ook goed te doen; daar zit echt een heeeel gezellig en goed pannenkoekrestaurant :)
En wat ook heel leuk is; eerst lekker zwemmen met de meiden in Exloo; en daarna dan daar een pannekoek eten :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100193258
Timo, gefeliciflapstaart, jongen! *O*
pi_100194064
Ik zit trouwens met een dagverblijf dingetje;

De babygroep zit bovenin het gebouw. Twee dichte ruimtes helemaal achterin met zuigelingen tot anderhalf jaar.

Beneden zitten een vijftal ruimtes met peuters (van anderhalf tot 4 jaar) en zijn hebben dus grotere ruimtes, kleine wc-tjes, klimspeelgoed, puzzels, knutselzooi en noem maar op en last but not least; een hele grote tuin met allerlei speeldingen, speeltoestellen, waterbakken, fietsjes.

Nu zit Leah dus nog steeds bij de baby’s omdat ze pas officieel over mag als ze kan lopen :{

Ik bracht haar vanochtend weer na drie weken vakantie en er lagen 4 babietjes op de grond en dan die grote meid van mij erbij. Ik vond het zo zielig ineens. Ze begon natuurlijk ook prompt te huilen toen ik wegging wat het niet beter maakte..

Nu is het hartstikke mooi weer en dan kan ze niet bij haar leeftijdgenootjes in de tuin spelen en niks. Zit ze tussen de baby’s en rammelaars
-O-

Ze kan dan nog niet (goed) lopen maar ze is verder gewoon een 19 maanden oude dreumes hoor. Klimmen kan ze wel, traplopen en van de glijbaan ook, spelen ook, fietsen en praten ook

Waarom bedenk ik me dit nu pas...
pi_100194569
Dan past ze wmb ook het best tussen de dreumesen, Lily! Waarom moeten ze kunnen lopen? Heeft dit met veiligheid (van de speelattributen) te naken? Als je daar zelf geen problemen ziet, je geeft aan dat ze prima kan glijden, fietsen en klimmen en zo, dan zou ik het aankaarten bij de pedagogisch medewerkers. Het gaat erom dat e uitgedaagd wordt, toch, en dat gebeurt om meerdere vlakken dan alleen maar kunnen lopen.

Ik snap dat je het tot vindt! En dat huilen helpt dan natuurlijk ook niet mee. Sterkte!
pi_100195283
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:01 schreef Ssserpente het volgende:
Dan past ze wmb ook het best tussen de dreumesen, Lily! Waarom moeten ze kunnen lopen? Heeft dit met veiligheid (van de speelattributen) te naken?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik nam het voor lief tot vanochtend ineens..

Ik vind het zelf absoluut geen probleem. Ze struint thuis ook gewoon door onze tuin tussen haar voetballende broers in. We hebben een glijbaan waar ze zonder pardon alleen vanaf gaat...
Ze gaat nog steeds op haar billen (kost alleen wat broeken) en loopt alleen aan de hand (heel stuntelig) en langs dingen, maar mij lijkt het geen probleem verder om met lopende leeftijdsgenootjes om te gaan.

Rammelaars is ze ontgroeid in ieder geval ;)
pi_100195357
Lily, ik zou het gewoon even aankaarten de volgende keer :Y
En vragen wat zij ervan vinden.
pi_100195588
ga ik dadelijk doen :Y
pi_100195668
Hmmm, suf probleempje hier.
Leander drinkt uit gewone bekers. Florian kan dit in principe ook.

Maar.
Zodra Florian een beker heeft, gaat hij er uit drinken, heel netjes. Hij blijft naar mij kijken of ik kijk, zodra ik LETTERLIJK een seconde niet kijk, gooit hij hem om en gaat er met zijn handjes in slaan.

Al weken. Bij ELKE beker die hij ziet.

En dan heb je dus niet alleen de zooi van een omgevallen beker, maar ook spetters in een kring van minimaal 1 meter.

Afleiden, verbieden, uitleggen maakt niet uit. Hij vindt het gewoon té leuk om niet te doen.
pi_100195896
bekend :')

selene's beker mag bij ons op de vensterbank bij de bank staan. is helemaal hip, bij mama's beeldjes *O* selene kan er bij (en is voorzichtig met de beeldjes en helemaal blij dat zij dat wel mag) en ravi kan er niet bij :)
pi_100196066
BJ, Odoorn dat moet idd te doen zijn. Goede reden om binnenkort pannenkoeken op herhaling te doen, hopelijk dan meer succes ;). Zwemmen in Exloo hoorde ik laatst ook al iemand over volgens mij!

Lily, ik zou idd ook aankaarten of ze niet over kan. Lekker buiten spelen en rondstruinen...
pi_100196257
Haha, wéér die beker, Free. Wat is dat toch? :D
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:09:31 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100196623
free, dat is de reden waarom Harry nog niet zelf uit een open beker mag drinken van mij. Zodra hij klaar is, smijt hij letterlijk de beker van zich af. Niet handig dus. En hij kan echt heel netjes drinken!

lily, ik zou het ook even aankaarten hoor. Stel dat ze pas loopt na haar 2e verjaardag, zou toch stom zijn dat ze al die tijd in de babygroep moet blijven?

Davinia, wat een kletstante heb je! En wat fijn dat het goed gaat met jou! *O*

Nijna, ik vind het een heus meisje hoor O+

En Jochem kletst ook al heel wat af zeg! :o
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:17:36 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100196906
Nijna, wat een mooi meisje heb je daar! O+

Lily, ik zou idd even bespreken of het niet mogelijk is om Leah naar de peutergroep te verplaatsen. Mss eerst een ochtendje oefenen, zodat zekunnen zien dat Leah zich prima redt daar?

Free, kan je niet de beker direct na het drinken weer terugpakken?
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:36:43 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100197501
zo net de taarten besteld voor zondag.
eten moet ik nog regelen eerdaags en dan is het bijna zover.

Nijna wat is ze groot geworden ;)

Free lastig probleem,maar ook zeer herkenbaar.
lily jammer zeg,idd maar aangeven en kijken naar een passende oplossing, zo is het ook niet leuk.
pi_100197532
Mja, als Leander niet ergens een beker heeft om af en toe wat te drinken, gaat hij met de beker van Florian aan de haal.
Resultaat: woest vechtende kinderen.

En er zijn geen plekjes meer waar Leander wel bij kan en Florian niet.
pi_100197702
tijdelijk allebei een tuitbeker of een rietbeker voor tussendoor en een aantal vaste drinkmomenten inlassen in de dag?

ik doe ook maar een gooi hoor :*
pi_100198091
Ja, die had ik zelf ook al bedacht, moet dan maar -O-
pi_100198618
Ik zou dan ook voor de tuitbeker gaan, wat maakt het uit. Beter dan continue puinruimen. En aan tafel dan een gewone.

Ik heb het net besproken. De leidster vond dat ik helemaal gelijk had. Leah was zoveel verder en er ook echt aan toe, maar toch was het de regel en ze was bang dat ze er niet van af zouden wijken.
De reden; ze maken wel eens uitstapjes en dan moeten ze dus kunnen lopen. Tja...begrijpelijk maar toch. Mijn oudste liep pas met 25 maanden. Wat Asy al zegt; moet ze dan tot die tijd bij de babies blijven?

Ik dacht net al; dan zetten ze haar daar maar tijdens de uitstapjes.
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:41:18 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100199875
dus je weet nu eigenlijk nog niets? hopelijk vinden ze wel een passende oplossing.
pi_100201740
Nee, ze zou het donderdag bespreken. Ze was nu maar alleen en zij kan het niet beslissen natuurlijk.

Ach, komt wel goed. Misschien kunnen ze haar wat vaker ophalen van boven ofzo. Is vast wel een mouw aan te passen.
Ik vind het toch eigenlijk, voor haar verdere ontwikkeling, wel belangrijk om met haar leeftijdsgenootjes te zijn.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:50:17 #131
259886 pessie
pi_100202183
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:04 schreef lily het volgende:
Ik zou dan ook voor de tuitbeker gaan, wat maakt het uit. Beter dan continue puinruimen. En aan tafel dan een gewone.

Ik heb het net besproken. De leidster vond dat ik helemaal gelijk had. Leah was zoveel verder en er ook echt aan toe, maar toch was het de regel en ze was bang dat ze er niet van af zouden wijken.
De reden; ze maken wel eens uitstapjes en dan moeten ze dus kunnen lopen. Tja...begrijpelijk maar toch. Mijn oudste liep pas met 25 maanden. Wat Asy al zegt; moet ze dan tot die tijd bij de babies blijven?

Ik dacht net al; dan zetten ze haar daar maar tijdens de uitstapjes.
De verwachting dat een kind van 18 maanden zover kan lopen dat het dat zelf kan tijdens uitstapjes vind ik eigenlijk überhaupt al te ver gaan. Kinderen van 18 maanden die kunnen lopen is leuk thuis of in de speeltuin, maar naar de supermarkt neem je toch een buggy mee omdat een kind niet meteen zo'n afstand kan lopen.
pi_100202816
Ja, dat is ook wel zo.
Maar ik vind het eigenlijk zelf wel een idee; gewoon over naar de dreumes/peutergroep en mochten er uitstapjes zijn dan logeert ze maar tijdelijk bij de baby's.

De oudste op Leah na is nu ook weg. Ze had een afscheidskaartje in haar postvakje.
Dat meiske is 15 maanden.
Ze houden ook echt het wel of niet lopen als criterium want de meeste zijn rond de 14 maanden al weg naar de andere groep.
pi_100202853
Jompeldepompel! Lente heeft zojuist d'r tweede plasje op de wc gedaan! Ik las in het peutertopic dat kindjes wel nog in hun onderbroek plasten en niet als ze in hun blote billen liepen. Ik had er nog geen moment aan gedacht dat ze bij een onderbroek het gevoel zou kunnen hebben dat ze een luier aan had. Dus vandaag in d'r blote billen laten lopen en ze heeft het braaf opgehouden!

Laat ik alleen even achterwege dat ze vanmorgen op een ladekast van d'r poppenhuis heeft gepoept. :')

Ook op de wc moet je je zwembandjes om. 8-)

Ze lijkt op deze foto trouwens een beetje op Minke, vind ik. :)

Oh, en ze herkende ons in de schaduw vanmiddag! Ik droeg 'r op straat, ze wees naar de grond en zei: "Mama en Lente!". O+
pi_100202912
Lente, super zeg ^O^

leuke foto :D
pi_100204183
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:07 schreef lily het volgende:
Ja, dat is ook wel zo.
Maar ik vind het eigenlijk zelf wel een idee; gewoon over naar de dreumes/peutergroep en mochten er uitstapjes zijn dan logeert ze maar tijdelijk bij de baby's.

De oudste op Leah na is nu ook weg. Ze had een afscheidskaartje in haar postvakje.
Dat meiske is 15 maanden.
Ze houden ook echt het wel of niet lopen als criterium want de meeste zijn rond de 14 maanden al weg naar de andere groep.
en toch he. ik heb begrepen van ravi's arts tijdens zn jaarcheck dat niet lopen pas een issue wordt wanneer het kindje met 2 nog niet loopt. bovendien lopen die kleintjes nog zo gammel. it's a lawsuit waiting to happen, wanneer je dat spul dan allemaal los laat lopen tijden een uitje.

ik vind het dus maar een raar beleid.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:45:33 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100204286
Lente met die zwembandjes _O-
Maar wel goed dat ze geplast heeft zeg!

lily, hoe vaak maken ze zo'n uitstapje? Alsof ze met kinderen die pas lopen km's kunnen gaan wandelen? En alsof ze uren weg zijn? :?
Kunnen ze niet gewoon als Leah niet meekan met een uitstapje haar even bij de baby's brengen? Dan heeft ze toch genoeg stimulatie door de dag heen en bij uitzondering even op de babygroep daar lijdt Leah ook niet onder.
Ik zou anders gewoon eens kijken in de reglementen. Als de groep is van 0 tot 1,5 kunnen ze er niet zelf van maken van 0 totdat ze lopen...
Stel dat Harry in die groep had gezeten: had die met 11 maanden dan al naar de peutergroep gegaan omdat ie al kon lopen?
pi_100204448
Lente _O-
En dat poepen _O-

Ja, dat dacht ik ook net Asy, die oudste van mij liep ook met 11 maanden... En dat was nog láng geen peuter toen!
pi_100206244
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:45 schreef Asyniur het volgende:
Stel dat Harry in die groep had gezeten: had die met 11 maanden dan al naar de peutergroep gegaan omdat ie al kon lopen?
Nee, nee, zo is het ook weer niet, officieel is het tot anderhalf jaar maar de meeste gaan al met 14/15 maanden omdat ze dan toch al lopen. Loop je met 18 maanden nog niet dan blijf je.

Maar goed; ik heb het nu ook aangekaart, ik hoor het wel. Er was maar 1 leidster vandaag. Tis komkommertijd daar..

Ik wil er ook niet al te moeilijk over doen want het bevalt ons daar over het algemeen prima en de leidsters zijn hartstikke lief (ook voor de grote kinderen, haar broers zitten er ook) maar het kwartje viel vanochtend gewoon ineens bij me, heel raar. Ze torende zo boven die paar kleine hummeltjes uit. Het verschil was ineens zo groot dat ik dacht; wat een onzin ook!
Leah wil ook buitenspelen en met water knoeien en knutselen en op kleine wc-tjes, en met zn allen aan kleine stoeltjes op een rij eten, en en en

maar jullie begrijpen me dan ook :+
pi_100206288
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:08 schreef Ssserpente het volgende:
Laat ik alleen even achterwege dat ze vanmorgen op een ladekast van d'r poppenhuis heeft gepoept. :')
is ze nou in het poppenhuis gaan zitten of heeft ze de ladekast eruit gehaald?
pi_100207488
Boel gebeurd alweer, Emma die loopt :o *O*
Een mooi (ondergepoept :D) poppenhuis
Jarigen gefeliciteerd *O*
Hier een héérlijk weekend (+ vandaag) achter de rug met een enorm vrolijk ventje O+
I'm not a sinner.
pi_100207959
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:31 schreef lily het volgende:

[..]

is ze nou in het poppenhuis gaan zitten of heeft ze de ladekast eruit gehaald?
Dat laatste. :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:13:13 #142
95408 Incantrix
pi_100208259
Kijk dat blije ei op dat toilet nou! O+ :D Haha, Ssserpente, is toch ook een soort van potje dan? :P

Lily, da's wel wazig ja, ik hoop dat ze jouw oplossing wel zullen zien zitten, zo snwu voor je meiske anders.. :*

Stef was zó gezellig en lief vandaag, we hebben echt een geweldige dag gehad saampjes O+ En het woord van vandaag is 'oren' (of oje dan, als Stef het zegt) :D overmorgen gaan we maar weer eens met hem naar de kapper, dan zal hij zijn blonde haartjes voor een groot deel kwijt zijn denk ik wel..
3!
pi_100208348
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:07 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat laatste. :')
LOL! _O- Nou, dan is ze zich wel bewust van het moeten poepen en dat het ergens in moet :D
Wat knap! Al twee plasjes op de wc! In de Ouders van Nu stond dat je kind toe is aan zindelijk worden als het na het middagslaapje nog droog is, was dat zo bij Lente (en Amélie?) Want bij Niels is dat nog niet zo, alhoewel hij wel steeds meer aan geeft dat hij moet plassen of poepen (alleen noemt hij alles poepen en komt het nog steeds uit je piemol).

Lily, hopelijk doen ze niet moeilijk en kan Leah snel over naar de peutergroep. Ik vind het een beetje raar hoor, je moet toch kijken naar de hele ontwikkeling van een kind en niet alleen naar het lopen :?

Pfoeh, Niels heeft vandaag maar een half uurtje geslapen. Het luchtalarm ging af en daar had ik niet aan gedacht :( Dus hij was nogal high maintenance vandaag. Desondanks heeft het volgehouden tot 19 uur (ik wilde hem niet te vroeg naar bed brengen, anders is hij misschien al om 5 uur klaar met slapen), maar toen ik hem in bed gelegd had bleef hij zoals altijd nog een uur brabbelen 8)7 mafkees...
pi_100208649
Luchtalarm.... Niet handig....gelukkig ligt lars er vaak niet voor 13.00 uur in.

Lily, ik vind het megasuf.
Ze nemen vast wel een bolderkar mee met uitstapjes.
Kan ze mooi in zitten dan samen met haar leeftijdsgenootjes die ook niet zo'n end kunnen lopen, daarbij lopen dreumesen alle kanten op behalve de goede, dus het kan niet eens dat ze allemaal lopen.

Ssserpente, je kleine wordt groot! Knap van dr!!
Ik heb al eens gehoord dat ze zindelijk kunnen worden als ze een cirkel kunnen tekenen.
Vraag me niet hoe of wat verder.

En nijna, je hebt een prachtig mooi meisje!!
pi_100209667
Een cirkel kan ze al een tijdje tekenen! Ik heb ergens gelezen dat ze minimaal drie uur hun plas moeten kunnen ophouden, dacht ik.

Met een onderbroekje aan plast ze zeker drie keer per uur, maar helemaal bloot hield ze het vanmiddag wel drie uur op.

Ik vond hier trouwens wel erg belangrijke dingen over de houding waarin een kind moet poepen om een foute druk op de darmen te voorkomen. Ook moet je je kind aanleren om vooral niet te persen. Nooit geweten. (Ik kan het niet kopieren, het is terug te vinden onder het kopje 'houding'.)

Op Nils z'n telefoon stond nog een foto van Lente gister bij de Dance Tour. Ze danst zo hard dat d'r staartjes ervan zwiepen. :D

Stef z'n laatste babyhaartjes eraf, Trix? ;( Bewaar je een plukje voor in een boekje? Dat heef m'n moeder bij mij ook gedaan. Ik vind het nog steeds zo bizar om aan dat babyplukje te voelen en te beseffen dat het van mij is geweest. :')

Da's idd niet handig, Twink. Mss haalt ie het morgenmiddag in?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 01-08-2011 21:59:09 ]
pi_100209942
Op de valreep: Chan, gefeliciteerd met Timo! :*

Oh, Lente heeft zwiepende staartjes! O+ Wat een lieve foto.

En een :* voor Inca.

Waar ik eigenlijk voor kwam: hoera voor Emma! *O*
pi_100210063
Oh, hoe willen jullie het laten knippen Incantrix? Ik vind zijn haartjes zo schattig O+ (maar die fijn mij is ook nog best wel kaal ;) )

Lente O+!! Ooh jammer dat het geen filmpje is, wat is ze heerlijk enthousiast!!

Niels perst volgens mij instinctief met poepen, die loopt altijd rood aan :')

Ik heb hem gisteren bloot op het potje gezet, gewoon om eens te voelen. Maar hij vond het maar niets en de luier moest snel weer aan. Hij stond helemaal met zijn billetjes samengeknepen en zijn beentjes tegen elkaar. Awh.

Law and Order _O-
Niels zei vanmorgen "opgegeten" ipv "op" ofzo. Dat vond ik best wel knap.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:50:18 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100210081
Wt een leuke foto! :)
pi_100210197
Oh, ik lees dat Roy ook loopt! Wat goed, Bar! Je begrijpt dat dit om een filmpje vraagt, of op z'n minst een foto. O-)
pi_100210267
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:49 schreef Twinkly het volgende:
Law and Order _O-
Niels zei vanmorgen "opgegeten" ipv "op" ofzo. Dat vond ik best wel knap.
Begint hij de voltooid deelwoorden door te krijgen? Ze zijn hier ook hip. Vandaag kreeg Ivan een stukje worst te snoepen dat op de grond viel. Daarop bleef hij maar "ohhhh, wossie gebleven?" zeggen. O+

En tijdens de laatste verschoningssessie van de dag had hij hele verhandelingen over het avondeten. De wraps waren een groot succes!

Ik moet echt eens een filmpje van hem maken. Hij is belachelijk groot. Heb je dat gevoel ook ineens bij Niels?
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:59:05 #151
265732 Keshet
pi_100210529
Roy loopt! Wat óntzettend knap van hem Bar! Wat zullen jullie blij zijn! *O* *O* *O*

Ssserpente wat een heerlijke foto van Lente! De levenslust straaaalt er gewoon vanaf! O+

Lily, fijn om je weer wat vaker te zien! Ik heb je gemist!
Ik zou eigenlijk ook wel 'eisen' dat Leah naar de volgende groep mag. Tussen al die mini's zitten de hele dag lijkt me niet erg bevorderlijk voor haar ontwikkeling eigenlijk. :@
Ga jezelf er nou niet rot om voelen. Je hebt iets gesignaleerd en je hebt actie ondernomen; dat is wat telt. :*

Trix, wat fijn dat jullie alletwee zo'n fijne dag hebben gehad! *O*

Chan van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Timo! *O* 2 jaar alweer! Wow! Ik vind Timo zo'n bijzonder mannetje. O+

Ik ben vast de helft vergeten maar mag ik als excuus opvoeren dat ik gesloopt ben? Ja? Dank u! :*
Ik wens alle dreumesjes en hun ouders een goede nachtrust toe!
pi_100210579
Nogmaals dank voor alle felicitaties O+

Wij gaan nu toch echt naar het peutertopic. Ik heb ook echt een peuter, ik weet niet wat er gebeurd is de afgelopen paar dagen, maar hij is zo gróót ineens! En zo enorm aan het peuteren :P

Nog even een fotospam(metje) :)

Net geboren:

Lekker slapen:

Blije baby:

Eerste verjaardag, cadeau uitpakken:

Eerste verjaardag, pannenkoeken eten!

Ongeveer 1,5, zelf je muts opzetten:

Afgelopen zaterdag op het feest, taart eten:

En dan nog vandaag, écht jarig!

ik kon niet kiezen :@
pi_100210670
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begint hij de voltooid deelwoorden door te krijgen? Ze zijn hier ook hip. Vandaag kreeg Ivan een stukje worst te snoepen dat op de grond viel. Daarop bleef hij maar "ohhhh, wossie gebleven?" zeggen. O+
:D O+ Niels zou zeggen Ohnee! Worst vallen! (want hij gebruikt voltooid deelwoorden nog niet standaard) Worst nou? Worst zoeken! Mama worst?
Maar de voltooid deelwoorden zijn aan het komen dus :Y

quote:
En tijdens de laatste verschoningssessie van de dag had hij hele verhandelingen over het avondeten. De wraps waren een groot succes!
Ohh wat grappig! Niels is nog steeds geobsedeerd door Takkie die weggelopen is en bellen met opa en oma (Jip en Janneke cd)

quote:
Ik moet echt eens een filmpje van hem maken. Hij is belachelijk groot. Heb je dat gevoel ook ineens bij Niels?
Ja, dat moet je doen! Ik ben heel erg benieuwd naar hoe Ivan nu is en hoe hij praat.
Ik probeer steeds op film te krijgen hoe Niels nu is, maar dat is lastig! Juist wanneer ik film doet hij een tijdje niets of praat niet/ weinig. Maar op die foto met die jas aan in het kledingtopic vond ik hem echt een peuter.
pi_100210731
Ohh Timo, mooi mannetje O+ Gefeliciteerd! *O* *O*

Deze foto, rammel rammel! En die waar hij een pannenkoek met banaan eet O+
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:21:37 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100211612
Mooie Timo O+

Harry zou alleen zeggen: oh of oh nè (korte o en dan een limburgs nee ;) ) bij het vallen van de worst :D

Ow en Twinks, hier ook een ventje dat heel moe was. Ik heb hem om 19 uur in bed gelegd (hij had bij opa en oma ook maar iets meer dan 1 uur geslapen) en hij heeft nog tot bijna half 9 liggen babbelen in bed! Maar inmiddels is het dus al een tijdje stil. Laten we hopen dat dit vannacht zo blijft...

Ow en ik wil natuurlijk meer filmpjes van Ivan, Niels, Emma, Roy (en vele anderen)!
pi_100211624
Ik ben helemaal niet bijgelezen, maar wil even heel hard *O* voor jarige Timo!! Die kleine baby-man is gewoon alweer 2! Chan, wat een heeeeerlijke foto-spam! Je hebt een geweldig mooi manneke!

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppedein op 01-08-2011 22:29:55 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:27:14 #157
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100211875
Ik hoorde Thomas om half 9 ook nog met zijn muziekdoosje spelen. Vind ik allemaal prima, als hij maar lekker rustig in zijn bedje blijft.

Asy, je bent niet toevallig woensdag vrij ofzo he?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:35:49 #158
265732 Keshet
pi_100212330
Thomas is ook jarig!?! Aoraki, manlief en Thomas: Van harte gefeliciteerd! *O* *O* *O*

't is vandaag gelukt om een paar pasjes op video vast te leggen! *O*
Let niet op mijn suffe gekakel over Bumba. :@ :')
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:42:48 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100212734
Awww Emma. Boh, ik word er toch een beetje emotioneel van.

Keshet, wat heerlijk! Ik ken het gevoel nog, als je niet zeker weet of het allemaal zal lukken met lopen. En het ongelofelijk trotse gevoel als het dan zomaar ineens lukt.
Wat mooi en flexibel en veerkrachtig zijn ze toch, die kleintjes van ons.
pi_100212889
Oh Roy aan de wandel. Wat super Bar *O*

Chan, gefeliciteerd met Timo's verjaardag *O* Ik moet bekennen dat ik sinds de meeting in Zeeland een beetje verliefd ben op je kleine ventje O+ Zo'n leuk kereltje! Veel plezier in het peutertopic.

Keshet, ik heb het filmpje net gezien op FB. Ik vind het echt superknap! Emma beweegt zo snel, daar ga je straks echt een tuigje voor nodig hebben :D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:51:31 #161
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100218790
Emma O+ zo doet Roy het dus ook he, een heel stuk lopen,met iets bezig zijn en kruipend terug komen

Morgen gaan we met Roy naar een zandsculpturenfestival over disney en daarna lekker op het strand.
pi_100222369
o o vleesje vallen, isse nou?! Vleesje weg! Dat zou driekus er van gemaakt hebben.
Chan nog gefeliciteerd met je mooie ventje!
Emma rent begrijp ik, filmpje wil niet op de mobiel, dus morgen even doen.

En ik herken me helemaal in de peuter opmerkingen, ook driekus lijkt ineens zo groot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100222506
Kijk Emma nou gaan, ze rent zowat :o Wat heerlijk, Keshet.

Heerlijke fotospam, Chan

Strand en zandsculpturen, Bar...klinkt erg goed...ben jaloers
ik "mocht" gisteren na 3 weken binnenzitten weer beginnen op kantoor :{
pi_100222848
roy en emma aan het lopen! wat fijn en knap!

timo nog gefeliciteerd! ziet eruit als een fijne dag

lente plasjes op de wc, gaat goed!

lily hier was het net andersom mini moest met een jaar over naar een nieuwe groep terwijl ze daar echt niet klaar voor was, hoop op een goede oplossing voor jullie

davina :*

ik blijf het zo leuk vinden jullie verhalen te lezen over lopen ,zindelijkheid en woordjes dan denk ik dat gaat die van mij straks ook doen
al heeft ze al veel goed door, bijv als we de hond hebben uitgelaten dat die dan een koekje krijgt, hond zit, mini nog in bondolino, steekt haar handje uit naar de hond en maakt smak geluiden zo lief!
als ik haar nu het koekje geef krijgt de hond het ook daadwerkelijk...... nog wel ....
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:30:52 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100223097
OOoh, kijk Emma gaan! O+

Was Thomas ook jarig? Nou in elk geval van harte gefeliciteerd! *O*

Ca.ra, nee deze week niet. Maar volgende week woensdag wel: Daten?

Wat leuk draakje! O+
Ze snappen ook al heel veel hoor :Y
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:35:01 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100223136
Ow en ik ben vannacht dus nog even in touw geweest. Kind meldde zich om half 4, borst gegeven en ik dacht klaar. Kind terug in bed. 2 sec later: jengeljengel. Muziekje aan,nul resultaat. Een paar keer gemopperd door de babyfoon, niks hielp, behalve dat hij nog harder ging huilen. Kind gehaald en bij mij gelegd, alleen maar brullen en draaien. Het leek alsof hij wel wilde gana liggen en slapen maar dat er iets mis was. Ik ruiken: poep.
Dus ik hem een schone luier omgaan doen: alles weer knalrood! Echt het gaf gewoon licht in het donker.
Nou ja, goed gesmeerd met sudo, even bij mij in bed. 2 tellen later was hij in diepe rust. Pfff, als hij nou meteen had gezegd dat hij pijn aan zijn bips had ...
pi_100223956
Ohh Asy wat balen ;( Arme Harry! Het zou inderdaad erg handig zijn als ze gewoon zouden vertellen wat er is in plaats van heel hard te gaan huilen!

Emma _O_ *O* Wat loopt ze hard!

Niels was vannacht ook een tijd wakker, hij had een driftbui :{ Dat heeft hij wel vaker 's avonds/ 's nachts. Het begint vaak als "night terror" en gaat dan over in een driftbui, omdat hij niet wakker wil zijn denk ik. Het enige wat dan helpt is filmpjes kijken op mijn telefoon.
Deze vannacht, toepasselijk he ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 05:36 schreef mefke79 het volgende:
o o vleesje vallen, isse nou?! Vleesje weg! Dat zou driekus er van gemaakt hebben.
Ik zei het verkeerd! Niels zegt helemaal geen worst tegen het nepvlees wat wij eten maar "koekie"! Wij laten het maar zo, want vegetarische stukjes of vleesvervanger is zo lastig ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:39:37 #168
259886 pessie
pi_100224136
Jarige kindjes nog gefeliciteerd *O*

Emma loopt! Wow zeg! En wat gaat ze al hard!

Nathan viel vanochtend van de commode af :X ik heb in paniek het noodnummer van de huisarts gebeld, maar hij was op zn kont gevallen en de luieremmer brak zn val ook nog dus ze vond het niet nodig hem te zien. Het stomme was, ik dacht dat ik hem vast had aan zn armpje en ik was met mn andere hand een broekje aan het zoeken uit de commode, ik zei nog "niet vallen he" en daar ging hij ;( . Doodeng. Voortaan 's avonds de kleertjes maar klaarleggen, hoeft dat niet met Nathan 's ochtends.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:47:22 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100224308
Emma! *O*
En ook een jompel voor de wandelende Roy! *O*

asy, irritant dat je weer zo'n prutnacht hebt gehad. Ik hoop dat het snel blijvend beter wordt.

pessie, wat naar de Nathan is gevallen ;( Hopelijk heeft hij er niet teveel last meer van! :*
pi_100224442
Timo *O* van harte gefeliciteerd vent! Wat ben je toch een leuke! :Y
Emma aan de wandel! *O* geweldig om te zien! (heb gelukkig geen geluid, dus geen gekakel :+ )
Ssserpente, wat goed (en geniaal van het poepen) vnan Lente! *O* En inderdaad ik zie de gelijkenis in je foto ook wel hoor... vooral het lange, niet gestijlde haar, lekkere losbol!
pi_100224462
Wat schrikken Pessie!! :o :*
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:10:14 #172
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100224871
Wauw Emma O+ Wat een super leuk filmpje en wat gaat ze snel!!! :D O+

Timo nog van harte gefeliciteerd! *O*

Pessie wat schrikken dat Nathan gevallen is ;(

En ik las dat Lente gepoept had op een ladekastje van het poppenhuis :D en die foto is echt super cute! O+
pi_100225410
Dag dames.

Chan, ik ben een dag te laat, maar alsnog van harte met de verjaardag van Timo. Wat is het laatste jaar voorbij gevlogen! Ik herinner me de foto's van zijn eerste verjaardag gewoon nog alsof je ze gisteren plaatste! Ik word er een beetje emotioneel van.

Emotioneel word ik ook van het filmpje van Emma. Wat een prachtig gezicht! Kleine stoere!

Gisteravond laat teruggekomen van een lang weekend Praag. Isabeau heeft vier dagen bij mijn schoonouders gelogeerd en hoewel het leuk was om in Praag te zijn, ik heb haar erg gemist. We kwamen pas na tienen bij mijn schoonouders, dus Isabeau sliep al. Toen ik haar uit bed haalde sliep ze eerst gewoon verder in mijn armen, maar toen ze eenmaal wakker was bleef ze me maar vastpakken, kusjes geven en omhelsen. Ze had het heel erg leuk gehad bij opa en oma, maar ze was ook blij om ons weer te zien. Ze zei: "Doei opa, doei oma! Isabeau stukje auto rijden" Toen we van het erf afreden bleef ze zwaaien en en "doeg opa doeg oma" roepen. En even later zei ze: "opa lekker slapen, oma lekker slapen, Isabeau lekker slapen, allemaal lekker slapen" Zo lief! Toen we midden in de nacht ons dorp binnenreden werd ze wakker en zei: "Bijna thuis, lekker naar bedje"

Vanmorgen maar heel kort van haar kunnen genieten, omdat ik meteen weer aan het werk moest. Ik merkte dat Isabeau het ook wel even moeilijk vond dat ze meteen alweer naar het KDV moest. Als ik haar een volgende keer eens wat langer niet zie plan ik er een vrije dag achter denk ik.

We konden nog wel even 'bedje spelen'. Isabeau sleept dan kussens naar de bank en dan moet ik daar met haar komen slapen. Zo ook vanmorgen. Ik lag met haar op twee kussentjes te doen alsof ik sliep en ineens zei ze: "Isabeau nogge kussen pakken, even wasten mama!" "Even wasten!"

kleine clown O+ God wat ben ik verliefd op die kleine smurf van me.

B. en ik zagen allebei dat ze in vier dagen gewoon écht veranderd is. Onvoorstelbaar maar waar. Allemaal nieuwe woorden.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 10:35:20 #174
259886 pessie
pi_100225466
"Even wasten!" _O- Geweldig!!!! Echt onbetaalbaar!
Leuk dat jullie zo'n goed weekend hebben gehad! Was het weer een beetje ok in Praag? Lekker geshopt ;) ?
pi_100225611
Weer was zwaaaaaar slecht. Alleen maar regen en niet geshopt, maar verder wel leuk!
pi_100227371
Wat jammer dat het weer zo slecht was Sorbo. Maar wat heerlijk thuiskomen bij je meisje! O+ Wat schattig dat ze samen met jou op de grond wil slapen :D
Niels bouwt ook slaapconstructies O+
"Kussen slapen" "deken over" (dat laatste is een commando ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vroeg net aan Niels wie er op de jassenfoto in het kleertjestopic staat en hij zei Nieuws!! *O* O+

Oh en Niels heeft ook iets in het potje gedaan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Twinkly op 02-08-2011 12:03:17 ]
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:13:05 #177
259886 pessie
pi_100229778
Sorbo jammer van het slechte weer.

Twinkly, haha auto's!

Ok, ik heb een echte dondersteen. Ik was op het voorbalkon om de ramen te lappen en had de deur dichtgedaan zodat Nathan ertegenaan kon leunen en mij kon zien, wat doet ie, gooit de klem erop!!! Bovenbuurvrouw kwam net thuis dus ik haar vragen of ze bij de buurman even de sleutel kon halen om mij weer binnen te halen, ik rustig wachten, even later hoor ik "krrr" en denk, hm klinkt als een knip die weer los is, en ja hoor! Dus snel naar het portiek om te vertellen dat Nathan de knip er niet alleen op kan doen maar ook er weer af!
pi_100229964
Hahaha die Nieuws toch! Lekker ding!
Ik heb geloof ik één keer een foto van de vader van Niels gezien, maar ik onthoud gewoon hoe hij eruit ziet door het koppie van Niels. Echt één gezicht vind ik!
pi_100230283
Asy wat sneu voor harry

pessie wat een schrik zo van de commode af en dan ook nog jou buitensluiten!

sorbootje jammer van de regen maar gelukkig toch een fijn weekend gehad
even wasten klinkt toch gewoon heerlijk

en nieuws! wat doe jij daar nou in je potje! haha
pi_100231693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:18 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha die Nieuws toch! Lekker ding!
Ik heb geloof ik één keer een foto van de vader van Niels gezien, maar ik onthoud gewoon hoe hij eruit ziet door het koppie van Niels. Echt één gezicht vind ik!
:D Wat grappig dat je dat zo goed onthouden hebt!
Ik heb een foto in het gelijkenistopic geplaatst.

Jeetje, Pessie, gelukkig liep het goed af!!
pi_100233490
Twinkly ik vind het nog steeds na het zien van de foto's! Heb je geen kinderfoto van je man/vriend?
pi_100234683
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:00 schreef Chan het volgende:
Nogmaals dank voor alle felicitaties O+

Wij gaan nu toch echt naar het peutertopic. Ik heb ook echt een peuter, ik weet niet wat er gebeurd is de afgelopen paar dagen, maar hij is zo gróót ineens! En zo enorm aan het peuteren :P

Nog even een fotospam(metje) :)

Net geboren:
[ afbeelding ]

Lekker slapen:
[ afbeelding ]

Blije baby:
[ afbeelding ]

Eerste verjaardag, cadeau uitpakken:
[ afbeelding ]

Eerste verjaardag, pannenkoeken eten!
[ afbeelding ]

Ongeveer 1,5, zelf je muts opzetten:
[ afbeelding ]

Afgelopen zaterdag op het feest, taart eten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dan nog vandaag, écht jarig!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

ik kon niet kiezen :@
Echt een mooi kereltje Chan O+
Gefeliciteerd nog :)
pi_100234711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef Sorbootje het volgende:
Twinkly ik vind het nog steeds na het zien van de foto's! Heb je geen kinderfoto van je man/vriend?
Daar was ik ook erg nieuwsgierig naar. De gelijkenis is iig nu echt enorm
En wat knap Nieuws, auto's in je potje :D

Das balen van het weer zeg Sorbootje! Maar gelukkig dat het verder leuk was

Dat weglopen en dan niet luisteren vind ik toch wel lastig hoor, hopelijk komt dat vanzelf wel een keer :P . Net terug uit zwembad en meneer wil uiteraard niet bij ons op de handdoek liggen maar aan de spullen van anderen zitten en gewoon erbij staan als een moeder wat lekkers uitdeelt e.d :') Goed voor je conditie is het wel haha. Hem soms maar even in de buggy gezet met een speeltje in de hand, kon zelf gewoon echt niet zitten anders.
Het water (buitenzwembad) was echt ijskoud maar was wel superleuk verder.
pi_100238097
Brr, koud hoor, een buitenzwembad :D

Niels loopt al sinds hij wakker is in zijn blote billen en hij heeft 3 mini plasjes gedaan. Na de derde zette ik hem op het potje, maar dat wilde hij écht niet. Op de wc zitten vond hij wel leuk, al kwam er niets :D Nu roept hij steeds "op de wc plast!"
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:50:53 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100243215
Bôh pessie, dat is schrikken! Gelukkig allemaal goed afgelopen en kan hij nog steeds streken uithalen ;)

Sorbo, kan me voorstellen dat jullie elkaar gemist hebben.

Wow, arme Niels! Is dat allemaal uit je piem0l gekomen? ;)

Poppejans, zo te horen ben je lekker bezig geweest vandaag!

Nou Harry heeft inmiddels vanavond nog 2x gepoept in zijn luier met als gevolg huilen en pijn. Toen was ik het zat en heb hem buiten gezet in zijn blote kont om alles te laten drogen aan de lucht. Resultaat: billen zien er wat beter uit maar ó-ver-al kleine plasjes :D
Ik geloof dat hij elke 10 min wel ergens geplast heeft :D
Misschien van de week maar eens zoveel mogelijk in zijn blote kont laten lopen zodat hij merkt wat hij doet...
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:52:11 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100243254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:57 schreef Twinkly het volgende:
Brr, koud hoor, een buitenzwembad :D

Niels loopt al sinds hij wakker is in zijn blote billen en hij heeft 3 mini plasjes gedaan. Na de derde zette ik hem op het potje, maar dat wilde hij écht niet. Op de wc zitten vond hij wel leuk, al kwam er niets :D Nu roept hij steeds "op de wc plast!"
Twinks, zet Niels eens meteen na zijn middagslaapje op de wc. Resultaat gegarandeerd in enkele seconden/minuten.
ik jompel overigens zelden voor het resultaat maar wel voor de actie
pi_100244055
Timo gefeliciteerd *O* Wat is het toch een mooi ventje zeg! Dat blauw staat 'm ook zo mooi O+

En nu eerst het filmpje van kleine Emma kijken O+ Oh wat knap zeg! Kijk d'r gaan. Ik blijf toch altijd een zwak voor je meisje houden Keshet!

Ik ga zaterdag met mijn beide dames naar een theatervoorstelling. Het is in leeftijd geschikt voor 1 tm 4 jaar dus dat kwam mooi uit. Ik ben die dag alleen wel alleen dus ben benieuwd hoe gesloopt ik thuis kom :P
pi_100244101
:{w Thomas was niet jarig hoor... Hij is van 16 november, dat duurt dus nog heeeeeeeeel lang.

Chan, gefeliciteerd nog met je mannetje.

:D Die auto's van Niels, schattig zeg!

Kleine Isabeau, wat leuk dat ze zich al zo goed kan uitdrukken, onvoorstelbaar!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:27:33 #189
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100250397
Mijn Thomas moet ook nog 3 weekjes wachten.

Whaaa! 3 weekjes nog maar!
Hij is zo gróót ineens de laatste tijd. Al een echt jongentje, zijn laatste babyvetjes zijn nu definitief verschwunden. En het kwebbeltje! oh, het kwebbeltje O+
Morgen heb ik hem weer lekker een hele dag voor mezelf. Ik vind het echt zo genieten op dit moment! We zijn weer helemaal terug in ons goede ritme nu het slapen weer beter gaat. Dan is mijn lontje ook beter beheersbaar en kan ik potentiële ontsporingen ook makkelijk vroeg de kop indrukken met een grapje ofzo. Nu nog hopen op mooi weer voor morgen!

Oh en ik hoop dat Thomas ook van die mooie volzinnen gaat maken als Isabeau. Prachtig, die gesprekjes!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:30:16 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100250538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:13 schreef Aoraki het volgende:
:{w Thomas was niet jarig hoor... Hij is van 16 november, dat duurt dus nog heeeeeeeeel lang.

oooh, wie had ons opgestookt??

Ca.ra dat klinkt heerlijk O+

Oeh Stiemie, dat klinkt heul gezellig maar ook heul vermoeiend! Veel plezier alvast in elk geval!
pi_100251127
Cara dat klinkt als een heerlijk dagje morgen O+
pi_100251392
Veel plezier en/of sterkte Stiemie! ;)

Ontzettend geouwehoer.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:05:45 #193
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100252227
Awww.
pi_100253402
Isababbelaar O+
Ooit doet mijn meisje ook gezellig ouwehoeren..

Voor de rest stap ik hier weer in. Volgens mij heb ik een hoop gemist de afgelopen tijd.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:47:04 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:47:20 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100260119
Isabeau O+ : meisje! meisje!
pi_100260159
Yeah Asy 8-)

Pessie waah :o Ik heb het ook wel eens gehad met de oudste op die leeftijd, die dook er toen zelf head-down af. Kost weer een paar jaren van je leven!
pi_100260614
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:47 schreef Asyniur het volgende:
Isabeau O+ : meisje! meisje!
Ja grappig he? Ze hoorde een kind roepen.. Zelf moest ik ook wel erg lachen om het droge: "Even in mijn neus"
pi_100260627
Goedemorgen trouwens!
pi_100260777
Goeiemorgen!

Zo zeg.. ik ben trots op mezelf. Ik ben net al voor werktijd wezen zwemmen. Het werd toch echt tijd dat ik weer eens wat sportiefs ging doen, had het al zo lang uitgesteld na de zwangerschap...
En trots op mijn ventje ook: kijk eens wat hij gister deed: Het grote [Oud] filmpjestopic deel 10

Het filmpje van Isabeau is ook weer heerlijk. Wat een leuk rokje ook!

Iedereen een goede nacht gehad?
pi_100261143
Leuke filmpjes O+

Ik kan me dus echt niet voorstellen dat Truus over een half jaar net als Isabeau erbij loopt. Wat gaat die ontwikkeling snel zeg :o
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:25:53 #202
259886 pessie
pi_100261168
Sorbo wow zeg!!! Vooral dat "het kijoelt è-van" O+
Oh en die kuikentjes die kraaien blijken te zijn _O-

Hier een goede nacht, om 4 uur is manlief heen geweest om hem wat water te geven en te troosten en daarna heeft hij geslapen tot 7.15. Gisteravond was alleen erg lastig, hij sliep pas om 9 uur, hij had geen zin.

Asy *O*

Freecell, Nathan dook op vakantie head down van de commode daar af (1 meter hoog en een stenen vloer :X ) maar toen kon ik hem nog net bij zn bovenbeen grijpen en liep hij dus de helft van de vakantie met een blauw bovenbeen, dat heeft me wel 5 jaar gekost vermoed ik. Gisteren was ik gewoon mega geschrokken omdat hij de grond ook echt raakte.

Nathan lijkt niet helemaal fit, hij snottert en hij ligt alweer in bed, straks maar even tempen.
pi_100261189
Ik ben overigens zo verbaasd over Truus. Sinds een week kruipt ze op bank en bed. En het kostte echt maar een paar keer uitleggen dat ze achteruit ervanaf moet.
pi_100261363
Lars is echt een scheetje!!

Nacht ging prima, maar dat gaat ie bijna altijd. :)

(fokwet oprotten!)
pi_100261412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:25 schreef pessie het volgende:
Sorbo wow zeg!!! Vooral dat "het kijoelt è-van" O+
Oh en die kuikentjes die kraaien blijken te zijn _O-

Hier een goede nacht, om 4 uur is manlief heen geweest om hem wat water te geven en te troosten en daarna heeft hij geslapen tot 7.15. Gisteravond was alleen erg lastig, hij sliep pas om 9 uur, hij had geen zin.

Asy *O*

Freecell, Nathan dook op vakantie head down van de commode daar af (1 meter hoog en een stenen vloer :X ) maar toen kon ik hem nog net bij zn bovenbeen grijpen en liep hij dus de helft van de vakantie met een blauw bovenbeen, dat heeft me wel 5 jaar gekost vermoed ik. Gisteren was ik gewoon mega geschrokken omdat hij de grond ook echt raakte.

Nathan lijkt niet helemaal fit, hij snottert en hij ligt alweer in bed, straks maar even tempen.
Dat lijkt me zo onwijs schrikken als je kind headfirst van zo'n ding afduikt. Gelukkig nog niet meegemaakt (again fokwet, don't even go there! ;) )

Kakase zijn eenden in het Isabeaus. Maar in dit geval was het een dikke vette kraai :D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:41:55 #206
259886 pessie
pi_100261497
Haha, ik vond het dus echt klinken als "kuikentjes"
pi_100261567
Ze noemde een eend eerst kakak (nu gewoon eend), meervoud daarvan werd kakase. En nu heb je dus één eend en twee kakase. Logica volgens La Beau.

Ik realiseerde me net dat ze vorig jaar rond deze tijd begon met haar eerste woordjes. Wat kunnen ze dan toch ver komen in een jaar he? Morgen naar het CB. De vorige keer was vorig jaar november. Toen kon ze nog niet eens lopen!

Eigenlijk word ik er wel een beetje emotioneel van. Het gaat zo belachelijk snel allemaal en het is zo'n echt persoontje geworden...
pi_100261576
Kuikentjes noemt ze gewoon kuikentjes. :)
pi_100261593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:26 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben overigens zo verbaasd over Truus. Sinds een week kruipt ze op bank en bed. En het kostte echt maar een paar keer uitleggen dat ze achteruit ervanaf moet.
Ook dat vraagt om een filmpje.
Sorry trouwens dat ik die van mij niet in het filmpjes topic heb gezet maar hier. Old habits enzo...
pi_100261773
Hoe reageren jullie kindjes op herrie-dingen zoals een stofzuiger?
Ik stofzuig eigenlijk voornamelijk als Lars slaapt, dan heb ik de ruimte, maar tegenwoordig lijkt Lars echt doodsbang voor dingen die lawaai maken. Stofzuiger, kruimeldief, föhn... echt dráma!
Is er een manier om hem van die angst af te helpen?
pi_100261928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:46 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ook dat vraagt om een filmpje.
Sorry trouwens dat ik die van mij niet in het filmpjes topic heb gezet maar hier. Old habits enzo...
Ik heb net een filmpje gemaakt zal hem zo proberen te uploaden :)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:53 schreef Shandaly het volgende:
Ik stofzuig eigenlijk voornamelijk als Lars slaapt, dan heb ik de ruimte, maar tegenwoordig lijkt Lars echt doodsbang voor dingen die lawaai maken. Stofzuiger, kruimeldief, föhn... echt dráma!
Truus vond toen we begonnen met bijvoeden de staafmixer echt heel eng. Meteen huilen.
We hebben elke keer dat we die gebruikten niet direct op haar gereageerd (haar uit de situatie gehaald) of we reageerden juist heel blij erop: Kijk eens wat leuk, staafmixer <insert enrom grote lach>. Geen idee of het echt gewerkt heeft, want de staafmixer hebben we al snel weer terug de kast in gedaan :D
pi_100262035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:53 schreef Shandaly het volgende:
Hier komt en gaat het.
Maar dingen als sofzuigen doe ik dus bewust als ze wél wakker zijn.
Op een gegeven moment zijn ze net niet meer bang voor het geluid en dan ontdekken ze dat dat ding dingen op kan zuigen :o
Begin de ellende opnieuw ;)
pi_100262082
Isabeau vond mijn hakmolentje eng. Vette pech, want ik wil hakken. Gewoon laten zien wat ik deed en dat ik er niet warm of koud van werd en na verloop van tijd werd het beter. Zelfde met de stofzuiger. Ik laat gewoon zien dat het mij niets doet en dat werkt na een poosje.

Stofzuiger vindt ze nu zelfs leuk!
pi_100262107
Vanaf 1:30 doet ze d'r trucje :P
En mijn mooi gesorteerde was weer helemaal door elkaar }:|

[ Bericht 24% gewijzigd door CrazyPrincess op 03-08-2011 15:47:35 ]
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:19:02 #215
259886 pessie
pi_100262383
Go Truus!!!! En zo te zien houdt zij ook van "helpen" met de was :')
Nathan wilde vanochtend zelfs de gesorteerde was in de machine doen, kijk, das wel praktisch :P
pi_100262604
Hahaha Truus! Wat kun jij je moeder goed helpen!
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 10:29:24 #217
5428 crew  miss_sly
pi_100262669
Nijna gefeliciteerd met je peuter Iris *O* Ook 2 jaar, wow!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100262962
Owowowow is dat vandaag?!

Gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
pi_100263101
Het ligt nu allemaal wel een meter dichterbij de wasmachine. Scheelt mij weer sjouwen :+

Gefeliciteerd Nijna *O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:00:03 #220
259886 pessie
pi_100263416
Nijna gefeliciteerd!
pi_100263767
Isabeau :D O+
En Lars lekker dansen ^O^
Truus die klimt, wat goed!
Nijna, gefeliciteerd *O*

J. was vannacht wakker rond 3, kon gewoon rustig door de babyfoon zeggen dat ik er ben en dat ie maar weer lekker moet slapen en toen was t weer stil. :o Hoera voor niet uit bed hoeven.
Harde geluiden, hm. J vond de stofzuiger eerst ook eng (maaanden geleden), maar ja, pech dan. :o We moesten toch zuigen, nu kan ik zelfs gewoon om hem heen zuigen als ie op de vloer speelt.
Hij ging eerst wel huilen als ik mn haar aan het föhnen was, misschien dacht hij dat ik werd aangevallen ofzo :') Toen heb ik gewoon een paar keer vrolijk naar hem gezwaaid tijdens het fohnen en was het goed.
I'm not a sinner.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:40:21 #222
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100264638
Ideaal he, als dat door de babyfoon blaten werkt.
(straks trapt hij er niet meer in, dan is het des te erger dat je er weer uit moet :P )

Grmbldegrmbl, ik neem voortaan op dinsdag vrij hoor, zo kunnen we toch niet naar de speeltuin?

Thomas heeft nieuwe dikke potloden van de Hema, meteen favoriet!
pi_100264903
Ja, ze is nu echt 2 jaar, dus wij gaan dit topic verlaten ;)

verjaardag gevierd bij de gastouder vorige week...

We doen er vandaag verder niet zoveel aan, we hebben het zaterdag al gevierd.

Tot ziens bij de kleutertjes tzt :W
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:02:02 #224
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100265409
Gefeliciteerd met je mooie meisje Nijna!! *O*

Ca.ra, Tirza zag de tekeningen van Thomas en ze zei: Moooi!! ^O^

Klimgeitje truus! en wat help je mama goed met de was! :P

Oh Lars, wat heb jij coole dans moves zeg!! En je bellenblaas vond ik ook erg geslaagd! *O*

Isababbelkont! O+

Tirza lijkt aan de beterende hand, gelukkig. Ze is intussen ruim een kilo afgevallen door het :r en diarreeen en nauwelijks iets eten. (En aangezien ze de zwaarste al niet was, is ze nu helemaal vel over knookje). Ze is iig weer lekker ondeugend :')

Volgens mij is Tirza wat harde geluiden betreft, nergens bang voor. Als de stofzuiger tevoorschijn komt, wil ze graag meehelpen! En met andere dingen die herrie maken, moet ze vaak lachen!

En idd Ca.ra, dit is geen speeltuinweer, jakkes. Als Tirza een beetje op tijd wakker wordt van haar middagslaapje, komen we wel ff buurten, gezellig!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:08:02 #225
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100265668
Gefeliciteerd Nijna! *O*
pi_100267466
Arme Tirza! :*
J heeft in 2 maanden tijd 2x buikgriep gehad. Tussen 7 en 9 maanden was hij toen. Bleek bij de 9 maand controle op het CB dat hij maar 30 gram was bijgekomen. Schrok ik toen toch wel even van. :X
I'm not a sinner.
pi_100267545
Elmo, wat vervelend dat ze zo is afgevallen. Ze zal het vast snel weer inhalen, maar toch!

Ik ben heel erg benieuwd wat Isabeau weegt, want ik heb het gevoel dat ze een enorme groeispurt heeft gehad. Ze is nog steeds niet bol, maar dat echt smalle is er wat af. En alles wordt te kort. Morgenvroeg CB zoals gezegd, dus we gaan het meemaken.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:18:10 #228
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100268260
Ik ben blij dat ze wel gewoon weer levendig enzo is. Maandag hing ze hier echt suf op de bank. Zoals ik haar neerlegde, bleef ze liggen. En vandaag stuitert ze gewoon lekker door het huis!
(Ze heeft nog niet heel veel gegeten, maar dat wat ze op heeft, is er iig niet, in wat voor hoedanigheid dan ook, uitgekomen!)
Net ff gecheckt in het cb boekje. We zijn 25 maart voor het laatst geweest (Tirza was toen 14 maanden 3dagen) en toen woog ze 9555 gram en was 79 cm. Nu hebben we haar dus op de weegschaal thuis gezet, dus weet niet of het helemaal klopt. 2 September mogen we weer (voor de 18mnd afspraak :') ) dus dan hebben we weer echt vergelijkingsmateriaal!

Ben benieuwd naar de "resultaten" van Isabeau!

En dat is dan idd schrikken he plums, als ze in 2 maanden maar zo weinig in gewicht zijn toegenomen! Maar je wist gelukkig wel waar het door kwam he, dat scheelt denk ik toch wel iets.
pi_100268693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:49 schreef Nijna het volgende:
Ja, ze is nu echt 2 jaar, dus wij gaan dit topic verlaten ;)

[ afbeelding ]
verjaardag gevierd bij de gastouder vorige week...

We doen er vandaag verder niet zoveel aan, we hebben het zaterdag al gevierd.

Tot ziens bij de kleutertjes tzt :W
gefeliciteerd jullie *O* *O* *O*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:54:02 #230
265732 Keshet
pi_100269518
Iris is jarig! *O* *O* *O*
Van harte gefeliciteerd!
pi_100270709
:@ ik was ravi's afspraak bij de kinderarts om 2 uur vergeten :@

ik ging helemaal op in onze eerste hele ochtend uitstapje! we zijn met zn drietjes naar assen geweest. ravi in de buggy en selene lopend ernaast. de assistente kon er wel om lachen gelukkig en we mogen nu maandag om half 10.

*ugh*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:29:43 #232
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100270893
Jeuj Iris, grote dame! Tot heel snel!

Thomas zit weer aan de antibiotica trouwens. De (vervangende) huisarts dacht eerst aan iets astma-achtigs, maar hij heeft ook koorts dus hopelijk is het gewoon een ontstekinkje. (en bij peuters spreken ze nog niet van astma maar van 'peuterpiepen'--> ik moest lachen!)

Er is er hier eentje wakker. Visite, komt u maar langs hoor!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 14:29:53 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100270898
Nijna van harte met je dochter *O*
Iris van harte met je 2de verjaardag *O*

Simmu gevalletje Oeps :P ach overkomt niet alleen jullie vermoed ik ;)

Claudia ik wil het best vastleggen op film hoor dat Roy loopt, maar dan moet hij wel meewerken, wederom stopt hij er braaf mee en gaat kruipen zodra de camera in zich is.
Maar ik houd het je tegoed ;)
pi_100273947
Quote ipv edit :(
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:48:37 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100276753
Iris, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Ow en bang voor herriedingen: check. Tenminste ooit wel. Maar ik ging dan gewoon stofzuigen of staafmixen met Harry in de doek. Blijkbaar was dat veilig genoeg om niet in paniek te raken. Nu is dat niet meer nodig en speelt hij gewoon verder. Of hij komt even kijken wat ik aan het doen ben.
ik heb er eigenlijk nooit om gelachen, want als ik bang ben voor iets dan hou ik er ook niet van als lachend tegen mij gezegd wordt dat het heus niet eng is :@

Blèrgh, Thomas weer aan de AB... -O-
Maar wel *O* voor de tekeningen!

Ow en wat fijn dat Tirza weer opgeknapt is! En van die kilo eraf: heeft ze mooi geen vetrol in d'r bikini volgende week ;)

Plums, wat heerlijk dat je niet uit bed hoefde!
pi_100277539
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:
ik heb er eigenlijk nooit om gelachen, want als ik bang ben voor iets dan hou ik er ook niet van als lachend tegen mij gezegd wordt dat het heus niet eng is :@
Ik ga ervan uit dat een kind nog niet zo denkt. Als iemand lacht om mijn roltrappenfobie (ja echt) dan vind ik dat inderdaad niet leuk. Vooral omdat ik me niet serieus genomen voel. Maar bij een klein kind gaat het er meer om dat je door te lachen bij waar je mee bezig bent laat zien dat mama ook niet bang is. Dat vind ik iets heel anders. Dat schept vertrouwen (en werkt tot nu toe erg goed)
pi_100277845
roltrappenfobie: tsjek ;) ik dan. de kinderen vinden dingen als de stofzuiger maar eng. selene is er inmiddels wel wat overeen, ravi nog niet. och, ik stofzuig 's avonds wel.
pi_100281155
Echt? Hebben jullie ook een roltrappenfobie? Ik ook! Doodeng! Ik durf er nooit op te stappen, kan echt niet inschatten wat zo'n trede gaat doen. En afstappen ook al zo'n ellende. :@
pi_100282591
Mensen die moeite hebben met de roltrap

naar het schijnt heeft het te maken met de cilinderfactor in je ogen ;)
selene schiet er zo zelf op en af trouwens. zie het peutertopic; ik ga aan de slag met een tuigje :X :Y :P

/offtopic

om het ontopic te maken: ravi heeft weer prima gegeten :Y gezien zijn spekkies hebben we tegenwoordig het beleid: "als je je bordje wegduwt met je lepeltje erin, ben je blijkbaar klaar met eten". deden we met selene ook. werkt prima. na 3 x laten ze het wel om te smijten met bordjes.
pi_100282802
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:

Plums, wat heerlijk dat je niet uit bed hoefde!
Zeg dat :Y

Jonathan blijft maar 'kletsen' over vanmiddag met knappe Thomas en mooie Tirza, hij heeft zn mond niet meer gehouden sinds we weer in de auto stapten O+
Ik kan zweren dat hij vanmiddag zelfs 2x heeft gepoogd van kruip- naar staan-stand te gaan om mee te komen met die 2, maar dat lukte totaal niet :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Plums op 03-08-2011 20:06:13 ]
I'm not a sinner.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:27:27 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100282922
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:08 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat een kind nog niet zo denkt. Als iemand lacht om mijn roltrappenfobie (ja echt) dan vind ik dat inderdaad niet leuk. Vooral omdat ik me niet serieus genomen voel. Maar bij een klein kind gaat het er meer om dat je door te lachen bij waar je mee bezig bent laat zien dat mama ook niet bang is. Dat vind ik iets heel anders. Dat schept vertrouwen (en werkt tot nu toe erg goed)
Dan voelt zo'n kind zich toch ook niet serieus genomen? Als het oprecht bang/in paniek is?
Kijk maar, het is niet eng. Mama vindt het ook niet eng, alsof hij/zij het dan minder eng vindt :?

Het is wat anders als je kind een keertje schrikt, maar het ging hier toch om een kind dat in paniek was?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:33:15 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100283157
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:24 schreef Plums het volgende:

[..]

Zeg dat :Y

Jonathan blijft maar 'kletsen' over vanmiddag met knappe Thomas en mooie Tirza, hij heeft zn mond niet meer gehouden sinds we weer in de auto stapten O+
Ik kan zweren dat hij vanmiddag zelfs 2 heeft gepoogd van kruip- naar staan-stand te gaan om mee te komen met die 2, maar dat lukte totaal niet :+
Wat jammer dat ik er niet bij kon zijn!
Maar goed, mijn klinische les was een megasucces. Ik was fors uitgelopen en toch bleef iedereen zitten. Blijkbaar was het toch heul interessant! :7

En zoonlief heeft vandaag papa geholpen met het terras opruimen. Hij was zo enthousiast dat ie een emmer over zich heeft leeggegooid. Toen kon papa hem mooi omkleden :D
Alleen zijn we nu een waterschoentje kwijt. Papa weet zeker dat hij er boven op de slaapkamer nog 2 had, en de slaapkamerdeur was dicht. We hebben eigenlijk al overal gekeken, maar kan het niet vinden. Morgen nog maar eens zoeken. Kind zal hem vast niet opgegeten hebben ;)
pi_100284918
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dan voelt zo'n kind zich toch ook niet serieus genomen? Als het oprecht bang/in paniek is?
Kijk maar, het is niet eng. Mama vindt het ook niet eng, alsof hij/zij het dan minder eng vindt :?

Het is wat anders als je kind een keertje schrikt, maar het ging hier toch om een kind dat in paniek was?
Oh ik dacht dat we het hadden over schrikken van de stofzuiger of staafmixer...
pi_100285506
Dat filmpje van Isabeau! ''even in mn neus'' :D _O-
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:29:04 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100285623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:14 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat we het hadden over schrikken van de stofzuiger of staafmixer...
Shandaly had het over doodsbang, Vandaar mijn reactie.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:31:48 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100285774
doodsbang als in complete panniek Shandaly?
Er is nog al een verschil namelijk.

Maar hier er vooral niet al te veel aandacht aan geven, het zijn heel normale dingen.
En met zo min mogelijk "dramatiek"zal het met de tijd steeds beteren.
s6 ermee
pi_100285881
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Shandaly had het over doodsbang, Vandaar mijn reactie.
Ah ok, ik had het ander opgevat :) Bij echte doodsangst zou ik het natuurlijk ook niet afdoen met een haha mama vindt het ook niet eng.
pi_100286354
Jarig Jopkje Iris! *O*!! Gefeliciteerd, wat ben je mooi! Een echt jarig prinsesje! O+

quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:33 schreef Asyniur het volgende:
Hij was zo enthousiast dat ie een emmer over zich heeft leeggegooid. Toen kon papa hem mooi omkleden :D
*proest!* Harry!! O+
Klinische les, klinkt erg interessant!

Wat leuk dat jullie hebben gemeet en dat Jonathan zo enthousiast erover is!!

Thomas, wat heb je heerlijk enthousiast getekend! Heb hij zelf die rondjes getekend??

Ik heb een tijdje alleen stofgezogen wanneer Niels op bed lag, omdat hij er heel hard van ging huilen. Maar toen was hij nog een baby. Nu gaat hij helpen en gaat hij huilen omdat het niet lukt zoals hij wil :+ Hij vindt de stofzuiger heel interessant.
De fohn heeft hij een tijdje eng en interessant tegelijk gevonden, toen heb ik het hem op een hele zachte stand laten voelen.

Asy, je schreef dat op de wc zetten na een slaapje een goed moment is om te laten plassen. Maar helaas moet Niels altijd even in zijn eentje in bed bijkomen na een slaapje, anders is hij zo een uur of langer strontchagrijnig.
Dat hij steeds riep dat hij op de wc had geplast kwam denk ik omdat ik hem vertelde dat hij ook op de wc mocht plassen. Hij denkt denk ik dat plassen zitten is :D
Vandaag heeft hij wel weer een luier omgehad, maar toen hij ging poepen heb ik hem gevraagd of hij op de wc wilde zitten. Dat wilde hij heel graag. Maar eenmaal erop ging hij huilen dat hij er weer af wilde.

Vandaag heeft Niels voor het eerst met kinderlijm gescheurde papiertjes geplakt :D Eerst dacht hij dat het eten was, maar toen hij eenmaal doorhad hoe het werkte smeerde hij enorme klodders op het papier, en het kwastje dan zo diep mogelijk in het potje, hihi. De snippers erop plakken was minder interessant, die gooide hij er gewoon op en dan mocht ik ze aandrukken.

En hij heeft van mij zo'n vrachtauto van de Spar-actie gekregen. Nou, volgens mij is hij nog nooit zo blij geweest met een cadeautje! Hij bleef maar zeggen "vrachtauto, mama gekregen!" Maar toen ik het ging filmen zij hij natuurlijk "papa gekregen" :P
pi_100287044
pi_100287344
Wat een leuk filmpje Twinkly, het is zo'n knap mannetje met z'n mooie ogen. O+
Inderdaad helemaal idolaat van z'n vrachtwagen, heerlijk!
pi_100288254
Wat een moppie Twinkly....vragauto...vragwaguh! Rrrrrrrijden
Leuk man.
We moeten ze echt maar eens aan elkaar voorstellen, volgens mij hebben ze samen heel interessante gesprekken.

Vandaag had Lars maar weer eens een nieuw automerk geleerd....ToToTa
Heel handig dat de buuv een Toyota heeft, Lars heeft het logo eens even uitvoerig bekeken, en nu herkent hij die dus ook.

Het filmpje van Isabeau is ook leuk trouwens, ze loopt ook al hele einden he!
En maar kletsen.....tussendoor even in je neus poeren, moet ook gebeuren....
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:23:07 #252
259886 pessie
pi_100288443
Wat schattig dat filmpje van LarsNiels! Hij kan gewoon vrachtwagen zeggen :o

[ Bericht 7% gewijzigd door pessie op 04-08-2011 08:58:02 ]
pi_100288691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:23 schreef pessie het volgende:
Wat schattig dat filmpje van Lars! Hij kan gewoon vrachtwagen zeggen :o
psst dat is Niels!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:30:14 #254
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100288854
Awh Niels! O+ Wat cute zo helemaal gelukkig met zijn vragauto O+
pi_100289061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:19 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat een moppie Twinkly....vragauto...vragwaguh! Rrrrrrrijden
Leuk man.
We moeten ze echt maar eens aan elkaar voorstellen, volgens mij hebben ze samen heel interessante gesprekken.

Vandaag had Lars maar weer eens een nieuw automerk geleerd....ToToTa
Heel handig dat de buuv een Toyota heeft, Lars heeft het logo eens even uitvoerig bekeken, en nu herkent hij die dus ook.
:D O+ Echt onvoorstelbaar hoeveel automerken hij al herkend! Zo grappig! Niels herkend de KIA reclame "auto kia! auto kia!" Lijkt me leuk om ze eens bij elkaar te zien, ja! Alleen wonen we nogal ver uit elkaar en wij hebben geen auto (arme arme Niels ;) )
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:37:42 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100289306
Ow Lars, een Totota! Fantastisch!

Kijk Niels blij zijn!
En wat leuk dat hij zo lief geplakt heeft! Harry heeft geen interese in knutselen. Die moet overal mee gooien ;)
Wat jammer dat hij zo sjag is na een slaapje, want het is echt een ideaal moment. :D

Harry had ook weer een topactie vanavond. Ik had hem net zijn vieze luier afgedaan en wilde zijn billen even laten drogen aan de lucht. Ondertussen doe ik hem een andere romper aan. HIj kijkt naar mij en ik wéét gewoon dat hij geplast heeft. En inderdaad: waskussen en slaapzak (die daar al op lag) nat. Dus ik: ojee, nou even opruimen. Dus ik zet Harry in blote bips op de grond (hij had tenslotte al geplast dus ik dacht, wat kan er nu nog gebeuren), ik trek de hoes van het waskussen en zie hem braaf hurken: piest ie me toch nog een hele lading over de vloer! :D
En maar met zijn handen erin kletsen :D
pi_100289422
Haha Harry :D
Dan houdt hij het dus toch eventjes op tot een geschikt moment ;)

Hoe is het nu met zijn billen?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 21:49:08 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100289905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:39 schreef Twinkly het volgende:
Haha Harry :D
Dan houdt hij het dus toch eventjes op tot een geschikt moment ;)

Hoe is het nu met zijn billen?
Beter, dank je!
Het is nog wel hier en daar rood, maar niet meer zo erg als gisteren.
Ik mag nu ook weer voorzichtig poetsen, maar het moet wel snel :)
Stomme tandjespoep ook!
pi_100289958
Hopelijk zijn die stomme tanden ook snel door dan :* Dan slaapt hij vast ook beter!
pi_100290164
Lars was volgens mij echt bang van de föhn toen ik gisterochtend mijn haren wilde drogen. Alsof ie bang was dat dat herriemonster mama op zou eten ofzo. En mijn man vertelde dat hij vanochtend al in zijn kamertje begon te huilen toen mijn man in de badkamer de föhn aanzette... Zal Lars er toch eens nog meer bij betrekken.. en inderdaad de föhn zo zacht mogelijk zetten. Laten zien dat dat ding geen mama's of papa's eet.

Wat leuk, die jongens en hun auto's :D en wat naar al dat tandjesleed.
pi_100290495
Och Harry, was dat expres dan Asy? dat plassen bedoel ik he?
Want hij was toch al meteen zindelijk toen hij was geboren zo ongeveer?
Of was hij dat niet?

Hmm de fohn, dat maakt ook meteen best veel herrie....kan me er iets bij voorstellen
Misschien kun je er een spelletje van maken, met de fohn duplopoppetjes omver blazen ofzo
pi_100290714
Niels blijft er bijna in ''vrachauto.. vrachwagen..vrachauto!!'' :D O+
Wat knap dat Niels en Lars al merknamen erbij op kunnen noemen :o
Voor Wolf is alles met wielen gewoon een ''totoo'' :P
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:06:16 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100290904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och Harry, was dat expres dan Asy? dat plassen bedoel ik he?
Want hij was toch al meteen zindelijk toen hij was geboren zo ongeveer?
Of was hij dat niet?

Ik heb hem heel lang op het potje/wc gezet en toen deed hij ook altijd wat :Y
Alleen poepte hij op een gegeven moment niet meer op de wc en hij vond het even niet zo tof dus ik heb het een tijdlang gelaten voor wat het was.
Sindskort ben ik hem weer op de wc aan het laten plassen op vaste tijden in de zin van als hij net uit bed komt of voordat hij naar bed gaat (al is dat door zijn ziekzijn ook even verwaterd).
Hij weet wel hij er moet doen want hij duwt echt, maar hij houdt geen plasjes op.
Ik laat hem zelf afvegen en doorspoelen. Dat vindt hij echt geweldig!

Het feit dat hij op de grond plaste, was geen bewuste actie van hem...
pi_100290916
Wat kan Niels de R al goed zeggen! Hier hijdt een auto.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:48:31 #265
190853 RockabeIIa
pi_100293326
Sorbootje, hier zijn het nog steeds heel veel mietjes die op de grond lopen hoor :') (En hij is over 3 maand 5 jaar incl. een sphaakgebrek, na de b en p lukt een r wel door de lippen te laten trillen door er heel hard lucht door te blazen)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:10:09 #266
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100294456
Over een paar minuutjes is het filmpje van vanmiddag geupload!
hoppa!

Thomas was een beetje pieperig dat er andere kindjes zomaar aan zijn speelgoed zaten, op een gegeven moment zocht hij ook even de rust van zijn box op. Maar later wou hij toch graag weer meespelen!
Jonathan zat alles zo goed in de gaten te houden, check die blik in het tweede fragmentje!
En Tirza is zo'n heerlijk meisje, die is heel hard Isabeau achterna aan het gaan qua taalgebruik geloof ik. Ik vond het prachtig om te zien.

Oh en die héle grote doos waar Thomas en Tirza in zitten kwam vandaag met de post. Erin zat het beertje dat Thomas in het flimpje knuffelt. Over waste of space gesproken...

[ Bericht 10% gewijzigd door Ca.ra op 03-08-2011 23:17:08 ]
pi_100295256
Leuk filmpje Ca.Ra!
Tirza is al een peutertje, met dat hele staartje in ook!
En wat apart om zo'n grote jongen in de box te zien, bij ons is de box al meer dan een jaar uit de kamer! Maar thomas vindt het lekker dus, een terugtrekplekje....!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:40:12 #268
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100296036
Ja ik wou m een tijdje terug opruimen (hij werd al maanden niet meer gebruikt, alleen als anti-kinderhandjes-op-vitrinekast-blokkade) en toen begon hij ineens gigantisch te piepen: nee, nee, in, in. Dus nouja, dan nog maar even laten staan. Hij wil er nu toch nog regelmatig even in, als hij even tot rust wil komen. Dan gaat hij lekker snuggelen met zijn kussen. En ach, hij staat niet de weg dus waarom niet he.

Ik wil nog eens een lading kussens regelen voor de hoek waar nu de stoel staat, dat lijkt me voor hem echt een lekker plekje om een boekje te gaan zitten lezen ofzo. Dan kan de stoel wel op de plek waar de box nu staat ofzo.
pi_100303592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:08 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat hangt van de context af. Ivan was echt panisch als de stofzuiger of staafmixer aangingen. Ik probeerde om rustig te blijven en zoiets te zeggen als "dat maakt ook veel lawaai, hè?". Daarmee probeerde ik het dus allebei te doen, laten zien dat ik hem serieus nam maar ook dat ik het normaal vond en er niks gebeurde.

Maarja, dat hielp dus geen zier. En als je kind echt panisch is ga je ook niet rustig stofzuigen. Ik heb het stofzuigen een tijdje alleen gedaan als hij op bed lag. Na een paar maanden was hij ineens over de ergste angst heen en begon hij ook nieuwsgierig te worden. Toen heb ik het blootstellen weer opgepakt.

Het gaat nu prima! Als de staafmixer aangaat wil hij dat wel meteen benoemen ("Papa koken, hè mama?" Messie! (=Spinazie) Sausje!). Dat geeft hem volgens mij op een of andere manier controle over de situatie en maakt het minder eng. Stofzuigen vindt hij inmmiddels zelfs best leuk en wil hij zelf ook doen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:30:07 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100303840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:10 schreef Ca.ra het volgende:
Over een paar minuutjes is het filmpje van vanmiddag geupload!
hoppa!

Thomas was een beetje pieperig dat er andere kindjes zomaar aan zijn speelgoed zaten, op een gegeven moment zocht hij ook even de rust van zijn box op. Maar later wou hij toch graag weer meespelen!
Jonathan zat alles zo goed in de gaten te houden, check die blik in het tweede fragmentje!
En Tirza is zo'n heerlijk meisje, die is heel hard Isabeau achterna aan het gaan qua taalgebruik geloof ik. Ik vond het prachtig om te zien.

Oh en die héle grote doos waar Thomas en Tirza in zitten kwam vandaag met de post. Erin zat het beertje dat Thomas in het flimpje knuffelt. Over waste of space gesproken...
Ja maak mij maar jaloers dat ik moest werken! ;(
pi_100303876
Wat een leuk filmpje! En wat een rustige kinders... Zijn ze altijd zo rustig?
,
Dat staartje van Tirza <3
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:12:08 #272
259886 pessie
pi_100304392
Hm, Nathan weigert nu voor de derde dag brood, hij krijgt verder niet meer dan normaal (aan tussendoortjes) moet ik hem toch iets anders aanbieden?
Verder is hij niet helemaal 100%. Gisteren de hele dag gegild en had hij 's avonds flinke verhoging dat is nu wel afgezakt gelukkig, maar gek genoeg had hij een natte poepluier in zn ochtendluier (hij heeft echt nooit poep in zn ochtendluier). Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, jullie een idee?
pi_100304429
Tandjes/Kiesjes?

Verhoging, dunne luier en niet eten hier = tandjes/kiesjes
pi_100304986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef pessie het volgende:
Hm, Nathan weigert nu voor de derde dag brood, hij krijgt verder niet meer dan normaal (aan tussendoortjes) moet ik hem toch iets anders aanbieden?
Verder is hij niet helemaal 100%. Gisteren de hele dag gegild en had hij 's avonds flinke verhoging dat is nu wel afgezakt gelukkig, maar gek genoeg had hij een natte poepluier in zn ochtendluier (hij heeft echt nooit poep in zn ochtendluier). Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, jullie een idee?
Je kan pap proberen! Rienk blieft ook geen brood en daar gaat nu pap in ^O^
En verder beterschap :Y
  donderdag 4 augustus 2011 @ 09:58:14 #275
259886 pessie
pi_100305327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:41 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Je kan pap proberen! Rienk blieft ook geen brood en daar gaat nu pap in ^O^
En verder beterschap :Y
Hm, ik kreeg laatst een proefverpakking van pyamapapje in de bus, heb dus wel wat, even in het bv-topic vragen met welke melk ik dat het beste kan doen.

Hij is trouwens ook snotterig. Hij heeft net zn 2 boventanden door, wat het totaal op 4 brengt, maar zo snel na de boventanden al meer, apart als je bedenkt dat hij er 5 maanden over heeft gedaan om van 2 naar 3 tanden te gaan :') .
pi_100306093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:58 schreef pessie het volgende:

[..]

Hm, ik kreeg laatst een proefverpakking van pyamapapje in de bus, heb dus wel wat, even in het bv-topic vragen met welke melk ik dat het beste kan doen.

Hij is trouwens ook snotterig. Hij heeft net zn 2 boventanden door, wat het totaal op 4 brengt, maar zo snel na de boventanden al meer, apart als je bedenkt dat hij er 5 maanden over heeft gedaan om van 2 naar 3 tanden te gaan :') .
Het kan hoor Pessie. Hier had Yaro met bijna 5 maanden zijn eerste en tweede tand. Toen 4 maanden niets en nu komt nr 9 door en waarschijnlijk ook een kies. Het kan ineens snel gaan.
sluipt snel weer weg, moet nog 12 dagen wachten voor ik me hier mag melden
pi_100306368
Mogge!

Wij zijn weer terug van 't consultatiebureau. Ik kon het groeiboekje nergens vinden, dus kan even geen grafiekje tonen, maar Isabeau is, zoals ik had verwacht, flink gegroeid. Waar ik haar een paar maanden nog zou omschrijven als tenger, heeft ze nu een heel gemiddeld postuur volgens mij.

Lengte 83,5 cm
Gewicht 11,2 kg

(vorige keer was ze 9,7kg geloof ik en en ong. 78 cm, dat was in december vorig jaar.)

Nu pas terug in januari!

Isabeau moest eerst een toren bouwen. Zegt ze tegen de verpleegkundige: "Nee, ikke niet, mama toren bouwen"

Verpleegkundige viel zo ongeveer van d'r stoel. "Zo, met de taalontwikkeling zit het wel goed zo te horen.." was haar commentaar. Isabeau bleef maar kletsen en dingen benoemen, bouwde een toren, drukte de vormpjes in de vormenstoof en smeet een bal lekker door de kamer. Ging nog even 'smingen' (springen, waarbij ze dus écht niet van de grond komt) en toen we weggingen nam ze afscheid: "Doeg tjekker (trekker), doeg glijbaan (aankleedkussen :') ), doeg heerbeesje" (bal was een lieveheersbeestjesbal) en tegen de verpleegkundige: "Tozziens!"

En toen hebben B. en Isabeau me naar mijn werk gebracht en tegen mij zei ze: "Doeg mama, lekker wekkelen!"

Ik denk niet dat mijn glimlach nog van mijn kop te meppen is vandaag!
pi_100306620
Haha, geweldige afspraak dus, Sorbo! Ik had het niet van mezelf verwacht, maar ik voel me ook fucking trots en gelukkig op zulke momenten.

Wij zeggen tegen Ivan dat we de deur uitgaan om centjes te verdienen. Als ik thuiskom pakt hij mijn tas, doet die om zijn nek en zegt: "Ivan ook centjes verdienen."

Ivan komt tijdens het springen trouwens ook niet van de grond. Da's ook weer zo'n mijlpaal, als ze kunnen springen. Kunnen jullie kinderen eigenlijk geconcentreerd genoeg blazen voor bijvoorbeeld bellen blazen?
pi_100307513
Ja ook ik had het niet van mezelf verwacht, maar mán wat stond ik te glimmen!

Ivan ook centjes verdienen, wat schattig. Heb je hem wel gelijk even uitgelegd dat kinderarbeid hier niet is toegestaan?

Bellen blazen gaat hier nog niet geweldig. Ze vindt het héél leuk, maar ik moet vooral blazen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:51:22 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100308487
Ik kan me heel goed voorstellen dat je trots bent Sorob! Dat is toch ook leuk :)

En fijn dat isabeau goedgekeurd is :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:52:41 #281
259886 pessie
pi_100308531
Isabeau weer goedgekeurd *O* Ze is dus echt flink gegroeid afgelopen half jaar, lekker zeg!

Pap is geen succes understatement. Een paar likjes aan de lepel en hij gooit de lepel weg. Hij wou echt niet. Fruit weer geprobeerd, wou hij ook niet... Nou ja, het zij zo -O- . Hij is ook doodmoe maar kan niet slapen, na een minuut of 10 in bed begint hij te krijsen en als ik dan zn kamer in loop staat hij te springen in zn bed.
pi_100308692
O+ Isabeau

En dat filmpje van Niels :D Hij kan bijna niet luisteren wat er gevraagd wordt, zo enthousiast O+

Ow Pessie, het middagdutje is hier vaak net zo'n drama als er tanden op springen staan.. :X Dan lukt het d'r gewoon niet. Ik geef dan wel gewoon pcm trouwens. Gaan slapen met pijn is ook niet tof tenslotte..

Mijn meisje is 's nachts nog wel aant spoken, en ik ben deze hele week alleen. Dat vind ik wel heftig nu. Ze is zomaar 3 uur midden in de nacht wakker, en niets is dan goed. ;(
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100312105
Pessie, wat vervelend dat 't nu even zo moeizaam gaat!

En spooknachten.. pff Morretje, ik ben zo blij dat dat voor ons al laaang geleden is!
pi_100313583
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:52 schreef pessie het volgende:
Isabeau weer goedgekeurd *O* Ze is dus echt flink gegroeid afgelopen half jaar, lekker zeg!

Pap is geen succes understatement. Een paar likjes aan de lepel en hij gooit de lepel weg. Hij wou echt niet. Fruit weer geprobeerd, wou hij ook niet... Nou ja, het zij zo -O- . Hij is ook doodmoe maar kan niet slapen, na een minuut of 10 in bed begint hij te krijsen en als ik dan zn kamer in loop staat hij te springen in zn bed.
Heb je een draagdoek? Lekker voorop binden en dan ijsberen door de kamer werkt hier meestal wel. Minuut of 5 a 10 en ze slaapt.
pi_100313815
Haha leuke Isabeau :D En weer goedgekeurd ^O^

Nou Sorbo, Jonathan is meestal vrij rustig, en zeker in een nieuwe omgeving (net als ik ;)). Maar hij heeft ook paar keer flink liggen kraaien gister, zo hard dat je jezelf niet eens verstond. :P

pessie en Morretje :* Ik duw er meestal gewoon een pcm in dan. Fijner voor hem en voor mij.. Gelukkig hoeft dat niet zo heel vaak, want ik ben ook tegen overmatig gebruik van pcm :P

En tandjes, hier staan alle hoektanden op het punt door te breken, eentje is al door, nu de rest nog. Ben benieuwd wat voor drama dat gaat brengen -O-
I'm not a sinner.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:48:33 #286
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100314125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:39 schreef Plums het volgende:

Nou Sorbo, Jonathan is meestal vrij rustig, en zeker in een nieuwe omgeving (net als ik ;)). Maar hij heeft ook paar keer flink liggen kraaien gister, zo hard dat je jezelf niet eens verstond. :P

Ja zeg, wat een herrieschopper die Jonathan! ;) Nee hoor, echt een super schatje!! O+ En wacht maar plums, voor je het weet loopt hij ook en wenste je af en toe dat 'ie nog niet zo goed uit de voeten kon!
En mijn meisje is normaal gesproken ook niet zo rustig hoor! Maar ze was gisteren net weer een beetje aan de beterende hand en toen we bij Thomas waren, was ze min of meer net wakker, dus ze hield het ff bij rustig spelen en een beetje kletsen!

Vanmorgen is Tirza even bij Harry gaan zwemmen! Gezellig! Harry lag op een gegeven moment al op bed en Tirza ging nog lekker in het badje. Ineens keek ze zeer ernstig en was stil...........en het water was wat troebel! :X Een lekker poepexplosie in haar badpak! :X Woeps! Volgens mij is het nog niet helemaal over! :') Asy, net voordat Tirza naar bed ging had ze nog een kleine ontploffing, maar gelukkig netjes binnen de pamper!

En ik lees dat Isabeau weer goedgekeurd is! ^O^ Woehoew!
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen sorbo! Ik zou die glimlach dan ook niet meer van mijn gezicht krijgen! Zoiets kleins wat die kinders eigenlijk doen, maar het zorgt voor heel veel O+ O+ en :D :) :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Elmo76 op 04-08-2011 14:55:28 ]
pi_100314232
Haha, die Isabeau :D
En wat heerlijk als je van zulke dingen kunt genieten he O+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:03:34 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100314650
Sorbo, ik zou ook barsten van trots hoor! :Y
Leuk dat ze het zo goed doet.

pessie, ik denk dat hij last heeft van zijn tanden en gewoon even niks wil. Geef je hem straks nog iets waar je niet zo hard je best op hoeft te doen.

Ow Plums, hoektanden :X
Succes!

Kijk Ca.ra, zó doe ik dat op een vrije dag 8-)
Ja, Tirza is een mooie... Bad een beetje volschijten en vervolgens later ook nog mooi staan piesen in onze tuin! ;)
En toen ging ze weer!
het was wel sneu dat ze aan het huilen was dat ze gepoept had in d'r badpak

[ Bericht 3% gewijzigd door Asyniur op 04-08-2011 15:17:03 ]
pi_100314855
Wat ik wel een beetje overdreven van Isabeau vond was dat ze het speelgoed (de blokjes enzo) allemaal heel ijverig ging 'opjuimen'.

Alsof ze dat thuis ook doet.. }:|

Oh en Tirza :D Kleine viespeuk!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:11:48 #290
259886 pessie
pi_100314976
van 12.45 tot nu aan 1 stuk krijsen en volledig over de rooie gaan ;( . In de doek voorop gebonden en wat koude koemelk uit een fles laten drinken (alhoewel hij hield de gevulde speen tegen zn tandvlees, zal dus wel tandpijn zijn). Nog een waterijsje geprobeerd maar dat vond ie niet echt wat. Nu ligt ie net in bed en het is nog rustig. Hopen dat hij even slaapt want hij is volledig afgedraaid.
Pcm heeft ie al 2 keer gehad vandaag.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:14:44 #291
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100315100
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Asyniur het volgende:

pessie, ik denk dat hij last heeft van zijn tanden en gewoon even niks wil. Geef je hem straks nog iets waar je niet zo hard je best op hoeft te doen.

Succes!

Kijk Ca.ra, zó doe ik dat op een vrije dag :6
Ja, Tirza is een mooie... Bad een beetje volschijten en vervolgens later ook nog mooi staan piesen in onze tuin! ;)En toen ging ze weer!
Ff de boel markeren he! Ze moest toch laten weten dat ze is geweest!!
dat piesen had ze van 'Lole' afgekeken! :6
pi_100315692
Dat hoofd van Harry _O-

Pessie, Rienk krijgt echte pap, gewoon van Brinta. Dat is niet zoet gemaakt ^O^
pi_100315943
Oh Twinkly, ik heb net het filmpje van Niels bekeken. Wat lief! En wat spreekt hij dat goed uit, 'vrachtwagen'. Ik vind het zo leuk om te zien hoe anders hij is dan Ivan.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar een filmpje van Tirza. Heb je iets recents, Elmo? Niet van de poepexplosie, hoor. :+ Ik ben zo benieuwd naar haar taalontwikkeling!
pi_100316087
Die Tirza, arm ding :D De boel onderpoepen _O-
Ik vond haar gister heel lief spelen :Y en ik hoop dat ze niemand aangestoken heeft :@

Ach gut pessie ;( Sterkte ermee
I'm not a sinner.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:41:05 #295
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100316121
Hahaha! Ja die poepexplosie zal ik jullie besparen! Was zo al erg genoeg, dus we hebben er maar geen filmpje of foto's van gemaakt!

Ik zal even in mijn archief duiken om te kijken of ik een filmpje heb waar je haar hoort kletsen. Zo niet, dan probeer ik er vandaag eentje te maken!
pi_100319963
Claudia het is me gelukt *O* ik zet het in het filmpjestopic!
pi_100321772
Roy! *O*
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:38:45 #298
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100321958
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Asyniur het volgende:

Succes!

Kijk Ca.ra, zó doe ik dat op een vrije dag 8-)
Ja, Tirza is een mooie... Bad een beetje volschijten en vervolgens later ook nog mooi staan piesen in onze tuin! ;)
En toen ging ze weer!
Ja wrijf het er nog maar eens lekker in, dat jullie vandaag wèl mooi weer hadden :(

Thomas zie je gewoon zienderogen bruin worden, niet meer normaal! En dan smeren we hem altijd nog in met minimaal factor 30.

Hij heeft vandaag trouwens doorgehaald op het dagverblijf, hij had geen tijd om te slapen. Maar hij heeft nog steeds verdacht veel energie...
pi_100321996
nu nog gaan praten en dan lopen we weer op "schema" :+
pi_100323075
Woah, mijlpaal! Ivan zei voor het eerst dat hij iets leuk vond in plaats van stom. :D

's Avonds mag hij altijd kiezen welke liedjes we voor hem zingen. Als we hem suggesties deden zei hij meestal alleen "stom", en bij een liedje dat zijn goedkeuring weg kon dragen zei hij niks of "ja". Vanavond zei hij, na een liedje of acht afgekeurd te hebben, tegen Berend Botje ineens "leuk". We wisten niet wat ons overkwam. Ik heb zelden zo enthousiast een kinderliedje gezongen. :+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:31:26 #301
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100326215
Zal ik m dan maar dichtgooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')