abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100137490
De dreumesjes:

01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 11:11:05 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137501
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137628
Mmm geen idee wat het CB hier aanhoudt qua woordenschat. Hannah is over 2 weken 18 maanden, maar ik heb nog niets gehoord over een afspraak. Zal maandag even bellen.

Ik heb net wel even opgeschreven welke woorden ze kent, en ik kom op 27 uit :o En dan heb ik nog niet de dierengeluiden meegeteld. Best veel eigenlijk!
pi_100137720
Iris heeft haar verjaardag vandaag gevierd en is gruwelijk verwend! Echt te gek, ze wist zelf ook half niet waar ze het zoeken moest, zoveel aandacht en alles.
Fake it till you make it...
pi_100137776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100137827
Hannah ook al zo'n lekkere babbelaar. O+

Spugen is even gestopt maar de koorts helaas niet en denk ook niet meer dat het van de kiesjes komt want broertje had net ook 39.4 en wil ook bij mama slapen, wordt nog druk in m'n bed. :')
Ben blij dat ik vanmiddag even heb kunnen tukken want volgens mij gaat het weer een spannend nachtje worden, wou dat ik wat voor ze kon doen, ik vind dit zo zielig en ik baal dat ik die vloeibare pcm ben vergeten te kopen, Zoë is echt een zetpil- & thermometertrauma aan het ontwikkelen.
pi_100137950
Iris dat klinkt als een super verjaardag! Het lijkt me zo leuk als ze echt doorhebben wat er gebeurd op hun verjaardag O+

Kunafestival? Klinkt leuk!

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef simmu het volgende:

[..]

wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
haha, is dat zo?

Arme Zoe en Ryan ;( Hopelijk kunnen jullie allemaal redelijk slapen vannacht.
pi_100138059
nog vergeten te melden: we hebben ons eerste kiesje *O*

nog steeds zieke kindjes :'( bluh :'(
beterschap :*
pi_100138520
Sneu dat ze bang wordt voor thermometers ed, wij hebben er eentje van de apotheek, zo'n blauwe, die is supersnel, echt een paar sec maar, en hij kostte een paar euro.
Beetje vaseline eraan en klaar...

Toen davinia laatst postte dat een kind een taalachterstand heeft als hij met twee jaar nog geen twee woordszinnetjes maakt, maakte ik me meteen zorgen, want zoveel tijd had lars dan niet meer...
Ik hen toen nog navraag gedaan bij iemand van yorneo (voorheen jeugdzorg) en die zei dat je het geheel moet zien, niet alleen die twee woordjes.
En, een paar dagen later begin lars ineens met twee woorden achter elkaar te praten, en dat doet ie nu steeds.
Sone luie! Jas aan, jas uit, auto mee, enz
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100138970
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
pi_100139164
Lars zei ook al wel een hele poos allerlei losse woorden, maar twee achter elkaar.... No way!
En nu is het ineens helemaal hip om kleine zinnetjes te zeggen, en drie-lettergrepenwoorden als nummuboh.... (nummerbord)
Lang verhaal kort; niet te snel zorgen maken....
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:14:30 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100139436
Iris, dat klinkt als de perfecte verjaardag meissie!

Och gut Spewey met je ziekenboeg...

Ow en hier houdt het CB ook 3-4 woorden aan bij 18-maanden
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:56:24 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_100141018
Driekus had wel een mooie zin uitgekozen om vier woorden achter elkaar te zeggen:
Mama, kom eens hier!
En hij gebruikt nu ook steeds vaker het woordje 'uhm'. Als je em vraagt wat ie wil drinken, dan trekt ie een nadenk gezicht en komt er: uhm...mek! (melk). Zo schattig. Hij heeft heel lang heel weinig gezegd en is nu met een enorme inhaalslag bezig. Hij kletst je de oren van de kop en dan ook nog verstaanbaar.

Wel merken we echt heel goed dat ie bijna 2 is en dat de komst van Tienus indruk gemaakt heeft. Hij kan echt ronduit vervelend zijn en luistert dan voor geen meter. Maar ja, wat wil je ook en zeker als daar dan ook nog doorkomende tanden en kiezen bij komen. We moeten dus flink aan de bak met corrigeren en dat vind ik echt niet leuk, zeker omdat ie voorheen zo lief was. Komt vast wel weer goed, maar voor nu een uitdaging met een klein slaapgebrek.

Zieken, beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100149933
Iris ook al zoveel gekregen gisteren?

Timo is ook gruwelijk verwend gisteren! Maar hij is zó intens blij ermee, hij heeft van ons een keukentje gehad, en gisteren was hij elke keer als hij zich omdraaide naar het keukentje weer net zo enthousiast en blij ermee :D En hij heeft gesmuld van de taart :)

Als Timo met 2-woord zinnetjes moet praten voor hij 2 is, heeft hij nog 1,5 dag de tijd voor hij een taalachterstand heeft kennelijk dan.. De keren dat hij 2 woorden achter elkaar gebruikte zijn op 1 hand te tellen. Maar ik maak me er voor nu helemaal geen zorgen om, hij ontwikkelt zich merkbaar en hij begrijpt vrijwel elk woord dat ik zeg.
pi_100150514
Lente is ook geen kei in taal, hoor. Ik denk zelfs dat ze wat achterloopt, maar maak me er geen zorgen over. :)

M'n moeder heeft gister zo'n leuk poppenhuis voor Lente gekocht. O+ Handgemaakt met bergen meubeltjes voor maar 38 Euro! Het lukt me op de een of andere manier alleen niet om het huis in Lente d'r bijzijn netjes ingericht op de foto te krijgen. :')

pi_100150935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
:D Was je er eigenlijk nog achtergekomen of het ''boeketas'' nog echt wat betekende?
Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo

Ik had het destijds bij 18 maanden gevraagd aan CB hier: 3 woordjes ''moeten'' ze kunnen zeggen en daar verstaan ze ook dierengeluiden onder

Nog van harte gefeliciteerd met Timo, Chan *O* *O* *O* en wat leuk dat hij zo blij is met zn grote kado.
Maar man, al 2 :o in mijn beleving duurde dat nog maanden, maar hij is natuurlijk helemaal niet van het najaar :P

Oeh wat gaaf Ssserpente!

[ Bericht 0% gewijzigd door DustinHenderson op 31-07-2011 11:22:41 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100151153
Lente zegt heel vaak 'Boet!'

Ook geen ideeee wat dat betekent.
pi_100151256
Truus zegt al maanden 'pah'. Eerst alleen bij de katten, toen bij alle dieren en ondertussen zijn ook andere dingen 'pah'. Handig, zo'n multifunctioneel woord :Y)

En wat een leuk poppenhuis O+
pi_100151283
Haha cp dat doet floris met ba. Eerst was t alleen de bal en nu zijn veel mee dingen ba :')
  zondag 31 juli 2011 @ 11:26:19 #20
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100151473
Serpente wat een gaaf poppenhuis! O+ waar komen de meubeltjes vandaan? Tessa krijgt voor sinterklaas van mijn ouders ook een poppenhuis, maar ze kan geen meubeltjes erbij vinden..
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_100151697
Een speelgoedwinkeltje uit Middelburg, mama.

Superleuk winkeltje met een nieuw en een tweedehands gedeelte. Tweedehands spullen waren alleen reteduur. 4 Euro voor een puzzeltje van de Hema bijvoorbeeld. Ze hadden wel een erg leuk tweedehands jaren zestig poppenhuis, maar dat was erg groot, plastic en wat minder overzichtelijk dan deze.

Er stonden twee nieuwe huizen, waaronder deze. Inclusief meubeltjes dus voor 38 Euro. Geen idee of en wanneer er weer iets bijgemaakt wordt, want het is met de hand gemaakt. Zal ik het telefoonnummer voor je opzoeken? Het is zo goedkoop dat de verzendkosten het wel waard zijn.

De meubeltjes zijn ook echt heel leuk. Minilaatjes die eruit kunnen, kastjes die open en dicht kunnen en schuifjes die heen en weer kunnen. O+
pi_100151727
Je kan anders ook een 'klus gevraagd' op Marktplaats zetten en kijken wat erop afkomt.
pi_100151853
Wow, Timo en Iris al bijna jarig! Gaat veuls te hard hier :{w

Mefke, denk je echt dat het specifiek de komst van Tienus is waar Driekus zulk gedrag door vertoont? Mijn neefje is ook bijna 2 en hij luistert ook voor geen meter en daagt je ook continu uit. Denk dat het eerder een fase is (hij heeft geen broertjes of zusjes). Wel retevermoeiend hoor!
Als Hannah en hij samen zijn dan kopieert zij veel van zijn gedrag trouwens :X Gelukkig zijn ze voor elkaar superlief.

Ssserpente, wat een leuk poppenhuis O+

Ik had gisteren geprobeerd een quiche te maken, maar de inhoud bleef maar vloeibaar. Dus we hebben de inhoud maar even opgebakken in de pan en samen met de korst geserveerd. Ik was helemaal boos dat het mislukt was (want veel werk en veel tijd en het was ondertussen 19.30 uur) maar Hannah heeft het met twee handen naar binnen zitten proppen :D _O-
  zondag 31 juli 2011 @ 11:49:29 #24
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100151859
Wat een lief poppenhuis, Ssserpente O+

Twinks, wat schattig, een zelfgemaakt woord :D

Haha, was het zo lekker, Hannah? Fijn he, als ze zo lekker kunnen smikkelen van iets wat jij hebt gemaakt?

Timo en Iris! Ja! *O* Hardstikke gefeliciteerd, jarig zijn is de bom! Fijn dat jullie allebei zo'n leuke dag hadden :) :*
3!
pi_100153177
Mef het zou kunnen dat Driekus onder de indruk is van Tienus, ik zou in dat geval lekker 1 op 1 dingen plannen met de kleine man. Papa thuis blijven met Tienus en mama en Driekus samen in de stad bij Hema een boterhammetje eten. Ofzoiets. Of mama thuis met Tienus en papa met Driekus lekker naar het bos/speeltuin op een ander woonerf/kinderboerderij.

Hier werd oudste niet per se baldadig door de komst van jongste zelf, dus niet door het feit dat ze nu aandacht moest delen ofzo. Maar jongste was wel een huilbaby en dat heeft zn tol geeist van ons allemaal. Ik zat de hele dag alle uren met jongste in mn armen of in de doek omdat het gewoon echt niet anders ging. Oudste was daar heel lief voor enzo maar ik merkte wel dat ze er enorm van opbloeide dat ik haar 's avonds in bad deed en naar bed bracht en samen een boekje lezen en dat soort dingen. Of dat ze met mij alleen boodschapjes mocht doen.

Ssserpente wat enorm tof O+ O+ O+

Ma-Ma ik zag toevallig laatst bij Lidl setjes staan met hele lieve meubeltjes. Van hout en wat dikker en 2-jarige bestendiger dan de plastic dingetjes die je in veel speelgoedwinkels ziet. Ik vind daarvan vaak teveel kleine onderdeeltjes er nog opzitten enzo voor deze leeftijd.

Timo!!! Jungske!! Je laatste dag als 1-jarige! Wat klinkt dat gek ineens he Chan, je mannetje is nog maar 1 :D
Wat leuk dat hij zo verwend is O+ en wat leuk! een keukentje <3 wij hebben ook een keukentje voor oudste, staat nu nog in de schuur :P Gefeliciteerd alvast voor morgen :*
:)
  zondag 31 juli 2011 @ 13:22:24 #26
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100154267
Serpente: Bedankt! Ik ga idd op marktplaats zoeken en anders een advertentie plaatsen :)

Mignonne: Bedankt voor de tip! Ik ga morgen meteen even kijken of er hier wat te vinden is!
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_100154588
Ik ben heel benieuwd hoe het straks bij ons gaat zijn met de tweede en hoe Thomas daar op gaat reageren. Ik ben bang dat het niet zo goed gaat, aangezien hij het meestal niet leuk vindt als andere aan zijn speelgoed zitten en hij nu echt in een ik-brul-om-alles-fase zit. We zullen zien. Die 1-op-1 tijd had ik idd wel eerder gezien en ik denk dat dat heel belangrijk is.

Over de 3 woordjes bij 18 maanden... Wat als ie het niet zegt? Moet ik hem dan inleveren? :')
Logopedie is volgens mij pas vanaf 2 jaar. Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
pi_100154713
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:33 schreef Aoraki het volgende:Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
Dat onzekere heb ik ook.. niet alleen met praten maar ook met bijvoorbeeld lopen enzo. Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tijd doen,maar soms gaan verstand en gevoel gewoon niet zo goed samen ;) (Ik kijk ook regelmatig terug naar de OP om even te rekenen hoe oud de andere kindjes zijn, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen)
pi_100154931
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan :P

Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be :') :D
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.

Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!! O+ ) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd :') terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
pi_100155071
ohja en ze slaapt ook nog niet door :+
  zondag 31 juli 2011 @ 13:51:27 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100155097
Ssserpente wat een tof poppenhuis! Mijn moeder heeft anderhalf jaar geleden voor mn nichtje een gekocht op mp en die wordt elke verjaardag gevuld met playmobil.

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
ze eet geen korstjes van haar brood.

Foei, dat doet Nathan zelfs! :P ;) Maar goed, die begint aan zn fase "ik kan weigeren omdat ik dat kan" dus zul je zien dat ie straks helemaal niets meer eet :')

Oh en Aoraki, dingen gaan zoals ze gaan, en als hij zich verder gewoon ontwikkeld zou ik me niet direct druk maken. Jongetje dat 4 maanden ouder is dan Nathan staat nog niet eens bij de tafel terwijl Nathan al achter een loopkar loopt. Tsja, hij kan andere dingen (bv foutloos de vormenstoof).
pi_100155198
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.

Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor :+
pi_100155460
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.

Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor :+

_O- :D

nouja het is ook zo hoor, praten en lopen zijn inderdaad van die grote milestones. En het is heel vervelend als mensen daar commentaar op hebben.
pi_100156263
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:50 schreef Poppejans het volgende:

Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo
"Hoppetee"?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100156430
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ja, irritant is dat, als die ontwikkeling aan jou als ouder op wordt gehangen. Het zal heus zo zijn dat er in het algemeen een verband is tussen stimulatie vanuit de ouders en de ontwikkeling van een kind, maar je kunt een trage ontwikkeling niet ophangen aan een gebrek aan stimulatie. En we zouden het misschien wel heel graag willen geloven, maar een vlotte taalontwikkeling komt heus niet zozeer voort uit het vele babbelen dat je als ouder met je kind doet.

Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'. :+
pi_100156488
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan :P

Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be :') :D
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.

Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!! O+ ) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd :') terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
Wat een geweldige posting! :D So true.

Zo is Ivan totaal niet bezig met zindelijk worden. En hij kan geen bellen blazen.
pi_100156606
:o Claudia!!! Geen bellen blazen! :o Dat je daar geen commentaar op krijgt van het cb! :P

Dat Thomas 'later' is met praten kan natuurlijk ook heel goed samenhangen met dat hij, totdat hij vorige maand buisjes kreeg, alles hoorde alsof hij onderwater zat. Dat kan ook niet helpen... Dus, kortom ik moet me niet druk maken (dus dat ga ik dan ook niet meer doen, voorlopig, iig proberen )
pi_100156733
Het voordeel is dat we extra hard staan te juichen als Thomas straks aan het babbelen slaat! :+ Ik vond het lopen van R. van Groofsken bijvoorbeeld een geweldige mijlpaal. Als je erop terugkijkt was hij trouwens helemaal niet zo laat.
pi_100157173
Leah loopt nog steeds niet. Nog tijd genoeg voor die vermoeiende zaken, denkt ze :+
pi_100157274
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:

Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'. :+
ja, haha

Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert }:|
pi_100157396
jullie hebben helemaal gelijk :Y

met ravi sta ik er heel dubbel in. van mij hoeftie niet zo snel te gaan. maar ergens ben ik er ook wel blij mee dat hij loopt en brabbelt enzo.
pi_100157520
Het is ook gewoon fijn als alles zo'n beetje volgens "het boekje" gaat. Je maakt je toch ergens zorgen als het niet zo is. Als je kind "achterblijft" in ontwikkeling, of trager gaat. Je wordt onzeker.
Zou er iets zijn met je kind of doe ik het als moeder niet goed?

Bij mijn eerste kind waren die gevoelens veel heftiger. Nu bij Leah heb ik ze zo goed als niet meer gelukkig.
pi_100159532
Thomas kan goed met de knopjes van de laptop spelen. Is dat ook zoiets wat ze op een bepaald moment moeten kunnen, want dan is hij helemaal mee *) :')
pi_100166229
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:04 schreef lily het volgende:

[..]

ja, haha

Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert }:|
keihard _O-
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd :@
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk :o
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
pi_100166388
nu je het over praten hebt,
tis hier heel gezellig daarboven trouwens :')

de een roept steeds "dadadadada" en de ander babbelt evenzo vrolijk terug.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:59:17 #46
259886 pessie
pi_100166491
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:49 schreef freecell het volgende:

[..]

keihard _O-
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd :@
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk :o
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
Mwoa, de oudste is vooral extreem snel met veel dingen en de jongste is heel snel met veel dingen. Maar die van jou zijn sowieso snel, dat de 1 dan net iets minder snel is dan de ander hoeft niet te betekenen dat ie achter loopt.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:08:13 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100166758
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen? -O-
  zondag 31 juli 2011 @ 20:09:23 #48
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100166795
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees. :+

1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus. O+

2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen. *O*

Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet. :+
A grand adventure has begun.
pi_100166861
*troost* asy :*

emma *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:58 #50
265732 Keshet
pi_100166912
Ik wals lekker over jouw post heen Asy. Ik had 'm niet gezien voor ik postte.
Wat rot dat Harry niet wil slapen. Hopelijk lukt 't zometeen wel. :*
  zondag 31 juli 2011 @ 20:17:35 #51
259886 pessie
pi_100167074
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
-O- :*

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Keshet het volgende:
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees. :+

1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus. O+

2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen. *O*

Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet. :+
Wat goed zeg!
Meisjes kunnen snel zindelijk zijn maar anderhalf is wel extreeeeeeem vroeg hoor!
pi_100167247
Emma, wat goed zeg!

Asy, dikke kus voor jou... ik hoop dat het straks wel gaat lukken.

Thomas was net absurd hyper aan het doen, maar daar is hij nu zo moe van dat hij toch is gaan slapen.
Ik vroeg vandaag aan hem waar de baby was (had ik nog nooit gedaan, maar ik dacht het eens te proberen). Komt ie naar me toegelopen en wrijft ie over mijn buik en zegt "ba" (telt dat ook?). Het was in elk geval een smeltmoment O+ .
  zondag 31 juli 2011 @ 20:24:58 #53
265732 Keshet
pi_100167328
Ow echt? Ik dacht dat ze achterliep. ;)
Dat van dat zindelijk zijn was een beetje sarcastisch bedoeld eigenlijk. :@

Ik begrijp alle zorgen over of je kind dingen wel op tijd doet maar al te goed. Voorbeeld:
Tot vandaag heb ik me afgevraagd of Emma ooit zou kunnen lopen zonder hulpmiddelen. Een paar pasjes lukten wel maar ze klapte steeds ondersteboven na 7/8 pasjes; elke keer omdat ze links haar stabiliteit verloor.
Die instabiliteit komt ook wel doordat Emma ook alles snel snel wil doen. Vandaag leek ze ineens te beseffen dat het handiger is om eerst te leren lopen en dan pas te gaan rennen. En voila, madam loopt!

Wat slim en lief vn Thomas Aoraki! O+
pi_100167523
Asy, wat rot voor jullie. Welke strategieën hebben jullie al geprobeerd?

Keshet, leuk om weer van je te lezen! O+
Wat onwijs goed van Emma! Helemaal dat ze even kan stilstaan zelfs, dan moet ze echt dr evenwicht bewaren. Wel een beetje jammer dat ze nog stééds niet zindelijk is...

Wij zijn net naar de Dance Tour in Goes geweest. Wat heeft Lente daar gestuiterdbald, zeg! Ze heeft met iedereen gedanst, rondjes gerend, met dr handjes en vingertjes staan zwaaien en zichtbaar genoten. Ze was het stralende middelpunt. Ze leuk is ook dat ze goede vrienden van ons echt steeds beter leert kennen. Ze namen r zo mee op hun nek de mensenmassa in om te dansen. Echt, ze leek het vrolijkste meisje van die hele buts mensen daar. O+

Het is alleen wel vrij lastig dat ze totaal niet bang is om ons kwijt te raken. Ze rent er gewoon vandoor zonder ook maar een seconde om te kijken en zich af te vragen of wij er nog wel zijn. Dat was bij mij vroeger wel anders.

En nu ligt ze te zingen in bed. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 31-07-2011 20:40:01 ]
pi_100167654
Keshet, ik vind het ongelooflijk hoe veerkrachtig kinderen zijn. Dat Emma nu kan lopen, vind ik echt heel knap. Dat ze zelf beseft, hoe jong ze ook is, hoe ze haar voetje het beste kan gebruiken. Respect voor je kleine meid!

Ssserpente, dat is voor mij echt een groot schrikbeeld, dat je even omkijkt en je kind is opeens in de mensenmassa verdwenen. Wij hadden het van de week in de Ikea. (was loeidruk, hadden we uiteraard niet verwacht :')) We kwamen een vriend tegen, maar Thomas liep na een tijdje door, dus ik achter hem aan, die vriend roept naar mij gedag, ik draai even om om ook gedag te zeggen, draai terug, en meneer is al weer bijna 10m verder achter een pilaar verdwenen.
pi_100168057
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Bluh ;( Ging het overdag wel goed?
Niels heeft er ook drie kwartier over gedaan om in slaap te vallen, maar gelukkig was hij gewoon vrolijk aan het brabbelen.

Woah Emma wat knap!! *O* *O* *O* Hoe oud is ze nu als je van haar uitgerekende datum uitgaat?

Lente, wat heerlijk dat je zo genoten hebt! O+ Niels doet dat ook, wegrennen en verwachten dat ik hem wel volg. Maar gisteren in een winkel was het de eerste keer dat hij mij wel zocht en aan de winkeljuffrouw vroeg waar mama was. En hij houdt mijn hand ook stevig vast nu als we samen in de stad lopen.

Timo, wat ben je heerlijk verwend op je verjaardag!!

Niels zei vandaag een aantal keer "Nieuws Nieuws Nieuws, mij!" Volgens mij probeerde hij te zeggen dat hij Niels is! :D O+
Hij heeft vanmorgen zo leuk samen met een even oud vriendje in de Hortus gespeeld O+ Helaas waren zijn moeder en ik allebei onze camera vergeten mee te nemen. Ze gingen samen rennen, midden in de tuin lopen en in een goot lopen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100168163
Haha, ik noem Nils ook vaak per ongeluk Nieuws, Twink!

Wel knap van Niels! O+
pi_100168245
Hahaha! :D
Dus je spreekt Nils ook uit als Niels? Wij twijfelden voor zijn geboorte of we de schrijfwijze Nils zouden gebruiken, dat vinden we eigenlijk mooier, maar het leek ons lastig dat hij steeds "zonder -e-" zou moeten zeggen.

Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn post :@
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100168398
Wow, ik zie het poppenhuis nu! Wat mooi :o!!

Niels heeft nog een fantasiewoordje: "togum" = wat is dat? Hoe hij erbij komt??
pi_100168571
Klinkt gezellig daar in Goes Ssserpente! Tof dat ze helemaal mee ging dansen O+
Erg herkenbaar van dat weglopen en totaal niet achterom kijken.
Ik verbaas me er nog steeds over eigenlijk, het interesseert hem (nog) geen bal waar ik ben. Hij loopt zo iedereen/elk interessant ding achterna en luistert dan ook voor geen meter als ik roep.
Ik schijn zelf vroeger zowat vastgeplakt te hebben gezeten aan mn moeders been :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100168585
Haha, ik zie het. Ik hoop stiekem ook wel een beetje dat ze eens een beetje schrikt als ze me kwijt is, maar voorlopig boeit het r geen snars. Laatst op straat wilde ze per se de andere kant op. "Da's goed", zei ik. "Doei!" "Dag dag!" zei mevroitje en ze stekkerde zo van me vandaan. En toen ze me niet meer zag omdat ik me expres achter een auto verstopte, leek ze oprecht opgelucht. :')

Nils spreek je idd gewoon uit als Niels. Tenminste, ik wel. En hij zelf en zn ouders ook. Alleen zn oma en een vriend spreken het uit met een korte i.
pi_100168672
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
:D
pi_100168801
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Poppejans het volgende:
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
:D
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
pi_100168923
Dat idd, Poppejans. Ik verloor mn moeder vroeger ook geen seconde uit het oog!

Lente herkent zichzelf nu wel op recente foto's. Tegen foto's van langer geleden zegt ze wel gewoon 'baby'.

Praten gaat als een trein trouwens. Ze leert elke dag wel een woordje bij. Vandaag 'kakken'. Da's 'pakken'. :')
pi_100168925
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:59 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
Ja, Wolf ook! Die ziet echt wel in een spiegel of ruit dat hij dat zelf is (hij doet dan gek in de spiegel enz.)
  zondag 31 juli 2011 @ 21:03:10 #66
265732 Keshet
pi_100168974
Twinly, Emma zou nu gecorrigeerd bijna 15 maanden zijn!

Ik liep vroeger altijd weg (en dus aan een tuigje.) Ik gok dat Emma er ook vandoor gaat zodra ze de kans krijgt. :D

Op welke leeftijd gaan ze zichzelf meestal herkennen? Zo leuk lijkt me dat!
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik maar foto's van haarzelf lijken haar niet zo te boeien. Het kindje op die foto's kent ze geloof ik niet. :D
pi_100169122
draagdoek lost het wegloop probleem prima op ;)
ravi zat gister nog dik 2.5 uur erin zonder protest zijnerzijds. zolang ik maar blijf bewegen :X
pi_100169207
Oh emma loopt! Wat gaaf zeg!!! Helemaal met haar voetje!! Echt super!

Asy wat blijft het toch een gedonder met Harry met slapen....moet je niet eens een keer ergens aan de bel trekken?
Dit gaat al zo lang aan....hoe lang ga je dit nog volhouden zo....plus, dat harry ook gebroken nachten heeft, dat is voor hem ook niet fijn lijkt me.
Anyway, sterkte....
  zondag 31 juli 2011 @ 21:09:28 #69
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100169231
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:03 schreef Keshet het volgende:
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik
_O- Ik blijf fan.

Slaapt Harry inmiddels Asy?

Aw Nieuws, lekker gespeeld knul?

Hier zijn we koortsvrij, yay, vanavond m'n bed voor mezelf! *O*
  zondag 31 juli 2011 @ 21:09:37 #70
265732 Keshet
pi_100169239
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he! :{w

Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit. :D
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
pi_100169300
Emma aan de wandel, wat goed!

Lente naar de Dance tour geweest, cool! :D Dat is wel het lastige met deze leeftijd he, je moet ogen in je rug hebben.... Dyon rende ook altijd overal op af, nu begint hij iets beter te luisteren, maar we moeten hm wel in het zicht houden.

Dyon begint sinds deze week wel zijn naam te zeggen, maar nu zit ik dus te denken wat hij nou steeds voor woordje gebruikt :D Het was iets met 'DIE' of soms 'DON'.
Als hij een foto van zichzelf ziet wijst hij zichzelf aan.
pi_100169366
Ik doe Niels expres niet in de doek, het is zo leuk om met hem te wandelen O+

Emma O+! En dat ze "Kus" zegt en dan een kus wil geven, dat doet Niels pas sinds deze maand!
Echt super dat ze ondanks haar vroeggeboorte alles ruim op tijd doet!
  zondag 31 juli 2011 @ 21:12:25 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100169377
:@ Flip zegt poep als ie zichzelf in de spiegel ziet. Misschien was zijn naamkeuze toch niet zo'n goed idee.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100169384
Lente kan ik op momenten als vanavond ook niet in de doek houden, hoor. Die wil 'UIT' en rennen.
pi_100169406
Oh ja, Niels die zijn eigen naam zegt! Leuk hee!
Lars ook, maar die zegt Lah en verder komtie niet.
Net als Meike, noemt hij Nijna....
Hij kan mij zeggen, hij kan kuh zeggen, maar Meike is teveel gevraagd....
pi_100169521
Dat doet Niels ook met veel namen die lastig zijn, zijn vriendje heet Thijmen en die noemde hij vandaag "Tijn" (of kintie/ baby, hij is een kop groter dan hij maar goed :') )

Niels zei zijn naam al eerder, maar nu zei hij "mij"
pi_100169992
Weglopen? Check! Toen we een tijdje terug op weekend waren, liep hij weg van het terras waar we iets zaten te drinken. We dachten van hem even te laten rondlopen omdat hij toch wel ging schrikken dat hij opeens alleen was. No way :D Toen we riepen, kon hij alleen maar vlugger weglopen. Een oude man stond ernaar te kijken halfweg het wandelpad en vond het best wel grappig toen P. achter hem aan moest lopen. Meneertje ging eens de wereld verkennen :D

Thomas geeft zichzelf kusjes in de spiegel, maar ik denk niet dat hij al beseft dat hij zichzelf ziet. Kusjes is trouwens in, behalve bij oma. Zo triestig eigenlijk. Elke keer als we zeggen: "geef oma eens een kusje" rent hij met getuite lippen naar opa _O- Grappig, maar toch wel een beetje zielig, want zelfs als we hem tot bij oma brengen, wil hij haar geen kusje geven :N

En wat ook erg in is tegenwoordig is op zijn poep tegen iets gaan zitten. Tot vorige week deed hij dat eigenlijk bijna nooit en nu valt het echt op dat hij heel vaak tegen een muurtje of een kast gaat zitten, soms met een boekje bijvoorbeeld, maar heel vaak om iedereen te observeren :Y
pi_100170357
Emma *O* *O* *O* wat goed! Filmpje?

Ik probeer niet eens meer om Hannah in de doek of drager te doen. Die wil niets liever dan lopen :D Overigens wacht ze meestal wel op je als ze even een paar meter verder is gerend. Bij het oversteken is het handje vasthouden wel verplicht. Maar het is wel weer zo'n tutti dat ze in een restaurant ALLE tafels afloopt om te entertainen :D :P

En ze leert ook steeds meer woordjes. Mijn zusje was vandaag op bezoek en na een beetje oefenen kan Hannah haar naam gewoon echt uitspreken (ze heet Meijken en Hannah zegt Maike). _O_

Leonieke, Hannah is bij de meeste mensen heel gemakkelijk maar bij mijn oma moest ze steevast huilen. Ik vond het zo naar voor mijn oma :{ De laatste keer dat we haar zagen in het ziekenhuisbed, ging Hannah tegen haar lachen en babbelen en zelfs kusjes geven. Mijn oma was helemaal in de wolken ervan. Nouja, een paar dagen later is ze gestorven dus ik ben zo blij dat ze nog even dat gelukkige momentje hebben gehad samen O+

[ Bericht 20% gewijzigd door octopussy op 31-07-2011 21:37:00 ]
pi_100170827
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he! :{w

Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit. :D
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
uhm, selene zit ook nog geregeld in de draagdoek :P
pi_100172637
En nu eens teruggelezen vanaf het begin van het topic :)

Iris *O* Wat fijn dat je zo verwend bent geweest. Welke cadeautjes zijn er allemaal uit de bus gekomen?

Ravi en Emma aan het lopen *O* Wat knap!

:* voor de zieke kindjes

Wat het aantal woorden betreft, heb ik eigenlijk geen idee wat de “norm” is in België. De dokter bij Kind&Gezin is eigenlijk iemand die Thomas niet echt test. Hij krijgt wel een doosje met blokjes in zijn handjes en ze observeert volgens mij wel wat hij ermee doet, maar ze geeft hem alleszins niet echt opdrachten. Wel vraagt ze aan ons of hij eenvoudige opdrachtjes kan uitvoeren en ik vermoed dat ze wel zou verder vragen als we zeggen dat hij het niet kan. De volgende controle is pas als hij 2 jaar is, dus ik zal het volgens mij nooit weten wat de “norm” is op het gebied van praten (dus hou ik me maar aan de richtlijnen die in Nederland worden gegeven ;) ).

Wat jammer dat Driekus zo vervelend doet. Thomas heeft er ook wel wat van weg de laatste dagen. Wil echt niet luisteren en “nee” drammen is helemaal “hot”. Ik vraag me echt af wat het zal worden met de peuterpuberteit eens hij 2 jaar is :N Ik vermoed wel dat het voor een deel komt omdat hij nogal “opgesloten” zit de laatste tijd. Ofwel is hij bij oma en opa en daar mag hij wel wat meer dan van ons. Ik kijk er alleszins naar uit dat hij weer naar de onthaalmoeder kan. Daar is het allemaal wel wat strenger (en moet het ook natuurlijk omdat er meer kindjes zijn) en staat hij niet meer in het middelpunt van de belangstelling.

En Timo een keukentje (wil ik later ook nog voor Thomas kopen :Y Of een winkeltje, hadden we vroeger ook en vonden we allebei fantastisch).

Lente, wat een mooi poppenhuis! O+

Het onzekere ivm de vergelijkingen op het forum heb ik ook, hoor. Sommige dingen probeer ik dan gewoon te negeren, zodat ik me er niet te druk in maak :@

Asy -O- Ik wou dat ik een wondermiddel had voor jullie zodat Harry zou slapen.
pi_100172822
peuterpubertijd komt doorgaans zo tussen de anderhalf en 2 he dames ;)

om de moed erin te houden: dit is wellicht gewoon een leuke start voor de peuterpubertijd
:P

geen zorg. meestal gaan ze wel het huis uit zo rond de tijd dat ze 20 worden. dan nog een jaartje of 5 uitrazen en daarna heb je weer leuke kinderen :D aldus mijn schoonmoeder :P
pi_100172825
O chan, gefeliciteerd met Timo! Wat leuk dat hij een keukentje heeft gekregen, dat is ook wel een heel tof kado! En daar gaat hij vast heel veel en heel lang plezier van hebben!

Oeh lala, we hebben net een vakantie geboekt....we twijfelden, naar de camping of niet, en nu hebben we toch maar voor een bungalowpark gekozen. We gaan naar Limburg, Meike herenigen met haar Koos Konijn, eens kijken wat Lars ervan vindt...!! Vast geweldig.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:26:27 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100173269
Ik ben niet bijgelezen maar hij slaapt inmidels al een tijdje.
Nadat ik wat dingen geprobeerd heb, hem maar weer me naar beneden genomen (als hij straks beter is, gebeurt dat dus echt niet meer!). Daar heeft hij heel relaxt met ons een tijdje tv gekeken, pcm gekregen en toen door papa in bed gelegd. Sindsdien niks meer gehoord.

Maar ik hoop dat die verstopte neus/griep snel over is, want dit gaat echt ten koste van hem. Gelukkig had ie overdag redelijk geslapen (ruim 2 uur).

En nu ga ik ook mijn bed opzoeken.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:31:52 #84
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100173531
Asy :*
(wat een prachtige pica's zag ik van je menneke trouwens. Echt een binkie hoor <3 )

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 22:50:59 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100173680
Hmz Asy, hopelijk knapt hij snel weer op :* Hier gebeurd dat ook af en toe wel eens, als niets anders meer werkt. Dan raakt hij te overstuur om nog te kunnen slapen en werkt afleiden en tot rust komen het beste.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:50:45 #86
95408 Incantrix
pi_100174476
Asy, wat ontzettend bagger weer.. Dikke :* , jij ook snel je bedje in lieverd..

Keshet, woah! *O* Wat goed! *O* En wacht maar hoor, voor je het weet ren je je rot achter haar aan hoor :)
3!
pi_100174823
Iris heeft hello kitty duplo gekregen (wat nu ingepikt is door zuslief, die roept dat alles van haar is en speelt hele verhalen...). Een gitaar, ook groot succes bij grote zus, leuke boeken, kleurboek, stiften, potloden, aquadoodle, een cd-tje... Verder ben ik t ff kwijt geloof ik, ik heb ook een en ander opzij gezet eventjes.

En ze werd vanmiddag bij het pannenkoekenhuis uitgemaakt voor knul :{.
Ik snap echt de vergissing niet, maar goed. Ik zal morgen eens even een fotootje van mijn DAME opzoeken voor jullie, mogen jullie oordelen ;).
Fake it till you make it...
pi_100174938
Oh irritant!!
Heb je de persoon in kwestie even flink de waarheid gezegd?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:03:56 #89
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100175235
Lekker verwend Iris en daar kan ik ook zo pissig om worden, Zoë is ook voor jochie uitgemaakt, kind had een roze jurkje aan, 2 staartjes en zat in een roze buggy, vervolgens werd aan Ryan gevraagd of hij lief voor z'n broertje was. }:| Ik heb toen aan Ryan gevraagd of hij nog ergens een broertje had waar ik niets van afwist. Duurde even voor het kwartje toen bij dat stomme mens viel.
  zondag 31 juli 2011 @ 23:10:01 #90
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100175566
Asy ik wens je een lange en ononderbroken nacht toe!
Vervelend dat het zo slecht gaat meet slapen. Ik durf het bijna niet te zeggen maar na mijn bijna-wanhoop-post van laatst is het hier omgeslagen als een blad aan een boom, en Thomas heeft sinds dien elke nacht netjes doorgeslapen.

Thomas noemde zichzelf laatst (herhaaldelijk) Basje in de spiegel, hij heeft ook een tijdje Toeta gezegd. Sinds het Basje-gebeuren weigert hij zichzelf echter te benoemen.

Nijna, ruilen? Thomas wordt nog regelmatig voor meisje versleten. Maar ik weiger pertinent om zijn haartjes kort te knippen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:02:17 #91
95408 Incantrix
pi_100183617
Hoe hebben de kindjes hier geslapen vannacht? En zal ik ook weer eens wat vertellen over Stef offeh.. Nouja.. Het gaat ff niet zo goed hier (met mij dan), maar met Stef gaat het als een trein! zijn taalontwikkeling gaat zó hard nu, er gaat bijna geen dag voorbij dat er geen nieuw woordje bijkomt (gisteren 'pauw' en 'kut' bijvoorbeeld), maakt nu bij tijd en wijle al 'zinnetjes' van twee woorden, één van de vier laatste kiezen staat nu echt op klappen maar hij slaapt nog heel redelijk (wel met een pcm-zetpil voor hij gaat slapen), hij is vrolijk, groeit als een gek.. Nouja, gewoon heel O+ *O* Het is zó leuk dat je nu echt gesprekken met hem kunt voeren O+

Ik hoorde laatst het volgende gesprekje tussen vader en zoon toen ik een dagje wegging:

"Wij eten vanavond met z'n tweetjes, Stef! Wat zullen wij dan gaan eten samen?"
"IJSJE!"
"Haha, ja, maar een ijsje is geen maaltijd he? Wat zullen we nog meer eten?"
"KOEKA!" (koekje)
*gniffel*
"Mjah, maar we moeten ook nog gewoon avondeten he? Wat nog meer dan?"
"IJSJE!"

:D O+

En vanochtend pikte Stef de chocoladepasta van het aanrecht waarmee lief brood voor zijn werk stond te smeren, rende ermee naar de tafel en riep "boodje ete!"

Ohja, alleen hondjes.. Die zeggen steevast "MAAUUWW!!" :')

Ohja, en als hij iets van je wil pakt hij gewoon je hand en sleept je zo mee, bijvoorbeeld naar de keuken om dan aan te wijzen wat hij wil :P Geduld is alleen nog niet zo heel erg een sterk punt van mijn liefste kindje, maar dat heeft hij denk ik van zijn moeder :+
3!
pi_100183896
Inca dikke knuffel :*
Vervelend dat het minder gaat.

Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen :D

Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen :X 3 weken aan één stuk brullen. Hmm.

Nijna, klinkt goed :)
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet :')
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 08:35:51 #93
5428 crew  miss_sly
pi_100183901
Timo gefeliciteerd met je tweede verjaardag *O*
Chan, je jongetje is gewoon 2 jaar :o *O* Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:54:33 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100184165
Timo, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! *O*

Ooh, Keshet: kippenvel van je bericht: Emma loopt! *O* *O* Geweldig! Echt super! Ow enne reken er maar op dat ze dit tempo voorlopig aanhoudt? Lopen is voor mietjes :{w Rennen ftw! w/

Wat leuk al die kindertjes die hun eigen naam zeggen! O+
Ik heb het idee dat Harry zichzelf en vooral ons wel herkent op foto's en filmpjes. Hij wordt dan altijd heel enthousiast.

En wegrennen: check. Hence de fotoshoot. Ik moest steeds achter dat kind aan :D
De vrouw van de fotograaf stelde nog voor om een stip te tekenen op de ondergrond zodat Harry wist waar hij moest staan: uh-huh :')

ow en afgelopen nacht ging het bagger maar ik heb goede hoop voor komende nacht, don't ask why :?
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:06:22 #95
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100184314
Timo van harte met je 2de verjaardag *O* *O*
Emma loopt :D *O*
Hier is het overgens ook officieel Roy loopt *) dit weekend in de caravan besloot hij gewoon maar te lopen, nu nog in combi met gekruip, zodra hij het idee heeft met kruipen ben ik sneller dan kruipt hij.
Ach nog even en dan mindert het kruipen ook ;)

ik kreeg half mee over dat niet praten, of amper praten.
Hier ligt het dan wel net even anders maar hier werd ons toendertijd geadviseerd om tussen de 2 en de 2,5 jr contact op te nemen met een logopedist, die kan dan al met oefeneningen aan de slag gaan.
Nu is dat niet meer aan de orde omdat het ziekenhuis dit in feite overgenomen heeft, en wij straks bij de cos gaan meelopen per 1 september. En dan zit de logopedist er gewoon bij.

Wat ik eigenlijk zeggen wil, als je het niet vertrouwd ga langs de ha kaart het aan, want niet altijd heeft het reden tot zorg, ons werd verteld dat echt ieder kind uniek is qua praten, de één is supersnel en maakt al snel goede zinnen, kan het goed uitspreken e.d
weer een ander, is goed met uitbeelden wat het wilt en maakt daarvan zijn eigen beeld.
En weer een ander wacht heel lang met praten, en maakt dan ineens vanuit het niets, complete zinnen en praat alsof het nooit anders gedaan heeft.
Daar zit geen richtlijn op.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:16:53 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100184457
Chan en Timo van harte gefeliciteerd!!! ook alweer 2 jaar gewoon :D een heuse peuter heb je Chan O+
Fijne verjaardag gewenst!

@Nijna en Iris; ook alvast gefeliciteerd!! almost 2!! en je meisje is prachtig en lijkt heeeeeeeul niet op een jongentje, stom volk daar in die pannenkoekenboerderij! (welke was het?) en oeee meer dan een uur wachten met 2 kids... poefffh :@

@Asy en Harry :* , ik lurk wel mee en lees de laatste tijd veel over ziek zijn en slecht slapen..... ik hoop dat het snel wat beter wordt... :*

@Trix een dikke :* , ik hoop dat je je snel wat beter voelt... tis ook allemaal niet niets :* en Stef O+ O+ O+

oooo en speciale vermelding en een heleboel jompels voor het kleine stoertje van Keshet;
Emma kan gewoon lopen!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* super!!!

en pfff ik kan het niet allemaal bijbenen, zit dus ff voornamelijk in de lurkmodus; (hoog)zwanger zijn icm een drukke dreumes is soms wel ff zwaar...
Maar met Evie gaat het allemaal prima hoor.. :Y wat kiesjesleed af en toe, maar verder helemaal goed. Flink kletsen, en steeds duidelijker alles kunnen aangeven...
en waar ik heeeeel blij mee ben, ik lijkt de potjes eindelijk een beetje kwijt te raken. (Evie wilde een periode alleen maar potjes eten savonds en niets anders proberen; en nu al een ruime week gewoon met ons mee gegeten! ze eet dan weliswaar niet heel veel, maar ben wel heel erg blij met deze ontwikkeling!)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100184458
gefeliciteerd timo en chan *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 01-08-2011 09:33:50 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:44:19 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_100184925
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:

Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen :D

Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen :X 3 weken aan één stuk brullen. Hmm.

Nijna, klinkt goed :)
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet :')
Ja, maar jij bent van Tara, dus dat snap ik wel :P Tara is het grootst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_100184954
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:

idd!

dikke knuf voor inca :*
en hier exact hetzelfde beleid met speelgoed en knuffels.

ravi heeft trouwens een emmaatje gedaan :')
sangdrax is boven ff een ander bedje aan het installeren. want de vorige is aangevroten.
pi_100185003
Dank voor de felicitaties :D Ja, hij is echt 2 :D Nou ja, eigenlijk vanavond om 20:31 pas hoor, dus ik blijf tot die tijd nog even hier :D

Emma wat goed dat je loopt!! *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')