Ik denk dat atheïsten er meer over hebben nagedacht dan gelovigen aangezien gelovigen vaak klakkeloos een religie overnemen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:10 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nou ja, gast, echt ik meen wat ik zeg, geen sarcasme of wat dan ook, ik kan niet eerlijker zijn. ik bedoel het echt niet neerbuigend, ik kan me voorstellen dat sommige er niet over nadenken.
das alles.
Ow wacht, was het TS. Nu zie ik de grap ook wel inquote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. De TS gooit zijn topic dit subforum in onder de voorwendselen een sobere discussie te voeren over dit onderwerp en denkt daarna punten te kunnen scoren met een sentimenteel verhaal omdat hij zich "tenminste wel openstelt".
Ik ging hier achter m'n computer ook wel een beetje zovan
Heb jij enig idee waar, wanneer en waarom en door wie de bijbel precies is geschreven met welke doelen? Er zijn hier namelijk een redelijk aantal atheisten te vinden op FOK! die het precies weten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:10 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nou ja, gast, echt ik meen wat ik zeg, geen sarcasme of wat dan ook, ik kan niet eerlijker zijn. ik bedoel het echt niet neerbuigend, ik kan me voorstellen dat sommige er niet over nadenken.
das alles.
Nu is het ineens sommige. Er zijn inderdaad juist een hoop niet-gelovigen die er juist wel diep over na hebben gedacht. Oprecht en open. Wat heb je over die mensen te zeggen dan? Hebben die het ook gewoon totaal niet begrepenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:10 schreef Daskaar het volgende:
[..]
das alles.
meh..ik proef een beetje boosheid, ik geloof je op je woord als je zegt dat niet zo is hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het op een god aankomt, dus van die hypothetische god wil ik ook niks. Ik ben tevreden met een lang, gezond en gelukkig leven zolang ik hier rondloop. En het zou mooi zijn als ik in de tussentijd iets leer begrijpen van hoe het universum werkt. Wat dat betreft leven we gelukkig in een mooie tijd.
Duidelijk 90% van alle gelovigen hangt het geloof van hun ouders aan.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef courgette het volgende:
[..]
Ik denk dat atheïsten er meer over hebben nagedacht dan gelovigen aangezien gelovigen vaak klakkeloos een religie overnemen.
Tsja. Fok! regel #1.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ow wacht, was het TS. Nu zie ik de grap ook wel in. Maar desondanks moeten we proberen beschaafd te gedragen voor vreemde gedachtes en verhalen.
Inb4 koningdavid!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:59 schreef Molurus het volgende:
Ik denk niet dat veel gelovigen tot hun geloof zijn gekomen dankzij rationele argumenten.
das leuk voor ze, maar ik geloof niet in de bijbel, ik geloof in God.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waar, wanneer en waarom en door wie de bijbel precies is geschreven met welke doelen? Er zijn hier namelijk een redelijk aantal atheisten te vinden op FOK! die het precies weten.
ja, the fuck is dat?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tsja. Fok! regel #1.
TS is vogelvrij.
Das interessant, waar komt die godsdefinitie dan vandaan?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef Daskaar het volgende:
[..]
das leuk voor ze, maar ik geloof niet in de bijbel, ik geloof in God.
Hoe kan ik God vragen om informatie dan? Hoe weet ik waar hij is?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef Daskaar het volgende:
[..]
meh..ik proef een beetje boosheid, ik geloof je op je woord als je zegt dat niet zo is hoor.
tis wel interessant dat je meer wil weten van het universum, maar God daar niet bij wil hebben, hij zou je meer kunnen laten zien ten slotte. de twee kunnen samen bestaan.
oh ik doe mijn vinger omhoog! ik kom uit een ongelovig nest.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Duidelijk 90% van alle gelovigen hangt het geloof van hun ouders aan.
Dus volledig random, waar en bij wie je geboren bent krijg je een geloof aangemeten (geindoctrineerd)
Geef een voorbeeld waar god een bruikbaar instrument is om te verklaren hoe het universum werkt. Niet waarom het wekrt, maar HOE het werkt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef Daskaar het volgende:
[..]
meh..ik proef een beetje boosheid, ik geloof je op je woord als je zegt dat niet zo is hoor.
tis wel interessant dat je meer wil weten van het universum, maar God daar niet bij wil hebben, hij zou je meer kunnen laten zien ten slotte. de twee kunnen samen bestaan.
welke definitie?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das interessant, waar komt die godsdefinitie dan vandaan?
Ik zou ook kunnen wensen dat we worden bezocht door aliens die mij meer kunnen laten zien. Ik zou ook kunnen wensen voor een magisch middel waardoor ik me oneindig intens gelukkig voel. Ik zou zoveel kunnen wensen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:11 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Ik zeg ook 90%.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:14 schreef Daskaar het volgende:
[..]
oh ik doe mijn vinger omhoog! ik kom uit een ongelovig nest.
Zolang de omstandigheden identiek zijn, dan zullen de metingen ook gelijk zijn. Dit is tenminste wat ik van het bestaan verwacht. Maar realistisch bekeken is de kans enorm klein dat de omstandigheden identiek zijn, dus dan klopt wat jij zegt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja tot dat je een thermometer er in stopt die Fahrenheit aangeeft.
Nee ik snap je wel, maar toch is dit niet een 100% zekerheid dat water _altijd_ bij 100 graden celcius zal gaan koken (of heeft gekookt) onder 1 atm. Enkel onze observaties tot nu wijzen wel in die richting.
Heb ik altijd een boeiende vraag gevonden. Volgens een Canadese schrijfster is atheisme weldegelijk een geloof omdat het een aanname maakt die niet te bewijzen is (er is geen God). Maar ja, het is natuurlijk raar om het negatief te moeten bewijzen. De bewijslast ligt bij de gelovigen..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:09 schreef MouzurX het volgende:
Je wilt discussieren over waarom mensen niet geloven.
Dan geef ik als vrijwel enige een concreet direct antwoord, en dan weiger je er op te antwoorden.
Nee laten we doorgaan over of een atheisme wel of niet een geloof is.
ehquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:13 schreef Freefly het volgende:
[..]
Hoe kan ik God vragen om informatie dan? Hoe weet ik waar hij is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |