wat sluit jij charmantquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Spewey, hoe gaat het met het spugen?
Hier ook 3 woordjes met 18 maandenEn wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
haha, is dat zo?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef simmu het volgende:
[..]
wat sluit jij charmant![]()
ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopenongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor
hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.
Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!"
Dat onzekere heb ik ook.. niet alleen met praten maar ook met bijvoorbeeld lopen enzo. Ik weet dat alle kindjes alles op hun eigen tijd doen,maar soms gaan verstand en gevoel gewoon niet zo goed samenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:33 schreef Aoraki het volgende:Nouja, we zullen wel zien, soms word ik van dit forum gewoon onzeker omdat sommige kindjes al zoveel zeggen. Maar nu zie ik als ik het onderwerp aan de andere kant aansnijd er toch ook een hoop kindjes zijn die niet zo vlot zijn.
Foei, dat doet Nathan zelfs!quote:
quote:Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
Je hebt ook wel gelijk hoor, Mignonne. Het is alleen dat spraak gewoon iets gevoeliger ligt, omdat het een van de 'grotere' dingen is, net als lopen.
Hij kan ook zoveel dingen wel. En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor
"Hoppetee"?quote:Op zondag 31 juli 2011 10:50 schreef Poppejans het volgende:
Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo
Ja, irritant is dat, als die ontwikkeling aan jou als ouder op wordt gehangen. Het zal heus zo zijn dat er in het algemeen een verband is tussen stimulatie vanuit de ouders en de ontwikkeling van een kind, maar je kunt een trage ontwikkeling niet ophangen aan een gebrek aan stimulatie. En we zouden het misschien wel heel graag willen geloven, maar een vlotte taalontwikkeling komt heus niet zozeer voort uit het vele babbelen dat je als ouder met je kind doet.quote:Op zondag 31 juli 2011 13:55 schreef Aoraki het volgende:
En soms steekt het ook gewoon vanuit mijn omgeving. Krijg ik van die opmerkingen zoals: "ja, hij doet er ook geen moeite voor, we begrijpen hem zo ook prima. Dus hij hoeft er ook geen moeite in te steken". Dan voel ik me aangevallen. Ik doe gewoon mijn best om hem te stimuleren. Met spelen gaat dat heel goed, met praten blijkbaar niet.
Ach. als ie straks 16 jaar is, mompelt hij waarschijnlijk toch alleen maar, en wil hij niet met z'n ouders praten ... Dus waar doe ik eigenlijk al die moeite voor
Wat een geweldige posting!quote:Op zondag 31 juli 2011 13:46 schreef mignonne het volgende:
Achja, dat komt dan gewoon niet ter sprake, de kindjes die die dingen nog niet doen. Je bent nu eenmaal geneigd om te vertellen wat je kind allemaal kan, en niet wat het allemaal nog niet kan
Mijn kind (23 maanden) kan nog helemaal geen puzzels maken bijvoorbeeld, als het stukje niet past dan geeft ze er een ram op, past het nog steeds niet dan was het vast niet meant to be![]()
Ze kan nog niet tellen, ze zingt geen liedjes (hoewel dat nu een heeeeeeel klein beetje begint te komen), ze verteld nog geen verhalen over wat er die dag gebeurd is. Ze kan nog geen kleuren benoemen en ze eet geen korstjes van haar brood.
Als ik alleen maar zou vertellen dat ze wel in zinnetjes van 3 woordjes "voorleest" uit het boekje van rupsje nooitgenoeg aan haar zusje (dat soort momentjes krijg je vast ook straks Aoraki!!) en dat ze plast en poept op het potje, en dat ze zichzelf aan en uit kan kleden met wat aanwijzingen dan lijkt het alsof ik een enorm vlot kind op de wereld heb geparkeerd
terwijl dat in retrospect allemaal wel losloopt omdat er dus andere dingen zijn die ze nog niet doet.
ja, hahaquote:Op zondag 31 juli 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het dochtertje van mijn nichtje is heel vlot gaan lopen. Ze zei zoiets als: "Maar we oefenden ook flink met haar, bijvoorbeeld door met haar aan de hand te lopen!" Ja, ehm, wat denk je dat alle andere ouders doen met hun kind? En als je kind geen kracht in de benen zet om te gaan staan dan komt dat aan de hand wandelen eerder neer op 'achter je aan meeslepen'.
keihardquote:Op zondag 31 juli 2011 15:04 schreef lily het volgende:
[..]
ja, haha
Ik krijg heel af en toe ook wel eens zo'n opmerking; ja maar; oefen je wel met haar?
Nee hoor; ik duw haar gelijk tegen de vlakte als ze ook maar iets probeert
Mwoa, de oudste is vooral extreem snel met veel dingen en de jongste is heel snel met veel dingen. Maar die van jou zijn sowieso snel, dat de 1 dan net iets minder snel is dan de ander hoeft niet te betekenen dat ie achter loopt.quote:Op zondag 31 juli 2011 19:49 schreef freecell het volgende:
[..]
keihard
hier heb ik het zelf een beetje met praten, Leander zei veel meer op deze leeftijd
En dat is echt het enige gebied waarop ik vergelijk
Terwijl ze voor de rest ook wel op gebieden ver uit elkaar lopen.
quote:Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen?
Wat goed zeg!quote:Op zondag 31 juli 2011 20:09 schreef Keshet het volgende:
Hullo. Goed moment om even wat nieuws te komen melden als ik 't zo lees.![]()
1. Toen ik Emma gisterochtend uit bed kwam halen werd ik begroet met: 'KUS!' en daarna ging 't snaveltje wagenwijd open voor een kus.![]()
2. Ze loopt! Los! Meer dan 10 stappen! Ze kan zelfs even stil blijven staan en dan weer verder lopen.![]()
Maar ze is nog niet zindelijk. Dat dan weer niet.
Bluhquote:Op zondag 31 juli 2011 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Zucht, het ging 1 dag redelijk goed.
Waarom wil mijn kind nu niet gaan slapen?
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:56 schreef Poppejans het volgende:
Over praten gesproken, Wolf heeft nog geen naam/woordje voor zichzelf. Ik vraag me af of hij op foto's van zichzelf ziet dat hij het is. Hij zegt dan nog steeds altijd ''baby'' als ik vraag wie dat is.
Ja, Wolf ook! Die ziet echt wel in een spiegel of ruit dat hij dat zelf is (hij doet dan gek in de spiegel enz.)quote:Op zondag 31 juli 2011 20:59 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Niels ook! Die zegt "baby" of "kintie" tegen zichzelf. Maar toch bekijkt hij zichzelf al maanden in de spiegel/ keuken.
quote:Op zondag 31 juli 2011 21:03 schreef Keshet het volgende:
Emma geeft nu wel elke avond de foto van haar neefje en nichtje een lik
uhm, selene zit ook nog geregeld in de draagdoekquote:Op zondag 31 juli 2011 21:09 schreef Keshet het volgende:
Je denk toch nie da ik da kind nog ga tillen nu 't ken lopuh he!![]()
Ik weet dat draagdoeken daar handig voor zijn maar ze werken niet tegen 't weglopen als 't kind niet in een doek zit.
Nah ja, de tijd zal 't leren. Voorlopig zijn mijn benen nog een stuk langer dan de hare. Ze moet flink gaan rennen wil ik 't niet bijhouden!
Ja, maar jij bent van Tara, dus dat snap ik welquote:Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:
Inca dikke knuffel![]()
Vervelend dat het minder gaat.
Met Stef klinkt het idd wel ok, zo e horen
Hier is meneertje kwijl en snot weer iets vrolijker, maar nog lang niet zichzelf. En dit zijn nog maar de eerste twee kiezen3 weken aan één stuk brullen. Hmm.
Nijna, klinkt goed
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet
idd!quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:35 schreef freecell het volgende:
Inca dikke knuffel![]()
Vervelend dat het minder gaat.
De zin 'is van mij!' wil ik hier in huis NIET meer wonen. Er is speelgoed, daar mag je mee spelen. En bepaalde knuffels ed zijn persoonsgebonden en de rest echt niet voorlopig. Als ik dat niet doe, mag Florian niks meer aanraken, zelfs mij niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |