Dat is nog niet eens zo'n gek argument omdat alle goden die we kennen door mensen zijn geschapen, naar hun evenbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmm je kent nu daarmee wel een nogal rigide (wetenschaps-) axioma toe aan zoiets passiefs als impliciet atheïsme. Een impliciet atheïst zou ook gewoon kunnen zeggen. "Joah gleuf ik nie. Wan'k vin als onzin klink'n".
jezus...serieus?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hmmm je kent nu daarmee wel een nogal rigide (wetenschaps-) axioma toe aan zoiets passiefs als impliciet atheïsme. Een impliciet atheïst zou ook gewoon kunnen zeggen. "Joah gleuf ik nie. Wan'k vin als onzin klink'n".
Dan lijkt het me een heel redelijk verzoek dat men vraagt wat het precies is dat je gelooft en waarom. Vele anderen hebben dat al heel precies aangegeven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dat we het gaan hebben over het waarom van ons geloof dan wel ongeloof, maar we komen steeds op die zijpaadjes
Simpel omdat geen geloof stand houdt tegen valide logische argumenten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dat we het gaan hebben over het waarom van ons geloof dan wel ongeloof, maar we komen steeds op die zijpaadjes
Waar en wanneer wel? Confronterend he, als je geen enkele gelijkgezinde tegenkomt in dit topic.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef Daskaar het volgende:
nee dit ga ik niet beantwoorden, en je kan die reaktie opvatten hoe je wil, maar ik ga hier niet het lijk zijn waar iedereen in gaat snijden.
ik heb mijn geloof, en ik wil daar over vertellen, maar niet hier en niet nu.
Ik snap dat je loopt te zuigen maar ja dat zijn interessante woorden. Het zou je sieren als je ze leerde kennen voordat je je onder gaat dompelen in een discussie die hier al 1000-den malen eerder gevoerd is.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Daskaar het volgende:
[..]
jezus...serieus?
wat een interessante woorden allemaal...
nee das niet waar, want wat jij logisch noemt kan ik simplistsich noemen of kortzichtig, jij kijkt naar feiten bijvoorbeeld en ik naar het waarom van die feiten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Simpel omdat geen geloof stand houdt tegen valide logische argumenten.
En dat is volgens mij ook de reden dat jij niet durft om je godsdefinitie hier neer te kalken.
Ja en zelfs hier op FOK! en de uitslag is alle 1000 keer hetzelfde geweest.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik snap dat je loopt te zuigen maar ja dat zijn interessante woorden. Het zou je sieren als je ze leerde kennen voordat je je onder gaat dompelen in een discussie die hier al 1000-den malen eerder gevoerd is.
Ik denk zelfs dat wie echt nadenkt over wat er tussen hemel en aarde is (of niet natuurlijk) tot een of andere vorm van agnosticisme komt. En dan heb ik het over echt nadenken (en dus niet de hippe atheist van dit moment nabauwen). In mijn optiek is onderbouwd agnosticisme een groter teken van wijsheid dan dom atheisme.quote:
nou confronterend niet, hostile is het juiste woord, alsof er aan me geplukt word van alle kantenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:27 schreef Modus het volgende:
[..]
Waar en wanneer wel? Confronterend he, als je geen enkele gelijkgezinde tegenkomt in dit topic.
Het waarom van de feiten, nou vooruit ik zal er eens een andere draai aangeven. Ik neem aan dat anderen toch wel inhakken op jouw antwoord hier.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:28 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee das niet waar, want wat jij logisch noemt kan ik simplistsich noemen of kortzichtig, jij kijkt naar feiten bijvoorbeeld en ik naar het waarom van die feiten.
Dat is het risico van een topic openen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nou confronterend niet, hostile is het juiste woord, alsof er aan me geplukt word van alle kanten
Grappig, dit is dan wat die schrijver juist volgens mij bedoelde. Atheïsten zijn wetenschappelijk ingesteld. Wetenschap is positivistisch. Dus dat maakt atheïsten positivisten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:16 schreef courgette het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen het probleem is een beetje dat gelovigen niet zo wetenschappelijk ingesteld zijn en niet vinden dat iets pas waar is als het bewezen wordt.
zuigen..hoe kan ik als jij al met je bek aan die pik zit?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik snap dat je loopt te zuigen maar ja dat zijn interessante woorden. Het zou je sieren als je ze leerde kennen voordat je je onder gaat dompelen in een discussie die hier al 1000-den malen eerder gevoerd is.
weet ik, maar eens in de zoveel tijd probeer ik t, en faal ik hahaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:30 schreef courgette het volgende:
[..]
Dat is het risico van een topic openen.
Zegt de man die een serieuze discussie wilde starten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
zuigen..hoe kan ik als jij al met je bek aan die pik zit?
Wel normaal blijven doen tegen anderen vriend.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Nadenken over wat?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef courgette het volgende:
[..]
Ik denk dat atheïsten er meer over hebben nagedacht dan gelovigen aangezien gelovigen vaak klakkeloos een religie overnemen.
Tsja agnosten (zoals ik) snappen gewoon het woord "geloof"quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat wie echt nadenkt over wat er tussen hemel en aarde is (of niet natuurlijk) tot een of andere vorm van agnosticisme komen. En dan heb ik het over echt nadenken (en dus niet de hippe atheist van dit moment nabauwen). In mijn optiek is onderbouwd agnosticisme een groter teken van wijsheid dan dom atheisme.
Satan's pik toch? Die zuig ik als vuige atheïst (aka lucifer-aanbidder) maar al te graag. Ik ben wel klaar met jou denk ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:30 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Over geloof het doel het nut, de mogelijkheid en onmogelijkheid ervan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |