Waarom zou je een onderscheid maken waar geen onderscheid te maken valt? In het wilde weg speculeren over wat zou kunnen bestaan zonder dat je dat kunt verifieren lijkt me niet zinvol: het is zeer waarschijnlijk dat de meeste dingen die zouden kunnen bestaan in feite niet bestaan of ieg niet op dit moment. En dan maar aannemen wat je prettig vindt om te horen lijkt me alles behalve realistisch.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:57 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok duidelijk, maar hoe maak je dat onderscheid bij geloof? geloof gaat om de waarom achter de waarom. de plek waar geen bewijs voor te vinden is in feite.
nee precies! dat is precies wat ik bedoel! daar gaat mijn vraag over.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerder de behoefte aan het geloof in een God, en komt het rationaliseren daarvan pas later. Ik denk niet dat veel gelovigen tot hun geloof zijn gekomen dankzij rationele argumenten.
Wat is het relevantie van deze post? Definieer conclusies!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beetje jammer dit. Het lijkt er op dat een ongelovige als Ireyon een stuk minder conclusies trekt over de wereld/het universum dan jij. En toch kom je met deze opmerking aanzetten.
Uhh bidden werk bewijsbaar niet heeft 0,0000 effect.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. Technisch gezien zou een atheïst vanuit buitenzintuiglijke observatie en overtuiging kunnen claimen te weten dat god niet bestaat.
Een conclusie is een al dan niet gegronde aanname.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat is het relevantie van deze post? Definieer conclusies!
lieve poepie, als ik moet kiezen tussen een zweverige lieve gek of wat het ook is dat jij bent, dan ga ik voor die gek.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit. Zeker als TS zich zou gaan verdiepen in wat voor waardeloos samenraapsel de bijbel nu precies is. Maar ik vrees dat dat te diep gaat voor TS.
De bijbel is zo aantoonbaar een hoop onzin. Zo ook vele andere geloven.
De enige uitslag na goed onderzoek is dat god een verzinsel is van mensen.
Ik heb je post 3 keer gelezen maar ik snap oprecht niet hoe dit een reactie is op mijn post?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Uhh bidden werk bewijsbaar niet heeft 0,0000 effect.
(Er zijn bijvoorbeeld niet meer christelijke overlevenden van concentratiekampen dan atheisten)
En van een god mag je aannemen dat ie de 2e wereld oorlog wel had voorkomen e.d.
Nog eens een quote.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:38 schreef MouzurX het volgende:
Nogmaals dakaar, als jij kan uitleggen hoe god is ontstaan, en als hij niet is ontstaan maar er altijd was, hoe dit dan voorgesteld moet worden plus waarom dit verschilt met een scenario waarbij het universum ineens uit het niets is ontstaan, dan wil ik best geloven.
Een persoonlijke aanval uit de mond van de man die graag een serieuze discussie wilde voeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:04 schreef Daskaar het volgende:
[..]
lieve poepie, als ik moet kiezen tussen een zweverige lieve gek of wat het ook is dat jij bent, dan ga ik voor die gek.
nee hoor dat snap ik, voor velen is het leven al moeilijk genoeg, of komt de vraag gewoon niet in hun op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk voor jou om je voor te stellen dat er mensen zijn die geen behoefte hebben aan het "waarom achter eht waarom" vooral als hier geen bewijs voor te vinden is?
Persoonlijk vind ik het idee van een oneindig bestaan tussen al mn overleden brave familieleden en voorouders in een hiernamaals veel angstaanjagender dan het vooruitzicht dat ik er op een gegeven moment gewoon niet meer ben.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:03 schreef Daskaar het volgende:
nee precies! dat is precies wat ik bedoel! daar gaat mijn vraag over.
mensen hebben altijd van die mooie filosofische redenen en intelligente quotes, maar daaronder zit gewoon "ik schijt in me broek van het idee van een leven zonder God"
Dat ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Technisch gezien heeft Mathemaat gelijk, we hebben namelijk afgesproken dat 100 graden Celsius het kookpunt van water bij 1 atm is. Als morgen ineens water gaat koken bij 200 F ipv bij 212 F, noemen we dat punt nog steeds 100 graden Celsius, hoewel het een ander punt is vergeleken met vandaag (is het nog te volgen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja tot dat je een thermometer er in stopt die Fahrenheit aangeeft.
Nee ik snap je wel, maar toch is dit niet een 100% zekerheid dat water _altijd_ bij 100 graden celcius zal gaan koken (of heeft gekookt) onder 1 atm. Enkel onze observaties tot nu wijzen wel in die richting.
Ik ook niet, ik las over het woord buiten heenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb je post 3 keer gelezen maar ik snap oprecht niet hoe dit een reactie is op mijn post?
Ja. Je kijkt neer op niet-gelovigen. Je denkt dat het mensen zijn die weinig nadenken over dit soort dingen?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:06 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nee hoor dat snap ik, voor velen is het leven al moeilijk genoeg, of komt de vraag gewoon niet in hun op.
Ja dat kan en dat mag ook. Iedereen heeft recht op zijn eigen realiteit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:04 schreef Daskaar het volgende:
[..]
lieve poepie, als ik moet kiezen tussen een zweverige lieve gek of wat het ook is dat jij bent, dan ga ik voor die gek.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het idee van een oneindig bestaan tussen al mn overleden brave familieleden en voorouders in een hiernamaals veel angstaanjagender dan het vooruitzicht dat ik er op een gegeven moment gewoon niet meer ben.
Maar zoals gezegd: wat wel of niet wenselijk is heeft geen enkele invloed op wat wel of niet waar is. "The universe is the way it is, whether we like it or not." - Lawrence Krauss.
ik kom je nog wel opzoekenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja dat kan en dat mag ook. Iedereen heeft recht op zijn eigen realiteit.
Gelukkig stopt het leven als we dood gaan dus kun je later ook niet komen klagen.
Ik geloof niet dat het op een god aankomt, dus van die hypothetische god wil ik ook niks. Ik ben tevreden met een lang, gezond en gelukkig leven zolang ik hier rondloop. En het zou mooi zijn als ik in de tussentijd iets leer begrijpen van hoe het universum werkt. Wat dat betreft leven we gelukkig in een mooie tijd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:07 schreef Daskaar het volgende:
[..]
maar wat wil jij? want je kan die mooie quote daar plaatsen, maar ondertussen wil jij iets, wat wil jij als het op god aankomt, en waarom wil je dat?
Kan niet, als je dood gaat gaat het licht uit en dat is het over en uit. Het bestaan van een ziel of iets dergelijks ontken ik ook.quote:
nou ja, gast, echt ik meen wat ik zeg, geen sarcasme of wat dan ook, ik kan niet eerlijker zijn. ik bedoel het echt niet neerbuigend, ik kan me voorstellen dat sommige er niet over nadenken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Je kijkt neer op niet-gelovigen. Je denkt dat het mensen zijn die weinig nadenken over dit soort dingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |